vissza a cimoldalra
2017-11-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60142)
Milyen zenét hallgatsz most? (24981)
Momus társalgó (6274)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3855)
Társművészetek (1217)
Kedvenc művek (142)
Kedvenc előadók (2813)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11196)
A csapos közbeszól (94)

Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1186)
Operett, mint színpadi műfaj (3390)
Erkel Színház (8514)
Miklósa Erika (1214)
Bartók Béla szellemisége (239)
Élő közvetítések (6691)
Franz Schmidt (2959)
Kelemen Zoltán, operaénekes (86)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4109)
A nap képe (1988)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (563)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2426)
Pantheon (2148)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (370)
Kimernya? (2594)
Help me! (1079)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: chenier
Leírás:
Honlap:
   


chenier (957 hozzászólás)
 
Erkel Színház • 84312017-10-30 08:41:32

"Olyan nagy baj ez?"- írod. Nem, nem baj!  De tudod, mindig vannak, akik mindent félre akarnak érteni!


Erkel Színház • 84202017-10-29 17:47:09

Szerintem Agachét inkább ne keverjük bele! Én úgy tudom, hogy ő mindenkivel szívesen énekel, például Palerdi Andrással is kifejezetten jó barátságban vannak.


Erkel Színház • 84042017-10-29 09:10:48

Azt írta valaki, hogy Kolonitsnak voltak bizonytalan hangjai! Nem voltam ott, de ezt egyszerűen nem hiszem el!  Róla, NEM! 


Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28702017-07-09 18:50:03
Az még nem olyan nagy baj, de azért a nevét nem kellett volna hibásan leírni!
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 10672017-06-19 22:08:53
Azért a Tokody koncert hangmérnökét jól seggbe rúgnám! Azt értem, hogy voltak ott olyan énekesek, akiket brutálisan fel kellett hangosítani, mert élőben a teremben jóformán semmi nem jött át belőlük, de a koncert egyetlen jó, nagyszerű énekes produkcióját nem kellett volna lerontani!
Az egész koncert élvezhetetlen, csúnya echóban úszik!
Opernglas, avagy operai távcső... • 196322017-04-12 10:55:16
Nem kéne énekesnőket itt állandóan összehúzni!
Szerintem mindenki a saját döntéseiért felelős, és egyáltalán nem biztos, hogy Boross rosszul döntött!
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22142017-03-10 11:23:48
Én is Kovács Jánosra gondoltam, hiszen sokszor helyettesítette Kocsist, és Kocsis nagyon megbízott benne!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 586722017-03-08 13:54:07
Igen, nem tiszted helyette ( sem) válaszolnod! De nem ám!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 586702017-03-08 11:12:18
Tisztelt Ladislav Kozlok!
Ha lehet kérni, ne ajánlgasson ide olyan közismerten magyargyűlölő román énekeseket, mint ez a két énekesnő!
Bogza se prágai, csak ott énekel!
Tokody Ilona • 2782017-03-04 12:22:50
Az Operaház honlapján már olvasható Tokody Ilona koncertjének a műsora., ami kedves szerepeiből lett összeállítva. Csak meglepett, hogy nincs se Domingo, se Carreras, se más a híres partnerek közül! Igaz, hogy Ilonát ünnepeljük, nem pedig másokat, mégis meglepett, hogy "csak" Alexandru Agache vállalta el a felkérést, aminek örülök, mert sokakkal együtt természetesen én is szívesen hallgatom őt! De hátha még talán mások is befutnak!
Opernglas, avagy operai távcső... • 195782017-02-02 16:44:54
Az első mondatodat igazán elmagyarázhatnád, mert nem értem!
René kollo nem igazán mérvadó, még ha sok mindent is énekelt, pl Otellót is, pedig abban akkorát bukott,mint ide Lacháza!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 63282017-01-26 10:10:25
Köszönöm a megemlékezést Bastianniniról!
Sajnos elég keveset lehet olvasni róla, és sajnos a világban sem nagyon emlegetik már a földkerekség egyik legnagyobb baritonját!
Pedig bármelyik szerepében hallgatjuk őt, utána meg azokat, akik ma énekelnek, és akiket a mai nagyoknak kiáltanak ki, nem lehet nem meghallani az égbekiáltó különbséget!
Nála minden együtt volt. A gyönyörű hang, muzikalitás, tökéletes fraziálás, kifejezőerő és nem utolsó sorban a remek külső adottságok.


