vissza a cimoldalra
2018-08-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61014)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2282)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4053)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11286)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (7342)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1464)
Franz Schmidt (3166)
Birgit Nilsson (36)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (983)
Erkel Színház (9452)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (302)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (155)
A nap képe (2077)
Pantheon (2243)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6677)
Opernglas, avagy operai távcső... (20129)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (756)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4330)
Dmitrij Dmitrijevics Sosztakovics (93)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2837)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Edmond Dantes
Leírás:
Honlap:
   


Edmond Dantes (3322 hozzászólás)
 
Birgit Nilsson • 352018-08-14 11:56:55

Hangfelvétel-különlegesség került elő Birgit Nilssonnal, részletek itt.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66752018-08-11 09:32:40

IVA szepen es vilagosan fogalmazta...az o velemenyet es talan igaza van...az o nezopontjabol talan masokebol is. En is -remelem- kristalytisztan megfogalmaztam az en velemenyemet 6643, 6653, 6665 majd 6671 es talan valamelyest nekem is igazam van egy masik nezopontbol...vagy nincs igazam. Alazattal vallalom mindig a tevedes lehetoseget. 


Opernglas, avagy operai távcső... • 201282018-08-11 09:05:56

Ugy bizony, veletlenul elcsiptem, sajnos nem tudom vegignezni, de Antonenko multkori pesti Otellojat -amirol itt beirtam akkor- amig elek, ugysem felejtem el.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66712018-08-10 22:14:12

Már hogyne vettem volna észre, világosabb mint a Nap. Karmesterháború, ami eszkalálódik.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66652018-08-10 16:53:51

Kaptunk (nem teljes) korkepet es ismertetest az Opera karmestereirol, egyfajta nezopontbol. Koszonjuk. Megtudtuk (??), hogy Kesselyak Gergely (vagy masvalaki??) karmester letere nem tud (jol) zongorazni. Tovabba olvashatunk egy ujabb irast olyasvalakitol, aki nem latta a RockGiovannit, csak egy "vagolmanyat". Ez nekem igy nem all ossze. Allaspontom viszont valtozatlan: latatlanban (es hallatlanban) nem kritizalok. Es Mozartot nem feltem a RockGiovannitol. Es a kozonseget sem feltem tole.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66612018-08-10 12:27:30

Végre egyszer valami jó(pofá)t is kaptunk az előttem szólótól, tüneményes: köszönet érte.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66532018-08-09 20:05:22

Végre egy nyitott, befogadó szemlélet. Lehetőséget ad. Esélyt ad. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610062018-08-09 20:01:43

Kicsit tűnődtem, nevesítsek-e: a Kovalik-Fischer Ádám duó -ugye egyik név sem szitokszó?- nagy dolgokat csinálhatott volna. A politika, bizony, a politika elsöpörte őket (is). Jobb nekik így, nekünk nem biztos, hogy jobb. Vass Lajos nézetem szerint egyfajta biodíszlet volt akkor.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610052018-08-09 19:53:30

Nézőpont kérdése, ki mit tekint "valódi operaelőadásnak". Lehet valódibb egy jól sikerült félig szcenírozott előadás MüPában -vagy máshol- mint egy pocsékság az Operában/Erkelben vagy máshol. Jegyár különbséget MüPa vs Opera/Erkel nem én indítottam, de okjektíven nézve nem vitás, hogy MüPa sokkal olcsóbb mint Opera és olcsóbb mint Erkel, azonos körülmények között. Körülmények = vendégművész/ek.  Az azonos színvonalú Erkelt Föigazgató Úr lengeti be: "Emellett ha végre az operaházi újjal egyenértékű színpadot építhetnénk itt, akkor ugyanazt az előadást gond nélkül lehetne mindkét helyen játszani, az Erkelben természetesen olcsóbb jegyárakkal." Ez lenne a kivánatos és egyben gazdaságos is. "Következésképpen" aligha valósul meg, ne legyen igazam. Ókovács Szilveszter pótolhatóságáról vagy pótolhatatlanságáról sosem írtam egy árva szót sem. Mert értelmezhetetlen fölvetés. Pl. Vidnyánszky Attila pótolhatatlan? Pont annyira mint Ókovács Szilveszter...vagy másvalaki. Most sem pótolhatatlan/ok és nem is lesz/nek pótolhatatlan/ok. Minden pótolhatatlan -és pótolható- ember a temetőben nyugszik.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66522018-08-09 19:37:20

Erre könnyen válaszolok: nem nézek Győzike-showt :-) és amit nem nézek (nem láttam), azt viszont nem is ekézem. Ezzel visszaérkeztünk induló beírásomhoz = nem szidalmazok és nem dicsérek semmit, senkit látatlanban + bónuszként gyengéden céloztam a pesti vattázásokra.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66482018-08-09 18:19:44

Maskeppen fogalmazok: RockGiovannira tippem szerint fajlagosan (!) tobb jegyet adtak el mint sok, nagyon sok operahazi, erkel szinhazi eloadasra.Magyarul: amarra volt kereslet Miskolcon, Pesten meg gyakran nagy az operahazi, erkeles kereslet vagy meg inkabb kinalat: vattara.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22802018-08-09 14:12:02

A "pont" frappans, trendi es fancy. A tobbi nem annyira es nem is biztos, hogy ugy van. Latni kellene.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22792018-08-09 14:10:28

Le teccett maradni MAO/61000-rol. Eeejnye-beeejnye miaumiaumiau ;-)


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66462018-08-09 14:06:24

Van egy tippem: tobb igazi operarajongo valtott igazi = teljes aru jegyet a miskolci RockGiovannira mint szamos vagy lassan mar szamtalan operahazi sot, erkel szinhazi be- es kivattazott eloadasra. Lehet, hogy ez ciki (nem tudom, igy van-e), de nem lennek meglepve, ha igazam lenne.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609942018-08-08 16:37:45

Szerintem a Wagner-napok árait nem szerencsés összevetni az említett produkciókkal. Illetve lehet, de inkább az Opera áraival érdemes összevetni, hiszen az Opera árait sokalljuk, ki jobban, ki kevésbé. Wagner-napok árai, főleg ha bérletben vesz rá jegyet a néző, nem kiugróan drágák az Opera napi (napi! és nem emelt helyáras) áraihoz képest. Ha pedig az említett, nem kiemelt áras MüPa-operaelőadásokat vesszük, akkor -mint a jelzett árakból is kitetszik- MüPa helyárai nemhogy az Opera, de még/már nagyjából az Erkel árainál is alacsonyabbak! Opera "hétköznapi" árai szinte arra figyelmeztetnek: ezek az árak/előadások nem a mezei-hazai nézőnek vannak. Hogy valami pozitívumot is találjak a cikkben: a helyzeten az javítana, ha tényleg komoly az elhatározás és meg is valósítják, hogy az Erkelben egyszer majd azonos színvonalú, 1/1 Operából átemelt előadásokat láthatunk...de ez még nagyon messze van, ha jól olvastam.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66432018-08-08 09:36:49

