vissza a cimoldalra
2017-10-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59874)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3847)
Társművészetek (1210)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc előadók (2812)
Momus társalgó (6052)
Milyen zenét hallgatsz most? (24975)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2273)
Kedvenc művek (141)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11180)
A csapos közbeszól (94)

Marton Éva (703)
Jonas Kaufmann (2127)
Élő közvetítések (6635)
Operett, mint színpadi műfaj (3285)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1120)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1113)
Franz Schmidt (2921)
Balett-, és Táncművészet (5405)
Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban? (467)
Lehár Ferenc (576)
Zenetörténet (191)
Kodály Zoltán (342)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2361)
Bartók Béla szellemisége (210)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (296)
Palcsó Sándor (179)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Franca
Leírás:
Honlap:
   


Franca (650 hozzászólás)
 
Giacomo Puccini • 792017-06-09 10:41:11
Rossini a Tancredihez is írt heppiendes befejezést, nem csak az Otellóhoz. Láttam olyan előadást, ahol mindkettőt eljátszották, a tragikust is, majd a tapsokat követően, mintegy ráadásként a heppiendet is. Úgy látszik, Rossini nem nagyon díjazta a tragikus végkimenetelt.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 35912017-05-24 23:22:08
Ezzel tökéletesen egyetértek. Különösen az irodalmi párhuzam minősítésével.
Opernglas, avagy operai távcső... • 197002017-05-24 23:20:00
Először arra gondoltam, hogy ez csak egy felszínes, mondok egy feltűnőt mondat. Hogy jól eltérjen a mainstreamtől, nehogy már az tetsszen, ami a többségnek. Másodjára jött le, hogy tényleg így gondolod.
Verdinek egyébként nem csak Bellini volt a kedvence, hanem pl. Donizettit is nagyra tartotta, "kölcsönzött"is tőle ezt-azt.
Opernglas, avagy operai távcső... • 196952017-05-24 19:59:36
Másodjára írod, hogy a Puritánokban sok az üres járat. Őszintén megdöbbentem ezen már először is, de úgy látszik - mivel másodjára említed -, hogy tényleg így gondolod. Hol van benne üres járat? Én csupa-csupa gyönyörű, áradó dallamot hallok, melódiával telített átszellemültséget, ahogy egy kritikus fogalmazott, tényleg olyan, mint "egy sóhaj balettcipőben", ahogyan másvalaki írta. Egyszerűen csodás zene. Hogy hosszú lenne? Én órákig tudtam volna még hallgatni. Érdekes, mennyire másképp hallunk egy-egy zeneművet.
Opernglas, avagy operai távcső... • 196932017-05-24 19:45:56
Én hallottam vele Bécsben, nagyon jó volt. Kisebb hangereje volt ugyan, mint Demurónak - aki nagyon tetszett a MÜPÁ-ban - és az f-t sem énekelte, de neki is nagyszerű legátói, koloratúrái voltak és szerintem a hangszíne is csodás. Bár Mosuc egy kicsit lemosta akkor a színpadról. Egyébként a youtube-on fenn van a teljes opera Florezzel és Nino Machaizdével (aki maga is egy fantasztikus belcanto szoprán, különösen élőben), meg lehet hallgatni.
Erkel Színház • 73352017-01-23 18:03:19
Dantes fórumtársnak teljes mértékben igaza van. A hozzászólásod kifogásolt részének semmi köze a véleménynyilvánítás szabadságához. Egyszerűen szólva hihetetlenül nagy bunkóság, hogy erősebb kifejezést ne használjak. Ez a fórum nincs ehhez hozzászokva, remélem is nem kell hozzászoknunk.
Miklósa Erika • 11552017-01-14 15:40:46
Nem csodálom, hogy Muti nem kért belőle. Én itthon hallottam a szerepben őt is és Kolonits Klárát is, hát... nem lehet egy napon említeni. Vérszegény volt. És ez a legjobb szerepe.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 580142017-01-09 21:13:38
Egyszer már megkérte a kezét, ha már a menyasszonya volt. Miért kellett még egyszer?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 580062017-01-09 12:49:55
Lánykérés :) http://www.borsonline.hu/celeb/hoppa-lanykeres-az-operahaz-vasarnapi-eloadasan-foto/124998
Pantheon • 18662016-12-26 02:50:20
George Michael R.I.P.
Erkel Színház • 72132016-12-19 21:57:51
A Legnanói csata gyönyörű opera, kár, hogy nem túl ismert.
Erkel Színház • 71632016-12-19 00:30:43
Én most értem haza az előadásról, tényleg ritka ünnep volt. Olyan előadás, ami örökre megmarad az emlékezetben. Shcrottnál elképzelni sem tudok jobb Don Giovannit, minden meg van benne, ami ehhez a szerephez kell. Az általam eddig látott számos élő Don Giovanni közül ő viszi a pálmát. Nekem Fodor Gabriella sokkal jobban tetszett, mint Pasztircsák Polina (aki a II felvonásbeli áriájával nem nagyon boldogult) és hiányzott még egy jó Ottavio is, de mindent összevéve fantasztikus este volt.
Erkel Színház • 70642016-12-05 13:16:28
Én úgy fejtettem meg, fórumtársunkat az zavarja, hogy túl nagy hanggal rendelkezik ahhoz, hogy koloratúrszoprán legyen. Ebből kiindulva írtam az előző hozzászólásomat.
Erkel Színház • 70632016-12-05 12:39:31
Számomra Kolonits Klára a drámai koloratúrszoprán megtestesítője. Egyszerűen minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy ezt a nehéz fachot világszínvonalon énekelje. Koloratúrái szebbek, mint pl. Miklósa Erikáéi, legalábbis amikor utoljára hallottam őt (Miklósa Erikát) énekelni, mert már jó ideje lehetőleg elkerülöm.
Ugyanebben a fachban énekelt pl. Sutherland is, aki szintén nem volt egy csicsergő szoprán. Vagy Mosuc, vagy Gruberova. Emlékezetes maradt számomra egy bécsi Puritánok Florezzel és Mosuc-kal jó pár évvel ezelőtt: Mosuc leénekelte az általam egyébként nagyon szeretett Florezt a színpadról úgy, hogy koloratúrák terén semmivel sem maradt el tőle. Sokan egyébként Callast is annak tartják, aki - pechére - kitekintett minden más irányba is.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 578042016-12-04 07:42:57
Az ő esetében több, mint 40 év telt el a középiskolai tanulmányai óta, ha egyáltalán akkor nem bliccelte el a kötelező olvasmányt. Mindenesetre sokat segített volna a felirat, nem mindegy, milyen az első találkozás a műfajjal. Nem mindenki érkezik azonos műveltséggel és tudással és a legtöbben - tetszik, nem tetszik, de - nem veszik a fáradságot ahhoz sem, hogy előre felkészüljenek. Egyébként is nehéz egy addig ismeretlen, három órás operából előre úgy felkészülni, hogy pontosan követni lehessen az eseményeket felirat nélkül. Ezt már sokszor átbeszéltük, nekem az a tapasztalatom és szilárd meggyőződésem: az operák megszerettetéséhez eredeti nyelven és felirattal kell azokat előadni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 577882016-12-03 20:30:42
Én a Bánk bánnal jártam így, amikor elvittem rá a barátnőmet, aki meg akart ismerkedni a műfajjal. Semmit nem értett az egészből, a magyar szövegből, ráadásul a zenére sem tudott figyelni a nagy igyekezettől, hogy kihámozza, miről énekelnek. Sokat segített volna akkor a magyar felirat. Örömmel hallom, hogy már a magyar szöveget is feliratozzák.

