vissza a cimoldalra
2019-05-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10084)
A díjakról általában (1061)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6713)
Kimernya? (3052)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1663)
Franz Schmidt (3334)
Balett-, és Táncművészet (5807)
Élő közvetítések (7869)
Wagner-felvételek (259)
Wagner (2619)
Jonas Kaufmann (2384)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3248)
Momus-játék (5661)
Pantheon (2348)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1318)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (307)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Futott Még
Leírás:
Honlap:
   


Futott Még (179 hozzászólás)
 
Fáy Miklós Fan Club • 1002015-04-20 15:16:43
Egy dolgot kivéve. Rácz nem "helyesen", hanem az intelligencia elemi szabályait megszegve írt. Fáyt a saját terepén, a szabályok maximális figyelembe vételével is el lehet küldeni a búsba - csak hát írni is tudni kell hozzá. Zsoldos Dávid mértéktartó, visszafogott írása eddig a legátfogóbb helyzetelemzése az afférnak. Gyakorlatilag az egyetlen reflexió, ami a sine ira et studio elvét követi. FI hozzászólása ellenben nem egészen mentes az indulattól. A hangulat harmadszori megfordulása után (is) javaslom újra elolvasni ZsD írását.
Fáy Miklós Fan Club • 972015-04-20 00:35:37
Azok után, ahogy RZ-t kiakolbólította a BFZ-ből, én nem nagyon fórumoznék/prókátorkodnék FI helyében. Különösen Fáyval szemben nem, akinek valszeg egyik "bűne", hogy könyvet merészelt írni KZ-ról. Talán el kéne kezdenie a FI-ról szóló monográfia előmunkálatait, akkor talán megváltozna a Vörös Tehén szerzőjének álláspontja.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 25442013-12-07 01:03:25
Ma vajon milyen hangszeren játszik Hegedüs Endre az Olasz Intézetben 11:00-kor?
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 25232013-10-27 09:20:16
De hát hogy lenne fenn a neten, amikor jogdíjas? De nem ajánlom, hogy keresd, mert kereskedelmi forgalomban sem kapható.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 25212013-10-27 01:08:25
Én. Mit szeretnél tudni, hogy milyen unalmas Ortiz vagy milyen zseniális Enescu?
Olvasói levelek • 101162013-10-14 20:11:51
...és Mandrykaként Perencz Bélánál - tudom, de szerintem Strauss mélypontja az Arabella. Láttam kétszer is, egyszer Sümegivel, aztán Bátorival - és nem.
Olvasói levelek • 101152013-10-14 19:24:12
Averziód kinyilvánítása után már úgyis mindegy, de a bécsi előadás is húzott. Nem olyan mértékben, mint a Sawallisch-féle, de elhagynak részeket. Olyannyira, hogy tavaly már Kocsis betegsége előtt tudható volt, hogy Kurt Rydl nem fogja a nyitott verziót énekelni. És lám, most sem Rydl énekelt.
Olvasói levelek • 101122013-10-14 13:27:15
De az is húzott verzió. Tönkreteszi a cselekményt.
Egyébként én ugyanúgy vagyok vele, mint Te. Nekem az Arabella "nem jött be".
Olvasói levelek • 101102013-10-13 23:23:03
Megváltozhatott volna a véleményed, mert - gondolom - talán gyatra előadásokban hallhattad.
Olvasói levelek • 101082013-10-13 15:13:59
Alaposan mellément. Telramundnak írtam. Kíváncsi vagyok, megfogadta-e.
Olvasói levelek • 101052013-10-12 15:25:30
Ha javasolhatok valamit, felejtsd el az egészet és gyere el ma este 6-ra a MŰPA-ba.
Richard Strauss • 6942013-10-11 23:09:02
Találgassunk! Vajon miért?
Richard Strauss • 6922013-10-11 19:38:32
Tényleg nem volt rossz. Brattaberg frenetikusan énekelt. Henschel színésznek is kiváló.
Olvasói levelek • 101012013-10-06 10:19:23
Kritikát nem tudtatok írni az NFZ 25-i koncertjéről (Wang Yuja első budapesti fellépéséről!), de a tavalyi műsort oda bírtátok tenni a "Műsorajánló"-ra - szólt közbe FM a csapos helyett.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 477292013-06-09 21:13:48
És róla ugye igazán nem lehet elmondani, hogy rasszista indítékból döntött volna egy felvételin. Ezek szerint ő is tévedhetett.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 477262013-06-09 14:50:02
Őket? Fejedelmi többes? Elszólás?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 477202013-06-09 12:04:36
Pontosan ez a ti bajotok, ez Magyarország baja. Na hagyjuk! Egyébként MEHTA.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 477182013-06-09 08:48:58
