vissza a cimoldalra
2019-12-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11457)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62025)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1823)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2999)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4628)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3538)
musical (189)
Operett, mint színpadi műfaj (4182)
Élő közvetítések (8277)
Franz Schmidt (3480)
Kimernya? (3376)
Balett-, és Táncművészet (5940)
Belcanto (933)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (194)
Lisztről emelkedetten (981)
Társművészetek (1536)
Zenei események (1007)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: lujza
Leírás:
Honlap:
   


lujza (1381 hozzászólás)
 
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29932019-12-14 01:37:19

Kedves Héterő, én is nagyon köszönöm! Érdekes, eredetileg tv-n néztem, most pedig a számítógépen, talán más így a hang, mert Meli valóban jobban tetszik már az első felvonásban is. Csak ilyen jólfésült kisfiút ne csináltak volna belőle!



De sajnos Anna most se tetszik jobban. A hangja se, ha csak hallgatom, nekem ő nem Tosca hang, bár nem tudom megmagyarázni, miért. Már Manonként se tetszett, ezek a túláradóan érzelmes Puccini szerepek nem állnak neki jól. És ha nézem is, akkor csodálkozom is, hogy lehet ilyen mesterkélt? Mondhatnám, nincs köztük kémia se, ezért kíváncsi vagyok, milyen lesz a férjével, akinek a hangját amúgy nem szeretem.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620142019-12-14 01:27:34

Bármit is írsz, a Müpát mindig meg fogom védeni! Bár a helyéről nem ő tehet, de szerintem egyáltalán nincs rossz helyen, kivéve annak, aki gyalog szeret otthonról elsétálni koncertre, operába. De hamarosan, amikor arrafelé fog fejlődni a város, nagyon is jó helyen lesz.



Ezzel szemben az Opera épületénél szerintem elszállt vele a ló. És nem a Lotz freskó miatt, azt tényleg most érdemes restaurálni. De hány éve van már zárva az Opera? Ezalatt talán háromszor is elkészülhetett volna. De Ybl álmai helyett valószínűleg rég a sajátjait kergeti már, pedig az Opera egyáltalán nem az övé, hanem a MIÉNK!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29772019-12-09 01:03:32

Valóban, mindnyájan másképp láttuk-hallottuk ezt a Toscát! Szerintem ez a szerep nem való Netrebkonak. Nem azért, mert nem tudja elénekelni, azt bármkor csípőből megteszi. Hanem, mert nem tud Tosca lenni. Érdekes, mert dívát kéne játszania, ami Georghiunak kiválóan ment, neki mégse. Mondhatnám aszexuális volt az 1. felvonásban, akaratlanul is Mattila jutott eszembe itt. Azt nem mondanám, hogy nem volt mimikája, voltak érzelmei, csak Toscához kevés. A ruhái előnytelenek, és egyáltalán nem autentikusak voltak. Az 1. felvonás sötét szoknya fehér blúzához óriási úttörő nyakkendőt adni rá nekem tréfás volt. De én is kíváncsi vagyok, a férjével, koncertszerűen milyen lesz. Meli nekem is csak a 3. felvonásban tetszett egyértelműen, de ott nagyon. Salsi jó volt. És ha egy rendezés hagyományos, akkor ne libegjen, forogjon, trükközzön feleslegesen!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29762019-12-09 00:52:46

Hernandez valóban csodálatos!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620032019-12-09 00:50:56

Igen, a Dzsamile volt a másik, kár, hogy most nem lesz, de nyilván szükség van arra is, hogy magyar operákat játsszanak (Lendvay: A tisztességtudó utcalány). De a Sárga hercegnőt csak ajánlani tudom, remek kis előadás volt, egyébként azt is Székely Kriszta rendezte.


Kolonits Klára • 11472019-12-09 00:43:39

Azt hiszem, ebben tévedsz! Idézném a Művésznő véleményét Peter Konwitsny Attila rendezéséről:



"Tudom, hogy első pillanatban nem tűnik vonzónak a színpadra állítás, nekem azonban egy életre szóló élményt jelentett a munka Peter Konwitschnyvel. A rendezése, ami már harmadszori felújítás (Bécs és Lübeck után) minden ízében átgondolt és a darab alapvető mondanivalóját közvetíti, nem az adott történelmi kontextusban, hanem egyetemesen, kihegyezve arra, hogy az emberi hatalom és bosszúvágy minden életkorban milyen pusztítóan hat az egyén és a közösség sorsára egyaránt. Konwitschny elképesztő érzékenységgel, mindenkinek a tehetségéhez,és szellemi képességeihez alakította az elvárásait,de senki sem lazsálhatott. Minden kórustagtól és statisztától ugyanazt az intenzitást várva el, mint a címszereplőtől. A zenei vezető Káli Gábor sok egyéni és zenei próbával érte el, hogy a zenei megvalósítás automatikusan kidolgozott legyen és mindenkinek bőven maradjon ideje a játékra. Nagyon jó volt az együttműködés közte és a rendező között. Bár beugró voltam, mindenre jutott idő.



Ez az előadás olyan, ami az előadónak is kerek egész élményt okoz, mivel minden meg van komponálva, ezek között a keretek között maximális szabadságot ad. A közönség számomra meglepő módon a német átlagnál lelkesebben fogadta, igazi mediterrán siker volt, és szép házak voltak a júliusi hőségben is.



Én a Nadine Duffault által rendezett Traviatát is nagyon szerettem, jobban, mint a másik 6, tradicionális rendezést, amiben felléptem. Konwitschny rendezése egyfajta absztrahálást vár el a befogadótól, nem a megszokott lélektani realizmus a színjátszás alapja. Természetesen nem várom el, hogy mindenki elfogadja, csak ne zárjuk ki, mint lehetséges megoldást."


Opernglas, avagy operai távcső... • 203632019-12-09 00:34:22

Bizony, amikor Marton Lászlót "meghurcolták", nem volt ekkora ellenkezés, nem akarták Eszenyit kirúgni, a Vígszínházat letarolni. Micsoda különbség!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 619962019-12-08 02:06:57

A sárga hercegnő-t pár éve a Zeneakadémián, French Late Night címmel, ugyanebben a rendezésben és szereposztásban játszották. Balczó Péter kiváló volt benne, mint ahogy Apáti Bence is. De akkor egy Bizet egyfelvonásossal volt párban, a címe nem jut az eszembe, egy női név, csak az, hogy Boncsér Gergely volt a tenor főszereplője, akkor még elég operettesen. Erről jut eszembe, most Boncsérral akarják elénekeltetni az Ezred lánya bravúrszerepét, miután már olyan hanggyilkos szerepeket énekeltettek vele, mint pl. Enzo. Hogy fog ez sikerülni?


