vissza a cimoldalra
2017-12-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Társművészetek (1220)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3859)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60213)
Momus társalgó (6308)
Milyen zenét hallgatsz most? (24990)
Kedvenc előadók (2814)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11198)
A csapos közbeszól (95)

Hozzászólások a Momus írásaihoz (6449)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (572)
Berlioz újratemetése (144)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2454)
Erkel Színház (8601)
Élő közvetítések (6749)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1143)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1204)
Franz Schmidt (2976)
Momus-játék (5374)
Lisztről emelkedetten (880)
Zenetörténet (210)
Operett, mint színpadi műfaj (3408)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (424)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2427)
Bartók Béla szellemisége (256)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Csiki Gábor
Leírás:
Honlap:
   


Csiki Gábor (202 hozzászólás)
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602112017-12-10 18:23:15

Kedves Búbánat, ezzel kapcsolatban nem tudok és nem is merek semmit sem kijelenteni. Mindenesetre örülök, hogy ott volt a Mireille előadásain, és hogy emlékszik rá. Köszönöm Önnek is!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602102017-12-10 18:21:05

Nagyon megtisztelőek a szavai. Köszönöm szépen.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594752017-07-21 20:00:36
Üdvözlöm, kedves joska141!

Köszönöm a tájékoztatást! Ezek jó hírek.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594722017-07-21 11:02:17
A hátsó, rakodó-kapunál van egy forgalomtól elzárt szűk rész, oda szoktak megállni pakolás céljából. A másik két említett helyen ez megoldhatatlan.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594702017-07-21 10:12:42
Az itt felsorolt helyszínekkel (Lázár utca, Jókai utca) és számomra is remekül hangzó ötletekkel szerintem egy nagy baj van, ami miatt nem alkalmasak "Eiffel-szerű" objektum céljára, az, hogy kamionnal megközelíthetetlenek.
Wagner-felvételek • 2542017-07-13 10:16:53
És milyen fantasztikus énekes! Köszönöm, hogy felhívta rá a figyelmem!
Wagner-felvételek • 2522017-07-13 00:28:40
Találtam valamit, ami több szempontból is érdekes számomra. (Mivel ez egy élő adás felvétele, nem kizárt, hogy Haendel ez év tavasszal már belinkelte az "ÉLő közvetítések" topikba. Ha már ismerik, akkor elnézést érte)

Tannhäuser, párizsi változat, José Jurával, egy hölgy karmesterrel, és FRANCIÁUL!

Ez utóbbi miatt - azok után, hogy majd húsz évig énekeltem a darab kórus-szólamát - szinte értelmet nyert a fülem számára (ha élhetek ezzel a fogalmi zavarral) hogy miért [b[ilyen[/b] ez a zene.



Olvasói levelek • 110822017-07-12 11:35:24
Én pedig köszönöm higgadt, megnyugtató válaszát, ahogy IVA-nak is a bölcsességet sugárzó szavait.
Jonas Kaufmann • 20712017-07-12 00:12:09
Megtettem. :)
Olvasói levelek • 110792017-07-11 23:44:03
Tisztelt Szerkesztők!

Legelőször is idézni szeretném zéta legutóbbi hozzászólását a "Jonas Kaufmann" topikból:

"Minden gyomlálás alapja a Tudnivalók a fórumozáshoz c. szabályzatunk. Aki erről szeretne még csevegni, azt is inkább az Olvasói levelekben tegye meg, ne itt..."

Azzal szeretném kezdeni, hogy csevegni (angolul: "to chat") nem tudok, mivel értelmezésem szerint weboldaluk jelen felülete egy internetes fórum, amelynek jellegzetessége az olyasfajta, összefüggő mondatokból álló hozzászólás, amely nagyobb gondolati ívet átfogó mondanivalót tükröz. Az internetes csetelés esetén az arra alkalmas felületen az élőbeszéd ritmusában és rövidségével leírt rövid mondatok lendítik előre a társalgás menetét. Tudomásom szerint a chat-felületeken nem is történik moderálás, így különösnek tartom, hogy a kedves zéta épp ezt a kifejezést választotta tömör moderátori megnyilvánulásának egyik állítmányaként.

Két dolgot szeretnék a szerkesztők figyelmébe ajánlani a JK-topikban kialakult átmeneti helyzetet értékelve - és előre is megköszönve az ehhez szükséges türelmüket.

1. Kedves Zéta legutóbbi moderátori tevékenységével (amelyet ő gyomlálásnak hív) eltűntette azon legutóbbi bejegyzésemet, amelyben felhívtam a topikot olvasó illetve abban hozzászóló személyek figyelmét, hogy az ominózus diskurzust kiváltó Fidelio-cikk szövegezése (a kérdéses JK-fotóval kapcsolatosan) módosításra került. Jelzett hozzászólásom második mondatában örömömet fejeztem ki afelett, hogy a módosítás hatására "tiszta víz került a pohárba" a cikk végére odahelyezett fotó értelmét, értelmezési lehetőségeit illetően.

Ezen hozzászólásom - ki tudja milyen, a fórumozás szabályaival ellenkező minősége végett - törlésre került, amelynek következtében az a helyzet állt elő, hogy az a JK topikba betekintő olvasó, aki nem volt szemtanúja az előző napok hektikus történéseinek, végigpörgetvén a megmaradt hozzászólásokat, a Fidelio-cikk aktuális, azaz módosított változatával fog találkozni. Ha azonban így próbálja értelmezni legelső, a témában íródott hozzászólásomat (tehát, amikor belinkeltem a cikket), akkor engem fog hülyének tartani - mi több, bejegyzésemet akár szándékosan hangulatkeltő, provokló szándékúnak is tarthatja - amiért nem értem a cikk végén olvasható mondatot, illetve a kép egyszerű szimpatizálást kifejező funkcióját.

Ez pedig úgy gondolom, személyemre nézve terhelő, és félrevezetően negatív megítélést is vonhat maga után, mivel jelen fórumon (kevés számú többedmagammal) saját nevemen vállalom a megszólalást. Tovább vezetve a gondolatsort: azzal, hogy törölte a hozzászólásomat, zéta némileg éppen a citált Fórumszabályzatban említett etikai normák (személyeskedés) ellen vétett. Természetesen, nem olyan mértékben, hogy ezzel jómagam rosszallását váltaná ki, és nem áll szándékomban a történtek után sem az oldal látogatásával, sem a fórumon való időnkénti hozzászólásaimmal felhagyni (miként a kedves ladislav kozok írta az eset kapcsán, nagy sajnálatomra).

Jelen írásomat kérem, ne kritikaként, avagy korholásként olvassák - hiszen, mint írtam egyik nem-kimoderált (köszönöm!) hozzászólásomban, én is voltam újságíró, sőt, ebbéli tevékenységem egy részét ugyanúgy ingyen, szenvedélyből végeztem, mint Önök teszik ezt. Tudom, hogy nem lehet mindenkinek igaza, és tudom, hogy a szerkesztői-újságírói tevékenység olyasfajta bölcs "szemmértéket" kíván, amelynek bizony igen nehéz mindig megfelelni. Épp hogy az Önök tevékenysége iránt érzett "szolidarítás" miatt hívom fel figyelmüket arra, hogy

2. ...a fórumszabályzatban olvasható "személyeskedés" kitétel, mint moderálási irányvonal, mélyebb, összetettebb értelmezést kíván meg az Önök részéről. A "személy" jómagam felfogása szerint egy olyan emberi egyéniség, aki személyazonossággal rendelkezik. Tudom, önmagában az, hogy én a rendelkezésemre álló végtelen lehetőség közül a személyi igazolványomban olvasható nevet választottam a fórumba történő regisztráláskor, még nem teszi teljes körűvé személyazonosságom bizonyítását ezen a fórumon (de természetesen én vagyok az, Csiki Gábor, szül: Szekszárd, 1974.09.15. Anyja neve: Csibi Irén). Ám azon fórumtársak személyazonossága végképp nem értelmezhető fogalom, akik különböző nick-neveken szólnak hozzá a fórumon (természetesen, hiszen ez a dolog lényege) . Mégis, a Tisztelt Szerkesztők "személyeskedés" jogcímén könyörtelenül törlik az egymást sértő hangvételű bejegyzéseiket, akár egyetlen gondatlanul megválasztott szó, vagy szó-kapcsolat okán is!

Ezzel talán még nem is lenne semmi baj, ha ezt a szigort akkor is érvényesítenék, amikor valódi személyazonossággal bíró egyénekkel kapcsolatban kerülnek megjelenésre olyan hozzászólások, amelyek fogalmazásmódja messze túllép azok kritikai jellegén, és az illető személy méltóságát sérthetik. Nem szeretném Önöket emlékeztetni a Miklósa Erika kapcsán lezajlott szóváltásokra, és arra, hogy Kolonits Klára (személyazonosságát vállalva) védte meg itt a fórumon pályatársnőjét. Arra sem szeretnék emlékeztetni, hogy jómagam egyik 2015-ös operaházi szereplését (Tosca: Spoletta) milyen hangvételű hozzászólásban értékelte néhány fórumtárs. És nem csak azért nem akarok erre emlékezni, mert akkor én magam is megszólaltam (köszönettel) a kritikus hangok kiáltásai között, hanem azért, mert az egyik kritikus hozzászólóval azóta igen kulturált, mondhatni baráti hangulatú levelezést folytatok itt privátban. Ennek során pedig meggyőződhettem arról, hogy intelligens, jó ízlésű emberrel van dolgom, akivel - bár személyazonossága nem ismert előttem - igen sok közös gondolatra leltünk az operai énekkultúra területén. És ez jó.

Ami miatt az utóbbi dolgokat említem:

ezekben az esetekben soha, vagy a legritkábbb esetben nem történt kimoderálás!.

Pedig beazonosítható (akár széles körben ismert) személyek ellen irányult - mondom: a kritikai hangvételen túllépő, személyeskedő - támadás. Tisztelt Szerkesztők, ha van magyarázatuk a fenti (2.) bekezdésben felvetett ellentmondásra, kérem, tiszteljenek meg azzal, hogy hozzám hasonló őszinteséggel és részletességgel tárják fel előttem (privát üzenetben), avagy a T. fórumozók előtt.