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 577652016-12-02 22:54:32
A miskolci előadást láttam annak idején, nem koncertszerű volt, hanem megrendezett produkció. Akkor láttam először (és utoljára) ezt az operát, rám nem tett mély benyomást.
Kolonits Klára • 8502016-11-26 21:31:49
Ezzel csak egyetérteni tudok.
Kolonits Klára • 8492016-11-26 21:29:27
Ha leírom, hogy a két Lucia közül melyik tetszett és melyik nem, akkor "kijátszom" egymás ellen a két énekesnőt? Remélem, ez nem komoly.
Én szeretek értelmes választ kapni a kérdéseimre, a "csak" pedig nem az. Egyébként miért gerjeszt indulatokat egy olyan egyszerű (és jogos) kérdés, hogy miért nem a jobbik előadást rögzíti és adja le a tv? Régen rossz, ha ha már egy magától értetődő kérdés felvetése is rosszallást vált ki.
Erkel Színház • 69992016-11-25 12:56:34
..tehet róla Miklósa Erika, Ókovács Szilveszter, a köztévé, amelyik nem az ő Luciáját veszi fel.."

Hát, erről például tehet. Ugyan ki más tehetne róla, ha nem a köztévé vagy az igazgató? Attól függően, hogy ki választotta ki a kettőből a rosszabbat.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 576802016-11-21 21:40:33
Én arra emlékeztem, hogy Corellit akarta felkérni, de most, hogy írod, már emlékszem az ajtótévesztésre is :). Kisebb kaliberű tenorhoz nem kellett volna magának az igazgatónak kivonulnia és térdre borulnia. Nem lehetett rossz jelenet.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 576712016-11-20 18:24:08
Ez egy híres eset. Állítólag Bing és egy alkalmazottja elmentek Corelli szállodájába. Amikor Corelli kinyitotta az ajtót, a küszöbön találta a térdelő Binget és a másik pasast, akik így kérték meg, hogy ugorjon be. Ilyen kérésre pedig nem lehetett nemet mondani. Aki akkor ott volt az előadáson, mind áldotta a jó sorsát a csere miatt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 574632016-11-07 09:24:23
Ha valaki a páholy a második, vagy harmadik sorában ül, a színpad nem előtte van, hanem oldalra esik az esetek nagyobb részében. A kijelző a vele szemben levő falon van úgy elhelyezve, hogy mindenki csak a sajátját lássa. Tehát nem kell elfordítania a fejét, mert ugyanabban az irányban van, mint a színpad, a páholy ferde falán. Egyébként szerintem semmi baj a a színpad feletti kijelzővel, a bécsi és a milánói rendszer annyival jobb, hogy opcionális és több nyelvű.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 574582016-11-06 23:19:18
Bécsben a páholy második és harmadik sorában ülők nem az első sor kijelzőit nézik, hanem oldalt, a falon van saját kijelzőjük.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 574502016-11-06 12:51:29
Én láttam a Scalában is és Bécsben is. Egyik sem volt zavaró, sem a szomszédét, sem az előttem ülőét nem lehetett látni, legfeljebb, ha kifejezetten kereste az ember és odahajolt. Jó megoldás, mert emlékezetem szerint három nyelvet is be lehetett állítani, köztük az eredetit is. Akinek nem volt rá szüksége, az egyszerűen nem kapcsolta be.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 573112016-10-21 15:22:46
Még pár évvel ezelőtt is lehetett 2 Euróért állójegyet venni a Staatsoperbe. Az előadás napján árulták, sorba kellett állni érte. A földszinti állójegy nagyon jó hely volt, pont szemben a színpaddal, támaszkodóval és valóban csak 2 Euro volt az ára. Szerintem még mindig él ez a lehetőség, nem tudom, változott-e az ár.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 21582016-08-16 08:52:04
Én sem osztom. A kommentek alapján el voltam készülve mindenféle szörnyűsége, ehhez képest semmi kirívó. Nyáron bőven belefér az ilyen ruha, negyvenévesen, de ötvenévesen is. Az alakjával pedig semmi gond nincs a ruhában, nem lóg ki a hája, melle, teljesen rendben van, szerintem fogyott is. Az meg külön tetszik, ahogyan a férje öleli a gyereket, aki szemmel láthatólag teljesen bizalommal van iránta. Ami nem kevés olyan betegség esetén, amivel a gyermek küzd.
Opernglas, avagy operai távcső... • 192302016-06-29 16:24:42
Ezzel nem vagy egyedül. Ahogy olvasom a válaszban, privátban megvilágosította hozzászólása értelmét a tisztelt fórumtárs. Mi értelme van olyan mindenáron bennfenteskedő, homályos, nagyképű célzásoknak, rövidítéseknek, amiket (ha egyáltalán) legfeljebb csak beavatottak értenek? Ha nem tartoznak a nyilvánosságra, pláne ha személyiségi jogokat sértenek, jobb lenne eleve privátban írni ezeket.
Verdi-felvételek • 4612016-06-14 07:30:55
Engem még Netrebko sem tud rávenni, hogy kibírjam, egyszerűen nem megy. Tényleg kár.
Jonas Kaufmann • 14602016-06-12 16:24:43
Érdekes volt elolvasni ezt a facebook-beszélgetést. Kíváncsi lennék egy nem rajongó elfogulatlan véleményére arról, hogy mekkora hangja van Kaufmann-nak. Többször hallottam, hogy ezen a téren nincs egy súlycsoportban a nagy előd drámai tenorokkal. Mások szerint semmi baj a hangerővel, a hiányosságok - ha voltak - a Müpa akusztikájának voltak betudhatók. A facebook-beszélgetésből az tűnik ki - a műsor miatti csalódáson túl -, hogy a földszint hátsó részén már alig hallottak belőle valamit, más elszántabb rajongó szerint csak a beszédhangját nem lehetett hallani. Megint mások szerint a pianók, ha mégoly szépek is, nem kompenzálják a hangerő hiányát, a "falzettel kevert" magasság az igazi, fényes magasságokat (á la Corelli). Egyszer meghallgatom, de operában, mert sajnos a dalok nekem sem tartoznak kedvenc műfajaim közé, Kaufmann rajongó pedig (még) nem vagyok, így most nem vettem el a helyet más elől, aki viszont igen.
Erkel Színház • 67562016-05-25 18:03:47
Olvasva a május 23-i Bellini I Capuleti e i Montecchi című operájáról írt beszámolókat, leírom én is a véleményemet, különösen azért, hogy kiemelhessem Vörös Szilvia fantasztikus éneklését.
Az egyik kedvenc Bellini operám a Rómeó és Júlia, számos felvételem van belőle. A bel canto operák világában semmi különös nincs Romeo nadrágszerepében. Ismerem az Abbado-féle változatot is, ahol Aragall énekli Rómeót (Pavarotti mellett), de be kell vallanom, sokkal jobban tetszik az opera mezzóval, még akkor is, ha Aragall az egyik kedvencem.
Kolonits Klára vitathatatlanul elsőrangú Júlia volt. Számomra az igazi revelációt azonban Vörös Szilvia jelentette, abszolút egyenrangú partnere volt Kolonits Klárának. Gyönyörű hangszíne van, mezzótól szokatlanul nagy vivőerejű, egynemű hangja, magas hangjai kinyíltak, ragyogtak, nem volt hallható korlátjuk, egyszerűen élmény volt hallgatni. Előadása tele volt érzelemmel, ritkán hallható a "Deh tu bell'anima" ilyen megrendítően szép előadásban. Jól sikerült az első ária is. Örülök, hogy hallhattam ezt a fiatal énekesnőt, azok közé tartozik, akiknek követni fogom a pályafutását és szurkolok, hogy csodás hangjának megfelelő szerepeket kapjon.
A fiatal tenor nekem egyáltalán nem tetszett. Kicsi hang, az együttesekben teljesen elveszett. Magas hangjai beszűkültek, elvékonyodtak, megváltozott a színük, koloratúrái összemosódtak.
A két basszus közül nekem jobban tetszett Kiss András , Palerdi basszusát száraznak találtam.
Opernglas, avagy operai távcső... • 190622016-04-08 14:10:16
Én Pesaróban hallottam élőben Rossini Otellójában, Otellóként. Florez volt Rodrigo (Desdemona pedig Olga Peretyatko). Bár mindenki Floreztől várta, hogy tomboló sikert arat, a közönség nagy része miatta ment el, végül mindenki Kundét ünnepelte, óriási sikert aratott. Nagy vivőerejű, sötét tenorhang, szuper magasságokkal, illúziókeltő külsővel és színészi játékkal, mi kell több ennél?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 60892016-03-25 17:43:54
Az első két mondat idézőjelben értendő.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 60882016-03-25 17:43:03
Másrészt egy modern rendezés is lehet jó, vagy rossz. Az nem értékmérő, hogy "modern".
Tökéletesen igaz. Én a nem jó modern rendezésekről beszéltem és arról, hogy nem kellene ezeket a fiatalokra hivatkozva erőltetni. Merthogy korántsem biztos, hogy a fiatalok ezt akarják látni.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 60852016-03-25 14:07:48