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29462019-12-07 02:32:42

Jövőre koncertszerűen a Müpában is elénekli, a kedves férjével az oldalán.


Kolonits Klára • 11422019-12-07 02:30:48

A baj csak az, hogy nem derül ki, mikor énekli ő mindegyik szerepet!


Társművészetek • 14792019-11-25 01:36:05

Egyetértek!


Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 10012019-11-24 02:27:21

Ejnye, kedves Búbánat!


Társművészetek • 14762019-11-24 02:26:02

Schilling Árpád állításait én nem nagyon venném figyelembe. Mint ahogy az összes ellenérdekelt, Gothárnál kevésbé tehetséges rendező (lásd pl. Kálomista Gábor) véleményét se.


Társművészetek • 14632019-11-23 00:56:05

Szerintem nem kell pellengérre állítani a Katonát, mint ahogy a másik két színházat se, rosszul értetted, amit beírtam! De ahogy látom, az Origó valóban egy vaskos szennylap. Mintha valaki egy tömegbaleset után a földön fekvő sebesülteket és halottakat akarná közelről fényképezni (nem a bűnügyi helyszínelő), és rajtuk csámcsogni. Maximálisan egyetértek IVA 1454 számú beírásával, nem is arra válaszoltam. Csak most mentem fel a Katona weboldalára, és olvastam el a közleményüket, ide másolnám a végét:



"Ezzel párhuzamosan a színház a vizsgálóbizottság felállításával és a fenti lépések megtételével az ügyet lezártnak tekinti, arról a későbbiekben sem a vezetőség, sem az intézmény munkatársai további nyilatkozatot nem adnak. Az érintett kollégák kifejezett kérése volt, hogy személyük maradjon anonim. Bizalmuk megtartása és személyiségi jogaik védelme kiemelten fontos a színház számára, ezért fokozottan kérjük a sajtó képviselőit ennek tiszteletben tartására!"



Úgy tűnik, az Origó munkatársai nem tudnak olvasni, vagy különösen súlyos szövegértési nehézségeik vannak.



Még valami, most Gothár Kossuth díjának visszavonásáról is beszélnek, tettek ilyet a két másik rendezővel? Én nem vagyok Gothár rajongó, de nem értem, miért nagyobb a felzúdulás most, mint a korábbi esetekben. (Domingo nem a mienk, őt nem említem.)


Élő közvetítések • 82472019-11-22 01:53:22

Ha nagyon keresed, megtalálod. És itt van egy remek kritika is: 



https://www.br-klassik.de/aktuell/news-kritik/bayerische-staatsoper-tote-stadt-korngold-jonas-kaufmann-kritik-100.html?fbclid=IwAR0I7yLjLPDE2EsgWrikNF2-fkhZze7VCSqPZ_YMk7N8sHvQPb01H8fI0oY


Társművészetek • 14602019-11-22 01:30:50

Sajnos nekem is az szúrta a szememet, hogy se a Vígszinházat, se az Operettet nem állították pellengérre, pedig mindkettőben az egykori igazgató - főrendező követte el mindazt, amit elkövetett.


Társművészetek • 14592019-11-22 01:27:55

Kedves IVA, látod számomra Gothár sosem volt szép férfipéldány, viszont a műsorról most levett Hóhérok kimondottan remek, egyszerre megrázó és közben élvezhető előadás - volt, sajnos.



Azt nem tudom, valóban becsapta-e a hölgy Gothárt, mert az sincs kizárva, hogy ő azután kért csak bocsánatot, miután az illető már bepanaszolta őt a vezetőségnél.


Társművészetek • 14512019-11-21 01:47:39

Az Origo úgy ír, mint valamelyik bulvár- vagy szennylap: "Az elmúlt évek legsúlyosabb szexuális zaklatási botránya robbant ki...", "Hazug propagandával védik a szexuális zaklatási botrányba keveredett Katona József Színházat". Szerencsére kabátlopási botrányba még nem keveredtek!


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23562019-11-20 01:14:57

https://fidelio.hu/klasszikus/fischer-ivan-megszolalt-a-fesztivalzenekar-megszoritasai-kapcsan-150304.html



 


Erkel Színház • 103732019-11-20 01:09:40

Én se úgy gondolom, hogy a közönségszervezők irányítják a műsorpolitikát, de lenne egy olyan halvány elképzelésem, hogy az éves műsorterv összeállításakor a közönségszervezés vezetőjét is bevonják, aki netán kellő rutinnal közbeszólhatna, hogy x darabot nem fogjuk tudni ennyiszer eladni, viszont y darabból szívesen adnánk el még több előadást. De hol van ez a kellő rutin a közönségszervezésen?


Élő közvetítések • 82452019-11-20 01:04:27

Remek előadás volt, még visszahallgatható!


Erkel Színház • 103632019-11-18 03:00:07

Szerintem a közönségszervezés az igényfelméréssel, a vonzó műsorpolitikával kezdődik. Jó árut könnyebb eladni, bár azt is vonzóvá kell tenni valahogy. Ha egy opera kevésbé népszerű, akkor a szereposztásnak kell olyannak lenni. Régi fogás, hogy egy bérletbe a kurrens előadások mellé becsempésznek egy-egy kevésbé vonzót is. De ezek a bérletek 3-4 előadásból állnak, hogy lehet abba még becsempészni valamit.


Erkel Színház • 103622019-11-18 02:52:12

Nem biztos, hogy így gondolkodnál, ha gyerek is lenne a közeledben, akit szeretnél operába vinni. Vajon mire? A zsákban éneklősre, a felakasztósra, netán valamelyik tbc-ben haldoklósra? Vagy legyen a Figaró házassága? Abból mit fog megérteni? Netán Don Giovanni? Megnyugtatlak, szombaton a Varázsfuvola nagyon tetszett az unokámnak és a barátnőjének is, kivéve a szörnyű vetítést az elején. Hogy mit értettek meg belőle, az más kérdés, de a lényeg, az opera megkedvelése megkezdődött. Megérteni van még ideje, remélhetőleg nem utoljára látta. De próbáld meg elolvasni fiatalkorod egyik olvasmányát, biztos, hogy azt is másképp fogod most érteni.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44332019-11-13 01:44:13

A baj az, hogy maguk az énekesek viszont, úgy látszik, mintha kedvelnék ezt a koncert formát. A műsor kedvük szerint összeállítva, gyakran a karmestert is hozzák magukkal, fellépő ruhájuk van, és így végig turnézzák fél Európát. Ha opera szerepre szerződnek, idegen a rendezés, a partnerek, a jelmez, a karmester, nem biztos, hogy van kedvük ezzel bíbelődni.


