vissza a cimoldalra
2017-10-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59906)
Társművészetek (1214)
Kedvenc előadók (2813)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3847)
Haladjunk tovább... (205)
Momus társalgó (6052)
Milyen zenét hallgatsz most? (24975)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2273)
Kedvenc művek (141)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11180)
A csapos közbeszól (94)

A nap képe (1965)
Erkel Színház (8375)
Jonas Kaufmann (2135)
Lisztről emelkedetten (852)
Franz Schmidt (2924)
High Fidelity - beállt a jégkorszak? (541)
Opernglas, avagy operai távcső... (19853)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (301)
Történelem (473)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2365)
Gioacchino Rossini (987)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1116)
Élő közvetítések (6646)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1122)
Udvardy Tibor (167)
Bartók Béla szellemisége (214)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Cilike
Leírás:
Honlap:
   


Cilike (5122 hozzászólás)
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598922017-10-20 14:31:25

Szerintem magával a rendezéssel nem volt baj. Nekem kifejezetten tetszettek Sz.M. ötletei. A díszletre voltatok kiakadva.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598732017-10-18 07:25:42

Egyetlen oka van, a koncert,


MET-es operaelőadások moziban • 6062017-10-10 16:30:31

Nem jelenik meg a hsz-om.


MET-es operaelőadások moziban • 6032017-10-10 15:06:46

 Ja és annyit, hogy a "kánon" szerint DiDonato inkább preklasszikusokra és Mozartra predesztinált hang.  Véleményem szerint messze túlhype-olt énekesnő. Szoprán párja Fleming. Ők véleményem szerint (!) messze a hangi adottságaikat meghaladó karriert futottak. Persze ízlés kérdése.


MET-es operaelőadások moziban • 6022017-10-10 14:26:04

Én csak hallgattam, nem néztem. Nem vagyok elfogult. Nem kell fognom a kottát, mert ismerem az operát. Adalgisa szoprán szerep, noha valamiért az utóbbi 100 évben mezzókat gyötörnek vele. Voltak, akik egészen kivételesen jól el tudták énekelni, mint pl Troyanos, vagy nálunk Pánczél Éva. DiDonato nem győzi a fekvést és ráadásul csúnyán tremolós, élvezhetetlen szintig.


MET-es operaelőadások moziban • 5952017-10-09 15:05:00

DiDonato pocsék volt, ahogy én hallottam. Tremolós, lebutította a magas részeket.


Luciano Pavarotti • 752017-10-02 16:28:07

Jé, azt nem is ismerem. Pedig azt hittem, tudom kívülről a Toscát.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597562017-09-29 09:25:33
Csillagmorzsák. Klasszikusokat csak pontosan.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597522017-09-27 15:02:51
Hmmm, tudtommal Alfréd esetében ez valóban a szerencse műve volt...nem láttam olyan rendezést,ahol csalt volna a kártyán. Talán mégseazt fejezi kiapélda,ami a szándék volt. :-)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597422017-09-26 20:44:17
"Az építőipari céget, a West Hungáriát 1997-ben alapította Paár Attila, és a vállalkozás azóta rendkívüli sikereket ért el. Ez lett az építőiparban, turisztikában, ingatlanfejlesztésben utazó cégcsoport zászlóshajója, és a Napi Gazdaság tavalyi 100 leggazdagabb című kiadványa a 43 éves Paár Attila vagyonát már 7,4 milliárd forintra becsülte, amivel a 87. leggazdagabb magyarnak számított. A legfrissebb lista alapján, a tavalyi vagyonát megbecsülve a 78. leggazdagabb magyar 9,3 milliárd forinttal." Ez nem egy mai történet. 97.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64042017-09-01 18:07:03
Érdekes, meghallgattam egy felvételt az Ezred lányából és eltérő volt a véleményem a tenorról. Nekem éppenhogy úgy tűnt, hogy szenvedett a felső váltóhangok területén. Az ária nagy részében konkrétan be volt szorulva, ahogy hallottam. A c-ket persze fölé tudta énekelni, ott nyílt megint, de a passaggioval nincs jóban. Az első részben is feltűnt, hogy elfalzettolgat frázisokat. Aztán lehet, hogy élőben jó volt, ez ugye csak felvétel.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596712017-08-29 15:12:03
:-(Nyelvnyújtó szmájli) Tudom, hogy nem annyi) (csak trollkodok)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596702017-08-29 15:11:13
60000
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596282017-08-26 15:56:44
1. Olyan nincs, ami mindenkinek tetszik.
2. Vannak hivatásos és elvi rosszközérzetűek.
3. Természetesen vannak, akik valóban rosszul jártak az Operaház szerkezeti változásával.
4. Amit viszont muszáj volt megcsinálni. Én még emlékszem, mikor volt százhúsz magánénekes, a felük évek óta be se tette a lábát, de szociális alapon tag volt, míg nyugdíjba nem ment.
5. Minden nagy átalakítás nagy kuplerájjal és veszteségekkel jár. Még a nagytakarítás is.

