vissza a cimoldalra
2017-10-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59874)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3847)
Társművészetek (1210)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc előadók (2812)
Momus társalgó (6052)
Milyen zenét hallgatsz most? (24975)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2273)
Kedvenc művek (141)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11179)
A csapos közbeszól (94)

Marton Éva (702)
Élő közvetítések (6635)
Operett, mint színpadi műfaj (3285)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1120)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1113)
Franz Schmidt (2921)
Balett-, és Táncművészet (5405)
Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban? (467)
Lehár Ferenc (576)
Zenetörténet (191)
Kodály Zoltán (342)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2361)
Bartók Béla szellemisége (210)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (296)
Palcsó Sándor (179)
musical (155)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: lujza
Leírás:
Honlap:
   


lujza (1128 hozzászólás)
 
Élő közvetítések • 66102017-10-04 01:13:38

Köszönöm!



Reméltem is, hogy csak a böngészőm ijesztget minden alkalommal.


Élő közvetítések • 65992017-10-03 01:01:52

Azt, hogy nem biztonságos a weblap, én már rég óta megkapom minden bejelentkezésnél. Ezt jelzi fent balra a címsornál a pirossal áthúzott kis lakat. Tán van valami a dologban.


Erkel Színház • 82862017-10-03 00:58:00

Ajánlom inkább ezt:



Vagyis szerettem volna, de az jelent meg, hogy your browser does not allow...



Szóval: Müpa január 14 Fesztivál színház: Operamacera - Figaró házassága.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597932017-10-03 00:51:09

Múlt szerdán Zoboki Gábor tartott egy érdekes előadást a Müpa akusztikájával kapcsolatban. Mellesleg megemlítette, hogy az Opera felújításánál is közre fog működni. Mutatott néhány képet és tervrajzot arról, hogyan sikerült két lépésben (45 után és a 80-as felújításnál) elrontani ott az akusztikát. Pl. a függönyök és kárpitok túlzott alkalmazása, a bádogfüggöny levétele, a zenekari árok áthelyezése. Remélhetőleg valamennyit sikerül majd javítani most.



