vissza a cimoldalra
2019-08-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11422)
A csapos közbeszól (95)

Házy Erzsébet művészete és pályája (4536)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3389)
Társművészetek (1342)
Lehár Ferenc (677)
Milyen zenét hallgatsz most? (25035)
Kedvenc magyar operaelőadók (1139)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (821)
Kortárs zene (66)
Plácido Domingo (774)
Élő közvetítések (8081)
Opernglas, avagy operai távcső... (20291)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (181)
Moldován Stefánia (49)
Bánk bán (2972)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1739)
Franz Schmidt (3407)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: lujza
Leírás:
Honlap:
   


lujza (1329 hozzászólás)
 
Társművészetek • 13412019-08-18 16:54:54

:)))!


Plácido Domingo • 7702019-08-18 01:25:00

Amerikai filmekben, az esküvői jelenetben szokott olyasmi elhangzani: ha valakinek kifogása van e házasság ellen, most szóljon, vagy hallgasson el örökre. Valahogy így vagyok én ezekkel, a 20-30 év utáni kitálalásokkal. Miért most? Kinek az érdeke? Könnyen lehet, hogy igaz az egész, de meddig tartogatja valaki magában a bosszúállást? Mit akar elérni ezzel?



Szerintem is jó a Caruso cikk.


Társművészetek • 13362019-08-18 01:15:14

Az öltöző rondaságát illetően igazad van, bár gyanítom, ez volt a legolcsóbb megoldás. Ugyanakkor én utálom a sorbanállást a ruhatárnál, főleg előadás után, vagyis nem bánom ezt a változást (a lépcsőzést kivéve). A Nemzeti számomra a jómódú, ám ízlés nélküli ember öltözékére emlékeztet. Szerencsére csak hátulról szoktam megközelíteni, így az előtte lévő borzalmakat nem szoktam látni.



A Bűn és bűnhődést hagytam ott már az első rész alatt.


Társművészetek • 13332019-08-17 01:22:10

A Katona tényleg ronda, még a romkocsma is találó az előcsarnokára, de a Nemzeti is csúnya, csak másképp. Nekem egy giccses operett-színház jut eszembe róla. Egyébként a Katonát az első átépítésekor pont  Siklós Mária öntötte annyira betonba, hogy azóta nem lehet hozzányúlni a színpadához. De engem a formánál mindig jobban érdekelt a tartalom. Nem láttam se Troilust, se Kazamatákat, jól meggondolom, hogy mire veszek jegyet, igyekszem nem pocsékolni a pénzemet és időmet. A Katona jó szokása, hogy a darabjairól írt kritikák linkjei ott vannak a honlapon. És mindig megnézem, ki a rendező, és kik a szereplők, épp úgy, mint egy operánál. Láttam sok jó előadást náluk, Csehovban és Ibsenben pl. különösen erősek, de kortársakban is. Bár már onnan is jöttem el szünetben, de előadás közben (szerencsére sor széléról) csak a Vígszínházból futamodtam meg.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 71902019-08-14 01:26:48

Kedves IVA, ne haragudj, de nem emlékszem rá! Nem szokásom visszaolvasni sem a saját, se mások korábbi írásait, számomra ezek a beírások mindig a jelen pillanatról szólnak. De biztos nem "rontottam" Neked, legfeljebb, ha valami nem tetszett, azt megírtam. De azt is megírtam már, amikor tetszett.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 71802019-08-13 01:40:06

Kedves Héterő, én őszintén szeretném, ha a Momus nem a politikai csatározások helyszíne lenne, de ezt mindenkinek önmagán kellene elkezdenie,vagyis Neked is vissza kellene fognod magad hozzá! Engem általában nagyon zavarnak a veszekedések, úgy a valódi, mint a virtuális világban. És tudom, hogy soha sincsen csupán az egyik félnek mindenben igaza, ezért, ha muszáj lenne, még mindig jobb lenne mindenkit megpofozni, mint valakit kipecézni erre. Továbbra is fenntartom a véleményemet, hogy ED és IVA feleslegesen sokat vitatkoznak, legalábbis számomra, és emellett egyáltalán nem tartom ED valamennyi beírását olyannak, amilyen jelzővel most illetted, emlékeim szerint elég sok értelmes és érdekes hozzászólása volt.. Valahogy az az érzésem, ha kevésbé támadnák őt, akkor ő is kevésbé piszkálna másokat.



Bevallom a Café Edust nem értem, mint ahogy azt se, hogy milyen általánosításokra utaltál végül.


Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek • 1742019-08-13 01:19:10

:) :) :) !!!


Olvasói levelek • 114002019-08-12 01:05:56

kedves Laci, Veled senkinek sincs baja, remélem. Bár rendszeresen kiszaladhatnék Pozsonyba az ajánlataid alapján!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 71702019-08-12 01:03:12

Engem továbbra is zavar, ahogy egymással vagytok elfoglalva. Mintha a legfontosabb lenne felülkerekedni a másikon. Ennek ez a véleménye, a másiknak az. Na és? Egyiktek se a római pápa, nem tévedhetetlen (mondjuk ő is csak hit és erkölcs dolgában az). De oldalakon át ragozni a témát nagyon unalmas! Úgyse fogjátok meggyőzni egymást, nem mindegy, kié az utolsó szó? Tudom, azt mondjátok, ugorjam át, de lassan az összes Momus fórumot át lehet ugorni. Vagy csak uborkaszezon van, és többeknek már az agyára ment a hőség?


Olvasói levelek • 113592019-08-06 00:23:06

Kedves Smaragd, nem voltál elég alapos, ha végignézted volna az összes beírást, elég gyakran találhattál volna ékezet nélkülieket, mivel sok gépen nincs olyan, vagy nehéz elővarázsolni belőle. Szerintem a technikai nehézség  nem tekinthető magyartalanságnak. De ha magyartalanságokra vadászol, ajánlom figyelmedbe a rádiót vagy a tv-t, szinte bármelyiket, ott bőven találsz olyanokat.



