vissza a cimoldalra
2018-02-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3931)
Kedvenc előadók (2820)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60479)
Társművészetek (1232)
Milyen zenét hallgatsz most? (24995)
Haladjunk tovább... (207)
Momus társalgó (6308)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11226)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (3515)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4180)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1319)
Franz Schmidt (3061)
Élő közvetítések (6914)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2921)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1202)
Fricsay Ferenc (40)
Lehár Ferenc (617)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2605)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (616)
Edita Gruberova (3050)
Momus-játék (5424)
Opernglas, avagy operai távcső... (19942)
Erkel Színház (8867)
Balett-, és Táncművészet (5473)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: lujza
Leírás:
Honlap:
   


lujza (1149 hozzászólás)
 
Társművészetek • 12312018-02-14 02:22:43

https://fidelio.hu/vizual/2018/02/13/marciusban_ket_hetre_megnyilik_a_szepmuveszeti_roman_csarnoka/


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 39282018-02-13 03:44:22

Kellett még egy kis idő, hogy rájöjjek, kinek köszönhetjük, hogy pont ez az este került be harmadiknak a Hangszálak bérletbe. A darabok rendezőjének, aki, nem mellesleg, a Müpa vezérigazgatója.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 39272018-02-13 03:29:37

A tapsról bizony nem fogsz meggyőzni, ahogy hallom, a főpróbán jobban sikerült a gyors átmenet a prológba. Mint ahogy azt se hinném, hogy Eötvös "erőszakolta" volna bele magát ebbe a bérletbe, és egyáltalán, Bartók mellé. Tételezzük fel, hogy igaz, ami a kísérő füzetben szerepel. Miért ne írhatna operát a Kékszakállú mellé? Legfeljebb majd nem fogják játszani, ha nem jó. És nem utána illesztette, pedig a végkimenete alapján oda illene, hanem eléje, mert van benne szerénység.



A Müpa ugyanúgy dolgozik, mint bármelyik színház vagy opera, bérletben összerak különböző fajsúlyú előadásokat, viszont így olcsóbban adja. Hangszálak bérlet tavaly is volt, aki akarta, megvette. És dicséretes, ha nem maradt otthon akkor se, amikor nem a kedvence énekelt.



A három Bartók ügyében igazad van, és én elég öreg vagyok ahhoz, hogy egykor sokszor láthassam együtt őket. De mutass egy operát manapság, ahol még együtt játsszák őket! Még a MÁO se! És akkor már inkább így, mint mondjuk a Jolanthával.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 39232018-02-12 03:47:18

Én ezt másképp láttam, illetve hallottam. Igaz, az Eötvös operát pár éve egy Armel fesztiválon már előadták, vagyis nem volt számomra teljesen ismeretlen, viszont most sokkal jobban hatott rám. A zenéje finom, kifejező, a zenekar szépen játszott, a rendezés visszafogottsága segítette, hogy a lényegre figyeljünk. A történet megrendítő és felemelő, hiszen bosszuállás helyett a megbékélésről szól. A két szereplő kevés eszközzel dolgozik, nekem nem volt bajom Vizin Viktória hangjával se, bár kétségtelenül a hawaii baritonnak több jutott belőle. A pokolról szóló mondat engem is szíven ütött, de végül is mindkét szereplő a saját poklában élt eddig, amiből, úgy tűnt, nincs kiút. Hogy végül nem így történt, az maga a csoda.



A mű végén egyszerűen nem tudtunk tapsolni (másra gondolni rosszindulat), mert azonnal megszólalt Mécs Károly szép hangján a Kékszakállú prológja. A színpadkép azonos maradt, de valóban megjelentek szinek is a vetítésben, ami engem tán kevésbé zavart, mint a nyílt erőszak és szex jelzése a szereplők között. Az orgona bakiját azért érdemes feledni, mert egyébként én ilyen hatásosan megnyílni az ötödik ajtót tán még nem is hallottam, pont az orgona mindent betöltő, gyönyörű hangja miatt. Cser Krisztiánnak nagyon fekszik Kékszakállú szerepe. Szántó Andreát már hallottam Juditként, és akkor jobban tetszett. A hangja most időnként kiélesedett, és a dikciója is idegenszerű volt néha számomra.



