vissza a cimoldalra
2019-08-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11433)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61862)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1330)
Operett, mint színpadi műfaj (4044)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4550)
Simándy József - az örök tenor (621)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3393)
Miklósa Erika (1238)
Lisztről emelkedetten (959)
Kedvenc magyar operaelőadók (1140)
Társművészetek (1343)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1741)
Franz Schmidt (3409)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (986)
Cziffra György (109)
Kortárs zene (67)
Használ-e az operának a kortárs feldolgozás? (107)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: chenier
Leírás:
Honlap:
   


chenier (958 hozzászólás)
A díjakról általában • 8642015-01-18 12:45:43
Csak még mindig azt nem értem, hogy a zenész kategóriában milyen szempontok alapján hasonlították össze Jandó Jenőt Sztevanovity Dusánnal. Vagy milyen alapon versenyezett egymással Koncz Zsuzsa és Melis György, vagy tavaly Marton Éva az Amadinda együttessel. Hogyan jöhet ki a végeredmény?
Tudom, lerágott csont ez, de én mégsem értem.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513272015-01-15 13:17:13
Tökéletesen egyetértek veled!
Megint az Obrazcova interjúra hivatkoznék, és ugye ő nem akárki volt.
Azt mondta, hogy azért fontos, hogy ne rossz énekesekkel (ha úgy tetszik, eszközzel) adják elő az operákat, mert nem biztos, hogy a néző legközelebb is kiváncsi lesz arra a műre. Ha pedig valaki először látja, hallja azt az operát, a műről is rossz véleménye fog kialakulni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 512972015-01-14 10:44:25
Hát persze! A macskám is elég szépen nyávog, szóltam is neki, hogy készülhet már, eljött az ő ideje!
Obrazcova, Jelena • 1092015-01-14 09:18:09
Megnéztem az anya-lánya interjút, és Obrazcova minden szavát kőbe kéne vésni!
Például, nagy problémának tartja, hogy ma a világban nagyon sok az "ócseny plahíji pévci", (nagyon rossz énekes)és elsősorban azért, mert rossz tanárok tanítanak. Véleménye szerint azoknak van igen nagy felelősségük ebben, akik rossz tanárokat helyeznek el a konzervatóriumokba. (A Zeneakadémia megfelelője)
Beszélt még arról a helytelen divatról, hogy ma minden énekes lefogy, és ezzel az is veszít a hangjából, akinek volt hangja.
A lánya általában szabadkozik, hogy miért is nem lett belőle igazán elismert énekes, de ehhez tudni kell, hogy a fiatalabb Jelena nem örökölte anyja hangját és tehetségét.
Érdekes interjú.
Obrazcova, Jelena • 1042015-01-13 19:43:28
Ez bizony igaz. Nem mai értelemben vett szépség volt zörgő csontokkal, 40 kilóval, hanem az érett, érzéki nő megtestesítője, hatalmas kék szemekkel, nőies alakkal.
Láttam a Werthert, amit ő rendezett, az akkori férje vezényelt és természetesen ő énekelte Charlotte szerepét...
Még életemben nem láttam olyan szenvedélyes, természetes, minden sallangtól mentes pazar játékot. Mit játékot, élte, megélte a szerepét. Messziről is "láttuk" a könnyeit, és mi is vele sírtunk. A hangja meg... hát arra nincsenek szavak!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 52482015-01-13 16:49:19
Gyönyörű a nekrológ. A 80-as években sokszor, sok helyen láttam őt az Aidában, de mindig csak őt láttam. Bármily jó partnerei voltak, csak rá kellett figyelni, egy pillanatra sem lehetett tőle elvonatkoztatni. A 3. felvonás végén mindig megakadt az előadás az észtevesztő ovációtól. Csoda volt, egyszeri és megismételhetetlen!
Obrazcova, Jelena • 852015-01-12 14:51:21
Amikor egyszer beszélgettünk azt mondta: " színház nélkül képtelen vagyok élni. Majd ha egyszer meghalok, nekem ott fenn is lesz színházam. " Drága Jelena Vasziljevna! Isten nyugosztaljon! Soha nem felejtünk el téged!
Marton Éva • 5392015-01-04 21:17:50
Szívemből szóltál!
Marton Éva • 5382015-01-04 21:17:11
Szíveből szóltál!
Erkel Színház • 49392014-12-31 16:37:43
Ez így van! És nem csak több Mozart lakozik a kisujjában, de több Wagner, Verdi, Puccini és a többi!
Kolonits Klára • 1812014-12-31 11:33:42
Még főiskolásként hallottam Szűcs Mártát Gilda szerepében. Többször is megnéztem vele, és azóta ebben a szerepben nekem ő a legjobb. Telt és gyönyörű hangon énekelte, hibátlan kadenciával és a duett végén a magas esz-szel. A hangja könnyedén átjött a zenekaron és az együttesekben, például a vihar hármasban. Engem az sem zavart, hogy nőisen telt alakja volt. Lehet, hogy ma már nem akceptálnák, amit nagy butaságnak tartok.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 510622014-12-27 12:44:31
Várjuk ki szerintem az előadás végét és utána mondjunk véleményt! Az is szempont lehet a szerepek kiosztásánál, hogy ki mikor ér rá.
Pantheon • 13632014-12-23 07:19:30
Nagyszerű egyedi hangú, hókusz-pókusz nélküli énekes volt, és remek dalszerző is.
Tegnap este újra meghallgattam vele a You are beautiful című dalát...
Isten nyugosztalja!
Élő közvetítések • 42772014-12-21 10:11:05
A Merkelben azt írja a kritikus, hogy a Gilda-Rigoletto duettben egyszerűen kisétált a színpadról és Gilda egyedük énekelt. A karmester nem akarta megállítani a zenekart, de állandóan kézzel integetett, hogy jöjjön vissza.
Egyébként nem hiszem, hogy beteg volt, ebben az esetben egy komoly énekes lemondja a premiert. Sokkal inkább valószínűbb, hogy a próbák alatt ráénekelt. A főpróbát már egyáltalán nem énekelte el, csak tátogott.
De van egy mániája, amit szinte mindig bedob, és kénytelen vagyok azt hinni, hogy még a szerződésébe is beveszi: itt is meztelen a felsőteste, csak egy gallér van rajta. Valamiért ez nagyon fontos neki.
Élő közvetítések • 42742014-12-21 07:46:57
Sosem volt egy hang, maximum Mozartban úgy-ahogy elment.
De szép fiú volt, főleg fiatalabb korában, és ez a lényeg! A rendezők meztelen beolajozott felsőtesttel küldték a színpadra, /Don Giovanni/és mindnki ájuldozott, hogy milyen szívdöglesztő. Ugyanezt a hangjáról már nem lehetett elmondani.