Mindazonáltal, természetesen sajnálom azokat, akik áldozatul estek vagy vesztesei lettek ennek a változásnak. Van köztük olyan -nem fogok neveket írni -, aki évekig élvezte annak előnyeit, hogy családi kapcsolatai miatt kapott szerepeket. És van köztük olyan, aki maradhatott volna. Ezt nem is vitattam soha.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596172017-08-24 20:19:37
Sajnálom azokat, akik mindenen csak gúnyolódnak és dühöngenek. Ókovács szerintem, bár sok hibát elkövet, főleg amiatt, hogy nem szereti, ha ellentmondanak neki, jóindulatú ember. Mindig, minden vezető szubjektív volt, ő is az. Aki nem élvezi ennek az előnyeit, annak nyilván rosszul esik. De hogy csak rosszat találjanak a munkájában, ez nem reális.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26752017-08-20 11:45:52
Igazad van, mert tényleg voltak katasztrofális Radamesek, nem neveznék meg egyet se de tudok még neveket... viszont Meli sztárolása előtt én is értetlenül állok. Nekem ez nulla. Se hangszín, se semmi.
Opernglas, avagy operai távcső... • 198212017-08-11 17:49:49
Nem ismerem a mostani Aida-előadást, de egyrészt Muti tutira nem engedne egy ilyet,és Netrebkoból se nézek ki ilyen ízléstelenséget. Ha már itt tartunk,a legsúlyosabb kottától valóeltérés,amit azAidában hallottam, az a magas esz volt a második finálé végén. Azmeg belefért a nagy,kórusos, csinnadrattás együttesbe.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595702017-08-06 16:31:03
Hát nem.
Erkel Színház • 80462017-08-06 13:00:36
Igen, az első felvonás olyan csehovosan lassú, inkább érzések,mint történések.De valóban, a második és harmadik felvonás szívfacsaró.Emlékszem, először a rádióban hallottam azt a jelenetet -magyarul -amelyben a két barát összevész. És alig akartam hinni a fülemnek, hogy ez ilyen életszerű, reális, drámai. A Pikk dámához pedig nekem Galuzin volt a kulcs.Mikor ő énekelte, akkor értettem meg a művet, ami az egyik legjobb opera. (Nagy szó tőlem, a Verdi-mániástól.)
Simándy József - az örök tenor • 4532017-08-05 10:29:37
Igen,a pontos megjelölése a kottában grand scena ed aria, a második részben voltaképpen együttessel, nem csak Elvira énekel bele,hanem az összes jelenlévő, Ernani kivételével, mert ugye őrajta megy a vita, őtrejtették el.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595602017-08-05 10:24:09
Jó, csak a téma a sztrájkból indult.
Simándy József - az örök tenor • 4492017-08-04 22:15:38
Nekem nem stimmel. Don Carlosnak és Elvirának nincs kettőse a második felvonásban. Sorrendben az a duett az Elvira-ária után közvetlenül van.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595572017-08-04 18:07:06
Na de ha nem lenne Anger, akkor lenne más, pont annyiért. Ezt próbáltam magyarázni. Ti most művészi kifogásokat hoztok a sztrájkfelhívásnak meg financiális okai vannak.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595502017-08-03 20:01:07
Legkevésbé se akarnék saját magunk ellen beszélni, de egy biztos: ezek a dolgok nincsenek egy kategóriában a bérköltséggel. Az Operaház dolgozóinak bérköltsége sokkal nagyobb összeg annál,hónapról hónapra, mintsem Poda vagy Znaniecki vagy bárki meg nem hívása számítana ebből a szempontból. Aztán lehet, hogy nem hívunk meg külföldi rendezőt, énekest, karmester és akkor olyan színvonalon vagyunk, mint egy tízezres német kisváros kis színháza. Sajnos, ez van.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595182017-07-26 21:06:22
Ráadásul ez egyfajta misszió. Én nagyon szívesen megyek. Alig várom, őszintén szólva. Még sosem voltam Ergélyben, és remélem, a többi helyre is elmehetek. Mármint Felvidékre, meg a vajdaságba.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594942017-07-25 12:11:46
Bizony, bizony. Van például egy ismerősöm, akinek az ismerőse arra költi a pénzét, hogy összerakjon magának egy iszonyú drága részekből álló számítógépet, csak egy elem -nem tudom melyik -3-400 ezer forint vol, mindez azért, hogy játsszhassa a kedvenc játékát. Vagy van például olyan ismerősöm, aki egy céges bulira képes volt magának az egyik legnevesebb divattervezővel varratni ruhát, több százezer foruntért, amit egyébként soha többé nem fog felvenni. Prioritás kérdése. Már írtam erről pár szót.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594922017-07-25 11:15:53
Annyira azért nem kerülhet sokba, mondjuk az egyéb látványberuházásokhoz képest. Úgy kerítettek rá pénzt, hogy eldöntötték, és kész.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594902017-07-25 09:58:37
Átkozott fiskális problémáidra azt tudom felelni, hogy tudtommal a turnékat a minisztérium szervezi, tehát a gyakorlati teendőket ott végzik, úgy mint helyszínek, szállás, utazás. Ez NEM látványturné. Ez teljesen beleillik a kormány határon túli magyarokkal kapcsolatos politikájába. Elvinni Erdélybe -most egyelőre oda- a Magyar Állami Operaház produkcióit, egy magyar, nemzeti operát és egy könnyedebb balettet. Van ezzel valami probléma?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594642017-07-20 15:53:02
Viszont a színpaddal megegyező méretű oldal- és hátsósznpada van.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594432017-07-18 12:55:35
A zenébe még nem halt bele senki.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594372017-07-17 17:53:45
Nem én kezdtem. Nem írok több offot.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594312017-07-17 16:12:30
Egyetlen dolgot ajánlok minenki figyelmébe. Ha azt az elvet vesszük alapul, hogy míg nem jön el mindenkinek a jólét, míg nincs munkanélküli, alulképzett, szegémy, addig a "felesleges" kiadásokat mellőzzük, úgymint művészet, sport, ünnepek, felvonulások, tűzijáték, virágkarnevál, akkor soha -SOHA- Nem fogunk semmire áldozni, ami nem a közvetlen megélhetés, puszta üres anyagi dolog. És ki határozza meg, mi az a szint, amit mindenkinek el kell érni? Akinek van ennivalója, az irigyli azt, akinek van saját lakása. Akinek van egy kis lakása, irigyli azt, akinek nagy háza van. Akinek nagy háza van, az medencéset akar és jó autót. És így tovább. Tudomásul kell venni, hogy vannak olyan dolgok, amik többek az ennivalónál, lehet, hogy lehet élni nélkülük, de vajon miért fejlődtek ki a művészetek? Akkor is volt nyomor. Utálom ezt a hülye demagógiát.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37312017-07-07 18:32:35