Remélem, hozzászólásom hosszúsága ellenére sikerült az érthetőség és az udvariasság irányjelző tábláit követnem. Ha nem, bocsássanak meg érte.

Csiki Gábor, énekművész, karnagy
Magyar Állami Operaház
Jonas Kaufmann • 20672017-07-11 14:21:07
Nem tudom, mi olyat írtam, ami kimerítené a "gyom" fogalmát, de ha így kell lennie, akkor legyen. Tisztelettel teljes megjegyzésként annyit tennék még hozzá, kedves zéta, hogy ilyen alapon -tehát visszaterelendő a beszélgetést a topik témájához - Ön a "Mi újság a ..." című topik hozzászólásainak jelentős részét ugyanilyen eréllyel törölhetné.

Jonas Kaufmann • 20392017-07-10 21:49:32
Én is egyetértek kedves telramunddal: ez a topic Jonas Kaufmannról szól. Amiért bátorkodtam a Fidelio cikkét idehozni az a következő:
Egyszerű internetezőként ráakadva az ominózus cikkre, és végigolvasva azt, nekem az volt a benyomásom, hogy a cikk szerzője - Kaufmann szivárványos színű fagyis/prájdos képét a végére biggyesztve, amúgy "slusszpoénként" - pimaszul arra akar rávezetni engem (az Olvasót), hogy JK is meleg, ahogy a cikk témájául szolgáló zeneszerzők is azok voltak. Egyetértve kedves Klárával, egy ilyen hangsúlyosan magánéleti szempont mentén keletkezett cikknek semmi értelmét nem látom, ám a legfőbb problémát szerintem nem a kedves fórumozók között sajnálatosan - ámbár érthető módon - fellobbanó világnézeti különbségek között vélem látni, hanem abban a zsurnalisztikus szándékban, amely megengedi magának, hogy egy világhírű művész spontán internetes megnyilvánulását kétértelmű, és logikátlan képzettársításra használja fel.
Épp ezért tettem fel ebben a topicban - bizonyára kissé félreérthető módon - a kérdést: a cikk végén látható "ráadás" olyasvalamit ad a Fidelio olvasói tudtára, amit egyébként mindenki tud, tehát: egy JK által nyílvánosan vállalt (avagy könyvében megírt), és ezzel némileg közüggyé tett magánéleti aspektust, avagy nem? Mert utóbbi esetben én akár felháborítónak is tarthatnám ezt az újságírói "bravúrt", ha szorosabb érzelmi/rajongói szálak fűznének Jonas Kaufmannhoz.
Ha történetesen az én példaképeim egyikét használnák a sajtóban hasonló "párhuzamok" felvillantására, például azt a személyt, aki véletlenül szintén JK monogramú, akkor szerintem nemcsak én háborodnék fel. Képzeljük csak el: olvasok egy cikket az interneten, amelyen olyan zeneszerzőket vesznek számba, akik szabadidejükben barkácsolással, ács-munkával foglalatoskodnak, és aztán a végére odateszik JK fotóját szöveg nélkül, de azt a nyilvánvaló képzettársítást előcsalva az olvasókból, hogy ő is ács fia volt, és biztosan sokat segédkezett szabadidejében József nevű apjának a műhelyben.
És tovább megyek - remélem senkit meg nem botránkoztatva ezzel: ha valahol születne egy cikk arról, hogy mely zeneszerzők voltak zsidó származásúak, azt eleve felháborítónak, és szükségtelennek tartanám (feltételezem,, kedves Klára is) ám az egyenesen vérlázító lenne, ha JK (még mindig a példaképemről beszélek és nem a tenoristáról) is odakerülne a végére, minden magyarázat nélkül. (Ezt ugye nem kell kifejtenem).
Épp ezért szúrtamm be ide nemrég ál-naív kérdésemet, azaz hogy Jonas Kaufmann is zeneszerző-e, pl.. szabadidejében, mert én más párhuzamról nem tudok a felsorolt zeneszerzők és az énekes között; az, pedig, amit a Fidelo cikke szerencsétlen módon (akarva avagy akaratlanul) sugall, az meg nem érdekel.

Remélem, nem bántottam meg senkit azzal, hogy ezt a témát felszínre hoztam, és jelen hozzászólásomban erősebb pennával körvonalaztam annak okát. Én is voltam újságíró, én is hibáztam, és meg is kaptam érte annak idején a jussomat (volt, aki bírósággal fenyegetett).
Ám úgy gondoltam, ha ebben a topikban a művész betegsége, lemondásai, idegállapota, hangszalagjainak csomói beszéd tárgyává lehetnek (és miért ne lehetnének), akkor ez a cikk sem maradjon szó nélkül.
Isten éltesse Jonas Kaufmannt!
Jonas Kaufmann • 20182017-07-09 16:17:05
Kedves Klára! Pont ezeket a mondatokat vártam valakitől, aki a művész nálamnál nagyobb rajongója, és épp ezért tettem fel itt - a Kaufmann művészetével foglalkozó kicsiny topikban - ezt a kérdést. Minden szavával, felkiáltásával és kérdésével egyetértek!
Jonas Kaufmann • 20152017-07-09 14:25:51
Köszönöm a segítségét. Azt azonban továbbra sem értem, mit keres egy meleg zeneszerőkkel - és az ő magánéletükkel - foglalkozó írás végére egy ismert énekes, kezében szivárvány színű fagylalttal. Nem arra vagyok kiváncsi, hogy JK meleg-e, sem arra, hogy a Fidelio szerkesztője mire következtet az énekes Instagram-bejegyzéséből, hanem arra, hogy mi köze Jonas Kaufmannak a cikk témájához? Netán ő is zeneszerző? Hol hallhatóak a művei?
Pantheon • 20092017-07-09 01:28:28
A névsor végére szeretném illeszteni Kunsági Kálmán nevét, akinek gyászjelentését egy-két hónapja láttam az Operaházban avagy az Erkel Színházban kifüggyesztve. Úgy tudom, ő a hatvanas és hetvenes években volt az Operaház magánénekese, karakter-tenor szerepkörben. Én már csak szakszervezeti képviselőként ismerhettem őt meg a 2000-es évek elején.
Jonas Kaufmann • 20122017-07-08 22:56:09
Kérem, segítsenek nekem a kövekező kérdés megválaszolásában - és itt elsősorban Cilikéhez szólok, aki köztudottan a művész feltétlen híve: az itt olvasható cikk szerkesztője mit akart kifejezni az írása végén olvasható "ráadással"?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592402017-06-17 09:02:24
Ebben nem vagyok biztos.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592382017-06-16 23:29:57
Köszönöm szépen, erről nem tudtam!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592362017-06-16 22:13:04
Én azt tartom különösnek, hogy az opera-világ.hu a két és fél hetes operaházi/erkel-színházi Magyar fesztivál egyetlen eseményéről sem tudósított (Ligeti, Petrovics, Szokolay, Ránki, hogy csak néhányat említsek a "húzónevekből"), ám a zárókoncertre - egy általam ismeretlen szerző tollából kifolyólag - azért gondot fordítottak, kár hogy csak egyetlen villámkritika erejéig.

Egyáltalán: ez az egész MagyarFeszt szerintem igencsak érdekes és értékes dolog volt, nem csak számunkra, akik előadtuk a műveket (itt most sok száz énekes, zenekari művész, karmester stb. társamra gondolok), hanem azon sok ezer néző számára, akik jelen voltak a koncertszerű, avagy rendes előadásokon. Mégis: a Mezei néző-blogon tevékenykedő Makk Zsuzsa tanárnő Pomádé-kritikáján kívül én nem olvastam sehol semmit. Vagy figyelmetlen voltam netán?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592072017-06-11 22:23:14
Jelen voltam a német énekes ária-estjén, bár hátulról szinte semmit sem hallottam az énekléséből a koncert-díszlet takarásában. Úgy éreztem, óriási sikere van, emellett egy igencsak kellemes kisugárzású, szimpatikus és szerény embert sejtek -
a jól csengő név takarásában.

Amint megláttam, eszembe jutott egy jópár évvel ezelőtti élményem, és egy basszista, akinek azt az élményt köszönhettem (talán 2010-ben lehetett?): Peter Mikulás, Verdi Requiemjének szólójában. A szlovák úrnak nagyon meleg szívvel gratuláltam akkor (bár egyes kollegáim nem értették a lelkesedésemet, mert hátra, a kórusba "nem lehetett jól hallani", de ezt inkább nem kommentálom...), de érdekes módon, soha többé nem hívták meg az Operaházba. Kár.

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36212017-06-02 23:14:35
Jómagam nagyon tisztelek mindenkit, aki ilyen nehézségű szerepeknek neki fut - még az előtt is megemelem a kalapomat, aki visszapattan róla.

Nem tudom, talán ideje lenne elhagyni ezt a témát, biztos más is történik a MUPA-ban, és már napok óta csak a nafyon magas F-ről esik itt szó.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36172017-06-02 19:06:56
Jogos!
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22662017-06-02 18:36:49
Bocsánat, hogy szét-offoltam ezt a topikot a hülye kérdésemmel, de csak mist vettem észre, hogy a Társalgóban már elkezdődött ebben a témában egy beszélgetés. Hagyjuk is ezt itt abba.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22642017-06-02 15:03:19
Na, megnéztem, tényleg becsaptak a címmel: a kifejlesztésére költöttek ennyit. Ha tényleg 76 az ára, akkor az bizonyára rendben van, mert arról tényleg nem Bogányi tehet, hogy nekem - akinek még egy Csajkovszkij-pianinim sincsen - a csúcs-Faziolihoz mért 10 milliós különbség is soknak tűnik.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22622017-06-02 14:42:11
"Orbán is imádta a 300 milliós magyar csodazongorát". Akkor tehát nem szabad mindennek bedőlnöm, amit az Indexen olvasok?
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22602017-06-02 13:37:12
Bocsánat, hogy eltérek az éppen aktuális tárgytól, de egyszerűen nen találtam arra alkalmasabb topikot, hogy a tegnapi újsághírrel kapcsolatban feltegyek egy óvatos kérdést - bízva abban, hogy egy nálam értőbb személy meg is válaszolja azt.