A Rigolettóban pechjére képtelenég hazudni, dögnehéz szerep és még szépnek sem szabad lenni.
A mai szemlélet és hóbort, hogy a hangi kvalitást háttérbe szorítják, sajnos tönkreteszi az énekest és tönkreteszi a közönség fülét, aki egyre jobban hozzászokik a silány színvonalhoz.

Az az énekes, aki nem képes a hangot próbáló nehéz szerepek eléneklésére, mert nem a hangjának való szerepeket énekel, -ilyen teljesítmények akár a legnagyobb házakban is egyre gyakrabban fordulnak elő, -csak idő kérdése és akár már a sznpadon, előadás közben kényszerül feladni!

Hatalmas probléma, hogy kihalóban van egy bizonyos tudás: az operához és a hangokhoz értő szakma!
Erkel Színház • 48302014-12-18 09:17:33
Hozzá kell szoknunk a látványhoz, különben régimódiak maradunk.
De jobb lenne, ha új törvényként megszavaznák, hogy az utcán is végezhessenek ilyen szükségleteket. Vizelőket néha látni is, igaz, hogy még nem csoportosan csinálják. És ugyebár azokra is tekintettel kéne lennünk, akikre hirtelen rátör a kangörcs!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 52302014-12-18 09:08:50
Én másra emlékszem.
De abban mindnyájan megállapodhatunk, hogy adná az ég, hogy olyan kvalitású tenoristáink legyenek, mint ő! Nagy baj akkor nem történhet!
Pantheon • 13472014-12-02 09:55:50
Fiatal volt....
Isten nyugosztalja!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 509452014-11-30 14:13:14
Ehhez nincs joga, és más színházból repülne, mint ahogy repült is, mint a győzelmi zászló, nem beszélve arról, hogy a vezetőségre is, főleg Ókovácsra vet igen rossz fényt! Igen helytelenül nem szólnak vissza neki, de hát addig jár a korsó a kútra, amíg valaki földhöz nem b......!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 509392014-11-30 10:02:40
Hát az 1-2-3-4-ről éppen neki nincs fogalma, és amikor elrontja, másokat okol a bénaságáért!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 509322014-11-29 11:25:45
Ez így van!
Nem véletlen, hogy annyi helyről repítették rossz vezénylése és összeférhetetlen magatartása miatt. Gyakorlatilag már sehol sem kell.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 509122014-11-27 14:41:55
Majd lesz egy újra értelmezett divatos rendezés, amiben a Cavaradossi és a Scarpia egymásért fog epekedni, a Tosca meg a mélybe veti magát bánatában!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 508982014-11-23 18:11:43
Milyen orgánumról beszélsz Nagy Zoltán esetében?
Se téged nem akarlak bántani, sem őt, de nem csak a süket nem hallja, hogy annak az énekesnek egyszerűen nincs hangja!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 508492014-11-17 08:42:29
Elég nyomasztó olvasni ezt a vitát, hogy kinek mi tetszik, és ha nem az ami nekem, akkor kikaparom a szemét!
Ugyan már! Ízlések és pofonok...
Callas Normáját, főleg az 1959-ben felvettet feltétel nélkül imádom már kiskorom óta!
Egy-két részlet az élő milánói premierből is meg van nekem. Csodálatos!
Egy dologban (több is van)senki nem versenyezhetett vele, az pedig a hangján keresztül való érzelmek tolmácsolása.
Kinek milyen hangszín tetszik, megítélés kérdése.
Sutherlandot mindig csodáltam káprázatos technikájáért, ugyanakkor számomra, hangsúlyozom, számomra kevés az érzelmi töltés, megjelenése, külseje a színpadon a férfias nő kategória. Van akinek tetszik az ilyen, nekem nem.
De mondom, ez az én véleményem, és a vélemények még családon belül is ütközhetnek. Például én sosem rajongtam Kiri Te Kanawáért, se a hangjáért, se a játékáért, de itthon van aki ezt máshogy gondolja.
És akkor mi van? Nem fogunk ezen összeveszni!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51982014-11-17 08:15:28
Igazi találós kérdés, hogy az operabálon rettenetesen rosszul éneklő Kasarova mit keresett újra nálunk, ezúttal Rost Andrea koncertjén!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 508012014-11-14 20:50:42
A porta SZERINTEM a lehető legrosszabb üzenet volt és nem csak Verának!
Pénzkereseti lehetőségnek adódott, igen, biztos, de kitették a "kirakatba-", hogy tessék, ez lett belőle!
Én felháborodtam ezen az eljáráson, de biztos bennem van a hiba.
Ma sem vigyáznak a fiatal énekesekre. Agyonpróbáltatják őket, sokszor előadás napján délelőtt egy másik operát próbálnak, vagy előadás után! - bizony ilyen is van!
És mernek szólni, vagy tanácsos szólniuk? Na ebbe inkább ne menjünk bele!