De kedves Héterő, a konkrét esetre ez nem áll. Mert ez nem szegényházas (szerintem).
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37292017-07-07 12:37:31
Bocsánat, a magyarságon BELÜL
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37282017-07-07 12:37:07
Az "elemelés" nem volt önmagában minősítés. Arról szólt, hogy egyrendkívül speciális környezetbe tett művet, ami még a magyarságon kívül is egy kis csoportot érint -nem írom, hogy róla szól, mert ez nem igaz -, általános érvényű történetté transzformált. Szerintem ezzel nem rántotta a mélybe. Szerintem minden népnek vannak néphagyományai és ebből a rendezésből bármelyik ráismerhet a saját életére. Hiszen itt az ember életét formálta történetté a rendező. A székely fonónak gyakorlatilag nincs cselekménye, csak utalások és a jobbára egymástól független "számok" füzére. Én megértem, hogy neked nem tetszett, de szerintem, ha negyvan vagy akárhány éve jársz színházba, akkor fel kéne ismerni azt, hogy valami meg van rendezve, vagy nem. És ez meg van.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37192017-07-06 07:44:17
Szerintem sincs, de engem is le szoktak torkollni a kollégák. Sokan vannak vele úgy, hogy egyszer láttak valamit, ami tetszett és azt akarják látni és semmi mást. Én ezzel nem vagyok így, engem érdekelnek az új ötletek. Nagyon érdekesnek találom például ezt a nürnbergi Attila rendezést, Konwitschnytől, még ha eléggé hagyományostól eltérő is.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37162017-07-05 23:26:54
Znaniecki elemelte a történetet az eredeti környezetből. Ezt fel lehet róni, ha valaki nem tudja elfogadni, ha valamit megváltoztatnak. Kitalált egy élettőrténetet, halállal, gyerekneveléssel, az emberi sorssal. Szerintem nem volt rossz ötlet, de én rendellenesnek számítok, én a Faustját is szeretem. Persze, ez nem a fonóban játszódik, de szerintem nem nagy veszteség, mert ott kb nem is történik semmi.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593722017-07-05 23:14:59
És több is. A Devereuxben énekel egy kétrészes áriát, egy duettet Robertoval, egy tercettet és a finálé nagy kétrészes áriát. A Normában a kétrészes cavatinát, duett Adalgisával, finálé tercett, szólójelenet, duett Adalgisával -és ezek nem könnyű duettek ám -, szólójelenet, duett Pollionéval, együttes, finálé. Rohadt sokat kell énekelni és ráadásul magas is, mély is, koloratúrás is, drámai is. Óriási feladat.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593702017-07-05 20:53:25
Pedig nem hiszem, hogy nehezebb.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593672017-07-05 16:17:20
Kétlem, hogy a Norma állandóan játszott darab volna, főleg szinte minden operaházban. És a Devereux-t is elénekli minden arra alkalmas szoprán. 12 lemezfelvétel készült belőle 1964 óta. (Pedig ezt nem Callas hozta újra divarba, és érdekes módon a Normábólis épp csak eggyel több készült ugyanebben az intervallumban.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37142017-07-05 11:07:11
Láttad, mi volt a reakció a Znanieczki-féle Székely fonóra. Szerinted más lett volna egy olasz rendező Bánk bánjára?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 63962017-07-02 22:17:44
Én annyit fűznék csak hozzá, a magyar művészek (többségének) védelmében, hogy valóban problémás egy koncertre megtanulni egy szerepet, amit utána nem biztos, hogy hasznosítani tudnak. Schöck Atalát én sokkal pozitívabban ítéltem meg, ő hozta az én fülemnek azt a belcanto stílust, ami másoknál fájón hiányzott. Nem tudják nálunk ezt a stílust, sokszor meg kell állapítanom. Mikor hallottuk a Puritánokban Demurot, akkor tudatosodik, hogy ez nálunk mennyire nem működik. Egy vonalban tartani a hangokat, ami a pozíciót illeti, levegőzés, legato, frazírozás, dinamika és akkor még ott van a dallamok érzelmekkel való megtöltése. Nincs meg a zenei életünkben ennek a kultúrája, sajnos. És ma már nincs Gardelli és Patané, még Morandi se -bár ő elvileg jön majd Requiemre -, akik legalább egy-egy produkció erejéig beleverték az énekesekbe a belcanto alapokat.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593532017-07-02 21:14:25
Együtt tudok érezni veled. Kamasz lány voltam és nagy-nagy Sass Sylvia- és Kelen Péter-rajongó, mikor évek után először Sass Sylvia hazajött egy Bohémélet előadásra. Már megvolt a jegyem a szüleimmel együtt, de akkor kiderült valami stiklim -nem volt ritka akkoriban, hogy valami volt a rovásomon -, és büntetésül otthon hagytak. Még ma is emlékszem, mennyire hitetlenkedtem, hogy ezt megcsinálják velem, és tényleg megcsinálják... Mérhetetlen tehetelen dühömben éhségsztrjkba kezdtem, egészen addig, amíg meg nem éheztem a nagy mérgelődésben...:-)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593512017-07-02 20:41:56
Nem.Voltál.Ott? Ezt nem hiszem el.
Momus társalgó • 60362017-07-02 20:21:23
„A közhelyeket a nyelvben a lélek figyelmetlensége szüli – írja Pilinszky János. – Használunk egy igazságot anélkül, hogy tartalmára gondolnánk, egy ítéletet anélkül, hogy alkalmazásának érvényességét ellenőriznénk.” Közhely minden olyan megállapítás vagy megnyilvánulás, amelyet helyettünk bárki más is közreadhatna. Teljességgel közkeletűek, nélkülözik az egyéni leleményt, nem tartalmaznak jóformán semmi információt a konkrét helyzetre vonatkozóan. A közhely motiválatlan lényeg. Ez a két szó párhuzamosan fut egymás mellett, és valahol a végtelenben találkozik. Úgy gondoljuk, hogy megfogtuk az isten lábát, csak nem érjük át. Hisszük, hogy bölcsek vagyunk, mert nemzedékek tapasztalatát sűrítették néhány szóba, pedig csak előre gyártott szavakba botlunk. A közhelyek olyan igazságok, amelyeket addig ismételnek egyesek, amíg megfertőznek velük másokat. Oscar Wilde szerint a közhely „rokonlelkek társadalmává változtat bennünket”. Kétségtelen, hogy aki közhelyekkel él, reméli, akinek mondja, az hasonlóképpen gondolkodik, mint ő. Pedig nincs természetellenesebb, mint egy közhely. Árulkodik arról az emberről, aki belekapaszkodik. A közhely bóvli, olcsó hús, könnyű beleszédülni. Elismerem, hogy a gondolkodás fárasztó valami. Minek vele bíbelődni? Pedig gondolkozni annyit jelent, mint különbözni. És ahol mindenki egyformán gondolkozik, ott senki sem gondolkozik túl sokat.