Nem tudom elfogadni a fiatalokra hivatkozást a modern (az amerikaiak által találóan eurotrash-nek titulált) rendezések fontosságának magyarázataként. A magam részéről egy fiatalt sem ismerek, aki egy ilyen rendezés miatt lett operalátogató. Visszagondolva megboldogult fiatalkoromra, imádtuk a kosztümös filmeket, darabokat, a királylányos-herceges-lovagos történeteket, a nagyszabású, illúziókeltő díszleteket, pedig az is a XX. században volt. Sőt, kifejezetten gyűlöltük az olyan mozifilmeket vagy színházi darabokat, amik megfejthetetlen utalásokból, jelképekből, allegóriákból álltak és amiket legfeljebb a tanerő tudott értelmezni, de ő is csak ritkán. Nem hinném, hogy a mai fiatalok mások lennének. A számukra ismeretlen zenei világ befogadása önmagában kihívás, nem valószínű, hogy emellett még rejtvényt is akarnának fejteni, hogy legalább halvány fogalmuk legyen a színpadi történésekről. Ők is szórakozni, meghatódni, katarzist átélni mennek/mennének az operába, színházba, nem másért. Imádják a középkori várakban játszódó videojátékokat, a vikinges sztorikat, miért ne tetszene nekik egy korhű rendezés? Arra azért kíváncsi lennék, hogy megkérdezte-e valaki a "fiatalokat", mit szólnak a rájuk hivatkozva elkövetett rendezésekhez, készült-e egyáltalán valamilyen felmerés erről.
Élő közvetítések • 53302016-03-21 14:09:05
Megnéztem én is az Álarcosbált a honlapról (köszönet a tippért). Szerintem jó előadás, élmény volt hallgatni. Harterost most fedeztem fel magamnak, minden túlzás nélkül el voltam tőle ragadtatva. Gyönyörű színű, egynemű, erős hang, ami fent szépen kinyílik, szárnyal, csillog, tele kifejezéssel és érzelemmel. Jól mutat a színpadon, illúziókeltő. Rálik Szilviával egy napon sem lehet említeni, pedig én őt is szeretem hallgatni, de azért Harteros más ligában játszik.
Beczalával nem volt semmi bajom, nem éreztem, hogy gyenge lenne, szerintem jól illett a szerephez és a partnerekhez is. Szép, kulturált hang és éneklés, kétségtelen, hogy nem a Corelli-féle hőstenor, de nem is hiányzott, hogy az legyen.
Nagyon tetszett az Ulricát éneklő énekesnő is. Én Oscar megszemélyesítőjét (a nevének most nem nézek utána) éreztem gyengének.
A bariton végülis elment, nem egy Bastianini-szépségű hang, az kétségtelen, inkább kemény és színtelen, de azért a célnak megfelelt.
Momus társalgó • 57712016-03-05 11:21:10
Ha nem havi 30.000 forint jövedelmet vallott volna be, akkor pénzbüntetést szabnak ki, kifizeti és kész. Így viszont a bíró úgy ítélte meg, hogy havi 30.000,-Ft jövedelem esetén méltánytalan lenne a pénzbüntetés, ezért ítélte közmunkára.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 553382016-02-12 08:03:11
Nem tudom elképzelni, hogy létezik ilyen. Minősíthetetlen volt.
Kolonits Klára • 5782016-01-16 17:07:04
A Hoffmann meséi hármas női főszerepét Miskolcon is énekelte, az operafesztiválon. Én ott találkoztam vele először.
Juan Diego Flórez • 6512015-12-17 08:55:39
Olaszul sajnos nem tudok, német és angol nyelvű kritikákra kerestem rá és nem találtam annak nyomát, hogy nagy fiaskó lett volna. Azt el tudom képzelni, hogy az olaszok elutasítják, mert ők talán nehezebben fogadják el, ami eltér az általuk ebben a szerepben megszokott és elvárt hangtípustól. Mantuai hercegként nekem sem tetszett, leginkább mert a hangja valahogy nem képes a szerephez szükséges szenvedély kifejezésére.
Juan Diego Flórez • 6432015-12-16 16:57:34
Én már egy ideje hallom a lebegést a hangjában sajnos. Messze nem úgy szól, mint amikor Miskolcon Luciát énekelt jó néhány évvel ezelőtt, fantasztikusan, felejthetetlenül.
Juan Diego Flórez • 6422015-12-16 16:55:32
Honnan veszed ezt a katasztrofális fiaskót és hogy Mosuc leénekelte? Rákerestem és sehol nem látok ilyen kritikát.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 541212015-11-01 09:00:48
Az első mondatod mélyen szint alatti. Nem gondolom, hogy eltérő véleményem veled(!) szembeni ellenállást(?!) jelentene, akár ismered mellszélességemet, akár nem. Túlértékeled magad.
A lényeg szempontjából teljesen közömbös, hogy melyik szereposztással láttam az előadást, de egyszerűen utána tudsz nézni, ha érdekel. Annyit segítek, hogy nem Simándy Józseffel.
Lehet, hogy számodra meglepő, de a Miskolci Nemzeti Színház közönségét ugyanolyan emberek alkotják, mint az Operaház vagy az Erkel Színház közönségét.
Elég hamar elkezdődött a magyar filmek szinkronizálása, így a te korosztályod sem feliratos filmeken nőtt fel. Mivel a legtöbb film angol nyelvű, nem sok értelme van a szinkron hiányával kapcsolatos, amerikaiak nyelvtudását érintő megjegyzésednek. Olaszországban szinkronizálják a filmeket. Franciaországban is. Svédországban, Finnországban, Hollandiában, Dániában stb. nem, meg is lehet nézni, mennyien beszélnek ott angolul (sokan és jól). http://www.nyest.hu/hirek/szinkronizalasi-es-feliratozasi-szokasok-europaban
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 540942015-10-31 10:04:46
Én - IVA-val ellentétben - az eredeti nyelv és a felirat mellett vagyok. Teljes mellszélességgel. Miskolcon évek óta magyarul adták elő az operákat, felteszem, abból a megfontolásból, hogy a közönség így majd jobban megérti és megszereti a műfajt. Nos, ez pont ellenkezőleg sült el, a vége a közönség értetlensége és elutasítása lett. Szünetekben mindig hallani lehetett, hogy fogalmuk sincs, mi történik, nem értik az énekelt szöveget, enélkül pedig unják, hiszen magából a játékból nem lehet kihámozni a sztorit, az először hallott zene pedig a szöveg nélkül nem elég a figyelem felkeltéséhez. Sokan haza mentek a szünetekben. Több operába nem járó ismerősöm kedvét vették el így, pedig jobbnál jobb operákkal próbálták meg a műfajt megszerettetni. Amikor azonban azzal megy el az operában nem járatos néző összes energiája és az köti le kényszerűen a figyelmét, hogy megpróbálja az érthetetlenül énekelt magyar szövegből kihámozni a sztorit ahelyett, hogy átadná magát a zene és a történet varázsának - akkor pont nem fogja a műfajt megszeretni, messziről elkerüli legközelebb. Tegnap a Tosca volt műsoron, egy olyan ismerősömmel voltam, aki először látott operát élőben. Végre, végre olaszul adták, magyar felirattal. Nem is emlékszem ilyen sikerre, pedig évek óta megnézem a bérletben szereplő operákat. A közönséget érzékelhetően megfogta a szuggesztív zenével felerősített dráma.Remélem, megtartják ezt a gyakorlatot, mert összehasonlíthatatlanul más volt a fogadtatás az előző évekhez képest. Ha valaki már ismer egy operát, akkor kuriózumként akár magyarul is megnézheti, bár bevallom, engem kiráz a hideg a Héterő által is említett negédes, a természetességtől fényévekre lévő álköltői szövegektől, ezért, ha csak lehet, elkerülöm. De olyanoknak magyarul adni, akik először látják, nem szerencsés. Egyébként sok országban a filmeket sem szinkronizálják, a gyerekek úgy nőnek fel, hogy az eredeti nyelven hallják, olvassák a feliratot és természetessé válik számukra az idegen nyelv léte, hangzása, tudása, ami ma már nélkülözhetetlen a boldoguláshoz. Pedig a filmes szinkronnál nem kell a magyar szöveg megértéséért küzdeni az operával ellentétben.
Opernglas, avagy operai távcső... • 187682015-10-26 21:43:14
Szerintem csodálatosan szép opera, Florezzel egyenesen mennyei. Lehet, hogy Rossini fan vagyok?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 539492015-10-22 12:10:28
Szerintem Kolonits Klára még az általad felsoroltaknál is kiválóbb Norma lenne, mert megvan hozzá a kiváló koloratúra-technikája és a magasságai is gyönyörűek.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 539252015-10-21 10:01:54
A "pszichopata" nem laikus megnevezés. A pszichiátriában hivatalosan 1980-ig használták a pszichopátia, és az ebből származtatott pszichopata szót, majd az antiszociális vagy disszociális személyiségzavar vette át a helyét. Ilyen értelemben tehát ma már valóban szakszerűtlen, de 1980-ig nem volt az.