Élő közvetítések • 59712016-12-08 10:49:50
Bocsánat azoktól, akiknek esetleg más a véleményük, de nekem sem a tenor, sem a címszereplő nem tetszett, bár a tenor valamivel jobb volt a kolléganőjénél. De semmiképpen nem Scala színvonal!
A nőnek lassú, nagy mozgások voltak a hangjában, és elnézést, de csúnyának is láttam a megjelenését, az arcjátékát meg kifejezetten antipatikusnak! Nem tudom, hogy ez mennyiben a rendező hibája.
Zeneileg meg rá sem ismertem a műre!
Balett-, és Táncművészet • 52262016-11-07 19:58:45
Cilike, ha kiejtés szerint írnánk, akkor nem Sosztakovics lenne, hanem Sásztákovics, kimondás közben a név közepére téve a hangsúlyt!
Természetes én nem okoskodni akarok, hanem tudom, hogy így kell kiejteni!
Anna Kareninát, például Anna Karenyínának ejtik ki oroszul, de mi még sem úgy írjuk le! És még hosszan lehetne sorolni.
Pantheon • 18172016-11-06 20:17:31
Istenem!
Requiem • 3972016-11-06 12:49:45
Valaki pedig azt mondta, (nem a Requiem produkcióról)hogy az örmény basszus fantasztikus énekes!
Persze ezt ma már nagyon sok mindenkiről mondják!
Momus társalgó • 58782016-11-04 09:32:52
Ma univerzális művészeket "teremtenek", akiknek mindent kell tudniuk! A baj csak az, hogy az éneklés nem úgy működik, hogy "énekelni akarok", és akkor megy is, hanem bizonyos adottságok, például elsősorban megfelelő hanganyag azért csak kell hozzá!
Az a szemmel látható és füllel néha hallható szenvedés, ami ennek a duettnek az előadása közben látszott a két előadón, mindenképpen a siralmas kategóriába tartozik!
Momus társalgó • 58742016-11-03 20:48:00
" Emlékszel még...." - énekelte Dolhai Attila és kék estélyibe öltözött operettes párja pár perce a tévében! De könyörgöm, ehhez is hang kell, nem elég a mikroportos meleg levegő!
Kolonits Klára • 7922016-10-21 19:33:07
Azért egy képet igazán betehettek volna Agachéről is, ha már nagyon is ott volt és megmutatta fantasztikus éneklését!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 570892016-09-29 12:58:35
Szeretem az ésszerű, kultúrált formában közreadott diskurzusokat, de sajnálom, legalábbis én addig nem tudok Flóra szerepbeli fontosságáról olvasni, vagy hozzászólni, amíg egy összeszorított fogú, rettenetesen rossz helyen éneklő, mozgó hangú énekesnőt hallok a szerepben énekelni! Emiatt ugyanis minden vita értelmét veszti!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 570372016-09-27 12:30:23
Nem mintha szüksége lenne rá, de Agache védelmében annyit, hogy a Rácz Ritával énekelt Rigolettóban is, a partnernő hangvolumenjére való tekintettel többször visszavette sottovocéra a hangját.
A Traviátában valóban látszott, hogy a karmester állandóan csitította, ott is, ahol egyáltalán nem lett volna zeneileg indokolt!
Egyébként meg szerencséjük volt Agachéval, mert másoktól talán hiába követelte volna Steinberg a pianissimókat, mert azt csak nagyon kivételes énektechnikával és különleges hanggal megáldott énekes tudja kivitelezni!
A kérdés: mi az a határ, ameddig az egyik énekessel, aki ráadásul nem is akárki, kiszolgáltathatják a másikat?
Kolonits Klára • 7122016-08-10 09:15:22
Az október 16-i koncerttel kapcsolatban kérdezném, hogy ugye nem a művésznő fogja énekelni Verdi: Az álarcosbál című operából Renato áriáját, illetve a Luisa Millerből Rodolfo áriáját?
Mert ebben az esetben a fellépő vendégművészek nevét is illene feltüntetni!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 62122016-05-28 16:56:18
Nagyon szép Zéta megemlékezése Svéd Sándorról!
Örömmel olvastam!
Jonas Kaufmann • 13452016-03-08 11:26:18
Reklám.
Ja, és látszik, hogy a csók nem is igazi!
Ugyan már!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 31092016-03-01 10:46:52
http://operavilag.net/kiemelt/az-opera-jelene-es-jovoje/
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 31082016-03-01 10:45:59
[url]http://operavilag.net/kiemelt/az-opera-jelene-es-jovoje/[/url]
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 553042016-02-05 09:27:32
Felajánlom, nyugodtan elfogyaszthatod! Neked való!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 60102016-02-05 08:36:30
Kevéssé ismert???
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 552992016-02-05 08:34:18
Nyuszika! Ne erölködj, mert nálam közelebbit te nem tudhatsz!
Ezzel a vita lezárva!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 552972016-02-05 07:50:00
Csak annyit az utolsó pillanatban való hirtelen beugrásról, hogy ha nem vagy tisztában azzal, hogy mi történt pontosan, ne irogass hülyeségeket!
Lukács Gy. művésznő hétfőn délelőtt mondott le! Alig több, mint 1 óra múlva a beugró énekesnő neve fent volt az interneten. Másnap pedig összpróbája volt a karmesterrel és az összes szereplővel!
Tehát szó sem volt utolsó pillanatban való lemondásról és beugrásról!
Kéretik nem ferdíteni, még akkor sem, ha ez nagy divat itt a momuson!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 552512016-02-01 19:14:51
Szerintem csak az a fránya betegség!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 551522016-01-27 10:56:51
Gyerekek, influenza időszak van! Csak úgy mondom.
Pantheon • 16562016-01-22 11:53:30
Isten adjon neki nyugodalmat. Fiatal volt még.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 550442016-01-17 20:28:52
Természetesen a nagy Domingoról van szó!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 550432016-01-17 20:28:01
Legalább karmesterként is megismerhetnénk!
A főszereplők közül egynek már úgyis vezényelte a Toscáit!
Nálunk miért ne lehetne?
Erkel Színház • 60772015-12-14 20:23:52
Szerintem ez nem ránk, rád tartozik!
Különben meg van egy olyan érzésem, hogy néha az igazság láttán, hallatán csak néznénk, mint a moziban!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 30692015-12-05 16:57:53
Nagy zongorista!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 546712015-12-05 10:25:14
Nagy gratuláció Kovács János karmester úrnak!
Tartsa meg Isten sokáig, és vezényeljen, vezényeljen és vezényeljen!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 546292015-12-01 07:34:19
Teljesen igazat adok neki!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 544892015-11-18 15:09:00
A zene tényleg gyönyörű, de már mástól is hallottam, hogy nem szeretnének ezzel a nővel "közösséget vállalni"!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 544302015-11-15 21:08:05
???
"Felmerül az is, Scarpia miért ilyen szörnyeteg, aki a nőkre csak szexuális tárgyként tekint."

