vissza a cimoldalra
2017-07-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59465)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3792)
Társművészetek (1193)
Momus társalgó (6041)
Milyen zenét hallgatsz most? (24966)
Kedvenc előadók (2796)
Kedvenc művek (141)
Kedvenc felvételek (148)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2270)
Haladjunk tovább... (40)

Olvasói levelek (11082)
A csapos közbeszól (94)

Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (953)
Franz Schmidt (2825)
Operett, mint színpadi műfaj (3175)
Wagner (2587)
Élő közvetítések (6477)
Vincenzo Bellini (461)
Kedvenc magyar operaelőadók (989)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2187)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (56)
Pál Tamás, karmester (237)
Győriványi Ráth György, karmester (780)
Házy Erzsébet művészete és pályája (3979)
Momus-játék (5299)
Kimernya? (2508)
Palcsó Sándor (159)
Gioacchino Rossini (985)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Búbánat
Leírás:
Honlap:
   


Búbánat (23976 hozzászólás)
Marilyn Horne • 2902012-09-04 22:45:14
Ahogy Neked, nekem is kedvencek ezek.
Marilyn Horne • 3012012-11-02 12:45:01
Sokan szeretjük kedvencedet, én is. Akkor szerettem bele Horne-ba, amikor a másik nagy kedvencemmel - Sutherland-dal a címszerepben - közösen készített Semiramis-felvételt hallgattam meg a rádióban, valamikor a hatvanas évek végén: Arsacét énekelte bámulatosan. És még nagyon sokszor énekeltek együtt a következő évtizedekben élőben, operában, és lemezeken. Horne még köztünk van, és ennek örvendjünk! Sutherland pár éve sajnos végleg magára hagyta Horne-t; így amikor itt olvasom leírva nevét, óhatatlanul a nagy pályatárs neve is felbukkan….
Marilyn Horne • 3042013-01-10 11:12:08
Azt határozottan tudom, írni éppen tud... mintegy két órával ezelőtt kaptam tőle levélkét...
Marilyn Horne • 3072013-01-10 11:15:54
Bocs: nem tudtam, kihagyni...
Marilyn Horne • 3102013-01-10 19:59:01
Eszem ágában sincs...
Marilyn Horne • 3142013-01-12 13:56:36
Marilyn Horne Song Celebration

CARNEGIE HALL PRESENTS

Performance Saturday, January 19, 2013 | 7:30 PM
Marilyn Horne • 3192013-01-28 20:31:16
Ez volt a legelső Boleyn Annám - a rádióból! Többször leadta a teljes felvételt, de részleteket is sugárzott belőle a hetvenes-nyolvanas -kilencvenes években.
Marilyn Horne • 3422013-03-29 23:53:16
Szerencsémre, több lemezfelvételét ismerem, meg a rádióból is sok közvetítést hallottam vele:

• Bellini: Norma (Sutherland, J. Alexander, Cross; Bonynge, 1964) Decca
• Donizetti: Anna Bolena (Souliotis, J. Alexander, Ghiaurov; Varviso, 1968/69) Decca
• Donizetti: Lucrezia Borgia (Sutherland, Aragall, Wixell; Bonynge, 1977) Decca
• Meyerbeer: Le prophète (Scotto, McCracken, Hines; Lewis, c1976) Sony
• Rossini: Il barbiere di Siviglia (Barbacini, Nucci, Dara, Ramey; R.Chailly, 1982) Sony
• Rossini: L'italiana in Algeri (Battle, Ramey; Scimone, 1980) Erato
• Rossini: Semiramide (Sutherland, Rouleau; Bonynge, 1965/66) Decca
• Thomas: Mignon (Welting, von Stade, Vanzo, Zaccaria; de Almeida, 1977) Sony
• Verdi: Requiem (Sutherland, Horne, Pavarotti, Talvela; Solti, 1967) Decca
• Verdi: Il trovatore (Sutherland, Pavarotti, Wixell, Ghiaurov; Bonynge, 1976) Decca
Marilyn Horne • 3442013-03-29 23:54:55
Őt mindenekfelett a belcanto repertoárja miatt szerettem meg...
Marilyn Horne • 3522013-03-30 13:57:17
Annyi pontosítást teszek ehhez, hogy minden "tupírozás" ellenére még az élő előadások CD/DVD felvételei azok, melyek reálisabb képet (hangot) nyújtanak a kizárólag stúdióban felvett zeneművek hordozóihoz képest; vagyunk már annyira "rutinos" zenehallgatók, hogy különbséget tudunk tenni egy énekművész hangi állapotáról ezeket meghallgatva, és ezekből lényegi minőségi következtetéseket levonnunk: elismerve, ami "élő" és ami "mesterkélt".
Marilyn Horne • 3972014-06-22 13:44:46
Marilyn Horne "Donde lieta usci" La Bohème

Jan Peers (Rodolfo) Hollywood Bowl Symphony Orchestra, Henry Lewis, conductor
1963
Marilyn Horne • 4022014-06-23 20:50:43
Haandel fórumtársunk belinkelte a Belcanto topicba; áthozom mindhárom topicba, legyen itt is - ott is nyoma a kedvenceknek.

[url]
https://www.youtube.com/watch?v=Beocer7gbLI; How to Sing Bel Canto: Sutherland, Pavarotti and Horne (1981) [/url]
Marilyn Horne • 4032014-06-23 20:52:39
Sutherland, Pavarotti and Horne
Marilyn Horne • 4102014-09-02 12:08:34
És Szokolay Sándor: Sámson
Marilyn Horne • 4172014-09-06 21:43:58
Ehhez kiegészítésül:

Élő operaközvetítés hangfelvételét sugározta ma este a Bartók Rádió:

Saint-Saëns: Sámson és Delila

2014. szeptember 6., 19.00 – 21.24 Válogatás a New York-i Metropolitan Operaház archívumából V/5. rész

(1987. április 18.)



Marilyn Horne • 4192015-01-16 00:04:03
Én ezzel a képpel köszöntöm Őt:
Marilyn Horne
Marilyn Horne • 4272015-08-13 09:48:34
A Bartók Rádión most 10.00 órakor adásba kerülő Hang-fogó című adás első műsorszámára hívom fel a figyelmet:

1. de Falla: A bűvös szerelem - balett (Marilyn Horn - mezzoszoprán, New York-i Filharmonikus Zenekar, vez. Leonard Bernstein)
Marilyn Horne • 4312016-01-15 21:57:35
"Ugrásra" készen állok...
Marilyn Horne • 4352016-01-16 12:43:30
Marilyn Horne - Simple Gifts

Lyrics and Original Music: Elder Joseph Brackett (1848)

Used by Aaron Copeland in his ballet Appalachian Spring (1944)

Video scenes taken from:
"Simple Gifts" by Aaron Copeland Carnegie Hall Centennial Gala, 1991

Coppelia by The Bolshoi Ballet

Lyrics:

'Tis the gift to be simple, 'tis the gift to be free
'Tis the gift to come down where we ought to be,
And when we find ourselves in the place just right,
'Twill be in the valley of love and delight.

When true simplicity is gain'd,
To bow and to bend we shan't be asham'd,
To turn, turn will be our delight,
Till by turning, turning we come 'round right.

"Simple Gifts" is a Shaker song written and composed in 1848 by Elder Joseph Brackett.






Mario Del Monaco • 112015-07-27 09:29:02
Kuriózum: Mario del Monaco a Rigolettóban a Herceget énekli – énekhangját halljuk a híres operafilmben.

Rigoletto - Aldo Silvani (voice Tito Gobbi)
duca di Mantua - Gerard Landsry (voice Mario del Monaco)
Gilda - Janet Vidor (voice Giuseppina Arnaldi)
Mario Del Monaco • 142015-07-27 09:50:38
Del Monaco mondta egy interjúban (nem sokkal azelőtt, hogy 1969-ben, Pesten az Otellóban lépett fel az Erkel Színházban):

- Szerintem nem az ember választja a hivatást, hanem fordítva. Tizenkét-tizenhárom éves lehettem, amikor fültűnt, hogy különös hangok születnek a torkomban. Édesanyám nagy fali tükre elé álltam, és széles, felnőttes gesztusokkal énekelni kezdtem. Az olyan korú fiúk, mint én akkor voltam, előbb szoprán hangúak, majd egyszerre csak altot énekelnek az iskolai kórusban. Én nem estem át ezen a „fejlődésem”: egyszeriben tenorhangon szólaltam meg, sötét, szinte baritonális tenorhangon.” (Film Színház Muzsika, 1969. március 15.; 11. szám)
Mario Del Monaco • 162015-07-27 10:04:05
Mario Del Monaco nyilatkozta ezt is: „ Boldogok a tenoristák: így szól a fáma – boldogok, mert csak kitátják a szájukat, és dől a sok pénz az ölükbe! Én viszont azt mondom: hej, de keservesen megszerzett bér az! Elég egy kis megfázás, egy begyulladt hangszál, és kárbavész minden erőfeszítés… Boldogok a tenoristák? Az ember rabszolgája a hangjának! Ifjúkorom óta lemondtam mindenről, ami árthat a hangomnak. Sok mindent szerettem volna csinálni, amit más megtehetett, én nem. Viszont a világ minden öröméről szívesen lemondok ma is, ha szép, sötét, testes magas cét énekelhetek! Ez csakugyan boldogság!