Így igaz: tényleg nem a Janóval van a baj. A baj azzal van, amit én talán mindenkinél hamarabb felvetni bátorkodtam itt a RockGiovanni-ügyben: nem taposunk sárba valamit (semmit), amit nem láttunk, nem ismerünk. ("Félre": nem vezetek nyilvántartást, de emlékeim szerint buktatott ő már meg igazgató(ka)t, egyebet, ilyen-olyan stallum birtokában vagy "csak úgy". Talán okkal. Szóval a karnagy úr aztán igazán nem tartozik a "(le)győzöttek" közé. Ha rosszul emlékszem, elnézést kérek.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66422018-08-08 09:29:34

Én hiszek a karnagy úrnak (már ha a karnagy úrhoz van szerencsém), de az én  fülem közelében a "Janó" volt általánosan elterjedt :-)



off Eleve szinte senkit nem a becenevén szólítok meg, már ha lehetséges: bizonyos nevek, mondjuk "György" és mások, elég nehézkesen használhatók becézés nélkül nyelvünkben.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66392018-08-07 15:59:38

Úgy tudom, a szakmában mindenki így hívja/szólítja meg őt, ettől függetlenül is javaslom elolvasni a levél többi részét.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66372018-08-07 12:10:22

Kesselyák Gergely nyílt levele RockGiovanni-ügyben itt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609882018-08-07 10:59:27

Igazán nem vagyok egy MüPa-fan, kaptam itt ezért már eleget. De a helyárai jóval barátságosabbak mint az Operáé. És ami a lényeg: MüPában mindenhonnan látni is lehet a színpadot, Operában -ráadásul eleve kisebb- pedig nem. 30.000 Ft-os MüPa-árról nemigen tudok, lehet, hogy 1-2 esetben volt, de nem jellemző. Opera látó = "igazi" helyekre szóló napi árai már a zárás előtt nagyon magasak voltak. Erkel árait viszont az emelés ellenére sem sokallom és ami ott szintén fontos: mindenhonnan lehet látni és hallani, a legolcsóbb helyről is.



PS Úgy emlékszem, 48 Ft volt MÁO-ban a legmagasabb alapár, amikor Erkelben 32.


Plácido Domingo • 7022018-08-07 09:54:36

Őrizetbe vették a 16 éve Plácido Domingo-áriákat hallgató háztulajdonost! Részletek itt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609842018-08-06 17:29:30

„Nekünk az európai ligában kell játszanunk”, "jövő ősztől kereszténység ihlette darabokat mutat be az Operaház ", " összesen tizenhárom focipályányi terület"...íme, az Andrássy úton is teljes szépségében felragyog a ner. Szerencse, hogy csak most: tavaly még "illiberalizmus által ihletett darabokat" kellett volna keresni. Nem mintha ez a szóösszetétel = kereszténység ihlette darabok- értelmezhető(bb) volna. Értelmezni -és megérteni-  legfeljebb a megfelelési kényszert lehet.



De ha már: "Minden anyagár európai szintű, csak a munkadíjak okoznak különbséget." Ha az Opera felújítása 30 milliárdba kerül, a berlinié -mint olvashatjuk- 122 milliárdba, akkor tessék mondani, hogyan is állunk a magyar bérek (itt: "munkadíjak") európai liga fölzárkóztatásával? Na, ennyit a kereszténység ihletéséről. Kár, hogy abból nem lehet kenyeret venni.



 


Erkel Színház • 94452018-08-06 17:23:32

 



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66312018-08-03 17:07:48

Előző beírásom után olvastam Szüts Apor (nyílt) válaszát Kovács János (nyílt) levelére. Talán vátesz voltam, amikor azt írtam: "Látni kéne, nem fogom." Szüts Apor is ezt tanácsolja.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66292018-08-03 16:53:24

Első Don Giovannimat még Don Juannak hívták, mindig nehezen jön a számra az olaszra átkeresztelt név/cím. Ljubimov hírhedt rendezése engem is taszított. Sosem tudom meg, hogyan állnék hozzá ma. Sokkal megengedőbb lettem útkereső, értelmező produkciókkal, ez eddig sem volt titok. Nem vagyunk egyformák -a produkciók sem azok- és nem egyformán öregszünk, nem egyformán öregszik vagy nem öregszik az ízlésünk sem. Ez a rock-izé elég gyanús, de bűncselekménynek nem nevezném. (Látni kéne, nem fogom.) Bűncselekmény az (lenne), ha Don megerőszakolja Donnát a nyitány alatt, de ez sosem derül ki 100% biztosan. Sokak szerint igen és Donna még élvezte is. Belefér a kép(zelet)be.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66282018-08-03 16:39:02

Magyarul: az "én" operagálám: jó operagála, a másoké: bűncselekmény. Szelektív.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201202018-08-03 14:22:07

Waltraud Meiernek nem tetszik a hangulat...talán túl sokáig maradt (tartották) távol Bayreuth-tól.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201192018-08-03 14:19:47

Márpedig Konieczny igazán jó énekes, pl. Parsifalban többször hallottam. Talán nem elég gonosz a hangja és/vagy az egyénisége a szerephez. Érdekelne a mi Telramundunk véleménye is :-)


Opernglas, avagy operai távcső... • 201182018-08-03 14:15:44

Ezt a mondást -puskás kiadásban- Csehovnak tulajdonítják. Nagy Agatha-fogyasztó vagyok, de tőle nem hallottam.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201132018-08-01 15:45:46

Egy komoly tartalmi hiba biztosan van a kérdéses HVG-cikkben: 1943 és 1944 is megtartották a fesztivált Salzburgban, éspedig a körülményekhez és a fel-nem-lép(het)ő művészek hiányához képest nem is akárkikkel.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201122018-08-01 14:46:22

Nem érzek a cikkben semmilyen elhatárolódást. Nincs is mitől. És "magyar szempontból" sincs hiányérzetem. Ebbe az írásba ennyi fért bele.



Szintén átmegy a Solti Györgyre tett utalás is. A cikk nem részletezi, hogy kik voltak "a holokausztot túlélő zsidó művészek" és hol, hogyan élték túl, akik aztán visszatértek. Mellesleg ha jól tudom, Sir Georg sokáig Magyarországra nem akart visszatérni...aztán visszatért.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201092018-08-01 13:14:29

Érdekességek a Salzburgi Ünnepi Játékokról itt.


Társművészetek • 12662018-07-28 11:54:52

Ismét tanultam valamit,okosabb lettem. Hiába no, a jó (és nem jó) kommentelő holtig tanul.