Mert biztos muzulmán!
Egyébként roppant érdekes feltevések!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 543312015-11-12 12:12:33
Ha csak ilyen egyszerűen működnének a dolgok.....
De sajnos nem így működik!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 543262015-11-11 12:25:14
Én nem törödnék azzal, hogy ki érdemelte meg a Kossuth-díjat és ki nem, úgyis megkapták már azok, akiknek oda akarták adni, érdemtől függetlenül.
Misura Zsuzsának és Berczelly Istvánnak viszont tényleg kijárna, ha van igazság a földön!
De azt is látjuk, és ne ámítsunk senkit, hogy ehhez valamilyen politikai bekötés is kellene!
Nosza, aki tud segítsen!
Lamberto Gardelli • 272015-11-08 15:58:42
Szépen, halkan jegyzem meg, hogy most sem ártana az Operaházban egy ilyen kaliberű karmester!
Momus társalgó • 57122015-11-08 09:35:52
Annál meddőbb vita nincs a világon, mint amikor egy másik emberről akarjuk megállapítani, hogy hívő-e, vagy sem!
Ez egy olyan dolog, hogy még a melletted élőről sem tudhatsz egészen biztosat!
Sőt, még magadról sem! Ahhoz nagyon le kell ám szállni a lelked legmélyére, minden képmutatást eltakarítani, és őszintén szembenézni magaddal!
Ez nem könnyű dolog!
Hát még azt megállapítani, hogy Verdi kicsit vagy nagyon volt-e Istenhívő ember!
Én nem mernék se pro, se kontra erről nyilatkozni.
A zenéje viszont nagyon sok mindenről árulkodik!

Momus társalgó • 56942015-11-07 11:02:42
Kivel hogy történik. Mindenkivel máshogy. Ha valaki keresi Istent, megtalálja. De az is igaz, hogy bizonyos dolgokat fel kell tudni adni! Ehhez kell valamilyen indíttatás, vagy egy meghatározó élmény, vagy akár egy teljes lelki összetörés.
Engem megkereszteltek, voltam elsőáldozó és bérmálkozó, és nagyon sokat jártam templomba.
Mégis, az igazi katartikus, és egy életre szóló "áttörés" később következett be!

Sajnos az operába járást a templomba járással sokan összehasonlítják, de arra is nagyon pipa tudok lenni, amikor az operaházat szentélyként emlegetik!

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 542412015-11-05 08:08:24
Hogy Verdi mennyire volt hívő ember, nem a mi dolgunk eldönteni. De az szent igaz, hogy minden operájában benne van Isten jelenléte a zenéjén keresztül. Akár az Otellót, akár a Don Carlost, akár a Traviatát hallgatjuk.
Alexandru Agache, a bariton • 1182015-10-26 12:22:19
Annyit azért jegyezzünk meg, hogy csak féltestvérek, ezért más a családi nevük!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 540112015-10-24 18:40:17
Massenetet én sem annyira szeretem, de nagyszerű énekesek sokat lendíthetnek az operáin.
Ilyen volt Kaufmann csodálatos párizsi Wertherje, vagy Dessay Manonja. Meg régebben Obrazcova Charlottja is nagyot lendített rajta.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 538732015-10-20 08:12:16
Jágo nagydimenziójú, komplex figura.
Nem lehet azt mondani, hogy csak ilyen, vagy olyan. Egy jó rendező kell, akinek vannak ötletei, és egy olyan énekes, akiben meg van a személyiség ábrázolás tehetsége.
Nem kétséges, hogy nagy egyéniség is kell hozzá.