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 507942014-11-14 17:51:07
Számomra életem egyik legdöbbenetesebb pillanata az volt, amikor először láttam meg Fekete Veronikát az operaház portásfülkéjében ülni, mint portást. Jelzem, tudom, hogy nem csak én döbbentem meg ezen! No nem azért, mert nem tisztelem a portásokat, de a felismerés, hogy egy ilyen pálya, főszerepek, Liszt-díj és Érdemes művész díj után egy operaénekest a portásfülkébe dugnak, és tőle kell elkérni a kulcsot, őt kell megkérdezni, hogy látta-e bejönni X.Y.-t, úgy éreztem, mintha gyomorszájon vágtak volna!
Nem tudom, és nem firtatom az okokat, sejtéseim persze mint mindenkinek, nekem is vannak. De bármi is legyen a magyarázat arra, hogy valaki már nem lép színpadra, ha tudna énekelni, de nem engedik, vagy nem szereti az igazgató, vagy bármi is az ok, portásnak, takarítónak, jegyszedőnek, nem degradálhatnak le énekest!
Én ezen a fórumon abban az időben azt olvastam, hogy "de mit csinálhattak volna vele?" -emlékeztek?
Nem tudom. De legkönnyebben az énekest lehet megalázni, és sokan meg is teszik.
Ennek kellene sürgősen gátat szabni!
Operett a magyar rádióban (1949-1990) • 6642014-11-10 10:31:57
kitért
Operett a magyar rádióban (1949-1990) • 6632014-11-10 10:31:19
Tegnap este Kerényi Miklós Gábor egyik pár hónappal ezelőtt felvett interjúját lehetett látni az echo tévén.
Ha látta valaki még rajtam kívül, kérem, hogy fordítsa le nekem, hogy mit akart mondani az ex operettigazgató, jelenleg művészeti vezető úr, mert sajnos egy kukkot sem értettem belőle!
A kérdésekre egyenes választ soha nem adott.
Vagy kiért, vagy mismákolt, vagy egészen másról beszélt.
Egy viszont biztos és érthető volt, hogy mondandója csak egy szó körül forgott: nemzeti!
Nemzeti musical az operettben játszott műfaj neve, nemzeti zeneszerzők az új magyar musicalek szerzői, Lévay Szilveszter és Szakcsi Lakatos Béla, akik nem utolsó sorban Lehár és Kálmán munkáit folytatják tovább!!! Milyen fontos a nemzeti tanterv, milyen fontos a nemzet összefogása, a nemzeti érzés, és így tovább.
Szép, szép, de ha jól emlékszem úgy 15 évvel ezelőtt még más színekben pompázott, ami nem feltétlenül baj, de mostani nyelvcsapkodása a gyengébb gyomrúaknak émelyítő!
Edita Gruberova • 26492014-10-29 19:08:08
Istenem, hogy nem csak idiótaságokat lehet olvasni a fórumon! Kösz!
Edita Gruberova • 26392014-10-28 13:55:07
Sajnos én nem voltam a koncerten, de az előbb meghallgattam youtubon az őrülési jelenetet a tegnapi előadásból.
Csodálatos és hihetetlen, hogy milyen jó pozícióban szól még mindig a hangja. A magas regiszter egészen fiatalos, és nagy erénye azok a csodálatos pianissimók!
Olvasói levelek • 104992014-10-27 13:58:11
Jót derültem "operakritikus" Falstaff elemzésén!
Ha megrendeznék egyszer az idióta operakritikák versenyét, ez a kritika elvinné a fődíjat!
Agache biztos Wiedemanntól és Kelemen Zoltántól énekel jól, akiket egyébként igen tisztelünk, de hogy ki kit inspirál a darabban, ezt a kritikus nemigen vette észre.
Sokszor zavar bizonyos embereket egy-egy igazán nagy énekes szereplése és ünneplése, és ahelyett hogy örülnének, inkább belekötnek.
"Agache jó Falstaff lehetne"- írja egy Nagy Senki!
Üzenem, hogy nem lehetne, hanem az is! Rajta kívül rengeteg embernek ez a véleménye, a SZAKMÁNAK is, pedig ők még értenek is hozzá!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 507112014-10-23 14:06:28
Bóka még nem is olyan rossz kritikus, Mona Dániel írásai viszont a teljes hozzá nem értést tükrözi, ami még a nyilvánvaló rosszindulatnál is rosszabb!
Alexandru Agache, a bariton • 192014-10-19 19:02:14
Világviszonylatban is kevés az olyan énekes, aki a színpadon félelmetesen drámai is tud lenni, ha a szerep úgy kívánja, és ilyen fenomenális humorérzékkel is elő tud állni, mint ő a Falstaffban. A közönség dőlt a nevetéstől.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 506752014-10-19 18:37:18
Nekem ma az egész előadás nagyon tetszett. Jó, a konyha-kép előnytelen az énekléshez, mert százfelé száll a hang, nem zár le semmit a díszlet, de összességében ez a darab mégis meg van rendezve.
Kelemen Zoltán, operaénekes • 302014-10-19 17:38:08
Azt hiszem, hogy életem egyik legemlékezetesebb előadását ültem végig ma délelőtt az operaházban.
Ezúton gratulálok Kelemen Zoltánnak, akinek remek Fordja úgy hangban, mint figurában, nagyszerűen megformált alakítása az előadás egyik fénypontja volt.