És nagyon kérlek, eszedbe ne jusson Kozlok Lacit is piszkálni, ha esetleg hibát követne el! Én nagy tisztelettel olvasom a beírásait, bár én tudnék bármilyen nyelven úgy írni, ahogy ő magyarul!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 71032019-08-04 23:40:17

A Müpa megelőzőtt titeket az ötletelésben, Gállné Gróh Ilona, a módszer kidolgozója, a kezdtektől fogva tart itt Ringató néven babakoncerteket, elég nehéz bejutni rá. A közlekedést pedig nemcsak a 2-es és 24-es villamosok jelentik, bár sokan azt választják. De az 1-es villamos már Kelenföldtől Óbudáig közlekedik, gyakrabban is jár, és főleg több utast tud szállítani. Emellett buszok is járnak a Soroksári úton, sőt a HÉV mellett még vizibusz is van, de leginkább hatalmas autóparkoló, ami sehol máshol. Szükség is van rá, mert a hangversenyterem befogadókészsége az Erkelével vetekszik, és többnyire mégsem akkora probléma a megtöltése.


Élő közvetítések • 80642019-08-04 23:24:45

Ez a korlátozás viszont egyáltalán nem csak nekünk szól! Ugyanígy hoppon maradnak franciák, olaszok, angolok, stb, nyilván van oka, miért. De olyan is volt, hogy én itthon nézhettem a neten valamilyen műsort, amit a Németországban élő unokatesóm nem. Megoldás a sat tv, amelyik bármely műholdra rá tudja forgatni az antennáját.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 70392019-07-23 00:26:43

Ha jól emlékszem, Lajosunk már nem először használta ezt a vas ... kifejezést.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 70382019-07-22 23:56:23

Kedves IVA és ED, nem lehetne privátban vitatkoznotok, illetve ha ragaszkodtok a nyilvánossághoz, ha jól emlékszem, indult egyszer egy topic erre, esetleg ott folytatni?



Nekem végtelenül fárasztó, de fel is háborít ez az értelmetlen oda-vissza vagdalkozás, amivel sikeresen elterelitek a figyelmet arról az igen fontos problémáról, aminek Zéta hosszú és alapos cikket szentelt. Én tiszteletlenségnek érzem, amikor valaki előkapja kedvenc vesszőparipáját, és hosszasan nyargalászik azon itt fel és alá, és elfelejti, hogy ez nem az ő saját blogja. Ez persze nemcsak rátok vonatkozik, lásd a tanulhatott-e valaki Bécsben disputát? Bocs, de a "de igen - de nem" szintű vitát az óvodások is kedvelik.



És IVA, kérlek, nem muszáj mindig minden beírásra válaszolni! Szerintem sokkal nagyobb súlya lenne a mondataidnak, ha kevesebb lenne belőlük.



(Na, tudom, most hosszú időre jól elástam magam, de ez már rég kikívánkozott belőlem!)


Kedvenc magyar operaelőadók • 11232019-07-20 00:47:13

Úgy látszik, László Boldizsár Kaufmanntól is tanult. Lírát decibel helyett.:



https://revizoronline.com/hu/cikk/7977/laszlo-boldizsar-a-szegedi-aidarol-szegedi-szabadteri-jatekok-2019/



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 69782019-07-20 00:44:12

Hát, ha az egyéb érdemeit nem is nézem, Fischer Ádám csak a Wagner napokkal több mint egy évtizede hoz folyamatosan dicsőséget hazájának.


Opernglas, avagy operai távcső... • 202602019-07-20 00:40:34

Talán nem mindenki szereti őt.


Élő közvetítések • 80122019-07-17 03:38:18

Bár én csak a You Tube változatot láttam, a véleményem gyakorlatilag ugyanez volt erről a Carmenről és előadóiról.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 69122019-07-10 00:11:41

Már megint a szívemből szóltál, kedves Zéta! Nekem is Peter Brook jutott az eszembe a Don Giovanni nézése közben. Nagyon üde, élvezetes előadás volt, mégha nem is a kiváló énekesek miatt. De azt hiszem, Equadorban ezzel nagyon jól lehet népszerűsíteni az operát. 



Tényleg a Varázsfuvola volt Alföldi operarendezéseinek mélyponja, egyébként inkább visszafogott produkciókat láttam tőle.


Élő közvetítések • 79772019-07-10 00:04:19

Nagyon kellemes, üde Figarót láthattam, McVicar hagyományos rendezésében és Gardiner lendületes vezénylésével. Keenlisyde volt Almaviva, Gerhaher Figaró, Kleiter a grófné. Cherubinó egy koreai kontratenor volt. Akit érdekel, az előadás visszanézhető az Operavision honlapján is. És, ha jól értettem, az október 8-i Don Giovannit is közvetíteni fogják, el se kell menni a Vigadóba.


Élő közvetítések • 79762019-07-09 23:57:08

És Markov milyen volt? Nem gondoltam volna, hogy Scarpiát énekel.


Jonas Kaufmann • 23952019-07-09 03:06:37

https://www.youtube.com/watch?v=fKOV9HRpE98



 


Élő közvetítések • 79672019-07-09 02:05:13

A múlt héten valahogy elkerülhette a mindig gondos Haandel figyelmét, hogy a ROH a BP támogatásával (volt is tüntetés miattuk) júniusban Big Screen néven két operát is közvetít ingyen, élőben a helyszínen kivetítőn, és az interneten is. Véletlenül csíptem el kedden a Carment, ami nem izgatott volna nagyon, ha nem Barrie Kosky rendezte volna. De így kíváncsi volam rá, és ott is ragadtam, mert különleges volt. (Utána írni is akartam róla, de elszállt az éterben, és nem írtam újra már.) Engem a férfiak (Hymel és Pisaroni) nem lelkesítettek különösebben, de nagyon tetszett Carmen megformálója, akinek sajnos nem tudom a nevét.