Már voltam elégszer. Nem esett le. Semmilyen hangon nem beszéltem RÓLA, ez ténykérdés.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 477142013-06-08 22:18:04
Tán csak nem arról a világnagyságról van szó, aki - nálunk csak konzit végzett - ma a MŰPA-ban kavarja a levegőt? Másik kérdés: Kovács Janó véletlenül nem zsidó? Igen? Akkor részemről ennyi. A többit Mehta és firkászkám fantáziájára bízom.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 46202013-06-02 18:31:39
Pontos adatok híján ez nem tekinthető diszkográfiának, csupán információnak. Monteux HMV-felvételének kiadványszámai (DB, D, esetleg C, bár azt kizárnám) hol vannak? Egyáltalán megjelentek az eredeti matricák? Mert nem találom a korabeli katalógusokban. Korábban már megírtam, hogy a San Francisco-i felvételt az RCA publikálta, mint ahogy később a bostonit is.
Rost Andrea • 15942013-06-02 00:24:54
De utáljátok most hirtelen Rostot! Nem is olyan régen Rácz Ritát volt trendi gyűlölni, most Rost, ki jön még? Inkább örülnénk, hogy vannak magyarjaink olyan szerepekre, amelyek esetében azelőtt külföldiekre kellett fanyalodnunk.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 46172013-06-02 00:20:41
A Monteux-felvételről korábban írt véleményemet rögtön vissza is vonom, mert nagy erő van benne, ami a későbbi felvételekből hiányzik. Monteux különben is tanulságos, ha nem Stravinskyt vezényel, akkor is. Ez tényleg nem jelent meg sehol CD-n. De a Stravinsky-felvételt kiadták, tudomásom szerint nem is egyszer. Abban az 5 CD-t tartalmazó albumban, amiben megtalálhatók a főbb Columbia-felvételek - szóval amiben nincs benne pl. Mozart: c-moll fuga Soulima-val - biztosan megvan.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 46152013-05-31 17:13:36
Kedves Balzsam, az a baj, hogy nincs nagyon mit átküldeni. A szerző első felvétele - a zenekar egyébként minősíthetetlenül játszik - minden valamirevaló diszkográfiában, így a Deutsches Rundfunkarchiv által 1972-ben kiadott "IGOR STRAWINSKY | Phonographie" c. jegyzékben, illetve a Philip Stuart-féle "Igor Stravinsky - The Composer in the Recording Studio" c., a Greenwood Press által 1991-ben publikált jegyzetanyagban is benne van, de megtalálható Eric Walter White biográfiájában is. A Monteux-felvétel (saját gyűjtemény) rögzítési időpontját az előző hozzászólásomban említett matricaszámok alapján valahová a háborús évek végére tenném, de nem későbbre, mint 1946. Kizárt, hogy a His Master's Voice forgalmazta volna Európában, de nem is csodálkozom rajta, mint ahogy azon sem, hogy mindezidáig senki sem erőltette a CD-n való megjelenését. A zenekar slamposan, színtelenül, gikszerektől tarkítva játszik. Mindazonáltal mégis átjön valami abból, amit Monteux a Sacre-ból az idők folyamán magáévá tehetett és a zenekarnak karmesteri technikája/varázsereje/kisugárzása révén átadhatott.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 46132013-05-31 11:21:38
Mindenképpen érthetetlen, hogy két igen fontos, sőt forrásértékű felvételről nem emlékezik meg a Balázs Miklós cikkéhez mellékelt diszkográfia. Az első szerzői felvételről (Columbia LX 119-123, Walther Straram Concerts Orchestra, 1929/05/07-10) és Pierre Monteux első produkciójáról (San Francisco Orchestra, RCA Victor 11-9168/9171) mindenképpen említést kellene tenni, hiszen tökéletlenségük dacára olyan, a mű lényeges elemeire vonatkozó fontos információkat hordoznak, amelyek a későbbi felvételekből esetleg hiányoznak.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 474382013-05-20 00:50:44
Nonono... Ihletett? Mindent lehet mondani Héjáról, csak ezt nem. Egyébként biztosan kézben tartotta a zenekart és a színpadot. De a vendég tenor sem egy nagy ász. Szabóki, Vizin - ők igen. Rácz Rita pedig akkor jó, amikor eléri a háromvonalas regisztert. Nem hiszem, hogy túlságosan rossz jóslat lenne, hogy nemsokára rá fog nyomni a mély hangjaira, amolyan Lukács Gyöngyi módra. Akkor majd hallatszani fognak.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 24312013-05-03 18:47:52
Az Arabella a Főzeneigazgató jelenléte nélkül is csapnivaló volt. A zenekar teljesítménye közel állt a röhejeshez, pedig ugyancsak vannak benne jó zenészek. Sőt merném állítani, hogy a Főzeneigazgatóval talán jobban ment volna.