A Film Színház Muzsika 1969. március 15-is számában olvashattuk azt a kinyilatkoztatott vágyát: még tíz évig akar énekelni; szeretné utolérni Beniamino Giglit, akinek negyven évig tartott pályafutása…
Mario Del Monaco • 182015-07-27 12:09:14
Ruggero Leoncavallo: Bajazzók

Magyar Állami Operaház Erkel Színháza

1973. május 15.:

Fordította: Radó Antal és Pless László

Díszlet: Forray Gábor
Jelmez: Szeitz Gizella
Karigazgató: Németh Amadé

Rendező: Békés András

Karmester: Lukács Miklós

Szereposztás:

NEDDA: HÁZY ERZSÉBET
Canio – MARIO DEL MONACO mv. (Olaszország),
Tonio – Melis György
Beppo – Róka István
Silvio – Ötvös Csaba
Első pór – Sikolya István
Második pór – Kövesdy Károly
Mario Del Monaco • 192015-07-27 12:15:17
-zéta- írta egykor a Házy-topicba:

Mario Del Monaco a Bajazzókban is két alkalommal fellépett, először Házy volt Nedda, majd néhány évvel később is Őt tűzték ki, de végül Andor Évának kellett beugrania...
Mario Del Monaco • 222015-07-27 12:58:55
Itt a hangsúly azon van (volt), hogy Házy Mario Del Monacoval EGYÜTT énekelt, egy színpadon, egy operában...

Hogy milyen formában énekelt - nem voltam ott -,nem tudom, de sajnálom, hogy az az előadás kimaradt az életemből!
Mario Del Monaco • 252015-07-28 13:24:14
100 éve született Mario del Monaco

Opreavilág.net, 2015. július 27.

A nagy tenoristára VÉTEK GÁBOR emlékezik
Mario Del Monaco • 272015-07-28 15:03:10
Ez sem semmi!

[url] https://www.youtube.com/watch?v=Rh1jCH7JFHM; Mario Del Monaco A VÍG ÖZVEGYBEN! /url]

Duetto dal 2° Atto
CAMILLO DE ROSSILLON: Mario Del Monaco - VALENCIENNE Gianna Galli
Napoli 1967

Lehárt egyébként szívesen énekelt Del Monaco, a rádióban is hallhattuk egykor a Paganini részleteiben.
Mario Del Monaco • 282015-07-28 15:04:09
Mario Del Monaco A VÍG ÖZVEGYBEN!
Mario Del Monaco • 372015-07-28 21:03:06
Hát bizony Kövecses Béla és Koltay Valéria kettőse nekem is jobban tetszik... Ez egy film részlete - annak összes előnyével és hátrányával. Mindenesetre: DEl MOnaco alakítása operettfilmben érdekes színfolt a művészi palettáján.
Mario Del Monaco • 412015-07-29 22:36:40
Elővettem saját dokumentációs archívumomból a Film Színház Muzsika 1973. május 26-i keltezésű, 21. heti lapszámának kivágását:

A cikk címe: Canio: Mario Del Monaco

A szerző: a.i. monogramja vélhetően Albert István (1912–2004) újságíró, zenekritikus nevét fedi.

A cikkben két fotót láthatunk az Erkel Színház Bajazzók előadásából: az egyiken Mario Del Monaco mint Canio, a másik képen jelenet Házy Erzsébettel.

Az előadás-kritikából idézek:

„…Csak nagyformátumú művész tud igazi életet önteni a figurába (Canio), csakis egy sugárzó, átütő erejű művészi személyiség tudja áthevíteni, hitelessé tenni és rangra emelni ezt a szerepet.
Del Monaco ilyen személyiség. Művészetében a legjobb, legparádésabb énekesi erények összpontosulnak a vérbeli komédiás ösztönös, gazdag ’színjátszó’ képességeivel. Hangja, ez a pompásan kiművelt, páratlan fényű és ércességű tenor ma is intakt, biztosan, szabadon zeng, szárnyal fel, s a kényes magas regiszterben most is ellenállhatatlan fénnyel ragyogja be a szólamot. Gondos, mérlegelő művész, aki jól válogat… S mivel a gyengéd érzelmek, a ’felszínek’ helyett jobban kedveli a sodró-égető szenvedélyt, a kemény, határozott tónusokat, ezért szívesen ölti magára Otello, Sámson, s – íme – Canio kosztümjét
Mostanában ez utóbbiban hódít Párizstól Bécsig, s – nem csoda! Caniója teljesen kiérlelt, harmonikus, szinte tökéletesnek tetsző énekes-színészi teljesítmény. Az ő zenei és színészi megformálásában nemcsak egy sokszor-megénekelt sablon-figura kel életre, hanem új, eredeti vonásokkal gazdagodik, éles és határozott profilt kap, s végül az egész produkció nagyszerű egységbe zárul. A könnyed, mégis baljóslatú kedély, ahogyan színre lép, az apró játékok, melyekkel a ’nagyáriát’ előkészíti, ahogyan a légkört felfűti, s ahogyan a kis színpadon a féltékeny bohócból vérengző démont formál – tudása-képességei teljében mutatják Del Monacót, aki most ötvennyolcadik évében is változatlanul a korszak egyik vezető tenoristája…”
Mario Del Monaco • 452015-07-30 14:46:28
Mario del Monaco "Core 'ngrato" Cardillo

Mario del Monaco sings "Core 'ngrato"
(S. Cadillo)
Hans Wallat, conductor
17.IV.1975
Mario Del Monaco • 462015-07-30 14:47:19
Mario del Monaco "Svanir le voci" Norma

Berlin 1967

Mario del Monaco- Pollione
Mario Del Monaco • 472015-07-30 14:48:08

Mario del Monaco "Pieta signore" - Alessandro Stradella

Tokyo, 1969
Mario Del Monaco • 482015-07-30 14:50:12
Mario Del Monaco: Colpito qui m'avete..Un di al azurro spazio

„Giordano: Andrea Chenier: Colpito qui m'avete... Un di all'azzurro spazio”

előadó: Renata Tebaldi, Mario Del Monaco
Marton Éva • 232009-11-02 13:20:58
A barcelonai opera aranyérmét kapta Marton Éva
Dátum: 2009-11-01 16:37:06

Harminc év után először adta át aranyérmeit Európa egyik vezető operaháza, a barcelonai Gran Teatre del Liceu. A ház újbóli megnyitásának tízedik évfordulóját ünneplő, december 2-ig tartó sorozat keretében tíz, a Liceuhoz és közönségéhez kötődő világhírű művész - köztük Marton Éva drámai szoprán - kapta meg a mintegy 10 dekás érmet.

Marton Évához hasonlóan olyan sztárénekesek kapták meg a kitüntetést, mint Edita Gruberova szoprán, Jelena Obrazcova és Dolora Zajick mezzo, José Carreras tenor és Juan Pons bariton. Ezt megelőzően 1979-ben adták át legutóbb az aranyérmet: ekkor Plácido Domingónak ítélték oda.

Marton Éva hazatérve Barcelonából elmondta az MTI-nek, hogy számtalan kitüntetése között, mivel ezt kapta legutóbb, az arany medált tartja a legértékesebbnek.

(MTI)

Marton Éva • 812010-10-09 17:08:21
Látom, megvan a DVD gyűjteményemben. Nem is emlékeztem rá, hogy megvettem. Fóliában van...
Marton Éva • 832010-10-09 17:30:39
Nem rossz gondolat. Még töprengek ezen...
Marton Éva • 2302012-05-31 22:30:05
A tegnap Corvin-lánccal kitüntetett Marton Éva lesz a Hírtévé ma éjjel 23.05-kor kezdődő "Rájátszás" című műsorának egyik vendége.
Marton Éva • 2322012-06-02 18:07:41
És változatlanul öntudatos személy - helyesen; a műsorvezetőt az első üdvözlő mondatában helyreigazította, mert csak mint világhírű operaénekesként szólította (nevezte) meg. Marton Éva nyomatékosította, hogy ő bizony egyetemi tanár is. (A műsorvezető azonnal elismerte ennek jogosságát és elnézést kért miatta.) Valóban, Marton Éva a továbbiakban "nem zökkent ki" nyugalmából és kulturált hangvételű beszélgetés részesei lehettünk.
Marton Éva • 2362013-02-22 10:52:16
A Bartók Rádióban ma 18.00 órakor:

Arckép - egy óra Marton Éva énekművésszel

Beszélgetőtárs: Becze Szilvia

(60 perc)
Marton Éva • 2382013-05-25 11:27:53
Már nem titok: Jonas Kaufmann és Grace Bumbry is fellép a Marton-gálán!
Marton Éva • 2392013-05-25 11:31:56
Műsor:

G. Rossini: Tell Vilmos
Nyitány / Ouverture

P.I. Csajkovszkij: Anyegin
Lenszkij áriája a II. felvonásból / Kuda, kuda
- Pataky P. Dániel

P. Anka/ C. Francois/ J. Revaux/ G. Thibault /F. Sinatra
My Way
- Grace Bumbry

R. Wagner: Tannhäuser
Dal az Esthajnalcsillaghoz a III. felvonásból / O, du mein holder Abendstern
- Molnár Levente

Erkel F.: Bánk bán
Melinda románca a III. felvonásból / Álmodj szelíden, édesdeden
- Rácz Rita

U. Giordano: André Chénier
Chénier áriája az I. felvonásból / Un di all' azzurro spazio
- Jonas Kaufmann

R. Wagner: Trisztán és Izolda
Izolda szerelmi halála III. felvonásból / Mild und leise - Pas de deux
Felméry Lili, Apáti Bence

G. Verdi: Don Carlos
Eboli nagyáriája a III. felvonásból / O don fatale, o don crudel
- Vörös Szilvia

Spirituálé zongorakísérettel
- Grace Bumbry

R. Strauss: Ariadné Naxoszban
Zerbinetta áriája / Großmächtige Prinzessin
- Rácz Rita

G. Verdi: Don Carlos
Don Carlos és Posa kettőse a II. felvonásból / Dio che nell' alma infondere
- Pataky P. Dániel, Molnár Levente

R. Wagner: Lohengrin
Grál elbeszélés a III. felvonásból / In fernem Land, unnahbar euren Schritten
- Jonas Kaufmann

J. Offenbach: Hoffman meséi
Barcarolle a II. felvonásból / Belle nuit, o nuit d'amour
- Marton Éva, Grace Bumbry

F. Lehar: A mosoly országa
Vágyom egy nő után / Dein ist mein ganzes Herz
- Jonas Kaufmann

Vezényel: Ondrej Lénárd

Rendező: Káel Csaba
Díszletek: Csikós Attila
Marton Éva • 2422013-05-25 15:09:00
Emlékezetes élmény volt 1994. december 6-án a Vígszínházban létrejött operagála – a színház rekonstrukcióját követően, újranyitása alkalmából:

Ott volt Marton Éva, Jelena Obraszcova , Sherrill Milnes, Nicolaj Gjaurov!