Hogy mit tanultam? Hát azt, na, hogy egy konzervatív közéleti napilapnak, legalábbis Magyarországon (!) nem kell, nem feladata -netán nem szabad?- független véleményt közölnie. Ekkora öngólt legutóbb Mandzukic rúgott a VB-döntön. Az is szép volt.



Továbbá megtanultam, hogy egy konkrét színházi produkción rugózva, de annak megtekintése nélkül lehet, pontosabban kell ekézni a ner-lélegeztetőgépen tartott pszeudo "ballibet"...úgy általában. Itt van már a Chicago Csikágó. Az a régi.



Konkrét kritika helyett pedig a kritika "lényegét" kell kifejteni. Remélem, itteni szerkesztőink, cikkíróink azért már csak eztán is megmaradnak régi rossz  jó szokásuknál és konkrét produkciókról fognak konkrét kritkákat írni. Azok jobbak.


A díjakról általában • 10372018-07-28 09:55:22

A beregszaszi es debreceni megasztar indokolt vagy indokolatlan kisebbrendusegi erzese a bunos (fo)varosban sohasem fog elmulni. A lathatatlan belyeget, ami talan nincs is rajta, o mindorokke latni, erezni fogja magan. Banquo szelleme mindig kiserteni fogja mint a mezzo  TV eppen most sugarzott Macbethjenek ket antihoset. A "mi" Banquonk szerencsere tulelte a "merenyletet", kitarto es -nem keveset- fizeto kozonsege e baljos idokben is vele marad, ameddig teheti. Macbethunk pedig lankadatlan sertett duhvel eli meg es kompenzalja, hogy az o fizetett (es  n e m  fizeto!) kozonsege bizony sokadik eve nem sokasodik az allamilag kitomott erszenyu teatrumban. Az igazi kritikus marpedig a kozonseg, amely meg mindig a labaval szavaz.


Társművészetek • 12632018-07-27 18:16:24

Elozo (ez alatti) beirasom ota rabukkantam egy ujabb gyongyszemre espedig eppen a fuggetlen, elfogulatlan, szabad sajtotermek origo idezett cikkebe agyazva, ezt. Ajanlom mindenki szives figyelmebe. Elvegre ebben az irasban nemcsak honi kulturalis allapotainkrol kapunk hiteles, elfogulatlan tájekoztatast, hanem egy nagy -cikkszerzo es kritikus- egymasra talalas oromteli tanui is lehetunk. Oromunket itt is kisse bearnyekolja az, amit mar emlitettem lejjebb: az a lekuzdhetetlen erzes keritett hatalmaba, hogy a fuggetlen, elfogulatlan, szabad Magyar Idok kolumnistaja sem latta az eloadast mikent nevtelen origos kollegaja sem. Sebaj, az egesz ceco ugysem a produkciorol szol...mikent a Billy Elliot-ceco sem.



 



 



 


Társművészetek • 12622018-07-27 16:33:02

Szerencsere letezik fuggetlen, elfogulatlan, szabad sajtotermek Magyarorszagon (origo)...



...kar, hogy ez a sajtotermek az idezett cikkben csak a kritikust pontosabban annak velt politikai ertekrendjet minositi, kritizalja. A produkciorol ugy tunik, mar nem futotta (?) szini- (es  n e m  1/1 politikai) kritikat osszerittyenteni.



PS 1 Eddig nem erdekelt a darab. Most mar kezd. (V.o. Billy Elliot-ugy)



PS 2 A fuggetlen, szabad, elfogulatlan origo atvehetne a le nem kozolt kritikat. Rajta!


Társművészetek • 12602018-07-26 16:33:34

Kis (?) magyar Kulturkampf, ezúttal Erdélybe kihelyezve. Részletek itt. Zenei vonatkozás ebben nincs.


Társművészetek • 12592018-07-26 16:25:09

Vidnyánszky Attila visszautasította a kritikusok jelölését. 



A Színházi Kritikusok Céhe az előző évad legkiemelkedőbb színházi teljesítményei közé emelte...Vidnyánszky Attila Bánk bánját is. Ám Vidnyánszky nem kér a jelölésből. Részletek itt. Részemről no comment. Ennyit arról, ki(k) politizálja(k) át a művészeti életet. Ki mit mikor miért (nem) vesz át.


A díjakról általában • 10332018-07-26 16:24:01

Vidnyánszky Attila visszautasította a kritikusok jelölését. 



A Színházi Kritikusok Céhe az előző évad legkiemelkedőbb színházi teljesítményei közé emelte...Vidnyánszky Attila Bánk bánját is. Ám Vidnyánszky nem kér a jelölésből. Részletek itt. Részemről no comment. Ennyit arról, ki(k) politizálja(k) át a művészeti életet. Ki mit mikor miért (nem) vesz át.


Marton Éva • 7552018-07-26 15:28:34

Behrenst  A walkürben volt szerencsém ott látni és nagyon tetszett, Altmeyer Sieglindéje kevésbé. Sajnos abból a produkcióból Behrensen kívül az ideális Siegmund, Peter Hofmann és a remek Aage Haugland is (korán) elment már.


A nap képe • 20732018-07-26 13:02:31

Pernye András? Nagyon régen elment, fiatal voltam, nem emlékszem az objektívitás-faktorára.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201082018-07-25 22:20:47

Megmentette a londoni Királyi Operaház Bohéméletének minapi előadását Charles Castronovo - a nézőtérről ugrott be énekelni, miközben az aznapra kiírt tenor, Atalla Ayan (hang nélkül) a színpadon játszott- részletek itt.  Mimi szerepét Castronovo felesége, Jekatyerina Szjurina  énekelte.


A nap képe • 20702018-07-25 13:54:49

Lehet-e egy (opera)kritika objektív? Hiszen ahány ember, annyiféle ízlés, ahány kritikus...dettó. Azt gondolnám, az ideális kritika és kritikus az, ami/aki külső = a produkcióval össze nem függő befolyástól-ráhatástól mentes, röviden: értékek és nem érdekek mentén tud maradni


Pantheon • 22402018-07-25 09:31:08

Szepesi György (1922-2018)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609752018-07-24 18:47:27

Szabadtéri előadás: lezser(ebb) öltözék bevett szokás zenekar/kórus és közönség részéről is. Hőségben érthető. Szólisták: inkább estélyiben.


A díjakról általában • 10302018-07-22 09:26:57

Most nem nézem vissza a kérdéses ügyeket, de olyan esetre nem emlékszem, hogy egy kitüntetett nem fogott kezet Sólyom Lászlóval a díja átvételekor. Olyanra már inkább, hogy Sólyom László nem fogott kezet a neki nem tetsző kitüntetettel. Nagy különbség! Manapság aztán kezet foghat...leginkább önmagával, lehetőleg tükör előtt vagy -Bergmantól kölcsönözve- tükör által homályosan.