Balett-, és Táncművészet • 59132019-11-01 01:03:19

A stagione rendszerre az egyetlen elfogadható érvet írtad le azzal, hogy az énekeseket csak szerepekre szerződtetik. De némi kreatívitással akkor is megoldható lenne egy másik szereposztással más alkalommal műsorra tűzni a darabokat. A balettnél pedig, ami a kiindulás volt, nincs is ilyen kötöttség, hiszen van társulat. És a Rosszul őrzött lányt évente 2-3 rövidebb szériával is játszhatták volna, hogy aki nem ért rá ősszel, megnézhesse tavasszal, netán újra nézhesse. Ez a jelenlegi rendszer a tunyaság melegágya.



Én nem a kijáró közönségszervezőkre gondolok, hanem azokra, akikre lelkesen vártunk néha hosszú ideig is, mert annyi ügyfelük volt. Ők mindenkit ismertek, és mindig tartogattak meglepetés jegyeket valamely érdekes előadásra. Manapság a neten vásárolok, de sokkal szívesebben mennék akár a régi helyükre is, hogy megtanácskozzam avval, akit ismerek, hogy kit és mit érdemes megnézni, és hová lenne a legjobb ülni. De ezek az emberek már rég nincsenek.


Balett-, és Táncművészet • 58982019-10-30 01:19:39

Azt hiszem, közönségszervezés (vagy hogy hívják most) fizikailag ugyan létezik, de valójában nincs. Akik ma ott dolgoznak, már nem nagyon tudhatják, hogyan is kéne ezt csinálni, mert úgy engedték el, netán utálták ki a régieket, hogy azok nem tudták átadni a tudásukat, kapcsolatrendszerüket.



A Rosszul őrzött lányt meglehetősen ronda és semmitmondó óriásplakátokon hirdették ugyan, de azt, hogy ez mennyire vidám, bűbájos, minden korosztálynak fogyasztható darab, nem sikerült eljuttatni a közönséghez. Egyszer már megvettem bérletben az unokáimnak, most, másodjára már sikerült is megnézniük, és náluk sikere volt, sőt, az apjuknál is. Én sajnos most nem láttam, pedig ha az Opera megkörnyékezett volna olcsón a maradék jegyeivel, biztos elcsábultam volna.


Jonas Kaufmann • 24512019-10-26 01:28:25

Nem vagyok meggyőződve róla, hogy Kaufmann hajlandó lenne az Arénában énekelni, ez nem a veronai aréna. Sajnos Carrerasnak se kellett volna ebbe belemennie. Én még mindig szívesen meghallgatnám őt, de nem egy arénában.



Ti honnan szeditek azt, hogy bárki is (nem a jegyüzér, hanem a patrónus) felárral árulja tovább a jegyeit? Van személyes tapasztalatotok róla? Én csak azt tudom, hogy aki megteheti, az ilyenkor keres valakit, akinek elővételi joga van, és a segítségét kéri.



Árultak talán például a Katonában patrónusok felárral jegyeket?


Jonas Kaufmann • 24452019-10-25 01:35:17

Talán ezen még jobban fel lehetne háborodni, de ilyen is van:



https://www.telegraph.co.uk/news/2019/10/23/royal-opera-house-ticket-row-every-single-seat-next-years-must/?fbclid=IwAR3vW8cvaFZmr8iBA7NNWXooMAMweHzCV3KGgTu7bIUL95x8J8VfSZ-lb34



 


Jonas Kaufmann • 24342019-10-22 02:54:13

https://www.youtube.com/watch?v=Fa4P73-939A&list=OLAK5uy_nqoL9d0zxgNtVOabxgcE2gdOVnQI_vvTU&index=1



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44052019-10-22 01:16:57

Nem ismerem a belsős jegy fogalmát, se a fehér székeket, de most megnézve a földszinten már egy árva hely sincs, és az emeletre se sok, de jó drága.


Jonas Kaufmann • 24332019-10-22 01:13:53

A felesleges ábrándozások elkerülése érdekében jelezném, hogy az október 14-i bécsi Mein Wien koncertet az osztrák tv teljes egészében rögzítette, és decemberben az ORF3 és az Arte is le fogja játszani. Ezek után nem valószínű, hogy még egy tv felvételt engedélyeznének.



A CD-n egyébként Fischer Ádám a Bécsi Filharmonikusokat vezényelte. Micsoda különbség!



Egyébként nekem a 80-as években se pénzem, se tv-m se volt, így lemaradtam Pavarotti és Domingo fellépéseiről. (Még igazibb demokrácia  lett volna, ha küldenek jegyet vagy tv-t a rászorultaknak. :-) :-))


Jonas Kaufmann • 24212019-10-21 01:53:46

Nagyon megértem Jónást, hogy nem akart az emberek közé menni! :-))


Jonas Kaufmann • 24202019-10-21 01:51:50

De hiszen ez a kölcsönös érdekközösség! Lehet, hogy ha ott leszek a koncerten, engem támogatnak, cserébe ezer más helyen, ahol nem leszek ott, az én adómból támogatnak másokat.



Szerintem abba kellene hagyni ezt a méricskélést, mely szerint valaki mindig a rövidebbet húzza és más helyett fizet. Azt is észre kéne venni, amikor mi kapunk a másokéból.



Viszont egy tv felvétel - ha egyáltalán hozzájárulnának - horribilis összegbe kerülne, nem hinném, hogy ez beleférne a büdzsébe.


Jonas Kaufmann • 24172019-10-19 23:34:38

Szerintem - szerencsére - nem funkcionál a kultúra árucikként, mert akkor kevesen tudnák megfizetni. De ugyanez vonatkozik az egészségügyre, oktatásra, sportra, stb. Amióta feltalálták az államot, mint az emberi közösségek képviselőjét, valamint az adózást, mely az állam financiális hátterét biztosítja, az emberek gyakran azt gondolják, hogy ami nekik nem fontos, azt felesleges támogatni, bezzeg ami nekik fontos, az részesüljön előnyben.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43992019-10-19 01:22:37

Nagy Müpa fogyasztó vagyok a kezdetektől fogva. Eleinte nem kevés pénzért (14 ezer Ft) lehetett venni egy kártyát, amiért aztán egy évig lehetett olcsóbban (15%) jegyeket vásárolni, és adtak még egyéb kedvezményeket, pl. jegyelővételt is hozzá. Két személynek már megérte az is, ha rendszeresen járt oda, de azt csak kevesen vásárolták meg.