Ha valakit érdekelne egy rendhagyó operaelőadás (kedves Héterő, jobb, ha nem nézed!), itt még megtekinthető:



https://www.roh.org.uk/news/watch-live-the-royal-operas-carmen-on-2-july-2019



E héten kedden pedig a Figaró házasságát közvetítik, a You Tube-on vagy a FB-on is megnézhető, hazai idő szerint este 7.30-kor:



https://www.roh.org.uk/news/watch-live-the-royal-operas-the-marriage-of-figaro-on-9-july-2019



 


Élő közvetítések • 79662019-07-09 01:55:05

Valóban, ahogy írtam, én nem szeretem ezt a lengyel rendezőt, átértelmezéseit és barokkos túlzásait, ezért félve ültem a képernyő elé, de ehhez képest kellemesen csalódtam. Persze, itt is megjelent néhány felesleges elem, de ezek egyáltalán nem voltak zavaróak, sőt. Pont azt a hatást tudták elérni, amit száz éve maga a mű gyakorolhatott a közönségre. igaz, én előtte elolvastam ill. meghallgattam, amit a rendezésről a BSO közzétett, így tudtam, hogy egy XX. szd-i polgári zsidó szalonban játszódik az előadás, ahonnan, a külső fenyegetettség miatt már távozni nem tudnak. (Nekem Bunuel is eszembejutott.) Pavol Bresilket én nem nevezném Wurstnak, viszont az első pillanatban én is meglepődtem, hogy Mahlert hallok. De úgy gondolom, nem tilos a keretjáték, és a karmester egyértelműen csak a Salome zenéjére intette be a zenekart.



A couleur locale érzetével kapcsolatos mondatodat viszont elég szégyenletesnek tartom!


Élő közvetítések • 79602019-07-07 00:57:01

Megszokhattuk, hogy a müncheni előadások mindig a legjobbak. Szerintem a BSO a legjobb operaház manapság. Én nem szeretem ezt a rendezőt, de ehhez a műhöz pont egy ilyen perverz rendezés illik. Marlis Petersen pedig egy csoda!


Opernglas, avagy operai távcső... • 202472019-07-06 02:53:51

Köszönet a belinkelt részekért! Itt tényleg Scarpia/Schrott a főszereplő, mégha néha tényleg kicsit önkényes, de mégis remek! Nekem Monastyrska nem tetszik, nagyon zavar a vibratója, és gyakran éles is, persze lehet, hogy ez a felvétel technikai minőségének köszönhető. Az ifjú tenor pedig még nincs egy súlycsoportban ezekkel a hangokkal.


Erkel Színház • 102782019-07-06 02:46:51

Erről eszembejutott, hogy a gimnazista és egyetemi évek alatt 12Ft-ért a 3. emeleten, oldalt ültünk mindig, ahonnan jól látszottak a földszinti foghíjak. Szünetben sokszor lerohantunk, aztán a végén fel, újra négy emeletet a kabátjainkért. Ma ez már nem menne. De már jobban is szertek magasan ülni, ahonnan jól látok, és nem ül előttem egy szélesvásznú néző, akitől a földszinten alig.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 69082019-07-06 02:40:29

Én is csatlakoznék Búbánat jókívánságaihoz!



És érdekelne az a dinnyehéjból ördöglakat, nekem is vannak unokáim. :))


Erkel Színház • 102742019-07-05 01:56:17

A helyzet az, hogy általában szoktam tudni, hogy végződnek az operák, amiket megnézek. :)) De rosszul éneklő énekeseket nem vagyok hajlandó végighallgatni. :((


Fischer Ádám • 5072019-07-05 01:51:50

"Allen régóta szeret operát hallgatni, de általában csak az első két felvonást üli végig, mivel a filmforgatások korán reggel kezdődnek. „Mindig is szerettem volna, hogy legyen egy olyan este, amelyet csak a harmadik felvonásoknak szentelnek, hogy végre megnézhessem azokat, amelyeket az elmúlt években elszalasztottam” – tette hozzá."



Azért így kicsit másképpen hangzik az a mondat.


Erkel Színház • 102712019-07-04 00:36:30

Én például sosem szökdöstem le az olcsó helyemről, annál inkább el, ha nem tetszett az előadás. Sőt, így néha megengedhettem magamnak, hoy el se menjek, ha közben nem jó híreim voltak az egészről. Drága jegynél ez túl nagy luxus.


Balett-, és Táncművészet • 58152019-06-22 00:59:14

Én már semmin se csodálkozom. Nemrég az M5 kultúrcsatorna kulturális híradójának bemondója szerint Melnik Tatjana étoile lett - így kiejtve.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617552019-06-10 02:04:26

Szerintem van különbség a régi előadások között is. Én megértem a ragaszkodást a pesti Bohémélethez, miközben a 2.0 ellen sincs kifogásom. Ezzel szemben a bécsi Tosca egy dögunalom, poros előadás, amit már rég le kellett volna cserélni. De úgy látszik, a kényelem fontosabb, és amíg a sztárok kedvéért így is jegyet vesznek az előadásra, miért változtatnának?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617542019-06-10 01:56:52

Ha ez volt a darab (rendezés) temetése, akkor igazán szépen sikerült! Más kérdés, hogy majd hány év múlva veszik elő a Turandotot újra - pedig népszerű opera - és akkor milyen rendezéssel szerencséltetnek majd minket, mert ez a mostani legalább nézhető és élvezhető is volt. Mellesleg ma este a főigazgató is jelen volt, és végignézte az előadást, amit egyébként nem túl gyakran látok tőle.


