vissza a cimoldalra
2018-04-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60764)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3970)
Társművészetek (1246)
Momus társalgó (6313)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11263)
A csapos közbeszól (95)

Natalie Dessay (1803)
Kolonits Klára (1065)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1225)
Robert Schumann (82)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2676)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (751)
Élő közvetítések (7036)
Opernglas, avagy operai távcső... (20060)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (689)
Balett-, és Táncművészet (5515)
Operett, mint színpadi műfaj (3572)
Franz Schmidt (3105)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2494)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1380)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4254)
Momus-játék (5468)

Fórumok teljes listája
Apróhirdetések
• 2018-04-17
A Magyar Nemzeti Énekkar meghallgatást hirdet bariton és basszus szólamra, valamint basszus szólamvezetői megbízatásra szakirányú felsőfokú végzettséggel rendelkező énekesek számára.

A meghallgatás anyaga:

1. Szabadon választott skála, ami a hangterjedelmet bemutatja.

2. Két szabadon választott, különböző karakterű darab (ária, vagy dal) előadása (zongorakísérőt biztosítunk)

3. Előre megadott énekkari állások előadása zongorakísérettel az alábbi művekből (kottát kérésre biztosítunk):

- Bach: h moll mise
- Brahms: Német Requiem
- Bartók: Cantata profana
- Verdi: Quattro pezzi sacri

4. Lapról olvasás

5. Szólampróba vezetése (csak szólamvezető-jelölt esetében!)


Jelentkezés részletes szakmai önéletrajzzal 2018. május 10-ig Tóth Antal menedzsernél a toth.a@filharmonikusok.hu e-mailcímen.
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Cilike
Leírás:
Honlap:
   


Cilike (5247 hozzászólás)
 
Erkel Színház • 87122018-01-10 11:11:53

A hozzászólóédesanyját nem anyázásként említettem, hanemúgy, hogy ő maga hozta szóba, hogy az anyukája szerint melyek a gyerekeeknek valódarabok. Szó szerinti értelemben, nem a szitokszóként alkalmazott módon. Niylvános fórum, igen. CSakhogy vannak olyan hozzászólók, akik teleteszik a topicokat oda nem illő anyagokkal és oda nem illő, meglehetősen alacsony színvonalú hozzászólásokkal. Nyilván én vagyok a hibás, hogy ettől lila köd száll a szememre, mikor valaki a Hugggenottákat azzal vádolja, hogy nem egy pörgős történet, nyilván sztoikus nyugalommal kéne ezeket olvasnom, de sajnos tényleg eléggé irritál ez a kinyilatkoztatás olyan témában, amihez az illető feltűnően nem ért. De értettem a kritiká tés nem fogok hozzászólni.Amúgy is eléggé rossz ízűvé vált ez a fórum az utóbbi időben, nem kell nagy önfegyelmet gyakorolnom, hogy kiiktassam.


Erkel Színház • 87082018-01-10 10:23:25

Szóval: Akármit linkelgetnek be, akkor sem gyerekeknek való. Értem itt a KISgyerekeket. Jó út megutáltatni velük a műfajt. Nézzük például az apa és az anya jelenetét. Halálra unják magukat a gyerekek. Vannak benne persze nagyon kedves kis gyerkedal-szerű részek és szép dallamok, nagyszerű zene, csak nem gyerekopera.Hasonlítsuk össze mondjuk a Pomádéval, ami konkrétan gyerekeknek készült.  Meseszerűen kellett volna megrendezni? Lehetett volna úgy is, de a rendező úgy döntött, hogy a mesének a témáját veszi alapul, az pedig az, hogy a család olyan szegény volt, hogy ezért elküldték a gyerekeket a háztól, hogy nélkülük életben maradhassanak. Nagyon jó kis mese, szép történet, ugye?  Amúgy meg vagyok győzve: a gyerekek tényleg azt akarják látni, hogy a vasorrú bába meg akarja enni a testvéreket .A gyerekek rajonganak az ilyesmiért.   A Hugenották (egy g-vel) már csak iylen régimódi történet, Meyerbeer úrnál lehetne reklamálni. Tudja, kedves, az operák nem akciófilmek.  Mindenesetre döbbentes, hogy maga milyen magabiztossággal nyilatkozik olyan dolgokról, amikről halvány fogalma sincs. Ja és még valami a mamájának: azért, mert a Hoffmann meséi címében mesék vannak, ez nem mesedarab.  


Erkel Színház • 87022018-01-10 07:48:50

Tiszteltetem az anyukáját. A Jancsi és Juliskát vagy húsz éve nem is játszották.A Hoffmann meséi kategorikusan nem gyerekeknek való darab. Ami nem azt jelenti, hogy gyerekek nem nézhetik meg, hanem, hogy a témája, sem a hosszúsága nem predesztinálja erre. Az meg csodálatos,hogy maga, mint szakértő belenézett az előadásba és megállapította, hogy pocséka rendezés.Sok ilyen hozzáértő, megalapozott bírálatra lenne szükség.


Erkel Színház • 86972018-01-09 21:57:10

CSeppet sem gyerekeknek való, a zenéje se, mert kifejezetten wagneriánus,és hiába mese,nem valami gyerekbarát darab. Én a magam részéről inkább vígoperákra vittem el a gyerekeimet, Szerelmi bájital, a Varázsfuvolát is szerették, Háry,János vitéz, Pomádé -ezek valók gyerekeknek, nem a Jancsi és Juliska.


Erkel Színház • 86852018-01-07 19:17:54

Az az érdekes, hogy én láttam, de nem hallottam a hangosítást.Tényleg nagyon finoman oldották meg.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 603312018-01-06 19:13:18

Azért én Szimonovot elfogadom,mint döntésképes embert orosz kiejtés ügyében, megjegyzem,mikor mi egy nagyobb létszámú utólagos tanulókaron tanultuk a Pikk dámát, állandó vérre menő harc volt, mert mindenki máshogy tanulta annak idején, ezért aztán hatalmi szóval meg lett mondva, hogy így kellés nem volt apelláta. Ráadásul a Pikk dáma idején még az Operában dolgozott Irina, mint korrepetítor, ő is igyekezett instruktorként segíteni a munkát.


Erkel Színház • 86782018-01-05 22:23:28

Róla feltételezem, hogy meg tudja érteni a rendezést, annak ellenére, hogy nincs erdő és cuki fonott copf.