Momus-játék • 55022018-07-20 17:02:57

További érdekesség a kérdés kapcsán, hogy a Nisida angyalát leszámítva legutoljára színpadon bemutatott Donizetti-opera az Il Pigmalione volt 1960-ban, utóbbit viszont a magyar wiki elírta, 1960 helyett 1860..Másrészt meg a magyar wiki szerint 1998-ban bemutatták a L'ira d'Achille c. operát, ez viszont az angol nyelvű wiki nyilvántartásában nem szerepel..


Kimernya? • 27262018-07-19 09:07:27

Nem tudok rola,hogy Varady Julia ferjhez ment volna Supala Koloshoz. Az o ( nem elso) ferje "Dieter" azaz Dietrich Fischer-Dieskau volt.


Kimernya? • 27232018-07-18 16:50:42

Ha hasonlított a mai interjúhoz csatolt képen látható úrhoz, akkor jó esély van rá, hogy igen.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609612018-07-18 15:22:39

Üdvözlöm az ötletet...viszonosság hiányában is.


Erkel Színház • 94422018-07-18 09:01:48

A lejjebb belinkelt 24.hu cikk kapcsán idézett könyv szerzője bizonyára örül (nem) tisztelt fórumtársunk lelkes, öntevékeny reklámjának. Nem számíthatott itt ilyesmire.Odáig már le se tekertem, úgyhogy én is köszönöm a figyelemfelhívást. És a bemásolt idézet nevesített címzettje is bizonyára nagyon örül, hogy kedvenc mondatát a Momuson is olvashatja. (Én biztosan nem másoltam volna ide, máshová sem.)


Erkel Színház • 94412018-07-18 08:26:09

Biztos, hogy jó helyre kattintottál. Ez az Erkel Színház-topic.  Ha ide kattintasz, rájössz, miért ezeket az írásokat olvas(hat)od és miért nem más témájúakat: mert a Zelmúlt  hetekben, hónapban (jún.19.-július 14.) csak ezt a produkciót játszották vagy sztornírozták a topik-névadó színházban. (További 3 produkciót-4 előadást külső helyszínen.) Ez (B.E.) az aktuális produkció = ez az aktuális téma. (Villamosmegállóról most inkább ne.) 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609522018-07-17 16:57:19

Részlet a 24.hu mai, Szőcs Gézával készült nagyinterjújából. Kizárólag témához tartozó sorokat másolok be, azokat is "önenzúrázva" = ...-jellel jelezve a kihagyott szavakat, mondatrészeket. Nem csupán Billy Elliotról mond véleményt, hanem az operaházi produkciók színvonaláról is.



Kérdés:  A minap az Operaház...igazgatója, Ókovács Szilveszter torkának ugrott a kormánysajtó pusztán azért, mert az Erkelben bemutatták a Billy Elliot című...darabot....Mit jelentenek ezek a támadások?



Sz.G.: A Billy Elliot nem tétel, annál sokkal súlyosabb bajok vannak az operában. Ókovács kommunikálni ragyogóan tud, de az ő érájában bemutatott produkciók színvonala hagy maga után kívánnivalót. Ha valami, hát ez ok lehetne az eltávolítására. Javaslom hát, ne dimenzionáljuk túl a bebuzulásos cikket.Ha létezne szándék Ókovács menesztésére, a kormány a legutóbbi igazgatói pályázaton megszervezte volna egy ellenjelölt indulását, akit aztán győztesként hozhatott volna ki.



Kérdés: Ön levenné Billy Elliotot repertoárról?



Sz.G.: Nem láttam, de amíg van közönsége, hagynám.



(A teljes interjú a fenti linkre kattintva olvasható el.)


Erkel Színház • 94302018-07-17 16:56:02

Részlet a 24.hu mai, Szőcs Gézával készült nagyinterjújából. Kizárólag témához tartozó sorokat másolok be, azokat is "önenzúrázva" = ...-jellel jelezve a kihagyott szavakat, mondatrészeket. Nem csupán Billy Elliotról mond véleményt, hanem az operaházi produkciók színvonaláról is.



Kérdés:  A minap az Operaház...igazgatója, Ókovács Szilveszter torkának ugrott a kormánysajtó pusztán azért, mert az Erkelben bemutatták a Billy Elliot című...darabot....Mit jelentenek ezek a támadások?



Sz.G.: A Billy Elliot nem tétel, annál sokkal súlyosabb bajok vannak az operában. Ókovács kommunikálni ragyogóan tud, de az ő érájában bemutatott produkciók színvonala hagy maga után kívánnivalót. Ha valami, hát ez ok lehetne az eltávolítására. Javaslom hát, ne dimenzionáljuk túl a bebuzulásos cikket.Ha létezne szándék Ókovács menesztésére, a kormány a legutóbbi igazgatói pályázaton megszervezte volna egy ellenjelölt indulását, akit aztán győztesként hozhatott volna ki.



Kérdés: Ön levenné Billy Elliotot repertoárról?



Sz.G.: Nem láttam, de amíg van közönsége, hagynám.



(A teljes interjú a fenti linkre kattintva olvasható el.)


Erkel Színház • 94292018-07-17 10:31:32

Kedves Telramund! A legtöbb opera(ház)i produkcióról élénk eszmecsere folyik, talán pl. Poulenc Karmelitáiról kevésbé mint mondjuk a Luciáról etc.etc. Mindig arról többet, ami éppen fut. Szezon végén Billy Elliot fut(ott)...vagy inkább erősen sántikál(t). Talán ezért, talán más okok miatt is, a produkció erősen túllépett önmagán és látszólag (?) vagy ténylegesen (?) (kultúr)politikai üggyé és sajtóbotránnyá dagadt, az sem kizárt, hogy a "jobboldali?" kultúrharc egyik terepe lett. Mindez nézetem szerint elégséges ok és magyarázat arra, hogy, nem utolsósorban a belinkelt újságcikkekre reagálunk, beírunk. Jómagam is számos operai, zenei és a Társművészetek topikban más művészeti élményemet osztottam és fogom megosztani tisztelt fórumtársaimmal és a szerkesztőkkel. 



PS Annyit megjegyeznék még, hogy noha csak három éve vagyok "itt", olykor visszalapozok egyik-másik topikban és látom, hogy régebbi időkben a mostaniaknál hogy úgy mondjam, jóval erősebb beírások is megjelentek melyek számosa szintén nem nélkülözte a politikai háttérzenét :-) plusz még-már nem is látszanak a kimoderált hozzászólások. Csak ismételni tudom régi meggyőződésemet: politikamentes, vegytiszta művészet nem volt, nincs és nem is lesz és ahol a politika beteszi a lábát a kultúrába -márpedig beteszi!- ott természetszerűen megszólalnak az egymástól eltérő értékrendek is...mint pl. itt. Addig jó, ameddig ez így van és így lehet.