Később találták ki a törzskártya rendszert, melyért már nem kellett fizetni, csak a vásárlások utáni pontokat gyűjteni rá. Aki bérleteket vesz pl. a Wagner napokra és még más rendezvényekre is, annak nem nehéz magasabb fokozatba kerülnie. De a tévedések elkerülése végett egy platina kártyával egy előadásra maximum 4 db jegyet lehet elővételben vásárolni, többet nem! De több mint 100 embernek van platina kártyája, arany még sokkal többnek, ezek együtt könnyedén elvihetik a jegyek nagyobbik felét. (Azt a vádat pedig, hogy felárral adnánk tovább jegyeket, inkább elfelejtem, mert annyira felháborító.)



Én egyáltalán nem tartom igazságtalannak, hogy a Müpa különböző előnyöket biztosít a törzsközönségének. Logikusan gondolkozik, hiszen valószínűleg ők fogják a leghamarabb megvásárolni a jegyeket, és ezzel biztosítani a bevételt. (A nem olcsó Wagner bérleteket általában kb. 15 hónappal előre veszem meg.) De az alig valószínű, hogy a platina kártyások között külföldiek is lennének, talán nem kéne rájuk irigykedni! És én nem beszélnék tisztességtelenségről ott, ahol semmivel se kapjuk drágábban a jegyeket, legfeljebb évente többet vásárolunk belőlük! (De a színházak se tisztességtelenek a pártolói rendszer kialakításával, egyszerűen csak küzdenek a fennmaradásért. Ha izgalmas darabokat játszanak, hát többet is hajlandóak leszünk fizetni értük.)



Minden intézmény rak félre jegyeket reprezentációs célokra, amikre ha nincs szükség, később felszabadítják. Aki szemfüles, esetleg elcsípheti ezeket. A törzskártyásoknak lehetőségük van várólistára is feliratkozni, ezt már kipróbáltam, volt, hogy kaptam jegyet a végén, volt, hogy nem. Én azt gondolom, a Müpának jó az üzletpolitikája, közönségbarát, és figyelmes. Talán a Magyar Állami Operaház is próbálkozhatna hasonlóval.


Élő közvetítések • 81622019-10-04 02:08:02

Egy álom ez a Kalaf! :((( Lehet, hogy el is alszom rajta. Repedt fazéknak még elmenne.


Plácido Domingo • 9052019-10-04 02:05:04

Az elmúlt kb. 15 évben, mióta szoktam kóvályogni a neten , mindig is voltak sütik az oldalakon. Ezek segítségével könnyebb is visszatalálni oda, ahol már jártam. Soha ebből bajom nem volt, de időnként azért én is tisztítom a gépem.


Élő közvetítések • 81542019-09-30 00:32:19

Jaj! Aronicanak mikor volt hangja utoljára? De kár, hogy nem valamelyik szombati Parasztbecsületet hallgathattam meg, ha már ilyen sűrűn előadják!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43832019-09-30 00:28:26

Nem tudom, csak gondolom:



1. Berio egykori feleségének, Cathy Berberiannek sokkal nagyobb hangja volt.



2. A Zeneakadémia, ahol anno ugyanezeket a dalokat ő előadta, sokkal kisebb, mint a Müpa, könnyebb volt beénekelni.



De egész jó volt Nora Fischer is.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23342019-09-30 00:22:57

Voltak is valaha ének-zenei osztályok heti öt énekórával. Manapság egy ének-zenei osztályban az alsó tagozatban heti 3, a felsőben heti 2 énekóra jut. Igaz, emellett még kórus is van minden héten. De magyar irodalom órából sincs több manapság az ötödik osztályban, csak heti kettő. Mindenesetre a mindennapi testnevelés órát megtartják.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23222019-09-26 23:43:17

Te jó Ég, szegény unokáim! :((


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43762019-09-13 23:04:21

https://revizoronline.com/hu/cikk/8055/zubin-mehta-es-az-izraeli-filharmonikusok-mupa/



 


Társművészetek • 13792019-09-13 22:53:01

Azon töröm a fejem, hogy is volt, amikor a Bartók örökösök tiltottak be valamit, talán a Csodálatos mandarin színrevitelét.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43752019-09-13 22:50:57

Vagy belefulladnak a tengerbe (Kertész István) :((.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43732019-09-13 01:39:10

Köszönöm! Szegény még messziről se úgy nézett ki, mint aki meggyógyult. :((


Olvasói levelek • 114382019-09-12 02:13:58

Kedves Zéta, a Jóisten éltessen sokáig, és írjál még sok hasonló remek elemzést, mint ez a mostani is!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43702019-09-12 02:11:22

Én is úgy gondolom, hogy a karmesterek sokáig élhetnek, ha sikerül egészségesnek maradniuk, de Mehta láthatóan beteg, bár nem tudom, mi baja.


Társművészetek • 13682019-09-12 02:08:43

A Centrál Színház játssza a Delilát. Elég vékonyka, sablonos történet, a jó színészek ellenére nem nagy durranás az előadás, nem csodálom, hogy a Mohácsi testvérek fel akarták turbózni.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43672019-09-10 00:53:35

Irigyellek a memóriádért! A Szigeten nem, de az Erkelben ott voltam azon a koncerten, de ha nem írod le a programot, nem emlékeztem volna rá. Persze Mehta azóta már többször járt nálunk, szintén a Müpában a Firenzei Maggio Musicale együttessel, és (itt a baj a fejemmel) valamelyik nagy amerikai zenekarral is. Mindig lenyűgözött, ahogy szinte eszköztelenül tartja kézben a darabokat. De, bár nem volt túl régen, akkor még sudár termettel, határozottan állt a zenekara előtt. Ehhez képest szívszorító volt, mikor roskatag öregemberként, kezében bottal, nagy nehezen elvánszorgott a karmesteri pulpitusig. Nagyon megijedtem, hogy fogja elvezényelni ezt a monstre darabot? Hát először is kívülről. Vagyis a feje belül a régi, minden kis részletre oda tudott figyelni, minden a helyén volt, pontosan kidolgozva. Hihetetlen volt számomra. Mint ahogy az is, hogy testileg ennyire megöregedett, miközben még csak 83 éves. Félek, hogy nem látjuk többé, pedig talán a nagy karmester generáció utolsó képviselője.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 13472019-09-02 22:59:36

"...nem ok nélkül szerepelnek a legnagyobb operaénekesnők és énekesek repertoárján" Persze, mivel ők el is tudják énekelni.