Kedvenc előadók • 26852014-10-16 10:53:12
Nagyon tetszett!
Íme egy nagy művész, aki ismeri és becsüli a szakmát, tudja, mi az az alázat és minden szavában hatalmas igazságok rejlenek. Mit rejlenek, kiáltanak, hogy hallják meg végre az illetékesek!
Nagy öröm volt olvasni, köszönöm.
MET-es operaelőadások moziban • 5022014-10-15 10:18:54
A legnagyobb globális problémának én a rossz hangképzést, a rossz ének tanítást tartom! Nincsenek igazi mesterek és a hangokhoz értő dirigensek is eltávoztak. Az énekesek többsége nincs tisztában azzal, hogy mire való a hangjuk, az impresszáriókat pedig csak a pénztár csengés érdekli. Ganidze pár évvel ezelőtt Nabuccózott nálunk, harmatgyenge alakítást nyújtva.
Jonas Kaufmann • 9012014-10-07 08:25:57
Sokan elfelejtik, hogy az énekes is ember, megbetegedhet, vagy más ok is közrejátszhat abban, ha lemondja az előadásait.
Ismertem egy nagy énekest, akit annyira megviselt a válópere, hogy kénytelen volt hónapokon keresztül lemondani.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 504772014-10-01 20:28:40
A hír TV-n megy éppen egy interjú Jirí Menzellel.
Sajnos szinte élvezhetetlen az egész, mert már megint, mint annyiszor egy buta, az operához semmit sem konyító riporter kérdezi a rendezőt! Többször kényelmetlen helyzetbe hozta, és Menzel csak annyit válaszolt ilyenkor, hogy mást kéne megkérdeznie, vagy mástól érdeklődjön!
Belcanto • 8152014-09-30 13:05:49
Gyönyörű a Turandot képen.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 504532014-09-29 10:42:17
Alexandru Agachéval és Ambrogio Maestrivel egyenrangú szintre emelni Luis Ledesmát....nos barátom, a fülhallgatód sürgős lecserélésére biztatnálak!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 504482014-09-27 11:24:32
Megbetegedtek. Van ilyen.
Alexandru Agache, a bariton • 122014-09-24 19:59:42
Szerintem, ha kekeckedhetek, nem az ő érdeme, hogy Agache nálunk énekel. Elsőként Bátor Tamás hívta a Müpába, előtte, amikor még nem is élt Budapesten, a miskolci fesztiválon énekelt 2 alkalommal is, majd 2009- ben Fischer Ádám szerződtette a május ünnepi Rigoletto előadásokra. Győriványi Ráth György is szívesen dolgozott vele, és most Ókovács Szilveszter nemkülönben. Tehát nem a párja érdeme, hogy hallhatjuk, hanem elsősorban az övé, mert igen jól énekel, és a vezetőké, akik foglalkoztatják.
Marton Éva • 5092014-09-24 14:12:24
I. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny győztese: Marton Éva
Alexandru Agache, a bariton • 52014-09-22 23:09:47
"férfias is tud lenni" No mifene!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51412014-09-22 12:11:06
Akkor jól van, nem csak én hahotáztam rajta, mármint nem zétán és a résztvevőkön, de nekem is potyogott a könnyem!
Akinek nincs humorérzéke, ássa el magát!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 503722014-09-19 23:35:33
Ha ennyire nem tetszik, ne nézd meg újra! Nekem sem nagyon jön be, ezért én sem vagyok ott! Ennyi. De akik elmennek, azt mondják, hogy a közönség lelkesen szétveri a házat. Akkor meg valami csak történik a színpadon!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51342014-09-19 23:29:43
Tehát Janusnak szántam a választ, talán érthető, csak már jó késő van.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51332014-09-19 23:26:03
A zsákbamacska kifejezést akaratlanul is tőled csórtam, mert elolvastalak! Bocsi!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51322014-09-19 23:22:19
Pedig joga van az Operaháznak, szerintem kötelessége is előre informálódni, hogy a rendező, - aki ugyebár esetünkben nem egy ismert Zeffirelli, mi a jó francot akar nálunk rendezni! A koncepciót más operaházakban sem tartják titokban az igazgatóság előtt, vagyis ha úgy tetszik, nem zsákbamacskát hoznak! Ilyen ugyanis nincs! Minden bizonnyal elfogadták a koncepciót, ami viszont szívük joga.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 503322014-09-16 09:19:04
Canio olyan szerep, ami kicsit mélyebb fekvésű Turiddunál, és igenis hősibb hangvételt kíván!
A hőstenort onnan ismerni meg, hogy középen is szól a hangja, sötétebb a hangszín, és Canio szerepe centrálisan a középhangokra íródott, még akkor is, ha van 2 db magas B, és egy H is a szerepben.
Turiddu után életveszély énekelni ugyanazon az estén, mert félő, hogy a magasabb fekvésű szerep után a hang nem képes "leszállni", és még ott van az elfáradás, ami teljesen normális az egyfelvonásos, ám nagyon nehéz Parasztbecsület után.