Erkel Színház • 94232018-07-16 11:35:26

Ne várja senki, hogy kommentáljam-kommenteljem az alább belinkelt írást. Bizonyos szint alá nem megyek + 9304-9313 között ugyanitt már letettem a garast, érdemi állásfoglalást "persze" akkor sem kaptam, csak "gusztustalan, és hazug állításaimat tették helyre" ld. 9310. Kedvenc rámröppenőmnek (a fekete hattyúnak) ennyi is elég lesz, rajta!



PS Azt azért megjegyezném: meglehetősen sajátságos "érvelés" egy olyan írás, ami a pesti színpadi produkcióba belekeveri a filmből éppen azt, amit kihagytak a színpadi produkcióból. Szurikáta legyen a talpán, aki -akár látta egyik vagy másik vagy mindkét alkotást- megérti ebből az írásból, hogy valójában melyikben mit lát, mit nem, melyikben mi mit rombol/sért, mi maradt ki honnan, mi nem és mi mennyi: pl. az okozott károk.



Ami a lényeg: szurikáta és fekete hattyú: egyik alkotásban sincs.


Erkel Színház • 94142018-07-13 10:28:38

Nem-e? Akkor a 9406-7-8-9-10 eszmecsere ugyan miről szól? A meleg levesről? Ez esetben elnézést kérek. De akkor 9407/09 is félreértette.


Erkel Színház • 94122018-07-13 10:08:08

Egyetértek! Sorosozás, sorosbérenczezés dögunalmas. Mindenkitől.Hogy láttam-e az előadást, az nem ide tartozik és nem releváns. Még kevésbé, hogy aki látta, fizetett-e érte. (Köztudottan vattázások, nyilvánosan óriási árengedmények történtek.) Szintén nem releváns és nem a komolyzenei portálra való az én politikai hovatartozásom illetve az azzal kapcsolatos találgatás.



A Billy Elliotnak ugyanis nem a tartalmáról, valós művészi értékéről van valójában szó, de még csak nem is igazán a körülötte csapott PR-sajtós műbalhéról. Hanem a már többször említett (és nézetem szerint nem dögunalmas) csekély érdeklődésről, a rosszul felmért közönségigényről, a lezárt-erkélyes, 15-elmaradó-előadásos, komoly erkölcsi-anyagi kárt okozó, rossz PR-os tervezési-szervezési kivitelezésről, amiért mint már írtam, egy ilyen horderejű döntés és egy ilyen horderejű bukta esetében végső soron a Főigazgató felel(ős). Felel(t) is...origón és Magyar Időkben.



Muszáj volt ezúttal közvetlenül a beíróhoz fordulnom, noha eddigi nem-reagálásaim a jelek szerint igen hatékonynak bizonyultak és bizonyulnak eztán is, de csúsztatása elütötte magasra állított ingerküszöbömet. Nem szeretném, ha legközelebb netán már én lennék a felelős az Erkeles Billy Elliot-sorozat szánandó sorsáért. 


Erkel Színház • 94112018-07-13 09:48:11

Ha már anyanyelvünk tisztaságán őrködünk, beszéljünk magyarul: tessék nyugodtan b**izni! (Bár tudtommal utóbbi szó nem magyar eredetű.) 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609362018-07-12 10:06:54

Már majdnem megijedtem, hogy a beírásod utolsó szava másképp végződik ;-) főleg mert lejjebb (gyáva média)táltosokról írtak. 


Erkel Színház • 94042018-07-12 08:34:53

Főigazgató Úr nem csupán azt tudja pontosan, hogy ha félnivalója van attól, hogy netán útilaput vagy selyemzsinórt postáznak neki (vagy másnak), a küldemény feladásáról a félhivatalos Magyar Közlöny (Magyar Idők) vagy valamelyik testvércége fog tudósítani. Azt is pontosan tudja, hogy a Billy Elliot némi -bár szándéka ellenére végül nem elégséges- közönség-érdeklődését éppen, hogy HVG és egyik-másik sorosbérencz portál "negatív" reklámjának köszönhette. Talán még el is dicsekedett vele, hogy a jegyek elkezdtek jobban fogyni. Magyar Idők és Tsai cikke(i) ugyan egy (1) darab nézőt nem hoztak és/de nem is vittek a produkciónak/tól, ami olvasótáboruk vélhető mérete és érdeklődési köre miatt nem csoda. Ha HVG és a sorosbérencz portálok "negatív" kampánya jobban bejön = jól/jobban fogynak a jegyek, akkor nem kellett volna egy sor előadást lemondania, távolba vesző homályos ígérgetések kíséretében ("jövőre, veled, ugyanitt megtartjuk"), hanem megtarthatták volna idén az összes tervezett előadást és Ókovács Szilveszter büszkén hirdethetné: 1) na ugye, jól megy/ment a Billy-széria 2) na ugye, nincs benne semmi erkölcsromboló melegpropaganda. A PR-trükk nem jött be, a darab iránti relatív (?) érdektelenség megmaradt. Az okozott erkölcsi-anyagi kárnak pedig mindenki ihatja a levét, a rossz szerződés anyagi következményeit majd kompenzálják: költségvetési pénzből, mi pénzünkből.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609312018-07-11 15:11:22

ld. ugyanezt = cikk + kiemelés 60923 ugyanitt :-)


A nap képe • 20652018-07-11 13:48:37

Mai játékban zongoristákról is kérdez szerkesztőnk, Kimernya? zene is Gershwines, hátha.. ;-)


A nap képe • 20632018-07-11 09:31:27

A nap képe láttán muszáj felidéznem, hogy anno nem színpadon és nem teljes terjedelmében, hanem arról az NDK-Eterna lemezprodukcióról ismertem meg részleteket ("Querschnitt") a Forzából, amiben a képen látható két nagyszerű művész is közreműködött. Megkockáztatom: azon a felvételen szinte senki nem az "igazi" szerepkörébe tartozó szólamot énekelte, Prey és Gedda mellett Grace Bumbry, Helga Dernesch, Siegfried Vogel és Gottlob Frick sem, ráadásul német nyelvű a felvétel, mégis ők szerettették meg velem ezt a Verdi-darabot. A képválasztás a szerkesztő(k) bravúrja: látom, mindkét nagy énekes születésnapja ma van, köszönet érte!