Erkel Színház • 86762018-01-05 20:43:56

És például a Jancsi és Juliskárók se írt senki, pedig reménykedtem Zétában.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28922018-01-05 15:37:31

Egyet elmondhatok: az énekkaron belül akivel csak beszéltem az előadásról, mindenkinek tetszett. Mindenki el volt ragadtatva Annától. Mindenki azt mondta, hogy Eyvazov teljesen korrekt volt. Mindenki szerette a karmestert. Ezek mind zenészek, énekesek, többségükben zeneakadémiai vagy azzal azonos értékű végzettséggel. A korrektség kedvéért.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 603112018-01-04 22:27:50

Viszont, ha cirill betűvel írtam be,akkor úgymondta, ahogy írtad. Szóval, ha oroszszöveget keresek,akkor nem ismeri fel, ha latin betűket használok,illetve,ront a kiejtésén. :-)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 603102018-01-04 22:22:53

 Hááát, én meghallgattam a Gugli fordítban,ott is Mogyesztnek ejtik,én azért gondoltam volna,mert "je" van a d után és az elvileg ugye lágyítja. Nem vagyok nagy orosz tudós,de van kolléganőm Kárpátaljáról,aki perfekt, megkérdezem, ő hogy ejti.


Balett-, és Táncművészet • 54352018-01-04 10:44:00

 Lehet,hogy szándékosan, de félreértesz. Természetesnek találom, hogy vannak homoszexuálisok.Ezzel nincs is problémám. Azzal van bajom, egyrészt, ha úgy állítják be a különböző eltérőnemi viselkedéseket,mintha az kifejezetten előny lenne,mintha azt "ki kéne próbálni", olvastam ilyet, és nem hiszem el, hogy valakinek nemet kellene változtatnia.Azt meg végképp nem hiszem el, hogy ilyen számban vannak férfi testbe zárt női lelkek és fordítva.Ezt sajnos azzal gerjesztik, hogy egyre több olyan jelenséget mutatnak be, ami ezt ábrázolja. Volt ugye a  Madárfészek című film,én is viccesnek találtam, aztán volt ez a szakállasférfi-nő,és egyre több ehhez hasonlót nyomnak a médiában. Arról nem beszélve, hogy nem értek ugyan hozzá, de feltételezem, hogy komoly orvosi beavatkozásoknak vetik alá ezeket a gyerekeket, nem találom ezt indokoltnakés nagyon rossz tendencia szerintem.NEM a homoszexualitás, nem mintha azt potzitívan diszkriminálnám szívem szerint, de az egy érthető és létező dolog. Ellentétben a sok transz és egyéb neművel.


Balett-, és Táncművészet • 54292018-01-04 07:49:23

Én nem csak a cikk címét olvastam el. A hozzászólásomban benne van a válasz arra,mit itt fejtegetsz. Ne haragudj, de a gender-probléma számomra nagyon is valóságos, egyáltalán nem gondolom,hogy elterelés lenne.Szerintem nem normális, hogy szülők pár éves gyerekeket ellenkező neműre változtatnak. Nem természetes, hogy a kamaszoknak hormon-blokkolót adnak.Nem hiszem el, hogy ennyi más testbe született ember lenne korunkban.Hiszem viszont, hogy az a mérhetetlen nagy reklám, amit ennek a témának csinálnak, befolyásolja az amúgy is média-mérgezett gyerekeket. Ami meg a "fiam"-ozást illeti,ez nagyon gyenge, nagyon ócska beszólás, méltatlan. Ahhoz képest, hogy a gyerekek úgy nőjenek fel, hogy nem lehet a nemi szerepeket hangsúlyozni -én még tanultam pszichológiából elég sokat erről, például az anya nélkülfelnőtt majmokról,amelyek nem tudták gondozni a kölykeiket, szóval gyenge volt ez a példád.



  ApátiBence pedig, a saját véleményét írja. Ismeremőt, ismerem a cikkeit, biztos lehetsz benne, hogy amit írt, azt ő gondoja úgy.


Balett-, és Táncművészet • 54282018-01-04 07:43:03

Tehát ön csak olyanról nyilatkozik,amit a saját szemével látott,illetve megtapasztalt. Értem.Amúgy VAN egy barátnőm,aki Svédországban él,és ő például azt mondta,hogy mikor nyugdíjba mennek a férjével, hazajönnek, mert ami ott folyik,azt mi el se tudjuk képzelni.


Erkel Színház • 86642018-01-03 23:00:22

Ne haragudj, de az A csitári miért dráma? Én felvételin énekeltem.


Balett-, és Táncművészet • 54222018-01-03 22:48:05

Akkor nem érted.Ez nem magyar probléma. Ez világjelenség.Mint,hogy a svéd óvodában nem lehet kisfiúknak és kislányoknak szólítani a gyerkekeket. Semmi köze az itthoni politikai helyzethez,hiszen nem tudjuk izolálni magunkat,sajnos az elmebaj minősített esetei beszivárognak hozzánk is, ha nincs is törvényes és kormányzati támogatás hozzájuk. A normális felfogású embereknek,mint például Apáti Bence, joguk van a véleményüket leírni. 


Balett-, és Táncművészet • 54212018-01-03 22:44:34

Érdekes, hogy épp te, aki nem bírsz elviselni semmilyen aktualizáló,modern rendezést, ezt szó nélkül elfogadod és tehetséges munkának tartod. Érdekes,hogy nekem meg épp ellenkező a véleményem. Igaz,csak belepörgettem,mert meglehetősen irritál, de milyen jogon használják ehhez Csajkovszkij zenéjét?


Opernglas, avagy operai távcső... • 199062018-01-03 11:25:46

Világért se bántanám meg a két művésznőt,de a világkarriertől ők nagyon,nagyon messze voltak.


Erkel Színház • 86542018-01-01 16:09:32

Hát őket nem öli és nyomorba se dönti. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602672017-12-30 18:20:43

Jajj, nem erről beszéltem, hanem a Callas-ügyről.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602652017-12-30 17:04:03

Legalább kiderült egyrészt, hogy összekevertem valamit az emlékeimben, én se fiatalodok, másrészt az, hogy igenis képes vagyok belátni, ha tévedtem. Legalábbis néha. Ha nagyon kényszerítenek és nincs mód kimagyarázni. Tessék, most boldogok vagytok, hogy porig aláztatok? (Felemelt orral, világfájdalommal balra el.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602602017-12-30 12:50:13

Nem értem, hogy jön ide Levine? Ő sose volt igazgató, legfeljebb zenei igazgató. Ókovács meg nem molesztált fiúkat. Bing más eset, bár tudtommal érte se rajongott mindenki, például nem tudta felléptetni Callast.


Erkel Színház • 86432017-12-30 00:10:32

Va bene. Buona notte.


Erkel Színház • 86412017-12-30 00:07:00

Perche mai?