Fantasztikusat „robbantott” ez a nemzetközi operacsillag-kvartett a Don Carlos „szobajelenetében” :

II. Fülöp – Nicolaj Gjaurov
Posa – Sherrill Milnes
Erzsébet – Marton Éva
Eboli – Jelena Obraszcova

Km.: az MRT szimfonikus zenekara
Vezényelt: Oberfrank Géza

Más nevezetes operarészletekben a fenti nagyságokon kívül fellépett még a tenor Peter Dvorszky!

Ez az operagála azóta is felejthetetlen maradt számomra - és sokunk emlékezetében él most is!

Marton Éva • 2522013-05-26 16:02:29
Marton Éva tanítványainak operett-estje a Régi Zeneakadémián

Az Ének Tanszék növendékeinek hangversenye: 2011. november 29. kedd, 19.00, Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

„A fellépő ifjú növendékek között volt, aki csak most kezdte a tanulmányait az Ének Tanszék alapképzésén, mások viszont jövőre végeznek az Opera-tanszék mesterképzésén.

Az első rész legkiegyenlítettebb hangi teljesítményét az első éves opera-szakos Vörös Szilvia nyújtotta. A 22 éves (!) mezzoszoprán A denevér Orlowsky-dalát és az operaszerzőként is ismert, kortárs amerikai zeneszerző, William Bolcom (1938-) Amor c. kabarédalát énekelte. Az énekesnő sokat fejlődött amióta ígéretesen debütált az Ének Tanszék 2009-es koncertszerű produkciójában, Händel Orlando c. operájának Medoro szerepében a Zeneakadémián. Immár kész, érett művészegyéniség: egyedi színezetű, minden regiszterben kiegyenlített, sötét, bársonyos hangja generációjának egyik legígéretesebb tehetségévé teszi. Előadóként képes láttatni, megjeleníteni a mondanivalóját és humorérzéke is figyelemreméltó.”

Marton Éva • 2622013-05-27 20:00:39
Ebből okulván a jövőben érdemes lesz a meghirdetett gálákra jó előre jegyet váltani - azokban az esetekben leginkább, amelyeknél N.N. van megadva, vagy még az sem…
Marton Éva • 2692013-05-30 20:31:50
Egyetértek megállapításoddal. Itt csak egy nevet említek most: Pászthy Júlia operaénekes, énektanár

1995-től a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen tanít magánéneket.

Tanítványai közt találhatók: Bánhidi Eszter, Óhegyi Filoretti, Simon Krisztina, Brickner Szabolcs, Fodor Beatrix, Herczenik Anna, Jónás Krisztina, Heim Mercédesz, Pulya Andrea, Baráth Emőke.

Kedves gesztus volt a részéről, amikor márciusban a János vitéz felújításán az Erkel Színházban ő is ott volt, és figyelte volt tanítványa, Brickner Szabolcs beállását, alakítását a Kukorica Jancsi szerepében. (Ő maga egykor Iluskát énekelte-játszotta az Erkelben! – régi szép idők…)
Marton Éva • 2812013-06-07 10:05:30
Ma délután a Duna World csatornán

16.40 - 17.00: Arcélek - Csáky Zoltán műsora

Marton Éva operaénekes és Marton Zoltán sebészorvos

Operatőr: Marossy Géza
Szerkesztő: Csáky Zoltán

(2011)
Marton Éva • 2842013-06-13 20:23:30
Marton-gála a közmédiában

Híradó, Forrás: MTI | 2013. június 13. csütörtök 18:58 |

A közmédia három csatornája, az M2, a Duna és a Duna World is műsorára tűzi a vasárnapi Marton70 operagálát este 20 órától - közölte az MTI-vel a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap sajtóirodája csütörtökön.

A televíziós közvetítést az MTVA, Jonas Kaufmann sztártenor, valamint a Magyar Állami Operaház megállapodása teszi lehetővé. Marton Éva a világ operaszínpadainak egyik leginkább ünnepelt drámai szoprán énekesnője, a magyar operajátszás történetének legnagyobb ívű életpályát befutó művésze. Lehetetlen pár mondatban összefoglalni Marton Éva munkásságát - írta az MTVA közleménye. "Megtiszteltetés a közmédia számára, hogy részese lehet a jubileumi világsikernek" - idézik Böröcz Istvánt, az MTVA vezérigazgatóját.

"A Marton Éva tiszteletére rendezett gálaestet az M2, a Duna és a Duna World is közvetíti, így a hazai nézők mellett a külhoni magyarok is élvezhetik ezt a páratlan előadást és a képernyők előtt együtt köszönthetjük a számos magas elismeréssel, így többek között Kossuth-díjjal és a Corvin-lánccal is kitüntetett világhírű operaénekesnőt" - fogalmazott az MTVA vezérigazgatója.

Az óriási érdeklődésre tekintettel a dalszínházból szabadtéri közvetítést is adnak Marton Éva világhírű szoprán vasárnapi születésnapi gálájáról. Az estet, amelyen fellép Jonas Kaufmann sztártenor és a neves mezzo, Grace Bumbry is, a Szent István-bazilika előtt kísérhetik figyelemmel az érdeklődők. Jonas Kaufmann ezen a gálán debütál Magyarországon. A Marton Éva tiszteletére Budapestre érkező Jonas Kaufmann két operaáriát és egy operett-részletet ad elő az esten. Az est másik világhírű fellépője, Grace Bumbry, Amerika és a nagyvilág színpadainak ünnepelt mezzoszopránja, a Bayreuthi Ünnepi Játékok első fekete bőrű énekesnője.

Az egyedülállóan széles repertoárt éneklő Marton Éva az utóbbi években tanárként adja át tudását a felnövekvő nemzedékeknek. A Marton70 gálán mára sikeres operaénekes-tanítványai - Rácz Rita, Vörös Szilvia, Molnár Levente és Pataky P. Dániel - is színpadra lépnek, egy-egy dalt, áriát ajándékozva az ünnepeltnek. A szabadtéri közvetítésen a bazilikánál, illetve a koncert helyszínén, az Operánál az Ökumenikus Segélyszervezet és a Magyar Állami Operaház az árvízkárosultak javára gyűjt.

Marton Éva • 2872013-06-16 17:19:57
Segítek a linkben:

Marton Éva a Hír TV Ikon műsorának vendége volt

2013. június 12., szerda

(22 perc)


Marton Éva • 3012013-06-17 12:42:38
Ahogy Orfeusz is megfogalmazta: Kaufmann nekem sem jött be igazán. Ez a három ária - való igaz - kevés ahhoz, hogy teljes kapjunk művészetéről; arra azonban elég volt, hogy leszűrjem: van karizmája, jó megjelenése, stílusa, szép hangja - de, hogy miért napjaink "sztártenorja"? -erről nem igazán győzött meg. Többet vártam tőle. Ott voltam tegnap az Operában, a földszinten, jól láttam és hallottam őt. Megnyerő személyiség, aki tisztában van képességeivel, és jól el tudja adni magát. A média szerepe az is, hogy második Domingót akar belőle faragni. Két éve a Faustban volt hozzá szerencsém, a MET élő HD-közvetítése jóvoltából, ott, abban nagyon jó volt, és még a Werther címszerepében nyerte el a tetszésemet. (Az olasz és német szerepeit csak a YouTube-ról ismerem.) A Grál-elbeszélés nekem anno Simándy vagy Molnár András előadásában sokkalta közelebb áll hozzám,, és különben is, Lohengrin-interpretációjuk nagyságrendekkel Kaufmanné felett áll. Nem a piano kezdésével van a bajom: a hangja nem eléggé erős, nem eléggé hősi hozzá, hiányzik belőle a karima is. Csak annyit állapíthattam meg: tisztes tolmácsolás, semmi több. Az Opera magazinban olvasható villáminterjúban kérdésre azt válaszolja, hogy vágya elénekelni az Otellót! Hát én nem sietnék ezzel vele...
A mosoly országa híres áriája persze mindig elbűvöl és levesz a lábamról, ezt most sem történt másképp, de ez nem Kaufmann érdeme, hanem Leháré!!!

Ebben igazat kell adnom Telramundnak: többször hangoztatja, nem szabad tévé, film, DVD, CD hanganyagát mérvadónak vennünk, hiszen csalóka, a hangmérnökök csodákra képesek. Tegnap este, élőben hallgatva Kaufmannt, meggyőzött ennek igazságáról.