Erkel Színház • 94002018-07-10 14:41:47

Főigazgató Úr lényegében "HVG újságírónőjét" teszi felelőssé és quasi hazugsággal vádolja Billy-ügyben...miközben pontosan tudja, hogy ez nem igaz. A Billy-lavinát a Magyar Idők közismert cikke indította el és ami számára ennél sokkal fontosabb: pontosan tudja, hogy őneki a "HVG újságírónőjétől" az égvilágon semmi félnivalója nincsen. Annál inkább tarthat attól, hogy a kormány félhivatalos Magyar Közlönye azaz a Magyar Idők felől érkező ismételt támadás mögött netán olyan kormányzati szándék húzódhat meg, aminek a végén számára selyemzsinór-útilapu van.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609252018-07-10 14:41:31

Főigazgató Úr lényegében "HVG újságírónőjét" teszi felelőssé és quasi hazugsággal vádolja Billy-ügyben...miközben pontosan tudja, hogy ez nem igaz. A Billy-lavinát a Magyar Idők közismert cikke indította el és ami számára ennél sokkal fontosabb: pontosan tudja, hogy őneki a "HVG újságírónőjétől" az égvilágon semmi félnivalója nincsen. Annál inkább tarthat attól, hogy a kormány félhivatalos Magyar Közlönye azaz a Magyar Idők felől érkező ismételt támadás mögött netán olyan kormányzati szándék húzódhat meg, aminek a végén számára selyemzsinór-útilapu van.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609232018-07-10 12:57:53

Részlet az index mai cikkéből:



"A vita a választások előtt nyilván nem fért bele, de most teljesen helyénvaló. Nyolc év kormányzás után vannak, akik elfáradtak, az ilyen viták pedig táboron belül mindenkit jobb teljesítményre sarkallnak, nemcsak az érintetteket” - vélekedett egy humán területen dolgozó államtitkár, aki szerint részben személyes sértettség motiválhatja a cikkeket. Az Ókovács Szilveszter elleni támadás mögött az Opera/Erkel egy kirúgott dolgozóját sejti, és arra is lett volna tippje, ki gerjeszti a Petőfi Irodalmi Múzeum elleni hangulatot, de nem akarta elárulni. “Akkorák vagyunk, hogy ezeket a vitákat már házon belül kell rendezni” - mondta az államtitkár."


Társművészetek • 12582018-07-09 15:46:55

"Reszkess Hammerstein Judit?"--->leváltották. Hammerstein Judit mostani leváltásáig a Balassi Intézet igazgatója volt. Ugyanazon cikkben bírálta őt nemrég a Magyar Idők, amiben pl. a "melegpropagandás" Billy Elliotot, közvetve (vagy inkább közvetlenül?) Ókovács Szilveszter MÁO-főigazgatót, Pröhle Gergelyt, a PIM főigazgatóját és más "polgári-konzervatív" kulturális intézményvezetőket.


Erkel Színház • 93982018-07-09 15:40:28

itt off: "Reszkess Hammerstein Judit?"--->ld. Társművészetek.


Társművészetek • 12572018-07-09 15:37:48

Interjú Alföldi Róberttel a mediapart.fr portálon, lényegi összefoglalása magyarul hvg.hu-n.


Miller Lajos • 782018-07-09 15:12:39

Egyetértek önnel! Az átkosban nem minden művész (és nem minden ember) rendelkezett azonos jogokkal,lehetőségekkel, ahogyan ma sem. Miller Lajos például már az "átkosban" minden jogot és lehetőséget megkapott és élt is vele és minden elismerést is megkapott. Nem alaptalanul, sok más művész (és sok más ember) viszont alaptalanul nem kapta meg azokat a jogokat és lehetőségeket és elismerést, ami megillette volna. Miller Lajos nem tartozott az utóbbiak közé, ő mindig -fogalmazzunk így- az előnyös oldalon volt és csak szánni tudom őt, ha ő ezt nem így érzi vagy ha csupán önfényezésből állít mást mint ami a valóság.


Miller Lajos • 762018-07-09 14:37:58

Kedves Telramund! Az off-ot megírom/megválaszolom privátban, úgy személyesebb :-)



Édesmindegy, hogy Miller Lajos milyen "oldali" volt és van 1990 előtt és 1990 óta. Magánügy(e). De 1990 előtti karrierje, díjai, itthoni és külföldi pályafutása ismeretében egyszerűen hiteltelen olyasmiket állítani(a), hogy "évekig feketelistán volt" (hol?), " a Zeneművészeti Főiskola ... elvégzése után nem ő volt a legfoglalkoztatottabb énekes, leginkább ezért indult több énekversenyen" (ez ugye vicc?), "tudtam, nem én leszek a legfoglalkoztatottabb énekese az operának" (ebben nagyjából tévedett! Legfeljebb külföldön többet énekelt mint itthon.) vagy a nemrég belinkelt másik cikkben: "A Kossuth-díjat leszámítva külföldön több megbecsülést kaptam, mint itthon. Az is lehet, hogy a kinti karrieremet nem nézték itthon jó szemmel" (utóbbi megjegyzés aztán, már elnézést, de nagyon gáz) és hasonlók: nos, nehéz eldönteni, hogy bosszantóak, szánalomra méltók vagy csak nevetségesek.



 


Miller Lajos • 722018-07-09 11:01:36

Kedves Telramund! Erről van szó, én is ezt írtam lejjebb (68). Ez az interjú ezúttal nem a portált jellemzi/minősíti, hanem az interjú alanyát. Miller Lajos életpályája éppen hogy abban a rendszerben ívelt magasra, az a rendszer finanszírozta külföldi verseny-részvételeit, az a rendszer engedte őt a világ nagy operaházaiba  és abban a rendszerben honorálták Kossuth-díjjal is, amely rendszert most, ebben az interjúban ő úgy állít be mint amelyik őt üldözte vagy legalábbis mellőzte. Ez az állítás(a), ez a beállítás(a) így enyhén szólva is vaskos csúsztatás az ő részéről...mint ahogyan egyes más művészek (és nemcsak művészek)  teszik ugyanezt.


Marton Éva • 7442018-07-09 10:53:47

Ha felállítva talán nem, kiállítva volt (van?) már Marton Éváról készült szobor ld. itt.


Marton Éva • 7432018-07-09 10:45:12

Segítek :-)




Miller Lajos • 682018-07-09 10:35:12

Minden riport hiteles, ami megjelenik. Minden riport a riportalany jóváhagyásával jelenik meg. A Miller Lajossal készült riport tehát hiteles képet mutat. Ő ilyen. Más kérdés, hogy milyen.


Miller Lajos • 622018-07-08 22:05:48

Nemcsak Marton Évát mellőzte és üldözte (el) a rendszer, hanem Miller Lajost is. Pl. egyik nemzetközi versenyről a másikra, egyik megalázó turnéról a másikra (ld. itt): így üldöztek azok.


