vissza a cimoldalra
2019-06-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61827)
Erkel Színház (10240)
Élő közvetítések (7918)
Ilosfalvy Róbert (848)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3273)
Pantheon (2356)
Franz Schmidt (3351)
Opernglas, avagy operai távcső... (20233)
Operett, mint színpadi műfaj (3939)
Jacques Offenbach (477)
Palcsó Sándor (244)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (72)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1680)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4505)
Simándy József - az örök tenor (606)
Társművészetek (1305)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: lujza
Leírás:
Honlap:
   


lujza (1297 hozzászólás)
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617552019-06-10 02:04:26

Szerintem van különbség a régi előadások között is. Én megértem a ragaszkodást a pesti Bohémélethez, miközben a 2.0 ellen sincs kifogásom. Ezzel szemben a bécsi Tosca egy dögunalom, poros előadás, amit már rég le kellett volna cserélni. De úgy látszik, a kényelem fontosabb, és amíg a sztárok kedvéért így is jegyet vesznek az előadásra, miért változtatnának?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617542019-06-10 01:56:52

Ha ez volt a darab (rendezés) temetése, akkor igazán szépen sikerült! Más kérdés, hogy majd hány év múlva veszik elő a Turandotot újra - pedig népszerű opera - és akkor milyen rendezéssel szerencséltetnek majd minket, mert ez a mostani legalább nézhető és élvezhető is volt. Mellesleg ma este a főigazgató is jelen volt, és végignézte az előadást, amit egyébként nem túl gyakran látok tőle.


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 672019-06-02 23:52:25

Egyetértek, én ugyanígy jártam! Sőt, A vágy villamosával is. De akkor nem lett volna elég programjuk  a Műhelyház kipróbálásához, ami nyilván fontos volt nekik.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67732019-06-01 01:44:06

A klasszikus zene mindig is rétegműfaj volt, Magyarországon különösen. De éneklésben igenis jók vagyunk, ezt mutatja Zéta legújabb interjúja is. És ebben bizony volt szerepe Kodály rögeszméjének is.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67722019-06-01 01:37:55

Igazad van, ezek rögeszmék. De hogy saját példát írjak, koromnál fogva én is magyar nyelven ismertem meg az operák nagy részét, és bár most is tudnék idézni elég sok -gyakran primitív - szövegrészletet belőlük, mégsem énekelgetem őket. Gyakran dúdolok komoly zenét, operát, de énekelni csak népdalokat szoktam. De manapság a látókörünk nem ér véget Hegyeshalomnál, és ha  operát szeretnék mutatni az unokámnak, azt nem biztos, hogy az Erkel Színházban teszem. Például egy Don Pasqualét ott biztos nem, de moziban, külföldről annál inkább, és ott eleve nem magyarul fognak énekelni.


Élő közvetítések • 78892019-05-31 00:58:56

Kedves Haandel, Te mindig meg szoktad találni a hangtárat, ennél is van ilyen? Előre is köszönöm!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67452019-05-31 00:54:45

Mindenkinek lehetnek becsípődései, IVÁ-nak a magyar nyelvű operajátszás (bocs, IVA), neked a Kodály módszer ekézése. Nem az a Kodály módszer, hogy álmos gyerekek, unatkozva szolmizálnak énekórán, hanem az, hogy voltak, és ahol hagyják, még ma is vannak általános iskolákban ének-zenei osztályok, ahol elkötelezett tanárok csodát tesznek átlagos képességű gyerekekkel, és igenis az éneklés, a zene szeretetére nevelik őket. Mivel a gyerekem egykor, és most az unokáim is ilyen osztályokba járnak, tudnék mesélni róla, hogy mi mindent tud adni egy ilyen iskola az elkötelezett és tehetséges tanáraival a következő generáció ízlésbeli és műveltségi neveléséhez.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67262019-05-27 22:40:54

Kedves Zéta, köszönöm! Már megint egyetértünk. :-)


Erkel Színház • 101212019-05-26 01:40:29

Kunde, hosszú pályafutása során végigénekelte a tenor repertoárt a belcantotól a drámai szerepekig, csak éppen őt nem sztárolták annyira. Túl a hatvanon nagyon szép Otellókat énekelt még. De nálunk a közönség nem ismeri. A középszerű Yoncsevára inkább jegyet vesznek, mint arra, aki végig tud énekelni egy Puccini estet. Sajnos az Erkel túl nagy egy szólóesthez.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67182019-05-26 00:54:29

Kedves Zéta, nagyon egyetértek azzal, amit a Manon rendezésről írtál! Írnál az első szereposztásról is?


Erkel Színház • 100972019-05-23 01:21:43

Kedveseim! Napok óta olvasgatok itt egy parttalan vitát, ami sehová se vezet. Alapvetően nem is való ebbe a topicba. Viszont közben volt egy premier az Erkel Színházban, amire kizárólag a rádióhallgatók reagáltak, egy híján fanyalogva. Pedig elég sokan voltunk ott az előadáson, és nemcsak a repi közönség, mégsem írt róla senki semmit. Pedig szerintem egész jó  volt, főleg a mai ínséges időkhöz képest. Kíváncsi lennék a véleményetekre!