Ezt a viszonyítási alapot nem értem. Strauss esetében ne lennének referencia-előadások?
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 24262013-05-02 23:28:24
Tudtommal a "Főzeneigazgató" beleegyezése nélkül nem került volna műsorra A Kalóz, hasonlíthatatlanul jobb előadásban, mint a másik kettő. Ugyanúgy Mo.-i bemutató volt, mint a Capriccio. Nem értem, mi a baj Rich. Straussal?
Giuseppe Verdi • 12692013-04-27 08:13:26
Cimbassot természetesen és van. Szentpáli Roland az ismert tubás és zeneszerző ezeknek a hangszereknek a specialistája. Ophicleide-en is gyakran játszik.
Giuseppe Verdi • 12652013-04-26 00:01:38
"Cimbasso" ...kellett volna, hogy legyen, ám az utolsó pillanatban Maestro Montanaro kiakolbólította a zenekarból. Tudj' isten miért. Talán így, színpadon túl erős volt, árokban nem lett volna? Tény, hogy Szentpáli Roland kezében ma este ventiles harsona volt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 472102013-04-21 23:22:00
Temesit illetően vitatkoznék egy kicsit. Adelaide-ként ma pl. nem volt rossz és nem lehet mondani, hogy nincs hangja. A hajdani drámai vénából igencsak megcsillan ez-az még mostanság is. Bátori valami miatt nem tetszik a vezetőségnek, ez tuti, bár mindenkiről összehordanak a legteljesebb felelőtlenséggel hetet-havat. X kövér, Y csúnya, Z öreg, szülés után elmegy a hang és más szamárságok. Talán tényleg a vezetőséggel van baj. De az előzőekkel is volt, ne tagadjuk.
Élő közvetítések • 26812013-04-12 00:25:13
Kivel van (volt) baj?
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 23612013-03-28 09:11:18
:-))))
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 23562013-03-27 22:53:17
Rossz a kérdés. Mindkettőn.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 23532013-03-26 21:35:57
De aztán jöttek a helyükre a becsiccsentett olaszok (illetve csak a nő volt becsiccsentve)...
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 23502013-03-26 19:47:38
Szerintem az volt a legcikibb, hogy a szünetben a közönség közt - Kosztolányi-módra fülelve - bőven lehetett hallani szófoszlányokat a "Schumann-ráadásról"...
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 23472013-03-26 10:34:18
Volt olyan vélemény, hogy ciki, ha a zenekar jobb, mint a szólista. Szólista ráadást is adott, Schubert: Esz-dur Impromptu-jét. Concerto után is ráadás: Brahms X. magyar tánca. Hóesés kitűnő, balesetek száma koncert után az őrült sofőrök száguldozásával egyenes arányban.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 23442013-03-26 00:03:23
Volt bizony!
Csajkovszkij, Pjotr Iljics • 1662013-03-21 22:57:18
Na, nézd meg. Aztán értekezünk.
Csajkovszkij, Pjotr Iljics • 1642013-03-21 22:17:21
Hát "szédületes" nem volt. II. tétel, fuvolák, klarinétok? Lehet, hogy a koncepció OK, de a megvalósítás?
A díjakról általában • 8042013-03-19 20:11:14
Minden elismerésem sportolóinké, akik valóban dicsőséget szereztek és szereznek kicsiny hazánknak (és nem akadtak fenn a doppingvizsgálatokon, WADA-ellenőrzéseken - de ez már egy másik történet, ne menjünk bele), viszont Viktorunk főként a futballba öl pénzt, márpedig ebben az ágban pillanatnyilag a béka ülepe... tompora... feneke... hátsója... hát nem jut sehogyan sem eszembe a szó!!! ALATT vagyunk.