Utánanéztem a neten, hogy a legnagyobb kés legdrágább Fazioli koncertzongora (F308-as) ajánlott kiskereskedelmi ára 248.000 dollár, vagyis úgy 65 millió forint. A Bogányi-zongoráé 300 millió a cikk szerint. Ekkora különbség hallható vajon a két hangszer között, és ha igen, akkor erre valóban van kereslet a világ hangszerpiacán? Nem gúnyolódom, tényleg érdekel, mert sem a magyar hangszert, sem az olasz prémium-márkát még nem hallottam, mindenesetre ez utóbbi sokak szerint a legjobb zongorákat gyártja a földjerekségen. Herbie Hancocknak pl. évek óta megfelel.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36102017-06-02 09:10:42
Bóka úr, természetesen Esz is van, hiszen a nagyon magas F-ről ereszkedő rövid skálamenet ezt (Eszt) is tartalmazza.

Mellesleg, én nem vettem észre, hogy itt bárki is bántott volna valakit.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36062017-06-01 23:54:21
Ó, dehogyis! Egyzerűen arról van szó, hogy zeneakadémista koromban sokat hallgattam a Gedda-Beverly Sills felvételt, és onnan emlészem a kérdéses helyre. Ebből a zenetörténeti stílusból Rossini Stabat Materét illetve a hamupipőke Ramiro-ját énekeltem, de annak is már vagy 15-16 éve. Lehet, hogy nem is én voltam az, akire emlékszem.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36042017-06-01 20:14:57
Nem én lettem megszólítva, és kottám sincs. Desz van, meg aztán egy C, végül az a bizonyos kirikolt-hang. ( Tetszik ez a szó!). B-ket már nem is említjük, mert az egy belcanto-tenornál mindennapos dolog.
Élő közvetítések • 63832017-05-27 23:24:16
Nekem nem sürgős. Egyébként meg olyan sláger áriákat énekel rajta, amik ŐVELE nem érdekesek számomra, akkor sem, ha egyébként le-a-kalappal módon énekli őket. Rinaldo, Idreno, Ricciardo (ismét nem az autóversenyző!), Lakmé-Gerard, ezek jöhetnek dögivel a régi lírai korszakból!
Élő közvetítések • 63812017-05-27 23:16:41
Az biztos! Ön tudja a legjobban, hogy nálam Kunde a No. 1 forewer! Bár a régi korszakát jobban szerettem. Egyébként a múlt héten jelent meg a szólólemeze, "Vinceró" címmel. Na de ezzel ne offfoljuk szét ezt a topicot...!
Élő közvetítések • 63782017-05-27 23:09:56
Köszööm mindkettőjüknek. Úgy rémlik, immár másodízben zavart meg a topic címe, és azt hittem, hogy az alább feltűntetett Norma egy ma esti élő közvetítés. Belehallgattam a Youtube-os felvételbe, Osborn (nem összetévesztendő Joe Osborne-al, aki egy autóversenyző) remekül énekli az áriát. Szerintem meg lehet szokni ezzel a hanggal is - amellyel egyébként Puritánokat is énekelt 1-2 éve. Ügyes, okos fickónak tűnik. Meghallgatnám Piet von Faß szerepében is... (humor, bocsánat.)
Élő közvetítések • 63742017-05-27 22:13:46
Szabad érdeklődnöm: milyen volt Osborne? Nem túl lírai a hangja ehhez a szerephez?
Vincenzo Bellini • 4452017-05-18 17:27:02
Nekem is rémlik ilyesmi - talán a Tell Vilmos Artúrja volt a darab, amelyben megtörtént. Vagy elhisszük, vagy nem.
Vincenzo Bellini • 4432017-05-18 16:13:30
Egyébiránt az okosok szerint Bellini és Rossini korának tenorjai ezeket a C és a fölötti hangokat mind falsetto énekelték - ezért is írhatta Rossini talicska-számra a C-ket, D-ket az operáiba. A XX.század nyolcvanas éveiben az alább sorolt urak teremtettek divatot ezeknek az operáknak, azzal, hogy ezeket a gyilkos szerepeket a modern hangzásigénynek megfelelve, teljes hangon meg tudták oldani. Le a kalappal előttük, persze, Kundét kivéve már mind nyugdíjas.
Vincenzo Bellini • 4422017-05-18 16:06:40
Nem is a Puritánok F-jéről beszéltem, hanem általában a magas F-ről, amiről Te szintén általánosságban állítottad, hogy még nem hallottad nem-falzett megvalósításban. Erre írtam, hogy egyes kiválasztottaknak ezt adottságaiknál fogva sikerült megtenniük.
Vincenzo Bellini • 4382017-05-18 15:30:01
Blake, Kunde, Morino, Matteuzzi, Merrit, talán Ford is - nekik fénykorukban simán megvolt. Nekem még főiskolás koromban E volt a csúcs, igaz, emlékeim szerint eléggé be voltam rúgva.
Vincenzo Bellini • 4372017-05-18 15:22:04
Keress rá a YouTube-on Matteuzzival a Selyemlétra-ária strettájára.
Erkel Színház • 79162017-05-14 20:15:49
Köszönjük szépen. Csinálni is jó volt. S része lett az Elmúlt dolgoknak. S jó ez így.
Plácido Domingo • 6442017-05-07 10:33:43
Tényleg... ez valamikor 2006-2007 körül lehetett, úgy rémlik, hogy Domingo vezényelte, és nem énekelte volna a darabot. Magyar szólistákról és zenekarról és ottani (amerikai) kórusról volt szó. (?).
Plácido Domingo • 6382017-05-07 00:03:55
Kis segítséget kérek, mert kopnak az emlékeim: a cikkben olvasom, hogy a Domingo-Fesztivál egyik társ-alapítója Magonyi Andreas Zsolt. Ő nem az a fickó, aki tenorista volt (vagy még most is az?), és valamikor az ezredforduló körül Bánk Bánk-eladásokat szervezett vidéki városokban? Ő maga is elénekelte a Nagyurat, de a turné fellépője volt Kiss B. Atilla és Melis György is, karmester Nagy Ferenc, sajnos többre nem emlékszem).

Sőt, most jut eszembe, hogy ennek a Magony úrnak (ha tényleg ő az) talán volt valami TV-műsora is, valamelyik kábelcsatornán, ahol operaénekesekkel készített interjúkat. Egy adásra emlékszem, akkor Ilos volt a vendége, és arra is emlékszem, hogy "Robi bátyámnak" szólította.

Fura dolog az emlékezet. Arra nem emlékszem, mit játszottunk három héttel ezelőtt a színházban, de erre az adásra igen.

Vagy az MagonyI lett volna....? Momo-Cili-álmodó, ti emlékeztek erre, amiről beszélek?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 587202017-03-12 23:35:08
Én úgy tudom, hogy Kovács János valamikor 2008-2009 körül dirigált operett-előadásokat, méghozzá Németországban (talán Berlinben?) a "Mosoly országát". Ő maga mondta akkor ugyanis, hogy erre készül, és nagyon kedvesen azt is megengedte, hogy belepillantsak a Lehár-darab épp nála lévő - Magyarországon nehezen hozzáférhető - partitúrájába. Talán a berlini színházak archívumában utána lehet nézni ezeknek az előadásoknak.
Pantheon • 19262017-02-22 21:48:21
Sanyikám!

Tudom, hogy tudod, hogy nagyon szerettelek (és ugye azt is tudod, fiatal tagként, húsz éve mennyire féltem tőled?).

Köszönök mindent. Azok egyikeként élek tovább, akik ismertek, és akik legbelül jól tudják, hogy Te, "A Palcsósanyi" legbelül milyen is voltál.

Szevasz.

Gabi
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 583672017-02-13 22:36:16
Csak közlegény, ráadásul leszázalékolt. És most már csakazért sem mondja be! A fehér bot - tőlünk nézve - túloldalán legközelebb amúgyis egy másik férfiú fog állani. Adjunk neki esélyt!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 583652017-02-13 21:45:52
"tu meeee...." - KÉT-HÁR-NÉGY-EGY: "párli!". Ez a kulcs a helyzet megoldására, mint ahogy már a szinte összes kóruspróbán mondtam. A számok impulzus-sűrűségét a fehér bot hirtelen irányváltozásai alapján kell megállapítani, amely ezen a helyen Svájc hivatalos zászlajának közepén látható jelet rajzolja a levegőbe - persze, szabad kézi rajzról lévén szó, sosincs két egyforma megvalósítás.

Ez nem felelősségre-vonás volt, csak segítség, hogy mindez többet ne forduljon elő!!!

(Ilyenkor szoktak egy smiley-t beírni, azt jelzendő, hogy az illető csak viccel, tehát nem kell mindenáron felkapni a vizet).

Egyébként szerintem a felelősség mindig azé, akinek a neve a plakáton szerepel. Ezért nehéz az ő dolga, és ezért kapja ő a nagy lóvét. De lehet, hogy rosszul látom.

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 582352017-02-05 19:19:11
Cilike, nem akarom és nem is tudom megmondani a frankót. Talán úgy van, hogy minden igazán jó zene hatás-vadász. Itt van például ez a dolog, amely olyan számomra, mintha szerzője a világ összes szomorúságát bele akarta volna írni, csak azért, hogy az én szívem beleszakadjon, ahányszor csak hallgatom...

Szerintem hagyjuk békén a zeneszerzőket, és hagyjuk, hogy az érjen el bennünket, ami nekünk szól, ami eltalálja agyongyötört lelkünket. Tök mindegy, hogy a másik zeneszerzőhöz képest milyen, meg hogy Verdinek hívják vagy Kemény Egonnak.