A nap képe • 21472019-09-02 22:49:15

Hoffmann szerencsés ember volt. Rocksztárként indult, és kiváló Wagner tenor lett belőle. Lohengrinként is igen jó volt. De mintha hamar eltűnt volna a pályáról.


Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek • 1852019-09-02 22:45:14

A "keck" német jelentése viszont pimasz. De sokszor hallottam ezt gyerekkoromban, boldogult nagyanyámtól! :))


Társművészetek • 13412019-08-18 16:54:54

:)))!


Plácido Domingo • 7702019-08-18 01:25:00

Amerikai filmekben, az esküvői jelenetben szokott olyasmi elhangzani: ha valakinek kifogása van e házasság ellen, most szóljon, vagy hallgasson el örökre. Valahogy így vagyok én ezekkel, a 20-30 év utáni kitálalásokkal. Miért most? Kinek az érdeke? Könnyen lehet, hogy igaz az egész, de meddig tartogatja valaki magában a bosszúállást? Mit akar elérni ezzel?



Szerintem is jó a Caruso cikk.


Társművészetek • 13362019-08-18 01:15:14

Az öltöző rondaságát illetően igazad van, bár gyanítom, ez volt a legolcsóbb megoldás. Ugyanakkor én utálom a sorbanállást a ruhatárnál, főleg előadás után, vagyis nem bánom ezt a változást (a lépcsőzést kivéve). A Nemzeti számomra a jómódú, ám ízlés nélküli ember öltözékére emlékeztet. Szerencsére csak hátulról szoktam megközelíteni, így az előtte lévő borzalmakat nem szoktam látni.



A Bűn és bűnhődést hagytam ott már az első rész alatt.


Társművészetek • 13332019-08-17 01:22:10

A Katona tényleg ronda, még a romkocsma is találó az előcsarnokára, de a Nemzeti is csúnya, csak másképp. Nekem egy giccses operett-színház jut eszembe róla. Egyébként a Katonát az első átépítésekor pont  Siklós Mária öntötte annyira betonba, hogy azóta nem lehet hozzányúlni a színpadához. De engem a formánál mindig jobban érdekelt a tartalom. Nem láttam se Troilust, se Kazamatákat, jól meggondolom, hogy mire veszek jegyet, igyekszem nem pocsékolni a pénzemet és időmet. A Katona jó szokása, hogy a darabjairól írt kritikák linkjei ott vannak a honlapon. És mindig megnézem, ki a rendező, és kik a szereplők, épp úgy, mint egy operánál. Láttam sok jó előadást náluk, Csehovban és Ibsenben pl. különösen erősek, de kortársakban is. Bár már onnan is jöttem el szünetben, de előadás közben (szerencsére sor széléról) csak a Vígszínházból futamodtam meg.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 71902019-08-14 01:26:48

Kedves IVA, ne haragudj, de nem emlékszem rá! Nem szokásom visszaolvasni sem a saját, se mások korábbi írásait, számomra ezek a beírások mindig a jelen pillanatról szólnak. De biztos nem "rontottam" Neked, legfeljebb, ha valami nem tetszett, azt megírtam. De azt is megírtam már, amikor tetszett.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 71802019-08-13 01:40:06

Kedves Héterő, én őszintén szeretném, ha a Momus nem a politikai csatározások helyszíne lenne, de ezt mindenkinek önmagán kellene elkezdenie,vagyis Neked is vissza kellene fognod magad hozzá! Engem általában nagyon zavarnak a veszekedések, úgy a valódi, mint a virtuális világban. És tudom, hogy soha sincsen csupán az egyik félnek mindenben igaza, ezért, ha muszáj lenne, még mindig jobb lenne mindenkit megpofozni, mint valakit kipecézni erre. Továbbra is fenntartom a véleményemet, hogy ED és IVA feleslegesen sokat vitatkoznak, legalábbis számomra, és emellett egyáltalán nem tartom ED valamennyi beírását olyannak, amilyen jelzővel most illetted, emlékeim szerint elég sok értelmes és érdekes hozzászólása volt.. Valahogy az az érzésem, ha kevésbé támadnák őt, akkor ő is kevésbé piszkálna másokat.



Bevallom a Café Edust nem értem, mint ahogy azt se, hogy milyen általánosításokra utaltál végül.


Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek • 1742019-08-13 01:19:10

:) :) :) !!!


Olvasói levelek • 114002019-08-12 01:05:56

kedves Laci, Veled senkinek sincs baja, remélem. Bár rendszeresen kiszaladhatnék Pozsonyba az ajánlataid alapján!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 71702019-08-12 01:03:12

Engem továbbra is zavar, ahogy egymással vagytok elfoglalva. Mintha a legfontosabb lenne felülkerekedni a másikon. Ennek ez a véleménye, a másiknak az. Na és? Egyiktek se a római pápa, nem tévedhetetlen (mondjuk ő is csak hit és erkölcs dolgában az). De oldalakon át ragozni a témát nagyon unalmas! Úgyse fogjátok meggyőzni egymást, nem mindegy, kié az utolsó szó? Tudom, azt mondjátok, ugorjam át, de lassan az összes Momus fórumot át lehet ugorni. Vagy csak uborkaszezon van, és többeknek már az agyára ment a hőség?


Olvasói levelek • 113592019-08-06 00:23:06

Kedves Smaragd, nem voltál elég alapos, ha végignézted volna az összes beírást, elég gyakran találhattál volna ékezet nélkülieket, mivel sok gépen nincs olyan, vagy nehéz elővarázsolni belőle. Szerintem a technikai nehézség  nem tekinthető magyartalanságnak. De ha magyartalanságokra vadászol, ajánlom figyelmedbe a rádiót vagy a tv-t, szinte bármelyiket, ott bőven találsz olyanokat.



És nagyon kérlek, eszedbe ne jusson Kozlok Lacit is piszkálni, ha esetleg hibát követne el! Én nagy tisztelettel olvasom a beírásait, bár én tudnék bármilyen nyelven úgy írni, ahogy ő magyarul!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 71032019-08-04 23:40:17

A Müpa megelőzőtt titeket az ötletelésben, Gállné Gróh Ilona, a módszer kidolgozója, a kezdtektől fogva tart itt Ringató néven babakoncerteket, elég nehéz bejutni rá. A közlekedést pedig nemcsak a 2-es és 24-es villamosok jelentik, bár sokan azt választják. De az 1-es villamos már Kelenföldtől Óbudáig közlekedik, gyakrabban is jár, és főleg több utast tud szállítani. Emellett buszok is járnak a Soroksári úton, sőt a HÉV mellett még vizibusz is van, de leginkább hatalmas autóparkoló, ami sehol máshol. Szükség is van rá, mert a hangversenyterem befogadókészsége az Erkelével vetekszik, és többnyire mégsem akkora probléma a megtöltése.