Egy-két világnagyság igaz sikerrel próbálkozott mindkét opera eléneklésével, de ez csak keveseknek adatik meg.





.
A nap képe • 14962014-09-13 13:30:40
Lemaradt a mai nap képéről Peter Dvorsky!
Opernglas, avagy operai távcső... • 184042014-09-11 19:43:53
bocs, bili.
Opernglas, avagy operai távcső... • 184032014-09-11 19:40:26
Bertrand de Billy....brrrrrrr! Kétbalkezes szerencsétlenség!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 502112014-09-06 15:07:30
Bocsánat, NEM a származásról van szó!
Hanem arról, hogy nem Pinchas Steinberg az első olyan karmester, aki külföldiként nálunk dolgozik, és képtelen viselkedni, valamint képtelen az indulatait kordában tartani.
Számára teljesen mindegy, hogy énekessel, rendezővel, korrepetitorral vagy zenekari művésszel szívózik, csak másokat bánthasson! Ráadásul ezek a szívózások mindennaposak, durva hangnemben, sértő stílusban szoktak elhangzani!
A lent említett esetben ráadásul igaza sem volt, mint később kiderült, az ominózus helyen, ahol nem volt együtt fél ütem erejéig a zenekar az énekessel, a maestro hibázott, mert elsinkófált egy nyolcadot az ütemből!
Emberek vagyunk, mindenki hibázik, csak az nem, aki nem dolgozik. De sokat tépázott operaházunknak nem ilyen hiszteroid, másokat tisztelni képtelen, agresszív karmesterre lenne szüksége!

A tegnapi Pár-Baj próba után mindenki láthatta, hogy Medveczky Ádám üldögélt békésen a büfében.
Szerintem a pulpitusnál lett volna a helye!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 17212014-08-30 16:49:53
Valóban átesett a ló másik oldalára, már ami a fogyást illeti.
Rendkívül vékony.
Opernglas, avagy operai távcső... • 183602014-08-20 19:19:36
Bocsánat, nem bírom megállni, hogy ne szóljak!
A Covent Garden-beli Manonban Domingo egy 3. felvonásbeli h-t kivéve jól énekelt, nagyon jól játszott és szédületesen jól nézett ki! Szerintem.
A partnernője viszont annál gyengébben énekelt, szürkén játszott,tulajdonképpen az egész operát végigszenvedte!



Bocs az offolásért!
Opernglas, avagy operai távcső... • 183522014-08-20 11:41:20
Én szerettem Domingót tenor fénykorában, mert szép és egyedi volt a hangszíne, képzett zenész, aminek következtében az egyik legmuzikálisabb énekes, és jól is nézett ki, tehetséges színész volt, tehát sok pozitívum szól mellette.
A c-vel mindig meggyűlt a baja. Ismeretes a MET Turandotjában Marton Évával gikszer kerül abba c-be, más operákban, ahol viszont kijön, vékony és nehézkesen éri el.
Kivételesen intelligens énekes hírében áll, éppen ezért érthetetlen amit mostanság művel.
Opernglas, avagy operai távcső... • 183262014-08-18 09:53:35
Nem vagyok biztos abban, hogy a kritikusok le mernék írni az igazságot, eltekintve néhány elenyésző olasz kritikustól. És itt jön Domingo hatalma és befolyásossága, amivel sajnos nagyon visszaél.
A világ egyik legnagyobb fesztiválján, ahol nem egy nagynevű és nagyszerű énekest húztak le már a sárga fölig, Domingo megteheti, hogy ilyen produkciót adjon ki a kezéből!
Ha Verdi mester két tenor főszereplőre akarta volna írni a Trubadúrt,biztos megtette volna, de baritonra gondolt, és ezt még a nagy Domingónak is tudomásul kellene vennie! Mint ahogy azt is, hogy elmúlt az idő, nagyon öregnek néz ki, és el kellene búcsúznia már a színpadtól.

De szerintem nem fog, egészen addig.....
Opernglas, avagy operai távcső... • 183122014-08-14 11:52:39
Hát igen.
Nekem az a legmegbotránkoztatóbb az egészben, hogy Domingo, akit azért változatlanul kedvelünk, no nem a mostani teljesítményéért, tehát Domingo, a világhírű tenor, Domingo, a szaktekintély és operaigazgató, karmester és "mindenható", fittyet hányva mindenkire és elsősorban magára a műfajra, nyilvánvalóan visszaél a hírnevével és a hatalmával!