Közben a Kőbányai úton jártam villamossal, láttam az Eiffel csarnokot. Teljesen kibelezték, lekapták a tetejét, csak a főfalak állnak. Nem tudom, mikor akarják átadni, de ahogy mondják, innen szép győzni.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28452017-09-08 02:21:15
Az ária tényleg szép, de ha addigra már jól felmérgesítem magam, nem biztos, hogy lesz kedvem meghallgatni. Különben is Alvaroval értek egyet, Harteros sokkal szebben énekli ezeket a szerepeket. A szálkásabb hangja ellenére, nem mellesleg azért is, mert a lelkét is bele tudja adni a szerepeibe.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28332017-09-07 01:56:36
Jó döntés!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28322017-09-07 01:55:55
Ki tudja, hogy érdekel-e engem az a Mamma morta? Mindenesetre állj készen, ha eljövök, ingyen is odaadom a jegyem.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28312017-09-07 01:54:05
Warum?
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28212017-09-06 02:02:56
Most se kedvem, se időm nincs írni, de azért jelzem, hogy tévedtél. Én a Müpában nem voltam ott a vitatott úrnak köszönhetően, de mivel már reménytelennek tartom, hogy Netrebkot nélküle valaha is élőben hallhassam, ezúttal van jegyem. Az ugyan lehetséges, hogy a szünetben elmenekülök, de ha olyan kiváló lesz az úr, mint reméled, akkor végighallgatom. Én azt nem tartom előítéletnek, ha valakit élőben nem, csak interneten hallgatva a hangját szörnyűnek, a stílusát erőltetettnek, olykor ripacskodónak itéljük.
Egyébként Heiner urat kellene megkérdezni, nagyon hallgat arról a salzburgi Aidáról, ahol volt szerencséje a második szereposztást kifogni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596382017-08-27 03:50:50
Kedves Cilike, azt hiszem, nem vagyok egyedül, ha azt írom, nekem nem a magánénekesek szélnek eresztése fáj. Hanem a rengeteg felesleges és középszerű vendég szerepeltetése, a hazai erők nem megfelelő foglalkoztatása, az érthetetlen és szörnyű rendezések nyakunkba szabadítása, az idétlen reklámok, stb. Ezen kívül ez az állandó önfényezés. Lehet, hogy Ókovács nem rosszabb főigazgató, mint számtalan elődje, de jobb se, kivéve, hogy jobban hozzá tud férni a pénzcsapokhoz. A leveleit én nem is vagyok hajlandó elolvasni, mert nem érdekel a magyarázkodása. Valahogy Lukács Miklósnak (már megint a régi szép idők!) nem volt szüksége ilyesmire.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27142017-08-26 01:32:57
Amneris Komlóssy Erzsébet lehetett.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27092017-08-25 03:14:12
Hát én nem Melit választottam volna. Botha sajnos meghalt, de például Neill is énekli a szerepet. (Ha már Kaufmannal Netrebko nem hajlandó énekelni.) De biztos lehetne még fiatal, jó hangú tenort találni, ha akarná.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27082017-08-25 03:10:10
Ez ugyan nem Harteros topicja, de nem szeretném, ha egy "hallomás" csak úgy itt maradna igaztalanul. Én nem hallottam azt a gikszert sem az élő koncerten, sem most, amikor az előadásról készült kalózfelvételt visszahallgattam. Nagyon szép pianót énekelt, pedig aznap tudtommal lázas volt. Lehet, hogy nem olyan gömbölyű a hangja, mint Netrebkoé, de gyönyörűen, kifejezően énekel, és okosan választja meg a szerepeit. Aidát például nem vállal, ez csak egy kivételes alkalom volt, Pappano és Kaufmann kedvéért. És mennyivel jobb előadás és CD született belőle, mint ez a salzburgi! Zeneileg is, és az énekesek is sokkal jobbak voltak.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27062017-08-25 03:01:51