Olvasói levelek • 113492019-05-17 00:59:48

Hálás köszönet!


Élő közvetítések • 78582019-05-13 02:06:38

:)))


Élő közvetítések • 78542019-05-12 00:58:50

Karita Mattila elképesztőt alakított!


Erkel Színház • 99892019-05-12 00:22:40

Fekete Attilát szakmányban az István a királyban énekeltetni bűn! Egyáltalán, hogy kerül ez a mű az Erkel színpadára? (Pedig én nem utálom ezt a darabot.)


Erkel Színház • 99882019-05-12 00:20:01

Pedig nagyon egyszerű: Schrott miatt majd elkapkodják a jegyeket, és tapsolni is fognak rendesen. Miért nem Sebestyén Miklóssal lép fel, mint a Don Giovanniban? Egyáltalán, ő énekel még itthon?


Balett-, és Táncművészet • 57962019-04-28 00:53:22

https://fidelio.hu/tanc/hogyan-lesz-valakibol-giselle-144757.html



 


Erkel Színház • 99402019-04-28 00:32:31

Eredetileg a "Fanyalgások" topicba szerettem volna írni az érzéseim alapján, de mivel már szóba hoztad a Háryt, mégiscsak itt a helye. Én ma délelőtt vittem el az unokámat Háry nézőbe. A földszint tele volt, az emeletet nem láttam. Az előadás zeneileg, és a közreműködő szólisták, ének- és balettkar részéről abszolút rendben volt, de ami a rendezést illeti, engem nagyon zavart. pedig igazán nem tekinthető modernnek, és kimondottam esztétikus színpadképek is vannak benne, de az egész annyira kimódolt, szellemkedő, és Kodály művéhez méltatlan volt, hogy engem nagyon zavart. Régen láttam a Háryt, még az Operában, a Melis-Mészöly duóra emlékszem leginkább, és  vérbő előadásokra, ez pedig nem az volt. Most a szűk színpadon minden állandó mozgásban volt, de ez inkább csak zavaró volt, és felesleges. Mintha a rendező nem bízott volna a műben, és le akarta volna kötni a figyelmünket a sok járás-keléssel. Tudom, mindez csak stilizált volt, mint a mesében, de ki látott már fehér ruhás huszárt? És Örzse miért beszél erős tájszólásban, ha nem úgy énekel? Ezek csak apróságok, de lehetne folytatni, és szerintem gyerekeket félrevezetni elég nagy bűn!


Élő közvetítések • 78352019-04-28 00:09:49

Nagyon köszönöm, mintha csak nekem találtad volna! :)) Ez az Andrej most sokkal jobban tetszik, mint Misha Dydik, aki a Müpában énekelt.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43182019-04-15 23:50:53

https://revizoronline.com/hu/cikk/7857/muszorgszkij-hovanscsina-btf-2019/



 


Erkel Színház • 99152019-04-14 02:24:55

https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/gunyt-uz-az-operahaz-a-feketekbol-vagy-a-kulturajukat-nepszerusiti-144382.html



 


Jonas Kaufmann • 23752019-04-14 02:13:43

Igazad van, de a hibát nem Vasmacs követte el, ő csak fordított. Az eredeti cikkben, a bachtrack-on így szerepel, nekem is szemet szúrt.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43152019-04-13 00:22:45

Kedves ED, ebben nagyon nem értek egyet veled! Nem vagyok se arisztokrata, se zeneesztéta, de én nagyon szeretem az orosz operát is, és ebben nem vagyok egyedül. Ha körülnézel a világban, rendszeresen játszanak Musszorszkij, Rimszkij-Korszakov sőt Borogyin műveket is. Nyilván nem annyit, mint Verdi vagy Mozart operáit, ez nem is csoda, de azért nem számítanak ritkaságnak, mint ahogy egykor nálunk se voltak azok. Vagyis egyáltalán nincs szó arról, hogy ezek a művek nem vertek volna gyökeret a világban. Ha így lenne, én, az amatőr nem is ismerhetném őket.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43092019-04-11 01:10:44

Bár nagyon szeretem az őszibarackot, mégis nagyon örülök, hogy a cseresznyétől a szőlőig annyiféle gyümölcs terem még, és mindig mást is ehetek. Egy magára valamit adó operaháznak kell legyen a nemzeti operáin kívül a repertoárján német, francia, olasz, orosz, netán cseh-lengyel opera is. Nyilván a német-olasz operatermés a legbőségesebb, de a többi se elhanyagolható. Az utóbbi években nálunk orosz műből csak a Pikk dámára emlékszem, az Anyegint balettként láttam utoljára. Borogyin, Muszorgszkij, Rimszkij-Korszakov, Sztravinszkij sehol, hogy a későbbi oroszokat már ne is említsem. 