Élő közvetítések • 80642019-08-04 23:24:45

Ez a korlátozás viszont egyáltalán nem csak nekünk szól! Ugyanígy hoppon maradnak franciák, olaszok, angolok, stb, nyilván van oka, miért. De olyan is volt, hogy én itthon nézhettem a neten valamilyen műsort, amit a Németországban élő unokatesóm nem. Megoldás a sat tv, amelyik bármely műholdra rá tudja forgatni az antennáját.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 70392019-07-23 00:26:43

Ha jól emlékszem, Lajosunk már nem először használta ezt a vas ... kifejezést.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 70382019-07-22 23:56:23

Kedves IVA és ED, nem lehetne privátban vitatkoznotok, illetve ha ragaszkodtok a nyilvánossághoz, ha jól emlékszem, indult egyszer egy topic erre, esetleg ott folytatni?



Nekem végtelenül fárasztó, de fel is háborít ez az értelmetlen oda-vissza vagdalkozás, amivel sikeresen elterelitek a figyelmet arról az igen fontos problémáról, aminek Zéta hosszú és alapos cikket szentelt. Én tiszteletlenségnek érzem, amikor valaki előkapja kedvenc vesszőparipáját, és hosszasan nyargalászik azon itt fel és alá, és elfelejti, hogy ez nem az ő saját blogja. Ez persze nemcsak rátok vonatkozik, lásd a tanulhatott-e valaki Bécsben disputát? Bocs, de a "de igen - de nem" szintű vitát az óvodások is kedvelik.



És IVA, kérlek, nem muszáj mindig minden beírásra válaszolni! Szerintem sokkal nagyobb súlya lenne a mondataidnak, ha kevesebb lenne belőlük.



(Na, tudom, most hosszú időre jól elástam magam, de ez már rég kikívánkozott belőlem!)


Kedvenc magyar operaelőadók • 11232019-07-20 00:47:13

Úgy látszik, László Boldizsár Kaufmanntól is tanult. Lírát decibel helyett.:



https://revizoronline.com/hu/cikk/7977/laszlo-boldizsar-a-szegedi-aidarol-szegedi-szabadteri-jatekok-2019/



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 69782019-07-20 00:44:12

Hát, ha az egyéb érdemeit nem is nézem, Fischer Ádám csak a Wagner napokkal több mint egy évtizede hoz folyamatosan dicsőséget hazájának.


Opernglas, avagy operai távcső... • 202602019-07-20 00:40:34

Talán nem mindenki szereti őt.


Élő közvetítések • 80122019-07-17 03:38:18

Bár én csak a You Tube változatot láttam, a véleményem gyakorlatilag ugyanez volt erről a Carmenről és előadóiról.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 69122019-07-10 00:11:41

Már megint a szívemből szóltál, kedves Zéta! Nekem is Peter Brook jutott az eszembe a Don Giovanni nézése közben. Nagyon üde, élvezetes előadás volt, mégha nem is a kiváló énekesek miatt. De azt hiszem, Equadorban ezzel nagyon jól lehet népszerűsíteni az operát. 



Tényleg a Varázsfuvola volt Alföldi operarendezéseinek mélyponja, egyébként inkább visszafogott produkciókat láttam tőle.


Élő közvetítések • 79772019-07-10 00:04:19

Nagyon kellemes, üde Figarót láthattam, McVicar hagyományos rendezésében és Gardiner lendületes vezénylésével. Keenlisyde volt Almaviva, Gerhaher Figaró, Kleiter a grófné. Cherubinó egy koreai kontratenor volt. Akit érdekel, az előadás visszanézhető az Operavision honlapján is. És, ha jól értettem, az október 8-i Don Giovannit is közvetíteni fogják, el se kell menni a Vigadóba.


Élő közvetítések • 79762019-07-09 23:57:08

És Markov milyen volt? Nem gondoltam volna, hogy Scarpiát énekel.


Jonas Kaufmann • 23952019-07-09 03:06:37

https://www.youtube.com/watch?v=fKOV9HRpE98



 


Élő közvetítések • 79672019-07-09 02:05:13

A múlt héten valahogy elkerülhette a mindig gondos Haandel figyelmét, hogy a ROH a BP támogatásával (volt is tüntetés miattuk) júniusban Big Screen néven két operát is közvetít ingyen, élőben a helyszínen kivetítőn, és az interneten is. Véletlenül csíptem el kedden a Carment, ami nem izgatott volna nagyon, ha nem Barrie Kosky rendezte volna. De így kíváncsi volam rá, és ott is ragadtam, mert különleges volt. (Utána írni is akartam róla, de elszállt az éterben, és nem írtam újra már.) Engem a férfiak (Hymel és Pisaroni) nem lelkesítettek különösebben, de nagyon tetszett Carmen megformálója, akinek sajnos nem tudom a nevét.



Ha valakit érdekelne egy rendhagyó operaelőadás (kedves Héterő, jobb, ha nem nézed!), itt még megtekinthető:



https://www.roh.org.uk/news/watch-live-the-royal-operas-carmen-on-2-july-2019



E héten kedden pedig a Figaró házasságát közvetítik, a You Tube-on vagy a FB-on is megnézhető, hazai idő szerint este 7.30-kor:



https://www.roh.org.uk/news/watch-live-the-royal-operas-the-marriage-of-figaro-on-9-july-2019



 


Élő közvetítések • 79662019-07-09 01:55:05

Valóban, ahogy írtam, én nem szeretem ezt a lengyel rendezőt, átértelmezéseit és barokkos túlzásait, ezért félve ültem a képernyő elé, de ehhez képest kellemesen csalódtam. Persze, itt is megjelent néhány felesleges elem, de ezek egyáltalán nem voltak zavaróak, sőt. Pont azt a hatást tudták elérni, amit száz éve maga a mű gyakorolhatott a közönségre. igaz, én előtte elolvastam ill. meghallgattam, amit a rendezésről a BSO közzétett, így tudtam, hogy egy XX. szd-i polgári zsidó szalonban játszódik az előadás, ahonnan, a külső fenyegetettség miatt már távozni nem tudnak. (Nekem Bunuel is eszembejutott.) Pavol Bresilket én nem nevezném Wurstnak, viszont az első pillanatban én is meglepődtem, hogy Mahlert hallok. De úgy gondolom, nem tilos a keretjáték, és a karmester egyértelműen csak a Salome zenéjére intette be a zenekart.



