vissza a cimoldalra
2017-10-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59879)
Társművészetek (1211)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3847)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc előadók (2812)
Momus társalgó (6052)
Milyen zenét hallgatsz most? (24975)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2273)
Kedvenc művek (141)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11180)
A csapos közbeszól (94)

Lehár Ferenc (577)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2362)
Jonas Kaufmann (2130)
Marton Éva (718)
Operett, mint színpadi műfaj (3288)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (298)
Bartók Béla szellemisége (211)
Élő közvetítések (6635)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1120)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1113)
Franz Schmidt (2921)
Balett-, és Táncművészet (5405)
Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban? (467)
Zenetörténet (191)
Kodály Zoltán (342)
Palcsó Sándor (179)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Gaborka8X8
Leírás:
Honlap:
   


Gaborka8X8 (108 hozzászólás)
 
High Fidelity - beállt a jégkorszak? • 5262016-05-30 09:06:43
" A ZENÉT kell hallgatni, nem a technikát! "
Ha a zenét kell hallgatni, akkor nem mindegy, hogy azt a zenét lemezjátszóra feltett hanglemezről, vagy felhőből streamelve ágyból nyomkodott network player-ről hallgatjuk?

Ha pedig nem mindegy, akkor bukik az az állítás, hogy " A ZENÉT kell hallgatni, nem a technikát! ", hisz akkor nem csak a zene, hanem a technika is fontos. :) :)
Régizene • 24982013-04-06 11:03:24

Elnézést! Így talán jobb lesz: English Lute Duets

Régizene • 24972013-04-06 10:58:42

http://www.youtube.com/watch?v=rIRM82LgymU

Régizene • 24242013-02-21 09:10:44

LP-ről, azaz analóg hordozóról rippelve.
Régizene • 24212013-02-20 19:44:37

Meghallgattam kétféle fejhallgatóval. Egy régebbi AKG K-501-el (nyitott), és egy alig egy hónapos AKG K-550-essel (zárt). És szintén kétféle fejhallgató-erősítővel, mind kettő DIY. Az egyik egy kondenzátor kicsatolású csöves, a másik FET-ekre épült félvezetős. Tehát négyféle kombinációban, és ha a legjobb műfejes felvételek is csak ezt tudják nyújtani térmegjelenítésben (A horizontális teret vertikálissá alakítják.), akkor a fejhallgatókat továbbra is csak arra fogom használni, mint eddig, azaz monitorozásra.

Régizene • 24162013-02-17 16:06:26

Az élőzene kontra hangfelvétel témában tökéletesen egyetértünk, már mint hangminőség/élmény vonatkozásában.
A hangfelvételt mindezek ellenére a legnagyobb találmánynak tartom a zene szempontjából. Hogy miért, azt csak a sokszor elpufogtatott közhelyekkel tudom indokolni. Mert hangfelvétel nélkül nem tudhatnánk, hogyan is énekelt pl. Maria Callas, mert hangfelvétel nélkül egy csomó olyan előadót, zenét nem ismerhetnénk, akiknek a koncertjére nincs, és soha nem is lenne módunk eljutni. A hangfelvétel egy csomó olyan emberhez juttatta el a színvonalas zenét is (és igen szomorú, hogy ebben a mondatban az ist kell hangsúlyozni), akik egyébként nem kerültek volna kapcsolatba vele. És végül, hogy a topikunk témájánál maradjunk, a régizenével is sokkal kevesebben ismerkedhettek volna meg hangfelvétel nélkül, illetve sokkal kevesebbet tudhatnánk róla.
Tehát az én számomra a hangfelvétel maga marad az isteni áldás, még ha hangminőségben alatta is marad az élő koncertének.

Régizene • 24142013-02-17 15:19:45

Csak néhány érdekesség (bonyolultabb műszaki adatok nélkül) az analóg kontra digitális témához. (Ami eddigi tapasztalatom szerint leginkább hajlamos hit vitákká fajulni.)

1.) Azok az LP-k, amik 1978 utáni felvételeket tartalmaznak, 98%-ban digitális musterről lettek megvágva, azaz olyan anyagról készült az LP, ami digitálisan, 14bit-es DAT magnóval (a CD 16bit-es) lett rögzítve, digitális keverővel lett keverve, és a vágógép is a DAT kazettáról kapta a jelet.
Akkor miért is szólnak jobban ezek, mint a CD?

2.) Az analóg technika csúcsát nem a hanglemez és a lemezjátszó, hanem a szalagos magnó és a hangszalag képviseli. Gondoljunk csak bele, hogy azoknál a hanglemezeknél, ahol analóg módon rögzített jel került a lemezre [eltekintve a nagyon kevés direkt vágott lemeztől (a direkt metál vágottak nem tartoznak ebbe a kategóriába)], ezt a jelet először magnóval rögzítették, majd az így elkészült mesterszalagról lett megvágva a lemez, és bizony a lemez már csökkent mennyiségű információt tartalmaz a mesterszalaghoz képest.

3.) Ma már elég nagy mennyiségben lehet un. nagy felbontású (24bit/192kHz)digitális zenei anyagokhoz hozzájutni. Ha ezeket a zenéket (jó DAC-ot használva) kétszer "átengedjük" felső kategóriás, vagy professzionális magnón (2X1/2 sáv, 38cm/s szalagsebesség), akkor olyan zenei anyagot kapunk, amit már senki (és tényleg senki nem tud megkülönböztetni) az analóg felvételtől.

4.) Még ha a legkiválóbb analóg felvételt digitalizáljuk (mesterszalag-, vagy LP ripp), akár nagy felbontásban is (24bit/192kHz), és utána azt hallgatjuk vissza, akkor azon bizony mindig hallani fogjuk, hogy digitális.