Erkel Színház • 86392017-12-29 23:22:50

 La nostra morte e iltrionfo dell'amor. Erre gondoltak.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602462017-12-29 22:06:18

Én belátom. Nincs szláv basszusunk. Nem is volt. Azért működött a Hovanscsina Begányival, és Kováts Kolossal. Egyik sem volt igazi basszista. Én, ha szerepet osztanék, biztos külföldön ketesnék, bár ott is hiányszakma.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602412017-12-29 10:09:00

Illetve az is lehet, hogy vendégművészeket hívnak, bár tudom, az is baj lesz. Tény, hogy sok éve nem ment se a Borisz, se a Hovanscsina, két árva orosz darab és a Jenufa képviselte a szláv operákat. Évek óta napirenden van, hogy ezeket előveszik, nekünk még Fischer mondta, az meg jórégen volt, ugye?


A Porgy és Bess Magyarországon • 1742017-12-28 23:06:57

Láttam olyan előadást régen is,ami csapnivaló szereposztással ment.



 


Rost Andrea • 19632017-12-25 17:00:34

Amúgy nem akarok kötöködni, de többször is rosszul írták a művésznő nevét: Polina, egy l-lel. http://polinapasztircsak.com/


Élő közvetítések • 67762017-12-23 22:42:32

Ez az Angelica nekem inkábbGilda-hangú volt.Az alsó kvintje teljesen hiányzott a szerepehez és bizony a végén azt hittem, nem fogja győzni. Puccinihoz TÖBB hang kell, ennyi a probléma. Wetbroek meg kihagyta az első c-t, ez meg mi volt?!  Attól eltekintve nem énekelt rosszul,ott a bariton volt kissé jellegtelen nekem.A rendezés meg, már bocs, de tök értelmetlen volt nekem.



 


Erkel Színház • 86222017-12-19 20:08:03

És mi nem tetszett konkrétan?



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602232017-12-17 14:42:12

És erre a legmegfelelőbb szerinted egy tévéműsor. Értem.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602202017-12-17 12:57:01

Ez nem irreális elvárás? Melyikvezetőolyan hülye, hogy a rossz dolgokra hívja fel a figyelmet, ha nem muszáj?


Erkel Színház • 86162017-12-16 21:37:27

Nem az elemekkel küzdenek, hanem a szegénységgel és a saját szüleikkel. Kicsit más, mint ahogy te mondod. A mese pszichológiai elemzése úgy szól, hogy a probléma a mohóság legyőzése körül forog. Tehát, mivel éheznek, a szülők azért küldik el őket, mert akkor nekik több marad, legalábbis a mostohaanya az eredeti Grimmben így érvel. Aztán ők maguk nem tudnak ellenállni a kísértésnek, beleesznek a mézeskalács házba, ezért kerülnek bajba, de a boszorkány még náluk is rosszabb,ő a gyerekeket akarja megenni,és ezért  jár pórul. A Piroska teljesen más témáról szól, a szexuális kalandok veszélyességéről és azok elkerülésére int.  A Hófehérke pedig arról, mikor a serdülőlány és az édesanyja között egyfajta rivalizálás miatt feszültség támad. 


Erkel Színház • 86142017-12-16 10:23:09

Nézd, én nem akarok vitatkozni, nincs értelme. Az én ízlésemnek nem valószínű, hogy megfelelt volna -látványban -Gyurkovics Mária Juliskának. Ami a szép is copfos parókát illeti, az a baj ezzel a látvánnyal, a szép kis házikóval egyetemben, hogy nem látszik rajta a nyomor, ami pedig a történet alapja. Ugyanis ha a látvány mást sugall, akkor nem jut el az érzelmeinkig. Itt szerintem keményen eljut,és ez a cél. Ami az erdőt illet -ne is haragudj, de Bambi?! Persze, hogy olvastam, de itt nem őzekról van szó, hanem gyerekekről. Ebben a témában kedvencem Stephen Kingnek a Tom Gordon, segíis! című könyve, amiben egy 11 éves kislány téved el az erdőben és arról az egy hétről szól a történet, amit egyedül ott tölt és ahogy megpróbál kijutni. Nem egy szívvidító mese. Pedig még nincs is boszorkány.


Erkel Színház • 86092017-12-15 12:59:26

 Végülis mindenki no name-ként kezdi. Ez a szerep kifejezetten kellemetlen, mert elég magas fekvésű, viszont  relaiív hangos zenekart kell áténekelni. Ráadásul nem árt nagyjából kislánynak látszani. Én tnácstalan lennék, ha nekem kéne kiosztani. Más szerepet viszont esetleg másra osztottam volna, de nem akarom részletezni.


Erkel Színház • 86062017-12-15 08:31:05

Eleve nem Anikó, hanem Ducza Nóra. Ha már. És ha már belementél egy szociológiai elemzésbe,akkor nézzük.Egyrészt, nem derül ki, hogy hajléktalan lenne a család, bár egy kritikában én is olvastam, az, hogy bevásárló kocsival kukáznak a gyerekek, nem bizonyíték erre. Hiszen a szülők dolgoznak, ha nyilván nem is túl magasan kvalifikált emberek. Elég jó kis képet kapunk arról is, hogy nem véletlen a rossz helyzetük: az apa teljesen infantilis,felelőtlen figura, ehhez képest még mindig neki jutnak eszébe a gyerekek,már ha csak a sörös doboz kinyitása után is. Az anya még rosszabb, mert még hazudik is, és mivel a gyerekek láthatóan tartanak tőle, nyilván nem egy kiegyensúlyozott személyiség. Mindig bírom az olyan rendezéseket, mikor a rendkívül szegény család, akik éheznek, takaros kis házban laknak, csinos kis ruhácskában ugrándozik a két gyerek, miközben arról dalolnak, hogy milyen éhesek, és a mamának szép, berakott parókája van, műszempillával, elvégre ez dukál. Ha nem láttál még hajléktalan nőt festett hajjal, nézz körül jobban.  Az erdő, na az nagyon védelmező környezet, főleg éjjel és főleg gyerekeknek, akik eltévedtek és éhesek. Itt arról van szó, hogy a két gyerek elmenekült kvázi a bántalmazás elől. A gyerekek figurái és a kapcsolatuk is nagyon alaposan ki van dolgozva. Mint fiú és lánygyermekek édesanyja, mondhatom, elég életszerű a színpadi testvérpár. Érthető volt az az utalás is - legalábbis számomra -, hogy vannak, akik úgy törnének ki a rossz társadalmi helyzetből, hogy tehetségkutatókban reménykednek, a könnyű siker vonzza őket, ami persze teljes önáltatás. Számomra az egyik legszebb pillanat az volt, mikor a (gyerek?)munkások éjjel szünetre kijőve a gyárból -á la Carmen cigarettakórus - az egyik megáll az alvó gyerekek mellett és a felriadó Jancsinak átnyújt némán egy cukorkát.  Aztán itt van még az is, hogy milyen cukorkákat gyárthatnak, ahol maszkban kell dolgozni? Ez is egy tartalmi elem, ha jobban belegondolunk. A boszorkány megjelenítése is milyen aktualizált, hiszen állandóan felröppennek hírek, hogy gyerekeket és felnőtteket rabolnak el és szerveket vesznek ki belőlük -itt éppenséggel kísérletezésre használja fel őket a gonoszt megjelenítő banya.  Szóval, lehet pozitívan is felfogni, ha az embernek az a szándéka, hogy megérti, és nem úgy ül be, hogy ezt most utálni fogom és juszt se akarom érteni, mi történik, szép kislánykákat és szép kisfiúkat akarok csinos házban sé szép mesebeli erdőben.Ez is egy hozzáállás, de ezért kár még félárat is kiadni. Az én 12 éves gyerekem előrehajolva nézte az egész előadást, annyira figyelt. Nem fogok hazudni, egy kolléganőm is ott volt az egy évvel idősebb kislányával, ennek a lánykának nem tetszett a rendezés. Van ilyen is, olyan is. Szerintem tehetséges munka, a szereplők láthatóan nagy élvezettel játszanak mindannyian. Becsszó elmennék megnézni a másik szereposzást is, ha ráérek.