Eötvös Péter intelligens és érzékeny zeneszerző és karmester. Kár, hogy az NFZ vezetői végül nem őt nyerték meg maguknak. Ahol ültem, jól ráláttam a zenekari árokra. Eötvös pontos, takarékos mozdulatokkal vezényelt, valóban Boulezhez hasonlóan, mindenkire nagyon figyelt, és a zenekar szépen szólt a keze alatt. Csak remélni merem, hogy rögzítették az előadást.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 39222018-02-12 03:14:32

Nocsak! Mi történt? Ahogy látom, mostanában már többször is ellátogattál abba a világvégi, pénznyelő behemótba. Amúgy a véleményeddel nagyrészt egyetértek.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 603652018-01-15 03:39:48

Igazad van, kivételes időszak volt. De a Wiener Staatsoper manapság is megtelik, vagy az Opera Bastille, pedig elég nagy hodály, nem beszélve a Bayerische Staatsoperről és a többi nem kisméretű operáról. Szóval kedves vagy, hogy véded a nem tudom mit, de szerintem inkább a lehetőségeken kellene gondolkodni.



Én borzalmasan érezném magam egy leválasztott erkélyű színházban, nem beszélve az akusztikáról és az aznapi bevételről. Jobb műsorpolitika és jobb szervezés - mindig lehet jobb (jelszó: nincs lehetetlen csak tehetetlen)!


Opernglas, avagy operai távcső... • 199202018-01-15 03:26:32

http://operavilag.net/kaleidoszkop/magyar-kozvetites-az-operavision-oldalan/


Élő közvetítések • 68202018-01-07 02:45:08

Siegel mint a boszorkány? De meghallgattam volna az ő szép hangján ezt a szerepet!


Erkel Színház • 86792018-01-06 01:42:32

Köszönöm, ismerem, de ez se mond ellent nekem. Netrebko nem úgy volt takarítónő, mint mondjuk Simándy József autószerelő. Biztos jól hangzik őt takarítónőként emlegetni, de ez csak ugródeszka volt a karrierjében.



Igen, a nem-tetszésem férje menedzselése miatt leginkább Netrebkonak szól, és leginkább még Pereirának és Chaillynak, hol vagyunk mi hozzájuk képest?


Erkel Színház • 86692018-01-05 02:48:39

Tévedések halmaza minden írás, ami az Opera sajtójától kijön. Hogy Netrebko takarítónő volt, azt több helyen is olvastam, nem tudom, ő mit szólt volna ehhez. Az egész más, hogy miközben az Akadémián tanult, diákként takarítást vállalt az Operában, hogy bejuthasson - így torzítják el a dolgokat. Eyvazov pedig elég gazdag volt ahhoz, hogy a Scala Akadémiáján tanulhasson, ahonnan meg nem volt túl nehéz bejutni az Operába, különösen, ha Muti felkarolta..



De ha a főigazgató úr nem találna biztos technikájú tenort erre a szerepre, eszébe juttatnám Fekete Attilát, aki ezerszer különb Cheniert énekel, de tán még László Boldizsár is. Nem ártana itthon körülnéznie!


Balett-, és Táncművészet • 54402018-01-05 02:36:25

Kedves Cilike, mióta magázódunk?



Én ebben a témában IVA-val értek egyet. De azt hozzátenném, hogy talán nálunk itt Magyarországon nem olyan égető a gender téma, hogy ennyit foglalkozzunk vele, kivéve, ha sürgős felháborodhatnékunk van.



A barátnőnek pedig üzenném, hogy most is hazajöhetnek, ha olyan szörnyű ott.


Opernglas, avagy operai távcső... • 199102018-01-04 02:37:04

Az bizony annál is inkább végzetes lesz, mert szerintem Annácska, bármilyen szép is a hangja, ehhez a Leonórához nem fog tudni elegendő érzelmet kipréselni magából. Szép pár lesznek!


Balett-, és Táncművészet • 54252018-01-04 02:32:26

Cilike, svéd óvodába járnak a gyerekeid, hogy ezt ilyen pontosan tudod?


Erkel Színház • 86552018-01-02 01:43:59

Különösen, mivel így még a pénz is a családban marad.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28782017-12-18 01:56:27

Nem tudom, ma hogy énekelheti, de itt nagyon szépen tette:



https://www.youtube.com/watch?v=rkWYiT31mQY


Erkel Színház • 86182017-12-17 03:34:05

http://revizoronline.com/hu/cikk/6987/engelbert-humperdinck-jancsi-es-juliska-erkel-szinhaz/


Jonas Kaufmann • 21512017-12-16 01:58:31

https://www.youtube.com/watch?v=b4hADmZwduw



Tényleg el tudja énekelni még a telefonkönyvet is.


Élő közvetítések • 67192017-12-08 02:28:37

Ha lett volna miért, úgyis beletapsoltak volna. Szerintem Chailly pont azért hajtotta tovább az előadást, hogy ne legyen döbbent csend Eyvazov szörnyű áriája után. De szünetben is és főleg a végén bizony lehetett hallani a buú-kat.



Kívánom Pereirának és csapatának, ha már úgy tetszik ez nekik, hogy sok ilyen előadást hallgassanak vágig, de zárt ajtók mögött! Unalmas rendezés, ronda díszletek, verismohoz nem értő karmester, komikus szereplők, legyen az övék!