A couleur locale érzetével kapcsolatos mondatodat viszont elég szégyenletesnek tartom!


Élő közvetítések • 79602019-07-07 00:57:01

Megszokhattuk, hogy a müncheni előadások mindig a legjobbak. Szerintem a BSO a legjobb operaház manapság. Én nem szeretem ezt a rendezőt, de ehhez a műhöz pont egy ilyen perverz rendezés illik. Marlis Petersen pedig egy csoda!


Opernglas, avagy operai távcső... • 202472019-07-06 02:53:51

Köszönet a belinkelt részekért! Itt tényleg Scarpia/Schrott a főszereplő, mégha néha tényleg kicsit önkényes, de mégis remek! Nekem Monastyrska nem tetszik, nagyon zavar a vibratója, és gyakran éles is, persze lehet, hogy ez a felvétel technikai minőségének köszönhető. Az ifjú tenor pedig még nincs egy súlycsoportban ezekkel a hangokkal.


Erkel Színház • 102782019-07-06 02:46:51

Erről eszembejutott, hogy a gimnazista és egyetemi évek alatt 12Ft-ért a 3. emeleten, oldalt ültünk mindig, ahonnan jól látszottak a földszinti foghíjak. Szünetben sokszor lerohantunk, aztán a végén fel, újra négy emeletet a kabátjainkért. Ma ez már nem menne. De már jobban is szertek magasan ülni, ahonnan jól látok, és nem ül előttem egy szélesvásznú néző, akitől a földszinten alig.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 69082019-07-06 02:40:29

Én is csatlakoznék Búbánat jókívánságaihoz!



És érdekelne az a dinnyehéjból ördöglakat, nekem is vannak unokáim. :))


Erkel Színház • 102742019-07-05 01:56:17

A helyzet az, hogy általában szoktam tudni, hogy végződnek az operák, amiket megnézek. :)) De rosszul éneklő énekeseket nem vagyok hajlandó végighallgatni. :((


Fischer Ádám • 5072019-07-05 01:51:50

"Allen régóta szeret operát hallgatni, de általában csak az első két felvonást üli végig, mivel a filmforgatások korán reggel kezdődnek. „Mindig is szerettem volna, hogy legyen egy olyan este, amelyet csak a harmadik felvonásoknak szentelnek, hogy végre megnézhessem azokat, amelyeket az elmúlt években elszalasztottam” – tette hozzá."



Azért így kicsit másképpen hangzik az a mondat.


Erkel Színház • 102712019-07-04 00:36:30

Én például sosem szökdöstem le az olcsó helyemről, annál inkább el, ha nem tetszett az előadás. Sőt, így néha megengedhettem magamnak, hoy el se menjek, ha közben nem jó híreim voltak az egészről. Drága jegynél ez túl nagy luxus.


Balett-, és Táncművészet • 58152019-06-22 00:59:14

Én már semmin se csodálkozom. Nemrég az M5 kultúrcsatorna kulturális híradójának bemondója szerint Melnik Tatjana étoile lett - így kiejtve.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617552019-06-10 02:04:26

Szerintem van különbség a régi előadások között is. Én megértem a ragaszkodást a pesti Bohémélethez, miközben a 2.0 ellen sincs kifogásom. Ezzel szemben a bécsi Tosca egy dögunalom, poros előadás, amit már rég le kellett volna cserélni. De úgy látszik, a kényelem fontosabb, és amíg a sztárok kedvéért így is jegyet vesznek az előadásra, miért változtatnának?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617542019-06-10 01:56:52

Ha ez volt a darab (rendezés) temetése, akkor igazán szépen sikerült! Más kérdés, hogy majd hány év múlva veszik elő a Turandotot újra - pedig népszerű opera - és akkor milyen rendezéssel szerencséltetnek majd minket, mert ez a mostani legalább nézhető és élvezhető is volt. Mellesleg ma este a főigazgató is jelen volt, és végignézte az előadást, amit egyébként nem túl gyakran látok tőle.


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 672019-06-02 23:52:25

Egyetértek, én ugyanígy jártam! Sőt, A vágy villamosával is. De akkor nem lett volna elég programjuk  a Műhelyház kipróbálásához, ami nyilván fontos volt nekik.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67732019-06-01 01:44:06

A klasszikus zene mindig is rétegműfaj volt, Magyarországon különösen. De éneklésben igenis jók vagyunk, ezt mutatja Zéta legújabb interjúja is. És ebben bizony volt szerepe Kodály rögeszméjének is.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67722019-06-01 01:37:55

Igazad van, ezek rögeszmék. De hogy saját példát írjak, koromnál fogva én is magyar nyelven ismertem meg az operák nagy részét, és bár most is tudnék idézni elég sok -gyakran primitív - szövegrészletet belőlük, mégsem énekelgetem őket. Gyakran dúdolok komoly zenét, operát, de énekelni csak népdalokat szoktam. De manapság a látókörünk nem ér véget Hegyeshalomnál, és ha  operát szeretnék mutatni az unokámnak, azt nem biztos, hogy az Erkel Színházban teszem. Például egy Don Pasqualét ott biztos nem, de moziban, külföldről annál inkább, és ott eleve nem magyarul fognak énekelni.


Élő közvetítések • 78892019-05-31 00:58:56

Kedves Haandel, Te mindig meg szoktad találni a hangtárat, ennél is van ilyen? Előre is köszönöm!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67452019-05-31 00:54:45

Mindenkinek lehetnek becsípődései, IVÁ-nak a magyar nyelvű operajátszás (bocs, IVA), neked a Kodály módszer ekézése. Nem az a Kodály módszer, hogy álmos gyerekek, unatkozva szolmizálnak énekórán, hanem az, hogy voltak, és ahol hagyják, még ma is vannak általános iskolákban ének-zenei osztályok, ahol elkötelezett tanárok csodát tesznek átlagos képességű gyerekekkel, és igenis az éneklés, a zene szeretetére nevelik őket. Mivel a gyerekem egykor, és most az unokáim is ilyen osztályokba járnak, tudnék mesélni róla, hogy mi mindent tud adni egy ilyen iskola az elkötelezett és tehetséges tanáraival a következő generáció ízlésbeli és műveltségi neveléséhez.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67262019-05-27 22:40:54

Kedves Zéta, köszönöm! Már megint egyetértünk. :-)


Erkel Színház • 101212019-05-26 01:40:29

Kunde, hosszú pályafutása során végigénekelte a tenor repertoárt a belcantotól a drámai szerepekig, csak éppen őt nem sztárolták annyira. Túl a hatvanon nagyon szép Otellókat énekelt még. De nálunk a közönség nem ismeri. A középszerű Yoncsevára inkább jegyet vesznek, mint arra, aki végig tud énekelni egy Puccini estet. Sajnos az Erkel túl nagy egy szólóesthez.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67182019-05-26 00:54:29

Kedves Zéta, nagyon egyetértek azzal, amit a Manon rendezésről írtál! Írnál az első szereposztásról is?