Én csak erről szóltam. Már régi téma. Mindig vannak aktuális divatos közhelyek. Csak szavak nincsenek.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593442017-07-02 17:01:48
Most komolyan, miért hazudna? Gondolod, hogy nem derülne ki? Ennyire nem kell ellendrukkernek lenni.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37002017-07-01 23:08:17
"A Ringet már le akarták venni, mégis játsszák tovább. Miért?
Az egész világon azt mondják, ez egy érdekes Ring, érdemes megtartani, ez determinálja a Wagner-napok műsorát. Ha fel akarjuk építeni a kicsi Bayreuthot, több előadást kell adnunk, de a mostani Ring-díszlet ezt lehetetlenné teszi. Két nap a beépítése és újabb két nap a bontása, díszlet nélkül meg nem is lehet próbálni. Azt szeretném, hogy a fesztivál ideológiája az legyen, amit Wagner mondott: a jót meg kell tartani, a rosszat kijavítani.
A siker dacára miért tartanak hamarosan szünetet a Ringben?
Bayreuthi tapasztalat, érdemes Ring-szünetet tartani, mert megterheli a többi előadást. Eredetileg 2017-re terveztük ezt, de 2018-ra halasztjuk, akkora a sikere! A Ringen kívüli darabokra – a Trisztán és Izolda kivételével – kétszer akkora kórusra van szükség. A bayreuthi vendéglátó-ipari egységek is tudják, forgalmuk húsz százalékkal csökken, ha A bolygó hollandi megy, mivel nincs benne szünet."
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36992017-07-01 23:07:20
És ez is rohadtul nem igaz, mert Fischer már idén se akarta a Ringet játszani, mégis műsorra vették, az idénre tervezett pihentetést akarják jövőre bepótolni. Íme.
Jonas Kaufmann • 19852017-07-01 22:34:08
Ide figeljen, kedves. Én tudtam, hogy maga mire gondol,csak maga csacsiságot írt. Az Otellóban nincs csókária, hiába énekli Oteello, hogy "un bacio, ancora un bacio". Az opera vége nem ária, több okból. Leginkább, mert nem úgy van szerkesztve, nincsenek benne nagy, összefüggő dallamok, töredezett, mivel egy ember teljes szétesését és öngyilkosságát mutatja be. Ez scena, azaz jelenet. Ha meg mástól vette át a csacsiságot, azt kell kérdeznem, ha más kútba ugrik, maga is? Tessék, vizsgáztasson és kérdezzen az Otellóból. Nem hiszem, hogy tud olyat kérdezni, amire nem tudnék válaszolni azonnal.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593342017-07-01 21:16:31
Örömmel tájékozratom az érdeklődőket, hogy a főigazgató úgy tájékoztatott minket, hogy az Eiffel műhelyház szerződéskötése és a munkák rövid időn belül elkezdődnek, az Operaház felújítása is sínen van, július vége, augusztus eleje a szerződéskötés várható ideje.
Jonas Kaufmann • 19832017-07-01 20:24:31
És azt magán kívül senki se hívja csókáriának. Fogadjunk, hogy jobban ismerem az Otellót, mint maga. Az egész darabot, nemcsak a finálét. Az a baj magával, hogy maga aztán okoskodik, csak nincs hozzá ismeretanyaga, csak egója.
Jonas Kaufmann • 19812017-07-01 18:44:13
Csókária a Sámson és Delilában van. Ez egy duett.
Jonas Kaufmann • 19632017-06-30 11:03:39
De nem az.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593132017-06-30 11:00:24
Ma már lehet kapni olyan telefont, ami tud ékezetes betűket.
Jonas Kaufmann • 19542017-06-29 16:43:24
Érdekes, mert az "Esultate" gyakorlatilag majdnem a capella. Pár akkord szól alatta. Talán azért hangzik kevésbé erőteljesnek, mert előtte a kórus teljes hangerőn énekel, plusz a zenekar is teljes erővel szól.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592932017-06-26 12:23:15
Viriust nem kell bántani, ő csak megpróbált nagyon korrekt lenni, az érzelmei amúgy nem a kritizáló oldalhoz húzzák, azt hittem, ez már kiderült.
Momus társalgó • 60192017-06-25 23:16:06
Nem egyforma a két dolog, de úgy látszik, hiába próbálom magyarázni. Az egyik nem konkrétan nyelvtani kérdés, hanem egy általánossá vált jelenség, amit meg ön felhozott ellenem, egy szó két alakja, amiből akármelyiket lehet használni, de a többség úgy mondja, ahogy én. Cseppet sem csodálkozom, hogy sokaknak magasztos a közhelyszámba menő vers idézése, hiszen a giccsre is nagyobb az igény világunkban, mint a valódi művészetre. Ez a vers amúgy talán nem is lenne giccs, de épp attól lesz közhely, hogy úton-útfélen idézgetik. Lehet, hogy önnek nem tetszik, de én minden fórumon küzdök a nyelv elsekélyesítése, a kifejezések leértékelése, a nyelvtan figyelmen kívül helyezése és a giccs ellen. Úgy érzem, ez nemcsak jogom, de kötelességem is.
Momus társalgó • 60162017-06-25 20:48:55
Szíve joga. Én ennek ellenére nem "eszek-iszok", hanem "eszem-iszom". A magyar nyelv elég gazdag és vannak árnyalatai. Viszont fórumtársunk csak vissza akart vágni szerintem, amiért egy stilisztikai megjegyzést tettem. Annyit még hozzátennék, hogy ha valamit túl sokat használnak, az elhasználódik. Mikor a tragikus veronai buszbaleset történt, akkor alakult ki az allergiám erre a modorosságra, mikor a kommentáradatban minden poszt alatt minden harmadik beírás ez volt. Mint ahogy már rosszul vagyok, hogy ha valaki sajnálatos módon meghal, valaki tuti benyomja Mary Elizabeth Frye: Ne jöjj el sírva síromig című versét, ami alapvetően szép és érzelmes vers, de mikor az ember minden egyes gyászjelentés alatt ezt olvassa, már sikítani tudna. Legalábbis én. Elcsépelni valamit, ez a helyes kifejezés erre, remélem, nem írtam rosszul, nem ragoztam ikes vagy iktelen módon tárgyas vagy alanyi,tökmindegy. Meg lehet sértődni, de szerintem nincs értelme.Használjuk ki a nyelv gazdagságát és ne éljünk előregyártott nyelvi panelekkel, abból csak olyan szöveget építhetünk, mint a panelházak, pedig a csodálatos nyelvi építőkövekből építhetünk akár tündérkastélyt is. Na puff neki.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592742017-06-25 20:14:35