Tehát mindezeket figyelembe véve (digitálisból analógot analógnak halljuk, analógból digitálist digitálisnak), hol is válik ketté ez a dolog? Mert abban egyetértek az előttem szólókkal, hogy ketté válik.
Régizene • 24032013-02-16 17:15:21

" rádióinkból csak a Bartók ad tömörítetlen formátumot "
A téma szempontjából nincs különösebb jelentősége, csak egy ici-pici helyesbítés a pontosság kedvéért.
Magyarországon egyetlen országos rádióadó sem ad tömörítetlen formátumban, még az MR3 Bartók Rádió sem. A stúdióból nem veszteségmentes tömörített formában optikai kábelen jut el a digitális jel az adóállomásokig, ahol megtörténik a kitömörítés (micsoda hülye szó ez), de ami a tömörítéskor elveszett (hiszen, mint írtam, nem veszteségmentes tömörítésről van szó), azt már nem lehet kitömöríteni sem, azaz, az információk egy része odavan. A kitömörített digitális jelet szintén az adóállomásokon alakítják vissza analóggá, azaz teszik alkalmasság analóg műsorsugárzásra, és a végén ezt ültetik rá a vivőfrekvenciára.
Tehát sajnos a Bartók Rádió hallgatásakor is veszteséggel tömörített zenét hallgatunk.
Régizene • 22832012-12-23 11:14:50

Szerintem meg sokunk számára inkább ez felel meg az "elvárásoknak", mint az utóbbi időkben divatossá vált idegbeteg, csapkodó-kapkodó exhibicionista rángatózás.
Én is köszönöm!
És ezzel kívánok békés, boldog, régizenéktől is szép karácsonyt mindenkinek!

Régizene • 22212012-11-19 08:44:34

Tánczene.:)

Régizene • 22142012-11-17 17:41:45

Ezen , mert hogy erről volt szó. Ezen pedig tisztán hallatszik a barázdazaj, itt ott még némi sercegés, pattogás is, tehát ez egy LP ripp, ha csak mesterségesen nem keverték alá ezeket a zajokat.

Régizene • 22122012-11-16 20:31:12

És még a barázdazaj is jót tesz neki.

Régizene • 22082012-11-16 12:36:41

Az lehet, de a fura fiúkák azok mind egyformák. :-)))))
Régizene • 22062012-11-16 09:53:47

A sok kérdőjel arra vonatkozik, hogy szerintem miért ne passzol össze Gould és Bach?

Régizene • 22052012-11-16 09:19:21

Hmmm, én eddig úgy tudtam, hogy " A nők nem szeretik a fura pasikat, a fura pasik pedig nem a nőket szeretik. " :-))))

Régizene • 21982012-11-15 09:14:29

Most akkor az van, hogy ez pont így van rendjén. :-)))
/Ha mindannyiunknak ugyanaz a nő tetszene, akkor az összes többi pártában maradna :-)))/

Régizene • 21962012-11-15 09:06:16

" Minden esetben egyetemes Bachot játszik. "
Ez tetszik. :-))))))
Ezt a poént legközelebb én is elsütöm.

Régizene • 21952012-11-15 09:03:23

Szerintem, Gouldnak nem hogy egyáltalán nem lett volna szabad Bachot játszania, hanem még Bach kottát sem lett volna szabad a kezébe vennie. :-))
Régizene • 21922012-11-14 18:25:33

Már alapból, úgy általánosságban azt gondolom, Bachot ne játszanak zongorán.
Az adott videóról pedig, hogy a barokk zenét sikerült a romantika szenvelgő mázával bevonni.
Milyen zenét hallgatsz most? • 236712012-11-07 12:12:38

Francois Joseph Naderman

Régizene • 21202012-10-28 09:19:46

Szabad asszociáció. :-)

Régizene • 20902012-10-26 20:08:36

Egyszer lehet, én is kipróbálom, milyen egy rántott húsba belefújni. :-))))))

Régizene • 20812012-10-26 10:18:38

birbyné ?

Régizene • 20762012-10-24 22:12:14

Benedikt Anton Aufschnaiter

A nap képe • 9592012-10-17 08:17:01

Kíváncsi vagyok, a mai nap képe is megemeli-e macskás és jó hanna ösztrogén szintjét? :-))))

Régizene • 20562012-10-05 22:52:45

Ezen nem is csodálkozom, hiszen még magam sem ismerem önmagam teljesen. :-)

Régizene • 20542012-10-05 22:17:09

Most akkor zalbarna és szerénységem közül melyikünk is a vérszegényebb, és melyikünk a hamisabb (vagy esetleg hamiskásabb)? :-)))

Régizene • 20482012-10-04 20:57:38

Szöveg nélkül. :-))))

Régizene • 20432012-09-30 16:37:59

Értem már, és mint régizene-kedvelő egyetértek abban, hogy a kívül maradás luxusát nem engedhetnénk meg magunknak, mint ahogy azt sem, hogy ne juttassuk el a régizenét minél szélesebb közönséghez. De kevés esélyt látok rá, hogy a kifürkészhetetlen kultúrpolitikai gondolatok bugyrában megszületne az ötlet, miszerint pl. a Felszállott a páva mintájára régizene népszerűsítő műsor indulna valamelyik TV adón.

Régizene • 20412012-09-30 16:05:53

Nekem nagyon tetszik, és éltem is az ajánlattal, azaz elképzeltem az előadás helyszínéül az operaházat, de a végeredmény az én víziómban az lett, hogy mind a kettő csak elvenné a másik lényegét.

Régizene • 20352012-09-26 20:57:58

Hogy ma se maradjunk cselló szonáta nélkül.
Nem Vivaldi ugyan, de ez sz.v.sz. nem rontja az élvezeti értékét.

Régizene • 20282012-09-25 22:03:37

" - Hej, muramista, muramista ........, bé tökkel vágtál csülökbe ", hogy ez -amit gazduram ily mívesen kifejtve elibénk tárt- nékem nem jutott üstüllést eszembe.