Erkel Színház • 85992017-12-14 21:34:53

Na hát akkor, megjöttem a Jancsi és Juliskáról.  Az énekes teljesítményekről nem fogok nyilatkozni, volt, aki tetszett és volt, aki kevésbé. A színrevitelt teljesen tudtam élvezni. Természetesen cseppet sem a hagyományos mese történik meg, nincs erdő, nincs boszorkány sem. Amit legnagyobb problémának tudnék felhozni, az a szöveg és a történés össze  nem egyeztetése. Viszont, mivel az aktualizálást elvetem, inkább elvonatkoztattam. Legnagyobb pozitívumként elmondhatom, hogy ilyen részletesen, remekül kidolgozott karaktereket nem is tudom, mikor láttam. A figurák csodásan élők lettek és minden művész nagyszerűen játszik. Ha jól értettem a szándékot, a boszorkány itt valamiféle kísérleti labort működtet és gyerekeken kísérletezik, kábítószert kever a cukrokba. Ilyenformán persze a kemence se olyan kemence, a gyerekek -akiket már Jancsiék előtt megsütött -itt kísérleti egérkék.  Valódi és mai problémák, nyomorgó család, kukázó gyerekek,  felelőtlen és infantilis apa, önző és indulatos anya, minden tökéletesen felismerhető. Persze, aki egy idealizált mese-látványt várt, az vegye elő a Grimm kötetet és tűnődjön el kissé a mesén.A


Erkel Színház • 85942017-12-14 17:24:55

Az Andersen mesék nem is számítanak mesének. A Disney változatok meg éppen azt tették tönkre minden mesében, ami a lényeg volt.


Erkel Színház • 85922017-12-14 16:00:46

 A meséknek van egy olyanoldaluk is, hogy a gyerekek pszichikai és szociális fejlődését támogatják. Nagyon érdekes Bruno Bettelheim könyve erről a témáról. A gyerekek általában jól érzékelték a jelképeket, amiket a mesék tartalmaztak.


Erkel Színház • 85872017-12-14 13:43:11

Pedig elég világos. Először is: most nincs két ház, csak egy. Aztán: még abban se nagyon hiszek, hogy el lehet vezetni a nézőket mondjuk a Toscától az Árnyék nélküli asszonyig. Van a közönségnek egy rétege, és ez a legszélesebb, amelyik csakis a népszerűbb, ismert darabokra hajlandó bemenni. Vannak aztán azok, akik bizonyos stílusból vagy stílusoknól, de szélesebb spektrumot értékelnek.  És vannak a szakértők, a modern zene rajongói, a különlegeseségek kedvelői, de ők nagyon kevesen. Ami meg a kulturális missziót jelenti: időről időre be kell mutatni olyan darabokat, amikről pontosan lehet tudni, hogy nem lesznek teltházasok, ilyen volt tavaly jó pár darab a magyar évadban, de mégis, egy nemzeti Operaháznak kötelessége ezeket néha elővenni és bemutatni. Létezik persze olyan színházi struktúra, amelyik csakis a nézőszámra megy, de az nem egy költségvetési intézmény, nem egy nemzeti kulturális központ.


Erkel Színház • 85832017-12-14 08:30:34

Ez a "két színház helyett egy legyen tele"-elv pont úgy nem működik, mint a politikában az "egyesítsük az ellenzéki pártokat". Mert sem itt, sem ott nem 4 a 2X2. Nem lehet összeadni. És már mondtam, hiába "rég nem játszott meseopera" a Jancsi és Juliska, nincs benne a köztudatban. A János vitéz tuti telt házzal menne -mondjuk nem is értem, miért nem veszik műsorra. Nem lehet egy évadot  úgy tervezni, hogy csak a biztos telt házat vonzó népszerű daraboka játsszuk, mert vannak kulturális szempontok is. A jegybevétel amúgy is csak kis része a működés finanszírozásának,abból sose élne meg a Ház. Abban meg szeintem megegyezhetünk, hogy előzetesen senki sem tudta, milyen rendezés lesz, és én még nem vagyok benne biztos, hogy tényleg olyan rossz. Ma este megnézem a lánykámmal és a kettőnk véleményét majd megírom.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64412017-12-13 20:14:41

Az az igazság, hogy tudjátok rólam elég magas a toleranciaszintem a modern rendezésekkel kapcsolatban, nem mondható ez el a szövegekkel kapcsolatban.Nem akarok erős szavakat használni, de gyűlölöm az ilyenfajta "aktualizálását", mert a köznyelvben is utálom, hogy egyre sorvasztják, sms-nyelv, email-nyelv, hangulatjelek szavak helyett...  Minden erőmmel teszek ellene, legalábbis a saját családomban.


Erkel Színház • 85682017-12-12 21:31:43

Én csütörtökön fogom megnézni,addig nem mondanék semmit,de a rendező nyilatkozata alapján egy cukorkagyárban játszódik és az égvilágon semmi koncentrációs tábor-utalás nincs benne. A  mese maga is a nyomorról szól,a szülők olyan szegények,hogy azért küldik el a gyerekeket. Én különben mindig utáltam ezt a mesét,a zenéje viszont jó és a boszorkány szerepe remek.