Opernglas, avagy operai távcső... • 198692017-12-01 01:41:24

https://www.youtube.com/watch?v=dxK7CF7wcx8


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64112017-10-25 02:07:08

Vitriolos, de gördülékeny "borús gondolatok"-at olvashattunk. Csak épp a legelején téved a szerző egy "aprócskát": nem Beckmesser, hanem Sachs volt Wagnernek maszkírozva. Mondhatnám, mecsoda különbség! De valahogy innen az egész már kevésbé hiteles nekem.


Jonas Kaufmann • 21402017-10-23 00:02:38

Ez még fent van, ha netán érdekel még valakit:



https://www.youtube.com/watch?v=zLboZlwGjwE


Élő közvetítések • 66102017-10-04 01:13:38

Köszönöm!



Reméltem is, hogy csak a böngészőm ijesztget minden alkalommal.


Élő közvetítések • 65992017-10-03 01:01:52

Azt, hogy nem biztonságos a weblap, én már rég óta megkapom minden bejelentkezésnél. Ezt jelzi fent balra a címsornál a pirossal áthúzott kis lakat. Tán van valami a dologban.


Erkel Színház • 82862017-10-03 00:58:00

Ajánlom inkább ezt:



Vagyis szerettem volna, de az jelent meg, hogy your browser does not allow...



Szóval: Müpa január 14 Fesztivál színház: Operamacera - Figaró házassága.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597932017-10-03 00:51:09

Múlt szerdán Zoboki Gábor tartott egy érdekes előadást a Müpa akusztikájával kapcsolatban. Mellesleg megemlítette, hogy az Opera felújításánál is közre fog működni. Mutatott néhány képet és tervrajzot arról, hogyan sikerült két lépésben (45 után és a 80-as felújításnál) elrontani ott az akusztikát. Pl. a függönyök és kárpitok túlzott alkalmazása, a bádogfüggöny levétele, a zenekari árok áthelyezése. Remélhetőleg valamennyit sikerül majd javítani most.