Azonkívül: a kultúra eredményei ha esetenként nem is látványosabbak, de TARTÓSABBAK az idő vasfoga által puszta adattá zsugorodó sportbeli sikereknél. Éppen ezért összehasonlíthatatlan a kettő, nem is hoztam volna elő, ha nem lennék felháborodva azon, hogy az ország pénzéből milliárdok mennek el stadionokra, miközben az oktatás, a tudományok és a művészetek finanszírozása romokban hever.
Kossuth-díj • 11382013-03-17 15:56:40
De jó, hogy említetted Szvjatoszlav Tyeofilovicsot! Kiváló korrepetitor is volt, egész operákat volt képes fejből játszani. Ha valaki megbecsülte az énekeseket, az ő volt. Csak egész későn határozta el, hogy kizárólag zongorázással foglalkozna szívesen. Kapott aztán díjat csőstül! Idemásolom a Wikiről:

Stalin Prize (1950);
People's Artist of the RSFSR (1955);
Grammy Award (1960);
Lenin Prize (1961);
People's Artist of the USSR (1961);
Robert Schumann Prize (1968);
Honorary Doctor of the University of Strasbourg (1977);
Léonie Sonning Music Prize (1986; Denmark);
Hero of Socialist Labour (1975);
Three Orders of Lenin (1965, 1975, 1985);
Order of the October Revolution (1980);
Glinka State Prize of the RSFSR (1987) - for concert programmes in 1986, performed in the cities of Siberia and the Far East;
Order of Merit for the Fatherland, 4th class (1995);
Russian Federation State Prize (1996);
Commander of the Order of Arts and Letters (France)
Doctor of Music, honoris causa Oxford University
Voted into the Gramophone Hall of Fame in 2012

Nagyon, de nagyon nem érdekelte a dolog. Csak a zene érdekelte.
A díjakról általában • 7922013-03-15 22:58:39
Pedig Viktátorunknak megmagyarázták már, hogy a Kultúra sokkal inkább pozitív módon képviseli gyűszűnyi hazánkat, mint a SPORT, de nem hallgatott az okosabbakra (persze ha valaki a legokosabbnak hiszi magát...) és bölcsebbekre...
Kossuth-díj • 11242013-03-15 22:55:00
Mon-dom, hogy fo-ciz-ni kell! Ak-kor sta-dio-no-kat és el-is-me-ré-se-ket ka-punk!
A díjakról általában • 7822013-03-15 13:16:37
Labdarúgással, sporttal kell foglalkozni, gyerekek. Meg politikával. Hátha bejön valakinek a "lógok a szeren" Karinthy által vizionált poli-tudós-diplomata-bokszbajnoka.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 45452013-03-15 13:10:12
Azért túlnyomórészt az újságírók is vigyáznak ám (magnó, gyorsírás, diktafon, okosmobil, stb.) és általában visszaküldik a már "átfésült" cikket az interjúalanynak jóváhagyásra. A mindennapi beszélt nyelv jó lehet egy bulvárlapban, de biztosan nem illik pl. egy szakfolyóiratba. Élő adásban más a helyzet, ott a felelősség megoszlása nagyban függ attól, hogy milyen helyzetbe kerül az interjúalany, illetve milyen helyzetbe hozzák. Thész G. sok mindenről nem beszélt, nyilván, mert nem akart. Teljes mértékben az újságíró/riporter felelőssége mérlegelni, hogy meddig mehet el a faggatózásban.
Richard Strauss • 6602013-03-15 10:40:14
A Daphne tk. kevés egy estére - persze a Salome is "necces".
Kocsis Zoltán • 5262013-03-10 21:44:38
Pl. ez nagyon is releváns a Capriccio-val.
Richard Strauss • 6472013-03-10 21:18:53
És a maiak, Häterö? Tudtommal volt főpróba...
Richard Strauss • 6432013-03-09 10:41:39
Persze tegyük hozzá, hogy elsötétítés már volt.
Richard Strauss • 6362013-03-08 18:13:33
Opera nincs, nagyon kevés teljes operát vettek föl abban az időben. De van egy link, koránt sem teljes,
de ezen a szálon már el lehet indulni. Nem kevés zongorás felvétel is létezik vele, de egytől-egyig dalkíséret.
Richard Strauss • 6342013-03-08 14:27:32
http://hu.wikipedia.org/wiki/Gramofon
http://home.mit.bme.hu/~bako/ZAOZ/tortenet.htm
http://www.audioland.hu/cikk/kultura/57-roegzites.html
Richard Strauss • 6322013-03-07 00:02:42
Tudod mit, olvass utána. Ezt kimásoltam a bakelitről:
"A bakelitfekete színnév kialakulásának története: a Leo Baekeland által feltalált műanyag a feltaláló nevéből márkanév, majd anyagnév lett, és ebből önállósodott a színnév. A bakelitet többféle színben gyártották, de a fekete volt a legelterjedtebb.