A napokban Ilosfalvyról volt szó. Róla elképzelhetetlen lett volna, hogy Nabuccóként vagy Luna grófként állt volna ki, igaz, hogy ő hetvenen túl is el tudta énekelni a tenor főszerepeket!
Egyébként nem akartam Domingót bántani, de ez már tényleg nagyon ciki amit csinál!
Kolonits Klára • 1042014-07-15 11:19:57
Most hallottam, hogy Osváth Júlia 56 évesen is énekelte Musetta szerepét, méghozzá kirobbanó sikerrel. Pedig az egyik előadáson Mimi szerepében nem más, mint Renata Scotto vendégszerepelt az operaházban.
Kedvenc magyar operaelőadók • 9122014-07-01 20:12:28
Remek interjú!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 500182014-06-30 11:54:04
Nekem is tetszett ahogyan énekelt, tulajdonképpen verte a mezőnyt. Mert azért olyanok is voltak, akiknél gyorsan átkapcsoltam a focira!
Momus társalgó • 53432014-06-17 09:12:39
Gratulálunk Schiff Andrásnak a magas kitüntetéshez, de nem elfelejtendő, hogy hogyan mocskolta be a külföldi médiában Magyarországot! Egyébként Fischer Ádám detto, és még van képe itthon dolgozni, meg interjúkat adni! A pofám leszakad!
A tehetség és az emberi jellem, mint tudjuk, nem mindig jár kézen fogva egymással.
Pitti Katalin • 6682014-06-10 19:50:44
Kb 3 és fél percet voltam képes meghallgatni az interjúból, de tovább nem bírtam!
Éspedig nem Pitti Katalin miatt, hanem a bicskanyitogatóan antipatikus és idiótaságokat kérdező barom miatt!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 498522014-06-06 16:19:39
A Falstaff rendezés egyszerűen rossz, nagy, nyitott légtérrrel. A dekoráció mélyen belülre került, az énekesek pedig messze a zenekartól kénytelenek énekelni, aminek következtében tökéletesen elnyelődnek az énekhangok. A darabban fellépő művészektől tudom, hogy egyes részekben ők Is alig hallják a zenekart. Tehát a munkafeltételek nagyon is közrejátszanak abban, hogy milyen színvonalú produkció születik!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 497192014-05-26 10:28:31
Még megérjük lásd meg, hogy az operabál díszvendége a szakállas Wurst kisasszony lesz! Nem kell soká várni rá szerintem!
Pantheon • 12582014-05-17 10:01:48
Megrázó, hogy sorban mennek el a nagy énekesek! Engem is lesújtott Andor Éva halála, igaz, tudtuk, hogy nagyon beteg volt.
Fantasztikus ének tanár volt, sok ismert énekes tanult nála a Zeneakadémián. Olyan tanár volt, aki "termelt" is növendékeket, aki nem csak névlegesen volt tanár, hanem tudott is tanítani!
Isten nyugosztalja!
Házy Erzsébet művészete és pályája • 28822014-05-16 15:56:05
Nem kifejezetten ide illik, csak az operett miatt.
Többször hallgatom a Dankó rádiót autó vezetés közben, és főleg az operett műsorokat.
A régi felvételek nagyon tetszenek, igazi, jó hangú opera énekesek tolmácsolásában, mint Házy, Ilosfalvy, Melis, Berkes János, Kincses Veronika...vagy a régebbi operett előadók, Tiboldi, Zsadon Andrea, Németh Sándor...
Aztán bejátszanak a mai előadóktól is! Hát tényleg név nélkül, de borzasztó őket hallgatni! Rá sem lehet ismerni Lehár vagy Kálmán csodaszép dallamaira! Tényleg, egyedül Boncsér Gergely jó, de a többi! Musicales erőlködés, vékonyka sikítozás!
Belcanto • 8062014-05-16 09:18:10
Gratulálok Szűcs Mártának,és nagyon örülök, hogy díjat kapott!
Nem szabadna elfeledkeznünk azokról a kiváló operaénekeseinkről sem, akik olyan csodálatos előadásokkal ajándékoztak meg minket, mint Szűcs Márta!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496512014-05-14 20:52:34
Marton Éva mint főtanácsadó szokott járni egy-egy előadást megnézni, de ő is csak ritkán. Viszont egyre többen mondják, hogy a véleményét tökéletesen semmibe veszik!
A Magyar Zenekarok helyzetéről • 432014-05-08 17:50:48
Ez a cikk a "nesze semmi,fogd meg jól" kategóriába tartozik.
Döbbenet, hogy mik történnek sorozatban a magyar zenei élet területén, és mindent homály fed, nem derül soha fény a miértekre!
Ilosfalvy Róbert • 4782014-04-28 13:34:05
Bizony nagy köszönet a könyv szerzőjének, mert ezzel a könyvvel mindenkinek örömet szerzett, aki szerette Ilosfalvy Róbertet. (Olyan biztos nincs, aki nem szerette.)
Komolyra fordítva a szót, én már rávetettem magam, csak az a baj, hogy ha leteszem, mindig eltűnik valahova, mert a családból állandóan elviszi valaki!
Hiába mondom, hogy várják már meg, amíg kiolvasom....
Erkel Színház • 45412014-04-26 11:03:14
Annyit fűznék hozzá az elemzéseidhez, hogy a győri színház nagyon rossz úton jár, de ebben nem a felkért énekesek a hibásak!
Az ottani igazgatónak fogalma sincs a hangokról és nem érdekli semmi más, csak az, hogy ki fogadja el a legkevesebb gázsit!
Ilyen szemlélettel egy bizonyos színt alatt már nem lehet operát csinálni. Nem lehet Verdit amatőr szintre lerángatni!
Mert ez lesz a végeredmény, és szerintem így inkább ne csináljanak operát!
Erkel Színház • 45392014-04-25 10:34:01
A Vérnász természetesen az Operába való, méghozzá jó hangokkal. Akkor nem lehet baj!
A szereposztást elnézve az ember csak ingatja a fejét.
Obrazcova, Jelena • 542014-04-24 16:04:36
Ünneprontásnak a tubuson lóg Zürichből a Parasztbecsület Paoletta Marrocuval! Gondolom elrettentő példának.
Obrazcova, Jelena • 532014-04-24 16:00:09
Hát igen! Egyébként a film sem semmi!
Komlóssy Erzsébet • 212014-04-23 07:59:47
Újra elment egy legenda. Elolvastam a Fidelión azt az interjút, amit a 80. születésnapjára készítettek vele.
Egyszerű, a legparányibb öntömjénezéstől is mentes, őszinte vallomás.
Aztán az embernek önkénytelenül eszébe jut, hogy mi az oka annak, hogy nem születnek ma ilyen dús hangok?
A legtöbb mezzó szoprán, vagy jó esetben nadrág mezzó! És ezzel sajnos megfosztódunk attól az élménytől, amit egy igazi Carmen, Amneris, Azuczena jelentene.
Van egy régi Carmen keresztmetszet lemezem magyarul, Komlóssy Erzsébettel. A partnerek Szőnyi Ferenc, László Margit. Most újra meghallgattam. Fantasztikus.
Isten nyugosztalja Komlóssy Erzsébetet!