Közben a Kőbányai úton jártam villamossal, láttam az Eiffel csarnokot. Teljesen kibelezték, lekapták a tetejét, csak a főfalak állnak. Nem tudom, mikor akarják átadni, de ahogy mondják, innen szép győzni.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28452017-09-08 02:21:15
Az ária tényleg szép, de ha addigra már jól felmérgesítem magam, nem biztos, hogy lesz kedvem meghallgatni. Különben is Alvaroval értek egyet, Harteros sokkal szebben énekli ezeket a szerepeket. A szálkásabb hangja ellenére, nem mellesleg azért is, mert a lelkét is bele tudja adni a szerepeibe.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28332017-09-07 01:56:36
Jó döntés!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28322017-09-07 01:55:55
Ki tudja, hogy érdekel-e engem az a Mamma morta? Mindenesetre állj készen, ha eljövök, ingyen is odaadom a jegyem.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28312017-09-07 01:54:05
Warum?
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28212017-09-06 02:02:56
Most se kedvem, se időm nincs írni, de azért jelzem, hogy tévedtél. Én a Müpában nem voltam ott a vitatott úrnak köszönhetően, de mivel már reménytelennek tartom, hogy Netrebkot nélküle valaha is élőben hallhassam, ezúttal van jegyem. Az ugyan lehetséges, hogy a szünetben elmenekülök, de ha olyan kiváló lesz az úr, mint reméled, akkor végighallgatom. Én azt nem tartom előítéletnek, ha valakit élőben nem, csak interneten hallgatva a hangját szörnyűnek, a stílusát erőltetettnek, olykor ripacskodónak itéljük.
Egyébként Heiner urat kellene megkérdezni, nagyon hallgat arról a salzburgi Aidáról, ahol volt szerencséje a második szereposztást kifogni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596382017-08-27 03:50:50
Kedves Cilike, azt hiszem, nem vagyok egyedül, ha azt írom, nekem nem a magánénekesek szélnek eresztése fáj. Hanem a rengeteg felesleges és középszerű vendég szerepeltetése, a hazai erők nem megfelelő foglalkoztatása, az érthetetlen és szörnyű rendezések nyakunkba szabadítása, az idétlen reklámok, stb. Ezen kívül ez az állandó önfényezés. Lehet, hogy Ókovács nem rosszabb főigazgató, mint számtalan elődje, de jobb se, kivéve, hogy jobban hozzá tud férni a pénzcsapokhoz. A leveleit én nem is vagyok hajlandó elolvasni, mert nem érdekel a magyarázkodása. Valahogy Lukács Miklósnak (már megint a régi szép idők!) nem volt szüksége ilyesmire.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27142017-08-26 01:32:57
Amneris Komlóssy Erzsébet lehetett.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27092017-08-25 03:14:12
Hát én nem Melit választottam volna. Botha sajnos meghalt, de például Neill is énekli a szerepet. (Ha már Kaufmannal Netrebko nem hajlandó énekelni.) De biztos lehetne még fiatal, jó hangú tenort találni, ha akarná.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27082017-08-25 03:10:10
Ez ugyan nem Harteros topicja, de nem szeretném, ha egy "hallomás" csak úgy itt maradna igaztalanul. Én nem hallottam azt a gikszert sem az élő koncerten, sem most, amikor az előadásról készült kalózfelvételt visszahallgattam. Nagyon szép pianót énekelt, pedig aznap tudtommal lázas volt. Lehet, hogy nem olyan gömbölyű a hangja, mint Netrebkoé, de gyönyörűen, kifejezően énekel, és okosan választja meg a szerepeit. Aidát például nem vállal, ez csak egy kivételes alkalom volt, Pappano és Kaufmann kedvéért. És mennyivel jobb előadás és CD született belőle, mint ez a salzburgi! Zeneileg is, és az énekesek is sokkal jobbak voltak.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27062017-08-25 03:01:51
Meli Manriconak nem volt ennyire gyenge. De mintha Netrebko nem is nagyon akarna maga mellett hozzá hasonló kaliberű partnereket.
Élő közvetítések • 65362017-08-13 00:30:01
Én csak hallottam az előadást, de talán jobb is így. Csodálom Netrebko hangját, technikáját, de ez a szerep nem illik a karakteréhez (vagy a karaktere a szerephez), egyszerűen nem hiszem el neki. Büszke, kissé erőszakos hősnőt hallok, nem egy megtört, megalázott rabszolgalányt. Ugyanaz a bajom, ami az Elzájával is. Inkább Ortrudot, majdhogynem Amnerist énekelhetne. Olyan sötét a hangja, hogy néha alig különbözik Amnerisétől. Meli eléggé elszúrta a Celeste Aida végét, és igyekezett öblösíteni, de egyébként nem volt olyan rossz, bár egyetértek, Fekete Attila sokkal jobb nála. Nekem Semenchuk tetszett. És a mély hangok közül Tagliavini.
Opernglas, avagy operai távcső... • 198042017-08-10 01:59:58
Érdekes, korábban itt olvastam egy interjút Netrebkoval, melyben kifejtette, mennyire utálja a modern rendezéseket. Egy Aidában például legyenek elefántok. És most dicséri ezt az egyszerű, tiszta rendezést. Senki se következetes. (Különösen, ha királyi fejdíszt csinálnak neki rabszolgalányként.)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37992017-08-10 01:55:17
Én azért nem bánom, hogy nem a korábban kiírt Robert Dean Smith lesz Trisztán.
Fischer Ádám • 4802017-08-01 01:52:41
Az Operaház 2017/18-as vastag évadfüzetének végén az évadban vezénylő karmesterek között Fischer Ádám is fel van sorolva, mint a Trisztán és Izolda karmestere. Itt a Müpáról van szó?
Élő közvetítések • 65222017-08-01 01:48:35
Azért tán nem csak arról (bár a dolgot nehéz lenne Wagnernél tagadni), és nem is sikerült végigvinnie az ötletét. De nem volt ellenemre, hogy Dávidban, Walterban és Sachsban egyaránt kissé Wagnert lássam.
Élő közvetítések • 65202017-07-31 02:34:51
Gyönyörű kutyák voltak!
Élő közvetítések • 65172017-07-30 19:43:11
:)
És mit szóltál a Wagner családhoz?
Élő közvetítések • 65162017-07-30 19:41:51
Megnyugodtam: VAN kerekes szék!
Számomra először Alföldi volt, aki elmegyógyintézetbe helyezte a Varázsfuvolát. Aztán volt egy Trubadúrunk, majd Bécsben egy Parsifal, és most ez. De én azt hittem, egy opera a nyitánnyal kezdődik.
Kár, hogy nem találtak egy jobb Huont!
Élő közvetítések • 65112017-07-30 02:56:42
Nem értem, mert én tegnap láttam a Mesterdalnokokat azon az oldalon keresztül! érdekes volt, főleg az eleje.
Élő közvetítések • 65062017-07-28 19:23:46
Próbáld itt:
www.schoener-fernsehen.com
Élő közvetítések • 65012017-07-28 01:53:29
Hallgatja is valaki a közvetítéseket?
Plácido Domingo • 6612017-07-28 01:52:27
És Netrebko lesz Sieglinde??
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595352017-07-28 01:51:16
Aki pedig se nem szerette, se nem utálta, az hallgat - ha van egy kis ízlése.
Élő közvetítések • 64862017-07-24 02:06:28
Köszönöm, hogy gondoltál a gyengébbekre is, akik maguktól képtelenek megtalálni a Mediathek-et! :))