Én nem hasonlítanám az almát a körtével, és Wagnert Muszorgszkijjal. Mindkettő egyaránt értékes és élvezetes, csak jó produkció kell, és tisztességes reklám és közönségszervezés hozzá. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616202019-04-11 00:56:55

Egy krónikus hazudozó, aki másokat is bűnre csábít (kényszerít?), keresztény évadot hirdet! :((


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42642019-04-07 03:29:21

Nem voltál egyedül! A Müpában érdemes operát játszani, főleg, ha van, aki előadja!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616042019-04-06 02:11:49

De hol lesz Mefistofele? Mert az Erkelben el nem fér, hacsak újra nem rendezik?


Olvasói levelek • 113282019-04-02 02:44:58

Kedves Zéta, jót mosolyogtam a Hacsek és Sajón, de ebből a gusztusos gőzölgő kávéból én is kérnék! :))


Balett-, és Táncművészet • 57832019-04-02 02:41:07

Az MTE művészeti vezetője Volf Katalin lett, és létrehoztak egy művészeti tanácsot is, melynek tagjai Orosz Adél, Pártay Lilla, Hágai Katalin és Keveházy Gábor. Ha meggondolom, csupa olyan kiváló egykori balettművészünk, aki ebben az intézményben végzett valaha, és hosszú pályafutása alatt, a nézők szeme láttára vált itthon (és külföldön) nagy művésszé, és táncosi karrierjét is itthon fejezhette be. Tudásuk és művészi nagyságuk megkérdőjelezhetetlen.



Emlékszem, amikor Seregi László azt mondta Volf Katalinra, hogy ő egy anatómiai csoda. Húsz éves volt akkor, amikor őrá alkotta meg Júlia koreográfiáját, és huszonöt évvel később, a darab negyedszázados jubileumán még ugyanúgy el tudta táncolni ezt a nem könnyű szerepet.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12952019-04-02 02:26:35

De az igazi blamázs mégsem a fordítás, hanem a IV. felvonás "Sola, perduta..." ária ide kavarása volt. Valóban nem árt, ha a májusi bemutatóig a csapat megpróbál ismerkedni a művel.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12942019-04-02 02:21:21

Nem szeretnélek elszomorítani, de a Gioconda kapcsán volt egy beszélgetés Almási Tóthtal, és akkor nekem úgy tűnt, hogy neki is vannak fogalmazási és nyelvhelyességi gondjai.


Balett-, és Táncművészet • 57562019-03-26 01:34:47

Megpróbálok több hozzászólásra összevonva válaszolni:



1. Nekem a B balett bántja a szememet! Elképzelhetetlennek tartom, hogy valaki azzal a felkiáltással, hogy ez gyerekeknek lesz, ne a maximumot nyújtsa. Ez főbenjáró bűn! A gyereknek is van ízlése, művészi érzéke, amit folyamatosan fejleszteni, csiszolni kell, nem tönkretenni. Korábban az egyik unokámat többször elvittem már a Diótörőre, az Operába. Aztán elvittem egyszer az Erkelbe is. A végén azt mondta, neki az a régi jobban tetszett. Ha egy nem egészen tíz éves kislány már észreveszi a különbséget a régi és az új Diótörő között, az elgondolkodtató. Mellesleg az újban már a Solymosi növendékek táncoltak, meglehetősen ügyetlenül, lásd B balett. Egyébként tudtommal most is léteznek a vidéki társulatok Győrben, Pécsett, Szegeden és még néhány helyen, és egész jó produkcióik is vannak.



2. Egy úszónál vagy egy tornásznál lehet, hogy minél fiatalabb, annál jobb eredményt érhet el. A művészi teljesítmény azonban nem az ízületek rugalmasságával van összefüggésben. A sokat emlegetett Kun Zsuzsa és a többiek se húsz éves korukban érték el a legnagyobb sikereket. Én még láttam Maja Pliszeckaját, sőt Maina Gielgudot és Alicia Alonsot is élőben táncolni. Egyikük se volt már fiatal, de az általuk nyújtott élmény nem mérhető a bármikor lecserélhető, bárhonnan idepottyant huszonévesek művészi teljesítményéhez. És aki azt hiszi, hogy Ofette/Odilia szerepe pusztán technika kérdése, arra nem is tudom, mit mondjak.



3. Nem gondolnám, hogy pont Sztravinszkij lenne a XX. század legnagyobb zeneszerzője. Csak a honfitársai között is ott van még Prokofjev és Sosztakovics is, a világban pedig magasan előzi őt például Bartók Béla. De bízzuk a műsor kiválasztását mégis a balettigazgatóra, amíg nincs Opera, addig úgysincs könnyű helyzetben!


Erkel Színház • 98032019-03-25 02:42:17

Kedves IVA, köszönöm a vígasztaló szavaidat! Sajnos, tartok tőle, hogy nem néző volt a ludas. Nemcsak azért, mert a páholy előtti sorból már elmentek, de attól tartok, a karfára dobott kabátom leeshetett a földre abban a zsúfolt páholyban. (Ilyenbe én se szívesen ülök többet.) Van fogas bent, ott öltöztem fel, és valószínűleg azért nem vettem észre az otthagyott kabátot, mert már nem a karfán volt. De tényleg jobb, mint egy betegség!