Kedvenc magyar operaelőadók • 8922014-04-22 10:25:19
Ne haragudj, de ez így nem igaz!
Mindkettőnek hangsúlyosnak kellene lennie, ezt én is vallom, de ha jó a rendezés, viszont szarok az énekesek, hát elmehetünk a sóhivatalba! Vagy hazamegyek és beteszek egy Corellis, Pavarottis, Cabellés, Gruberovás, Martonos satöbbbbbbi--cd-t és kárpótolom magam.
De ha éppen egy "múzeumi" rendezés adnak, amit ezerszer ununk, ám énekel egy-két fantasztikus hang és egyéniség, és a fülemet sem kell köszörűvel halálra élezni, hogy halljam az éneküket, nos, akkor sokkal szebb élménnyel távozhatunk, azért ezt el kell ismerni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 495592014-04-22 10:15:48
Az 1 éves időtartalmon én is elcsodálkoztam!
És úgy van az egész tálalva, hogy milyen megtiszteltetés érte Kovács Jánost!
Kedvenc magyar operaelőadók • 8892014-04-22 10:09:18
"a hang számít mindenekelőtt." Ez így is van, de ne felejtsük el hozzátenni, hogy ahhoz hangnak is lenni kell! Szegény Pavarottinak is volt!
Kedvenc magyar operaelőadók • 8852014-04-22 08:27:07
Nem kommentálnám túlságosan a cikket, a kérdezőt különösen nem.
A divat ma már más, ez így is van, de hadd jegyezzem meg, hogy nem is oly rég még hallottunk olyan ducibb, ám mégis hihető Mimit és Pillangót, aki úgy is nagyszerű volt, hogy nem kellett becsuknunk a szemünket! Bizony ám! És rendesen énekelt, nem nyávogott!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 495412014-04-18 09:44:48
"Örömmel" olvasom, hogy milyen barón átírták a Máté passiót, és legnagyobb döbbenetemre nem csodálkozom. Miért is tenném, amikor ma mindent szabad!
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 18672014-04-15 09:43:45
Nem mai keletű, de e súlyos probléma gyökere ott rejlik, hogy nincsenek jó férfi énekes tanárok! Akik tanítanak, azok nem tudnak tanítani, nem ritkán énekelni sem, akik meg tudnának tanítani, nem tanítanak, vagy nem taníthatnak. Ezzel a kör bezárul, és marad a végeredmény.
Nagyon szomorú!
Jonas Kaufmann • 7452014-04-14 15:58:05
Négy van neki, igaz, a legkisebbnek nem a felesége az anyukája!
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 18512014-04-13 16:26:26
Az ügyes kritikus:
László Boldizsár két gikszert is énekelt, de nem ő a hibás, hanem a szerep nehéz.

Hát igen, persze, sok nehéz címszerep van ezen a fránya világon!!!