A hőre keményedő bakelitből soha nem készítettek hanglemezt, mert a rideg, törékeny bakelitbe nem lehet préselni semmit. Az 1920-as években elterjedt, magas, például 78/perc fordulatszámmal lejátszandó gramofonlemezeket először cinklemezből, keménygumiból és sellakból - ami egy trópusi vidéken élő levéltetű, a Laccifer lacca vöröses színű, sűrűn folyó elgyantásodott váladéka - készítették. A későbbi, elektromos erősítésű lemezjátszók normál, majd mikrobarázdás hanglemezei pedig a hőre lágyuló poli-vinil-klorid és a poli-vinil-acetát kopolimerjéből, acetilcellulóz-polivinilkloridból készültek, aminek a márkaneve Vinyl. Magyarországon a CD hanghordozók megjelenése után kezdték „bakelit”-nek nevezni a régi hanglemezeket a magyar műszaki és zenei szlengben. A téves szóhasználat, a metonímia okozója, hogy a vinyl hanglemezek anyaga is fekete és viszonylag kemény, hasonlóan a telefonkészülékek, fogantyúk anyagaként régen jól ismert bakelithez."

Na, meg vagy elégedve?
Richard Strauss • 6302013-03-06 23:33:09
Nem csak a szöveggel. Ő alapította a bécsi újévi koncerteket, meg is kapta a magáét Knappertsbuschtól Bayreuth-ért (operettkarmester). Tény, hogy senki - még Boskowsky sem - nem közelítette meg a Strauss-valcerek dirigálásának nem éppen könnyű területén. Egyébként félreértesz. Nagyon jó az előadás, elsősorban Krauss, másodsorban a kiváló énekesgárda (pl. Hotter) miatt. Ursuleac kilóg a sorból, de - Krauss felesége lévén - abban az időben ezt valahogy másképp ítélték meg. Ráadásul nem is bécsi, hanem müncheni felvételről van szó.

Sümegivel kapcsolatban tényleg különbözőképpen gondolkodunk. Én éppen a figurával való teljes azonosulástól voltam oda. Valljuk be, a Bereményi-féle anti-rendezés is hozzájárult ennek a többé-kevésbé újraírt Rózsalovagnak nem egyértelműen átütő sikeréhez (Németországban, oppardon, a Harmadik Birodalomban is sok helyen megbukott anno dazumal).

Régi fajta = a LEMEZ, a vinil, papírcimkével és egy kisméretű lukkal a közepén. De ha kell, még tovább magyarázom...
Richard Strauss • 6252013-03-06 21:43:56
Bezárt azóta maga a Hungaroton is (az MHV-t egy időben vállalaton belül Miss Haster's Voice-nak hívták). Amiről írtam, - tehát a Fleming-féle párizsi film - nagyrészt rajta van a YouTube-on.
Richard Strauss • 6242013-03-06 21:40:09
A lemez fordulatszáma egy perc alatt (az igazság az, hogy 3 perc alatt fordul százat, ezért tk. 33.333333 stb. a valóságos fordulatszám). Revolution Per Minute = percenkénti forradalom (így is fordítható). Hehehe.

Miről beszélsz, az Arab Ellában Sümeghy volt a legjobb (no meg Váradi Zita). Ne haragudj, Soltész toronyként magasodott a dán baritonista fölé, de a többiek sem voltak a helyzet magaslatán. Pedig én a harmadik előadást láttam.

Tényleg ne írigyeld, Ursuleac távol van a grófnőségtől, Hausfrau és operetténekesnő egy személyben, olyan glissandókkal, hogy még Huberman is kivághatja a díszlépést.
Richard Strauss • 6202013-03-06 17:49:47
Ne haragudj, bármilyen szép hangja is van, meg sem közelíti Robert Teart, mint figurát. A lényeg, hogy Vakond Úrnak állandóan sírnia és aludnia kell (Tear neve önmagában is másodlagos telitalálat).

A Sawallisch-lemez nekem is megvan, még 33rpm-en, az előadást kicsit sietősnek, túlolajozottnak találom, ha nem is sterilnek. És ez az a felvétel, amelyben már nem játszhatta a Holdfény-zenét Dennis Brain.