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 672019-06-02 23:52:25

Egyetértek, én ugyanígy jártam! Sőt, A vágy villamosával is. De akkor nem lett volna elég programjuk  a Műhelyház kipróbálásához, ami nyilván fontos volt nekik.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67732019-06-01 01:44:06

A klasszikus zene mindig is rétegműfaj volt, Magyarországon különösen. De éneklésben igenis jók vagyunk, ezt mutatja Zéta legújabb interjúja is. És ebben bizony volt szerepe Kodály rögeszméjének is.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67722019-06-01 01:37:55

Igazad van, ezek rögeszmék. De hogy saját példát írjak, koromnál fogva én is magyar nyelven ismertem meg az operák nagy részét, és bár most is tudnék idézni elég sok -gyakran primitív - szövegrészletet belőlük, mégsem énekelgetem őket. Gyakran dúdolok komoly zenét, operát, de énekelni csak népdalokat szoktam. De manapság a látókörünk nem ér véget Hegyeshalomnál, és ha  operát szeretnék mutatni az unokámnak, azt nem biztos, hogy az Erkel Színházban teszem. Például egy Don Pasqualét ott biztos nem, de moziban, külföldről annál inkább, és ott eleve nem magyarul fognak énekelni.


Élő közvetítések • 78892019-05-31 00:58:56

Kedves Haandel, Te mindig meg szoktad találni a hangtárat, ennél is van ilyen? Előre is köszönöm!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67452019-05-31 00:54:45

Mindenkinek lehetnek becsípődései, IVÁ-nak a magyar nyelvű operajátszás (bocs, IVA), neked a Kodály módszer ekézése. Nem az a Kodály módszer, hogy álmos gyerekek, unatkozva szolmizálnak énekórán, hanem az, hogy voltak, és ahol hagyják, még ma is vannak általános iskolákban ének-zenei osztályok, ahol elkötelezett tanárok csodát tesznek átlagos képességű gyerekekkel, és igenis az éneklés, a zene szeretetére nevelik őket. Mivel a gyerekem egykor, és most az unokáim is ilyen osztályokba járnak, tudnék mesélni róla, hogy mi mindent tud adni egy ilyen iskola az elkötelezett és tehetséges tanáraival a következő generáció ízlésbeli és műveltségi neveléséhez.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67262019-05-27 22:40:54

Kedves Zéta, köszönöm! Már megint egyetértünk. :-)


Erkel Színház • 101212019-05-26 01:40:29

Kunde, hosszú pályafutása során végigénekelte a tenor repertoárt a belcantotól a drámai szerepekig, csak éppen őt nem sztárolták annyira. Túl a hatvanon nagyon szép Otellókat énekelt még. De nálunk a közönség nem ismeri. A középszerű Yoncsevára inkább jegyet vesznek, mint arra, aki végig tud énekelni egy Puccini estet. Sajnos az Erkel túl nagy egy szólóesthez.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67182019-05-26 00:54:29

Kedves Zéta, nagyon egyetértek azzal, amit a Manon rendezésről írtál! Írnál az első szereposztásról is?


Erkel Színház • 100972019-05-23 01:21:43

Kedveseim! Napok óta olvasgatok itt egy parttalan vitát, ami sehová se vezet. Alapvetően nem is való ebbe a topicba. Viszont közben volt egy premier az Erkel Színházban, amire kizárólag a rádióhallgatók reagáltak, egy híján fanyalogva. Pedig elég sokan voltunk ott az előadáson, és nemcsak a repi közönség, mégsem írt róla senki semmit. Pedig szerintem egész jó  volt, főleg a mai ínséges időkhöz képest. Kíváncsi lennék a véleményetekre!


Olvasói levelek • 113492019-05-17 00:59:48

Hálás köszönet!


Élő közvetítések • 78582019-05-13 02:06:38

:)))


Élő közvetítések • 78542019-05-12 00:58:50

Karita Mattila elképesztőt alakított!


Erkel Színház • 99892019-05-12 00:22:40

Fekete Attilát szakmányban az István a királyban énekeltetni bűn! Egyáltalán, hogy kerül ez a mű az Erkel színpadára? (Pedig én nem utálom ezt a darabot.)


Erkel Színház • 99882019-05-12 00:20:01

Pedig nagyon egyszerű: Schrott miatt majd elkapkodják a jegyeket, és tapsolni is fognak rendesen. Miért nem Sebestyén Miklóssal lép fel, mint a Don Giovanniban? Egyáltalán, ő énekel még itthon?


Balett-, és Táncművészet • 57962019-04-28 00:53:22

https://fidelio.hu/tanc/hogyan-lesz-valakibol-giselle-144757.html



 


Erkel Színház • 99402019-04-28 00:32:31

Eredetileg a "Fanyalgások" topicba szerettem volna írni az érzéseim alapján, de mivel már szóba hoztad a Háryt, mégiscsak itt a helye. Én ma délelőtt vittem el az unokámat Háry nézőbe. A földszint tele volt, az emeletet nem láttam. Az előadás zeneileg, és a közreműködő szólisták, ének- és balettkar részéről abszolút rendben volt, de ami a rendezést illeti, engem nagyon zavart. pedig igazán nem tekinthető modernnek, és kimondottam esztétikus színpadképek is vannak benne, de az egész annyira kimódolt, szellemkedő, és Kodály művéhez méltatlan volt, hogy engem nagyon zavart. Régen láttam a Háryt, még az Operában, a Melis-Mészöly duóra emlékszem leginkább, és  vérbő előadásokra, ez pedig nem az volt. Most a szűk színpadon minden állandó mozgásban volt, de ez inkább csak zavaró volt, és felesleges. Mintha a rendező nem bízott volna a műben, és le akarta volna kötni a figyelmünket a sok járás-keléssel. Tudom, mindez csak stilizált volt, mint a mesében, de ki látott már fehér ruhás huszárt? És Örzse miért beszél erős tájszólásban, ha nem úgy énekel? Ezek csak apróságok, de lehetne folytatni, és szerintem gyerekeket félrevezetni elég nagy bűn!