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 494972014-04-09 21:27:24
.....és hova tűntek a magyar rendezők és a karmesterek?
José Cura • 3342014-04-02 15:42:15
Szokatlan örömmel tölti el, ha hibát talál a hírességek teljesítményében???
Eddig csak azt hittük, hogy egy tudatlan tróger, aki irigy a tehetségekre, most már legalább tudjuk, hogy pszichopata is!
Jonas Kaufmann • 6992014-03-28 19:41:04
Ennyi hibája egészen egyszerűen nincs neki, néha érzem, hogy a közép magas hangokat kissé lenyeli, de neki ilyen a torka. Ezzel készíti elő a magas hangokat.
Jonas Kaufmann • 6922014-03-28 15:45:03
Hát jó, nekem ez újdonság, ezidáig azt gondoltam, hogy bariton hang kérdésben egészen otthon vagyok.
De Kaufmann azért még énekeljen sokáig tenor szerepeket. Persze csak akkor, ha te is jónak látod!
Jonas Kaufmann • 6892014-03-28 14:17:14
Hát nem elég tenor hang énekel bariton szerepet a nagyvilágban? Még a Kaufmannak is ezt kéne énekelnie?
A hülyeségnek is van határa, de biztos csak provokációnak szántad amit írtál, mi meg ugrottunk rá!
Ugye?
Operamúzeum • 6712014-03-27 15:00:51
Jé, ezt a filmet nem is ismertem! Egyébként nekem tetszik a rendezés. Viszont sokat árt a magyar szöveg, a bárgyú fordítás, rücskös Lola (mi az?) meg ilyesmik.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 494232014-03-26 11:56:47
Legalább a fél ház búzott, úgy hogy elég nehéz lenne megállapítani, hogy kik tartoztak bele!
Amennyire meg tudtam állapítani, a Staatsoper közönségének az nem jött be, hogy tenor énekli a Prológot.
Simon Keenlyside • 3562014-03-26 10:01:32
"Nem végtelenül nehéz áriákból kell összerakni egy estet...." hát ja! De vannak, akiknek sikerül, bár ők vannak kevesebben és magas színvonalon végig is tudják csinálni! Mindenképpen több tiszteletet érdemelnek, mint azok, akik mutatóba hoznak egy és fél áriát, max. két áriát, a koncert többi részében meg bohóckodnak, kiegészítőkkel helyettesítik a hangot, betétdalokat adnak el!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 494072014-03-25 18:29:40
Cura a nagy világban is megosztó énekes: rengetegen rajonganak érte az őrülésig, mások meg ki nem állhatják. Egyébként soha nem volt a kritikusok kedvence. Mint minden énekesnek, neki is vannak gyengébb előadásai és kirobbanó estéi, mert a művészek is emberek, nem?
Szegeden énekelt Otellóját személyesen nem láttam,hallottam, de a legtöbb vélemény eléggé egy irányba mutatott. Lehet, hogy nem volt formában, ez sajnos Szeged pechje, de 'felelősségre vonni', hogy miért kért és kapott annyi rengeteg pénzt, elég nagy blődség!
Az Otello egyébként jó szerepe, és inkább ő ebben a szerepben, mint Kaufmann akármikor is, mert megvan hozzá a hangereje és a kellő sötét tónus, plusz a férfias, robusztus kinézet sem árt a hadvezér figurájához!
Egyébként sok jó Otello előadást énekelt, például Buenos Airesben, vagy Londonban, és ezt el is hiszem olyantól, aki vele együtt lépett fel benne!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 493872014-03-24 16:58:42
Csodálkozom, hogy csak most tudott Cura a MÁO-ban debutálni! Furcsa, hogy miért. Hívták vajon, csak idő hiányában nem tudott eleget tenni a meghívásnak, vagy nem hívták, amit nem tudok hova tenni. Mindegy. De jó, hogy a magyar közönség is felfedezhette, és reméljük, hogy még jönni fog!
Jöhetne például szeptemberben Caniot énekelni! Abban a szerepében is párját ritkító!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 49812014-03-21 17:24:39
Anatolij Fokanov pedig orosz! És milyen jó, hogy erre vetette a sors! Milyen jól jártunk vele is, és mennyi szépet kaptunk tőle az elmúlt 25 évben!
Ám a rossz indulat és az irigység a legnagyobbakat úgyis mindig megtalálja.
Még az olyan szuper barátságos embert is mint Agache!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 493552014-03-20 07:40:04
Szerintem meg elsősorban a magyar énekeseknek kéne lehetőséget adni, hogy énekelhessenek, és olyan atmoszférát teremteni, olyan előadás és próbalehetőségeket kialakítani, hogy ne menjen el a hangjuk! Nem könnyű dolog ám, mert nagy szakmai tudás, tapasztalat, felelősség érzet és empátia kell hozzá!
Kiss B. Atilla • 1722014-03-14 20:40:33
Gratuláció Kiss B. Atillának a Kossuth-díjhoz!
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

Matthew Gee, Brian Hecht, Kiss Zoltán, Nico Schippers, Veér Mátyás
"A harsona csodálatos világa"
John Williams, Szergej Prokofjev és Robert Schumann művei

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Teleki Miklós (orgona), Kováts Kolos (basszus), Krusic Eleonóra (fuvola)
20:00 : Kiskunhalas
Római Katolikus Főplébánia

Sebestyén Márta (ének), Szamosi Szabolcs (orgona)
"Nyújtsd ki mennyből"
Kyrie, "A fényes Nap" népdal
Passacaglia (improvizáció a "Fényes nap" témára)
VIVALDI-BACH: a-moll concerto BWV 593
"Nyújtsd ki mennyből"
BARTÓK: Este a székelyeknél
TOLCSVAY: Kyrie, Sanctus (részlet a Magyar Mise-ből)
A mai nap
született:
1862 • Claude Debussy, zeneszerző († 1918)
1928 • Karlheinz Stockhausen, zeneszerző († 2007)