Az iméntieknek persze semmi köze az Operaház "miújságaihoz", úgyhogy a szét-offolás elkerülése végett ezúttal nincs kák-száljávjej-Jared Leto.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 582242017-02-05 13:51:49
Zeneakadémista koromban fülig bele voltam esve az Andrea Chénier c. operába. Olyannyira, hogy 1997-ben a diploma-dolgozatomat is erről az operáról írtam - annak ellenére bátorkodtam ezt tenni, hogy segítségül szinte semmiféle magyar nyelvű, zenetudományi megközelítésű írás nem állt a rendelkezésemre. (Batta Andrásnak mindenesetre tetszett, és adott rá egy ötöst.)
Mára a darabbal kapcsolatos szerelmem elpárolgott - avagy úgyis mondhatnám, egyike lett azon munkadaraboknak, amelyek a futószalagról lekerülvén, mások örömét és lelkesedését szolgálják. Arra viszont emlékszem, annak idején milyen érdekesnek és megfontolandónak találtam Paul Henry Lang sorait, aki "Az opera" c. könyvében (Zeneműkiadó, 1980) két teljes oldalt szentelt a Chénier-nek. Íme:
Van azonban egy másik változata a házilag sütött olasz operának: a jó show, a látványos fajta. Ezek közül a legkiemelkedőbb példány Umberto Giordano André Chénier című műve, amelyet két különböző szempontból lehet értékelni. Vannak, akik azt mondják, ez a fajta naturalista opera a múlté, és semmi értelme föleleveníteni, míg mások azt bizonygatják, hogy egy jó látványosság mindig indokolt. [...] Mindannyian tudjuk, hogy egy jó bestseller-regény mennyire tákolmány lehet. Végy egy jó történelmi témát, kezeld nagyvonalú szabadsággal, adj hozzá néhány csiptenyi szexet és vért, és a siker biztosítva van - persze, csak ha a hozzávalók jól vannak elkeverve. [...] Giordano ... azt a mintát követte, amely a század végén divatos volt, amely a közönség érzelmei biztos fölbecslésének derüs empirizmusán alapult, nem vállalt semmiféle elkötelezettséget, és nem nyújtott mást, mint előregyártott zenei frázisokat. Azonban az említett hozzávalókat ügyesen használja föl, és tetszik is a hallgatónak, aki nem kíván egyebet, mint jó látványosságot és jó éneket. Giordanónak nagyon jó színpadi érzéke volt, és pontosan tudta, mi érvényesül, és mi az, ami csak papíron látszik jónak.[...] Ha a dallamok nem volnának híjával a profilnak,, akkor az André Chénier ugyanolyan elpusztíthatatlan kedvenc volna, mint a "Cav'n Pag". Azonban ott van a nagy "ha". Amíg Giordano énekhang-kezelése, képzeletgazdag zenekara és színes szereplő- s tömegmozgatása eleven és valóságos, a hallgató feloldódik a látványosságban, és amikor hazamegy, nem sokat visz magával a fülében. Mégis, elgondolkodom azon, vajon az ilyen szakavatott "opera-féleségek" miért kevésbé jogosultak, mint mondjuk egy okos darab. Nem kell nekünk minden előadásra kerülő színdarabnál vagy operánál Shakespeare vagy Verdi nevét emlegetni! Ha a látvány szép, a munka szakértelemre vall, az énekhang kellemes, a színpadképben képzelőerő van, jó estét tölthetünk az operában.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 34852017-01-22 13:40:31
Így már érthető, köszönöm szépen!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 34832017-01-22 13:23:53
Vajon hogy képes Kovács János azt megvalósítani, hogy ma délután 5-kor a MÜPA-ban vezényel, este hétkor pedig Kaposváron?
Jonas Kaufmann • 17732017-01-21 22:25:43
Feleségemmel éppen most nézzük a Classicán a szóban forgó Forza...-előadást. Én nagyon érdekesnek és színvonalasnak tartom ezt a rendezést. Nagyon nem szeretem viszont J.Kaufmann éneklését, de Ludovic Tezier-ét annál inkább. (Persze, ez így van rendjén, mert valószínűleg Kaufmann sem lenne elragadtatva az én éneklésemtől). Érdekes volt emellett felfedezni, hogy milyen pokoli nehéz is Leonóra szerepe - és hogy Harteros ennek dacára milyen jól bírja.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 579412016-12-23 15:17:29
OFF: Kedves emberek! (operaházi kollégáim, szenvedélyes fórumtársak valamint a momus.hu tiszteletreméltó szerkesztői)

Békés, csendes Karácsonyt kívánok Nektek, Önöknek!

OFF vége.
Opernglas, avagy operai távcső... • 195092016-12-04 20:54:03
Nem mondom meg, mit olvasok, mert ez bizonyára kevesek érdeklődésére tart számot. A Nyugat lányával szerintem nincs semmi probléma, pláne akkor ha nem hasonlítjuk semmilyen más operához, pláne nem más Puccini-operához.

Beszélni persze lehet róla, mint ahogy bármiről - csak persze nem ebben a topicban.
Opernglas, avagy operai távcső... • 195072016-12-04 20:24:59
Ígen, IGY már sokkal jobb "a leányzó fekvése". A zordonborz 19504-et akár törölhetnénk is, ugye? (...ha tudnánk)

P.S. A NYL szövegkönyve lehet, hogy nem bír kimagasló irodalmi értékkel. Nem tudom, nem értek hozzá. Most pl. épp olvasok egy regényt, ami szerintem remekmű, de úgy vélem, végtelenül szar operalibrettó lenne belőle. Lehet, hogy tévedek, és csak bele kéne vágnom. :)
Opernglas, avagy operai távcső... • 195052016-12-04 18:51:02
Legalábbis szerinted, kedves Cilike. Az "én térfelemen" viszont Puccini legjobb operája, sőt, ha mindenképpen kell legyen ilyen, akkor a kedvenc operám.
Erkel Ferenc • 10152016-12-03 12:23:57
Bár az esemény pont egy hónapja volt, mégis megjelent egy friss kritika a Bátori Mária Erkel Színház-beli előadásáról.
Verdi-felvételek • 5002016-11-30 23:56:10
Itt olvasható a teljes szereposztás. Érdekes, hogy négy évvel korábban még Heródest énekelt ugyanazon a szinpadon.

A MEt 100 éves Gálán is a díszvendégek között volt, úgyhogy ezen a videón is valahol ott van a tömegben.
Verdi-felvételek • 4942016-11-30 19:35:11
Ha megpróbálok elvonatkoztatni attól, hogy tudom, kit hallok - akkor én pont olyannak hallom ezt az éneklést, mint egy hatvan éves, jó basszbaritonét, akinek nem nagyon van szégyellni-valója azzal kapcsolatban, amit csinál. Szerintem itt a YT-on találunk ennél kevésbé megfelelő inkvizítor-éneklést, akár sokkal inkább basszus-szerű hangoktól is. Számomra nem elsősorban az a lényeges, hogy mennyire dörögnek egy bassz-bariton alsó hangjai - ilyeténformán Rossi-Lemenit sem tarthatnánk olyan jó énekesnek, pedig szerintem az volt. Nekem tetszik ez a felvétel, fantasztikus, hogy ez az ember ennyi éven keresztül, három hangfajban is kamatoztatni tudta rendkívüli hangi adottságait.

Lehet, hogy ez utobbi megállapítás Placido Domingo-ra is igaz, de nekem ebben még nem sikerült döntenem.
Verdi-felvételek • 4872016-11-29 21:57:09
Azt hittem, rosszul látok. Pedig tényleg! Hihetetlen!
Erkel Színház • 68922016-11-20 22:01:41
Hát, azt nem mondanám, hogy belehalnak, meg azt sem, hogy mindegyik, de az tény, hogy az említett rész igen-igen nehéz. D-ben is, desz-ben is.
Erkel Színház • 68882016-11-20 21:45:49
Hát, akkor kifogytam az ötletekből.
Erkel Színház • 68862016-11-20 21:37:47
Talán az történt, hogy Giordani annyira az utolsó pillanatban mondta le az eladást, hogy már nem volt idő tájékoztatni a közönséget. Az is lehet, hogy ott volt a színházban, skálázott és elment a hangja, vagy rosszul lett. Azért írom ezeket, mert a 20 év alatt, amióta az Operaház dolgozója vagyok, történtek már pontosan ilyen esetek.

Fekete Attiláról pedig könnyedén el tudom képzelni, hogy éppen ott volt az Erkelben, mert őt egyébként is sokszor látjuk előadásokon megjelenni, és tudom, hogy a váltótársa előadásait is előszeretettel látogatja, bármilyen darabról van is szó.

Szóval lehet, hogy nem a színház nemtörődömségéről, trehányságáról van szó, bár azt készséggel elismerem, hogy nézőként ilyennel szembesülni kellemetlen, mi több: bosszantó lehet.
Erkel Színház • 68832016-11-20 21:07:06
Eztet én nem tudom, kérem! ppp biztosan tud segíteni.
Erkel Színház • 68812016-11-20 20:49:42
Az én tud(a)tom meg azt mondja nekem, hogy a 3. Felvonás-beli tenoráriát sok helyen Desz-dúrban szokták játszani az eredeti D helyett. Itt és most Dében megy (nyilván nem ebédelnek), tehát feltranszponálásról nincs szó, ahogy a többi említett rész esetében sem, hanem egyszerű autentikusságról, kottahűségről.

Feltranszponálni időnként a zeneszerzők szokták műveik bizonyos részeit. Erre legjobb példa a Rinuccio-ária, amit a Schicchi első változatában még A-dúrban vetett papírra a szerző, aztán meggondolta magát. Ezért van az előtte elhangzó monológban az a nyakatekert moduláció.

A Luciával kapcsolatban még annyit, hogy ha már visszahelyezték a Raimondo-jelenetet (jol tették szerintem), akkor az Ashton-Edgardo kettős is megérdemelte volna, hogy elhangozzék.
Erkel Színház • 68342016-11-19 13:37:58
Kedves telramund, a második szereposztás Raimondo-ja, Kovács István (aki egyébként a főpróbán remek volt) tegnap este Winterreiese-t énekelt a Zeneakadémián - itt volt olvasható a jobb oldali műsorajánlóban - , tehát feltehetően ezért nem tudott beugrani Fried Péter helyett.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 576282016-11-18 21:09:36
Nem vettem észre. Az Operaház/Erkel Színház műsora nagyon is konkrét dolog. Persze, bármi megtörténhet. Legyen úgy!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 576262016-11-18 20:34:04
Én nagyon nem úgy tudom, hogy az Operaház ének- és zenekara 2017 májusában és júniusában ráérne Európa-szerte Domingóval parádézni. Illetve hát pont úgy tudom, mint bárki, aki megnézi a színház jövő tavaszi-nyár eleji műsorát.
Opernglas, avagy operai távcső... • 194902016-11-18 00:25:14
Az előző hozzászólás javított kiadása:


Örömmel illesztem ebbe a topicba ezt a kis videót.