Részletek: http://www.webbeteg.hu/cikkek/psziches/11642/antiszocialis-szemelyisegzavar
Opernglas, avagy operai távcső... • 187232015-10-12 19:34:22
Pedig jót tenne a magyar operajátszásnak is néha egy-egy Florez kaliberű énekes, úgy, hogy a próbafolyamat alatt is jelen legyen, majd pedig énekeljen egy előadás-szériát. De hát ez csak álom marad. Nincs más hátra: ha a hegy nem jön Mohamedhez ..., külföldre kell menni.
Edita Gruberova • 28202015-10-12 19:24:55
A védőbeszéd sajnos a véremben van, így nem tudom hagyni. Egy szóval sem értékeltem Cura teljesítményét, tehát nem is hagyhatom. Semmiképpen sem baj, "ha valaki rajongva ír arról, aki megérdemli". De akkor ne legyen már baj ez Cura esetében sem, ha egy itteni rajongója szerint megérdemli és ezért rajongva ír róla. Nem kell a földbe döngölni, hiszen számára Cura testesíti meg azt, amit más számára Gruberova. Az én számomra egyik sem éri el a "rajongási küszöböt". Teljesen egyetértek: csodálatos, ha megadatott valakinek a rajongás képessége, de az már visszatetsző, ha valaki csak saját magának tartja fenn rá a jogot, másnak nem engedi meg. Nekem is van rajongva szeretett énekesem, nem is egy, akiknek az összes felvétele megvan, akik miatt beutaztam Európát, és akiket öregségükben, pályájuk végén is szeretek. Megemlíteni nem fogom őket, látva az itt uralkodó stílust, nem akarok magamnak olyan jelzőket begyűjteni, mint amiket Ametisztnek sikerült. Csodálom, hogy még mindig képes ide írni, nem ment el a kedve a kapott sértésektől. Nekem nem hiányzik, hogy szabadidőmben személyeskedéseket olvassak. Ugyanez vonatkozik egyébként arra is, ha valaki véleményt szeretne mondani olyan előadásról, amiben valaki itteni hangadó kedvence énekelt. Megnézheti magát, ha nem a legteljesebb elismerés hangján szól. Talán ezért olyan belterjes a momus?
Edita Gruberova • 28092015-10-12 06:58:35
Szerintem mások is gondolják úgy, mint te, én mindenképpen.Bicskanyitogató, hogy valahányszor Ametiszt említeni merészeli Curát, parampapoli azonnal, vállalhatatlan módon személyeskedve és sértő módon nekiesik. Ugyanakkor az ő Gruberova rajongása már régen vakká tette a realitások felismerésére, ami önmagában még nem lenne baj, csak ne lenne a kettős mérce. Az ő rajongása ugyanarról a tőről fakad, mint Ametiszté. Én Gruberovát óriási énekesnőnek tartom, de nem a mostani hangi állapotában. Amióta kb. négy éve láttam/hallottam egy koncertszerű előadáson, úgy döntöttem, hogy nem megyek el többször, meg akarom őrizni az emlékeimben olyannak, mint régen volt.
Opernglas, avagy operai távcső... • 186882015-10-01 18:54:10
Szerintem Florez saját repertoárjában a legjobb, a magasságok, a gyönyörű koloratúrák, a hangszín, az illúziókeltő színpadi játék és megjelenés. Alvánál sokkal jobban tetszik, pl. Almavivaként is. Érdemes megnézni teljes operában a színpadon is, nagy élmény. Mindig üzembiztos, nála nem kell félni, hogy rossz napot fog ki. Biztos van olyan is, de akkor lemondja, mint volt szerencsém párszor tapasztalni. Ezzel együtt én sem mentem el a legutóbbi koncertjére, mert azon a repertoárján kívül eső áriákat énekelt és nem akartam csalódni. Azokban ugyanis szerintem is voltak/vannak jobbak, jó néhányan.
Jonas Kaufmann • 12412015-09-26 13:03:25
https://www.youtube.com/watch?v=uz74yFUteAo