Régizene • 20262012-09-24 20:43:03

Ha pl. country muzsikus lennék, akkor én is így tartanám, mert megszoktam volna, hogy az áll alatt tartott hegedű zavar a legelésző jószágok folyamatos szemmel tartásában. :-))))
Régizene • 19922012-08-19 19:40:31

Már 2008-ban sikerült megszereznem ezt az Albicastro dupla CD-t, de eddig nem volt érkezésem meghallgatni. Most ellenben meghallgattam az első korongot, és ajánlom mindenkinek, aki a kicsit nyugodtabb, simább barokk zenét kedvelik.
Régizene • 19822012-08-15 08:25:25

A széles nagyközönség utólagos engedelmével én is mutatok egy általam igen jónak tartott Pachelbel lemezt .
Régizene • 19662012-07-31 20:25:42

Hmmm, ennek a korhadt faként az egész korára árnyat vető lipcsei kántornak (Vagy hogy is volt ez korábban megfogalmazva?)az árnyéka igen kellemes tud lenni.

Ps.: Kéretik szépen cserébe a piros pontot bevésni. :-))))
Régizene • 19622012-07-30 21:03:50

Meleg nyári estékre mindenkinek ajánlott néhány perc Lully hallgatás. :-))
Régizene • 19282012-06-25 18:25:14

A lengyel, magyar barátság jegyében egy kis lant muzsika , mert a "lengyel magyar két jó barát" nem csak "együtt harcol, s issza borát", hanem a lantmuzsikán is osztozik. :-)
Régizene • 19152012-06-07 09:05:04

Mit? Mert nekem az első linkre kattintva azt írja ki, hogy "Sajnáljuk, de a kért oldal nem található. Próbálj másra keresni.
Régizene • 18722012-05-08 22:07:55

Muszáj is neki érződni, hiszen Weis W. F. Bach személyes jó barátja volt, aki be is mutatta az apjának. Ezek után pedig mit tehetett mást, mint hogy a „korhadt fa árnyékában” szülje meg műveit. :-)))))))

Régizene • 18702012-05-08 21:01:52

De szakadjunk el a hangfelvételek, mikrofonozási technikák rejtelmeitől, és térjünk vissza a topik eredeti témájához, a régizenéhez. Igaz, még egy kicsit japánnal maradva, legalábbis annyiban, hogy egy japán lantos, nevezetesen Yasunori Imamura Silvius Leopold Weiss lemezét hallgattam az imént, és engem lenyűgözött ennek a japánnak a lantjátéka, az egyszerű zenehallgató számára is nyilvánvaló magas szintű technikai tudása. És természetesen Weis zsenialitás is, ahogy a konrapunktot alkalmazza pl. a 8-as 9-es tracken hallható c-moll prelűd és fantázia esetén.

Régizene • 18692012-05-08 20:31:22

Jav.: ... ajánlok egy Shiff András Bach lemezt , melynek ....
Régizene • 18682012-05-08 20:27:59

Szerintem, meg ne keverjük a szalagzajt, barázdazörejt, a felvételeken lévő zajokkal, zörejekkel, mert semmi, de semmi közük egymáshoz.
(Hogy mitől lehet jobb a vinyl, annak tárgyalására pedig szerintem, nem ez a legalkalmasabb topik. Hi-Fi-s fórumokon számtalan hozzászólás születet ebben a témában pro és kontra, olyannyira, hogy azokon meg már lerágott csonttá vált ugyan, de mindenki számára visszakereshető.)

A Shure pdf formátumú oktató dokumentumának 10-12 oldalán található zongorabemikrofonozást pedig leginkább csak, mint elrettentő példát volna szabad emlegetni.
Ha már szóba került a vinyl, akkor ajánlok egy [url http://longplaypassion.com/product_info.php?products_id=856 ; Shiff András Bach lemezt [/url] , melynek hangfelvételét 1978. június 20-án és 21-én készítette Hatsuro Takanami japán hangmérnök a tokiói Ishibashi Memorial Hallban, és ami mikrofonozás, hangsúlyozom, mikrofonozás szempontjából példaértékű.

Régizene • 18672012-05-08 19:26:14

Egy kamarazenekart a hagyományos két mikrofonos X/Y elrendezésű mikrofon rendszerrel is lehet elég-, sőt túl közel mikrofonozni, és nincsenek azok a problémák, mint a sokmikrofonos felvételeknél, hogy a sztereó teret hangmérnök teremteni meg mesterségesen , fázistolással, utózengetéssel, stb., mert minél inkább bele kell nyúlni ilyesmivel, annál inkább veszik el a természetes hangzás.

Régizene • 18622012-05-07 19:16:48

Velem nem lehet összeveszni, még ennél nagyobb jelentőségű dolgokon sem. :-))))

Régizene • 18602012-05-07 14:10:12

A nagy rendszer jól van úgy, ahogy van, talán pont ezért is ugrik ki annyira a túlzott közelmikrofonozás, ami a másodrendszeren kevésbé zavaró. (De ezt inkább beszéljük meg a maga helyén.)

Ez: " valóban nem-annyira-távolmikrofonozott " nagyon szép volt, igazi diplomatikus megfogalmazás. Jár érte egy kakasos nyalóka, ami a találkozón átvehető. :))))))))

Régizene • 18582012-05-07 13:07:54

Ha lemezt hallgatok, akkor nem akarom azt érezni, hogy ott ülök a zenészek között. Nem akarom hallani azokat a nyikorgásokat, zörejeket, amiket a nézőtéren már nem hallani, nem akarom kapkodni a fejem, "hogy a vonóval ki ne szúrják a szemem", nem akarom, hogy a zenész, belelihegjen a fülembe, ad absurdum a számba. Nem csak a zenétől, hanem mindentől irtózom, amit ennyire direktbe tolnak bele az arcomba, és talán ezért is van, hogy a régebbi két, illetve kevés mikrofonos, kevés hangmérnöki utómunkával készült felvételek kedvemre valóbbak.
Régizene • 18562012-05-07 09:51:22

Nekem nincsenek SACD-im, de a minap kaptam kölcsön párat, amikből elsőként ezt hallgattam meg, lévén, hogy Couperin a kedvenceim közé tartozik. De a lemez háromnegyed része után ki kellett venni a lejátszóból, mert a túlzott közelmikrofonozás miatt a felvétel annyira tolakodó volt, a zenészek annyira „behatoltak az aurámba” hogy nem bírtam tovább hallgatni. Tehát hiába a kedvelt zeneszerző, hiába a kedves zenemű, hiába a számunkra tetsző előadás, ha a felvétellel agyoncsapják az egészet.