Én nem tudtam róla, ráadásul Zoli honlapját megtekintve elcsodálkozom, hogy mennyi mindenről nem tudtam még, amit az "operai távcső" optikáját külföldre irányítva megláthatunk.

Elismerésem! Ez nagy dolog szerintem.
Opernglas, avagy operai távcső... • 194892016-11-18 00:22:33
Örömmel illesztem ebbe a topicba honlapját megtekintve elcsodálkozom, hogy mennyi mindenről nem tudtam még, amit az "operai távcső" optikáját külföldre irányítva megláthatunk.

Elismerésem! Ez nagy dolog szerintem.
Gaetano Donizetti • 8912016-11-17 22:33:45
Láttam ma a második szereposztás főpróbáját. Elejétől végéig.

Ha a kedves fórumozók elfogadják szerény ajánlásomat: vegyenek rá jegyet, és nézzék meg. Nem fogják megbánni.

Erkel Ferenc • 10142016-11-17 22:20:13
Kedves musicus2!
Hozzászólásának második felében olvasható állításával kapcsolatban ("éppen az első finálé második fele maradt ki") meglehetősen tanácstalan vagyok.

A Bátori Mária első felvonásának fináléja tudtommal szinte teljes egészében elhangzott. Ami kimaradt belőle, az egy "Balett hongroise" című, zongorakivonatban pár oldal terjedelmű zenekari anyag, valamint ehhez kapcsolódóan néhány énekkari megszólalás - amelyek viszont a húzás előtt már egyszer elhangzottak, tehát lényegében ismétlések. A húzott rész semmiképpen nem a D-dúr finálé második felét jelenti, hanem annak pár percnyi részét.

Mi magunk egy olyan teljes zongorakivonatból dolgoztunk, amelyet (idemásolva a zongorakivonat második oldalának lábjegyzetét)...

"A MTA BTK Zenetudományi Intézet "Erkel operák" partitúrakiadásának (főszerkesztő: Tallián Tibor) első két kötete alapján (közreadó: Dolinszky Miklós és Szacsvay-Kim katalin), megjelent: Rózsavölgyi,, Budapest 2002) a zongoraszólamot írta és a kottaképet összeállítota: Kassai István.

Én úgy értelmeztem, hogy ez a zongorakivonat az Urtext partitúra teljes anyagának játszó-letétje, amelyben semmilyen jelzés, megjegyzés nem árulkodik arról, hogy a partitúrához képest kevesebb zenei anyagot tartalmazna. De ezt talán, ha jól sejtem, senki nem tudja jobban igazolni, avagy cáfolni, mint Ön... (kacsintás-smiley)

A lemezzel kapcsolatban mindössze arról tudok beszámolni, hogy a BM-előadást megelőző zenekari összpróbákon már teljes apparátusával jelen volt a Magyar Rádió műszaki stábja, valamint a zenei rendező. A próbák alatt nagyon sok rész felvételre került, így egy jövőbeni CD elkészítéséhez az élő rádióadásánél jóval több felett anyag áll rendelkezésre.

Arról nem tudok, hogy a BM előadásának zenei anyagából (így tehát az előre felvett anyagokból is) hiányoznának olyan teljes tételek, jelenetek, amelyeket esetleg az Urtext partitúra tartalmazna. Annyi biztos, hogy igenis rendelkezésre áll egy olyan hanganyag, amelyből megítélésem szerint egy teljes operafelvételt is ki lehetne adni. Természetesen a "teljes operafelvétel" megjelölés nem jelenti azt - és remélem, ebben egyetért velem - hogy a darab ősváltozatához képest nem lehetnek benne kisebb, jól megfontolt húzások, hiszen ha nem így értelmeznénk, akkor a piacon fellelhető temérdek Trubadúr, Lammermori stb. CD-felvétel közül igen keveset fogadhatnánk el teljesnek.

Úgy érzem, enyit talán elmondhattam a BM felvételének (számomra is sok ismeretlent tartalmazó) kérdéséről, anélkül hogy ezzel komoly belső szervezeti titkot tárnék a nyilvánosság elé. Igazából azt sem tudom, hogy a felvett hanganyag felett az Operaház avagy a Magyar Rádió birtokolja-e a jogokat. Azt viszont tudom, hogy ez nem is tartozik rám.
Erkel Ferenc • 10002016-11-07 21:12:50
Apró hozzáfűzni való: az a kütyü Boldi kezében nem eBook-olvasó, hanem valami gigantikus méretű iPod vagy iPad, amin egy - részemről kiismerhetetlen bonyolultságú - kotta-kezelő program van. Boldi mindenesetre brilliáns módon bánik vele.
Erkel Ferenc • 9992016-11-07 20:49:11
Köszönöm Cilike, köszönöm Búbánat, nagyon kedves Tőled, Öntől. Én még nem mertem meghallgatni a felvételt; talán hónapok (évek?) kellenek, hogy elég bátorságot gyűjtsek hozzá. :)
Erkel Ferenc • 9952016-11-07 15:02:21
Társaim nevében is köszönöm az elismerő szavakat. Bár tájékozottságom a lemez ügyével kapcsolatban eléggé felszínes, én úgy tudtam, hogy ki lesz adva.
Kedvenc előadók • 27572016-11-06 11:02:00
Hosszabb gondolkodás után sem találtam alkalmasabb topicot arra, hogy ezt az elképesztő hírt megosszam. A cikk tavalyi, ezért remélem, jobban mennek azóta (egyik kedvenc előadóm) dolgai.
Mindenesetre a cikk talán töprengésre sarkall bennünket, több mindennel kapcsolatban...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 573642016-10-23 11:31:17
Szeretnék kicsit visszakanyarodni a topic eredeti célkitűzéséhez, és néhány sor erejéig arról is írni, hogy éppen mit tartok jelen idő szerint a legfontosabb újságnak a Magyar Állami Operaházban.

Pár nappal ezelőtt volt szerencsém megtekinteni Rautavaara "A Bánya" c. operájának főpróbáját. Ha azt mondom, hogy a kompozíció nagyszerű, akkor feltehetően keveset mondok. Ha azt mondom, hogy le a kalappal minden egyes kollégám (zenekari, énekkari, magánénekes) teljesítménye előtt, akkor nem fejeztem ki eléggé a tiszteletemet és csodálatomat irántuk. A finn rendező igen tehetséges, világítási megoldásai, színészmozgatása, képi fantáziája példaértékű. (A próbákon úgy tudom, az első perctől az utolsóig szakszerűséggel és úriemberként dolgozott együtt a kórussal, szólistákkal.)

Szeretettel ajánlom tehát, aki teheti, nézze meg az előadást, remélve, hogy hasonlóan "székbe-gyökerező" élményben lesz része, mint ahogy nekem volt. Varga Judit "Szerelem" c. operájáról nehezen tudnék most írni, mert egy ilyen remekmű befogadása után egyszerűen képtelen voltam a szerzőnő elé egy "üres lapot tartani" - azaz művét kellő tárgyilagossággal hallgatni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 573632016-10-23 11:11:30
Kedves Cilike! Sajnos nem tudok a soraiddal teljesen azonosulni, bár bizonyára sok igazság van abban, amit írsz. Leginkább az olyan mondattal nem tudok mit kezdeni, amely úgy kezdődik: "Mit várjon az ember olyan emberektől, akik...". Szerintem az egyik embernek - kizárólag saját maga ízlését, véleményét szem előtt tartva - nincs joga semmit számon kérni embertársán, legfeljebb azt, hogy igaz, őszinte módon élje le életét. Az "általános kultúráltság" dogmatikus elvárásai helyett pedig azzal tegye teljessé a napjait, amivel akarja, amit választ magának - vagy ami megtalálta Őt magát.

A gagyi sorozat-témához annyit bátorkodom hozzáfűzni, hogy a Dallast tudoásom szerint a hazai operajátszás emblematikus rendezője, Szinetár Miklós hozta be az országba (ha ez nem igaz, akkor kérem javítsanak ki), és kamaszkori emlékeim alapján azt mondom,, jól tette. Ha netán a Twin peaks-et is neki köszönhetjük, akkor azért külön áldja meg őt az Isten,, mert én személy szerint nem lennék az, aki most őszülő fejjel vagyok, ha tizenhat éves koromban nem nézem Cooper ügynököt olyan áhitattal. Ezekből a sorozatokból szerintem sokat tanultunk az emberségről, az emberi viszonyok fordulékonyságáról, a Jó és a Rossz relativitásáról, és pl arról, hogy milyen kivételes kincse Magyarországnak Kránitz Lajos, Szakácsi Sándor és a többiek tehetsége.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 573472016-10-23 00:54:16
Kedves Cilike, távol álljon tőlem, hogy kijavítsalak, de úgy gondolom, aki nagyon-nagyon szegény, tehát annyi forintból kénytelen megélni, családot eltartani, amennyiből te is és én is képtelenségnek tartanánk nem-éhen-dögleni (merthogy bizonyára ezt jelenti a mélyszegénység kifejezés), nos annak a legkisebb gondja is sokkal nagyobb annál, minthogy milyen zenét hallgasson. De ettől még lehet benső igénye a szépre, a varázslatos élményekre, és bizonyára örül, ha időnként ehhez akármilyen formában hozzájut. Mondjuk a tévéből, vagy egy utcai ingyenes koncerten, ahová elslattyoghat a családjával.
Cilike, kedves kolléganőm, remélem, egyetértesz velem, amikor azt mondom:
...egyáltalán nem biztos, hogy aki nagyon szegény, az igénytelen.
...Nem biztos, hogy csak a cigány származásúak nagyon szegények.
...Nem biztos, hogy minden cigány származású ember szegény, ahogy nem biztos az sem, hogy minden zene, amit cigány előadók játszanak a Youtube-on - háttérben egy drága autóval és kilónyi arannyal a nyakuban - az értéktelen.