Ez a karmester az, aki valamikor vezényelt volna nálunk is, de a premier előtt visszaadta a darabot, a nem kellő próbaszámra hivatkozva.
Jonas Kaufmann • 20102017-07-03 03:13:17
Nem hinném, hogy a betegségeket előre, tudatosan meg lehetne tervezni. Arra viszont emlékszem, hogy egyszer hallottam Kaufmannal egy interjút Bécsből, 2012-ből. A jövendő szerepeiről is beszéltek. Egyszer csak azt mondta: és 2017-ben fogok Otellót énekelni. Megtörtént.
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek • 1162017-06-23 02:40:27
De jó lenne!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36872017-06-23 02:39:05
https://papageno.hu/featured/2017/06/mas-emberre-valunk-a-wagner-ciklus-hallgatasa-kozben/
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36862017-06-23 02:38:21
Akkor már inkább az általam nem kedvelt ronda hangú Jay Hunter Morris.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36852017-06-23 02:36:27
Tényleg, de azóta már Langgal is óvatosabbnak kell lenni. Nemrég Bécsben énekelt Brünchildéket, nagy-nagy sikoltozások közepette.
De akkor már emlékezzünk meg a csodálatos egykori Hundingról, Polgár Lászlóról is!
Seiffert nekem még Trisztánnak is jó lehetne, nem értem Fischer miért Smith-t választotta.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36772017-06-22 02:37:32
Nekem viszont nagyon nem tetszett Brenna (igaz, már tavaly se). Finoman szólva nem voltak egy súlycsoportban Theorinnal, és most nem a kilókra gondolok.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36762017-06-22 02:35:28
Szerintem ne reménykedj, végig fogja énekelni, de mit ér majd az egész?
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36752017-06-22 02:34:23
Szerencsére a második Parsifal se sikerült rosszul, nagyon egyetértek a megállapításaiddal. Nekem is a második felvonás tetszett a legjobban. Viszont Halfvarson hiányzott, most nem ő volt Gurnemanz.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36742017-06-22 02:28:56
A most hallott Seiffert biztos megfelelne.
Jonas Kaufmann • 19402017-06-21 01:35:38
http://www.bbc.co.uk/programmes/p056f4yz
Edita Gruberova • 30002017-06-21 01:19:56
Te szegény!
Jonas Kaufmann • 19392017-06-21 01:18:34
Remek volt, köszönöm! És ahogy látom, vissza is lehet hallgatni.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36682017-06-21 01:16:39
Nem bojkottálják a Rienzit Bayreuthban, egyszerűen maga Wagner nem vette be a kánonba, így nem játszhatják ott. Rémlik, hogy pár éve valaki meg akarta csinálni a rendes bayreuthi operában, de ebből olyan felháborodás lett, hogy elállt tőle.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36672017-06-21 01:11:52
Smith-t hallottam Tannhauserként, nem tetszett. Nemrég hallottam a Dal a földről tenorszólamát énekelni a Müpában, szintén nem tetszett. A Trisztánjára egyáltalán nem vágyom. Ehhez képest minden tőle telhetőt megtett hétfőn ebben a baromi ordítós szerepben, csak épp az imára nem maradt már ereje, se tehetsége. Persze erről Wagner is tehet, hogy lehet az 5. felvonásba tenni egy ilyen szép áriát!
De az az egy felvonásnyi Walkür egykor a Zeneakadémián egészen különleges volt, és tán akkor még neki is szép volt a hangja.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36602017-06-20 01:47:31
Sajnos egyetértek. (Mint ahogy a Ringről írtakkal is, különösen ami Theorint illeti.) Szerencsétlen dolog volt szerintem a Rienzit közvetlenül az Istenek alkonya utáni napra tenni. Az erős kontraszt nehezen tette lehetővé, hogy élvezni tudjam a művet, bár az előadók igyekeztek megtenni mindent. A kórus félelmetesen szólt, azt hiszem, amúgy is a kórusrészek érnek a legtöbbet a darabban.
Megdöbbentett, hogy Robert Dean Smith énekelt abban a zeneakadémiai fantasztikus Walkür felvonásban! Nem emlékeztem, hogy ki volt, de amikor mostanában hallottam őt párszor, egyszer se tetszett.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36482017-06-18 01:22:19
Engem csaknem megköveztek, mikor azt írtam, hogy Szemere Zita szerintem nem elég jó erdei madárnak. Hát erről beszéltem: Gál Gabi és Celeng Mária hangja egész másképp szól ebben a szerepben.
Kedvenc előadók • 27952017-06-16 01:36:20
http://operavilag.net/interjuk/az-oncelusag-megolne-a-muveszetet/
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592302017-06-16 01:27:43
http://operavilag.net/kiemelt/levetett-imazs/
Azért ez nem egy Bretz hang (bár most ő se volt rossz Fasolt).
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36422017-06-16 00:57:49
Jó kis átok hangzott el Alberichtől! Kíváncsi vagyok a folytatásra.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592192017-06-13 00:19:57
Nem túl valószínű, hogy Papénak egyszer csak eszébe jutott: hopp, énekelek, egy Ránki áriát, magyarul! Erre egész biztos Ókovács kérte fel, aki erről előzőleg sejtelmesen nyilatkozott is. Így lehetett ez a "Magyarfeszt" záróeseménye.
Erkel Színház • 79532017-06-11 01:37:03