Régizene • 18392012-05-03 21:13:01

Hoppp, a szmájli lemaradt a végéről. Tehát: :-)))))

Régizene • 18382012-05-03 21:11:25

Akkor ma én is teszek be egy Handel-t , hátha ezzel elnyerem johanna tetszését is .

Régizene • 17912012-04-25 16:32:14

Na ugye megmondtam. :-)))))

Régizene • 17882012-04-25 15:36:45

Szerintem nem, de ha így lenne, akkor szomorú lennék, mert nem kell ugyan Bachot a barokk zene egén legfényesebben ragyogó csillagnak tartani, de munkásságának jelentőségét és -a kor szempontjából- örök érvényességét megkérdőjelezni csak elvakultság eredményeként lehet.

Régizene • 17862012-04-25 11:54:49

Elolvastam tomás írását, de nem látom benne, hogy Bach-ot nevezte volna korhadt fának,ami "eltakarja előlünk a 17.-18- századi mesterek tavaszi fényben fürdő lombos erdejét", hanem csak azt, hogy ezt a jelzőt arra a "Mendelssohn elvakultságában gyökerező", művészettörténeti szemléletre alkalmazta, ami szerint a barokk és ezzel a zene legnagyobb alakja Bach lett volna.
De valóban könnyebb lett volna értelmezni az írását, ha nem esik abba túlzásba, hogy az egész mondandóját egyetlen többszörösen összetett mondatba sűríti.

High Fidelity - beállt a jégkorszak? • 3242012-04-25 11:28:54

Bevallom, nem tudom,milyen bitrátájú jelek mennek az átjátszó állomásig, még nem kérdeztem rá, de azt tudom, hogy nem MP3-as, hanem valami professzionális kódolást használnak a tömörítésnél.
A hangminőségbeli különbséget ellenben nem ebben látom, hanem magában abban a tényben, hogy az átjátszó állomás analóg jelet sugároz, amit egy analóg vevővel fogunk, azaz nem az utolsó fázisban, a készülékünkbe épített DAC-nál válik analóggá a jel. Hogy valamely közbenső fázisban történő analóggá alakítás javít hangzáson, arra legjobb bizonyíték, hogy jó néhány stúdió eredményesen alkalmazza azt a "trükköt", hogy a digitális felvétel digitális keverése után az anyagot "átengedik" egy analóg stúdió magnón 38cm/s szalagsebességgel, majd az így kapott analóg jelet rögzítik digitálisan, a CD stúdió mastereként, mondjuk 24bit 192kHz-en.
Tehát, ha akkor is "segít", ha utána újra digitalizáljuk a jelet, akkor hogyne "segítene" egy előző fázisban történő analóggá alakítás, ha utána még csak vissza sem digitalizáljuk.

Régizene • 17702012-04-21 15:08:19

Már tudom, miért van ennyi munkanélküli. Mert egyesek foglalják az állásokat. :-))))))

High Fidelity - beállt a jégkorszak? • 3222012-04-21 13:38:11

Úgy néz ki, hogy egy jó ideig még lesz, mert hiába a jogszabály a megszüntetésről, a háztartások, de főleg az autósok nem tudtak átállni a digitális vételre. Nyugat-Európában a rég lejárt határidők ellenére még mindig működnek az analóg adók. Persze, tudom, mi nem vagyunk Nyugat-Európa.

High Fidelity - beállt a jégkorszak? • 3202012-04-21 11:56:46

Habár analóg (földi FM) adások esetén is digitálisan és tömörítve jut el a jel az átjátszó állomásig, mégis garantáltan teljesebb élményt nyújt egy megfelelő (hét vagy kilenc tagú) yagi antenna, jó minőségű analóg tuner kombinációval a műholdas adásnál. Tehát, mindenkinek javaslom, használja ki a lehetőséget, amíg van FM műsorszórás.

MET-es operaelőadások moziban • 3312012-04-20 15:13:01

Megértem, és így kerek a világ, hogy erről is többen többfélét gondolunk.

MET-es operaelőadások moziban • 3292012-04-20 14:15:54

Véleményem szerint szó sincs arról, hogy egy speakernek objektívnek kellene lennie. Nem zenekritikusként működik közre az előadás közvetítésekor (bizony sokszor még náluk is tapasztalunk elfogultságot), nem politikai műsorvezető, nem gazdasági elemző, stb. Szerintem a speaker tevékenységéhez hozzátartozhat, hogy egyéni véleményt nyilvánítson a saját ízlése szerint.

Régizene • 17642012-04-20 14:00:13

Az egyik a már alább említett Lislevand-féle, a másik pedig ez

Régizene • 17622012-04-20 08:50:47

Most, hogy mondja, utánanéztem, és tényleg ugyanaz a kettő. Tehát, akkor van tőle két lemezem. :-)

Régizene • 17582012-04-19 20:41:53

Van Giovanni Girolamo Kapsbergertől is egy és Johannes Hieronymus Kapsbergertől is egy. Melyikükre gondolt?
Miklósa Erika • 6962012-04-08 21:05:23

Mivel sajnos a képből nem jövök rá, mire gondolhatott, ezért kérem, ne fossza meg magyarázatától egy ilyen magamfajta sötétben tévelygőt. (Egyébként, nekem az tűnik logikusnak, hogy ha magamtól is rájönnék, akkor lenne felesleges elmagyaráznia, mert akkor minek.)
Miklósa Erika • 6942012-04-08 18:49:16

Mik is azok az "ekkora bakik"?