Jonas Kaufmann • 12392015-09-26 11:44:41
A falzett nem fejhang? A wikipedia szerint de: "olyan éneklésmódot jelent, amelyet az úgynevezett fejhangon éneklő férfiak alakítottak ki."
Amúgy falzettnak hallatszik. Ha összehasonlítjuk a Corelli-féle diminuendóval ugyanebben az áriában, érzékelhető az eltérés. A Corellié nem falzett.
Kolonits Klára • 4392015-09-25 09:28:59
Nekem is az az érzésem, hogy kontraproduktívak.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 535212015-09-25 09:27:20
Sok kitűnő előadást vezényelt Miskolcon is, én ott találkoztam vele jó párszor. Nagy veszteség, nyugodjék békében.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 527392015-06-11 14:19:20
Igazán pozitív kritika, írójának a rendezés is nagyon bejött, büszke lehet rá az Operaház.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 55352015-06-09 18:17:40
Hol írtam olyat, hogy egyet kell értenünk? Nem írtam ilyet és nem is kell. A jövendő repertoár kipróbálásával az a bajom, hogy én abban akarom hallani, amiben a legjobb, azért megyek, nem olyanért, ami majd - lehet, hogy - évek múlva lesz az igazi.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 55322015-06-09 16:46:26
Ezzel most nem tudok egyetérteni. Nálam nem nagyon kell nagyobb Florez rajongó, legalább nyolc alkalommal hallottam élőben egész operákban (pontosan most nem számolom össze), mindig Rossini, Donizetti, Bellini operákban és láttam vele három koncertet is, amikor még nem ott próbálta ki a jövendő repertoárt. Ezekben zseniális volt. De már a Rigolettóban is lehetett érezni, hogy nem neki való, hogy megpróbál vastagítani a hangján, kicsit "spintóbbá" tenni, aminek a magas hangok és a dinamika látták kárát. Le is mondta (akkor még) a többi tervezett előadást. Ha ezekben a magvasabb tenorhangot kívánó szerepekben összehasonlítjuk más, neves tenorokkal, egyértelmű lesz a különbség. Már Nemorinóként is sokkal jobb Villazon (szerintem), pedig az még belcanto szerep. Nekem pont az tetszett zéta írásában, hogy az egyértelmű siker, álló ováció mellett is leírta eltérő véleményét.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 55112015-06-08 22:59:56
Szerintem nagyon jó volt - Rossini mellett - az Alvajáróban és a Puritánokban is (mindkettőben élőben hallottam), a Romeo és Júliában (Bellini), a Stuart Máriában is.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 55102015-06-08 22:54:02
Nekem pont a Semiramisban tetszett nagyon. Igaz, csak felvételről hallottam a bécsi koncertszerű előadást (sokszor), és még nagyon fiatal is volt, de azóta sem hallottam jobb tenort ebben az operában.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 55052015-06-08 19:32:02
Olvasom zéta írását a Florez koncertről. Eddig csak a rajongói beszámolókhoz volt szerencsém, ami azt eredményezte, hogy sajnálni kezdtem távolmaradásomat. Zéta írása visszaigazolta az előre tudhatót: ebben a repertoárban Florez csak átlagos énekes, míg saját Rossini-Donizetti-Bellini világában a legjobbak között van, szerintem vezeti a mezőnyt. A magam részéről azért nem vettem jegyet a koncertre, mert nem akartam csalódni. A tubuson fenn van egy évekkel korábbi Rigoletto Damrauval, azt hiszem, Drezdából, nos, nem tartozik az etalon felvételek közé. Megértem ugyanakkor, hogy valahol ki kell próbálnia ezt is, nem lehet örökké Rossinit énekelni, és nyilván vannak, akik ebben a repertoárban is szeretik.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 28032015-04-24 21:55:57
Kösz, még nem hallottam róla.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 27962015-04-24 08:48:55
Vajon az Alexandru Aghenie Agache lenne? Vagy egy másik énekes? A Trubadúr szereposztásában.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 54152015-04-16 06:07:05
Fogalmam sincs, ki G G-P.
Éneklő Tank nevű énekest sem ismerek.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 54092015-04-15 18:04:38
Én teljesen másképp gondolom. Ha választani kellene egy olyan előadás között, ahol egy modellnek kinéző, de közepesen éneklő énekes énekel és egy olyan között, ahol egy nagyon jó énekes, aki alacsony, túl van az ötvenen 40 kg súlyfölösleggel, mindenképpen az utóbbit választanám. Közepes énekes miatt - nézzen ki bárhogy - egészen biztosan nem néznék meg előadást (kivéve persze, ha a többi szerepben sincs olyan énekes, aki miatt megérné az előadásra elutazni 500 km-t.)
Az illúziót, érzelmeket az énekes hangja közvetíti, nem a külseje. A külseje elveszíti jelentőségét attól, ahogyan énekel, magától értetődővé válik, hogy két nő is beleszeretett.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 54032015-04-15 09:15:52
A három tenor koncertek idején valóban még elfogadható volt Pavarotti külseje, bár már akkor is messze állt akár egy hadvezértől, akár egy diáktól (Bohémélet). Később azonban ez elfajult, olyannyira, hogy a menedzsere beszámolója szerint a Toscában a Metben liften és tolószéken kellett behozni a színpadra, majd - függetlenül a rendezéstől - ott is maradt ülve, mert nehéz lett volna felvonás közben kitolni. Ennek ellenére óriási sikere volt, a nézők a hangját, az abból áradó érzelmeket értékelték és nem a külsejét.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 53942015-04-14 18:27:37
"Szépszínű, masszív hőstenor hangon énekel, árnyalatokat is használ, elég olaszos is (de nem olyan nagyon), ám sem a volumen, sem a művészi erő nem kárpótol a lehetetlen alkatért."