De a legelső követelmény, ami nélkül végképpen nem megy, az a megfelelő hangszín, hangerő és énektudás!
Lehet új trendekre hivatkozni és álművészetet játszani, de nem érdemes!
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7442015-08-25 21:27:13
És hangfenomén!
Alexandru Agache, a bariton • 1082015-08-22 20:21:32
Akiket itt felsorolt az Angela, azoknak hangjuk is volt, van!
Pantheon • 15572015-08-22 12:23:40
Egyet értek.
Pantheon • 15532015-08-22 11:13:36
Most jelent meg az Origon,hogy hosszú betegség után elhunyt Sudlik Mária, a Magyar Állami Operaház Örökös tagja.
Isten nyugosztalja!
Alexandru Agache, a bariton • 1052015-08-18 11:32:59
A DECCA felvételén biztos nem!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 29242015-08-09 18:14:26
Miért is kell provokálni? Kinek a pék, kinek a pékné.
Kinek ez a kategória tetszik jobban, kinek a magasabb.
Megjegyzem, hogy Fokanov hangosítás és erölködés nélkül is hallatszik.
Ha pedig ott voltál, miért kérdezed, hogy ki a jobb Scarpia? Tudod, nem?
Kolonits Klára • 3832015-05-14 17:11:46
Így van, de fura is ez az ária nélküli cabaletta. Zeneileg és mondanivalójában a La luce langue ária sokkal több, színesebb, drámaibb, hatásosabb, és a maga 2 oktávot átfogó hangterjedelmével egyáltalán nem könnyebb.
Sass Sylvia • 3412015-05-12 10:59:11
Hát persze, ezt mindenki tudja, és nem az érdemeit szerettem volna elvitatni tőle.
Nem erről volt szó!


Sass Sylvia • 3392015-05-12 09:54:49
Akkor mindössze csak 34 éves volt, és ez ebben a legnagyobb tragédia!

A természetellenesség a tévés interjúkban is állandóan jelen volt szerintem. Ezért én egy interjúját sem tudtam teljesen végig nézni. Mindig volt egy pont, amikor azt mondtam, hogy nekem ennyi elég volt.
Rost Andrea • 17052015-05-07 09:04:45
Bocsánat, nem tudom megállni, hogy ne reflektáljak, de régen az átlagszínvonal sokkal magasabb volt szerintem! A 'régen' alatt a jó 15 vagy 20 évvel ezelőtti időszakot értem.
A két monogrammos szoprán kiemelkedik a csapatból, reméljük, hogy nem teszik őket tönkre és lehetőséget is fognak kapni.
Simon Keenlyside • 3852015-05-07 08:56:19
Élőben Hvorostovskij sem nagy hang, szerintem Rigolettóhoz kifejezetten kevés, de neki legalább nem lesz gondja a magas hangokkal.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 28182015-05-06 08:21:58
Bocsánat, hogy belekotyogok, de azt hiszem, hogy elszámoltad magad. 3 tenorista van az operatanszakon, 2 magyar és 1 kínai fiú.
Balett-, és Táncművészet • 43052015-05-04 09:34:55
Szerintem lennének hangok Cilike, de a rossz énektanítás ami világszerte folyik, vakvágányra viszi a szakmát. Nem ritka, hogy fel sem ismerik a hangfajokat!
A még élő világhírű énekesek, Caballé, Mirella Freni, és a közelmúltban elhunyt Obrazcova is megkongatta a vészharangot, hogy a sok kontár miatt van a nagy hanyatlás. Aztán az egyre újabb karmestereket sem érdeklik a hangok, nem értenek hozzá, vannak akiket határozottan idegesítenek a nagyobb volumenű énekhangok.
Leszögezném: a nagy hang nem egyenlő az ordibálással!
Egyébként az impresszáriók ma fontosabbak mint az énekesek. Ha jónevű az impresszáró, az énekesnek már nem is kell olyan jónak lenni! Ne vicc! Ezért vannak olyan sztárok, akikről nem tudjuk, hogy mitől azok.
(Bocsánat az offolásért!)
Balett-, és Táncművészet • 43032015-05-04 08:50:05
Én nem tudom, hogy miként táncol ez az Aliya, jól, rosszul vagy közepesen, és fogalmam sincs, hogy mi az a sündisznó kéztartás. Őszintén bevallom, hogy nem is értek a baletthez, igaz nagy csodálója vagyok a műfajnak.
De. A szovjet-orosz balettképzést avittnak tartani, hát, igen meglep ez engem!
Homályosítsatok fel! Másképpen tanítják ma a balettnövendékeket mint20-30-40 évvel ezelőtt? Más a trend? Miben nyilvánul ez meg? Miért jobb vagy szebb a mostani? Laikus kérdések ezek, de engem érdekelnének, mert mindig úgy tudtam, hogy az orosz balettképzés a legjobb a világon. Közülük kerültek ki a legnagyobb balettművészek, tőlük tanultak a külföldiek. Például az olaszok Moszkvába és Szentpéterrvárra küldik továbbképzésre a balettosaikat, és egy csereprogram keretében Olaszország orosz énekeseket fogad operastudiókba Rómába és Milánóba.