Meli Manriconak nem volt ennyire gyenge. De mintha Netrebko nem is nagyon akarna maga mellett hozzá hasonló kaliberű partnereket.
Élő közvetítések • 65362017-08-13 00:30:01
Én csak hallottam az előadást, de talán jobb is így. Csodálom Netrebko hangját, technikáját, de ez a szerep nem illik a karakteréhez (vagy a karaktere a szerephez), egyszerűen nem hiszem el neki. Büszke, kissé erőszakos hősnőt hallok, nem egy megtört, megalázott rabszolgalányt. Ugyanaz a bajom, ami az Elzájával is. Inkább Ortrudot, majdhogynem Amnerist énekelhetne. Olyan sötét a hangja, hogy néha alig különbözik Amnerisétől. Meli eléggé elszúrta a Celeste Aida végét, és igyekezett öblösíteni, de egyébként nem volt olyan rossz, bár egyetértek, Fekete Attila sokkal jobb nála. Nekem Semenchuk tetszett. És a mély hangok közül Tagliavini.
Opernglas, avagy operai távcső... • 198042017-08-10 01:59:58
Érdekes, korábban itt olvastam egy interjút Netrebkoval, melyben kifejtette, mennyire utálja a modern rendezéseket. Egy Aidában például legyenek elefántok. És most dicséri ezt az egyszerű, tiszta rendezést. Senki se következetes. (Különösen, ha királyi fejdíszt csinálnak neki rabszolgalányként.)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37992017-08-10 01:55:17
Én azért nem bánom, hogy nem a korábban kiírt Robert Dean Smith lesz Trisztán.
Fischer Ádám • 4802017-08-01 01:52:41
Az Operaház 2017/18-as vastag évadfüzetének végén az évadban vezénylő karmesterek között Fischer Ádám is fel van sorolva, mint a Trisztán és Izolda karmestere. Itt a Müpáról van szó?
Élő közvetítések • 65222017-08-01 01:48:35
Azért tán nem csak arról (bár a dolgot nehéz lenne Wagnernél tagadni), és nem is sikerült végigvinnie az ötletét. De nem volt ellenemre, hogy Dávidban, Walterban és Sachsban egyaránt kissé Wagnert lássam.
Élő közvetítések • 65202017-07-31 02:34:51
Gyönyörű kutyák voltak!
Élő közvetítések • 65172017-07-30 19:43:11
:)
És mit szóltál a Wagner családhoz?
Élő közvetítések • 65162017-07-30 19:41:51
Megnyugodtam: VAN kerekes szék!
Számomra először Alföldi volt, aki elmegyógyintézetbe helyezte a Varázsfuvolát. Aztán volt egy Trubadúrunk, majd Bécsben egy Parsifal, és most ez. De én azt hittem, egy opera a nyitánnyal kezdődik.
Kár, hogy nem találtak egy jobb Huont!
Élő közvetítések • 65112017-07-30 02:56:42
Nem értem, mert én tegnap láttam a Mesterdalnokokat azon az oldalon keresztül! érdekes volt, főleg az eleje.
Élő közvetítések • 65062017-07-28 19:23:46
Próbáld itt:
www.schoener-fernsehen.com
Élő közvetítések • 65012017-07-28 01:53:29
Hallgatja is valaki a közvetítéseket?
Plácido Domingo • 6612017-07-28 01:52:27
És Netrebko lesz Sieglinde??
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595352017-07-28 01:51:16
Aki pedig se nem szerette, se nem utálta, az hallgat - ha van egy kis ízlése.
Élő közvetítések • 64862017-07-24 02:06:28
Köszönöm, hogy gondoltál a gyengébbekre is, akik maguktól képtelenek megtalálni a Mediathek-et! :))