Vagyis: Ha jó is volt, élvezhetetlen maradt a külseje miatt.
Meglehetősen furcsának találom, hogy a kritikus ekkora fontosságot tulajdonított az énekes (és más énekesek) külsejének. Nem kellene elmenni abba az irányba, hogy fontosabb az énekes külseje, mint a hangja. Mi lett volna Pavarottival, Björlinggel, Caballéval, Tuckerrel, sőt, magával a nagy Carusóval ilyen hozzáállással? Ez opera, ahol - dacára az operatikushoz hasonló hozzáállásnak - még mindig a hang (kellene hogy legyen) a legfontosabb.
Gioacchino Rossini • 8402015-03-19 14:14:03
Örök hálám.
Gioacchino Rossini • 8092015-03-16 16:29:20
Szerintem a youtube-ról hamarabb letölthető lesz, mint ahogy megjelenik DVD-n. A Rossiniről írt véleményeddel teljes mértékben egyetértek, imádom a zenéjét, az opera seriákat jobban, mint a vígoperákat. Többször voltam a pesarói Rossini fesztiválon is, az idén is megyek. Óriási élmény.
Olvasói levelek • 106262015-03-16 16:24:58
Az első kattintás után várni kell, ahogy IVA is leírta.
Miklósa Erika • 8152015-03-09 16:53:19
Csakhogy itt tudományról beszélünk, nem színpadi tapasztalatról. Akadémiai szintű tudományos tevékenységhez illene valamilyen adekvát tudományos múlttal, fokozattal rendelkezni, a felsőoktatási végzettségről nem is beszélve. Ez olyan, mint a sportolóknál: attól még, hogy valaki olimpiai bajnoki aranyat nyer, még nem lesz automatikusan szakértő a sporttudományok terén megfelelő iskolai végzettség, tudományos kutatómunka nélkül.
Erkel Színház • 53362015-03-02 17:33:50
Nekem is elsőszámú kedvencem Corelli és már régen az a véleményem, hogy Fekete Attilának is a kedvencei között lehet. Sok megoldása emlékeztet Corellire.
Erkel Színház • 53352015-03-02 17:32:47
Szerintem ezek tipikus szőrszálhasogató, okoskodó, a tartalmat szándékosan megérteni nem akaró kérdések. Az olvasóban csak akkor merülhetnek fel, ha mindenáron bele akar kötni telramund írásába, de még akkor is ordít belőlük a rosszindulat.
Rost Andrea • 16842015-02-25 09:56:24
Ez most ugye nem komoly? Akinek nincs jó véleménye egy előadásról, vagy egy énekesről - számtalanszor előfordult már ezen a fórumon - annak nem volt "gyerekszobája"??! Az már nem jól "viselkedik"? Az énekes "keményen dolgozott", ezért nem lehet bírálni? Ész megáll. A többi énekes is keményen dolgozott, a zenekar is keményen dolgozott, nem beszélve a karmesterről, aki ugyancsak. Általában minden előadáson keményen dolgoznak a művészek. A nyilvános fórum pont arra való, hogy valaki leírja a véleményét, akármilyen keményen is dolgoztak az adott előadást létrehozók. Ferocissimoato sem többet, sem kevesebbet nem tett ennél: leírta, hogy hogyan hatott rá az előadás. Lehet ellenvéleményt írni az előadásról, bár ehhez legalább látni kellett volna, de undorító a véleményíró szapulása.
Pantheon • 14112015-01-26 13:39:15
Demis Roussos

http://index.hu/kultur/zene/2015/01/26/elhunyt_demis_roussos_enekes/
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 512912015-01-12 23:04:53
Már hogyne lehetne egyik énekes jobb, mint a másik! Hogy mitől jobb? A véleményező jobbnak hallja: hangszínét, hangerejét,kifejező készségét, tisztaságát, zenei formálását, vivőerejét stb., erősebbnek a rá gyakorolt hatását. Objektív mércével mérve is óriási különbségek lehetnek és természetesen a hallgató ízlése szerint is.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 512872015-01-12 19:42:23
A Tokodyról írtakkal nem értek egyet. Az utolsó pár évben számomra kizáró tényező volt, ha ki volt írva egy előadásra. Hiába érti valaki a szerepeit, ha nem tudja már elénekelni. Operában nem lehet eltekinteni attól, hogy legyen hangja az énekesnek, a hangot nem pótolja a mégoly kiváló színészi alakítás sem.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 512842015-01-12 18:48:40
"Wiedemann is olyan énekesnő,hogy ,vannak jó és rosszabb napjai.Gál Eriával egy napon említeni,mit is mondjak,lehetetlen."

Ezt most hogy kell érteni? Azért nem lehet Gál Erikával egy napon említeni, mert annyival rosszabb, vagy mert annyival jobb? Szerintem egyébként - ha már - az utóbbi. Lehet, hogy szerencsém van, de én még soha nem fogtam ki Wiedemann Bernadettet rossz hangi állapotban, mindig lenyűgöző volt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 512682015-01-12 10:31:34
"Pánczél Éva valóban korán lett elküldve,mert drámai mezzo azóta sincs-."