Erkel Színház • 97892019-03-24 02:12:14

A balett topicban volt szó az Erkel eltahósodásáról, amit sajnos én is rendszeresen tapasztalok. És bár a következő történet magánügy, de  ennél még rosszabb is, amit hosszas töprengés után mégis megírnék ide. Két hete vasárnap láttam a Giocondát. Földszinti, zsűfolt páholyban ültem, meleg volt, levettem a kosztümkabátomat. Az előadás végén én szabadultam ki utoljára a sarokból, gyorsan magamra kaptam a holmimat, mert vártak kint. Mikor hazaértem, döbbentem rá, hogy a kiskabátom ott maradt a székemen, ahová tettem. Ezt a kosztümöt nemrég kaptam Svájcból, remek anyag, elegáns fazon (IVA biztos tudná értékelni). Másnap délelőtt telefonálgattam, beszéltem két pénztárossal (az ő számuk a nyilvános), majd a portással, a nézőtéri felügyelővel és a takarítók főnöknőjével is. Az eredmény nulla. Mivel az előadás után az ültetők végigjárják a páholyokat, és rendbeteszik a székeket, egész valószínű, hogy az illető hölgynek (?), aki oda bement, megtetszett a kabátkám, és hazavitte. Persze bizonyítani nem lehet, de a kabát eltűnt. A nézőtéri felügyelő, aki a legilletékesebb volt, közönyösen fogadta a dolgot. "Előfordulhat" mondta és igyekezett lerázni. Hát ez a helyzet, nem tudtam mit tenni. A dolgozók között enyveskezű is van. De ahogy egy rohadt alma tönkretesz egy egész kosarat, már ott se tenném tűzbe a kezem senkiért


Edita Gruberova • 30772019-03-21 01:48:46

https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/edita-gruberova-visszavonul-143794.html



 


Balett-, és Táncművészet • 57212019-03-21 01:42:46

Kedves IVA, a memóriámban ugyan hatalmas lukak vannak, de arra elég jól emlékszem, hogy a Tűzmadárt a Petruskával együtt, Fokin koreográfiájával, orosz betanításban, látványos díszletekkel és jelmezekkel 1966-ban mutatták be az Erkelben, még egy Daphnis és Chloé is ment köztük, azt hiszem Eck Imre koreográfiájával. A szereplőkre már nem emlékszem pontosan, de nem az általad említett prímabalerinák voltak. A Sacre talán már korábban is ment az Operában, Eck Imre koreográfiájával. Aztán jött a Bejart balett, és hozta a Tűzmadarat Markó Ivánnal, és a Sacre-t is. Később  a Túzmadár koreográfiát a magyarok is átvették, épp úgy, mint a Sacre-t. De nem tudom, hogy miért pont a Sztravinszkij baletteket hiányoljuk, mikor már a Bartók balettek se mennek, és az utolsó felújításuk az Operában meglehetősen vegyesre sikerült. Nekem azonban leginkább a nagy  magyar koreográfusok munkái hiányoznak, elsősorban Seregi László művei, de még Harangozó Gyulától is lehetne elővenni valamit, ahogy pl. a Coppéliát játszották párszor néhány éve. Mindezt persze addig lehetne, amíg akad, aki betanítsa ezeket.



Tisztellek az igyekezetedért, hogy próbálod megismerni a mai balerinákat. Én már ezt rég feladtam, a nevüket se nagyon igyekszem megjegyezni, hiszen ki tudja, meddig lesznek itt. Már nem olyan "családias" a kapcsolat a balettművészek és a közönség között, mint valaha volt, pedig ez a kapcsolat is sarkallta egykor a múvészeket a még kiválóbb teljesítményre.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23122019-03-17 02:14:43

Úgy gondolod, hogy régebben a zenében nem volt épp úgy rengeteg kóklerség? Legfeljebb mi ma már nem ismerjük azokat.


Kossuth-díj • 13752019-03-16 02:14:13

Balázs János zongoraművész "zenei értelemben". A Cziffra Fesztiválok megálmodója, létrehozója és lelkes munkatársa. Emellett nemcsak felnőtt koncerteket ad, hanem rendszeresen, és kiválóan népszerűsíti a komoly zenét és a zongorázást gyerekeknek is.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23072019-03-16 02:01:59

Például nemrég, a 75. születésnapja alkalmából Eötvös Péter estje volt a Müpában. Hát ott igazán "jó zenék" hangzottak el. De mondhatnám Kurtágot is, és valószínűleg találnék még akár magyarokat is.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615412019-03-16 01:55:50

Én meg ezt nem kívánom neki! Nem tudom, mit követhetett el, de azt hiszem, az ő fachjában nem dúskál az Opera tenoristákban, lásd Gioconda.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23022019-03-15 03:06:28

Én például szoktam még cipőt sarkaltatni. Igaz, a cipész nem fütyül, a rádió szól nála.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615362019-03-15 03:04:36

Félretéve az összeesküvés elméleteket, nem lehetséges, hogy Fekete Attila beteg? Nagyjából egy éve nem lépett már fel semmiben!


Balett-, és Táncművészet • 56762019-03-13 01:04:19

Ezt a "nyelvbotlást" borzasztóan sajnálom!