Ez a karmester az, aki valamikor vezényelt volna nálunk is, de a premier előtt visszaadta a darabot, a nem kellő próbaszámra hivatkozva.
Jonas Kaufmann • 20102017-07-03 03:13:17
Nem hinném, hogy a betegségeket előre, tudatosan meg lehetne tervezni. Arra viszont emlékszem, hogy egyszer hallottam Kaufmannal egy interjút Bécsből, 2012-ből. A jövendő szerepeiről is beszéltek. Egyszer csak azt mondta: és 2017-ben fogok Otellót énekelni. Megtörtént.
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek • 1162017-06-23 02:40:27
De jó lenne!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36872017-06-23 02:39:05
https://papageno.hu/featured/2017/06/mas-emberre-valunk-a-wagner-ciklus-hallgatasa-kozben/
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36862017-06-23 02:38:21
Akkor már inkább az általam nem kedvelt ronda hangú Jay Hunter Morris.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36852017-06-23 02:36:27
Tényleg, de azóta már Langgal is óvatosabbnak kell lenni. Nemrég Bécsben énekelt Brünchildéket, nagy-nagy sikoltozások közepette.
De akkor már emlékezzünk meg a csodálatos egykori Hundingról, Polgár Lászlóról is!
Seiffert nekem még Trisztánnak is jó lehetne, nem értem Fischer miért Smith-t választotta.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36772017-06-22 02:37:32
Nekem viszont nagyon nem tetszett Brenna (igaz, már tavaly se). Finoman szólva nem voltak egy súlycsoportban Theorinnal, és most nem a kilókra gondolok.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36762017-06-22 02:35:28
Szerintem ne reménykedj, végig fogja énekelni, de mit ér majd az egész?
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36752017-06-22 02:34:23
Szerencsére a második Parsifal se sikerült rosszul, nagyon egyetértek a megállapításaiddal. Nekem is a második felvonás tetszett a legjobban. Viszont Halfvarson hiányzott, most nem ő volt Gurnemanz.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36742017-06-22 02:28:56
A most hallott Seiffert biztos megfelelne.
Jonas Kaufmann • 19402017-06-21 01:35:38
http://www.bbc.co.uk/programmes/p056f4yz
Edita Gruberova • 30002017-06-21 01:19:56
Te szegény!
Jonas Kaufmann • 19392017-06-21 01:18:34
Remek volt, köszönöm! És ahogy látom, vissza is lehet hallgatni.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36682017-06-21 01:16:39
Nem bojkottálják a Rienzit Bayreuthban, egyszerűen maga Wagner nem vette be a kánonba, így nem játszhatják ott. Rémlik, hogy pár éve valaki meg akarta csinálni a rendes bayreuthi operában, de ebből olyan felháborodás lett, hogy elállt tőle.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36672017-06-21 01:11:52
Smith-t hallottam Tannhauserként, nem tetszett. Nemrég hallottam a Dal a földről tenorszólamát énekelni a Müpában, szintén nem tetszett. A Trisztánjára egyáltalán nem vágyom. Ehhez képest minden tőle telhetőt megtett hétfőn ebben a baromi ordítós szerepben, csak épp az imára nem maradt már ereje, se tehetsége. Persze erről Wagner is tehet, hogy lehet az 5. felvonásba tenni egy ilyen szép áriát!
De az az egy felvonásnyi Walkür egykor a Zeneakadémián egészen különleges volt, és tán akkor még neki is szép volt a hangja.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36602017-06-20 01:47:31
Sajnos egyetértek. (Mint ahogy a Ringről írtakkal is, különösen ami Theorint illeti.) Szerencsétlen dolog volt szerintem a Rienzit közvetlenül az Istenek alkonya utáni napra tenni. Az erős kontraszt nehezen tette lehetővé, hogy élvezni tudjam a művet, bár az előadók igyekeztek megtenni mindent. A kórus félelmetesen szólt, azt hiszem, amúgy is a kórusrészek érnek a legtöbbet a darabban.
Megdöbbentett, hogy Robert Dean Smith énekelt abban a zeneakadémiai fantasztikus Walkür felvonásban! Nem emlékeztem, hogy ki volt, de amikor mostanában hallottam őt párszor, egyszer se tetszett.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36482017-06-18 01:22:19
Engem csaknem megköveztek, mikor azt írtam, hogy Szemere Zita szerintem nem elég jó erdei madárnak. Hát erről beszéltem: Gál Gabi és Celeng Mária hangja egész másképp szól ebben a szerepben.
Kedvenc előadók • 27952017-06-16 01:36:20
http://operavilag.net/interjuk/az-oncelusag-megolne-a-muveszetet/
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592302017-06-16 01:27:43
http://operavilag.net/kiemelt/levetett-imazs/
Azért ez nem egy Bretz hang (bár most ő se volt rossz Fasolt).
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36422017-06-16 00:57:49
Jó kis átok hangzott el Alberichtől! Kíváncsi vagyok a folytatásra.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592192017-06-13 00:19:57
Nem túl valószínű, hogy Papénak egyszer csak eszébe jutott: hopp, énekelek, egy Ránki áriát, magyarul! Erre egész biztos Ókovács kérte fel, aki erről előzőleg sejtelmesen nyilatkozott is. Így lehetett ez a "Magyarfeszt" záróeseménye.
Erkel Színház • 79532017-06-11 01:37:03