Nem volt szerencséjük a szombat délelőtti Hófehérke balett nézőinek. Szünetben elment az áram, így az előadást félbe kellett szakítani, a jegyek valamelyik előadásra a jövő évadban becserélhetőek. Remélem, az esti program már rendben lement.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 591942017-06-11 01:32:10
Azért nem volt olyan rossz Pape, arról nem beszélve, hogy én még nem hallottam németet, aki ki tudta volna ejteni a gy hangot.
Viszont akik Láng Dorottya dalestjét hallgatták meg a Müpában, azok lehet, hogy többet kaptak.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 63862017-06-09 01:42:24
A Kékszakállú és a Senza sanque a Müpában lesz jövő februárban, egyáltalán nem drágán.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 63802017-06-08 01:24:53
A három Bartók mű számomra a férfi-nő kapcsolatok végletességének ábrázolásával alkot egységet, nekem mindegy, hogy a témát eléneklik-e vagy eltáncolják. Sőt, mint mondtam, öreg vagyok, így olyanra is emlékszem, hogy egy időben a Salome ment a Mandarinnal, és az is csattanós párosítás volt. De ez a 3 mű most erősen széttartott, megközelítésben, stílusban, színvonalban egyaránt. A zeneszerző személye egymagában kevés volt összetartásnak.
Kíváncsi vagyok, jövőre milyen lesz a Kékszakállú a Senza sanque-vel együtt.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 63782017-06-07 02:43:46
Sajnos egyetértek a Tánctriptichonról írtakkal. Mindig eltűnődöm, hogy már ilyen öreg vagyok? Igen, az évadnyitó három Bartók mű! Sosem fogom megérteni, kinek a világrengető gondolata volt szétszedni ezeket, és miért? Bár más és más volt a keletkezésük időpontja, körülményei, mégis abszolút egységet alkottak, élmény volt végignézni-hallgatni őket egymás után! Most mással megy a Kékszakállú, és nem tudni, milyen logikát követve megy 3 táncjáték, de minek? Sajnos én is jobbnak tartom a Harangozó-féle Mandarin koreográfiát a mai napig is, igaz, akkor az előadók is különlegesek voltak. (Most úgy érzem magam, mint amikor régi, nagy énekesek emlegetését olvasom - ezek mind halottak, érjük be azzal, ami van!)
Balett-, és Táncművészet • 53782017-06-07 02:28:41
Ha láttad volna az operai produkciókat is, talán jobban tetszett volna.
Balett-, és Táncművészet • 53722017-06-04 01:49:51
Meg ez is:
http://faymiklos.hu/2017/05/30/frenakbol_faragott
Balett-, és Táncművészet • 53712017-06-04 01:46:57
Ez elég rémes! (Én nem ezt az előadást láttam):
http://faymiklos.hu/2017/05/29/szegyentanc
Balett-, és Táncművészet • 53702017-06-03 01:48:29
Még valamit: nemrég láttam a két Bartók táncművet a Müpában, a Fesztiválzenekar és Gergye Krisztián társulata előadásában. A szokatlan helyszín, a szűkös tér ellenére egységes, szép kompozíciókat láthattunk.
Balett-, és Táncművészet • 53692017-06-03 01:44:43
Azt hiszem, az elírásom igazi vágyteljesítő volt.
Balett-, és Táncművészet • 53652017-06-02 02:10:05
Sajnos telitalálat, legalábbis számomra a királyfiátdolgozó vállalat! Nem ismerem Frenák Pál munkásságát, bár tudom, hogy tehetséges táncos-koreográfus, de én a Bartók zene alapján mást vártam volna a Fából faragott királyfitól. Tulajdonképpen nem is tudom, hogy volt-e és ki volt a királyfi, mivel minden szerepet többen is táncoltak, számomra követhetetlenül, és ugyanazon művészek nevét több szerepnél is feltüntették, a fából faragott királyfi pl. egy lány is volt. Minden elismerésem a táncosoké, akik igen nehéz, akrobatikus elemekkel tarkított koreográfiát mutattak be egy kb. 45 fokban megdöntött síkon. Egyikőjüket (tán az egyik tündért vagy királyfit?) pedig a zsinórpadlásról lógatták be egy hevederen, majd még jól meg is pörgették. Szóval teljesítmény az volt, de művészi élmény számomra kevésbé. A Táncszvittől se voltam elragadtatva.
Élmény volt viszont, hogy miután nemrég láttam Aleszja Popovát Callasként elegánsan, finoman, visszafogottan a színpadon, most a Mandarin Lány szerepében brillírozott.
Még valami: a szereposztást tartalmazó "kutyanyelven" legfölül ez áll: A Magyar Nemzeti Balett igazgatója Solymosi Zoltán. Eddig nem emlékszem hasonlóra, Ókovács neve szerencsére nem szokott legfelül szerepelni.
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 10592017-05-23 02:41:29
Két egymásutáni este láttam a bécsi és a pesti Walkürt. A miénk sokkal jobban tetszett.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 35832017-05-23 00:03:37
Természetesen elő lehetett volna adni ugyanezt a produkciót az Erkel színházban, sőt, valójában ott lenne a helye. De manapság a MÁO nem igazán törekszik ilyen színvonalú produkciók létrehozására, inkább a dicsekvéssel van elfoglalva a leg-leg-leg-ekről. És nem gondolnám, hogy a pénz hiányozna hozzá, azzal ők is elég jól ki vannak stafírozva, mint ahogy nem hiszem, hogy a Müpa külön erre pántlikázott pénzt kapott volna. Egyszerűen jobb a műsorpolitikájuk, a piárjuk, a kapcsolatrendszerük, mit tudom én. És főleg nem dicsekvéssel és idétlen reklámokkal múlatják az időt.
(Egyébként a Puritánok szerintem is hosszú, mint ahogy Wagner is az, sőt, például az a remek Rózsalovag is, amit nemrég láthattunk a Met-ből. De a zeneszerzők már csak ilyenek. És én sajnálattal néztem azokat, akik előadás közben elmenekültek.)