Én nem nyelvészkedtem, hanem egy mostanában sajnos nagyon divatos modorosságra hívtam fel a figyelmet. Ez a jelenség a szavak, jelzők általános devalválódása. Megfigyelheti, hogy ma
minden kis tehetségkutatón megnyikkanó gyerek azonnal sztár, ha már kettőt nyikkan, szupersztár. Mindent túltolnak, túlértékelnek, legalábbis szóban.így lett divat ez a "nincsenek szavak" (csak könnyek, mert általában így folytatódik. Ezt eredetileg ugye valami nagy veszteségre mondták, ma ott tartunk, hogy ha felfordul a kutyus, arra "sincsenek szavak". Szerintem meg vannak. Én szerencsére elég jól meg tudom fogalmazni az érzéseimet, a gondolataimat. Akik azt írják, nincsenek szavak, azok általában, és itt nem smaragd ft-ról beszélek, lusták megkeresni az odaillő mondatokat. Enbyiről szólt, amit írtam és direkt kiemeltem, hogy nem személyeskedésnek szántam, mint ahogy magakötözködni kezdett egy nyelvészetileg is vitatott szóval kapcsolatban, amit százból 98 ember úgy használ, mint én.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592692017-06-25 16:58:42
Szeretettel
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592592017-06-25 11:19:50
Bocs, nem személyeskedés, de ez a "nincsenek szavak" a legpusztítóbb közhelyek egyike, amit manapság mindenki puffogtat. Vannak szavak. Itt már minimum hárman megfogalmazták és fogadjunk, hogy még többen is meg tudják. Könyörgöm, legalább művelt emberek ne használják már a leglaposabb divat-közhelyeket. Még egyszer elnézést.
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 10722017-06-20 09:56:22
Muskátról nem is beszélve. Bár így is elég hallgathatatlan volt. Tán jobb is volt, mikor kevesebb hallatszott belőle. (Bocsánat, de van az a szint, ahol nem vagyok hajlandó udvariaskodni.)
Rost Andrea • 19372017-06-18 15:02:56
Nem bántásból mondtam, én nagyon szerettem az alakítását, csak így emlékszem. Mondjuk végigtáncolni a hétfátyol-táncot, ami nem volt egy könnyű koreográfia és utána még elénekelni a Schlussgesangot, szálegyedül, szintén vagy 10 perces monológ, hát nem kis feladat, valljuk be.
Rost Andrea • 19342017-06-17 21:57:14
Nagyon jó volt benne, egyetlen hibát tudok felróni: nagyon kifáradt a végére emlékeim szerint. Ami amúgy nem csoda.
Giacomo Puccini • 1032017-06-13 14:29:10
Azt nem mondtam, hogy nála nincs, csak máshogy. Egymás után sorolhatnám a példákat, minden egyes művéből, még az elég kezdetleges Edgárból és Le villiből is, hogy hatásvadász módon van megkomponálva. Persze nem mondom, hogy az baj, csak számomra egy kicsit olyan, mint a könyveknél a bestseller-lista. Azt falják a legtöbben, de azért nem azok a legkomolyabb irodalmat képviselő művek. Mondom, egyszer csak meghallottam ezt benne és azóta sajnos ez az uralkodó érzésem az operáival kapcsolatosan. Mit ahogy volt énekes, most mindegy, hogy ki, akit nagyon szerettem, és ahogy hanyatlani kezdett és egyre hallhatóbbak voltak a technikai problémák, már a régi felvételein is meghallottam ugyanazt, és soha nem tudtam többé úgy hallgatni, mint előtte. Na és Puccinival is pont így vagyok. Elnézést minden rajongójától.
Kocsis Zoltán • 6292017-06-12 18:38:44
Néha elfelejtem, hogy már nincs. :-(
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592162017-06-12 13:58:16
Szeretem a Pomádét, szellemes darab, egyéni, hangulatos zenével. Emlékszem, a két nagyobbik gyerekem volt kicsi, mikor ment a hosszú változata az Erkelben KMG rendezésében, annyira élvezték, együtt mozogtak a zenével. Ez szerintem is szép gesztus volt Papétól, még akkor is, ha én spec nem szeretem a hangját.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592052017-06-11 21:57:12
BasszIsta akart lenni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592042017-06-11 21:56:43
Bevallom, én akkor se mentem volna el Papé koncertjáre, ha fozetnek, persze kivéve, ha dolgoznom kellett volna. Még soha nem hallottam úgy, hogy tetszett volna. Nem szeretem az ilyen fajta hangot. Akkor már ezerszer inkább az az olasz basszista, akinek sajnos elfelejtettem a nevét, aki Fiesco volt a Boccanegrában. Hosszú, ősz hajú és szép kormos mélységekkel rendelkező basszusta.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592012017-06-11 20:32:06
Magam részéről máig orosz akcentussal "tudom" a Kékszakállút, mert az első lemezem az Obrazcova-Nyesztyerenko-féle volt és az rögzült a fejemben...
Giacomo Puccini • 912017-06-10 21:28:07