Marton Éva volt az est főszereplője, akire csak bámulattal és tisztelettel tudok felnézni, akinek művészetét, befutott pályáját, gazdag, tartalmas életútját tekintve – függetlenül kerek születésnapjától – tényleg a ma élő legnagyobbak között tartom számon, becsülöm és köszöntöm. A tegnapi gálára meghívott, fellépett hazai és külföldi vendégek közül egyedül ő ragyogott ki ember és művészi tartásával, hangjával, lényével. Isten éltesse őt még sokáig!

Marton Éva • 3022013-06-17 12:43:19
"teljes képet kapjunk"
Marton Éva • 3032013-06-17 13:00:48
Kimaradt egy betű, helyesen:"karizma"
Marton Éva • 3332013-06-18 18:09:47
Ezen a héten, csütörtöktől hétrészes sorozat kezdődik a Bartók Rádióban Marton Éva koncert- felvételeiből:

2013. 06.20., 12.05 A pódiumon: Marton Éva

VII/1. rész A Danubia Ifjúsági Szimfonikus Zenekar hangversenye

Vezényel: Héja Domonkos

Km. Marton Éva - szoprán

1. Berlioz: Római karnevál – nyitány
2. Mahler: Egy vándorlegény dalai - a) Hogyha a rózsám, b) Réten jártam hajnalkor, c) Szívemben izzó kés van, d) Az a drága szempár (Marton)
3. Mahler: Rückert-dalok - a) Ne tekints be dalaimba, b) Hársfaillatot éreztem, c) Éjfélkor, d) A nagyvilágnak én búcsút mondtam, e) Ha a szépséget szereted (Marton)
4. Liszt: Tasso - szimfonikus költemény
Ráadás: Berlioz: Rákóczi induló

(Zeneakadémia Nagyterem, 2003. szeptember 20.


A jövő csütörtökön, a második részben (május 27., Bartók Rádió 12.05) Marton Évát a Budapesti Kongresszusi Központban, 2004. március 19-én tartott hangverseny hangfelvételéről hallhatjuk újra: Schönberg Hat zenekari dalában és Az istenek alkonya III. felvonásbeli zárójelenetében énekel. A koncerten a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar működött közre, vezényelt: Kocsis Zoltán. Ott elhangzott még Berlioz: Gyász és diadal szimfóniája (km. énekkar). Ezt is meghallgathatjuk a rádióban az előbb említett két műsorszám között a következő hét csütörtökjén.
Marton Éva • 3342013-06-18 18:39:46
-ppp- írásában („Amikor van hang, és szól is. És amikor nem. - Marton Éva születésnapi gálakoncertje”) szinte mindenki neve elhangzik, aki a színpadon fellépett vagy a mikrofon előtt szóhoz jutott. Feltűnt nekem, hogy nem lett nevesítve Batta András rektor úr, aki Ókovács Szilveszterrel felváltva méltatta az ünnepeltet az Operaház színpadán. Legalább egy félmondat erejéig ő rá is ki kellett volna térnie ebben a beszámoló-kritika-félében, hiszen a több részletre tagolt, szép laudációja szerintem nagyon jól sikerült – összehasonlítva főigazgató kollégáéval; persze mint zenetörténésztől és egyúttal, mint Marton Éva zeneakadémiai „főnökétől”, ez elvárható is volt tőle. Tudjuk, Batta András is, akárcsak Marton Éva, Ókovács Szilveszter tanácsadói körébe tartozik, tehát mondhatom, hivatali kötelességük volt Marton Éva fogadtatása, köszöntése, ünneplése, méltatása.
A rektor úr mandátuma ősszel lejár: a második ciklusa fejeződik be október 31-én, ami már nem hosszabbítható meg. Remélhetőleg, az új rektor megtartja az Ének tanszék élén Marton Évát!
Marton Éva • 3412013-06-19 12:30:07
Igaz, köszönöm: Meláth Andrea lenne Marton Éva utóda az Énektanszék élén. Kérdés, milyen a viszonyuk? Egyetemi tanárként (vagy óraadóként) megtartja-e a tanszéken? Az új rektor szándékától is sok minden függhet,,,
Marton Éva • 3512013-06-19 18:47:00
"Ő volt az EGYETLEN, akinek magától feltűnt, hogy Grace Bumbry nem tud felmenni az ünneplők közé, és nem hagyta őt magányosan álldogálni, hanem odament hozzá." Pontosan fogalmaztál! Helyemen ülve, türelmetlenül vártam, hogy végre odamenjen már valaki a teljesen magára hagyatott Bumbryhez. És Kaufmann odament, és segített neki. Valóban, egyedüli, szép gesztus volt ez a részéről!
Marton Éva • 3702013-06-19 20:37:14
Nem kételkedem abban, hogy mindenki a saját szubjektív értékítéletét osztja meg egymással. Azt őszintén gondolja, hisz benne. Meg van győződve saját igazáról. Ebben semmi rossz nincs. Lehet tolerálni valakinek a mondandóját, ha éppen nem egyeznek is a nézőpontok. Vitatkozni úgy is lehet, ha türelmesen elmagyarázzuk a másiknak: én így gondolom, ebben hiszek; ütköztetik álláspontjukat. Ez normális. Nyilvánvaló, az ellentétes vélemények melletti kiállás csakis szubjektív alapon történik. Aki a vitába harmadik félként bekapcsolódva az objektivitását hangoztatja, és ebben a hitében – miért ne? - őszintén kitart, méltányolandó; de szintén csak a saját elfogultságának próbál teret szentelni, és akarva-akaratlanul valamelyik fél nézete mellett fogja letenni a voksát: mert ő is érzelmekkel teli ember, van kialakult nézete, szimpátiája, kedvence – valaki mellett és/vagy valaki ellen fog szólni. Nem tehet róla.
Persze, felmerülhet bennünk az is: tényleg őszinte az, amit olvasunk itt bárkitől?
Lehet persze mindenben kételkedni (ez egyfajta rossz beidegződés, saját kudarcaink beismerése is lehet): hogy az a hozzászóló fórumtárs nem pusztán a belső hite, tudása, műveltsége, tapasztalata okán fejtegeti nézeteit, hanem puszta szimpátia- és/vagy érdekalapon, a valakinek való megfelelés kényszere, igyekezete mozgatja, hajtja – és akkor is belekotnyeleskedik a disputába, mindenáron, ha semmi kompetenciája nincs hozzá. Én mégis hiszek abban, hogy valakinek megítélésében a saját pozitív vagy akár negatív érzelmeink tükröződnek vissza; mögöttük nem kell semmi ördöngöst vagy hátsó szándékot keresni, vagy ilyesmit egymásról feltételezni. Mikor valaki hozzászól egy-egy előző beírásra (akár egyetértően, akár elutasítóan), azért teszi, mert valójában a többiekkel megosztani szeretné ismereteit, gondolatait, még akkor is, ha sejti, hogy ezzel egyedül – vagy legalábbis kisebbségben - marad. De nem bánja, ez vezérli a továbbiakban is, amikor szó szót követ…(vagy a szót a szó…)
Marton Éva • 3842013-06-20 12:13:55
Grace Bumbry 1971-ben lépett fel az Erkel Színházban, az Aidában és a Don Carlosban.
Marton Éva • 3862013-06-20 13:35:53
Sajnos, ezeken az előadásokon nem voltam ott.
Marton Éva • 3872013-06-20 13:38:09


A Zeneakadémián már folyik az énekesnő nevét viselő budapesti nemzetközi énekverseny szervezése.
- mondta el az MTI-nek Marton Éva.

„Az első héten a dal és oratórium műfajban mérkőznek meg a jelentkezők, a második héten operaáriákat kell előadniuk. Ha úgy valósul meg, ahogy elképzelem, ez is hozzájárul a Zeneakadémia új kettős funkciójához. Hiszem, hogy Budapestnek az énekverseny turisztikailag, következésképp gazdaságilag is előnyös lesz" - mondta az operaénekes.

Az operaházi gálaestről megjegyezte, hogy Grace Bumbryt ő ajánlotta, de a szereplők felkérését, a műsor összeállítását a dalszínház átvállalta. "Meglepetés lesz a koncert, és én hagyom magam meglepni."

A Vörös Szalonban kiállítják a híresebb előadásokon készült fotóit, az anyagot kibővítve jövőre a KOGART Házban mutatják be. Egy berlini kiadó német nyelvű életrajzi kötetet, pályaképet jelentet meg róla, magyar verzió is készül, de még nem találtak kiadót.

[…] az operaházi főtanácsadói munkában is, amit igen komolyan vesz. "Minden hónapban feljegyzést készítek. Remélem, értékesek lesznek az észrevételeim." A következő tanévben kettős szerepben "játszik" a Zeneakadémián is. A kisteremben kialakított kamaraopera programjának művészeti vezetője. Bár a tanszékvezetést átadja, professzor emeritaként a diplomáig viszi a hat tanítványát.

/www,szinhaz,hu/MTI/
Marton Éva • 4072013-06-22 19:21:38
Az utánpótlásról...