MET-es operaelőadások moziban • 2932012-04-07 21:38:52

Nem tudom, máshol hogy folyt/folyik a mai közvetítés a MET-ből, de Kecskeméten az első szünet után megszűnt a jel, utána pedig "a többi néma csend". Több, mint félóra múlva bejelentették, hogy aki akarja, visszakaphatja a jegy árát, "aztán jónapot".
Régizene • 17052012-03-22 12:09:38

Lehet még szavazni D. T. kontra A. S. ügyben? És hanyadik szavazó nyeri a fődíjként kisorsolásra kerülő hangdúsító lavórt? :-)))
Bartók Rádió • 6362012-03-04 14:18:47

Húúúú, ez nagyon jó!!
Régizene • 15382011-11-21 19:27:45

Ez tetszik.
Állati beleket lehet enni, de nem szabad rajta zenét játszani.
Tényleg Euróban öltött legveszélyesebb méreteket a kergemarhakór. :-)))
De semmi pánik, jönnek majd a "kici, occó, nem drága" kínai bélhúrok Adidas meg Nike feliratokkal a 2in1 jegyében, hogy ha hangszerre nem is válna be, a teniszütőt azért fel lehessen vele húrozni.
Régizene • 14632011-10-09 19:42:03

Ha már az Amazon emezen oldala szóba került :-))))), akkor itt teszem fel a kérdésem, noha nem kizárólag ezen topik témájához kapcsolódik.
Ki hol szokott, hol érdemes "szponzorálatlan" lemezkritikákat olvasgatni?
Mert hát az ember mégsem vehet meg minden megjelenő lemezt ami esetleg érdekelné, és egy jól megírt lemezkritika számomra mindig segítséget jelentett, a mellett, hogy szívesen olvasgattam/olvasgatnék ilyeneket, csak egyre ritkábban találok.
Renée Fleming • 8772011-09-14 14:50:10

:-(( Egy újabb szerelmemnek nem volt türelme kivárni engem.
:-))))
Momus társalgó • 46142011-08-29 16:24:44

Azért az nagyszerű, hogy mind e közben ezek az "urak" most milyen kiválóan tudják kritizálni az átkosban a hatalom által a művészektől elvárt öncenzúrát, miközben ilyen szélsőségekre talán soha nem ragadtatták magukat.
Hogy is vagyon az a szálkával, meg a gerendával?
Régizene • 8662011-06-26 16:42:25

Ezzel nagyrész egyetértek. A „romantikus szemüvegen keresztül” valóban hajlamosak vagyunk a régi korok zenészeit is olyan, a társadalom csúcsa közelében elhelyezkedő, „önmegvalósító művésznek” látni, mint ahogy az most divatos a zenészek/zeneszerzők kapcsán. Miközben, ha figyelembe vesszük az adott kor sajátosságait, társadalmi berendezkedését, akkor látjuk, hogy bizony ez nem így van. De tovább megyek, véleményem szerint Mozart és Bach zeneszerzői tevékenységének motivációit sem szabad egy kalap alá venni, már a fentebb említett okok miatt sem. Még Bach a saját idejében, saját közegében inkább volt „szolgáló mesterember”, mint művész, addig Mozart a saját idejében és közegében már valóban inkább művész volt, mint „mesterember”.
MET-es operaelőadások moziban • 2142011-06-22 12:51:51

Mivel a napokban foglaltam le a jegyeket, ezért nyugodt szívvel állíthatom, hogy Kecskeméten még bőséggel található üres hely. Ám üröm az örömben, hogy, a tervek szerint, nagy terem helyett (ahol eddig közvetítették az előadásokat) a kis terembe várják az operarajongókat, és csak azok az előadások mennek majd a nagyteremben, amire kellő számú foglalás érkezik.

Bartók Rádió • 6202011-06-21 07:52:23

Ennyi fér a szelektorba, mert sajnos rég elmúltak már azok az idők, amikor még a zenéket szabadon választva, CD-ről, régebben szalagról vagy hanglemezről játszották le, amit előkerestek a raktárból, bekészítettek, majd visszavitték, tárolták, ápolták, időnként átírták, katalogizálták, stb. Most a szelektorban (digitális tömörített formátumban) lévő anyagból kell válogatni mindenkinek, ami nem csak a " műsorszámok szánalmas egyhangúságát " hozta, hanem az igen jól hallható hangminőség romlást is. De kis öröm az ürömben, hogy a Bartók Rádió hangmérnökeit (legalábbis eddig) elkerülte az az általános "hangmérnökbetegség", hogy a dinamikakompresszort és a zengetőt azonnal "csúcsrajáratják", amint leülnek a keverőpulthoz.
Régizene • 8132011-06-17 13:15:35

Sic transit gloria mundi. Nemrég még kortárs zenének számítottak. :-))))
Régizene • 8112011-06-17 09:36:10

Úgy látom, mintha leragadtunk volna a régizene egy kicsi szeletkéjénél, miközben a bizánci és az ókori görög zene mellett számtalan érdekes dologról lehetne itt beszélgetni a régzenével kapcsoltban. Habár, meglátásom szerint, az sem teljesen tisztázott, hogy mi tartozik az un. „régizene” tárgykörébe, hiszen, ha megnézzük, akkor azt látjuk, hogy vannak vélekedések, mely szerint a régizene a reneszánszig tart, mások szerint még a reneszánsz zenét is ide kell sorolni, és, ad absurdum, vannak, akik szerint még a barokk/korai barokk is ide tartozik. Bizonyára nem is lehet éles határvonalat húzni, de azért kíváncsi lennék, hogy kinek mit jelent a „régizene” fogalom.

Régizene • 6072011-04-30 11:24:49

Ez, kérem, a "bizánci gospel". :-))))))
Régizene • 5832011-04-25 17:17:31

a XIX.sz végén- XX.sz. elején a szovjet vezetés ÍRATOTT komplett szerkönyveket
A XIX. sz. végén szovjet vezetés? Nem tudom, hogy II. Miklós, minden oroszok cárja, mennyire számított szovjet vezetőnek Oroszországban.
Egyébként, azt gondolom, igen nehéz megállapítani egy hamisítványról, ha az valóban jó hamisítvány, hogy tényleg hamisítvány-e. Én magam ezekről sem tudom eldönteni. Biztosan ugyanez lenne a véleménye, ha nem Melodia lemezen lenne?
Egyébként, ha már bizánci zene, akkor mi a véleménye ezekről ?

Régizene • 5772011-04-25 10:19:38

Ha már régi zene, akkor nekem nemrégiben ehhez sikerült hozzájutni, és most húsvét hétfőn, locsolkodás helyett :-)), nagy élvezettel hallgatom.

Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. • 1532011-04-18 20:39:35

b] 30 éve hordoz zenét az „ezüst lemez” [/b]

Az első zenei CD 30 évvel ezelőtt jelent meg. Napjainkra azonban sokan már a CD halálát jósolják. A CD technológia megváltoztatta a világot.1981. április 15-én Herbert von Karajan karmester a Philips és a Sony cégek képviselőivel közösen mutatta be a világ első kereskedelmi forgalomban kapható zenei CD-jét. Akkor még senki sem sejthette, hogy az ezüst színű korongok milyen hódító útra indulnak majd. Az új eszköz éveken belül meghatározóvá vált a piacon, teljesen a háttérbe szorította a vinyl lemezeket.
A legenda szerint egyébként a CD azért lett pont 74 perc tárolására alkalmas, mert a Philips mérnökei azt a feladatot kapták, hogy Beethoven 9. szimfóniáját rögzítsék az első próbalemezeken. Állítólag azért választották ki ezt a Beethoven-darabot, mert Norio Ohga akkori Sony-alelnök felesége nagyon szerette. A korongra végül egy 1951-ben eljátszott változat felvétele került fel, amelynél a karmester Wilhelm Furtwängler volt. Ez Beethoven 9. szimfóniájának leghosszabb változata.
Az 1990-es évek elején megszületett egy formátum, ami a CD halálát vezette fel: az MP3. Az MP3-at eredetileg azért találták ki, hogy megkönnyítsék a rádiósok munkáját, de később már bárki használhatta, hiszen volt egy hatalmas előnye egy CD tartalma néhány tíz megabájtban elfért. Az egyik utolsó szöget a CD koporsójába az online kalózkodás felerősödése jelentette.
Sir Bob Geldof néhány nappal ezelőtt a következőket nyilatkozta " A minőség szempontjából egy zenei CD még mindig jobb az MP3-as zeneszámoknál. Mi régen a stúdiónkban nagyon sokat dolgoztunk azon, hogy a zenénk tökéletes legyen. A CD és a bakelitlemezek közül egyértelműen az utóbbi biztosít jobb zenei minőséget, ezt minden hangmérnök megerősítheti.
A Compact Disc végülis legalább 30 évet megélt, ez egy pár évre tervezett technológia esetében (hiszen eredetileg ennyit jósoltak neki még technológia/szabvány megalkotói is) komoly siker.

Milyen zenét hallgatsz most? • 231882011-04-17 11:35:24

Ha már a Rossini topikban felmerült a sevillai borbély, úgy döntöttem, meghallgatom én is, csak nem a Rossini félét, hanem a Giovanni Paisiello által szerzettet, amit a Hungaroton adott ki annak idején, és amiben Gulyás Dénes énekli Almaviva grófját, Laki Krisztina Rosinát, Gregor József Bartollot és Gáti István a Figaro szerepét.

Régizene • 4562011-04-03 15:42:39

Egy pillanatra visszatérve még a vibratiora.
A fémhúr kontra bélhúr fejtegetés kapcsán jutott eszembe, hogy vajon mennyire volt befolyással a vibratio "elterjedésére" az a tény, hogy a korábbi un. íjvonókat felváltották a modern vonók?

Régizene • 4242011-04-02 17:59:33

Azt hiszem, most jöttem rá, miért érzem egyes felvételeken, hogy folyamatos "fázis" probléma van. Egy részüknél valószínűleg nem is felvételi, hangmérnöki probléma ez, hanem a zenészek eltérő tempójú vibrálásából fakad.
/Na, még egy szempont az én buta Hi-Fi-s fejemnek, amire figyelni kell egy adott felvétel esetén. :-))))/

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 372312011-04-01 15:57:51
"....... megbecsülésük hiányát a nekik éppen valamely(?)okból nem tetsző, de vitathatalanul sok munkát magában hordozó produkció iránt ........."

Noha igen nagyra tartom Fellegi Ádámot, mindig nagyon csodálkozom egy produkció olyasfajta megközelítésén, amikor a benne rejlő munka mennyiségét vizsgáljuk, és nem az előadás minőségét, mivel, szerintem, már mindannyian megtapasztaltuk, hogy nagyon sok és kemény munka "következménye" is lehet csapnivaló. És talán mégsem az óvodában vagyunk, amikor pusztán az igyekezetet, szándékot, erőfeszítést kell értékelni, függetlenül annak eredményétől.

Pantheon • 7482011-03-24 10:24:48

Nekem sajnos nincsenek ilyen személyes élményeim Elizabeth Taylorral, de amikor gyerekkoromban először láttam a Makrancos hölgy-ben, akkor azonnal belé szerelmesedtem, és ez nem múlt el a mai napig sem. Nekem Liz Taylor mindig is az a gyönyörű, sugárzó tehetségű marad, aki abban a filmben volt, és bennem pont úgy él addig, amíg én is élek.
Pantheon • 7452011-03-23 15:44:55

Kedves Búbánat!

Elnézést az okvetetlenkedésemért, de mint "elvetélt" jurnalista, nem bírom ki, hogy ne tegyem szóvá, miszerint, ha egy hírt egy az egyben átveszünk valahonnan, jelen esetben az origo filmklubról, akkor illik (én még úgy tanultam, hogy kell) megjelölni a forrást.
Még egyszer elnézést, igazán nem kötekedésnek szántam.