És Wiedemann Bernadett? Szerintem fantasztikus drámai mezzo.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 509062014-11-27 06:52:47
http://www.blikk.hu/blikk_sztarvilag/kitiltottak-oszter-feleseget-az-operabol-2307765
Momus társalgó • 54142014-11-09 10:51:23
Soha nem voltak olyan ambícióim, hogy téged meggyőzzelek. Ez nem a bíróság, te pedig egy vagy a többi fórumozó között: miért lenne bárkinek is célja a te meggyőzésed?
Egyébként pedig egyetértek azzal, hogy illett volna a segítséget megköszönni, viszont "az előre is köszönöm" enyhít az udvariatlanságon.
Momus társalgó • 54032014-11-07 13:29:32
Előre megköszönte.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 506392014-10-17 12:11:49
A tegnapi Cosi fan tutte előadást láttam. A belinkelt két kritika közül Fáy Miklós kritikájával értek egyet teljes mértékben. Ilyen semmitmondó rendezést ritkán lát az ember operaszínpadon. Ennél már valóban jobb lett volna, ha koncertszerűen adják elő, akkor legalább nem bosszankodik a néző az egy helyben álló énekeseken, a kihagyott lehetőségeken, a semmilyen szereplőkön. Bóka Gábor próbál belelátni némi koncepciót a rendezésbe, nekem nem jött le mindaz, amiről kritikájában ír. Egy unalmas, koncepció nélküli, átgondolatlan rendezést láttam, a rendezőnek láthatóan az égvilágon semmilyen mondanivalója nem volt a darabról, és meg sem próbált úgy tenni, mintha lenne.
Nem tetszett a díszlet sem, egyébként én is rózsaszínnek láttam, és még egyhangúnak és funkció nélkülinek is. Az énekesek hol az egyik szintre, hol a másikra álltak, az áriák énekelésekor pedig előre jöttek, láthatóan minden elképzelés nélkül. Ráadásul nem tett jót a nem túl nagy hangoknak, ha valamelyik szinten, vagy a színpad hátsó részén kellett énekelniük, ilyenkor gyakran alig lehetett hallani őket.
Az énekesek közül leginkább a tenorral volt bajom, hangja alig jött át a zenekaron, az együttesekben is eltűnt. Ennél magvasabb tenor kellene ehhez a szerephez. A II. felvonásbeli Fiordiligivel énekelt szerelmes duettet még soha nem hallottam ennyire szenvedélymentesen előadni. Az énekelt szöveg ellenére az énekes mozdulatain és hangján semmilyen érzelem nem jött át, rejtély, hogy mi törte meg Fiordiligi ellenállását, mert ez az "ostrom" semmiképpen.
Celeng Máriának nincsenek meg az áriáihoz elengedhetetlen mély hangjai, de ezt leszámítva tetszett. Így utólag nem értem a Balga Gabriellával kapcsolatos kifogásokat, hangja semmivel sem tűnt kevesebbnek, mint a szopráné, kifogástalan összhangban is voltak mind zeneileg, mind játékban. A két bariton is tetszett.
Jonas Kaufmann • 9132014-10-07 20:31:33
Nem csak a szülés elérkeztét jelenti:

Wikiszótár:

lebetegedik, lebetegszik (ige)

Beteggé lesz, kór állapotba jut; a szülés fájdalmai veszik elő. Egy (főleg fertőző) betegséget elkap.

Magyar értelmező kéziszótár (Akadémiai Kiadó 1972):

Lebetegszik:

1. nép (nő) A szülés megindultakor ágyba fekszik. 2. biz Fekvő beteg lesz.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 504502014-09-29 00:04:35
Egy érdekes interjú:
http://www.origo.hu/kultura/20140927-interju-ji-i-menzel-film-es-szinhazi-rendezovel.html
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51252014-09-19 14:30:10
Gratulálok -ppp-nek a Parasztbecsület/Bajazzók kritikához. Végre, végre egy olyan kritika, ami elsősorban a zenei megvalósításról, az énekesekről, énekkarról, karmesterről szól és nem a rendezés elemzése teszi ki a terjedelem 95%-át a zenei megvalósítást néhány semmitmondó mondattal letudva.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 17052014-08-26 13:33:47
Köszönöm, hogy betetted, én speciel nem tudtam.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 17042014-08-26 13:33:42
Köszönöm, hogy betetted, én speciel nem tudtam.
Erkel Színház • 45182014-04-16 19:35:24
Én tegnap voltam a Varázsfuvola előadáson az Erkelben. Sajnos, mindjárt az elején azzal kellett szembesülnöm, hogy Sarastrót Fried Péter helyett Kováts Kolos énekli. Mindezt pedig olyan tálalásban jelentették be az előadás előtt, amiből az jött le: a közönség érezze kivételes szerencséjének a beugrást és adjon hálát jó sorsának, amiért a körülmények összejátszása folytán még nyer is a cserén. A közönség kellően meg is ünnepelte a bejelentést, számomra viszont az előadás nagy negatívuma volt és nehéz napirendre térni a nyújtott teljesítmény felett. Csak remélni tudom, hogy tényleg nem volt más megoldás, senki más nem tudott volna beugrani, mert ez sokat elvett az egyébként kitűnő előadásból.
Gratulálok Haja Zsoltnak, fantasztikus Papageno, mind éneklésben, mind színészi játékban, ennyire élvezetes Papagenót sem élőben, sem DVD-n nem láttam még. Nagyon tetszett Rost Andrea is, számomra ők ketten jelentették az előadás csúcspontját.
A rendezéstől nem vártam sokat, de be kell vallanom: nagy és pozitív élmény volt, meg fogom még nézni máskor is.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 18502014-04-13 16:03:46
Egy Hoffmann kritika:
http://nol.hu/kultura/harom-szin-hoffmann-1456371
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 16482014-03-02 20:56:08
Nem annyira érdekes, viszonteladóktól lehet venni.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 16462014-03-02 18:52:56
Szerintem is Schrott miatt mondta le, ami emberileg teljesen érthető. De legalább időben közzétették és nem az operaházban értesült róla a jónép, előadás előtt. Mostanában akartam rá jegyet venni csakis miatta, így ez elmarad :(
Erkel Színház • 44812014-02-14 17:22:24
Most elkeserítettél. Én is készülök menni vasárnap, még nem láttam ezt az előadást. A Jegymester szerint még fél ház sincs, ami semmi jót nem ígér, ezt támasztják alá az általad leírtak is. Ha csak a jegy ára bánná, de az útiköltség annak többszöröse, nem beszélve az oda-vissza több, mint öt órás útról. Lehet, hogy nem ér meg ennyi áldozatot ez az előadás.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 15982014-02-05 08:24:38
Megértem, hogy az ilyen jellegű műsorok kiverhetik a biztosítékot szigorú operakedvelőknél. Az én véleményem szerint azonban jót tesznek a műfajnak. Közelebb hozzák az énekest a közönséghez, beláthatunk a mindennapi életébe, problémáiba, láthatjuk, hogy hiába a siker, ő is csak esendő ember, akinek gerincroppantó gondokkal kell megküzdenie. Lehozva az elérhetetlen magaslatokból, felkeltik olyanok érdeklődését is, akik emiatt mennek el előadásaira, érdekelni kezdi őket a műfaj, később más énekesek előadásait is megnézik, esetleg megnézik ugyanazt az operát, amit Netrebkóval láttak, mással is, rászokva ezzel az operába járásra. Miután az iskolákban - legalább is nálunk - szinte megszűnt a zeneoktatás, kellenek eszközök a műfaj megszerettetéséhez. Egy énekes ilyen módon - vagyis bulvárosan, de távolról sem rossz indulatúan, kerülve a szenzációhajhászást - történő bemutatása egyik eszköz lehet ehhez, ezért semmiképpen sem tartom károsnak, sőt kifejezetten hasznosnak. Kellenének hasonlók magyar énekesekkel is, átalakítva azt a sztereotípiát, hogy az operába csak megcsontosodott sznobok járnak, vagy hogy minden énekes kövér, stb. Emlékszem, sok évvel ezelőtt az akkor nagyon fiatal Rost Andreáról olvastam hasonló bulváros cikket a Nők Lapjában, mesélt az életéről, divatról, stb., kíváncsivá tett és elkezdtem figyelni az operaénekesi pályafutását is. Hiszen felkutatják más nagy énekesek - Caruso, Del Monaco, Callas, Corelli, hosszú a sor - magánéletét is, olvashatjuk könyvekben, feldolgozzák filmen, miért lenne ez másképp pl. Netrebkóval? Az ízlések valóban nem lehetnek egyformák, de nem gondolom, hogy a Netrebkóról szóló műsor miatti jó véleményem az enyémet alsóbbrendűvé tenné.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 15942014-02-04 21:54:57
Nem a szakítást járja körül Andrej Malakov a műsorban. Arról mindössze pár mondatot mond Netrebko a legelején, korrektül és tényszerűen. Sokkal inkább arról szól a műsor, hogy hogyan él egyedül, hogyan birkózik meg a nehézségekkel, hogy a nővére odaköltözött hozzá, hogyan békült ki az új alakjával, főzésről, az édesapjáról, operaénekessé válásáról, a kisfia autizmusáról stb. Én egyáltalán nem látom ízléstelennek.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 15882014-02-04 16:06:33
Most látom, hogy már be lett linkelve az interjú.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 15872014-02-04 15:48:49
Most találtam ezt a cikket és videót (angol felirattal): http://operafresh.blogspot.hu/2013/11/anna-netrebko-shows-strength-son-tiago.html