2013. június 30. 11:00
Magyar Állami Operaház

A Liszt Akadémia opera szakos hallgatóinak operavizsgája

Műsor:

1. SOLTI Árpád: La violetta (ősbemutató)

2. GLUCK: Orfeusz és Euridiké (részletek)

3. OFFENBACH: Orfeusz az alvilágban


Közreműködik:

Balgová Gabriela - ének

Gaál Csaba - ének

Gheorghita Orsolya - ének

Imai Ayane - ének

Murvai Dénes - ének

Vincze Klára - ének

Vörös Szilvia - ének

Yoshida Makiko - ének

T. Gippert Béla m.v. - ének

Concerto Budapest

Vezényel: Kocsár Balázs és Sándor Szabolcs

Rendező: Almási-Tóth András

Tanszékvezető: Marton Éva

Jegyárak: 1.600 Ft

Diákoknak és nyugdíjasoknak: 800 Ft
Marton Éva • 4092013-06-22 19:53:31
Kíváncsi vagyok, mit hoznak össze az Offenbach-operettben - operai igényű feladat!
Marton Éva • 4112013-06-23 11:31:31
MARTON GÁLA – fotogaléria
Marton Éva • 4282013-06-24 20:29:39
Merész művészlelkektől a zeneakadémiai Varázsfuvoláig

• 2013. június 18. -
• Végh Dániel -
• Fidelio

„A június 30-án sorra kerülő operavizsgáról és a Zeneakadémia rekonstruált, operajátszásra alkalmassá alakított kistermében rendezendő új produkciókról Almási-Tóth András, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem operaprogramjának koordinátora, egyben színpadi játék-tanára és házi rendezője árult el exkluzív részleteket. MAGAZIN”

„Olyan műveket kerestem ezúttal, amelyek kicsit a hallgatóinkról is szólnak: a La Violettában színházi kórusba felvételiznek énekesnők, a Gluck-mű a kedvesét a zene hatalmával visszaszerezni próbáló művészről szól, az Offenbach-darab pedig ennek a témának kifordítása” – nyilatkozta a Fidelio.hu-nak a darabválasztás és a színrevitel kulisszatitkairól a produkció rendezője, Almási-Tóth András.”

„Az operavizsgák műsorát Almási-Tóth András állítja össze a tanszékvezetővel szoros egyeztetésben, fő szempontként arra koncentrálva, hogy a vizsgaelőadások keretében a hallgatók minél több oldalukról mutatkozhassanak be. A Zeneakadémia rendező-tanára így vall a darabválasztásról: „elsősorban azt veszem figyelembe, hogy a hallgatók a majdani professzionális előadói pályájukon hasznosítható színészi eszközöket, színpadi feladatokat tudjanak kipróbálni. A kortárs operákban a magasfokú koncentrációt és az energiák beosztását tanulhatják meg, a standard operarepertoár remekeiben vagy éppen egy-egy operettben pedig az igényes, egyszersmind felszabadult színpadi játékot". A június 30-án bemutatandó produkció alcíme - Művészlelkek - a műsorra tűzött három darabot rokonító gondolatról árulkodik. „Olyan műveket kerestem, amelyekben a hallgatók saját „művészlétükről" tudnak vallani: a La Violetta színházi kórusba felvételiző eltérő személyiségű énekeseket jelenít meg, a Gluck-mű a kedvesét a zene hatalmával visszaszerezni próbáló művészt ábrázolja, az Offenbach-darab pedig ennek a témának kifordítása, egy olyan világban, ahol a művészet önmagában már nem érték" - sorolja Almási-Tóth. Solti Árpád darabjával nem mellesleg Marton Évát köszönti 70. születésnapja alkalmából a Zeneakadémia.”

Marton Éva • 4292013-07-13 10:31:16
Gálakoncert a kulisszák mögött

M1 csatorna, szombat (július 13.), 13:05 – 13.35

Az Operaház Marton Éva tiszteletére rendezett koncertjének werkfilmje

"A 2013-as nemcsak Verdi- és Wagner-, hanem Marton-év is"- ezt Grace Bumbry, a világhírű operaénekes mondta, aki szintén fellépett Marton Éva 70. születésnapján az Operában. A koncert kulisszatitkai, az előkészületek feszültsége, a koncert utáni megható és ünnepélyes pillanatok, Marton Éva, Jonas Kaufmann és a koncert szereplői és készítői úgy, ahogy a közönség nem láthatta.”

(26 perc)
Marton Éva • 4312013-07-13 18:33:53

Ezen a linken visszanézhető:

Gálakoncert a kulisszák mögött - Az Operaház Marton Éva tiszteletére rendezett koncertjének werkfilmje

Marton Éva • 4322013-07-27 12:42:59
Ma este a Bartók Rádióban

21.50 – 23.00 A pódiumon Marton Éva

VII/6. rész Beethoven: IX. szimfónia

Marton Éva – szoprán
Pánczél Éva – mezzoszoprán
Mukk József – tenor
Kovács István – basszus

Az MR Énekkara, a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara

Vezényel: Rico Saccani

Mátyás templom, 1999. december 18.

(Bef. rész: augusztus 6. kedd, 19.35)
Marton Éva • 4342013-08-06 11:05:28
Bartók Rádió, ma este 19.35 A pódiumon Marton Éva

VII/7. (bef.) rész

Puccini: Turandot - opera három felvonásban

Szövegét Renato Simoni és Giuseppe Adami írta
Az utolsó kettőst és a finálét Franco Alfano fejezte be

Vezényel: Lukács Ervin

Közreműködik:
a Magyar Állami Operaház Gyermekkórusa (karig.: Botka Valéria),
a Magyar Állami Operaház Énekkara (karig.: Szalay Miklós)
és a Magyar Állami Operaház Zenekara

Szereposztás:

Turandot hercegnő - Marton Éva (szoprán)
Altoum császár - Bartha Alfonz(tenor)
Timur - Polgár László (basszus)
Kalaf - Molnár András (tenor)
Liu - Pitti Katalin (szoprán)
Ping - Patricio Mendes (bariton)
Pang - Korcsmáros Péter (tenor)
Pong - Rozsos István (tenor)
Mandarin - Király Miklós (basszus)
Első udvarhölgy - Kavin Vera (szoprán)
Második udvarhölgy - Kiss Katalin (mezzoszoprán)

(Erkel Színház, 1986. április 3.)
Marton Éva • 4582013-11-10 23:26:45
Múltidézés:

1988. szeptember 3. Budapest Kongresszusi Központ

Marton Éva zenekari ária-estje

Km.: a Magyar Állami Hangversenyzenekar

Vezényel: Julius Rudel

A YouTube-on megtaláltam a teljes opera-gála videofelvételét!


Eva | Marton | Budapest | 1988

Récital Eva Marton Centre des congrès de Budapest, 3 septembre 1988

Direction : Julius Rudel

Verdi - La Forza del Destino : Ouverture
Verdi - Aida : "Ritorna vincitor"
Mascagni - L'Amico Fritz : Intermezzo
Boito - Mefistofele : "L'altra notte"
Rossini - Il Barbiere di Siviglia : Ouverture
Catalani - La Wally : "Ebben, ne andro lontana"
Puccini - Manon Lescaut : "In quelle trine morbide"
Puccini - Manon Lescaut : Intermezzo
Puccini - Manon Lescaut : "Sola, perduta, abbandonata"
Cilea - Adriana Lecouvreur : "Io son l'umile ancella"
Verdi - Don Carlo : "O don fatale"
Ponchielli - La Gioconda : "Suicidio"
Puccini - Tosca : "Vissi d'arte"

Marton Éva • 4592013-12-06 15:45:07
Énekversenyt neveztek el Marton Éváról

MNO, 2013. december 4., szerda 17:59, frissítve: szerda 20:09 , szerző: Kiss Eszter Veronika

Marton Éváról elnevezett énekversenyt hirdet a Zeneakadémia, a megmérettetést jövő év szeptember 15-21. között tartják. A 42 ezer eurós összdíjazású nemzetközi verseny zsűrijének elnöke a névadó Marton Éva lesz.

A művésznő elmondta: a jelentkezők számára egy Liszt-dal a kötelező műsor része lesz, s azért döntött így, mert a versenyt a Liszt Akadémián tartják. Az énekverseny hivatalos honlapja, a Martoncompetition.hu tegnap óta él.
Marton Éva • 4682013-12-08 00:46:45
Segítek:

Prima Primissima: Marton Éva
Marton Éva • 4722014-01-07 13:38:52
Előkészületben:

Batta András: A mennyei hang

„Egyszer volt, hol nem volt… A copfos, ferencvárosi lányka elindul a Mester utcai zeneiskolába, besétál, és beiratkozik zongorára. Otthon talán nem is tudnak elhatározásáról, de ez őt nem érdekli különösebben. Elszántan tekint előre, és amikor közlik vele, hogy már betelt az osztály, elkésett a beiratkozással, egyenesen felmegy az igazgatónőhöz: zenét akar tanulni – azonnal! Az igazgató néni végül – mert valahogy ő sem állja a foghíjas, copfos gyerek átható tekintetét – beleegyezik. Mint a népmesében: így kezdődik az utóbbi negyven év egyik legnagyobb operaénekesének, Marton Évának zenei pályafutása a világháború utáni évek Budapestjén, vörös és fekete politikai háttér előtt. De aki szabadságra és győzelemre született, bátran lépett ki az élet színpadára: a budapesti Zeneakadémia tekintélyes szentélyébe, a Magyar Állami Operaház gőgös tornyai közé, majd a nagy vizekre, a vasfüggönyön túl.”

Megjelenés: 2014. január 30

Mérete:165 * 235 mm

Terjedelme:356 oldal



Ma este a Bartók Rádióban

19.00 – 19.35 Összhang

A Zeneakadémia eseményeiről

1. I. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny
2. Batta András: A mennyei hang - életrajzi kötet Marton Éváról
3. A Solti-terem lehetőségei

Szerkesztő- műsorvezető: Becze Szilvia

(Ism. holnap, 9.30)




Marton Éva • 4892014-08-31 10:35:38
Nyilván jogdíjak s miegymás...(megállapodás a kiadó, a szerző és a művész vagy jogutódja között) Továbbá, akarat kérdése is, hiszen a könyv árában nyilván benne kell, hogy legyen a CD gyártási költsége is. Ahogy látom, így is elég drága a kötet...
Marton Éva • 4922014-09-12 14:14:55
Hétfőn kezdődik a Marton Éva énekverseny

• Krezinger Szonja
• 2014-09-12 08:30

„A Marton Éva nevével fémjelzett megmérettetés az első nemzetközi verseny, melyet a Zeneakadémia szervez.