Nem volt szerencséjük a szombat délelőtti Hófehérke balett nézőinek. Szünetben elment az áram, így az előadást félbe kellett szakítani, a jegyek valamelyik előadásra a jövő évadban becserélhetőek. Remélem, az esti program már rendben lement.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 591942017-06-11 01:32:10
Azért nem volt olyan rossz Pape, arról nem beszélve, hogy én még nem hallottam németet, aki ki tudta volna ejteni a gy hangot.
Viszont akik Láng Dorottya dalestjét hallgatták meg a Müpában, azok lehet, hogy többet kaptak.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 63862017-06-09 01:42:24
A Kékszakállú és a Senza sanque a Müpában lesz jövő februárban, egyáltalán nem drágán.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 63802017-06-08 01:24:53
A három Bartók mű számomra a férfi-nő kapcsolatok végletességének ábrázolásával alkot egységet, nekem mindegy, hogy a témát eléneklik-e vagy eltáncolják. Sőt, mint mondtam, öreg vagyok, így olyanra is emlékszem, hogy egy időben a Salome ment a Mandarinnal, és az is csattanós párosítás volt. De ez a 3 mű most erősen széttartott, megközelítésben, stílusban, színvonalban egyaránt. A zeneszerző személye egymagában kevés volt összetartásnak.
Kíváncsi vagyok, jövőre milyen lesz a Kékszakállú a Senza sanque-vel együtt.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 63782017-06-07 02:43:46
Sajnos egyetértek a Tánctriptichonról írtakkal. Mindig eltűnődöm, hogy már ilyen öreg vagyok? Igen, az évadnyitó három Bartók mű! Sosem fogom megérteni, kinek a világrengető gondolata volt szétszedni ezeket, és miért? Bár más és más volt a keletkezésük időpontja, körülményei, mégis abszolút egységet alkottak, élmény volt végignézni-hallgatni őket egymás után! Most mással megy a Kékszakállú, és nem tudni, milyen logikát követve megy 3 táncjáték, de minek? Sajnos én is jobbnak tartom a Harangozó-féle Mandarin koreográfiát a mai napig is, igaz, akkor az előadók is különlegesek voltak. (Most úgy érzem magam, mint amikor régi, nagy énekesek emlegetését olvasom - ezek mind halottak, érjük be azzal, ami van!)
Balett-, és Táncművészet • 53782017-06-07 02:28:41
Ha láttad volna az operai produkciókat is, talán jobban tetszett volna.
Balett-, és Táncművészet • 53722017-06-04 01:49:51
Meg ez is:
http://faymiklos.hu/2017/05/30/frenakbol_faragott
Balett-, és Táncművészet • 53712017-06-04 01:46:57
Ez elég rémes! (Én nem ezt az előadást láttam):
http://faymiklos.hu/2017/05/29/szegyentanc
Balett-, és Táncművészet • 53702017-06-03 01:48:29
Még valamit: nemrég láttam a két Bartók táncművet a Müpában, a Fesztiválzenekar és Gergye Krisztián társulata előadásában. A szokatlan helyszín, a szűkös tér ellenére egységes, szép kompozíciókat láthattunk.
Balett-, és Táncművészet • 53692017-06-03 01:44:43
Azt hiszem, az elírásom igazi vágyteljesítő volt.
Balett-, és Táncművészet • 53652017-06-02 02:10:05
Sajnos telitalálat, legalábbis számomra a királyfiátdolgozó vállalat! Nem ismerem Frenák Pál munkásságát, bár tudom, hogy tehetséges táncos-koreográfus, de én a Bartók zene alapján mást vártam volna a Fából faragott királyfitól. Tulajdonképpen nem is tudom, hogy volt-e és ki volt a királyfi, mivel minden szerepet többen is táncoltak, számomra követhetetlenül, és ugyanazon művészek nevét több szerepnél is feltüntették, a fából faragott királyfi pl. egy lány is volt. Minden elismerésem a táncosoké, akik igen nehéz, akrobatikus elemekkel tarkított koreográfiát mutattak be egy kb. 45 fokban megdöntött síkon. Egyikőjüket (tán az egyik tündért vagy királyfit?) pedig a zsinórpadlásról lógatták be egy hevederen, majd még jól meg is pörgették. Szóval teljesítmény az volt, de művészi élmény számomra kevésbé. A Táncszvittől se voltam elragadtatva.
Élmény volt viszont, hogy miután nemrég láttam Aleszja Popovát Callasként elegánsan, finoman, visszafogottan a színpadon, most a Mandarin Lány szerepében brillírozott.
Még valami: a szereposztást tartalmazó "kutyanyelven" legfölül ez áll: A Magyar Nemzeti Balett igazgatója Solymosi Zoltán. Eddig nem emlékszem hasonlóra, Ókovács neve szerencsére nem szokott legfelül szerepelni.
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 10592017-05-23 02:41:29
Két egymásutáni este láttam a bécsi és a pesti Walkürt. A miénk sokkal jobban tetszett.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 35832017-05-23 00:03:37
Természetesen elő lehetett volna adni ugyanezt a produkciót az Erkel színházban, sőt, valójában ott lenne a helye. De manapság a MÁO nem igazán törekszik ilyen színvonalú produkciók létrehozására, inkább a dicsekvéssel van elfoglalva a leg-leg-leg-ekről. És nem gondolnám, hogy a pénz hiányozna hozzá, azzal ők is elég jól ki vannak stafírozva, mint ahogy nem hiszem, hogy a Müpa külön erre pántlikázott pénzt kapott volna. Egyszerűen jobb a műsorpolitikájuk, a piárjuk, a kapcsolatrendszerük, mit tudom én. És főleg nem dicsekvéssel és idétlen reklámokkal múlatják az időt.
(Egyébként a Puritánok szerintem is hosszú, mint ahogy Wagner is az, sőt, például az a remek Rózsalovag is, amit nemrég láthattunk a Met-ből. De a zeneszerzők már csak ilyenek. És én sajnálattal néztem azokat, akik előadás közben elmenekültek.)