Marton Éva • 7382018-07-08 14:19:57

Operaház felújítását a VI. kerületi szükséges-remélt felújításokkal összevetni: szakszerűtlenség. MÁO állami tuladonban van, felújítása kiemelt állami beruházás. A VI. kerületnek az Andrássy útnál kevésbé fényes részein lévő lakásait, házait önkormányzati tulajdon esetén az önkormányzatnak, magántulajdon esetén a tulajdonosoknak = társasházaknak kell(ene) felújítania, utóbbiak esetében kedvezményes hitelkonstrukcióban teremtve ehhez forrást. Marton Éva szobrát -akár életében- elhelyezhetik pl. az Epreskertben, ott úgyis sok szobor van.


Momus társalgó • 63392018-07-08 14:08:35

Hozzászoktam az 1980 óta használt oda-visszához is és eltúlzottnak és nem 100% megalapozottnak gondolom a sok tudományos okoskodást az oda- és visszaállítás egészségüyi ártalmairól. Felőlem maradhat az állandó "téli" időszámítás is, amit elég sok ország alkalmaz. Nem ettől leszünk/nem leszünk, maradunk/nem maradunk EU-konformok. Ha átállunk az állandó "nyári" időszámításra, az sem rossz. Legalább télen élvezzük a hosszabb ideig tartó világosságot, mert nyáron a forróság miatt inkább csak tovább szenvedünk tőle.


Olvasói levelek • 112842018-07-07 11:30:27

ld.privát


Erkel Színház • 93852018-07-05 18:56:57

Ha jól emlékszem, valamikor a villamos(ok) megállója volt a kérdéses sarkon. Elmúlt.


Marton Éva • 7322018-07-05 18:54:48

Istenek, istennők szobrai kivételt képezhetnek. A többi politika = kikapnék, ha reagálnék.


Marton Éva • 7302018-07-05 15:08:27

Köszönöm. Egy percig sem húztam volna ki, egyből odahúzva kihúztam..a nyakamat meg be..



A szobrot még a művésznő életében leleplezik? Múzeum-kert? Mátyás tér? Ez is, az is nyócker.


Marton Éva • 7282018-07-05 08:46:42

Nem tudtam, hogy Marton Éva indul a vasárnapi józsefvárosi polgármester-választáson. 


Pantheon • 22382018-07-04 15:51:05

Aczél Endre újságíró (1944-2018)


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66232018-07-04 08:59:18

Más irányból közelítve a dolgot: ez azt is jelentheti, hogy most kell/lehet túladni régi és használaton kívüli bakelitlemez-gyűjteményünkön? 


Erkel Színház • 93812018-07-03 13:51:57

"Botrány és siker"



Beszélgetés a Hír TV-ben Puczkó-Smith Leventével (és édesapjával), a Billy Elliot egyik címszereplőjével, 2018. július 2. (Az Operaház /fő/igazgatója elutasította a Hír TV meghívását.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609162018-07-02 16:02:26

Egészpályás letámadás, HVG. Benne: "...több olyan vezetőt is támadtak, akik korábban érinthetetlennek tűntek. Ókovács Szilveszter, az Operaház főigazgatója és Andy Vajna filmügyi kormánybiztos kifejezetten Orbán Viktor személyes döntése alapján került kiemelt pozícióba. Ókovácsot a kormánymédiában csak 'melegpropagandának' minősített Billy Elliot műsorra tűzése miatt támadták, s a főigazgató némi védekezés után végül be is adta a derekát: az alacsony nézőszámra hivatkozva csökkentette az előadások számát."


Erkel Színház • 93792018-07-02 16:00:38

Egészpályás letámadás, HVG. Benne: "...több olyan vezetőt is támadtak, akik korábban érinthetetlennek tűntek. Ókovács Szilveszter, az Operaház főigazgatója és Andy Vajna filmügyi kormánybiztos kifejezetten Orbán Viktor személyes döntése alapján került kiemelt pozícióba. Ókovácsot a kormánymédiában csak 'melegpropagandának' minősített Billy Elliot műsorra tűzése miatt támadták, s a főigazgató némi védekezés után végül be is adta a derekát: az alacsony nézőszámra hivatkozva csökkentette az előadások számát."


Társművészetek • 12552018-07-02 15:49:06

A multikulti vége - interjú Pröhle Gergellyel, HVG. Ld. még Erkel-topik 9304 és Fischer Ádám-topik 496.


Fischer Ádám • 4962018-07-02 09:35:46

Ezt a kiváló, széles látókörű cikket nem elégséges csupán a Fischer-testvérekre fókuszálva szemlézni-kivonatolni. Ez az írás alapvetés, a mai Magyarország egyik hű kulturális tükre a nem hivatalos Magyar Közlönyben, ezért komoly(abb) tanulmányozást érdemel. Ajánlom például Pröhle Gergely főigazgató úr (PIM) szíves figyelmébe, nem először: ld. Erkel-topik 9304. Ide másolom: "Reszkess Pröhle Gergely?" Vagy már felkiáltójel kell a mondat végén?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609132018-07-01 18:14:27

"A nézők talpa alól szólhat a kórus a felújított Operaházban"



Interjú Zoboki Gáborral a Magyar Állami Operaház felújításáról az index hírportálon.


Erkel Színház • 93742018-06-30 17:27:19

Teljes félreértés. Egyetlen szót sem ejtettem a rendezés vagy a rendező (művészi-bármilyen) inkompetenciájáról. Szakmai inkompetencia, többször megírtam, nézetem szerint MÁO vezetése részéről történt, végső soron pedig ilyen horderejű ügyekben mint egy musical lekötése három nyári évadra, hosszú szériákkal, a főigazgató egyszemélyi döntése,felelőssége.



"Félre": minden hasonlat sántít, de kb. olyasmi történt Billyvel az Erkelben, mintha -ha már, akkor maradjunk Szirtes Tamásnál- a Madách Színház igazgatója három nyári évadra lekötné mondjuk a Wozzecket vagy a Pelleas és Melisande-ot a Madách Színház Erkelhez képest feleakkora nézőterére. Rosszul tenné: rosszul mérné fel a fent említett operák közönségigényét, rossz igényfelmérést követően rossz szerződést kötne. A ház meg kongana az ürességtől. Vállalnia kellene érte a szakmai=nem művészi, hanem igazgatói felelősséget.



De ő = Szirtes nem tette, nem teszi.  Nem kong.


Erkel Színház • 93732018-06-30 17:12:45

Ha padavanok alatt a mai kulturális kormányzat értendő, akkor stimmel, amit írsz. Ha netán körön kívülre próbáltak tolni (vagy tolnak) néhány embert, akkor azt csak és kizárólag a 2/3 teheti meg. 2/3-ot azaz teljhatalmat pedig tudtommal nem az "új szdsz" birtokol...miként a sajtólufi is a 2/3 sajtójában röppent fel.