Élő közvetítések • 78352019-04-28 00:09:49

Nagyon köszönöm, mintha csak nekem találtad volna! :)) Ez az Andrej most sokkal jobban tetszik, mint Misha Dydik, aki a Müpában énekelt.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43182019-04-15 23:50:53

https://revizoronline.com/hu/cikk/7857/muszorgszkij-hovanscsina-btf-2019/



 


Erkel Színház • 99152019-04-14 02:24:55

https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/gunyt-uz-az-operahaz-a-feketekbol-vagy-a-kulturajukat-nepszerusiti-144382.html



 


Jonas Kaufmann • 23752019-04-14 02:13:43

Igazad van, de a hibát nem Vasmacs követte el, ő csak fordított. Az eredeti cikkben, a bachtrack-on így szerepel, nekem is szemet szúrt.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43152019-04-13 00:22:45

Kedves ED, ebben nagyon nem értek egyet veled! Nem vagyok se arisztokrata, se zeneesztéta, de én nagyon szeretem az orosz operát is, és ebben nem vagyok egyedül. Ha körülnézel a világban, rendszeresen játszanak Musszorszkij, Rimszkij-Korszakov sőt Borogyin műveket is. Nyilván nem annyit, mint Verdi vagy Mozart operáit, ez nem is csoda, de azért nem számítanak ritkaságnak, mint ahogy egykor nálunk se voltak azok. Vagyis egyáltalán nincs szó arról, hogy ezek a művek nem vertek volna gyökeret a világban. Ha így lenne, én, az amatőr nem is ismerhetném őket.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43092019-04-11 01:10:44

Bár nagyon szeretem az őszibarackot, mégis nagyon örülök, hogy a cseresznyétől a szőlőig annyiféle gyümölcs terem még, és mindig mást is ehetek. Egy magára valamit adó operaháznak kell legyen a nemzeti operáin kívül a repertoárján német, francia, olasz, orosz, netán cseh-lengyel opera is. Nyilván a német-olasz operatermés a legbőségesebb, de a többi se elhanyagolható. Az utóbbi években nálunk orosz műből csak a Pikk dámára emlékszem, az Anyegint balettként láttam utoljára. Borogyin, Muszorgszkij, Rimszkij-Korszakov, Sztravinszkij sehol, hogy a későbbi oroszokat már ne is említsem. 



Én nem hasonlítanám az almát a körtével, és Wagnert Muszorgszkijjal. Mindkettő egyaránt értékes és élvezetes, csak jó produkció kell, és tisztességes reklám és közönségszervezés hozzá. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616202019-04-11 00:56:55

Egy krónikus hazudozó, aki másokat is bűnre csábít (kényszerít?), keresztény évadot hirdet! :((


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42642019-04-07 03:29:21

Nem voltál egyedül! A Müpában érdemes operát játszani, főleg, ha van, aki előadja!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616042019-04-06 02:11:49

De hol lesz Mefistofele? Mert az Erkelben el nem fér, hacsak újra nem rendezik?


Olvasói levelek • 113282019-04-02 02:44:58

Kedves Zéta, jót mosolyogtam a Hacsek és Sajón, de ebből a gusztusos gőzölgő kávéból én is kérnék! :))


Balett-, és Táncművészet • 57832019-04-02 02:41:07

Az MTE művészeti vezetője Volf Katalin lett, és létrehoztak egy művészeti tanácsot is, melynek tagjai Orosz Adél, Pártay Lilla, Hágai Katalin és Keveházy Gábor. Ha meggondolom, csupa olyan kiváló egykori balettművészünk, aki ebben az intézményben végzett valaha, és hosszú pályafutása alatt, a nézők szeme láttára vált itthon (és külföldön) nagy művésszé, és táncosi karrierjét is itthon fejezhette be. Tudásuk és művészi nagyságuk megkérdőjelezhetetlen.



Emlékszem, amikor Seregi László azt mondta Volf Katalinra, hogy ő egy anatómiai csoda. Húsz éves volt akkor, amikor őrá alkotta meg Júlia koreográfiáját, és huszonöt évvel később, a darab negyedszázados jubileumán még ugyanúgy el tudta táncolni ezt a nem könnyű szerepet.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12952019-04-02 02:26:35

De az igazi blamázs mégsem a fordítás, hanem a IV. felvonás "Sola, perduta..." ária ide kavarása volt. Valóban nem árt, ha a májusi bemutatóig a csapat megpróbál ismerkedni a művel.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12942019-04-02 02:21:21

Nem szeretnélek elszomorítani, de a Gioconda kapcsán volt egy beszélgetés Almási Tóthtal, és akkor nekem úgy tűnt, hogy neki is vannak fogalmazási és nyelvhelyességi gondjai.


Balett-, és Táncművészet • 57562019-03-26 01:34:47

Megpróbálok több hozzászólásra összevonva válaszolni:



1. Nekem a B balett bántja a szememet! Elképzelhetetlennek tartom, hogy valaki azzal a felkiáltással, hogy ez gyerekeknek lesz, ne a maximumot nyújtsa. Ez főbenjáró bűn! A gyereknek is van ízlése, művészi érzéke, amit folyamatosan fejleszteni, csiszolni kell, nem tönkretenni. Korábban az egyik unokámat többször elvittem már a Diótörőre, az Operába. Aztán elvittem egyszer az Erkelbe is. A végén azt mondta, neki az a régi jobban tetszett. Ha egy nem egészen tíz éves kislány már észreveszi a különbséget a régi és az új Diótörő között, az elgondolkodtató. Mellesleg az újban már a Solymosi növendékek táncoltak, meglehetősen ügyetlenül, lásd B balett. Egyébként tudtommal most is léteznek a vidéki társulatok Győrben, Pécsett, Szegeden és még néhány helyen, és egész jó produkcióik is vannak.



2. Egy úszónál vagy egy tornásznál lehet, hogy minél fiatalabb, annál jobb eredményt érhet el. A művészi teljesítmény azonban nem az ízületek rugalmasságával van összefüggésben. A sokat emlegetett Kun Zsuzsa és a többiek se húsz éves korukban érték el a legnagyobb sikereket. Én még láttam Maja Pliszeckaját, sőt Maina Gielgudot és Alicia Alonsot is élőben táncolni. Egyikük se volt már fiatal, de az általuk nyújtott élmény nem mérhető a bármikor lecserélhető, bárhonnan idepottyant huszonévesek művészi teljesítményéhez. És aki azt hiszi, hogy Ofette/Odilia szerepe pusztán technika kérdése, arra nem is tudom, mit mondjak.