Jonas Kaufmann • 23652019-03-12 01:41:57

https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/itt-nezheti-meg-a-jonas-kaufmannrol-keszult-dokumentumfilmet-143530.html


Balett-, és Táncművészet • 56712019-03-12 01:36:23

Kedves IVA, igazad van, a beírásodat olyan rég olvastam, hogy a balettre vonatkozó megjegyzéseidre már nem emlékeztem. Az utolsó előadásra már a szereposztási szórólapok is elfogytak, így most, utólag néztem meg az Opera honlapján, hogy kik is táncoltak. Hát ilyen gazdagok vagyunk? Egy Kerényi Miklós Gábort egy ilyen jellegtelen, számomra kartáncosi kvalitásokat kívánó táncbetétben alkalmazzák csak, mert annyira tolonganak a szólisták között a nála százszor technikásabb férfitáncosok? Vagy örüljünk, hogy egyáltalán szerepet kap, és még nem rúgták ki véglegesen? És persze Boros Ildikóról is lehetne írni hasonlókat.


Balett-, és Táncművészet • 56632019-03-11 00:50:43

Csak most tudtam megnézni a Giocondát. Az előadásról más fórumokon elég sok szó esett, de a balettbetétről nem. Mi volt ez? Egy kerületi, vagy vidéki balettiskola (ha van még ilyen) év végi vizsgaelőadása? Nem a névtelen táncosokat akarnám kárhoztatni, hanem a koreográfust, Barta Dórát. Ezzel az erővel akár ki is hagyhatták volna az egészet, annyira amatőr, a zenéhez és az egész operához méltatlan volt ez a koreográfia. El kellett gondolkoznom, lassan nemcsak a magyar táncosok fogynak el a Nemzeti Balettnél, de a magyar koreográfusok is. Én tulajdonképpen Venekey Mariannt se becsülöm túl sokra, hiszen nem ilyen színvonalhoz voltam szokva korábban. De amíg a balett együttes tagjai nemcsak magyarok, de éveken át állandóak is voltak, olyan mélyebb kapcsolatok alakulhatak ki a társulaton belül, melyek inspirálták őket a közös munkára, így a koreográfiák készítésére is. Seregi László se egész estés balettel kezdte. De tudta, kire, kikre készíti műveit. Hát ennek vége. Nincs állandó, karakteres tagokkal rendelkező együttes, marad a középszer a koreográfiában is. Új, zseniális művek magyar alkotóktól itt nem készülnek.


Opernglas, avagy operai távcső... • 202002019-03-10 01:24:43

Láttatok már ilyen tolongást?



http://revopera.com/11-candidats-pour-la-direction-de-lopera-national-de-paris/



 


A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 7002019-03-05 01:06:31

Ez siker:



https://fidelio.hu/klasszikus/hivatalosan-is-a-vilag-legjobbjai-koze-kerult-a-zeneakademia-143374.html



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42462019-03-05 00:57:42

Még egy Peretyatko kritika (remélem, megjelenik).



http://revizoronline.com/hu/cikk/7788/olga-peretyatko-ariaestje-mupa/



 


Erkel Színház • 97552019-03-04 01:21:55

Restellem, de most nincs időm egy 90 oldalas DLA dolgozatot elolvasni, de a tézisek nekem épp úgy zavarosak és meglehetősen semmitmondóak, mint amilyen a művészeti vezető úr a faggatón érzésem szerint volt.


Erkel Színház • 97542019-03-04 01:08:32

Nagyon köszönöm kedves nickname és almapüré a Victor Hugo könyvet, el fogom olvasni! Ugyanígy, fórumtársi segítséggel olvastam el régebben a Lammermoori Luciát is, és nagyon élveztem.


Erkel Színház • 97252019-03-02 02:03:25

Egy vélemény:



http://revizoronline.com/hu/cikk/7774/ponchielli-gioconda-erkel-szinhaz/



 


Erkel Színház • 97242019-03-02 01:57:54

Enzoról jut eszembe, mi van Fekete Attilával? Énekel mostanában Budapesten egyáltalán?


Erkel Színház • 97232019-03-02 01:45:39

Még nem láttam a Giocondát, de ott voltam a csütörtök délutáni faggatón. A rendező őszintén bevallotta, hogy nem ő választotta ezt az operát, az a kinevezésével a nyakába szakadt.Majd eléggé zavarosan kezdett beszélni a rendezéséről, amitől a szívem elszorult. Ez az ember jelenleg a MÁO művészeti vezetője! Olyasmik azért kiderültek, hogy mivel biztonsági okokból nem gyújthatták fel a gályát, ezért került a rohangászó égő ember a színpadra. (Nem ajánlom neki, hogy Ringet rendezzen! :)) A víz az állandó bizonytalanságot jelképezi, ezért tapicskol benne mindenki, a ruháját szétáztatva. ED-nek: nem konfetti hullik az égből, hanem pernye - szerinte. Gioconda egyébként Victor Hugo művében kurtizán volt, többek között ezért nem volt esélye kölcsönös szerelemre.