Mindent összevéve: valamiért a Krauss-féle előadást (1953, München) érzem a legautentikusabbnak, persze, lehet, hogy csak azért, mert ismerem a mű keletkezéstörténetét. Ott viszont Ursuleac a leggyengébb láncszem, rettenetesen kifárad a végére.
Kocsis Zoltán • 5132013-03-05 23:12:57
Rachmaninov művei sem?
Richard Strauss • 6182013-03-05 22:38:44
Milyen felvételről?
Richard Strauss • 6152013-03-04 19:20:41
Viszont képes 7/8-ban aludni is, ami nem semmi!
Házy Erzsébet művészete és pályája • 22992013-03-04 19:03:13
Ezzel az "idejekorán"-nal sehogyan sem vagyok kibékülve. Még ha igaz, - tehát hogy valaki nem éli túl önmagát - akkor is rossz érzést hagy maga után. "Tragikusan/sajnálatosan/fájóan (stb.) korán" nem lenne jobb? Az ember "idejekorán" pl. páholyt rezerváltat egy előreláthatólag telt házas előadásra.
Richard Strauss • 6132013-03-04 16:25:07
Negyven év operakomponálás és színházi tapasztalat után már csak van olyan ügyes, hogy telibe találja a kisöreg alakját - persze a 7/8 is segít ebben, de azt is ki kellett találni.
Kocsis Zoltán • 5012013-03-03 23:26:02
Heiter entscheiden,
sorglos besitzen,
Glück des Augenblicks
Weisheit des Lebens!

Ott leszek mindkét alkalommal.
Kocsis Zoltán • 4982013-03-03 22:08:49
Ha elfogadjuk a barguzin-hipotézist - tehát, hgy Sándorunk nővé operáltatta magát -, akkor leghíresebb költőnknek sem az folyt ki. Csak hol vannak a Segesvár és Barguzin között megírt költemények?
Richard Strauss • 5972013-03-02 23:31:04
Gyerekek, erre már csak annyit, hogy jó éjt...
Richard Strauss • 5932013-03-02 23:20:48
Csináljátok...
Richard Strauss • 5872013-03-02 23:01:35
Kijöhet két szótaggal.
Richard Strauss • 5832013-03-02 22:56:58
Kivételesen! olasz nyelvű ária
Jean-Philippe Rameau
LES INDES GALANTES c. operájában

Libretto: Louis Fuzelier
Richard Strauss • 5822013-03-02 22:55:10
Fra le pupille di vaghe belle
Va volando il dio d’amor.
Il loro seno è il suo trono;
Ma non può regnar nel cuor.

(Bájteli lányok szembogarában
Csillan a szálló isten: Amor.
Szép kebelük halmán van a trónja,
De szívükön nem lesz mégsem úr.)
Richard Strauss • 5802013-03-02 22:47:51
Melyik szerzőt?
Richard Strauss • 5782013-03-02 22:42:52
"Grófnő, az estebéd az asztalon."

Nem elég mára?
Richard Strauss • 5752013-03-02 22:38:51
Mi maradt ki?
Richard Strauss • 5742013-03-02 22:38:23
Nos, kedves Madeleine, mit súg a szíved?
Szeretnek, de te – nem tudsz kegyes lenni.
Édesnek találod, ha gyenge vagy...
Szeretnél a szerelemmel egyezkedni;
de most magad is lángolsz
és nem tudsz menekülni!
Válaszd az egyiket,
– elveszíted a másikat!
Hát nem veszít is mindig,
ha győz az ember?
ismét a tükörképéhez
Kissé hamiskásan nézel vissza rám?
Választ szeretnék,
nem fürkésző tekintetet!
Hallgatsz?
Ó, Madeleine! Madeleine!
Két láng között akarsz elhamvadni?
Mondd, tükörképem, szerelmes Madeleine:
tudsz tanácsot adni, segítesz-e
véget találni az operájuknak?
Létezik-e, amin
nem érződik ponyvaregény-íz?

Nem hasznos a lyukasóra?
Richard Strauss • 5712013-03-02 22:32:47
A vidám Couperin-műveket szeretem, tudod;
de túl gyorsan elillan könnyed játéka.
Rameau zseniális, –
gyakran dúdolgatom magamnak:
„Fra le pupille di vaghe belle...”
és ha ez eszembe jut,
mély visszatetszést kelt.
Illúzióromboló.
Kocsis Zoltán • 4962013-03-02 22:29:32
"Új érben kell talán folyatni vérem"
Richard Strauss • 5662013-03-02 22:19:32
A csembalóról csak az jut eszembe, amit Sir Thomas Beecham mondott: "Two skeletons making love on a tin roof". És ez a hangszer közli Flamand szerelmi vallomását...
Richard Strauss • 5642013-03-02 22:08:26
Így jobb?