Vígh Andrea, a Zeneakadémia rektora a verseny sajtótájékoztatóján tegnap elmondta: Marton Éva mindig is önzetlenül, nagy odaadással és elkötelezve adta át tudását a fiataloknak, értük és a jövőért alapítva ezt a versenyt is. Véleménye szerint a drámai szoprán neve azonnal a legrangosabb versenyek közé emeli a megmérettetést, melynek gáláját a Magyar Állami Operaházban rendezik meg. Az együttműködést a két intézmény közt a jövőben is folytatni szeretnék.

A sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy Marton Éva azon kivételes tehetségek közé tartozik, akiknek pályáját nem egy nagy énekverseny indította el. Minderről a következőket mondta a névadó: – A versenyek kellenek, de vannak olyan magyar énekesek, akik nem tudják kifizetni a nevezési díjat. Itt helyben szerepelhetnek, énekelhetnek például Ókovács Szilveszter előtt, aki talán meg sem hallgatná őket. Olyan embereket hívtunk meg a zsűribe, akik segíteni tudják a fiatal énekeseket, munkát tudnak adni nekik – mondta. Elmesélte azt is, hogy annak idején miért nem szerepelt az Erkel-énekversenyen, ahol ráadásul csak a döntőben kellett volna megjelennie. Ugyanarra az estére az Operaházban a Tosca címszerepére írták ki, férje pedig meggyőzte róla, hogy azzal a szereppel többet nyer majd, mint az Erkel-verseny esetleges első helyével.

A sajtótájékoztatón a verseny mellett két, Marton Éváról szóló kötet megjelenését is bejelentették. Batta András, a Zeneakadémia egykori rektora németül és magyarul is írt egy-egy kötetet, melyek a szopránénekesnő életútját és karrierjét mutatják be."
A magyar kötet „A mennyei hang” címen került a könyvesboltokba, "Batta és Marton évtizedes barátságának gyümölcseként.”
Marton Éva • 4932014-09-12 14:15:36
Forrás: Metropol,hu
Marton Éva • 4942014-09-20 13:47:31

Tizenegy énekes, köztük egy magyar az I. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny döntőjében

2014. szeptember 19.

„Vörös Szilvia mellett a döntőbe jutott három orosz versenyző, Vlada Borovko, Kristina Metelitsa és Svetlana Zlobina, két ukrán induló, Danylo Matviienko és Tetiana Zhuravel, valamint a román Alexandru Aghenie, a lengyel Marcelina Beucher, a dán Signe Ravn Heiberg, a hongkongi Chen Chen és a kínai Yang Luo.”
Marton Éva • 4952014-09-22 16:52:08
Vörös Szilvia nyerte a Marton Éva-énekversenyt

MNO.hu, 2014. szeptember 21., 21:05 , forrás: MTI, szerző: Grund

Budapesten járt Jelena Obrazcova mint a zsűri tagja, de itt volt Juan Pons is mint az énekverseny egyik meghívott díszvendége.
Marton Éva • 5132014-12-21 22:50:21
Magyar Nemzet e hétvégi Magazinjában olvasható (2014. december 20., szombat):

„Fogadalom

Ötven, kézzel írt napló őrzi a világhírű magyar opera-énekesnő pályafutásának eseményeit; persze Marton Évának fel sem kell lapozni őket, anélkül is mindenre emlékszik. Amikor szóba kerül az 1985-ös év, gondolkodás nélkül rávágja, hogy akkor éppen a New York-i Metropolitan Operában Elsát énekelt. Most a színpadról a színfalak mögé lépett, tanít, az operaház igazgatójának tanácsadója, a róla elnevezett énekversenyen ifjú tehetségeket segít, a Kossuth- és Bartók–Pásztory-díjas művésznő a Magyar Művészeti Akadémia elnökségi tagja, a Corvin-lánc Testület alelnöke, a Nemzet Művésze.”

Farkas Adrienne interjúja. (19. oldal)

Marton Éva életfilozófiáról, életközösségről, karrierről, magánélet védelméről, egy szerencsés gyomorrontásról, tanulásról, munkamódszeréről, utazásairól, karácsonyairól, manilai műfenyőről, unokákról, tanításról beszél.

Részleteket idézek a cikkből:

„Férjével együtt várnak az elegáns szálloda halljában, néhány mondat után kiderül, hogy mindketten remek humorú, briliáns társalgók. Szóba kerül a Marton Éva – A mennyei hang című, a művésznőről szóló, frissen megjelent könyv is, amely tele van csodálatos képpel. Amikor megkérdem az énekesnőt, hogy tudott ennyire szép, kifogástalan díva maradni, nevet, hogy ma én vagyok a második, aki ezt kérdezi.

- Azt hiszem, az sugárzik az emberről, hogy milyen életet élt. Az látszik, mennyire tudta védeni a sikerben is a személyiségét és a magánéletét, és hogyan dolgozta fel az esetleges kudarcokat. Ha az ember mindig felkészülten áll ott, ahova a sors vagy a munka rendelte, tudja, hogy mi a feladata, és hogy az adott pillanatban hol a helye, akkor nagy megrázkódtatások nem érhetik. Az önismeret élethosszig tartó felfedezés. Szerencsésnek tartom magam azért is, mert a férjem, aki orvos, mindig nagyon odafigyelt rám, és ha úgy látta, hogy valamiben változom vagy elbizonytalanodom, akkor segít helyre rakni a dolgokat. Fontosnak tartom az életemben a folytonosságot, nem váltottam se barátokat, se családot. A férjemmel öt évtizede élünk együtt, pályafutásom első pillanatától mellettem áll, és mindig jól megértettük egymást, talán azért, mert a művészet sem áll tőle távol. Tehetséges képzőművész, fest, akvarellezik. Minden házasságra nagy veszély, ha mindig ugyanazt kell csinálni, folyton ugyanúgy. Akkor hamar megunja egymást két ember. Nálam szerencsére ilyen nem volt! Igyekeztem mindig új helyeken új dolgokat énekelni.

- Tudatos döntés volt, vagy úgy hozta az élet?
- A sors alakította így, nem is szeretem azt a szót, hogy karrierépítés.
- Miért ne lehetne egy nőnek karrierje?

- Nem vagyok karrierista! Életpályának szeretem nevezni azt, amit elértem. Finomabb, elegánsabb, nőiesebb, Karrieristának a könyöklő, minden eszközt felhasználó embereket tartom, ilyen soha nem voltam! Énekeltem, dolgoztam, ha kellett, vitatkoztam, sírtam, nevettem, ugye érti? Nekem pontosan ugyanolyan problémáim voltak, mint minden normális embernek. Csak éppen én nem megszokott helyeken, hanem a világ legnagyobb operaszínpadain. […]”

Legyen itt még egy gondolat a Marton Éva- interjúból, a végéről:

„[…] Az adottság, hogy valaki tud-e rajzolni, vagy sem. De ahhoz, hogy művész legyen, fogékonyság, taníthatóság, képezhetőség, fejlődőképesség, érzékenység szükséges, szerintem ez utóbbi a tehetség. Az a baj, hogy mostanában azt hiszik a fiatalok, hogy a mi mesterségünk olyan dolog, amelyet hamar el lehet sajátítani, pedig tévednek: a tehetség mellet nagy adag kitartásra, szorgalomra, alázatra és megfelelő emberi érettségre van szükség.”
Marton Éva • 5142015-01-01 19:15:09
Most este "Ünnepi interjú Marton Évával" – Magyarország élőben, Hír TV cs

Adás:
2015. január 1., csütörtök 19.30
2015. január 1., csütörtök 23.05
2015. január 2., péntek 8.05

Két vendége lesz az adásnak:

„Idei első vendégünk Marton Éva, a nemzet művésze, Kossuth-díjas, Bartók–Pásztory-díjas operaénekes, a Corvin-lánc birtokosa, a Bécsi Állami Operaház örökös tagja és magánénekese, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem professor emeritája.