Erkel Színház • 100972019-05-23 01:21:43

Kedveseim! Napok óta olvasgatok itt egy parttalan vitát, ami sehová se vezet. Alapvetően nem is való ebbe a topicba. Viszont közben volt egy premier az Erkel Színházban, amire kizárólag a rádióhallgatók reagáltak, egy híján fanyalogva. Pedig elég sokan voltunk ott az előadáson, és nemcsak a repi közönség, mégsem írt róla senki semmit. Pedig szerintem egész jó  volt, főleg a mai ínséges időkhöz képest. Kíváncsi lennék a véleményetekre!


Olvasói levelek • 113492019-05-17 00:59:48

Hálás köszönet!


Élő közvetítések • 78582019-05-13 02:06:38

:)))


Élő közvetítések • 78542019-05-12 00:58:50

Karita Mattila elképesztőt alakított!


Erkel Színház • 99892019-05-12 00:22:40

Fekete Attilát szakmányban az István a királyban énekeltetni bűn! Egyáltalán, hogy kerül ez a mű az Erkel színpadára? (Pedig én nem utálom ezt a darabot.)


Erkel Színház • 99882019-05-12 00:20:01

Pedig nagyon egyszerű: Schrott miatt majd elkapkodják a jegyeket, és tapsolni is fognak rendesen. Miért nem Sebestyén Miklóssal lép fel, mint a Don Giovanniban? Egyáltalán, ő énekel még itthon?


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Liszt-kukacok Akadémiája"

11:00 : Budapest
Müpa, Fesztivál Színház

Máv Szimfonikus Zenekar
vezényel: Cser Ádám
műsorvezető: Molnár Szabolcs
BEETHOVEN: Egmont-nyitány, op. 84
BEETHOVEN: III. (Esz-dúr, „Eroica”) szimfónia, op. 55 - I. és IV. tétel

11:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban

11:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Balázs János (zongora)
CHOPIN est: 4 keringő, 4 mazurka, 4 impromptu, 2 noktürn, 2 polonéz

15:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Vilde Frang (hegedű), Truls Mørk (cselló)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Sir Mark Elder
FINZI: Levélhullás, op. 20
BRAHMS: a-moll kettősverseny, op. 102
BERLIOZ: Fantasztikus szimfónia, op. 14

16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

A Magyar Rádió Gyermekkórusának ünnepi hangversenye alapításának 65. évfordulóján

18:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban

18:00 : Budapest
Bartók Emlékház

Borbély László (zongora)
Classicus Quartet
Kiss Péter (zongora), Rajk Judit (mezzoszoprán), Szűcs Péter (klarinét)
"Mestereink, Eötvös Péter, Jeney Zoltán és Vidovszky László estje"
EÖTVÖS PÉTER: Kosmos
JENEY ZOLTÁN: Három dal Apollinaire verseire
JENEY ZOLTÁN: Unisono
VIDOVSZKY: Reverb
JENEY ZOLTÁN: Két gyászének
JENEY ZOLTÁN: Ezerév ‒ hangszalagra
EÖTVÖS PÉTER: Joyce ‒ klarinétra és vonósnégyesre

18:00 : Budapest
Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium Díszterme

Budapesti Vonósok és a
Weiner Leó Konzervatórium ifjú szólistái
"Weiner koncert"
MARCELLO: d-moll Concerto II-I. tétel
Holes Éva (oboa)
MOZART: A-dúr hegedűverseny K. 219, I.tétel
Réthy Lilla (hegedű)
MARIO CASTELNUOVO TEDESCO: D-dúr Cocerto op.99, III. tétel
Csíki Janka (gitár)
HIDAS FRIGYES: Florida Concerto I-II. tétel, Versenymű két harsonára
Ruzsányi István, Nok Roland (harsona)
HAYDN: C-dúr oboaverseny Hob.VIIg:C1 I. tétel
Ozsváth Dorottya (oboa)
MANUEL MARIA PONCE: Concerto del Sur III. tétel
Riesz Péter (gitár)
WIENIAWSKI: D - dúr Polonéz op. 4, I. tétel
Szabó Gergely (hegedű)
TELEMANN: D-dúr szonáta -koncert
Pusztaszegi Ákos, Huszti Boldizsár (trombita)
Felkészítő tanárok: Kerényi Judit, Fejérváriné Németh Zsuzsa, Kató Árpád, Foltyn Péter, Monoki Attila, Kis András

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Nagy Péter (zongora)
MENDELSSOHN: Dalok szöveg nélkül (részletek)
SCHUMANN: B-dúr humoreszk, op. 20
SCHUMANN: Gesänge der Frühe, op. 133

19:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Lantos István (zongora)
Válogatás Haydn és Schubert műveiből

19:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Nagy Péter (zongora)
SCHUBERT: 11. (f-moll) zongoraszonáta, D. 625
BARTÓK: Táncszvit, BB 86
SCHUBERT: 21. (B-dúr) zongoraszonáta, D. 960

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Koppándi Vonósnégyes:
Koppándi Jenő, Hutás Erzsébet (hegedű), Ludmány Dénes (brácsa), Kántor Balázs (cselló)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Dobszay Péter
"...mint húrnak pendülése Lukács bérlet 2."
SMETANA: Moldva
MARTINŮ: Concerto vonósnégyesre és zenekarra
DVOŘÁK: VIII. (G-dúr) szimfónia, op. 88
17:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

"Arpeggio Gitárzenekar ünnepi koncert"
A mai nap
történt:
1917 • Hilde Zadek, énekesnő († 2019)
született:
1873 • Kacsóh Pongrác, zeneszerző († 1923)
1905 • Farkas Ferenc, zeneszerző († 2000)
1939 • Andor Éva, énekművész († 2014)
1943 • Perényi Eszter, hegedűs
elhunyt:
1792 • Joseph Martin Kraus, zeneszerző (sz. 1756)
1909 • Francisco Tárrega, zeneszerző, gitáros (sz. 1852)
1984 • Jan Peerce, énekes (sz. 1904)