Igen. Szerintem igen.Puccinit szeretem, de egy idő után mindegyik operájáról az a véleményem alakult ki, hogy sok hatásvadászat van bennük és hogy gorombán, túlozva fogalmazzak, kulisszahasogatás. Ezzel szemben Verdinél kompozíció van, dráma felépítés, szereplők zenei jellemzése és formai szabályosság. De miként mondom, ez az én véleményem, nem kötelező vele egyetérteni.
Giacomo Puccini • 842017-06-09 17:57:44
Sok mindenben igazat adok Neked,Verdi és Puccini vonatkozásában mindenképpen, az én szememben Verdi legalább egy, de talán két kategóriával komolyabb zeneszerző, mint Puccini. A belcantoval kapcsolatosan is, viszont megemlíteném, hogy ha legalább húzva nem adták volna elő, lehet, hogy feledésbe vesztek volna ezek a művek, leht, hogy kellett hozzá egy primadonna assoluta, hogy a köztudatba kerüljenek. Ami a Tiszaparti jelenetet illeti, azzal is egyetértek elvben, viszont ha megnézzük, évtizedekig olyanok énekelték a szerepet, akik nem tudták elénekelni az eredeti verziót. Most se sokan tudnák Kolontis Klárán kívül, megkockáztatom, hogy senki.
Giacomo Puccini • 652017-06-08 07:58:35
amit viszont nem lehet, nem szabad: a szerzők által megírt cselekményt, annak végkifejletét megváltoztatni. Rómeó és Júlia meghalnak, Desdemonát megfojtja Othello és Otelló és Butterfly is végez magával, pont.
Azt csak hiszed... volt egy rendezés, Bieito-é, ahol Butterfly életben maradt, inkább megölte a lányát (!) és Suzukit. Bieito ha cambiado el final de 'Madame Butterfly'. En vez de suicidarse, la 'jinetera' asiática mata a su hija y a su criada, porque el director teatral considera que la ópera de Puccini es "una tragedia y no un melodrama".
Giacomo Puccini • 582017-06-07 08:33:10
Az a véleményem, hogy ez a probléma csak azért merül fel, mert mindent aktualizálni akarnak és ez a téma ebben a formában nem hagyja magát, illetve nem píszí. Múltkor ugye valamelyik vidéki operában felemelték Butterfly korát 18 évre... erre már nincs mit mondani.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36242017-06-03 14:40:59
Hát, bevallom, nekem a Gruberova-Fisichella-Zancanaro-féle volt az első Puritánok az életemben, addig nem is ismertem, csak a Normát, és utána lettem belcanto-rajongó.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36192017-06-02 22:30:09
Fisichella, na, ő olyan volt, mint az atom. Igaz, hogy Demuro azért jobbképű. :-)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36162017-06-02 18:55:12
Amúgy valamiért csak ezt a Credeasi misera-részt veszik, pedig ennek az általánis fekvése nem is olyan nyírós, mint a többi részé, csak föl van vágva kétszer a magasságra.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36152017-06-02 18:53:12
D is van, mégpedig az Elvira-Arturo duettben (Vieni, vieni fra queste braccia), valamint az első áriában cisz, ami ugye a desz-szel enharmonikus. Az esz-t én se számítanám bele, mert nem kell külön megénekelni.
Pantheon • 19872017-06-02 11:13:30
Olvastam egy cikket, ami Kocsisról szólt, abban azt hiszem Kovács Géza elmondta, hogy mikor Kocsis elvállalta a zenekar vezetését, abban a pontos tudatban tette, hogy ő nem karmester. Neki éppen ezért minimum kétszer, de inkánn háromszor annyi próba kellett a koncertek létrehozásához. Ez volt az oka -szerinte- , hogy külföldön egyénileg -tehát más zenekaroknál . nem vendégszerepelt. Sehol nem tudtak neki ennyi próbaidőt biztostani. Nem kell negatívnak lenni, lehet, hogy Hamar Zsolt, mint hivatása szerint karmester, kevesebb próbával tud dolgozni.
Luciano Pavarotti • 692017-06-02 08:48:56
Éppen ezt nehezményeztem...egy másfajta értelmet akartak a dalnak tulajdonítani ezzel a félrefordítással.
Luciano Pavarotti • 672017-06-01 21:56:08
Non ti scordar di me -egyes számban van. Ne felejts el engem.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 591732017-05-31 06:59:34
Ezért?
Momus-játék • 52532017-05-30 17:01:04
Tényleg... na akkor örülök, hogy hivatalos voltam.
Momus-játék • 52502017-05-30 15:39:35
Tudjuk, mi is így hívjuk, illetve így szerepelt a próbacetlinken. FR(au)O(hne)SCH(atten)
Momus-játék • 52492017-05-30 15:38:26
És te eredetileg mire gondoltál?
Erkel Színház • 79362017-05-29 16:28:14
Hát nem az a Trubadúr, az tény. Nálunk is eléggé megosztotta a társaságot, volt, aki tudta élvezni és volt, aki nagyon szenvedett. Én nagyon figyelemreméltónak találtam a szólisták teljesítményét, mondhatni kivétel nélkül. É mi is jól voltunk. :-)
Élő közvetítések • 63852017-05-28 16:14:11
Több zenei hiba is van az előadásban. A karmester nem volt a helyzet magaslatán.
Élő közvetítések • 63752017-05-27 22:57:52
Itt Belehallgathatsz. Én is lemaradtam az elejéről, holmi foci bajnoki döntő miatt.
Élő közvetítések • 63722017-05-27 19:51:13
Számomra ez már egyéni ízlés kérdése. Mindketten olyan magas színvonalú énekesnők, hogy nem az dönt -szerintem -,ki tud többet, hanem kinek a hangja tetszik jobban. Én személy szerint Devia hangján kevésbé hallom a korát, de mondom, ez vélemény kérdése. Épp ezért vagyok kíváncsi, élőben milyen lesz Gruberova, akit már vagy 18 éve csak felvételről hallottam.