Tudja valaki, hogy mi a Hugo mű címe, és megjelent-e magyarul?


Élő közvetítések • 77412019-03-01 03:03:09

Ha valakit netán érdekelne, itt még megnézheti:



https://www.br.de/mediathek/video/wiener-opernball-2019-wiener-opernball-2019-av:5c3f13d9de061d00179cd1eb?fbclid=IwAR17lzy1LWKeRZi2v12819LlAnx6vhHJuGQbviP9WZghc4pkft_4N_2PZOA



Bár én nem találtam túl nagy élvezetet benne.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12762019-01-27 03:57:30

Impozáns volt Begányi zuhanása, miután leszúrták. Ilyenre csak egy fiatal ember képes.



Jó volt az egész Békés rendezés, remélem, van, aki elmentette ezt az előadást!


Jonas Kaufmann • 23502019-01-25 03:56:16

A 2008-asból nincs, de 2006-ból több is van, pl. ezek:



https://www.youtube.com/watch?v=wgAwTNJNv4w&list=PLAZk7_LR93wyqHi_K1-CTJLlz8DmezIZn



és még ez is:



https://www.youtube.com/watch?v=s_8yAYCLA5M



 


Erkel Színház • 96302019-01-25 03:49:21

Nagyjából egyetértek. De különös időjárás volt szerdán az Erkelben. Az oldalpáholyokban hűvös szél lengedezett. A fázósabbak sorra vették fel a kabátjukat, én próbáltam elképzelni, hogy kint 40 fok meleg van, és bejöttem hűsölni. :))


Élő közvetítések • 76842019-01-25 03:45:11

Soha nem fogom Yonchevát megszeretni, nekem borzalmas!


modern eszement rendezesek • 2232019-01-25 03:43:43

Herheim szeret a zeneszerzők életében turkálni, a Mesterdalnokok rendezése is ilyen volt a Wagner családról, de az legalább találó volt.



Köszönet, Haandel, ezek után nem fogom az előadást megnézni moziban!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41972019-01-25 03:39:11

Mahler 5-ből én is megrendítőbbet hallottam a BFZ-vel és Fischer Ivánnal, nem beszélve Abbadoról a Berliniekkel.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29282019-01-17 01:19:09

Nekem azért a sötét hangja ellenére sokkal jobban tetszett, mint Georghiu, és mégiscsak közelebb állt hozzá lelkileg ez a szerep, mint az Aida, vagy a Végzet hatalma Leonórája, amitől előre félek. Rachvelisvilivel pedig jól kiegészítették egymást, vele egyenlő partnert kapott ebben az operában.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29262019-01-16 03:36:29

És az Adrianához mit szóltatok?


Erkel Színház • 95992019-01-16 03:32:35

Kedves Cilike, a hozzá nem értő, okoskodó, elfogult, amatőr laikusok nevében bátorkodom megjegyezni, hogy nem találom a felíratot sehol, hogy regisztrálni a fórumokra csak zeneművészeti diplomával lehet!



Sajnos jelenleg a hivatásosok belőlünk, a fent nevezettekből élnek, és még sajnálatosabb módon olykor véleményünk is szokott lenni a hivatásosokról, és ráadásul képesek vagyunk kifecsegni is azt. Az emlegetett szint pedig egy olyan piedesztál, amit ki-ki maga készít magának, hogy aztán könnyen lepotyoghasson róla.


Erkel Színház • 95472019-01-10 00:58:43

Érdemes azt a műsornaptárt alaposabban megnézni! A Manon/Pillangó kiíráson kívül én nem találtam  másik ütközést. A Háry előadások nem az Erkelben lesznek.


Jonas Kaufmann • 23332019-01-10 00:53:48

Egy dologban egészen biztos vagyok: Nem Kaufmann szerkesztett bele a koncertjébe. A többi Richard Strauss dalt legalább olyan szépen énekelte el, mint azokat, amelyeket leadtak, pedig még jó párat elénekelt belőlük. A Müpa honlapján biztos ellenőrizhető. Így csak két eset lehetséges: a) Így olcsóbb volt a rádiónak; b) Csak egy órányi műsoridejük volt, és fütyültek a többire, illetve a kettő együttvéve.



És pont azért érdemes ezt szóvá tenni, hogy aki nem volt ott, az ne higyje, hogy csak ennyit énekelt volna.


Jonas Kaufmann • 23312019-01-09 03:26:19

A Perelada koncertet nem rögzítette valaki?


modern eszement rendezesek • 2162019-01-09 03:24:36

:)))


Erkel Színház • 95372019-01-09 03:23:28

Érdekes az Erkel e heti műsorrendje! Hétfőn kutyashow volt, kedden sikeres nők, aztán jönnek a Bolsoj szólistái és Király Viktor koncert is, miközben az operaelőadások a Müpában zajlanak. "Operát az Operából!"


Jonas Kaufmann • 23302019-01-09 03:16:47

Kép felvételt valószínűleg nem engedélyezett, de a hangot biztos végig rögzítették. Aztán a Bartók rádió anyagi vagy műsorszerkesztési okokból csak megkurtítva adta le.