3. Nem gondolnám, hogy pont Sztravinszkij lenne a XX. század legnagyobb zeneszerzője. Csak a honfitársai között is ott van még Prokofjev és Sosztakovics is, a világban pedig magasan előzi őt például Bartók Béla. De bízzuk a műsor kiválasztását mégis a balettigazgatóra, amíg nincs Opera, addig úgysincs könnyű helyzetben!


Erkel Színház • 98032019-03-25 02:42:17

Kedves IVA, köszönöm a vígasztaló szavaidat! Sajnos, tartok tőle, hogy nem néző volt a ludas. Nemcsak azért, mert a páholy előtti sorból már elmentek, de attól tartok, a karfára dobott kabátom leeshetett a földre abban a zsúfolt páholyban. (Ilyenbe én se szívesen ülök többet.) Van fogas bent, ott öltöztem fel, és valószínűleg azért nem vettem észre az otthagyott kabátot, mert már nem a karfán volt. De tényleg jobb, mint egy betegség!


Erkel Színház • 97892019-03-24 02:12:14

A balett topicban volt szó az Erkel eltahósodásáról, amit sajnos én is rendszeresen tapasztalok. És bár a következő történet magánügy, de  ennél még rosszabb is, amit hosszas töprengés után mégis megírnék ide. Két hete vasárnap láttam a Giocondát. Földszinti, zsűfolt páholyban ültem, meleg volt, levettem a kosztümkabátomat. Az előadás végén én szabadultam ki utoljára a sarokból, gyorsan magamra kaptam a holmimat, mert vártak kint. Mikor hazaértem, döbbentem rá, hogy a kiskabátom ott maradt a székemen, ahová tettem. Ezt a kosztümöt nemrég kaptam Svájcból, remek anyag, elegáns fazon (IVA biztos tudná értékelni). Másnap délelőtt telefonálgattam, beszéltem két pénztárossal (az ő számuk a nyilvános), majd a portással, a nézőtéri felügyelővel és a takarítók főnöknőjével is. Az eredmény nulla. Mivel az előadás után az ültetők végigjárják a páholyokat, és rendbeteszik a székeket, egész valószínű, hogy az illető hölgynek (?), aki oda bement, megtetszett a kabátkám, és hazavitte. Persze bizonyítani nem lehet, de a kabát eltűnt. A nézőtéri felügyelő, aki a legilletékesebb volt, közönyösen fogadta a dolgot. "Előfordulhat" mondta és igyekezett lerázni. Hát ez a helyzet, nem tudtam mit tenni. A dolgozók között enyveskezű is van. De ahogy egy rohadt alma tönkretesz egy egész kosarat, már ott se tenném tűzbe a kezem senkiért


Edita Gruberova • 30772019-03-21 01:48:46

https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/edita-gruberova-visszavonul-143794.html



 


Balett-, és Táncművészet • 57212019-03-21 01:42:46

Kedves IVA, a memóriámban ugyan hatalmas lukak vannak, de arra elég jól emlékszem, hogy a Tűzmadárt a Petruskával együtt, Fokin koreográfiájával, orosz betanításban, látványos díszletekkel és jelmezekkel 1966-ban mutatták be az Erkelben, még egy Daphnis és Chloé is ment köztük, azt hiszem Eck Imre koreográfiájával. A szereplőkre már nem emlékszem pontosan, de nem az általad említett prímabalerinák voltak. A Sacre talán már korábban is ment az Operában, Eck Imre koreográfiájával. Aztán jött a Bejart balett, és hozta a Tűzmadarat Markó Ivánnal, és a Sacre-t is. Később  a Túzmadár koreográfiát a magyarok is átvették, épp úgy, mint a Sacre-t. De nem tudom, hogy miért pont a Sztravinszkij baletteket hiányoljuk, mikor már a Bartók balettek se mennek, és az utolsó felújításuk az Operában meglehetősen vegyesre sikerült. Nekem azonban leginkább a nagy  magyar koreográfusok munkái hiányoznak, elsősorban Seregi László művei, de még Harangozó Gyulától is lehetne elővenni valamit, ahogy pl. a Coppéliát játszották párszor néhány éve. Mindezt persze addig lehetne, amíg akad, aki betanítsa ezeket.



Tisztellek az igyekezetedért, hogy próbálod megismerni a mai balerinákat. Én már ezt rég feladtam, a nevüket se nagyon igyekszem megjegyezni, hiszen ki tudja, meddig lesznek itt. Már nem olyan "családias" a kapcsolat a balettművészek és a közönség között, mint valaha volt, pedig ez a kapcsolat is sarkallta egykor a múvészeket a még kiválóbb teljesítményre.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23122019-03-17 02:14:43

Úgy gondolod, hogy régebben a zenében nem volt épp úgy rengeteg kóklerség? Legfeljebb mi ma már nem ismerjük azokat.


Kossuth-díj • 13752019-03-16 02:14:13

Balázs János zongoraművész "zenei értelemben". A Cziffra Fesztiválok megálmodója, létrehozója és lelkes munkatársa. Emellett nemcsak felnőtt koncerteket ad, hanem rendszeresen, és kiválóan népszerűsíti a komoly zenét és a zongorázást gyerekeknek is.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23072019-03-16 02:01:59

Például nemrég, a 75. születésnapja alkalmából Eötvös Péter estje volt a Müpában. Hát ott igazán "jó zenék" hangzottak el. De mondhatnám Kurtágot is, és valószínűleg találnék még akár magyarokat is.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615412019-03-16 01:55:50

Én meg ezt nem kívánom neki! Nem tudom, mit követhetett el, de azt hiszem, az ő fachjában nem dúskál az Opera tenoristákban, lásd Gioconda.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23022019-03-15 03:06:28

Én például szoktam még cipőt sarkaltatni. Igaz, a cipész nem fütyül, a rádió szól nála.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615362019-03-15 03:04:36

Félretéve az összeesküvés elméleteket, nem lehetséges, hogy Fekete Attila beteg? Nagyjából egy éve nem lépett már fel semmiben!