Erkel Színház • 93672018-06-29 19:42:34

Főigazgató Úr pár napja már megvallotta valamelyik cikkben, hogy a -jelek szerint nem teljesíthető- magas nézőszámra illetve a három évre szóló nagy szériára szerződés kötelezte és kötelezi MÁO-t! Ez a lényeg, a többi mesemesemeskete. Azt is írta ugyan (pár napja már bemásoltam ide), hogy majd alkudozni fognak az ügynökséggel. Úgy látszik, az "alkudozás" egyelőre nem működik, mert legújabb híre szerint (ld. ez alatt) "jövőre pótolják a kiesett előadásokat".


Erkel Színház • 93662018-06-29 19:32:14

Szerintem nem politikai ügy. Rosszabb. Szakmai ügy. Rossz igényfelmérés, rossz szerződés, rossz propaganda, szakmai inkompetencia--->bukta közpénzen, amit a sajtós PR-akció/műbalhé sem mentett meg. Már nem rugóznék rajta, ha ma nem szállt volna föl újabb fehér füst Tatjána Néni unokaöccsének irányából és klaviatúrájából, imígyen:



"...ezt az elmaradt 15 alkalmat majd az utolsó, a 2019 nyári sorozat keretében, nyugodtabb körülmények között pótoljuk." Nem linkelem be a cikket, akit a fenti fél mondat köré eszkábált hosszú írás érdekel, keresse ki. No comment.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66202018-06-28 08:01:03

Johiszemu, erzekenyen fogekony embernek megkiserelnem elmagyarazni, miert volt kituntetett jelentosege a Zsinagoga-beli koncertnek eppen es kimondottan ott, megismetelhetetlenul. Es vannak, akiknek hiabavalo probalkozas lenne elmagyarazni, pedig mar az eredeti beirasban is utaltam ra. Nem futok neki, kar lenne a helyert es idoert. (Akusztikaval egyebkent semmi kulonos bajom nem volt, inkabb a fullaszto meleg es a kemeny, kenyelmetlen ulesek zavartak.)


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66172018-06-27 20:18:28

Nem megalapozatlan véleményem, hogy szabadtéri és templomi koncertek, előadások (szinte?) sosem lehetnek azonos értékűek egy koncertteremben vagy ahhoz hasonló színházteremben tartott produkcióval. A közönség szereti ezeket a helyszíneket, de azok -némely kivétellel- nem jók. Szabad tér: többnyire hangosítás kell, ami ugye máris problémás. Templom: gyakran rossz az akusztika. Szabad tér: forró (vagy elmossa az eső), jönnek a bogarak, olykor berepülnek az énekes szájába (konkrétan láttam már ilyesmit). Templom: hideg. Szabad tér: szeles, elfújja a hangot, olykor a kottát, egyebet. Templom: világítás rossz. Öltözők, mosdók, egyéb kiszolgáló helyiségek: többnyire alkalmatlanok, kicsik, hiányos a felszereltségük. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40502018-06-26 16:06:13

:-)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609052018-06-26 15:26:27

Erkel-topikban már mindent (?) megírtam ezzel kapcsolatban, én is kb. erre futtattam ki a dolgot = hibás igényfelmérés, túlméretezett színház, profilidegen darab--->anyagi-erkölcsi bukta. Magánszínházban előzetesen felmérik a várható közönségigényt és eszerint szerződnek 1-1 darabra. Lajtán túl különösképpen. Azt vitatom, hogy "Ha Ókovács ezt a darabot nem hozza be, akkor valószínűleg az lenne a baj!" Senki nem kérte volna számon rajta. Megjegyzem, ha egy hazai producer-vállalkozó be akarta volna mutatni a Billy Elliotot, megtehette volna 2005 óta (nem akarta és nem tette meg senki) és ha MÁO mint befogadó színház bérbe adja az Erkelt, akkor semmilyen kockázatot nem vállal(t volna) a produkcióval és nem bukik rajta. És talán egy valódi vállalkozó a közönségszervezést is sikeresebben végezte volna mint MÁO, mert a saját pénzét kockáztatja (és nem az adófizetőkét) és a saját pénzét/költségeit kell kitermelnie. Korábban is megírtam már, hogy szerintem az Erkelnek részben befogadó színházként kellene viselkednie/működnie, szinte mindig volt ilyen funkciója is. Mindenki tudja, de mégsem csinálják.


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:

11:00 : Kaposvár
Szivárvány Kultúrpalota

"Kaposfest"
BRAHMS: Esz-dúr kürttrió
Zempléni Szabolcs (kürt), Alexandra Conunova (hegedű), Fejérvári Zoltán (zongora)
BRAHMS: H-dúr trió Op.8, No.1
Baráti Kristóf (hegedű), Camille Thomas (cselló), Fejérvári Zoltán (zongora)

15:00 : Újhuta
Bretzeinheim-Waldbott-kastély

Szarvas Anna (fuvola)
Wespa-vonósnégyes:
Wolfgang Göllner, Árvayné Nezvald Anett (hegedű), Kóczán Péter (brácsa), Vámos Marcell (gordonka)
"Zempléni Fesztivál"
MOZART: D-dúr fuvolanégyes, K 285
MARAIS: Les Folies d’Espagne
DVOŘÁK: F-dúr „Néger-kvartett”, Op. 96

17:00 : Komlóska
Görögkatolikus templom

Akadémiai Cantus Kamarakórus (Ukrajna)
Művészeti vezető: Emil Sokach
"Zempléni Fesztivál"

19:00 : Kaposvár
Szivárvány Kultúrpalota

"Kaposfest"
PAGANINI: Caprice No.24
Ifj. Sárközy Lajos (hegedű)
Ifj. SÁRKÖZY LAJOS, SZAKCSI LAKATOS RÓBERT: Improvizáció Paganini No.24-es etűdjére
Ifj. Sárközy Lajos (hegedű), Szakcsi Lakatos Róbert (zongora)
LISZT: Paganini etűdök, S.140, No.6
Szakcsi Lakatos Róbert (zongora)
BARTÓK: Román népi táncok BB 68
Ifj. Sárközy Lajos (hegedű), Szakcsi Lakatos Róbert (zongora)
BARTÓK: I. Rapszódia hegedűre és zongorára BB 94
Ifj. Sárközy Lajos (hegedű), Szakcsi Lakatos Róbert (zongora)
Cigányzenei gyökerű művek a klasszikus zenében
Ifj. Sárközy Lajos és együttesének bemutatója

19:00 : Szerencs
Rákóczi-vár udvara

Bohém Ragtime Jazz Band
"Zempléni Fesztivál"
"A szeszcsempészek kora"

20:00 : Sárospatak
Rákóczi-vár udvara

"Zempléni Fesztivál"
A 20 éves Budapest Jazz Orchestra és vendégei
A mai nap
elhunyt:
1907 • Joachim József, hegedűs (sz. 1831)
1951 • Artur Schnabel, zongorista (sz. 1882)
2014 • Licia Albanese, operaénekesnő (sz. 1909)