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 591442017-05-22 23:51:37
Némi fantáziával rájöhettél volna, hogy a Pape koncertről írok, mi másról? Arról volt itt hosszan szó. Én ősszel még olcsón vettem rá jegyet, hogy azóta hogy lifteztek az árak, nem az én dolgom.
Élő közvetítések • 63592017-05-22 00:58:22
Most az egész Ringet ingyen megnézhetik, akik arra a szerencsétlen Toscára regisztráltak.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 35652017-05-22 00:55:52
Ne hagyd ki Markovot se!
Kíváncsi lennék, mit szól ehhez ED, aki szerint felesleges luxus a Müpa. Ilyen előadás az Operában, a jelen helyzetet tekintve, sohase jönne létre.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 591382017-05-22 00:52:24
És akkor mi legyen velem, aki még ősszel kétezerért vettem jegyet a 3. em. 2. sorba? Ezek szerint azóta egyszer felemelték, majd újra leszállították az árakat, vagyis előbb ráfizetnem, aztán visszakapnom kellett volna? :))
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26292017-05-16 01:50:01
Mindig a legjobb ellenérv valami másról beszélni! Mostanában én nem emlegettem Eyvazovot, és a támadott Operawire végképp se. De ha már szóba hoztad: én bizony kihagyom azt a Cheniert, mert inkább hallgatnám újra Fekete Attilát, mint a férj uramat.
Jonas Kaufmann • 19272017-05-16 01:45:17
Tévedés, én már elmúltam kilencven. De a fiatalítás hízelgő! Mindenesetre árokba esésről nem volt szó.
Jonas Kaufmann • 19232017-05-15 03:06:07
Slezákot, Kiepurát anyukám is kedvelte. Anyósom Buriánt, Koréh Endrét is hallotta, és természetesen Klemperert. És a 60-as évek, általunk most dicsért énekeseivel egyáltalán nem mindig voltak ők megelégedve.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26252017-05-15 03:02:37
Szerintem akkor is harcosan véded a kedvencedet, amikor senkise akarja bántani. Nekem csak eszembe jutott, hogy már máskor is adott vissza szerepet, akár az utolsó pillanatban.
És nem túl elegáns egy közelebbről általad nem ismert, operakultúrával foglalkozó oldalt, és egyben minden más újságot hazugsággal vádolni.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26172017-05-14 02:12:12
Eszembe jutott közben, hogy pár éve egy bécsi Faust Margitját mondta le valamilyen hasonlóan obskurus módon, és jó későn. Hogy a kottát megnézve rájött, hogy nem neki való ez a szerep. Yoncsevának épp kapóra jött.
És ott volt a müncheni Manon, amit pedig állítólag a rendezés miatt. Sztárallűrök.
Jonas Kaufmann • 19072017-05-13 02:14:25
Van egy számomra megható felvétel Abbadoval és a berliniekkel, valamelyik Beethoven szimfónia után, amint a szemmel láthatóan beteg és fáradt maestro, már a zenészek távozása után egyedül kijön a pódiumra még egyszer megköszönni a tapsot a tomboló közönségnek. Azt hiszem, ez is hozzátartozik a művészethez. És fényképekről látom, hogy előadás után Kaufmann még hosszan fotózkodik és autogramot osztogat az őt megváró nézőknek.
Erkel Színház • 79042017-05-13 01:24:10
A 20-i Sába királynője bekerült a "MagyarFeszt"-be, így nagyon olcsón lehet jegyeket kapni rá.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26102017-05-13 01:22:23
Már csak az a problémám, hogy ez itt, ahová Te is szoktál írogatni, szintén "sajtóorgánum".
Jonas Kaufmann • 18992017-05-12 01:28:08
Az ötlet zseniális! El kéne adnod valamelyik külföldi biztosítótársaságnak, futna belőle jó néhány operajegyre Neked!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 25962017-05-12 01:18:21
A 2584. sz. hozzászólásod után azt gondoltam, vagy elfogult vagy, vagy naiv. Ebből a naivot most visszavonom, a sajtóról tett sommás ítéleted után.
Jonas Kaufmann • 18822017-05-11 01:02:43
Szerintem működik a rendszer, ha korábban regisztráltál, itt keresd:
http://www.staatsoperlive.com/de/live/388/tosca-2017-05-08/#tab_0
Erkel Színház • 78892017-05-11 00:52:43
A tavaszi fesztiválon eredetileg a berlini Komische Oper kétszer adta volna elő a Varázsfuvolát az Erkelben. Én nagyon hamar vettem jó, de olcsó jegyeket az első előadásra. Később véletlenül vettem észre a fesztivál honlapján, hogy az az előadás már nincs fent. Berohanva a jegyirodába megtudtam, hogy igen, csak egy előadás lesz, ennek oka, hogy a zenekaruk elvállalt egy fellépést a Zeneakadémián is. Épp csak be tudtam cserélni a jegyeket a másnapi előadásra, bár az az időpont nekem nem volt jó. Bár megérte lemondani a másik programot, mert remek előadást láttam, de akkor kár volt két estét összevonni, mert kétszer is megtelt volna a ház.
De ha most összevonnának két Sábát, nekem 18-ra van jegyem, és 20-án nem érek rá, vagyis kidobnám azt a jegyet. Nem fair az utolsó pillanatban, kiírt előadásokat tologatni. Tessék megtanulni szervezni és számolni!
Angela Gheorghiu • 2032017-05-11 00:41:21