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 591442017-05-22 23:51:37
Némi fantáziával rájöhettél volna, hogy a Pape koncertről írok, mi másról? Arról volt itt hosszan szó. Én ősszel még olcsón vettem rá jegyet, hogy azóta hogy lifteztek az árak, nem az én dolgom.
Élő közvetítések • 63592017-05-22 00:58:22
Most az egész Ringet ingyen megnézhetik, akik arra a szerencsétlen Toscára regisztráltak.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 35652017-05-22 00:55:52
Ne hagyd ki Markovot se!
Kíváncsi lennék, mit szól ehhez ED, aki szerint felesleges luxus a Müpa. Ilyen előadás az Operában, a jelen helyzetet tekintve, sohase jönne létre.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 591382017-05-22 00:52:24
És akkor mi legyen velem, aki még ősszel kétezerért vettem jegyet a 3. em. 2. sorba? Ezek szerint azóta egyszer felemelték, majd újra leszállították az árakat, vagyis előbb ráfizetnem, aztán visszakapnom kellett volna? :))
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26292017-05-16 01:50:01
Mindig a legjobb ellenérv valami másról beszélni! Mostanában én nem emlegettem Eyvazovot, és a támadott Operawire végképp se. De ha már szóba hoztad: én bizony kihagyom azt a Cheniert, mert inkább hallgatnám újra Fekete Attilát, mint a férj uramat.
Jonas Kaufmann • 19272017-05-16 01:45:17
Tévedés, én már elmúltam kilencven. De a fiatalítás hízelgő! Mindenesetre árokba esésről nem volt szó.
Jonas Kaufmann • 19232017-05-15 03:06:07
Slezákot, Kiepurát anyukám is kedvelte. Anyósom Buriánt, Koréh Endrét is hallotta, és természetesen Klemperert. És a 60-as évek, általunk most dicsért énekeseivel egyáltalán nem mindig voltak ők megelégedve.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26252017-05-15 03:02:37
Szerintem akkor is harcosan véded a kedvencedet, amikor senkise akarja bántani. Nekem csak eszembe jutott, hogy már máskor is adott vissza szerepet, akár az utolsó pillanatban.
És nem túl elegáns egy közelebbről általad nem ismert, operakultúrával foglalkozó oldalt, és egyben minden más újságot hazugsággal vádolni.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26172017-05-14 02:12:12
Eszembe jutott közben, hogy pár éve egy bécsi Faust Margitját mondta le valamilyen hasonlóan obskurus módon, és jó későn. Hogy a kottát megnézve rájött, hogy nem neki való ez a szerep. Yoncsevának épp kapóra jött.
És ott volt a müncheni Manon, amit pedig állítólag a rendezés miatt. Sztárallűrök.
Jonas Kaufmann • 19072017-05-13 02:14:25
Van egy számomra megható felvétel Abbadoval és a berliniekkel, valamelyik Beethoven szimfónia után, amint a szemmel láthatóan beteg és fáradt maestro, már a zenészek távozása után egyedül kijön a pódiumra még egyszer megköszönni a tapsot a tomboló közönségnek. Azt hiszem, ez is hozzátartozik a művészethez. És fényképekről látom, hogy előadás után Kaufmann még hosszan fotózkodik és autogramot osztogat az őt megváró nézőknek.
Erkel Színház • 79042017-05-13 01:24:10
A 20-i Sába királynője bekerült a "MagyarFeszt"-be, így nagyon olcsón lehet jegyeket kapni rá.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26102017-05-13 01:22:23
Már csak az a problémám, hogy ez itt, ahová Te is szoktál írogatni, szintén "sajtóorgánum".
Jonas Kaufmann • 18992017-05-12 01:28:08
Az ötlet zseniális! El kéne adnod valamelyik külföldi biztosítótársaságnak, futna belőle jó néhány operajegyre Neked!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 25962017-05-12 01:18:21
A 2584. sz. hozzászólásod után azt gondoltam, vagy elfogult vagy, vagy naiv. Ebből a naivot most visszavonom, a sajtóról tett sommás ítéleted után.
Jonas Kaufmann • 18822017-05-11 01:02:43
Szerintem működik a rendszer, ha korábban regisztráltál, itt keresd:
http://www.staatsoperlive.com/de/live/388/tosca-2017-05-08/#tab_0
Erkel Színház • 78892017-05-11 00:52:43
A tavaszi fesztiválon eredetileg a berlini Komische Oper kétszer adta volna elő a Varázsfuvolát az Erkelben. Én nagyon hamar vettem jó, de olcsó jegyeket az első előadásra. Később véletlenül vettem észre a fesztivál honlapján, hogy az az előadás már nincs fent. Berohanva a jegyirodába megtudtam, hogy igen, csak egy előadás lesz, ennek oka, hogy a zenekaruk elvállalt egy fellépést a Zeneakadémián is. Épp csak be tudtam cserélni a jegyeket a másnapi előadásra, bár az az időpont nekem nem volt jó. Bár megérte lemondani a másik programot, mert remek előadást láttam, de akkor kár volt két estét összevonni, mert kétszer is megtelt volna a ház.
De ha most összevonnának két Sábát, nekem 18-ra van jegyem, és 20-án nem érek rá, vagyis kidobnám azt a jegyet. Nem fair az utolsó pillanatban, kiírt előadásokat tologatni. Tessék megtanulni szervezni és számolni!
Angela Gheorghiu • 2032017-05-11 00:41:21
Az járt jól, aki a másodikat látta. Serafin sokkal jobb volt, mint Gheorghiu.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 25772017-05-10 02:43:34
Ő viszont rokonszenves:
http://operawire.com/climbing-mount-everest-sondra-radvanovsky-on-her-evolution-in-bellinis-norma-exclusive/
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
MűPa, Üvegterem