Je ne sçaurois aimer autre que vous,
non, Dame, non, je ne sçaurois le faire:
autre que vous ne me sçauroit complaire
et fust Venus descendue entre nous.
Vos yeux me sont si gracieux et dous,
que d’un seul clin ils me peuvent défaire,
d’un autre clin tout soudain me refaire,
me faisant vivre ou mourir en deus coups.
Quand je serois cinq cens mille ans en vie,
autre que vous ma mignonne m’amie,
ne me feroit amoureux devenir.
Il me faudroit refaire d’autres vènes,
les miennes sont de votre amour si pleines,
qu’un autre amour n’y sçauroit plus tenir.

Az eredeti Ronsard.
Richard Strauss • 5612013-03-02 21:53:48
Nincs más, kiért a szívem úgy rajong,
Ily szépet nem terem a föld egésze,
Nincs más, kiért a vérem forrna, égne,
Ha csókra Venus hívna: ő se vonz.
Pillád oly édes égi bűvöt ont!
Egy villanás, hogy kínomat tetézze;
Ám vágyra, kéjre hív új rebbenése!
Két villanástól élek vagy halok.
Ha telne még ötszázezernyi évre,
Akkor se lelhetnék, te Szépek Szépe,
Más lényt, ki rám egyszer igát akaszt.
Új érben kell talán folyatni vérem,
Hisz áradsz szét, feszítsz minden cseppjében,
Új báj teret se, – és időt se kap.

A karmesterre ez eléggé áll: mármint a félkövérrel kijelölt rész.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 23282013-02-05 07:38:41
CSAAAAAAAAAAAAAAAAAAK!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 23262013-02-04 22:53:11
Tán csak nem maga a Mester regölte?
Rost Andrea • 15862013-02-04 22:50:00
Vajon mi történhetett?
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 23242013-02-04 22:42:07
És milyen volt a Kékszakállú?
Rost Andrea • 15292011-06-13 09:21:18
Felhívom a figyelmet, hogy a koncert 17 számból állt, ha a 8 magyar népdalt egynek vesszük. Fenn is van mind a 17 a YouTube-on. Aránylagosan a hibamennyiség elhanyagolható. Persze, ha az ember csak a hibákra figyel... Érdemes akkor zenét hallgatni?

Ha a szöveghűség a legfontosabb, az előadók nagy részét el lehet felejteni, felvételeikkel együtt. Elsőként a Morgen szerzőjét.
Rost Andrea • 15222011-06-12 22:39:59
Nagy az isten állatkertje... Szóval Kocsis blattol - miután eldirigálta a Zarathustrát, az Alpesi szimfóniát, a Macbeth-et, a Don Juan-t, az Aus Italient a Till Eulenspiegelt és még sok Strauss-művet kívülről? Normálisak vagytok?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 375452011-04-24 23:28:38
Horváth Ádám eredetileg valóban énekelte volna Mandrykát (Perenczt váltva), bár hallottam ellenkező híresztelést is. Kíváncsi vagyok, Soltásszal fogja-e énekelni?