Mindemellett kicsinységem azzal sem ért egyet, hogy minden kultúrát szerető ember számára az opera műfaja kellene hogy jelentse a művészetek legmagasabb fokát.

Én úgy hiszem: minden egyes ember tiszteletre és szeretetre méltó lény; egyiknek sincs joga sem elítélni, sem felmagasztalni a másikat.

Nézd: A legjobb barátom cipész, aki egy fizetésből tart el egy négytagú családot. Harminc évesen érettségizett le saját akaratából, és a világirodalom remekműveit olvassa a hajnali buszon, útban a műhely felé. Tájékozott ember, markáns és inntelligens véleménye van a világ dolgairól. Imádja a filmművészetet, és bár szíve a kemény metál-rockhoz húz, előszeretettel látogatja a Zeneakadémián Lajkó Félix koncertjeit, mert annyira magával ragadja az, amit lát és hall. Az opera viszont egyáltalán nem érdekli, teljességgel hidegen hagyja, és ha a kezébe is csúsztatnék két szakmai jegyet, akkor illedelmesen végig ülné feleségével az előadást. De operakedvelő sosem válna belőle, és nem a szegénység miatt.Tutira mondom, mert ismerem.

Végül engedj meg némi személyeset. Az én mp3-lejátszómon nagyon jól megfér egymás mellett Chick Corea, Melis György magyar nóta felvételei, Ian Bostridge "Schöne Müllerin"-je, Busta Zsolti, a Punkcsapda, az Architects nevű soft-metal banda, Phil Collins, a Right Said Fred, a Nefogazz, a Roma Jilo, a Pesti Fiúk, meg őket is szívesen hallgatom. Azt gondolom, ideje töltenem rá Grofót is, szerintem semmi bajom nem lesz tőle, mert vélhetően azon a 25 972 215 embertársam között, aki "No roxa aj" c. szerzeményét megtekintette a Youtube-on, nem tört ki halálos járvány. Az már genocídium lenne, ha jól írom ezt a szót.

Ja! Még annyit, hhogy Operát, nos azt egyáltalán nem hallgatok, de ez talán kicsikét érthető is. Gyuri barátom sem hál cipőkkel.

UI. Ha frappáns akarné lenni, akkor most ide kéne írnom, hogy "zá átvicsájtyej kák szláváljej Jared Leto", vagy mi a lóf..., de megint elfelejtettem, mi a divat.



Jonas Kaufmann • 16252016-09-25 22:11:32
Remélem, Főigazgató úr nem haragszik meg, ha elkotyogom itt (tőle tudom): első körben Marco Bertit keresték meg a beugrásra, tehát tényleg mindent megtettek azért, hogy világsztár helyett világsztár lépjen színpadra. Egyébként nem hiszem, hogy ennyire fontos ez, mert szerintem szimplán elég, ha jó énekest hoznak, márpedig Rojas (aki egyébként egy kedves, csöndes, szerény pasas) nagyon jól énekelt ma este. Persze, Cilikéhez hasonlóan én is csak hátulról hallottam.

A magyar kollégák is megérdemelt sikerben osztozhattak, szerintem tényleg mindenki a tudása, művészete legjavát adta. Ha meg tényleg mindössze a világsztár-státusz hiányzott ma este, akkor talán be kellett volna hívni Harrison Fordot, ha már forgatás közben állítólag amúgy is itt bóklászik Budapest utcáin. Esetleg elmondhatott volna egy szép József Attila verset.
Mi újság a Magyar Állami Operaház Énekkarában? • 5182016-07-25 22:24:05
Örömmel adom hírül, hogy az Operaház Énekkara a "Bachtrack Opera Awards 2016" internetes szavazás "Best Opera chorus" kategóriájában első helyezést ért el. Részletek itt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 568872016-07-07 01:02:52
Az előző, Békés András-féle Traviata egyik apró belső misztériuma az volt, hogy vajon mit keres Violetta inasa (Inas, Giuseppe, de nálunk csak "Jozef") a Flóra-bálban, frakkban, priccben, pruccban? Jómagam 13 éven keresztül örömmel fürdőztem a paradox helyzetben. Egyúttal azt is sikerült megállapítanom, hogy valószínűleg láthatatlan vagyok, merthogy ez a dolog rajtam kívül senkinek nem bántotta a szemét a zenekari árkon innen avagy azon túl.

Tök jó, hogy Anger Ferenc ezzel a kis Vincent Vega-paródiával lehellt valami életet a figurába. Csak sóhajtozni tudok, hogy én anno egy szerencsétlen hülyét kellett játsszak (egy szánalmas jelmezben) és nem lehettem mondjuk Basil Fawlty, vagy Edmond, a Fekete Vipera.

Remélem, Hajnal Márton tényleg erre a szereplőre gondolt, és nem a "Kertészre". Mert akkor tökre nem ide illik, amit leírtam.

De tényleg, Cilike! Angernél hogy volt? Meghívták a Nagycsasszonnyal együtt Joseph-et is Flora-bálba, vagy ment hívás nélkül is? :)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 568682016-07-01 19:10:29
Én letöltöttem és meghallgattam a Bóta Gáborral készült telefonos interjút. Úgy gondolom, ebben a pár percben elmondta a nagy semmit (viszont megtudtuk ismét a Magyar-Belga meccs eredményét). Úgyhogy a vége felé inkább arra kerestem magamban a választ, hogy B. úr hangszíne és hangvétele vajon kire emlékeztet már az első mondattól kezdve.

Aztán rájöttem.

P.S. Bocs, ez egy internetes klasszikus. És nekem is melegem van. :)
Bánk bán • 28352016-06-21 23:38:26
Kedves IVA, nagy örömmel olvasom komoly és megfontolt mondatait a témával kapcsolatban. Jómagam kissé megbántam, hogy egyáltalán írtam - mint általában mindig - , mert teljesen reményvesztett vagyok atekintetben, hogy a mai világban érdemes-e egyáltalán bármiről eszmét cserélni, felháborodnásunknak hangot adni, akár névvel, akár név nélkül... és igen: akár itt, egy fórumon, akár bármilyen más formában.

Tirádámat tulajdonképpen csakis az váltotta ki, hogy a Csokonai Színház egy ilyen süket sumával indokolja meg, hogy miért az átdolgozás átdolgozását tűzi műsorra. INkább ne tették volna. Ezt kapjátok, mert így döntöttünk, gyertek el, hallgassátok meg, nézzétek meg, aztán ki-ki tegye a véleményét oda, ahová akarja. Ez számomra egyenesebb és egyértelműbb kommnikáció, mint ez a "bariton hanggal a személyiség és a férfierő, meg az államférfi, mega mittoménmi"-sóder.
MIért kell folyton-folyvást hülyének nézni mindenkit ebben az országban? Amelynek két legismertebb nemzeti operájában (mindkettő remekmű szerintem, és mindkettőt egy olyan szező írta, akiknek későbbi zenei termése meg sem közelítette eme darabjaikat) a főhős államférfi és tenor hangfajú. Ezek: a Bánkbán, illetve az István a király. Nem, nem az Erkel, hanem a Szörényi! Vajon Sz. Levente megengedné, hogy István szerepét (ezáltal a darab 70%-át) letranszponálják/áthangszereljék, teszem at egy bariton hangú fiatal színész kedvéért? Nem hinném.

Végére még annyit: én 15 évvel ezelőtt két operaprodukció kapcsán felléptem a Csokonai Színházban, és nagyon szerettem azt a társulatot. (Remélem, ők sem utáltak engem.) Egyszóval nem velük van bajom, hanem az ilyen mellébeszéléssel.
Bánk bán • 28262016-06-20 23:01:36
Nekem végül is tökmindegy, de azért valamennyire furdal a kíváncsiság, hogy vajon miféle összefüggés húzódik a hangfaj, szerep mögött "szunnyadó erő", valamint az "emberi nagyság" hármasa között.

Ha erre netán valakinek evidens válasza lenne, akkor arra lennék kíváncsi, hogy akkor az ilyenfajta átdolgozás pl.Verdi (és Rossini) Otello-jával kapcsolatban iskézen fekvő (mi több: kívánatos) lenne? Vagy akár az Álarcosbál Gustaf-ját is elővehetnénk - ha már államférfiakról beszél az idézett cikk - és készíthetnénk egy basszbariton-átiratot mondjuk Bryn Terfel számára, nem? Ja hogy AZOKKAL a darabokkal nem illik ezt megtenni? Áhá,értem.

Végül is Erkel csak a halála pillanatáig dolgozott a magyar zenekúltúráért, annak legalább öt szakterületén. De nem, ááááá, őt nem kell úgy megbecsülni, a kottalapjaihoz olyan alázattal közeledni, mint Verdi esetében.

Mindegy, "hángéiiz a szpesöl kantri", mondta egy barátom. De azért a fennt idézett sorokat kicsikét hadd kérjem ki Molnár András, Csák Jóska, Hormai Jóska és a többiek nevében.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 568182016-06-19 07:27:02
Kedves IVA, én úgy gondolom, hogy egy ilyen műemlék épületben nem lehet egykönnyen falakat odébb tenni, ezáltal egybefüggő terek, helyiségek alapterületét jelentősen megnövelni.Ha így van, akkor az a bizonyos 90 cm és az egy főre jutó légköbméter ugyanannyi marad az öltözőnkben a felújítás után is.

Az Andrássy úti épület fizikai adottságait napjainkra egyszerűen túlnőtték a műfaj modern igényei, ezért is költözik néhány funkció Kőbányára. Ez azonban a fenti problémát nem oldja meg, ahogy valószínűleg Ön sem fog szélesebb, kényelmesebb széken végig ülni egy öt órás Istenek alkonyát.