Erkel Színház • 85622017-12-12 16:05:39

Régen se volt teltházas soha. Ez nem ismert és népszerű darab. A Jancsi és Juliska mint mese is eéég megosztó. Nem sok szülőt ismerek, aki mesélte a gyerekének.


Erkel Színház • 85602017-12-12 12:12:20

Tehát azt állítod, hogy a nézők már előre tudták, hogy ez milyen rendezés lesz. Aha. Végülis valószínű.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 11382017-12-12 07:12:13

Ezt nem hiszem el, hogy így gondolod. Csak valamiért utálod Bretzet. Én inkább hallgatok egy kisebb hangot kulturáltan mint egy ordító amatőrt. Nehezen tudom elhinni, hofy nem így érzel, mikor mindennek elmondtad pl Eyvazovot.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 11342017-12-11 18:17:37

Megnyugtatlak, az első szereposztást vették fel. Szóval nem tudnak mást leadni.


Élő közvetítések • 67392017-12-10 13:44:29

Ezt a művet nem ismerem. A Ring ötödik darabja?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602042017-12-10 13:42:16

Ezért mondom, hogy kár olyanról véleményt modani, amibek nem ismerik a hátterét. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602012017-12-10 11:15:49

Milyen szerencse, hogy vannak, akik ilyen hozzáértők és érdemben meg tudják ítélni az énekkar munkáját.


Élő közvetítések • 67232017-12-08 14:45:56

Nem tudom, maga mit mire ért, de olvassa már vissza a saját hozzászólását!  Az meg nem kioktatás és megmondás, hogy a verismo más stílus, másfajta hang kell hozzá, ezt bárki megmondhatja, aki ért hozzá. Na nem maga, az világos.


Élő közvetítések • 67202017-12-08 08:32:35

 Már ne haragudjon, de maga azt írta, KEVESEBBET kellene vállalnia.Ez a tegnapi állapot nem amiatt van, mert sokat vállal, hanem azért, mert ez a szerep nem neki való. Erre reagáltam. De ha maga utólag megváltoztatja a saját hozzászólását, azzal nem tudok mit kezdeni. Nem lép fel SOKAT, csak éépen a verista darabokhoz nem megfelelő az ő hangja.


Élő közvetítések • 67162017-12-07 23:28:51

Nem vállalás kérdése. A verismo más műfaj, másfajta hang kell hozzá. Ez a szerep mély is Annának és olyan vészjeleket véltem hallani, mintha kezdene eltörni a hang. Verdinél kellene maradni, az nem árt a hangjának. Se Puccinit, se egyéb veristát nem kéne énekelnie!


Simándy József - az örök tenor • 4962017-12-05 17:31:59

Nem védeni akarom László Boldizsárt, de ez nem összehasonlításként mondta. Simándy talán tényleg nem a színészi tehetségéről volt közismert. Saíjnos, nem tudok azzal egyetérteni, hogy x méterről mindegy. Nekem, mint nézőnek, nagyon nem mindegy az se, ki hogy játszik. Az opera komplex műfaj, ebben van a szépsége, aki csak egy szegmensét tudja adni, az nem lesz teljes értékű.


Simándy József - az örök tenor • 4912017-12-05 08:09:46

Amúgy Boldinak igaza van abban, hogy nagyon megváltozott az énekesekkel szembeni elvárás és az egész miliője az operai világnak. Sok régi,akkori nagy énekesről én is úgy gondolom, hogy ma nem lenne akkora sztár. Ez nem őket minősíti, hanem arról szól, hogy megváltozott a világ és nekünk ebben a megváltozott világban kell élnünk. Hiába szeretnének egyesek az ötvenes, hatvanas években ragadni.


Momus társalgó • 62792017-12-04 16:11:51

Levine-ról köztudott volt, egyrészt hogy homoszexuális, másrészt, hogy pedofil.  Hogy miért nem perelték be? Ki tudja. Strauss-Kahn-ról viszont tudtommal bebizonyosodott a vád, sőt, nála nem is csak egy esetről volt szó. Amúgy sajnos, valóban nagyon könnyű valakit megvádolni és szinte lehetetlen védekezni az ilyen vádakkal szemben.



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 198752017-12-04 08:07:39

Ez is például teljesen köztudott volt. Csak enyit arról, hogy itthon miért nem leplezik le a zaklatókat. És ott miért nem?



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601922017-12-01 15:53:29

Nyilván így van. Ugye az a baj, hogy az operaénekeseknek nagyon kevés a lehetőség itthon, hiszen igazából az Operaház az, amelyik folyamatosan játszik, a vidéki tagozatok egyrészt kisebb közönséghet érnek el, másrészt sokkal alacsonyabb az előadásszámuk is.  Viszont azzal nem lehet vitatkozni, hogy vannak döntéshozók, mint minden területen és nekik kell eldönteni a szereposztásokat. Azt hiszem, megegyezhetünk abban, hogy nem lehet népszavazást tartani minden darab szereposztásáról.  (Elmesélem, hogy én is lázadtam már, mikor kihagytak valamiből és a legtöbbször semmit sem értem el azzal, hogy felelősségre vontam a feljebbvalómat ez ügyben.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601882017-12-01 07:07:07

Ezért megy el az ember kedve ettől a fórumtól. Mást se olvasok,mint egymás lebarmolását.  Akkor megmondom a véleményemet én is. Mindig minden vezetésnek voltak preferált művészei és voltak, akiket indokolatlanul háttérbe  szorítottak.  Mindig volt protekció és szubjektivitás.  Nem mondom, hogy ez jó, de kiküszöbölhetetlen,mivel emberek hozzák a döntéseket és nem szentek, azonkívül a művészetben nincs elfogulatlan ítélet. Elárulhatom, hogy nálunk az énekkarban is felmerül ugyanez a probléma, hogy kit hagynak ki egyes darabokból, ki dolgozik alig és ki az, aki mindenben benne van, és ez szakmailag indokolt-e. Szóval még azt is tudom, mit éreznek a mellőzött művészek. Csakhogy szembe kell nézni azzal, hogy ez ellen nem tehetünk semmit. És elárulom, ha hangosan ordibálva szidják azt, aki a döntéseket hozza, az éppen kontraproduktív.Már sokszor figyelmeztettem erre azokat, akik rendszeresen ezen lovagolnak. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601832017-11-30 20:33:23

Én ilyen pontos információkkal nem rendelkezem, hiszen csak operai dolgozó vagyok. Mindenesetre egyszerre két helyen nem lehetett, ebben talán megegyezhetünk.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601802017-11-30 06:52:11

Kovács János Japánban turnézott az Operával.