Kocsis ezek szerint mégsem áll olyan jól Orbánéknál, mint ahogy ezt a ballibsi sajtó beállítja. Vagy netán van valami adu ász a MŰPA-ban?
Momus társalgó • 44662011-04-24 23:20:31
Mert a vezetőjük ennyire Orbán-hívő... nesze neked, ballibsi média, most aztán rágódhattok.
Kocsis Zoltán • 4512011-04-03 01:04:51
Ha már kimoderáltak - minden elképzelhető.
Kocsis vs Fischer • 22112011-04-03 01:03:53
És ha már kimoderáltál, miért nincs kritika az NFZ 25-ikei hangversenyéről? Csont (BZA) narancsos cikke után tán nem előkelő KZ-ról beszélni? Aki a ti emberetek?
Kocsis vs Fischer • 22052011-03-30 17:10:56
Ha jól sejtem, hazai megbízókra gondoltál...
Kocsis Zoltán • 4432011-03-28 00:43:07
A tegnapelőttiről? Majd csöpögtet a FÓRUM - már ha egyáltalán KZ még "szalonképes" a journalist-körökben...
Kocsis Zoltán • 4412011-03-27 20:04:33
Lazán kapcsolódik a dologhoz, de nekem pl. tetszik ez a minta.
Kocsis Zoltán • 4322011-03-26 13:45:53
Nem hülyeség, lehetne egy vetélkedőt rendezni... Esetleg más ellentétekre is kihegyezve (pl. Kovács János és Fischer Ádám vagy Rost Andrea és Miklósa Erika fiktív levélváltása, stb.)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 371172011-03-26 11:43:25
Szóval a tavalyi miskolci Daphne nem volt semmi. Énektechnikailag sem.
Kocsis Zoltán • 4262011-03-26 11:36:44
Ezeknek már szakálluk van, gumicsontok, valami új kéne már.
Kocsis Zoltán • 4242011-03-25 13:51:04
Ferencsiknek nagy száma volt, de hogy mikor dirigálta utoljára? Mert nyilván ő volt az utolsó. Egyszer elhangzott a 3. t. ráadásként az NFZ/KZ kombinációban is (nyilván, mikor felvették a BÚS-nak).
Kocsis Zoltán • 3522011-03-18 23:39:14
Szerintem Vári - aki az asszimiláció mellett foglalt állást, többször is - megértette KZ viszonyulását a hazájához. Persze "Isten, haza, család" nagyon átértékelődtek a közelmúltban, de biztos, hogy jó úton járunk? Föltétlenül MOST kell belerúgni az országba? Annyival rosszabb ma, mint mondjuk 2 éve?
Kocsis Zoltán • 3492011-03-18 17:58:28
Nem mondta ezt, csak árnyalta egy kissé Schifféket. Ajánlom a MANCS XXIII/10 számát (Vári György).
Kocsis Zoltán • 3092011-03-09 20:38:59
Mucikám, Izraelben számon tartanak a világon mindenkit, aki zsidónak vallja magát, vagy szerintük zsidó származású (szerintem nagyon helyesen). De bármilyen népszámlálás is begyűjtött adatokon alapszik, ezek publikusak. Akkor miről beszélünk?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 32682011-02-10 11:54:35
Ha az előző hosszú üzenetet az igazi Mocsári K. írta, feltétlenül jobban hiszek neki, mint Bali C.-nak.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 31192010-12-30 18:54:33
Fáy ha érdemben nem tud miről írni (Kiskarácsony: ez azért az ő tudását jóval meghaladhatja), vagy ha nincs miért fikáznia (pl. Kiszin), akkor elég szánalmas és rosszul is ír.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 335442010-09-24 22:55:39
Érts egyet, akivel akarsz. A zenekar teljes halálfélelemben élte meg a Mahler-szimfóniát, Bayreuth ide, MET oda.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Kovács Zalán László (tuba)
Illés Eszter (fuvola), Puskás Levente (szaxofon), Seres Kata (kürt), Granik Anna (zongora)
"Hangulat Extra"
BARBARA YORK: Through the Tunnel
STEVENS: Variációk egy Bach-témára
VIVALDI: g-moll fuvolaszonáta
PAGANINI: Mózes-fantázia
KOVÁCS ZALÁN LÁSZLÓ: Kakukk
KOVÁCS ZALÁN LÁSZLÓ: A didgeridoo története
MONTI: Csárdás

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Házimuzsika a Zeneakadémián
Monostori Gábor tanítványai

18:00 : Budapest
Jókai Anna Szalon

Ábrahám Márta (hegedű)
és tanítványai
J.S. Bach, Goldmark Károly és Paganini művei

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Filip Orbán Lilla (brácsa)
Közreműködik: Harsányi Sarolta (zongora)
"Filip Orbán Lilla brácsa diplomakoncertje"
J.S. BACH: 1. (g-moll) hegedűszonáta, BWV 1001 - 1. Adagio, 2. Fúga
BARTÓK-SERLY: Brácsaverseny
SCHUBERT: a-moll („Arpeggione”) szonáta, D. 821

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Zeneszerzés MA diplomakoncert
FARKAS BENCE: Jupiter holdja – zene a film egyik részletéhez
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Serei Zsolt
SZŐCS GÉZA MÁRTON: Dal niente al niente
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Serei Zsolt
MOLNÁR VIKTOR: MESSAGE – Édesapám emlékére
Kónya Attila (cselló), Molnár Viktor (zongora)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Dobszay Péter
BUCZ MAGOR: Libra – szóló kvintettre és zenekarra
Farkas Anna (oboa), Sándor Balázs (klarinét), Simonics Viktória (fagott), Kalocsai Eszter (brácsa), Gonda Katalin (zongora)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Serei Zsolt
DOBOS DÁNIEL: Sylvanus (hegedűverseny)
Vizeli Máté (hegedű)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Juhász Bence

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Nyugat lánya
A mai nap
született:
1813 • Richard Wagner, zeneszerző († 1883)
elhunyt:
1949 • Hans Pfitzner, zeneszerző (sz. 1869)
1992 • Ránki György, zeneszerző (sz. 1907)