Szerény véleményem, hogy hiteltelenek az úgynevezett új trendek a művészetben. Például új trend a (sokkal)kisebb hang az opera műfajban, mondják sokan. Rendben is lenne, de akkor a szimfónikus zenekar felét is ki kellene rakni, mert amikor megszólalnak a harsonák, a trombiták, az üstdob, és az összes vonós is húzza,- Puccininál például egyáltalán nem ritka ez az avitt jelenség,- nos ilyenkor bajba kerül a kishangú énekes, de a közönség is, aki azért fizet, hogy természetesen az operaénekeset is hallhassa.
Berczelly István egy tv interjúban mondta el, hogy minden fejlődik, szuper találmányok születnek, fantasztikus autók, komputerek satöbbi.
A művészet, az sajnos, visszafelé hátrál.
Pantheon • 14672015-05-03 17:24:18
Maja Pliszeckaja élő legenda volt, a legnagyobb balerina, nyugodjék békében!

A youtubon található egy hosszú, szédületes interjú zeneszerző férje társaságában, amit az otthonukban készített velük a francia tévé sok-sok bejátszással. Csodálatos!
Így vall egy igazi nagy művésznő magáról, mint emberről, mint művészről, a művészetről, a megpróbáltatásokról, imádott pályájáról. Nem öntömjénezve, nem celebeskedve, hanem szerényen, őszintén és rendkívül megindítóan.
Pantheon • 14612015-04-09 16:11:46
Döbbenet!
Ilyen korán elveszíteni!
Isten nyugosztalja!
Cziffra György • 792015-04-08 09:36:18
Tudták, hogyne tudták volna! Ma is tudják, mégsem vesznek emlékéről tudomást. Semmilyen zenei intézmény nincs róla elnevezve, posztumusz Kossuth-díjat sem adtak neki, és nagyon keveset foglalkoznak a munkásságával, emlékével.

Fischer Annie halálos ellensége volt, némi segítséggel ő nyiratta ki Ciffra Györgyöt. El is nevezték Fuser Anninak.
De az akkori hivatalos magyar zenei élet sem akart tudomást venni roma származású zongoraművészről.
Pedig zongora virtuozítása egyedüllálló volt, improvizáló képessége kivételes.
A youtubon van egy összeállítás, ahol Chopin Lisztnek írt C-dúr etűdjét hasonlítják össze több zongoraművész tolmácsolásában. A végeredmény az, hogy Ciffránál nem tudja senki gyorsabban eljátszani, ugyanakkor minden egyes hang azonos intenzitással, tisztán, pergő gyöngyszemként szólal meg.
Végül hadd büszkélkedjek egy személyes élménnyel:
egyszer volt szerencsém a világ másik zongoraóriásával beszélgetni, nevezetesen Szjatoszlav Richterrel, akivel magyar művészekről is szó volt.
Ő mondta, hogy szerinte Ciffra Liszt reinkarnációja lehetett.
Ennél nagyobb elismerés szerintem nincs a világon!

Cziffra György • 712015-04-05 20:08:03
Óriási zongoraművész volt, Liszt műveinek utolérhetetlen tolmácsolója.
Nagyon szomorú és sajnos kis hazánk szégyenletes virtusára vall, ahogyan Ciffrát ellehetetlenítették.
A végtelenségig mellőzték, irigységből, szakmai féltékenységből, rasszizmusból.
Nem kapott Kossuth-díjat, még posztumuszt sem.
Talán azért sem, mert az illetékesek fel sem tudták fogni a művészi nagyságát. Ma sem tudják.
A díjakról általában • 8902015-03-15 15:51:42
Nagyon-nagyon gratulálok Bede-Fazekas Csabának a Kossuth-díjhoz, már régóta megérdemelte!
A világ egyik legszebb baritonhangja, akit méltatlanul háttérbe szorítottak.

Egyébként mellette még más is megkaphatta volna a Kossuth-díjat, nem értem, hogy miért fukarkodtak vele.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 518862015-02-16 20:14:52
Make love, not war!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 518162015-02-14 21:53:25
Huh! Mindkettőtöknek nagy elismerés! Szellemesek, kreatívak, no meg igen kitartóak vagytok! Most megnézek egy filmet, de visszajövök. Addigra ugye már ti is pizsamában lesztek!?!
Erkel Színház • 52012015-02-14 21:15:15
Honnan véled, hogy nem szólt? Ezt nem tudni. És a másik bariton?
De ha egyszer a rendező úgy véli, hogy így jó, mit lehet tenni? Nem tudom elképzelni, hogy az énekes ilyen ellen ne ágálljon!
Erkel Színház • 51972015-02-14 20:31:16
Ez bizony így van.
Láttam a főpróbát és a premiert, és sajnos a legnagyobb baj akusztikailag van.
Azért én kíváncsi lennék, hogy ha jönne egy vendég bariton, például Leo Nucci, (egyébként tenor, de nem számít), vagy mit tudom én ki, felmenne-e az erkélyre egy egész felvonásra! Borítékolom, hogy NEM!
Arról nem beszélve, hogy igen kevés baritonnak van olyan nagy és gazdag hangja, mint az Agachénak, aki az egész Erkelben hallatszik!
Vagy lemennének-e a súgólyukba áriát és nehéz duettet énekelni! Tuti, hogy nem!
Aztán a második felvonásban, amikor egymás után lépnek be az énekesek ugyanazzal a nótával, közben forog a színpad, hát, eltűnnek a hangok. Aki éppen hátul van az nem hallatszik, nem teljes az akkord, valakinek a hangja mindig eltűnik, emiatt hiányos a hangzás.
Tehát ilyen baklövéseket nem szabadott lett volna elkövetni! Tehát engem nem vigasztal például a szinte állandóan a színpadon levő glóbusz, amiben Abigél lövőlegényei a jó Isten tudja csak, hogy mit csinálnak! Biztosan érdekes, de első legyen a zene, az énekhangok, és az, hogy akusztikailag rendben legyen, mert ez egy opera. Még mindig, de talán már nem sokáig!