De ne így legyen, lehet, hogy én vagyok túl kocka-fejű, és a megoldás már rég készen van egy tervezőiroda rajzasztalán.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 568142016-06-17 23:55:14
Aranyos ez a kisfilm, egyedül azt sajnálom, hogy rövidsége miatt nem törekedhet teljességre. Például olyan módon, hogy az "óriási láthatatlan terek" mellett az Operaház nyomorúságos, élhetetlen tereit it bemutatja. Kezdve mondjuk az énekkari öltözőkkel, teszem azt egy Macbeth vagy Mefistofele előadás alatt, amikor 45 férfi énekes + 4 fő öltöztető személyzet + négy váltás komplett jelmez van bezsúfolva, emellett trégereken, kosarakban az előző esti/másnapi Otello három váltás ruhája. Jelképesnek is szűk szekrények a privát öltözék elhelyezésére (már azok számára, akinek jutott). Mindez kb. akkora alapterületen, mint a Székely Bertalan terem.

Az öltözőasztalom szélessége 90 cm, emellet már a szomszéd kollága asztala kezdődik közvetlenül, balról is (Takács András) és jobbról is (Nagy Dávid). Ezen a 90x55 cm-en kell elférjen néha 2 kalap, sisak, álarc, kesztyűk, harisnyák, nyakékek, alaptrikó, sál, néha tőr vagy kard (ezek most úgy kábé fejből a Macbeth általam használt dolgai voltak. Mefisto még szörnyűbb).

És aggódom, hogy ez így lesz 5 év múlva is, amikor 465337%6345 miliárdért fel lesz újítva a ház. Legfeljebb kapok új zárat a szekrényemre (jelentem: újabban akadozik)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 62142016-05-28 22:31:26
Az én fülembe is eljutott Svéd Sándor egyik kevésbé ismeretes, sokak számára talán nem feltétlenül szimpatikus jellemvonása (méghozzá egyik leghíresebb tenoristánk gyermeke révén), ám megosztani itt semmiképpen nem szeretném. Mert amit - felvételei alapján - operaénekesként csinált, az szerintem is utolérhetetlen. Soha ne mondjuk, hogy soha, de ilyen még egy nem lesz. Soha. Isten éltesse őt! :)
Pál Tamás, karmester • 1862016-05-10 22:29:36
Kedves Tamás, még annyit, hogy e helyütt szívesen buzdítanálak hasonló mélységű elemzések megírására, mert úgy látom, mások is élvezettel olvassák soraidat. JÓmagam örömmel vennék például egy Tosca-elemzést Tőled, de erre önös okom van: az évek során felmerült bennem néhány kérdés a darab átfogó értelmezésével kapcsolatban.
Kesselyák Gergellyel már meg is osztottam ezeket a tavaly nyári margitszigeti próbák alatt (ő akkor éppen Tosca-rendezésre készült Miskolcon, a Szigeten pedig dirigált, én magam Spoletta jelmezét viseltem), és a beszélgetés közben rácsodálkoztunk, hogy mennyi kérdést vet fel az egyes szereplők (vélt vagy valós) múltjának, jellemének, szándékainak, érzelmeinek és cselekedeteinek a feltérképezése.

Szóval, várjuk a hasonló írásokat, ha nem Toscáról, akkor másról.
Pál Tamás, karmester • 1852016-05-10 22:18:43
Kedves Tamás! Kedves márta! Köszönöm a mondataitokat, amelyeket nagyon érdekesnek és elgondolkodtatónak találok. Felmerült bennem az a talán soha nem ízlelgetett lehetőség, hogy Manrico tényleg nem hiszi el, hogy ő az a bizonyos "másik gyerek", aki élve maradt. Talán az elbeszélt történetet egyáltalán nem is hozza összefüggésbe saját személyével. Talán azt gondolja, ő a történtek után jópár évvel került Azucéna mellé, ezért kérdezi iyen hévvel:"chi dunque??". Akár úgy is kérdezhetné (ha nem egy operalibrettóról lenne szó): "jó-jó, felfogtam ezt a sztorit, de én aztán hogy kerültem a képbe?".

És az is igaz lehet, hogy ilyen felfokozott élet- és tudatállapotban nem mindig vagyunk képesek ÁTVENNI mások szájából a logikai/tárgyi értelemben vett nyilvánvalóságokat, hanem magasabb avagy rejtettebb összefüggéseket keresünk az események mögött. Annak ellenére, hogy a VALÓSÁG ott fekszik a lábunk előtt (avagy szól mások szájából), mi nem azt keressük, hanem az IGAZSÁGOT.

Tamás, mártha! Köszönöm, hogy mindezekről kicserélhettük a gondolatainkat!
Pál Tamás, karmester • 1782016-05-09 21:38:30
Szívből örülök Pál Tamás kimerítő írásának. E helyütt fel is tennék neki egy kérdést - azért nem privát üzenetben, mert talán másokban is felmerült a Trubadúrral kapcsolatban - , és bízom benne, hogy esetleges válaszával fel is oldja azt a zavart, amely korábban szinte minden megtekintett előadás során felmerült bennem.

Van ugye az a jelenet, amikor Azucena extázisba fulladó hangon meséli el, hogy A MÁSIK gyereket, saját fiát hajította a tűzbe. Manrico végighallgatja, majd megállapítja: "Nem a te fiad vagyok". (Eddig oké) Majd megkérdi:"Akkor hát ki vagyok?".

Azt szeretném megtudni Tamástól, hogy Manrico itt miért megy át "szellemi fogyatékosba"? Amit az öregasszony elmondott (lám, nem is olyan öreg az az asszony!), az egy elég szimpla képlet, amiből a néző számára tisztán kiderül, hogy ez a srác bizony a Luna testvére. Manrico miért nem jön rá - még később halála óráján sem - arra, ami teljesen nyilvánvaló egy ilyen elbeszélés alapján?

Ráadásul nekem úgy tűnik, mintha Azucena egyenesen megörülne annak, hogy Manrico menyire nem veszi a lapot, és kihasználva ezt, rögtön másra tereli a szót: nem voltam-e jó nevelő-anyád mindig, stb. stb. Végül is kapóra jön neki Manrico "butasága", hiszen így tovább forralhatja bosszúszomjas tervét.
Lehet, hogy Slezáknak is ez volt a gondja, és hozzám hasonlóan ő sem volt elég penge, hogy megoldja a figura "szájába írt" rejtvényt?

Kedves Tamás, ha válaszolsz erre, annak nagyon fogok örülni - ahogy természetesen minden fórumozó esetlegesen felmerülő gondolatának. Előre is köszönöm!
Tokody Ilona • 2572016-04-27 16:57:38
Miért énekelt Tokody Ilona olaszul ebben az eladásban? (Nagyon jó a Melissel énekelt kettős is!)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 564962016-04-20 13:08:21
Köszönöm Momo, most már igyekszem megtanulni, hogy mindig képben legyek. (Meg azért, mert én is nagyon várom már a nyarat). Cilikének is szpaszíba, nem gondoltam, hogy arról a hölgyről van szó, és azt se, hogy ilyen szép kort élt meg. Azt hittem, rég megölte a bánat.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 564932016-04-20 12:26:29
Kérnék szépen egy kis segítséget. Kicsoda az immár sokadik levélben megszólított Tatjána néni? (A szovjet nyelvű kulcsmondat jelentését is elfelejtettem, de ezzel a fogyatékkal immár együtt kell élnem).
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 564862016-04-20 00:09:51
Köszönöm, nekem az tavaly kimaradt, majd elolvasom!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 564832016-04-19 22:38:15
Ha belegondolok, ennek a lapnak az a címe, hogy "Heti Világgazdaság". Gondolom, aki megveszi, vagy netán járatja, azt sokkal inkább érdeklik számok, összegek, büdzsék, pályázatok, meg ilyesmi. Így nézve, ez bizonyára egy kielégítő interjú.

Ha a momus.hu készítene interjút Főigazgató Úrral, akkor nagy valószínűségel egészen más kérdésekre kellene válaszolnia. Merthogy az itteni olvasókat inkább a dolog "odaátja" érdekli jobban. A kettővel ezelőtti mondat részemről a T. szerkesztők irányába lehelt reszketeg javaslatként is olvasható.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 22302016-04-18 23:30:09
Kedves Boldi!

Ne haragudj rám, de most ebben a dologban muszáj megszólalnom. Egyrészt azért, mert egyike vagyok azon számos fórumtársnak, akik saját nevükkel szólnak időnként hozzá az itteni eszmecseréhez. Ha végiggondolod, elég sokan vagyunk: Kelemen Zoli, Heiner Lajos, Te magad, Pál Tamás, néha Csákovics Lali meg bizonyára még páran, de most nem jut több eszembe. Nem tudom, Te hogy vagy vele, de én ezt nem hősiességből, vagy "csakazértis" pózolásból teszem, hanem azért, mert úgy érzem, a név az egyik legerősebb mágikus kulcs az emberhez. Egy embernek nem véletlenül az a neve, amivel születik. Szándékosan megváltoztatni, vagy annak helyettesítéseként mást kitalálni, nos ez számomra olyan dolog, ami nehezen feltérképezhető veszélyeket hordoz magában a személyiséget és a karmát illetően, úgyhogy kerülöm, ha tehetem. (Bocs a kissé túl személyes magyarázatért.)

Másrészt: tudod, úgy másfél évvel ezelőtt ezen a fórumon én is kaptam hideget-meleget egy bizonyos operaházi szólószereplésemet követően, úgyhogy a jelenséggel kapcsolatban nem vagyok egészen zöldfülű. Nekem akkor és e helyütt eszem ágában nem volt megvédeni magam, ennek pedig szintén két oka van és volt.