Balett-, és Táncművészet • 56762019-03-13 01:04:19

Ezt a "nyelvbotlást" borzasztóan sajnálom!


Jonas Kaufmann • 23652019-03-12 01:41:57

https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/itt-nezheti-meg-a-jonas-kaufmannrol-keszult-dokumentumfilmet-143530.html


Balett-, és Táncművészet • 56712019-03-12 01:36:23

Kedves IVA, igazad van, a beírásodat olyan rég olvastam, hogy a balettre vonatkozó megjegyzéseidre már nem emlékeztem. Az utolsó előadásra már a szereposztási szórólapok is elfogytak, így most, utólag néztem meg az Opera honlapján, hogy kik is táncoltak. Hát ilyen gazdagok vagyunk? Egy Kerényi Miklós Gábort egy ilyen jellegtelen, számomra kartáncosi kvalitásokat kívánó táncbetétben alkalmazzák csak, mert annyira tolonganak a szólisták között a nála százszor technikásabb férfitáncosok? Vagy örüljünk, hogy egyáltalán szerepet kap, és még nem rúgták ki véglegesen? És persze Boros Ildikóról is lehetne írni hasonlókat.


Balett-, és Táncművészet • 56632019-03-11 00:50:43

Csak most tudtam megnézni a Giocondát. Az előadásról más fórumokon elég sok szó esett, de a balettbetétről nem. Mi volt ez? Egy kerületi, vagy vidéki balettiskola (ha van még ilyen) év végi vizsgaelőadása? Nem a névtelen táncosokat akarnám kárhoztatni, hanem a koreográfust, Barta Dórát. Ezzel az erővel akár ki is hagyhatták volna az egészet, annyira amatőr, a zenéhez és az egész operához méltatlan volt ez a koreográfia. El kellett gondolkoznom, lassan nemcsak a magyar táncosok fogynak el a Nemzeti Balettnél, de a magyar koreográfusok is. Én tulajdonképpen Venekey Mariannt se becsülöm túl sokra, hiszen nem ilyen színvonalhoz voltam szokva korábban. De amíg a balett együttes tagjai nemcsak magyarok, de éveken át állandóak is voltak, olyan mélyebb kapcsolatok alakulhatak ki a társulaton belül, melyek inspirálták őket a közös munkára, így a koreográfiák készítésére is. Seregi László se egész estés balettel kezdte. De tudta, kire, kikre készíti műveit. Hát ennek vége. Nincs állandó, karakteres tagokkal rendelkező együttes, marad a középszer a koreográfiában is. Új, zseniális művek magyar alkotóktól itt nem készülnek.


Opernglas, avagy operai távcső... • 202002019-03-10 01:24:43

Láttatok már ilyen tolongást?



http://revopera.com/11-candidats-pour-la-direction-de-lopera-national-de-paris/



 


A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 7002019-03-05 01:06:31

Ez siker:



https://fidelio.hu/klasszikus/hivatalosan-is-a-vilag-legjobbjai-koze-kerult-a-zeneakademia-143374.html



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42462019-03-05 00:57:42

Még egy Peretyatko kritika (remélem, megjelenik).



http://revizoronline.com/hu/cikk/7788/olga-peretyatko-ariaestje-mupa/



 


Erkel Színház • 97552019-03-04 01:21:55

Restellem, de most nincs időm egy 90 oldalas DLA dolgozatot elolvasni, de a tézisek nekem épp úgy zavarosak és meglehetősen semmitmondóak, mint amilyen a művészeti vezető úr a faggatón érzésem szerint volt.


Erkel Színház • 97542019-03-04 01:08:32

Nagyon köszönöm kedves nickname és almapüré a Victor Hugo könyvet, el fogom olvasni! Ugyanígy, fórumtársi segítséggel olvastam el régebben a Lammermoori Luciát is, és nagyon élveztem.


Erkel Színház • 97252019-03-02 02:03:25

Egy vélemény:



http://revizoronline.com/hu/cikk/7774/ponchielli-gioconda-erkel-szinhaz/



 


Erkel Színház • 97242019-03-02 01:57:54

Enzoról jut eszembe, mi van Fekete Attilával? Énekel mostanában Budapesten egyáltalán?


Erkel Színház • 97232019-03-02 01:45:39

Még nem láttam a Giocondát, de ott voltam a csütörtök délutáni faggatón. A rendező őszintén bevallotta, hogy nem ő választotta ezt az operát, az a kinevezésével a nyakába szakadt.Majd eléggé zavarosan kezdett beszélni a rendezéséről, amitől a szívem elszorult. Ez az ember jelenleg a MÁO művészeti vezetője! Olyasmik azért kiderültek, hogy mivel biztonsági okokból nem gyújthatták fel a gályát, ezért került a rohangászó égő ember a színpadra. (Nem ajánlom neki, hogy Ringet rendezzen! :)) A víz az állandó bizonytalanságot jelképezi, ezért tapicskol benne mindenki, a ruháját szétáztatva. ED-nek: nem konfetti hullik az égből, hanem pernye - szerinte. Gioconda egyébként Victor Hugo művében kurtizán volt, többek között ezért nem volt esélye kölcsönös szerelemre.



Tudja valaki, hogy mi a Hugo mű címe, és megjelent-e magyarul?


Élő közvetítések • 77412019-03-01 03:03:09

Ha valakit netán érdekelne, itt még megnézheti:



https://www.br.de/mediathek/video/wiener-opernball-2019-wiener-opernball-2019-av:5c3f13d9de061d00179cd1eb?fbclid=IwAR17lzy1LWKeRZi2v12819LlAnx6vhHJuGQbviP9WZghc4pkft_4N_2PZOA



Bár én nem találtam túl nagy élvezetet benne.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12762019-01-27 03:57:30

Impozáns volt Begányi zuhanása, miután leszúrták. Ilyenre csak egy fiatal ember képes.