Kossuth-díj • 12272015-02-10 12:17:58
Engem meg például Ákos zavart, mert nem értem, hogy miért és mire kapta. Annyi könnyűzenei díj van, adjanak az ilyennek abból, de amíg egy Berczelly, egy Sass Sylvia nem kapta meg, az Ákoskának igazán felesleges!
Kossuth-díj • 12132015-02-09 20:32:01
Sajnálom.
Kossuth-díj • 12102015-02-09 20:00:31
Kasza Katalinnak is régóta kijárna! Teljesen elfeledkeztek róla!
Kossuth-díj • 12082015-02-09 19:57:22
Úgy van, és Bede Fazekas Csaba is megérdemelné!
Kossuth-díj • 12052015-02-09 19:03:31
Hülyéskedni én is tudok, ha akarok!
Kossuth-díj • 12032015-02-09 18:13:25
Éppen olvasom az Origon a Kossuth- és Széchenyi díj Bizottság tagjainak névsorát.
Van ott minden: több költő, agykutató, biológus, vegyészmérnök, prímás...
Csak kíváncsiságból: ha felmerül egy karmester vagy operaénekes neve, egyáltalán tudják ezek az emberek, hogy kiről van szó? Milyen ismeretek alapján ítélnek?
Mindig iszonyatosan kíváncsivá tett, hogy miként folyik egy ilyen szavazás?
A díjakat nem kapják, hanem adják, vagy fordítva?
Ez is egy misztérikus dolog, amihez sajnos semmi közünk!

Olvasói levelek • 105522015-02-08 12:10:26
Nagyon-nagyon jó az interjú Kolonits művésznővel, köszönet érte.
Őszinte, sallang és önfényezés nélkül.
Nagyon fontos az is, hogy egy csodálatos pálya hátráltatásáról és visszatartásáról is meglepően nyíltan szól, és ezzel talán fel tudja hívni a figyelmet arra, hogy mekkora felelőssége van az opera mindenkori vezetőségének a fiatal tehetségek felismerésében és segítésében.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 515942015-02-07 10:09:27
Nem léptek fel szerencsére, de Nabucco próba volt, és az egyik el is nyomta a szerepet!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 515882015-02-07 08:33:44
Nem hallottam az Otello főpróbát, de egy pár szót hadd szóljak.
Nagyon jól ismerem Curát régóta, személyesen, minden szempontból a vérprofik közé tartozik. A próbát is nagyon tudja kezelni, tudja, hogy mikor mit akar kipróbálni, okosan, mennyit akar spórolni, hogy a közeli előadásra tartalékolhasson. Hiába nyilvános főpróba volt, ez nem egy premier előtti főpróba, amikor másfél hónapnyi próbálás után jutnak el odáig.
Itt összeverődött egy csapat Curával az élen, és egyetlen nagyszínpados, zenekari, összes szereplős + kórusos próbát tartottak, ahova mellesleg nézőket is hívtak. Hogy utóbbi helyes volt-e, nem tudom. Egyrészt igen, mert az is láthatta és hallhatta Curát, aki nem tudja megvenni a drága jegyet, másrészt a (még) pontatlanságok, vagy spórolások miegymás miatt akár csalódást is okozhatott.
Ami a karmestert illeti, csak halkan jegyezném meg, hogy egy ilyen előadáshoz talán nem Comint kellett volna felkérni! Ez az én magánvéleményem, aztán lehet, hogy vasárnapra egy Toscanini lesz belőle, sosem lehet tudni. Előadásról mindig csak akkor szabad véleményt mondani, ha már lezajlott.