„Véssék eszükbe az egyik legfontosabb elvet: a beteg érdeke legyen a legfőbb törvény!” – Ezzel az üzenettel nyitotta meg ősszel a tanévet a Semmelweis Egyetem rektora. A hazai orvosképzés népszerűségéről, a gyógyító életpálya nehézségeiről beszélgetünk, Szél Ágoston a vendégünk."
Marton Éva • 5182015-01-02 18:32:29
És hozzá csaknem kacagott Marton... Érdekes így visszanézve.
Marton Éva • 5282015-01-04 14:35:43
Marton Éva mindig megemlíti: férje szervező-, segítő- és áldozatkészsége nélkül, nem biztos, hogy ott lenne ma, ahol van; nem biztos, hogy nélküle is felért volna a csúcsra, és nagyon sokáig elismert állócsillagként ragyoghatott volna azokon a magaslatokon – hová a legtöbben csak álmaikban jutnak fel. Neki megadatott, sikerült a "csúcsmagasság", amit tartósan „ki is bérelt” a világ operaszínpadain.
Marton Éva jól felmérte, mikor kell elmennie az Operából és kiszerződnie. Akkor (1972) még sem Kincses Veronika, sem Tokody Ilona nem volt operaházi tag: az előbbit 1973-ban,utóbbit 1976-ban szerződtette az Operaház. Sass Sylvia 1971-ben kapta első, (Frasquita) jelentősebb szerepét az Operában. Tehát, amikor Marton Éva itt hagyta az országot, az előbbiek vagy még nem, vagy éppen csak az első „szárnypróbálgatásaikat” tették meg a színpadokon – és persze, idővel beindult az ő sikeres karrierjük is.
Marton Éva volt közülük az idősebb pályatárs, így évekkel előbb is kezdhette el az éneklést, szereplést, az Operában 1968-ban debütált, azonnal főszerepben, Az aranykakasban. Ez idő tájt még Házy Erzsébet, Déry Gabriella, Ágai Karola, Mátyás Mária, László Margit, Kalmár Magda és mások nevétől volt hangos a szakma.
Marton még időben felismerte és felmérte képességeit, lehetőségeit, a szerencse is pártolta mikor első kinti szerződését megkapta, és nem teketóriázott sokat: lépett.
Nem biztos, hogyha itthon maradt volna, ilyen nagyszerűen alakult volna neki minden; hiába a jó énekhang, a helyzetfelismerő képesség, a férje segítőkészsége, ez talán mind kevés lett volna a világkarrier befutásához – de őstehetség volt, aki nem csak itthon, hanem a messzi tájakon is bizonyítani akarta: kivételes hangi képességekkel rendelkezik, többre hivatott.
Volt önszorgalma, kitartása, küzdeni akarása, becsvágya, a saját maga elé kitűzött célok elérése iránti maximális „hajtása”, hozzá egy belső „motor” is: a vágyak, törekvések, ösztönzések összhangban álltak a meglévő adottságokkal, képességekkel, a tehetséggel. És bizonyára a szerencsével sem állt hadilábon. Megérdemelten járta be ezt a hosszú, nagyívű operaénekesi pályát - szerencsénkre utóbb már nem csak vendégként örvendeztette meg az operabarátokat, és sűrűbbé váltak hazajövetelei, és végül végleg hazatalált.

Marton Éva • 5692015-01-05 13:25:29
Egy fiatal énekművésznő nevét említhetem:

A Zeneakadémián Marton Éva osztályában tanult Vörös Szilvia nyerte meg a 2014. szeptember 20-án este zárult I. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny tizenötezer euróval járó nagydíját.

Vörös Szilvia 2013-ban végzett Marton Éva osztályában a Zeneakadémián. Már tanulóévei alatt fellépett Budapest nagy koncerttermeiben. Részt vett Marton Éva, Meláth Andrea, Leonardo de Lisi, Alberto Gazale, Nicholas Clapton kurzusain. 2011-ben Gundel-díjat, 2012-ben Junior Príma-díjat kapott. 2013 júniusában Marton Éva 70. születésnapi gálahangversenyén Eboli áriáját énekelhette a Magyar Állami Operaházban.

Marton Éva a következőképpen beszélt Vörös Szilvia győzelemről: "Borzasztóan érdekes, hogy a zsűri az első naptól fogva szinte ragaszkodott az első helyéhez; én nem pontozhattam, mert valamikor a növendékem volt. A versenyre már nem én készítettem föl, hiszen egy éve már egyedül dolgozik, önálló művész" - mesélte.


Sass Sylvia Liszt Ferenc-díjas szoprán opera-énekes, a Magyar Művészeti Akadémia tagja 2014. április 23. és 25. között énekművészeti mesterkurzust tartott a Vigadóban.

A meghívott Vörös Szilvia énekesnő a bejátszott videón több helyen is énekel és vall magáról, a pályáról, szerepekről: a 2:58- 4:56; 7:12 - 8:23; 8:48 – 9:40
Marton Éva • 5872015-01-06 17:27:53
Ma este a Bartók Rádió sugározza:

19.00 - 19.35 Összhang
- a zenei élet aktualitásai

A Nemzet művésze - Színházművészet kategória

1. Marton Éva énekművész

2. Miller Lajos énekművész

Riporter: Selmeczi Borbála.

Szerkesztő: Ménes Aranka

(Ism. holnap, 9.30)
Marton Éva • 5922015-04-03 15:27:46
Honthy Hanna után bárkit is láttam Cecíliaként a színpadon csak az ő paródiájaként hatott; kétségtelen a magyar Csárdáskirálynő-változatban (utólag betoldott szerep ez) minden "leszálló" ágban lévő, "hangja nincs" egykori kiválóságok számára "jutalom" lehetőség a Cecília eljátszása... Garantált a siker és a taps! Viszont Marton Éva megmutathatja, hogy még "van hang" - de mekkora?, ráadásul, egy eddig idegen, "komika" szerepkörben is kipróbálhatja magát. Meglátjuk. Meghalljuk.
Marton Éva • 6032015-04-04 17:51:32
Ugyanarról beszéltünk; az 1954-es átdolgozást ismerem csak.
Marton Éva • 6052015-04-04 18:08:54
A véleményedhez nincs hozzáfűzni valóm.
Marton Éva • 6142015-04-05 16:34:58
Szinetár Miklós lesz a régi-új rendező. Bizonyára sok "okosat" fog megosztani velünk előzetesen erről az egyszeri produkcióról!
Marton Éva • 6152015-04-29 18:07:35
A mai napon a Fővárosi Közgyűlés Budapest új díszpolgárairól is döntött: Marton Éva is megkapta ezt a megtisztelő címet!
Marton Éva • 6232015-11-06 13:03:30
Valami/valaki ellen való tiltakozás eme módja már nem először fordul elő - a kulturális szférában sem (lásd az Operában Tokody Ilona nagy visszhangot kapott performansza), mindenesetre hangulatkeltésre kiválóan alkalmas, a média által egyből „hírré” válik; hogy aztán az ilyen zavaró(s) akciók, provokációk kinek a malmára hajtják a vizet, még nem látjuk tisztán, de az is igaz, hogy „lassú víz partot mos”.
Marton Éva • 6262016-01-28 11:14:21
A Zeneakadémia meghirdette a II. Nemzetközi Marton Éva Énekversenyt, a szeptemberi megmérettetésre április 27-ig lehet jelentkezni videofelvételek beküldésével.

Az intézmény saját szervezésű nemzetközi versenye ezúttal is négyfordulós lesz, 18-32 éves női és 18-35 éves férfi énekesek jelentkezését várják. A jelentkezési anyag részeként feltöltendő egy barokk és egy más korszakból származó szabadon választott, zongora vagy zenekari kísérettel előadott ária.

A Marton Éva vezette előzsűri döntéséről május 20-ig küldenek tájékoztatást - közölte a Zeneakadémia az MTI-vel.

Az őszi élő fordulókba továbbjutó versenyzők egy Liszt-dal és hét ária előadásával mérettetik meg magukat. A darabokat kívülről, eredeti hangnemben, eredeti nyelven és a teljes verzióban kell előadniuk.

A szeptember 19. és 25. között a nagyközönség előtt zajló fordulók és a döntő helyszíne a Zeneakadémia lesz, a versenyt az élő internetes közvetítésnek köszönhetően Magyarország és a világ minden pontjáról követhetik majd az érdeklődők.

A gálának a Magyar Állami Operaház ad otthont, a döntőben és a gálán a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara működik közre Kocsár Balázs vezényletével.

A 42 ezer euró összértékű díjak mellett számos különdíjat - köztük a Magyar Művészeti Akadémia Marton Éva-díját, koncertfelkéréseket és ösztöndíjakat - vehetnek át a legkiválóbb versenyzők.

A magyar kormány által biztosított támogatásból megrendezendő verseny zsűrijébe az operavilág olyan magyar és nemzetközi kiválóságai kaptak meghívást, mint Miguel Lerín, az európai operaélet egyik legbefolyásosabb menedzsere, Vittorio Terranova, a Tagliavini-operaverseny művészeti vezetője, Christina Scheppelmann, a barcelonai Teatro Liceu főigazgatója, Szung Bin Kim, a Daeshin University zeneművészeti karának dékánja, Anatoli Guszev, a La Scuola Musicale in Foro Buonaparte di Milano professzora, Ma Hung-haj, a sanghaji Központi Zeneakadémia professzora, illetve Meláth Andrea, a Zeneakadémia Ének Tanszékének vezetője és Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója.

A I. Nemzetközi Marton Éva Énekversenyt 2014 szeptemberében tartották és öt földrészről, 37 országból jelentkeztek rá. A megmérettetés 15 ezer euróval járó nagydíját Vörös Szilvia nyerte.

MH/MTI – 2016.01.28. 09:55
Marton Éva • 6292016-01-28 13:20:34
Örülök, hogy egy Liszt-dal eléneklése is szerepel a válogatón, és ha idén is öt földrészről, közel negyven országból jelentkeznek az érdeklődők, újabb esélyt kaphatnak fiatalok a megmérettetés során; hátha felfigyelhetünk most legalább egy "csoda"-hangra. És akkor már nem volt hiába ez a meghirdetett II. nemzetközi énekverseny.
Marton Éva • 6302016-03-20 13:24:19
Bartók Rádió délutáni műsora, 16.00 – 18.30:

Lemezelő
- nem csak gyűjtőknek

I. Muzsikus legendák: Sergio Failoni karmester. Vendég: Failoni Donatella zongoraművész és Karczag Márton, a Magyar Állami Operaház Emléktárának vezetője - II. rész.

II. Marton Évával - Wagner felvételeit hallgatva - I. rész.

Mv.: Madarász Zsolt

Szerk.: Bánkövi Gyula
Marton Éva • 6332016-04-11 20:59:03
Marton Éva: „Itthon lenni, és élni az életet”

HÓZSA ZSÓFIA, 2016.04.04. 12:45 FIDELIO.HU

„Ősszel néhány napra énekszótól lesz hangos a Zeneakadémia, és a nemzetközi operaélet legnagyobbjai fognak nyüzsögni a Liszt Ferenc téri épületben: ismét megrendezik a Nemzetközi Marton Éva Énekversenyt. Előkészületekről, újításokról, a hazai operavilágról, tanításról és magánéletről is beszélgettünk a verseny megálmodójával és névadójával, Marton Évával.”