Élő közvetítések • 63702017-05-27 17:05:22
Devia egy genetikai csoda. Tudom, tudom, Gruberova, de sajnos nekem Devia sokkal jobban bejön. Az a tavalyi Devereux-felvétel az KO. Lesz most szerencsére összehasonlítási alapom, közvetlen közelről megfigyelhetem Gruberovát is. Kiváncsian és nyitottan várom.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 591572017-05-25 22:34:45
Az mondjuk biztos, hogy a megbízásában szerepe volt az Erkel újranyitásának, és azoknak a programoknak, amik most futnak, elsősorban az Operakalandnak.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 35952017-05-25 16:32:58
Egyébként máshogyan nem is tudta volna a próbaidőszakot és három előadást végigénekelni, csak úgy, hogy technikailag tökéletesen oldotta mag. Ha nem támaszból énekelt volna, nem tudott volna két egymás utáni napon így énekelni. Ez az, amit a mi tenorainknak meg kéne tanulni, hogy végig pozícióban kell énekelni és minden frázist végig kell vezetni. Ezt Demuro perfekt módon tudja.
Opernglas, avagy operai távcső... • 196972017-05-24 21:31:30
Florez nekem is tetszett ebben a szerepben, ahogy az Alvajáróban is. Jól feküdt neki, bár nem énekelt f-et, cseppet sem bántam.
Opernglas, avagy operai távcső... • 196962017-05-24 21:09:13
Erre mondtam, hogy valaki vagy szereti a belcantot és akkor a Puritánok a csúcsok egyike, vagy nem és akkor unja. Ki tudja, mi a különbség? Lelki alkat kérdése, gondolom.
Opernglas, avagy operai távcső... • 196912017-05-24 16:29:27
Jó, jó, hogy nem a c teszi a tenort, de sajnos egy tenor c nélkül nehezen működhet az operai műfajban, valljuk be. Vannak tenorok, akiknek gondjuk van a magassággal és bizony hallatszik, hogy kerülik és félnek. Ahogy egy szoprán se szoprán megfelelő magasság nélkül (ami már kicsit feljebb is van a c-nél, minimum cisz, szerintem).
Opernglas, avagy operai távcső... • 196872017-05-24 09:10:54
Az a helyzet, hogy ha drámai hőstenor lenne, nyilván élesnek számítana. De ebben a szerepkörben nem. Az extra magasságoknál más a helyzet, más a rezonancia. Nem elvárható egy tenortól, aki magas d-ket énekel, hogy otelloi gömbölyű hangzást produkáljon. Ez bizonyos szempontból fizika is.
Opernglas, avagy operai távcső... • 196842017-05-24 00:12:17
Egészen csodálatos volt A puritánok Pécsett. Bár az akusztikát én kicsit visszhangosnak találtam és az első szólista-megszólalásoknál úgy éreztem, mintha valami erősítőből szólna a hang, meg lehetett szokni. A baritontól annyira nem voltam elragadtatva, szép hangszíne van, de úgy tűnt, problémája van a magas hangokkal. Ami egy olasz, pláne belcanto darabban nem előny. És problémásnak hallottam még a kis szerepet éneklő mezzót, valami gurgulázás-szerű dolgot csinált a mély és középregiszter találkozásánál, amit nem egészen értettem, mivégre tesz?
Na de ami a többieket illeti, csakis felsőfokban lehet beszélni róluk. Bretz Gábornak nagyon jól illik a stílus, hangszínben, legato-éneklésben ideálisan hozta a szerep követelményeit. A tenortól már meghallgathattam néhány részletet, hát élőben még jobban tetszett, nem is szólt kicsit, nagyon jól kiegyenlített hangon énekelt, pazar magasságokkal és csodálatos legatokkal -tudom, ez a mániám, de hát ha ez a stílus erről szól. Elképesztő, mekkor frázisokat bírt egy levegővel az a vékonyka férfiú. És a mi Elviránk, hát, ő pontosan azt hozta, amire számítottam, sőt, többet, mert a figura nagyon tetszett, rendhagyó volt ez a mai fiatal lány-karakter. És hallhatóan egyre jobban beleássa magát a stílusba és egyre perfektebben tud mindent, ami kell hozzá (legatók, hihi, na meg persze koloratúrák, csodálatos kromatikus futamok, a dögnehéz tenutós magas d-k, ami azért más ám, mint csilingelni és staccatozni). Szóval, fantasztikus volt és nagy siker, még ha megdöbbenéssel láttam is, hogy a szünetben néhányan elmentek -biztos Wagner-rajongók voltak, azok nem szokták cérnával bírni Bellinit, tapasztalatom szerint. És még a karmestert is meg kell említenem, akinek az elvitathatatlan érdeme, hogy egy belcanto darab úgy szólalt meg Magyarországon, ahogy annak kell, nem voltak teljesen elhibázott tempók, amiktől egyes előadásokon komoly hajtépési ingerem támadt több esetben, bemutatta, hogy létezik olyan, hogy a karmester kíséri az énekeseket, nem akarja őket megfojtani és nem kényszeríti lóversenyre sem őket. Van ilyen, ezt hívják szakmai tudásnak, köszönet érte.
Kolonits Klára • 9492017-05-19 13:39:12
Most haragudni fogtok rám, de én nem az Attilát mutatnám be. Akkor már Lombardok, vagy Ernani, vagy leginkább Luisa Miller. Sokkal jobb daraboknak tartom őket.
Vincenzo Bellini • 4412017-05-18 16:01:36
Na meghallgattam párat, ami tényleg nem falzett, de attól még csúnya...bocsánat, de Elvira helyében sürgősen más vőlegény után néznék.
Vincenzo Bellini • 4392017-05-18 15:56:48
Volt, mikor végighallgattam ezt a részletet a Puritánokból egy csomó tenorral és az égvilágon senki sem énekelte teljes hangon. Persze elhiszem neked, hogy létezik ilyen felvétel, csak nekem nem sikerült belebotlanom.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