A próbarend ebben az évadban hatalmas katasztrófa az énekművészek, a kórus és a zenekar számára.
De főleg azoknak, akik a hangszálukkal dolgoznak!
Ezt így biztos, hogy nem szabadna csinálni!
(Egy vélemény.)
Balett-, és Táncművészet • 39872015-02-05 09:59:51
Én sem vagyok táncos, de annyit én is tudok, hogy az efféle előtáncolásra vagy hogy is hívják, aktív táncosok esetében semmi szükség!
Ugyanúgy, mint amikor előénekeltették azokat az énekeseket, akiknek amúgy is voltak előadásaik, és az igazgatóság bármikor hallhatta őket. Már ha vette a fáradságot és beült az előadásra.
Alexandru Agache, a bariton • 532015-02-04 15:13:47
Tiszta tenor, de hát ezt már meg kell szokni!
A Sekrestyés meg basszus szerep.
Nem mindegy?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 52622015-02-03 20:38:58
Wow! Ez nem semmi!Nincs felvétel?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 52552015-02-03 19:13:19
Úgy van! Éppen most készültem leírni, hát hogyan lehetett kihagyni Svéd Sándor nevét? De Radnai György is nagyszerű Rigoletto volt, igaz őt is csak felvételről ismerem.
És ma meghallgattam egy időben közelebbi másik nagy magyar énekes Rigolettóját, de sajnálom, nekem a hangszín tenorális, és ennél a szerepnél ez rendkívül zavaró.
Alexandru Agache, a bariton • 382015-02-03 19:08:34
Valamit kell írni. Bár sehogy sem értem, hogy aki ilyen homogén és kiegyenlített színű hanggal, tökéletes legatókkal énekel, hogy lehet azt darabosnak hallani!
Mit mondjak, fel tudnék sorolni egy pár darabos hangú énekest, csak az illusztráció kedvéért, de nem teszem.
José Cura • 3692015-02-03 07:03:00
Domingo nem protezsálta Curát a karrierje kezdetén? Ezt nyilatkozta?
No comment.
Erkel Színház • 51312015-02-01 13:14:11
Pál Tamásnak sokkal többet kellene vezényelnie az operában! Sokan tanulhatnának tőle a fiatalok közül szakmailag, és emberi alázatot is!

Egyébként azt hiszem mindig, hogy engem már nem lehet meglepni, de olyat még én sem láttam, hogy a szereplők már rég bementek, vége a tapsnak, és az emberek közül tizesével ülve maradtak a helyükön maguk elé bámulva, vagy csak beszélgetve, és a nézőtéri felügyelőknek kellett őket megkérni, hogy hagyják már el a termet. Egy pár vissza is szólt, hogy ilyen nagy hatású előadás után nem lehet csak úgy felugrani!
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei • 3092015-01-31 17:49:30
A tenorista növendék kínai, de ő nem állami finanszírozással tanul nálunk.
A szoprán félig magyar, magyar állampolgár és Budapesten született.
Kinek mi baja van ezzel?
A többi egyébként stimmel, mindketten kiváló hangok és szerintem ez a lényeg.
José Cura • 3442015-01-31 17:40:27
Mostanában nem vezényel már. Vagy rosszul tudom?
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei • 3072015-01-31 12:27:16
Bocsánat, milyen külföldiek ha szabad kérdeznem? tudtommal nincsenek külföldiek az operatanszakon.
Erkel Színház • 50882015-01-30 14:19:03
Nagy baj, hogy a plusz rezesek, akik a páholyban ülve fújják a talpalávalót, nem pedig a színpad mögül játszanak, ahogyan azt a szerző a partitúrába írta.
Amikor valaki szóvá tette ezt a képtelenséget, amit sehol máshol nem látni, azt felelték, hogy Saccani rendelkezett így, mert az Erkel színház színpad mögötti részében nem volt hely a fúvósok számára!
Ez is közrejátszik a hangerő fokozásában.
Erkel Színház • 50742015-01-29 23:04:22
Hát ez így van!
Jövőre még ennyi előadás sem lesz, mert nem fog menni a Nabucco!
Ki érti ezt?
Erkel Színház • 50612015-01-28 15:14:46
Én sem kötegedésből, de az nem lemondás és nem szerepelvétel volt, hanem közös megegyezés.
Egy évvel később, (az idei évadban) hatalmasat alakított a Falstaffban és úgy tudom, hogy jövőre is ő fogja énekelni.
Egyébként az első Rigolettóban valóban fenomenális volt,és a meglepestés erejével hatottak azok a szuper sotto vocék, amiket a Gildával való duettekben énekelt. A partnernőhöz igazodva valóban együtt muzsikáltak, pedig olyan hanggal mint amilyen neki van, nem sokan tudnának és talán nem is akarnának ennyire visszavenni a volumenből.

Egyébként Kálmándy Mihály sem semmi, naponta próbál Bolygót, Nabuccót és még be is ugrik beteg kollégája helyett!
Ezek igazán nagy teljesítmények!
Erkel Színház • 50582015-01-28 12:42:13
Rosszul tudod, mert első eset M.on, hogy lemondott egy előadást. Elvégre január van és járvány, ha nem tudnád. Az énekes is emberből van és köhöghet. Egyébként soha nem volt egy lemondós művész, viszont ami igaz, az igaz: ő nem félig markírozva, együtteseket kihagyva, spórolósan akarja megúszni az előadásokat, hanem teljes odaadással szokott énekelni és játszani!
Csalódottságod érthető, de szombaton is lesz Rigoletto, és azt már remélhetőleg a művész úr fogja énekelni.
(Sokan direkt Agachéra mentek tegnap, úgyhogy nem csak te voltál elkenődve.)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 514272015-01-26 09:35:13
Az Erkelben játszák. Holnap is ott lesz.
Edita Gruberova • 27352015-01-22 09:14:47
Isten őrizz, hogy elkezdődjön egy újabb vita, ezúttal arról, hogy Gruberova magyar-e vagy szlovák-e!
Neki egyébként joga van ahhoz, hogy egyiknek vagy másiknak, esetleg mindkettőnek vallja magát.