- Szeptemberben második alkalommal rendezik meg a Nemzetközi Marton Éva Énekversenyt a Zeneakadémián. Hol tartanak most az előkészületek, számíthatunk-e valami újdonságra az első megmérettetéshez képest?
- Két fontos változás lesz a korábbi versenyhez képest. Az egyik, hogy kiosztjuk a Marton Éva Különdíjat. Ez egy magas pénzösszeg, amit én magam fogok odaítélni a nekem leginkább tetsző énekesnek. A másik újdonság, hogy a verseny utáni három napon mesterkurzust fogok tartani, ahol szívesen látom majd nemcsak a versenyzőket, hanem a „külsős” énekeseket is. A verseny lefolyása egyébként ugyanaz: Kocsár Balázs és Kiss B. Atilla kollégáimmal kiválogatjuk az interneten beküldött felvételek alapján azt a hatvan énekest, aki indulhat majd az elődöntőn. Mindhárman külön-külön pontozunk, majd összevetjük az eredményeket – túlzás nélkül mondhatom, hogy legutóbb 98%-ban megegyezett a véleményünk, tehát nagyon jó köztünk az összhang. […]

- Feladata is ez a kritikus figyelem, hiszen Ön a Magyar Állami Operaház főigazgatójának, Ókovács Szilveszternek főtanácsadója. Ezzel az egyedülálló rálátással hogyan ítéli meg a hazai helyzetet? Milyen a budapesti operaélet?
- Szerencsére nagyon tarka és változatos. Főigazgató úr egymás után cseréli ki a régi előadásokat, tehát szcenikailag próbál újítani, a külföldi nívónak megfelelőt létrehozni. Nemrég például egy számomra nagyon kedves Lear király-előadást hozott Budapestre, amelynek az ősbemutatóját láttam már korábban a müncheni Staatsoperben – boldog voltam, mert itt is tökéletesen megállta a helyét. Egészen más oldalon állok most: a feladatom, hogy felhívjam a figyelmet azokra a dolgokra, amelyeknek nem kellene megtörténniük a színpadon – vonatkozik ez a zenekarra, kórusra, játékra, énekre. Megpróbálok körültekintő figyelemmel bemenni a színházba, és nem csak az engem közelebbről érintő dolgokkal foglalkozni. Például, az Erkel Színház tere nagyon széles, kifejezetten nehéz összefogni az előadás minden résztvevőjét – a színpad és a zenekar kapcsolatára tehát különösen oda kell figyelni. A kritikáim általában jóindulatúak, de őszinték. És persze csakis a magam szemszögéből valók, nem támaszkodom mások véleményére.

[…]

- A növendékeivel szemben is simogatóan kritikus, vagy a tanteremben már mások a viszonyok?
- Ha nem szorgalmasak, nagyon dühös tudok lenni. Bizony volt már, hogy elküldtem egy-egy növendéket, aki nem készült fel az órájára, ugyanakkor semmivel sem kívánok tőlük többet vagy kevesebbet, mint anno saját magamtól.

[…]

- Néhány éve visszavonult a szereplésektől. Hogyan éli meg az új életszituációt? Nem hiányzik a színpad?
- Korábban sosem gondoltam arra, hogy egyszer befejezem az énekesi pályát és a vele járó életmódot. Gyönyörű volt, ezért nehéz volt megválni tőle, de már nem hiányzik. Becsuktam az ajtót, és most másnak élek: emberekkel foglalkozhatok. A pályám során mindig egy különálló, elit csapattal voltam körülvéve, ha lement a próba, mentem haza tanulni vagy pihenni. Nem is tudtam, hogy milyen valóban itthon lenni és élni az életet, de megmondom őszintén, irtózatosan élvezem. […]

- Szokott még énekelni, legalább kedvtelésből?
- Kedvtelésből nem. Az órákat végigéneklem, az elég nekem. Hét növendékem van, reggel 9-től délután 4-ig, utána már rekedt vagyok. […]

- De zenét biztosan szokott hallgatni.
- Csak klasszikus zenét. Nagyon szeretem Lisztet – azt hiszem, nálam csak a zongoristák szeretik őt jobban. Augusztusban a Magyar Művészeti Akadémia keretein belül előadtuk a Szent Erzsébet legendáját a megújult Vigadóban, ott, ahol a zeneszerző maga vezényelte azt 150 évvel ezelőtt. Fantasztikus élmény volt! De nagyon szeretem még Strausst, Wagnert, Verdit, Puccinit, Mozartot. És Bachot is! Borzalmas vagyok. (nevet) A jó zenét szeretem.”

Forrás: Figaro, Playliszt

Marton Éva • 6392016-06-18 11:47:10
Marton Éva születésnapjára – fotó

Rajna kincse ... Marton Éva, Dene József, Bartha Alfonz, Sándor Judit, Faragó András és Udvardy Tibor ...

Marton Éva • 6472016-09-07 10:23:05
Marton Éva: „Ne akarjunk senkire sem hasonlítani”

UR MÁTÉ, FIDELIO.HU

2016.09.07. 08:23

Marton Éva, Nemzet Művésze címmel kitüntetett Kossuth-díjas operaénekessel, a Zeneakadémia Professor Emeritájával a szeptember 19–25. között második alkalommal megrendezendő Marton Éva Nemzetközi Énekverseny eddigi tapasztalatairól és jövőjéről, valamit az énekes szakma jelenéről beszélgettünk.

Marton Éva művésznővel a Szent István Rend odaítélése előtt beszélgettünk.

Marton Éva • 6482016-09-15 18:36:06
A verseny honlapjáról elérhető élő internetes közvetítés segítségével is követhető lesz a II. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny, amelynek a Zeneakadémia ad otthont szeptember 19. és 25. között. A verseny szeptember 19-én a sorsolással kezdődik.
Marton Éva • 6492016-09-24 09:04:33
Bartók Rádió sugározza:
18.00 – kb. 21.40 Kapcsoljuk a Zeneakadémia nagytermét

A Nemzetközi Marton Éva Énekverseny döntője

Km. a Magyar Állami Operaház Zenekara

Vezényel: Kocsár Balázs
Marton Éva • 6502016-09-25 10:11:27
19:30 : Budapest
Magyar Állami Operaház

"II. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny - Gálakoncert"
Marton Éva • 6512016-09-25 10:28:41
Az Opera honlapjáról másolom át ide:

A II. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny gálaestje
________________________________________
„Járhatunk a világ bármely tájának bármely elsőrangú operaházában, a magyar drámai szoprán, Marton Éva neve mindenütt fogalom. Intézményünk megtiszteltetésnek tekinti, hogy a művésznő karrierje kezdetének és – négy és fél évtizednyi pályafutás után – ünnepi visszavonulásának is helyet adhatott, s hogy újra nálunk talál otthonra a Zeneakadémia által rendezett rangos énekverseny gálaestje.”

Zsűritagok: Marton Éva (elnök), Christina Steppelmann, Miguel Lerín, Vittorio Terranova, Sung Biu Kim, Anatoli Goussev, Honghai Ma, Meláth Andrea, Ókovács Szilveszter

Közreműködik: az MR Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Kocsár Balázs
Marton Éva • 6522016-09-27 10:14:36
Alexander Roslavets nyerte a II. Nemzetközi Marton Éva Énekversenyt

FIDELIO, 2016.09.25. 15:43

Az egyetlen magyar versenyző, Horti Lilla a második helyet érdemelte ki.

A Nagydíj mellett az I., II. és III. díj nyertesét, valamint a közönségdíjast hirdették ki szombaton késő este a Zeneakadémián tartott, a verseny honlapján élőben sugárzott döntőben.
A 12 000 euróval járó I. díjat a mongol Ankhbayar Enkhbold nyerte, a II. díjat az egyetlen döntőbe jutott magyar versenyzőnek, HORTI LILLÁNAK ítélte oda a zsűri, míg a 6000 eurós III. díjat a lengyel Lucyna Jarzabek kapta. A közönségdíjat a nagydíjas fehérorosz versenyző érdemelte ki.

A versenyt lezáró szeptember 25-i gálakoncerten minden döntős újra színpadra lépett, majd néhány nap múlva újra láthatjuk őket, immár a televíziókészülékek előtt: a versenyről Szabó Stein Imre, a Zeneakadémia kommunikációs igazgatója felkérésére az MTVA 55 perces filmet forgatott, melyet a közmédia új kulturális adója, az M5 október 1-jén, a zene világnapján sugároz.

 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:30 : Budapest
Kossuth tér

Ewald Rézfúvós Kvintett
17:00 : Bozsok
Sibrik kastély

A résztvevõk koncertje II.

19:00 : Veszprém
Jezsuita templom

Szászvárosi Sándor (viola da gamba), Nagy Csaba (lant)

20:00 : Keszthely
Magyarok Nagyasszonya Plébániatemplom

Keller Qurtet
Érdi Tamás (zongora)

20:00 : Bozsok
Sibrik kastély

Matuz István (fuvola)
Lábfej (Studium 2)
Sakura, sakura (Studium 3)
Fújjátok, fújjátok (Studium 4)
Dies irae (Studium 5)
Fejetlenen (Studium 6)
Multi appassionato
Három fuvoladarab
Három fuvoladarab zongorára
Gregorian
Sakuhacsi improvizáció

21:00 : Balatonalmádi
Szent Erzsébet Liget

Corridor Quartet
A mai nap
született:
1927 • Michael Gielen, karmester