Az egyik: megértettem és beláttam azt, hogy ennek a Fórumozás nevű dolognak épp az a lényege, hogy bárki elmondhatja amit akar, bűntetlenül, félelem és felelősségre vonás nélkül. Ez a dolga a világban! Mi teremtettük, Emberek - azért, mert szükségünk volt rá. Szexfórumokon pl. disznó dolgokat, történeteket írhatunk, a gyakorikerdesek.hu-n megkérdezhetünk mindenkit (személytelenül) pl. arról, hogy mi a teendő, ha viszket a lábujjaink köze, itt pedig elmondhatjuk, hogy mi a véleményünk X-ről és Y-ről. És ez azért állati hasznos dolog számunkra, emberek számára, mert ilyeneket a való életben nem tehetünk, hiszen a személyes nexusok, a szemérem és a félelem szabja át a másik emberrel való hétköznapi érintkezéseinket.
Röviden: beláttam, hogy ennek a játéknak ez a lényege, és ezt nem szabad kritikus hanggal illetni! Mert ez olyan lenne, ha azt kérném ki magamnak, hogy a teniszt csak egy labdával játsszák és nem néggyel. Ezt a játékot tehát mi ketten is elrontjuk valamennyire, azzal, hogy saját nevünkön írunk! (Ezt is kikérték maguknak az akkori eset kapcsán, és az előbbiek tükrében úgy gondolom, hogy joggal). Ám "meg is fizetünk ezért". Mert ugye ide ha történetesen a momus fórumra Szabó Ferenc névvel írna Szabó Ferenc autószerelő, és mondaná el, hogy szerinte X. meg Y. milyen szar volt a tegnapi Bajazzókban, akkor tök mindegy lenne, hogy nick vagy nem nick neve. De ezt a gondolatot most nem is folytatom, hisz' anélkül is érted, hogy mit akarok mondani...

A másik: tudod, akkor rólam azt írták, hogy semmi hangom nincsen, meg hogy vissza a kórusba, meg satöbbi. Nekem semmi bajom nem volt akkor e sorokkal, mert íróiknak IGAZUK VOLT. Úgy érzem, ha valaki veszi a fáradtságot és leír ide valamit, akkor igaznak véli a mondanivalóját. Teljes meggyőződéssel, elhatározással, és akarattal kinyílvánítja az IGAZÁT. Érted? Sokan nagyon aranyosak voltak akkor, és próbáltak megvédeni, pedig erre semmi szükség nem volt és értelme sem lett volna. Hát most írtam volna azt, hogy "nekem igenis van hangom"?? De hát ő hallotta, az ő ízlése, az ő VÉLeménye, az ő határai stb!!!

Hol ér össze az "Ő" és az "Én", drága Boldi testvérem??? Szerintem egyedül Jézus Krisztusban, de ez egy másik történet.

Szóval végeredményben csak annyit akartam írni, hogy szerintem Gyüdi Sanyinak nem kell megvédenie magát, mivel senki sem támadta meg, csak leírta a véleményét: azt amit róla gondolni vél róla. Ha Sanyi úgy érzi, hogy erre reagálnia kell valamit, akkor majd biztosan fog is. Te pedig örülj, hogy olyen jó Manrico vagy, amilyennek leírnak.


Ne haragudjanak a T. Urak, Asszonyságok, hogy ennyi karakterrel fárasztottam a képernyőjüket, tabletjüket stb. Többet nem fordul elő.
Erkel Színház • 66522016-04-11 12:56:03
"...az énekkarra, amely szerencsére továbbra is őrzi a Szabó Sipos által lefektetett alapokra épülő magas színvonalat". Kedves ppp iménti gondolatához a következőket szeretném hozzáfűzni:

Tapasztalataim szerint az Énekkar napi működése, az előadásokkon nyújtott művészi színvonala nincs közvetlen összefüggésben egy két és fél éve véget ért vezetői korszakkal, és az arra vonatkozó utólagos megállapításokkal. A művészi színvonal olyan dolog, amelyet naponta újra és újra meg kell teremteni, és amelyben a kórus tagjai, illetve zenei vezetői ugyanúgy képességei legjavát nyújtják e cél érdekében, mint bármikor, bármely vezetés alatt az elmúlt évtizedben. Az énekkar az elmúlt két évad során - ahogy jelenleg is - megbízható irányítás alatt volt. A zenei betanítás, felügyelet és szakmai irányítás viszonylatában pedig - immár Strausz Kálmán karigazgató úr irányítása mellett - egy "team" gondoskodik. Ezt a szakmai testületet ugyanazon szakemberek alkotják, mint akik Szabó Sípos Máté karigazgatása alatt tevékenykedtek az énekkar színvonaláért. Név szerint: Balogh Katalin, Balás Péter betanítók, Kovács Ágnes, Szirtes Katalin és Andrássy-Neuenstein Krisztina korrepetítorok, az összes szólamvezető, valamint én magam. Talán felsorolt kollégáim is egyetértenek abban, hogy munkájuk - valamint annak eredménye - elsősorban (avagy talán kizárólag) saját képzettségükre, tudásukra, és évtizedeken túl mutató szakmai tapasztalataikra alapul, és nem az előző karigazgatás érdemeire, avagy az abban az időszakban "lefektetett alapokra".
Bízvást kijelenthetem, hogy az énekkar nagy többsége csakis már meglévő, biztos alapokkal rendelkezve nyerhetett felvételt az énekkarba.

Ám az, hogy "valami nem egészen úgy működhet, mint korábban", elsősorban olyan, az énekkar foglalkoztatásában mutatkozó belső, nem zenei problémáknak köszönhető, amelyeket nem áll módomban ezen a fórumon nyilvánosságra hozni.
Köszönöm, hogy meghallgattak.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 564482016-04-02 14:38:39
Cilike, én úgy gondolom, hogy Liza olyasvalamit lát Hermann-ban, aminek semmi köze a testalkathoz, a pusztán esztétikai szinten értelmezett "férfi-szépséghez", és a társadalmi rangokhoz. A Tartuffe Elmíráját is csak így érthetjük meg, ahogy sok más hasonló helyzetet is a való életben.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 563882016-03-23 23:01:53
Valószínűleg nem fog látványos eredményt elérni, de azért nem bántam meg, hogy rá fogadtam. :/°%+.*)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 563792016-03-23 15:48:31
Igen, ezt én is észrevettem.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 563692016-03-23 14:13:18
Én azért a biztonság kedvéért szavaztam! Sajnos azonban a pillanatnyi eredmények alapján úgy tűnik, nem az én lovam lesz a befutó...
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

"Bohém kiskarácsony"
ismétlés: 14:00

16:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

A Magyar Rádió Gyermekkórusának együttesei
Vezényel: Matos László
"Karácsonyi koncert"

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, Kupolaterem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Fülei Balázs tanítványai

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Rónai Gábor (trombita, tanára: Kirsch János)
A Zeneakadémia BA I. évfolyamos hallgatói
Vezényel: Kováts Péter
TELEMANN: G-dúr szvit, TWV 55:G10 („Burlesque de Quixotte”)
HÄNDEL: D-dúr szvit trombitára és zenekarra, HWV 341
MOZART: D-dúr divertimento, K. 136
HOLST: Szent Pál-szvit, Op.29/2
PHILIP GLASS: Company (vonószenekari változat)
WEINER: Divertimento, op. 20 – Jó alapos csárdás, Rókatánc

18:00 : Budapest
MTA Zenetudományi Intézet

Kalafszky Adriana (szoprán), Lachegyi Imre (blockflöte), Szászvárosi Sándor (viola da gamba), Tegyei Zoltán (csembaló), Nagy Réka (viola da gamba)
"Barokk muzsika - hangverseny Telemann halálának 250. évfordulójára"

19:00 : Budapest
Aranytíz Kultúrház

"Történelmi Táncklub a Mare Temporis táncosaival"

19:00 : Budapest
Klauzál Gábor Budafok-Tétényi Művelődési Központ

Harsányi Elina (hegedű)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Kornel Laszlo Thomas
C.Ph.E. BACH: D-dúr szimfónia
BARBER: Hegedűverseny op. 14
SIBELIUS: II. szimfónia

19:00 : Budapest
Klebelsberg Kultúrkúria

Tóth Armand karmester, zeneszerző
Horváth Béla (oboa), Granik Anna (zongora)
Házigazda: Detvay Mária Marcella
"Grazioso Zeneszalon"

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Ted Rosenthal zongora
"Gershwin-est"

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Belovári Beatrix (barokk fuvola), Tóth-Vajna Zsombor (csembaló)
Harmonia Caelestis Barokk Zenekar
Tóth-Vajna Gergely (moderátor)
Purcell, Couperin, Händel, Stanley és J. C. Bach művei

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Érdi Tamás (zongora)
CHOPIN: Andante spianato és nagy polonéz, Op.22
DEBUSSY: A boldog sziget
Suite bergamasque
BARTÓK: Este a székelyeknél, BB 51/5
Improvizációk magyar parasztdalokra, op. 20, BB 83
Román népi táncok, BB 68
KODÁLY: Marosszéki táncok
BARTÓK: Allegro barbaro, BB 63

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Szabóki Tünde, Wiedemann Bernadett, Horváth István, Rácz István (ének)
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara, Énekkara, Gyermekkórusa
Vezényel: Vásáry Tamás
KODÁLY: Psalmus Hungaricus
KODÁLY: Szimfónia
KODÁLY: Nyári este
KODÁLY: Budavári Te Deum

20:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Moldoványi András (zongora)
A Zeneakadémia BA II-III. évfolyamos hallgatói
Vezényel: Ménesi Gergely
SUK: Szerenád
BEETHOVEN: 5. (Esz-dúr) zongoraverseny, Op.73
DVOŘÁK: c-moll szláv tánc, Op.46/7
DVOŘÁK: C-dúr szláv tánc, Op.46/1
20:00 : Pécs
Kodály Központ

"Maestro Solti Nemzetközi Karmesterverseny – Döntő"
A mai nap
született:
1873 • Kacsóh Pongrác, zeneszerző († 1923)
1905 • Farkas Ferenc, zeneszerző († 2000)
1917 • Hilde Zadek, énekesnő
1939 • Andor Éva, énekművész († 2014)
1943 • Perényi Eszter, hegedűs
elhunyt:
1792 • Joseph Martin Kraus, zeneszerző (sz. 1756)
1909 • Francisco Tárrega, zeneszerző, gitáros (sz. 1852)
1984 • Jan Peerce, énekes (sz. 1904)