 


Pantheon • 21402017-11-22 09:11:16

JAJJ!!! Ezt nem mondod komolyan!!


Kolonits Klára • 10022017-11-17 16:55:29

CSak ez a beírás nem erre vonatkozott eredetileg. Nem a szereposztásokról volt szó. Legalábbis úgy rémlik, hanem a Filharmóniai társaság megszüntetésének lehetőségéről. Ehhez semmi köze annak, hogy ki énekli Violettát.


Kolonits Klára • 10002017-11-17 07:51:11

Nyilán pusztán anyagi szempontok miatt nyitották újra az Erkelt is, a művészeti szempontok mellőzésével...ezért futott két ház egyszerre, ezért vettek fel egy csomó embert, hogy működtessék...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601272017-11-16 23:17:35

De azért megnézted azt a nézőteret és a színházat? Kbakkora,mint a Pesti Színház.


Mi újság a Magyar Állami Operaház Énekkarában? • 5322017-11-15 19:37:54

Áááá...ez de jólesik...Engem is zavar ez az újabb amerikanomán vagy hogy mondják az ilyet, mánia.  Tegnapelőtt kiskarácsonyi bevásárlókörúton minimum négy boltban köszöntek így el. Miért, miért, MIÉÉÉRT???


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601192017-11-15 14:51:30

Erre most mondhatnám, hogy x esetben az 1000 Ft-os jegyárral is fél- sőt negyedház volt nem egyszer...  Nem tudom, mi alapján képzik a jegyárakat, de egy biztos, nem értelmezhető,mint jelent az, hogy "van zsé"? Nincs. Ha lenne, akkor sok minden nem okozna problémát. Az, hogy egy gigaberuházásra többletfinanszírozást ad a kormány, nem azt jelenti, hogy arra "van zsé", hogy olcsóért adják a jegyeket. He lenne "zsé", akkor ne lenne a fizetésünk nagyon sok éve csaknem változatlan, kivéve a most újra kinevezett igazgató által bevezetett spielgeldet.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601162017-11-15 11:46:49

A  Hugenottákon is szépházak voltak, ahhozképest, hogy úgy látszott,nem fogynak a jegyek.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601132017-11-15 08:45:23

Mert a Szerelmi bájital és a Parázsfuvolácska nem érdekelt senkit.



 


Momus társalgó • 62462017-11-13 09:00:20

Én biztos nem vagyok cinikus és értetlen, de egy biztos: sok-sok éve -csaknem 30 - színházban dolgozva az a tapasztalatom, hogy előfordultak ilyen esetek, de ez most nagyon túl van lihegve. Az esetek többségében olyanokat lehetett kihasználni, akik hagyták magukat. Nyilván előfordult olyan is, aki nem volt elég határozott és erős, hogy visszautasítsa az erőszakos közeledést, de már elnézést, tényleg bárki azt hiszi, hogy egy külső személynek kellene közbeavatkozni? Itt van ez a legutóbbi vád is, mikor egy "szemtanú" vádolta be az igazgató-rendezőt, aki -mily  meglepő - a haragosa. Az inzultált meg nem állt ki, sőt megszakította a kapcsolatot azzal, aki fogadatlan prókátorként helyette vádaskodott.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601102017-11-12 18:56:51

http://www.uzletresz.hu/penzugy/20170810-az-evosz-a-vartnal-magasabb-alapanyag-aremelkedesrol-szamolt-be.html



Momus társalgó • 62402017-11-11 13:35:29

Már bocs, de nem ennyi. Mert ha valóban kirúgta Szikora és valóban azt kiabálta, hogy bosszút áll, akkor nem ennyi. Arról nem beszélve, hogy MI, akik SZEMÉLYES tapasztalattal bírunk vele kapcsolatban, nem tartjuk valószínűnek. Nem lehet soha semmit biztosra mondani, de maradjunk abban, nagyon meglepődnék, ha igaz lenne.


Momus társalgó • 62322017-11-10 10:34:51

És még valami eszembe jutott. A művészi tevékenységről nem lehet következtetni a személyiség torzulásaira, erre most hadd ne hozzak példákat, de már csak ha Wagnert nézzük, mint rég megboldogultat, azt hiszem, érthető.  Lőrinczy VALLOMÁSA szerint nem  tudott az esetekről -érdekes, mert ezek a dolgok színházi berkekben eléggé közbeszéd tárgyát képezték.  Ami meg a szövőszéket illeti: láttál te a Bolygó színpadán valóban működő, csattogó szövőszéket? Én ott voltam, része a "szövésnek", és nem láttam,csak finom mozdulatokat tevő, rugalmas szalagokkal összekötött kórustagokat, aminek egyértelműen jelképes jelentése volt. Nem direkt. A rokizó Mary alatti zene pedig abszolút megengedte azt a mozgást. De nem ez alapján ítélem meg Szikorát, akivel 1989-ben találkoztam először, még mint statiszta a Saloméban, aztán a Carmenben, a Bolygóban és most a Hugenottákban, ott voltam a Mahagonny próbái közül néhányon is, noha abban nem működtem. És soha nem tapasztaltam, vagy láttam semmi olyat, ami ilyen viselkedést akár csak feltételez is. Nem mondom, hogy nem történt meg, amit ez az úr elmesélt, de egyrészt, mért nem a "sértett hölgy" jelentkezett ezzel az esettel és amúgy lehet, hogy elkerülte a figyelmemet, de még a konkrét időt se hallottam, hogy mikor történt a dolog, csak a helyét. Lehet, hogy nem pont úgy esett meg, ahogy ez a színész meséli...


Momus társalgó • 62312017-11-10 07:53:02

Csak én ezt úgy írtam, hogy mindhárom rendezővel dolgoztam. Kicsit más. A személyes találkozás és heteken át tartó kontaktus alapján alakult ki ez a véleményem. Nem tudom, re találkoztál-e velük.


Momus társalgó • 62292017-11-09 23:55:53

Nahát ezt nehezen tudom elhinni. Martonról simán elképzelhetőnek tarottam, Kerényiről meg pláne, de Szikorát nagyon nem olyannak  ismertem meg.