A Vivát Benyovszky című sorozatban amikor az irkutszki kormányzó megkérdezi Benyovszkitól, hogy milyen nemzetiségű, a szlovák verzióban azt mondta, hogy szlovák, a magyar tévében magyarnak vallotta magát. Szinkron.
Obrazcova, Jelena • 1772015-01-21 17:18:07
Szóló koncertet énekelt zongora kísérettel, nagy sikerrel. De az olaszok egy idő után megelégelték az orosz dalokat,és kiabálva követelték, hogy énekelje el az Azuczena áriáját és az Ebolit .
A díjakról általában • 8642015-01-18 12:45:43
Csak még mindig azt nem értem, hogy a zenész kategóriában milyen szempontok alapján hasonlították össze Jandó Jenőt Sztevanovity Dusánnal. Vagy milyen alapon versenyezett egymással Koncz Zsuzsa és Melis György, vagy tavaly Marton Éva az Amadinda együttessel. Hogyan jöhet ki a végeredmény?
Tudom, lerágott csont ez, de én mégsem értem.
  
legújabb:
Kelemen Zoltán - 2017-11-24
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Zeneakadémia, Előadóterem

"Liszt-Kukacok Akadémiája"

11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Szabó Ferenc János (zongora)
SCHUBERT: Három zongoradarab, D. 946
LISZT: A Villa d'Este ciprusai 1-2
LISZT: A Villa d'Este szökőkútjai

11:00 : Budapest
Erkel Színház

ROSSINI: Olasz nő Algírban

11:00 : Budapest
Bartók Béla Emlékház

A Michel Sogny módszer, a tradícionális magyar zongoratanítás és 40 év tapasztalata itthon és külföldön
Szentpéteri Gabriella bemutató tanítása

11:00 : Budapest
Olasz Kultúrintézet

Massimo Mercelli (fuvola)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Andrea Vitello
BACH: h-moll szvit BWV 1067
MOZART: G-dúr fuvolaverseny K. 313
SCHUMANN: I. szimfónia Op.38

17:00 : Budapest
MűPa, Üvegterem

Szives Márton (marimba, ütőhangszerek)
Mucsi Gergő (ütőhangszerek), Paragi Balázs (zongora)
"Hangulatkoncert"
KEIKO ABE: Wind in the Bamboo Grove (Szél a bambuszligetben)
ANDERS KOPPEL: Marimbakoncert
ASKELL MASSON: Kim
LUIGI MARINARO: Specchio (Tükör)
PETER GARLAND: Apple Blossom (Almavirág)

17:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Budapesti Vonósok
Házigazda: Molnár Szabolcs
CORELLI: D-dúr concerto grosso Op. 6 Nr. 4
LIGETI GYÖRGY: Régi magyar táncok
LIGETI GYÖRGY: Ramification
KURTÁG GYÖRGY: Művek kamarazenekarra

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Ji Eun Yook (hegedű), Jihyun Cho (zongora)
A MÁV Szimfonikusok Kamarazenekara (Euro Sinfonietta Wien)
Vezényel: Alfredo Sorichetti
MOZART: 4. (D-dúr) hegedűverseny, K. 218
MOZART: 20. (d-moll) zongoraverseny, K. 466
HAYDN: 1. (D-dúr) szimfónia, Hob. I:1

19:00 : Budapest
Erkel Színház

VERDI: Traviata

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Ducza Nóra, Jekl László (ének)
Várallyay Ágnes (csembaló)
Savaria Barokk Zenekar korhű hangszereken
Művészeti vezető: Németh Pál – fuvola
COUPERIN: Salve Regina
Qui dat nivem (147. Psalm)
Domine salvum fac Regem
La Sultanne
Les Nations – Premier Ordre «La Françoise»
Concert Royaux – Troisieme Concert

20:00 : Budapest
Budavári Mátyás-templom

Magyar Virtuózok Kamarazenekar
vez.: Szenthelyi Miklós


18:00 : Szombathely
Agora Savaria

Szombathely Koncert Fúvószenekar
"60 éves jubileumi koncert"

19:00 : Pécs
Kodály Központ

Wing Singers Gospel
Cantissimo
Trillák Kórus – Mohács, Babits Kamarakórus

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Fülep Márk (fuvola), Granik Anna (zongora)
"Bach összes fuvolaszonátája"

19:00 : Vác
Bartók - Pikéthy Zeneművészeti Szakközépiskola és Zeneiskola AM

Ábrahám Márta (hegedű)
Vác Civitas Szimfonikus Zenekar
vez.: Sándor Bence
BEETHOVEN: VII. szimfónia
BRAHMS: D-dúr hegedűverseny
A mai nap
született:
1901 • Serly Tibor, hegedűs, zeneszerző († 1978)
1904 • Nádasdy Kálmán, rendező († 1980)