Üdv.: Gáborka
Régizene • 1262011-02-28 17:17:26

Azon barokk muzsika kedvelőknek, akik esetleg még nem ismernék, szívesen ajánlom az alábbi oldalt, mert egy igazi barokk zene rajongó gyűjteményét tekinthetjük át, benne a sok ismert, és bizony sok kevésbé ismert zeneszerzővel/művel.
(Ráadásul, valamikor meg lehetett találni a zeneszerzők rövid életrajzát is, de most nem jövök rá, hogy hová kellene ehhez kattintani.)

link

hol érdemes zenét venni? cdlelőhelyek • 9952011-02-26 15:15:26

A honlapjukon nincs fönt, az biztos, de azért köszönöm! Lehet, hogy rákérdezek telefonon.

hol érdemes zenét venni? cdlelőhelyek • 9932011-02-26 15:07:34

Igen.

hol érdemes zenét venni? cdlelőhelyek • 9912011-02-26 15:00:11

Ha már LP itt a CD-s topikban. Nem tud valaki eladó Philharmonia Hungarica Haydn szimfóniák sorozatot elfogadható áron?

hol érdemes zenét venni? cdlelőhelyek • 9892011-02-26 14:42:24

Hogy mi lesz így önnel? :-)))) Hát remélhetőleg megmarad a diszkmennél, mert számomra ez sokkal szimpatikusabb, mint az MP3 (ha már a walkman teljesen kiszorult), hiszen egy közepes diszkmen egy jó fülhallgatóval is sokkal közelebb áll a minőségi zenehallgatáshoz, mint a legjobb MP3. Persze, mindez szigorúan SzVSz.

hol érdemes zenét venni? cdlelőhelyek • 9862011-02-26 14:20:15

Szerintem, itt Csonti szavait nem szó szerint kell értelmezni, hanem úgy kell tekinteni, hogy röviden és velősen akarta megfogalmazni az analóg és a "digitisz" közti különbséget.
És a digitális minden előnye mellett, azért soha nem fogja elérni egy jó láncon meghallgatott LP, vagy főleg, egy jó magnón meghallgatott mesterszalag minőségét, soha nem fogja nyújtani ugyanazt az élményt.
De nem akarok nagyon mélyen belebonyolódni a Hi-Fi rejtelmeibe egy zenei fórumon, mint ahogy óvakodom ennek fordítottjától is a Hi-Fi-s fórumokon.

hol érdemes zenét venni? cdlelőhelyek • 9852011-02-26 14:12:16

Elég sokat nézegetem a hanglemezboltok kínálatát, de sehol nem látok 50Ft-os LP-ket, még Hungaroton, Suprafon, Melodia nyomásúakat sem. Leginkább azt tapasztalom, hogy a komolyzenei vinyl lemezeket 700-5 000Ft körüli árakon lehet megvenni. Ennél olcsóbban esetleg csak bolhapiacokon lehet hozzájuk jutni, de ha erre rászámolja az ember a mosatás és az új belső tasak árát, akkor bizony már megint nem jön ki 700Ft/db-nál olcsóbban egy lemez.

Valóban, Pivo fórumtársunk által betett link egy hirdetés, és nem lehet tudni, hogy el kel-e majd annyiért, illetve, hogy a végén majd mennyiért lehet eladni.
De betennék én is néhány linket, amik megvalósult adásvételeket mutatnak, és ezeknél bizony látszik, hogy milyen horribilis árakon cserélnek gazdát egyes ritka példányok, és hogy hány licit is érkezik rájuk, mire kialakul a végső áruk.
Az angol Ebay-ről:
http://cgi.ebay.co.uk/SAX-2329-b-s-KOGAN-Lalo-Symph-Esp-U-K-ED1-/320656377811?pt=UK_Records&hash=item4aa89c07d3

http://cgi.ebay.co.uk/SAX-2323-KOGAN-Tchaikovsky-b-s-U-K-1st-issue-/320656340361?pt=UK_Records&hash=item4aa89b7589

http://cgi.ebay.co.uk/SAX-2315-OISTRAKH-BEETHOVEN-VIOLIN-concerto-D-minor-/110649738735?pt=Music_on_Vinyl&hash=item19c33d05ef

hol érdemes zenét venni? cdlelőhelyek • 9792011-02-26 13:48:54

Magam is úgy látom, hogy az igényes zenehallgatás jövőjét a hálózati audiólejátszók, és az internetes letöltések (meg a saját CD-ink begrebbelése) jelentik, ahol ráadásul nem csak CD felbontásban lehet hozzájutni zenékhez, hanem, a sokkal jobb minőséget jelentő, un. nagy felbontású (24bit/96kHz-192kHz)digitális musterekhez is, amiből egyre többet találunk a piacon. (És igen, a zeneletöltésnek nem csak illegális formája létezik.)
De azért, egy jó lejátszó láncon, a vinyl adta minőséget még ezek sem érik el, mert ahogy a néhai Csontos István (az egykori HES szervezője) fogalmazott, "a zenét nem lehet nullákra és egyesekre bontani".
hol érdemes zenét venni? cdlelőhelyek • 9772011-02-26 13:37:54

Na, tessék, mire ideérek, akkorra az összes „fővárosi” hozzászólást kimoderálják. Hát hogy fejlődjön így a magamfajta buta vidéki?
Régizene • 532011-02-19 15:23:00

Abszolút off:
Úgy látszik, nekünk, pasiknak örök megfejthetetlen rejtély marad, hogy a nők melyikünket miért tartják "rondának", vagy éppen "jóképűnek". Néha egészen "gyurmafejű" pasikért lelkesednek, máskor teljesen szabályos, szimmetrikus arcú pasikról nyilatkoznak lesújtóan. Hát ezek az élet nagy kérdései. :-))))))))
Gaetano Donizetti • 6212011-02-07 21:04:32

Sajnálom, csak most látom, hogy ön szerette volna, ha valaki felveszi a szóban forgó előadást. Én nem rögzítek, nem tárolok MP3-ban semmit, de szívesen megtettem volna, ha időben olvasom. Remélem, mások figyelmesebbek voltak, és eljut önhöz az anyag.
Az is igaz, hogy a felajánlott csere sem hozott lázba, lévén, digitális formátumú zenéből több is van, mint amit képes vagyok kezelni, vagy átlátni.
Ami jobban izgatta volna a fantáziám, az a "párezer LP"-ből való csemegézés, analóg felvétel céljából, mert nálam ez nem ütközik technikai nehézségekbe, és cserébe szívesen felajánlom a kb. 10 000 CD-nyi anyagomból való válogatás lehetőségét, amiben természetesen nem csak CD-k vannak, hanem nagy felbontású studio masterek is, illetve LP rippek és mesterszalag rippek is.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 13642011-01-28 17:41:10

A szépség, az nem egzakt dolog, azaz, nem csak elnevezte az ember, mint a zebrát vagy a fenyőfát, hanem alkotott egy fogalmat, ami az ember nélkül nem is létezik (ellentétben a zebrával vagy a fenyőfával)lévén, hogy az emberen kívül ezt a fogalmat egyetlen más élőlény sem tudja értelmezni (éppúgy, mint a hűség, becsületesség, haza, vagy egyéb fogalmakat sem). Aminek a léte pedig kizárólag szubjektív lények lététől, és azok szubjektív megítélésétől függ, az, a logika szabályai szerint, nem lehet objektív, és nem is létezhet objektíven.