Élő közvetítések • 76482019-01-03 01:34:34

Minden évben meghallgatom a Teremtés-t, emlékszem a két év előttire is, de számomra valahogy ez most mindent felülmúlt. Baráth Emőke csodálatos volt, de a többiek se maradtak le tőle.


Kedvenc magyar operaelőadók • 10992019-01-03 01:31:13

Sajnos! :(((


Kedvenc magyar operaelőadók • 10972019-01-02 23:31:25

Azért ez már maximum Blikk színvonal!


Élő közvetítések • 76472019-01-02 23:30:09

Persze, kiváló karmester, aki Wagnerben és talán Richard Straussban csakugyan verhetetlen, de az egész német repertoárban már egyáltalán nem. De nem NAGY karmester, ezt a címet manapság senkinek se adnám oda.



Egyébként jövőre Andris Nelsonsra esett a választás. Lehet, hogy nem mindenki, de én örülök neki!


A nap képe • 21152019-01-02 23:23:40

https://fidelio.hu/klasszikus/a-nyitottsag-zeneszerzoje-eotvos-peter-75-141907.html



 


Élő közvetítések • 76402019-01-02 01:17:12

Ez most különösen gyönyörűséges előadás volt, nagy kár, hogy a Bartók rádió nem közvetítette, ahonnan szabadon vissza lehetne hallgatni!


Élő közvetítések • 76392019-01-02 01:15:04

Ez a baj Thielemannal. Kiváló karmester lenne, de humortalan, merev német a legrosszabb fajtából, amelyik hatalomra törekszik.



Bősze Ádám nemcsak most terjengett túl, hanem mindig és mindenütt. Rádió, tv, Müpa közvetítések, lassan majd a vízcsapból is ő fog folyni.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41472018-12-30 02:16:47

Igaz, ott valóban Vizin volt, Szántót valamikor máskor hallhattam Juditként.


Olvasói levelek • 113012018-12-29 01:24:06

:)))


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41422018-12-29 01:18:48

Azért nagyon is volt különbség. Nekem egyébként Szántó Andrea maradt meg abból a Kékszakállúból inkább.



Szabó Bálint pedig a müncheni Parsifalban is énekelt, Titurelt.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12502018-12-23 01:53:55

Köszönöm szépen!


Balett-, és Táncművészet • 55892018-12-22 01:41:18

Kérem vissza ezt a szép előadást, amely még így, fekete-fehérben is el tud varázsolni, szemben a mai gagyival!


Jonas Kaufmann • 23182018-12-16 01:06:16

Mintha nemrég pont nálunk, a MÁO vezetősége hányt volna fittyet a szerző és az örökösök kifejezett előírásának, a Porgy színesbőrű énekesek által való előadásáról!



Mintha akkora tragédia lenne, ha egy rendezés nem tekinthető hagyományosnak, vagyis nem felel meg a szokásos elvárásoknak! Ha a rendezőnek van mondanivalója, amit el tud fogadtatni és el is tud játszatni az énekesekkel, akkor miért ne lehetne új gondolatokat is színpadra vinni? A topic névadójánál maradva, ha ő elvállalta, és kitűnően megvalósította a ráosztott, igazán nem előnyös figurát, akkor talán érdemes lenne elgondolkodni a rendező mondanivalóján is. Ez nem egy Callixto Bieito féle borzalom volt, mint amin Haandel fórumtársunk nemrég kikészült.


Élő közvetítések • 75692018-12-04 01:11:32

A londoni a közepes Agrestával és az ocsmány hangú Jagoval?


Élő közvetítések • 75452018-11-27 03:40:46

Olyan, mintha a Müpából is közvetítenék ugyanezt az előadást:



https://www.br-klassik.de/programm/konzerte/index.html



 


Kimernya? • 27152018-06-27 01:01:20

A 60-as években az Operában ment a Francia saláta, másik két darabbal együtt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609092018-06-27 00:59:28

Meg a Hugenották, és a Lammermoori Lucia. És az Olasz nő se volt rossz.


Élő közvetítések • 72472018-06-22 00:51:59

Kedves Klára, Te egy másik országból nézted az Arte közvetítést a neten? Mert én ugyanúgy jártam, mint Telramund.


Pantheon • 22292018-06-21 01:51:34

Üdvözlöm újra, Heiner Úr!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40322018-06-21 01:49:43

Mátyás Mária meglep, mert emlékeim szerint már 68 előtt is tudott hamisan énekelni, sőt, ki is fütyülték. Delly Rózsi félelmetes Ortrudjára nagyon is emlékszem, nem is szerettem őt emiatt. Szellőt, Járayt, Tarnayt, Kövecsest is hallottam, bár nem mindig örültünk, ha ők szerepeltek a bérletes előadásokban. Losonczy György fantasztikus Tiborc és Mefisztó volt, Melis később elhomályosította az emlékét, bár Losonczy hangja nekem jobban tetszett.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40192018-06-19 03:17:29

Ahogy látom, az Operában is, és itt is egyszerűen előveszik az egykor eléneklés céljára valahogy magyarított szöveget, és azt vetítik. De mivel a Müpában ott van mellette az eredeti német szöveg is, és hallani is lehet, tényleg kiderül, hogy a kettő alig van köszönőviszonyban egymással.