Az járt jól, aki a másodikat látta. Serafin sokkal jobb volt, mint Gheorghiu.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 25772017-05-10 02:43:34
Ő viszont rokonszenves:
http://operawire.com/climbing-mount-everest-sondra-radvanovsky-on-her-evolution-in-bellinis-norma-exclusive/
Erkel Színház • 78852017-05-10 02:41:55
Tévedsz, kedves ED! Én se ismerek senkit, még Téged se, de hogy ki kicsoda, ez izgat a legkevésbé.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 590702017-05-08 03:28:33
Köszönöm! Megkapóan szép ez a blogbejegyzés!
Élő közvetítések • 63332017-05-08 02:53:54
Georghiu lemondta, Martina Serafin lesz Tosca. Vratogna sajnos énekel.
Olvasói levelek • 110712017-05-06 15:49:54
Igen, ezért írtam, hogy inkább a Momusnak kellene változtatnia, https-re. Lehet, hogy a Chrome nem jelez semmit, de attól még ott sem egészen biztonságos az oldal.
Olvasói levelek • 110612017-05-02 01:54:28
Pedig lehet, hogy a Momusnak kellene módosítania valamit a beállításán. Engem is figyelmeztet már egy ideje minden alkalommal a gépem, hogy nem biztonságos ide bejelentkezni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 590102017-05-02 01:51:11
Tavaly még Pape koncertje se volt emelt áras, úgy látszik, csak később emelték meg, mint ahogy Flemingét is.
Jonas Kaufmann • 18642017-05-02 01:46:10
https://www.rts.ch/play/radio/quai-des-orfevres/audio/jonas-kaufmann?id=8540127
Erkel Színház • 77772017-04-22 02:57:55
Elég hamar elfogytak a jegyek. Eredetileg két előadást hirdettek, szerintem mindkettő tele lett volna, bár a tavaszi fesztiválnak újabban gyenge a szervezése. De nem vagyok biztos benne, hogy Neked tetszett volna ez az előadás.
Erkel Színház • 77762017-04-22 02:55:17
Nagyjából egyetértek, de számomra azért ez nem volt egészen Mozart. Nagyon szórakoztató előadás volt, remekül kidolgozva. Ilyen sziporkázó képzeletet, és ilyen profi technikai megvalósítást operában ritkán látni. De erre számítottam, amikor rendezőként Barrie Kosky nevét megláttam. Kár, hogy nem készült felvétel róla, bár a vetítések miatt valószínűleg képernyőn nem mutatna igazán. Közben gyakran eszembe jutott M. Tóth Géza, aki ennek az előadásnak láttán sápadhatna az irigységtől. Az énekesektől nem vártam túl sokat, de tulajdonképpen csak az Éj királynője és Papageno hangja nem tetszett.
Erkel Színház • 77732017-04-21 01:35:47
Járt valaki a Komische Oper Varázsfuvoláján? Hogy tetszett? (Nem az énekesekre értem.)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek • 1052017-04-21 01:33:52
:-)
Élő közvetítések • 62712017-04-18 01:36:55
Lehet z ellen tenni valamit, hogy az arte ne azt írja ki a neten, hogy az ön országában nem vehető?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 589152017-04-09 00:35:42
Kedves Cilike, mióta magázódsz? Én, ha haragudnék valakire, annál inkább tegezném. (Mennyivel jobb azt mondani, hogy te marha :)))
Egyébként a felvetés nem egészen légből kapott. Valami rémlik, hogy egyszer a közalkalmazottak nagy részének jogviszonyát megszüntették, majd az Erkel örvendetes újranyitása után embereket kellett felvenni.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 25682017-04-06 01:59:01
Én nem tartottam Hampsont rossz énekesnek. De, ha van ilyen, nekem ő egy lírai bariton. Sosem volt egy súlycsoportban Gobbival. Ettől még voltak jó szerepei, bár ráadásul nem is jó színész. De Scarpiához hang is kellene meg egyéniség is. Netrebko megehetné reggelire, akkor hogy féljen majd tőle?
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 25612017-04-05 01:43:56
Tán a BSO-nak mégsem dirigálhat. Viszont kap egy jónevű, de már hangtalan Scarpiát.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 25562017-04-03 03:13:33
Ilyen rossz ízléssel?
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22462017-03-28 01:19:30
Azért én nem bántam volna, ha Eötvös Pétert kissé jobban idekötjük. Manapság nem szaladgál itthon olyan sok jó karmester, hogy ne lenne szükségünk rá.
Jonas Kaufmann • 18612017-03-28 01:16:32
Kösz, ED, ebben teljesen egyetértünk! Én is ugyanezért vettem bérletet. (Amúgy nem rossz az a daloskönyv. Eddig nem ismertem, de már belehallgattam.)
Jonas Kaufmann • 18582017-03-27 02:30:08
Szeretném, ha végre lecsillapodnának az indulatok. Szeretnék mindenkit megnyugtatni, egész biztosan lesz jegy is a Kaufmann koncertre. Lehet, hogy nagyon értetlen vagyok, de el se tudom képzelni, hogy ha megveszek egy bérletet, "csak úgy" nem menjek el az előadásokra. Mi a baj velük?
Erkel Színház • 76422017-03-27 02:24:00
http://faymiklos.hu/2017/03/25/vegtelenul_hangtalan
Jonas Kaufmann • 18432017-03-26 05:23:22
A Müpában tizenháromezerért mindhárom koncertet meg lehet hallgatni. De hátha olcsóbb kimenni Bécsbe.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Belvárosi Főplébániatemplom