VERDI: Nabucco

14:30 : Budapest
BFZ próbaterme

"Kakaókoncert"
ismétlés 16:30

17:00 : Budapest
Pesti Vigadó

Demény Balázs (zongora)
BARTÓK: 15 magyar parasztdal, Sz. 71, BB 79
HAYDN: D-dúr szonáta, No. 39., Hob. XVI:24
KURTÁG GYÖRGY: Játékok – részletek
LIGETI: L'escalier du diable (Ördöglétra)
BARTÓK: Szabadban, Sz. 81, BB 89

18:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

"CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál"
SZŐLLŐSY András és a magyar film / 4.
Nyolcvan huszár (1978) / SÁRA Sándor (rend.)

18:00 : Budapest
MűPa, Előadóterem

"Metropolitan-operaközvetítések a Müpában"
MOZART: A varázsfuvola - az élő közvetítés ismétlése

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Banda Ádám (hegedű)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Pinchas Steinberg
LISZT: Prométheusz
BRAHMS: D-dúr hegedűverseny, Op.77
BRAHMS: 2. (D-dúr) szimfónia, Op.73

19:30 : Budapest
Erkel Színház

Bogányi Gergely (zongora), Váradi Zita (ének)
"Zongoraáriák - Liszt206"

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Fejérvári Zoltán (zongora)
BEETHOVEN: Hat bagatell, Op.126
BARTÓK: Táncszvit, Sz. 77, BB 86
SCHUMANN: g-moll zongoraszonáta, Op.22

19:30 : Budapest
Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Rácz Rita, Haja Zsolt, Szerekován János (ének)
Kodály Filharmonikusok Debrecen
Kodály Kórus Debrecen (karigazgató: Szabó Sipos Máté)
Talamba Ütőegyüttes
Vörösmarty Gyermekkar (karigazgató: Zsákainé Papp Anita)
Vezényel: Somogyi-Tóth Dániel
VAJDA JÁNOS: Quodlibet
VAJDA JÁNOS: Változatok egy képzeletbeli Weöres-versre
ORFF: Carmina Burana
A mai nap
történt:
1883 • Megnyílt a New York-i Metropolitan Opera House
született:
1811 • Liszt Ferenc, zeneszerző († 1886)
1832 • Leopold Damrosch, karmester († 1885)
elhunyt:
1764 • Jean Marie Leclair, zeneszerző (sz. 1697)
1859 • Ludwig Spohr, zeneszerző (sz. 1784)
1973 • Pablo Casals, csellista (sz. 1876)
1979 • Nadia Boulanger, zenepedagógus (sz. 1887)