A Trisztán rendezésében tényleg az volt a jó, hogy nem sokat zavart, de azért a medúzákat megmagyarázhatnád, esetleg a ráját is...


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40182018-06-19 01:04:32

A Tannhauser rendezése engem eléggé zavart, már évekkel ezelőtt is. Bizonyos értelemben jobban, mint a Hollandié, mert Kovaliknak legalább volt koncepciója, ha nehezen elfogadható is.



Itt már a nyitány alatti vetítés is zavaros volt, aztán a kamerázott ágyjelenet, a szörnyen merev és kevéssé ünnepélyes dalnokverseny, de leginkább a 3. felvonás koporsói borítottak ki. Hogy Tannhauser belövi magát, az csak a ráadás.



Gould és Koch hangjának dicséretével abszolút egyetértek, Örültem, hogy végre hallhattam Kochot élőben, de egy bajom mégis volt vele: hiányzik belőle Vénusz bujasága. Szabóki Tünde a premieren még csodásan énekelte Erzsébet szerepét, az eltelt évek alatt sajnos nem előnyére változott a hangja. Bretz Gábor már akkor is gyenge volt. Eichét én kevésbé éreztem gyengének, a Dal az esthajnalcsillaghoz-t olyan gyengén rendezett, méltatlan körülmények között kell énekelnie a színpadon, hogy szerintem még az is számított.


Help me! • 10862018-05-21 03:09:34

Hesse nem jó?


Erkel Színház • 92702018-05-21 03:08:29

Sajnos a Normán én semmilyen kamerát se láttam. Persze Debrecenben is fel tudták volna venni, ha akarták.


Történelem • 4832018-05-18 03:17:29

A neve ismerős volt, de az arcára nem emlékszem.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66012018-05-18 03:16:12

Ezt hogy csináltad?


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66002018-05-18 03:15:26

A vélemény elfogadást én csak arra értettem, amit személyesen te nem tapasztaltál, vagyis a bécsi opera szövegkijelzőjére.



Egyébként pedig gyerek voltam, amikor anyukám már bérleteket vásárolt, és elvitt minket az Erkelbe. Azok a felnőtt operák a bérletes előadásokon bizony időnként hosszúak és unalmasak voltak.


Jonas Kaufmann • 22542018-05-17 01:31:04

Ezt még érdemes itt is megörökíteni:



https://www.youtube.com/watch?v=QwyPQb9bxRE


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 65922018-05-17 01:27:59

Kedves IVA! Itt Te magad válaszoltál az általad vitatott nyelvi problémára. Valaha volt a magyarul éneklés. Igen, én is akkor kezdtem operába járni, és tudod, hányszor unatkoztam, amikor nem értettem azt se? Aztán jöttek a más nyelven éneklő vendég énekesek, majd egyszer csak az átállás, amikor már a magyarok is az eredeti nyelven énekeltek. Bizony, az ambiciózusabbak és a fiatalabbak jobb kiejtéssel, szerencsére a világ változik, a jó énekesek bárhol megállhatják a helyüket, nekünk pedig nem árt egy kis nyelvi továbbképzés. (Olaszt én csak az operákban hallok, de már sok mindent megértek.)



A szavaknak ne lenne dallamuk? A Te beszédednek is van (gondolom).



A kivetítő kérdésre Héterő már válaszolt. Nekem most akar kifolyni a szemem a képernyő előtt, Bécsben pedig szemüveg nélkül is tudom olvasni a szöveget. Legalább néha, a változatosság kedvéért fogadj el, kérlek, más véleményeket is! :))


Történelem • 4802018-05-17 01:12:40

Bátor nő volt a cikk írója!


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Budapesti Wagner-Napok
WAGNER: A Rajna kincse

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Karmester vizsga III.
Győri Filharmonikus Zenekar
BEETHOVEN: 7. (A-dúr) szimfónia, op. 92
Vezényel: Rajna Martin
RAVEL: Pavane egy infánsnő halálára
PUCCINI: Bohémélet – részletek a 3. felvonásból
Vezényel: Tóth Sámuel

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Fejérvári Zoltán (zongora)
Borbély Károly (festőművész)
Anima Musicae
SCHMELZER: Vivóiskola
VARGA JUDIT: Mosi
BEETHOVEN: B-dúr zongoraverseny, No. 2, op. 19
SCHÖNBERG: Verklärte Nacht (A megdicsőült éj), op. 4

20:00 : Budapest
Pesti Vármegyeháza Díszudvara

Abouzahra Amira, Abouzahra Mariam (hegedű)
Concerto Budapest
vez.: Keller András
MOZART: Figaro házassága – nyitány
MOZART: C-dúr kettősverseny, K. 190
MOZART: g-moll szimfónia No. 40, K. 550
A mai nap
történt:
1947 • Az Albert Herring bemutatója (Glyndebourne)
született:
1819 • Jacques Offenbach, zeneszerző († 1880)