"Belvárosi orgonakoncertek"

19:00 : Budapest
Fészek Művészklub

Audur Edda (klarinét), Gellért András (zongora)
ALBAN BERG: Drei Stücke für Klarinette und Klavier Op.5
WITOLD LUTOSŁAWSKI: Dance Preludes op.25
JON THORARINSSON: Sonata for clarinet and piano (1947)
GELLÉRI ANDRÁS: Bridges (2017)
DEBUSSY: Premiere Rhapsodie (1910)

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Rajk Judit (alt)
Pétery Dóra (orgona)
Budapesti Vonósok
A Zeneakadémia Egyházzene Tanszékének Kórusa
Vezényel: Alessandro Cedrone
KODÁLY: 114. genfi zsoltár
RESPIGHI: G-dúr szvit orgonára és vonósokra
KODÁLY: Mónár Anna
KODÁLY - ANGERER: Négy népdal a Magyar Népzene sorozatból – Egy kicsi madárka; Tücsöklakodalom; Zöld erdőben; Dudanóta
RESPIGHI: Trittico Botticelliano – 1. La Primavera (Tavasz)
KODÁLY: Ádventi ének
RESPIGHI: Trittico Botticelliano – 2. L’Adorazione dei Magi (A bölcsek imádása); 3. La nascita di Venere (Vénusz születése)
KODÁLY: Kádár Kata
KODÁLY: Két dal a Székelyfonó című daljátékból – Szomorú fűzfának; Rossz feleség

19:30 : Budapest
Óbudai Társaskör

Liszt Ferenc Kamarazenekar
TELEMANN: La Bizarre-szvit
GEMINIANI: g-moll concerto grosso Op.3/2
VIVALDI: g-moll versenymű két csellóra, RV 531
DUBROVAY LÁSZLÓ: Vonósszimfónia
HÄNDEL: h-moll concerto grosso Op.6/12

20:00 : Budapest
A38 Hajó

Martin Kohlstedt (zongora)
A mai nap
született:
1706 • Baldassare Galuppi, zeneszerző († 1785)
1898 • Lotte Lenya (Karoline Wilhelmine Blamauer), énekesnő, színésznő († 1981)
1927 • Lakatos Gabriella, balett-táncos († 1989)
1945 • Jávori Vilmos, jazz-muzsikus († 2007)
elhunyt:
1545 • John Taverner, zeneszerző (sz. kb. 1490)
1893 • Charles Gounod, zeneszerző (sz. 1818)
1944 • Viktor Ullmann, zeneszerző (sz. 1898)
1968 • Tóth Aladár, zenetörténész, 1946 és 1956 között az Operaház igazgatója (sz. 1898)