Jó volt az egész Békés rendezés, remélem, van, aki elmentette ezt az előadást!


Jonas Kaufmann • 23502019-01-25 03:56:16

A 2008-asból nincs, de 2006-ból több is van, pl. ezek:



https://www.youtube.com/watch?v=wgAwTNJNv4w&list=PLAZk7_LR93wyqHi_K1-CTJLlz8DmezIZn



és még ez is:



https://www.youtube.com/watch?v=s_8yAYCLA5M



 


Erkel Színház • 96302019-01-25 03:49:21

Nagyjából egyetértek. De különös időjárás volt szerdán az Erkelben. Az oldalpáholyokban hűvös szél lengedezett. A fázósabbak sorra vették fel a kabátjukat, én próbáltam elképzelni, hogy kint 40 fok meleg van, és bejöttem hűsölni. :))


Élő közvetítések • 76842019-01-25 03:45:11

Soha nem fogom Yonchevát megszeretni, nekem borzalmas!


modern eszement rendezesek • 2232019-01-25 03:43:43

Herheim szeret a zeneszerzők életében turkálni, a Mesterdalnokok rendezése is ilyen volt a Wagner családról, de az legalább találó volt.



Köszönet, Haandel, ezek után nem fogom az előadást megnézni moziban!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41972019-01-25 03:39:11

Mahler 5-ből én is megrendítőbbet hallottam a BFZ-vel és Fischer Ivánnal, nem beszélve Abbadoról a Berliniekkel.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29282019-01-17 01:19:09

Nekem azért a sötét hangja ellenére sokkal jobban tetszett, mint Georghiu, és mégiscsak közelebb állt hozzá lelkileg ez a szerep, mint az Aida, vagy a Végzet hatalma Leonórája, amitől előre félek. Rachvelisvilivel pedig jól kiegészítették egymást, vele egyenlő partnert kapott ebben az operában.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29262019-01-16 03:36:29

És az Adrianához mit szóltatok?


Erkel Színház • 95992019-01-16 03:32:35

Kedves Cilike, a hozzá nem értő, okoskodó, elfogult, amatőr laikusok nevében bátorkodom megjegyezni, hogy nem találom a felíratot sehol, hogy regisztrálni a fórumokra csak zeneművészeti diplomával lehet!



Sajnos jelenleg a hivatásosok belőlünk, a fent nevezettekből élnek, és még sajnálatosabb módon olykor véleményünk is szokott lenni a hivatásosokról, és ráadásul képesek vagyunk kifecsegni is azt. Az emlegetett szint pedig egy olyan piedesztál, amit ki-ki maga készít magának, hogy aztán könnyen lepotyoghasson róla.


Erkel Színház • 95472019-01-10 00:58:43

Érdemes azt a műsornaptárt alaposabban megnézni! A Manon/Pillangó kiíráson kívül én nem találtam  másik ütközést. A Háry előadások nem az Erkelben lesznek.


Jonas Kaufmann • 23332019-01-10 00:53:48

Egy dologban egészen biztos vagyok: Nem Kaufmann szerkesztett bele a koncertjébe. A többi Richard Strauss dalt legalább olyan szépen énekelte el, mint azokat, amelyeket leadtak, pedig még jó párat elénekelt belőlük. A Müpa honlapján biztos ellenőrizhető. Így csak két eset lehetséges: a) Így olcsóbb volt a rádiónak; b) Csak egy órányi műsoridejük volt, és fütyültek a többire, illetve a kettő együttvéve.



És pont azért érdemes ezt szóvá tenni, hogy aki nem volt ott, az ne higyje, hogy csak ennyit énekelt volna.


Jonas Kaufmann • 23312019-01-09 03:26:19

A Perelada koncertet nem rögzítette valaki?


modern eszement rendezesek • 2162019-01-09 03:24:36

:)))


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:

15:00 : Sárospatak
SRK Wáberer Sportcentrum

Budafoki Dohnányi Zenekar, Fodor Beatrix (szoprán), Megyesi Schwarz Lúcia (alt), Horváth István (tenor), Hábetler András (basszus), Budapesti Akadémiai Kórustársaság (Karvezető: Tőri Csaba)
Vezényel és a művet bemutatja: Hollerung Gábor
"A megérthető zene"
Beethoven IX. szimfónia
A hangverseny a darab negyedik tételét mutatja be.

19:00 : Pécs
Csontváry Múzeum

Michiko Ota-Kys (zongora)
MOZART: K. 573 Menüett 9 variáció, egy téma J. P. Duport után
CLARA SCHUMANN: Scherzo, Op. 103
SCHUBERT-LISZT: dalok „Der Müller und Bach” – „Der Doppelgänger” – „Gretchen am Spinnrade” – „Der Atlas” –„Auf dem Wasser zu singen” – „Der Erlkönig”.

20:00 : Sárospatak
Rákóczi-vár udvara

Karasszon Eszter (gordonka)
Liszt Ferenc Kamarazenekar
vez.: Ricardo Casero
PROKOFJEV: 1., D-dúr „Klasszikus” szimfónia, Op. 25
CSAJKOVSZKIJ: Változatok egy rokokó témára, Op. 33
SCHUBERT: V. szimfónia, B-dúr, D.485

20:30 : Szombathely
Sarlós Boldogasszony Székesegyház

Somogyi-Tóth Dániel (orgona)
Csősz János (trombita)
Kodály Filharmonikusok Debrecen kamarazenekara
HÄNDEL: F-dúr orgonaverseny Op 4. No. 4.
BACH: d-moll toccata és fúga BWV565
TELEMANN: Hősi indulók – részletek
HÄNDEL: Vízizene, Tűzijáték-szvit – részletek
A mai nap
született:
1750 • Antonio Salieri, zeneszerző († 1825)
1954 • Hollerung Gábor, karmester
elhunyt:
2004 • Lukin László, karnagy (sz. 1926)
2009 • Hildegard Behrens, énekes (sz. 1937)