De, azt hiszem, ezek a fejtegetések már nagyon az off topik kategóriába tartoznak.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 13622011-01-28 16:25:13

Hogy lehet egy olyan valaminek " objektív Megléte ", ami a szubjektív ember alkotta fogalom, és aminek a megítélése kizárólag az emberi szubjektumra van alapozva?
Hungaroton Classics • 3492011-01-28 16:15:09

Remélem, nem bukik a Hungaroton, de ha mégis bekövetkezne ez a sajnálatos esemény, akkor még inkább remélem, hogy az archívumban őrzött mesterszalagoknak nem az lesz a sorsa, mint ami az MR mesterszalagjaival történ/történik a bedigitalizálásuk után. (Szépen kicsordogálnak bennfentes magángyűjtőkhöz.)És végkép nem az, ami a filmgyáriakkal történt, ami szinte szó szerint a szeméttelepre került, a "guberálók" legnagyobb örömére. Vagy, ha mégis oda kerül, akkor legalább szóljanak már nekem, hogy mikor megy a billencs. :-))))
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti terem

Nagy Péter (zongora)
SCHUBERT: 11. (f-moll) zongoraszonáta, D. 625
BARTÓK: Táncszvit, BB 86 (zongoraváltozat)
SCHUBERT: 21. (B-dúr) zongoraszonáta, D. 960

19:00 : Budapest
B32 Galéria és Kultúrtér

BDZ Quartet
MENDELSSOHN: a-moll vonósnégyes, Op.13

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Almira Emiri (zongora)
BORIS PIGOVAT: Noktürn
BORIS PIGOVAT: Vándorcsillagok
(Sólem Aléhem műve alapján)
ILAN RECHTMAN: Etüd
BORIS PIGOVAT: Jerusalem
ALEX WASSERMAN: Toccata
ILAN RECHTMAN: Flintstones–variációk

19:00 : Budapest
CEU Auditórium

Classicus Quartet:
Rácz József, Baksai Réka (hegedű), Tornyai Péter (brácsa), Zétényi Tamás (gordonka), Andor Krisztián (zongora)
HAYDN: C-dúr ("Kaiser") vonósnégyes
KURTÁG: Hommage a Mihály András - 12 mikrolúdium vonósnégyesre, Op. 13
BRAHMS: F-dúr szonáta, Op.99

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Corbin Beisner (zongora)

19:30 : Budapest
Magyar Rádió 6-os stúdiója

Zemlényi Eszter, Molnár Anna (ének)
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Farkas Róbert
"Egy szoknya egy nadrág"
"A 17. és 18. századi operák titkai: kasztrált és nadrágszerepek, ismert és ismeretlen áriák és duettek"

19:30 : Budapest
BMC Koncertterem

Impronta Ensemble:
Jeanne Vogt (hegedű), Nikolay Shugaev (cselló), Varga Gábor (klarinét), Anna Štrbová (oboa), Miguel Pérez (fagott)
Vezényel: Andreas Luca Beraldo
"Human Machine - A gépek zenéje"
MATEO SEPÚLVEDA RIOS: Le bruit des feuilles (A levelek hangja) – „bal kéz nélküli” concerto együttesre és disklavierra – magyarországi bemutató
LIGETI GYÖRGY: Etűd zongorára, No. 14/a - Disklavier átirat
CONLON NANCARROW: Etűd Disklavierra, No. 21
KLAUS HUBER: Hat miniatűr klarinétra, hegedűre és csellóra – magyarországi bemutató
DENIS SCHULER: L'autre rivage - Disklavierra – magyarországi bemutató
VERESS SÁNDOR: Szonáta oboára, klarinétra és fagottra
ALFREDO DE VECCHIS: Prelúdium, ária és kánon Disklavierra – magyarországi bemutató
ALESSIO ELIA: Traces from Nowhere, együttesre és Disklavierra – magyarországi bemutató

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Emanuel Ax (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
vez.: Fischer Iván
J.S. BACH: III. (D-dúr) szvit, BWV 1068
MOZART: d-moll zongoraverseny, K.466
CSAJKOVSZKIJ: IV. (f-moll) szimfónia, Op.36

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Teleki Miklós (orgona), Kováts Kolos (basszus), Krusic Eleonóra (fuvola)
18:00 : Székesfehérvár
Hotel Magyar Király

Bogányi Gergely (zongora)
Alba Regia Szimfonikus Zenekar
MOZART: A-dúr zongoraverseny KV414
MOZART: B-dúr zongoraverseny KV595

19:00 : Szombathely
Bartók Terem

Jobbágy Anett, Gál Gabi, Varga Donát
Veszprém Város Vegyeskara (Karigazgató: Erdélyi Ágnes)
Savaria Szimfonikus Zenekar
vez.: Thomas Kornél
"Reformáció 500"
Ünnepi Oratórium Est a reformáció 500. évfordulója tiszteletére
MENDELSSOHN: II. (B-dúr) szimfónia („ Lobgesang”), Op.52.
BRAHMS: Schicksalslied, Op.54
A mai nap
történt:
1845 • A Tannhäuser bemutatója (Drezda)
született:
1913 • Forrai Miklós, karmester, karnagy, zenetanár († 1998)
1916 • Emil Gilelsz, zongorista († 1985)
elhunyt:
1987 • Jacqueline Du Pré, csellista (sz. 1945)