Kökény-vonósnégyes:
Kökény Eszter, Dósa Csenge (hegedű), Görbicz Fülöp (mélyhegedű). Tomasz Máté (gordonka)
"Hangulatkoncert"
MENDELSSOHN: a-moll vonósnégyes, op. 13, No. 2
SCHUBERT: a-moll („Rosamunde”) vonósnégyes, D. 804

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Miriam Helms Ålien (hegedű), Szabó Ildikó (cselló), Lajkó István (zongora), Matthias Schorn (klarinét)
"összkiadás élőben"
Brahms triói I.
BRAHMS: a-moll klarinéttrió, Op.114
BRAHMS: 3. (c-moll) zongoratrió, Op.101
BRAHMS: 2. (C-dúr) zongoratrió, Op.87

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Váradi Zita (szoprán), Vörös Szilvia (mezzoszoprán), Brickner Szabolcs (tenor), Kovács István (basszus)
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Carlo Montanaro
DVOŘÁK: Stabat Mater, Op.58

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Arkagyij Volodosz (zongora)
"MVM Koncertek - A Zongora / Cziffra Fesztivál"
SCHUMANN: Pillangók, Op.2
BRAHMS: Nyolc zongoradarab, Op.76
SCHUBERT: A-dúr szonáta, D. 959
19:00 : Lendva
Športna dvorana DSŠ Lendava

"Kárpát-Haza OperaTúra"
ERKEL: Hunyadi László
A mai nap
született:
1791 • Carl Czerny, zeneszerző († 1857)
1836 • Léo Delibes, zeneszerző († 1891)
1844 • Charles-Marie Widor, zeneszerző († 1937)
1893 • Andrés Segovia, gitáros († 1987)