Momus társalgó • 62232017-11-08 20:09:25

Csakhogy mindkét zaklatási ügy más kormány alatt történt, tehát még annyi köze sincs a mostani miniszterelnökhöz, nem mintha én személy szeint az akkori kormányokat tenném felelőssé a színházakban történt visszaélésekért, ez nevetséges. Amúgy meg, van, ahol kiköpnek, van, ahol nem, ugyebár. Svédországban, ahol tudtommal elég katasztrofálisan alakul a migránshelyzet, köpködjenek, ha akarnak. (Él ott egy barátnőm, tőle hallottam, mielőtt még azt mondaná, hogy a kormánypárti sajtóból tájékozódom)


Momus társalgó • 62192017-11-08 15:51:27

Mármint milyen minőségben? Mint operettszínházi művészeti vezető? Mint nyomozóhatóság? (Hozzáteszem, anno Kerényi Hoffmannjában volt egy statiszta-szerepe, Kleinzack, végigvitte az egész darabon, az biztos, hogy tudna mesélni). De ez, hogy "hazahívni", olyan diktatórikusan hangzik. Szerintem esze ágában sincs hazajönni, nem azért van Németországban, mert kitiltották Magyarországról. Itt valami régi reflex lépett életbe.


Momus társalgó • 62182017-11-08 15:37:35

Ez most hogy jön ide? Amerika még jobban. Az arab országok meg még sokkal jobban, ott meg is kövezik a nőket, ha úgy esik. Leöntik savval. Medencébe fojtják. Ne a gyűlölködés határozza már meg a tudatot. Örüljön neki, hogy nem abban az országban él, amelyikben született és amelyiket ezek szerint gyűlöl. Mert ezek az ügyek sokkal régebbre nyúlnak vissza, mint a mostani kormányzat hivatali ideje.


Pitti Katalin • 7482017-11-08 13:18:30

Jó, akkor csak annyit, hogy 84-ben az Anyeginben, mint Filipjevna már  szanaszéjjel volt törve a hang.


Pitti Katalin • 7422017-11-08 09:37:50

Éppen az említett mezzoszoprán hölgy esetében szerintem nem áll meg az állítás. Én egyszer hallottam egy összeállítást a rádióban a felvételeiből, mert én már csak romjaiban láthattam élőben, és sajnos rendkívüli csalódást okozott. Egyedül a Carmen volt az, amiben valóban magas színvonalat hozott, de Don Carlos Eboli, Ulrika, még nem tudom milyen áriák nem ütötték meg a mértéket. Bocsánat, hogy ezt mondon. És nem véletlen, hogy már negyven éves kora körül  teljesen kész volt vokálisan. 


Pitti Katalin • 7212017-11-07 18:24:28

Igen. Nála más probléma volt. 


Momus társalgó • 62022017-11-07 17:29:40

Én tudom, hogy mire utaltál. CSakhogy nem áll meg a hasonlat. Ugyanis a Vadkacsát Merton rendezte volna, és még a folyamat legelején voltak, első olvasópróbánál. A Luxemburg grófja meg főpróbahétben volt, mikor kirobbant a botrány ÉS ráadásul nem is az érintett rendezte. Semmi se stimmel, nem is értettem, miért hoztad összefüggésbe.


Pitti Katalin • 7192017-11-07 17:26:09

Bár ez eleve ízlés kérdése, de nekem a hangszíne nem jött be. És a magasság felé veszített a minőségéből, furcsán képezte a felső hangokat. De mondom, ez szubjektív.



 


Momus társalgó • 61902017-11-07 14:13:57

Csakhogy nem Kero rendezte. Majd Sevillait nézzük meg. 


Pitti Katalin • 7102017-11-07 12:44:40

Ebben igazad van. De mikor a művésznő karrierje elkezdődött, már nem  volt Aczél et. És őt aztán eléggé elárasztották szerepekkel, nem hiszem, hogy ne engedték volna ki. Az az igazság, hogy van, aki konvertibilis, kelendő a külföldi operavilágban és van, aki itthon ünnepelt, de a kinti ízlésnek nem felel meg. Ezt mindig nehezen értik és élik meg az illetők.


Pitti Katalin • 7052017-11-07 09:00:33

Én nagyon elfogult voltam mindig Molnár Andrással kapcsolatban, mert egyszerűen odavoltam a hangszínéért, de szerintem objektíve is csodálatos Kalaf volt.


Pitti Katalin • 7002017-11-06 19:15:13

Amúgy meg úgy hangzott, hogy "Io sono la Turandot".


Pitti Katalin • 6992017-11-06 19:13:55

Ez meg úgy történt,hogy a próbán Marton Éva rendelkezett, ő kérte meg művésztársait, hogy egy háromszög alakban álljanak be, ő,mint Turandot állközépen,és a háromszög két csúcsa Kalaf és Liu.És az előadáson nem ezt csinálta, hanem besasszézott középre, gondolva, hogy ott már azt csinál, amit akar. Erre ment oda hozzá Marton és mondta az ismert szavakat.


Momus társalgó • 61682017-11-05 23:12:48

Egyébként meglehetős emberismerettel rendelkezett. Pontosan tudta, kivel nem érdemes kekeckedni. Engem még például el is engedett próbáról, mikor el kellett mennem a gyerekekért bölcsibe és a karügyelők nem mertek elengedni, odaküldtek hozzá.  Hallottunk mi ezt-azt, meg tapasztaltuk az ordítozást. Az az érzésem amúgy, hogy az Operában más tárakban vadászott áldozatra.


Momus társalgó • 61282017-11-04 16:15:10

Remélem, ezt nem tőlem kérdezed. Honnan tudjam, hogy megtette-e?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600602017-11-04 16:13:38

Ez sajnos lehetetlen, az Operában és az Erkelben sincs wc-s néni. Ingyen van a mosdóhasználat.


Momus társalgó • 61252017-11-04 15:24:01

Ezzel a következő a probléma: Az érintett, ahogy fogalmaztál, egy módon indíthat peres eljárást: rágalmazási ügyben és az magánvádas eljárás. A perbe fogott, tehát ez esetben az, aki a nyílt levelet vagy blogbejegyzést írt aé közzé tette, valamit akik megosztották, próbálhatnak keresni tanúkat, akik vállalják, hogy nyilatkoznak.  Abból ítélve, ahogy most hallgatnak és ahogy még a volt asszisztens is név nélkül nyilatkozott, nem könnyen fog találni tanúkat. Ez van. Ami meg az előző felvetést illeti: félrenézni, mikor másokat aláznak.  Tudod, az ember nem okvetlenül áll ki másokért, mert azok sem fognak kiállni adott esetben érte. Ez a tapasztat. És azok, akik úgymond áldozatai voltak, miért tűrték el?


Requiem • 4482017-11-04 11:15:49

És, ahogy ppp-nek már írtam, életemben nem hallottam olyan gyönyörűen az Offertorio záró zenekari taktusait, olyan ihletetten.


Requiem • 4462017-11-04 09:31:25

Tekintve, hogy életem során minimum 50 Verdi Requiemet énekeltem, merek nyilatkozni a tempókról, ha szabad.