Megrendített. Nem lehet könnyű az élete egy autista gyerekkel, egyedül. Le a kalappal előtte, hogy ilyen bátran viseli az utóbbi évek sorscsapásait, legalábbis ebből az interjúból sugárzik az optimizmus és az életszeretet.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 26222014-02-02 09:54:48
Az ügyvezető jelenlétében megtartott nyílt szavazáson? Az a csoda, hogy volt, aki tartózkodni mert.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 48822014-01-24 15:46:34
"Tehát a kritikának MINDEN ESETBEN azzal kellene kezdődnie sztem, hogy a műről elmondja, hogy milyen előadást kíván ....és hogy ezt az előadás mennyiben valósította meg."

Vagyis rendelkezzen a kritikus egy prekoncepcióval és aszerint írjon kritikát, hogy az általa látott előadás ennek megfelel-e vagy sem. A műveket sokféleképpen lehet értelmezni, hiba lenne, ha a kritikus ragaszkodna saját értelmezéséhez és azt kérné számon az előadáson, ahelyett, hogy nyitott maradna más elképzelésekre, más értelmezésekre.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 48532014-01-16 08:13:32
Ez komoly.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Belvárosi Főplébániatemplom

"Belvárosi orgonakoncertek"

19:00 : Budapest
Fészek Művészklub

Audur Edda (klarinét), Gellért András (zongora)
ALBAN BERG: Drei Stücke für Klarinette und Klavier Op.5
WITOLD LUTOSŁAWSKI: Dance Preludes op.25
JON THORARINSSON: Sonata for clarinet and piano (1947)
GELLÉRI ANDRÁS: Bridges (2017)
DEBUSSY: Premiere Rhapsodie (1910)

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Rajk Judit (alt)
Pétery Dóra (orgona)
Budapesti Vonósok
A Zeneakadémia Egyházzene Tanszékének Kórusa
Vezényel: Alessandro Cedrone
KODÁLY: 114. genfi zsoltár
RESPIGHI: G-dúr szvit orgonára és vonósokra
KODÁLY: Mónár Anna
KODÁLY - ANGERER: Négy népdal a Magyar Népzene sorozatból – Egy kicsi madárka; Tücsöklakodalom; Zöld erdőben; Dudanóta
RESPIGHI: Trittico Botticelliano – 1. La Primavera (Tavasz)
KODÁLY: Ádventi ének
RESPIGHI: Trittico Botticelliano – 2. L’Adorazione dei Magi (A bölcsek imádása); 3. La nascita di Venere (Vénusz születése)
KODÁLY: Kádár Kata
KODÁLY: Két dal a Székelyfonó című daljátékból – Szomorú fűzfának; Rossz feleség

19:30 : Budapest
Óbudai Társaskör

Liszt Ferenc Kamarazenekar
TELEMANN: La Bizarre-szvit
GEMINIANI: g-moll concerto grosso Op.3/2
VIVALDI: g-moll versenymű két csellóra, RV 531
DUBROVAY LÁSZLÓ: Vonósszimfónia
HÄNDEL: h-moll concerto grosso Op.6/12

20:00 : Budapest
A38 Hajó

Martin Kohlstedt (zongora)
A mai nap
született:
1706 • Baldassare Galuppi, zeneszerző († 1785)
1898 • Lotte Lenya (Karoline Wilhelmine Blamauer), énekesnő, színésznő († 1981)
1927 • Lakatos Gabriella, balett-táncos († 1989)
1945 • Jávori Vilmos, jazz-muzsikus († 2007)
elhunyt:
1545 • John Taverner, zeneszerző (sz. kb. 1490)
1893 • Charles Gounod, zeneszerző (sz. 1818)
1944 • Viktor Ullmann, zeneszerző (sz. 1898)
1968 • Tóth Aladár, zenetörténész, 1946 és 1956 között az Operaház igazgatója (sz. 1898)