Momus társalgó • 61192017-11-04 09:30:33

 Pontosan így van. Ezt értik mindig félre. Sajtóhírek, főleg ilyen jellegű hírek nem számítanak hivatalos információnak. Vizsgálatot csak akkor indthatnak, ha van bejelentés. Ha a hivatalos utat megkerülve vizsgálódnak, na akkor van csak iszonyú nagy hiszti, jogállam és demokrácia halála, fasiszta-náci diktatúra.  Majd tényi úr tesz feljelentést és akkor mehet a nyomozás.


Erkel Színház • 85002017-11-03 20:46:47

A HuGenoTTák két szünettel megy, kb 10-ig tart.



 


Requiem • 4432017-11-03 20:15:07

Nem lett lekergetve. Teljesen normális tempók voltak, még kicsit lassabbak is a szokottnál. 


Erkel Színház • 84982017-11-03 20:13:27

És ennek mi keresnivalója van az Erkel színház topicban?  Semmi.


Momus társalgó • 61082017-11-03 18:14:55

 Teljesen teoretikus módon nézve:  az egy dolgo, hogy van egy olyan ember, aki vezető pozícióban van, mindegy, hogy hol, és hogy ez az ember visszaélve a pozíciójával, a beosztottjait megalázza, esetleg szexuálisan is, és még egyéb módokon. És megint egy dolog, ha ennek a vezetőnek a családtagjai ugyanennél a cégnél dolgoznak, tehát szükségképpen tudnak ezekről és nemcsak hogy hallgatnak, de élnek a vezető beosztású papa és férj pozíciójának előnyeivel. Ez tényleg lelkiismereti kérdés. (Van egy kedvenc King-könyvem, amiben kisregények a bosszú témakörét járják körbe,  ebben volt egy olyan történet, hogy a feleség egy véletlen folytán rájön, hogy a férje egész életükben, sőt, már a megismerkedőésük előtt is sorozatgyilkos volt. Itt is az a kérdés, hogy tud-e együtt élni ezzel. Nos, ő nem tud.)


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Zeneakadémia, Előadóterem

"Liszt-Kukacok Akadémiája"

10:00 : Budapest
MÁV Szimfonikus Zenekar Próbaterme

"Zene-Tér-Kép Plusz 4."

11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Osztrosits Éva (hegedű), Devich Gergely (cselló), Kovalszki Mária (zongora)
KODÁLY: Duó hegedűre és csellóra, Op.7
SAINT-SAËNS: a-moll bevezetés és rondo capriccioso, Op.28
RAVEL: Szonáta hegedűre és csellóra

15:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Olena Tokar (szoprán)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Takács-Nagy Gábor
MOZART: 1. (Esz-dúr) szimfónia, K. 16
MOZART: Ch’io mi scordi di te – koncertária, K. 505
MOZART: Bella mia fiamma, addio – koncertária, K. 528
MOZART: Un moto di gioia – koncertária, K. 579
HAYDN: Holdbéli világ – nyitány, Hob. XXVIII:7
HAYDN: 60. (C-dúr) szimfónia, Hob. I:60 („Il Distratto”)

16:00 : Budapest
Erkel Színház

"Zenekari hangversenyek - Kamarazenei koncertek"

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Miranda Liu (hegedű), Stefán Zsófia (fagott), Winni Wan-Chun Tsou (zongora), Bábel Klára (hárfa)
"Hangulatkoncert"
J.S. BACH: G-dúr invenció, BWV 781
J.S. BACH: f-moll invenció, BWV 780
LISZT: 3 Études de concert, S. 144 - Un sospiro
CHOPIN: cisz-moll noktürn
BARTÓK: Román népi táncok (Stefán Zsófia átirata)
HUBAY: 3. hegedűverseny, Op. 99

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Hargitai Géza tanítványai
"Házimuzsika a Zeneakadémián"

18:00 : Budapest
Várkert Bazár

Szirtes Edina Mókus és Rohmann Ditta koncertje
Vásárhelyi Művészélet finisszázs

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Cracow Singers
Raschèr Saxophone Quartet:
Kenneth Coon, Christine Rall, Elliot Riley, Andreas van Zoelen (szaxofon)
Vezényel: Karol Kusz
LERA AUERBACH: 72 angyal

19:00 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Pauline Rinvert, Kathrin Zukowski, Natalya Boeva, Eric Ander, Tianji Lin, Anja Silja
Hofkapelle München
zenei vezető
Michael Hofstetter
HASSE: Artaserse - magyarországi bemutató

19:00 : Budapest
Erkel Színház

VERDI: Az álarcosbál

19:00 : Budapest
Nádor Terem

A Harmonia Caelestis Barokk Zenekar szólistái:
Belovári Beatrix (barokk fuvola)
Tóth-Vajna Zsombor (csembaló, orgona)
"Nagy Frigyes és zeneszerzői I."
C.P.E. Bach, J.J. Quantz, J. P. Kirnberger és Nagy Frigyes fuvolaszonátái és billentyűs művei

19:00 : Budapest
Magyar Tudományos Akadémia

Megyesi Zoltán (ének), Klenyán Csaba (klarinét)
Weiner-Szász Kamaraszimfonikusok
hangversenymester: Somogyi Péter
CSAJKOVSZKIJ: Hálás köszönet – elégia
DVOŘÁK: Bibliai dalok, Op.99
GLAZUNOV: Révedezés
GRIEG: g-moll kvartett, Op.27

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Frankl Péter (zongora), Várdai István (cselló)
MENDELSSOHN: 1. (B-dúr) cselló-zongora szonáta, Op.45
SCHUBERT: a-moll („Arpeggione”) cselló-zongora szonáta, D.821
SCHUMANN: Öt darab népies sílusban, Op.102
DOHNÁNYI: b-moll cselló-zongora szonáta, Op.8
19:00 : Pécs
Kodály Központ

Alba Regia Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Donato Renzetti
ROSSINI: Tell Vilmos - nyitány
BARTÓK: Táncszvit
RESPIGHI: Tre Corali di Johann Sebastian Bach
RESPIGHI: Róma fenyői

19:00 : Gödöllő
Művészetek Háza

Horváth Benedek (zongora)
Talamba Ütőegyüttes
Gödöllői Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Horváth Gábor
"Mozarttól a kortárs zenéig"
KOVÁCS ZOLTÁN: Adagietto
MOZART: C-dúr zongoraverseny KV 467
MUSZORGSZKIJ: Egy kiállítás képei

19:00 : Szeged
Nemzeti Színház

VERDI: Ernani
A mai nap
született:
1814 • Egressy Béni (Galambos Benjámin), zeneszerző († 1851)
elhunyt:
1991 • Willi Boskovsky, karmester (sz. 1909)