vissza a cimoldalra
2019-05-27
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10131)
Élő közvetítések (7883)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1320)
Operett, mint színpadi műfaj (3918)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3255)
Opernglas, avagy operai távcső... (20222)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6726)
Kocsis Zoltán (662)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4492)
Lisztről emelkedetten (952)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1666)
Franz Schmidt (3337)
Kimernya? (3067)
Elena Mosuc-drámai koloratúra (901)
Jonas Kaufmann (2385)
Birgit Nilsson (41)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: telramund
Leírás:
Honlap:
   


telramund (6161 hozzászólás)
 
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67142019-05-22 14:11:20

Kicsit mozog az aztal lába!!



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67052019-05-20 10:41:03

Volna véleményem Pánczél Éváról szóló cikkhez,de rögtön törlésre kerülne,így nem áldozok rá időt a megírására.Egy tény Komóssi Ildikón kívűl még léteznek mezzők a színházban.De Isten útjai kifürkészhetetlenekA miértek pedig miértek maradnak az a véleményemA védelem érvei csak hergelik az ügyészt.Láttuk egy-két nagy kaliberű művész eltüntetését az utóbbi időben.


Erkel Színház • 100442019-05-19 10:57:47

A tegnapi Manon Lescaut rádión hallottam.Nyilván a mikrofonok elhelyezése miett sok minden másképpen szól,mint a helyszínen.Nem szeretném összehasonlítani a múlt előadásaival,csak hangzó benyomásimról írnék.Manon szerepe két hangot kíván.Az első felvonás és a második eleje lírai hangvétellel elénekelhető ,de a szerelemi kettőstől drámainak kell lenni.Általában a z énekesnők nagy részénél vagy az első két felvonás vagy a második kettő megfelelő.Kivétel nagyon kevés volt.Ez érvényes Létay Kiss Gabriellára is.Mindent elénekelt amit kell ,bár magasságai vékonyak és kissé élesek,de rosszabbra számítottam.De hiányzik hangi alakításából a szenvedély.



De Grieux Marcello Giordani-t 1999-ban halllottam először a Puritánok Artúrőjaként akkor elviselhetetlen volt.Aztán pár éve énekelt a május feszten egy fantasztikus Kalafot.Tegnap fantasztikusan énekelt.Nem finomkodott szólt a szép hangja könnyedén véve a nehéz magas hangokat is.56 éves korra   sokan szeretnének ilyern hangállapotban lenni.A többi szereplőről nincs mit írnom,merrt érdektelenek voltak és kevés megszólásukról nem fogok írogatni.A rádió állandóan  Molnár Leventét emlegette,aki Lescaut szerpét elénekelte ...Kórus ,zenekar helyén!Szép opera a Manon Lescaut nem véletlen volt 10 évig első helyen nálam..


Erkel Színház • 100232019-05-18 10:40:34

Magam részéről minden kimarad,nem akarom ezeket a műveket sem megutálni.Meg hallottam is eleget és nem is akármlyn előadásban.



 


Élő közvetítések • 78412019-04-30 21:44:10

Egyszerúen fantasztikus ez a nő.Obraczova óta ilyernm mezzo nem volt illetve nincs az opere életbenBeleértve az összes jelneleg bálványozott mezzót!


Élő közvetítések • 78342019-04-27 20:25:28

Egy nagyszerű Hovanscsina



https://www.youtube.com/watch?v=sHYYw3BLGO4


A díjakról általában • 10572019-04-27 20:08:59

A kérdőjel jogos,bár fogalmam sincs mit töröltek.De nem is nagyon érdekel!.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43422019-04-24 19:26:51

ld 4333



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43382019-04-24 16:07:40

Alekszej Markov nem tenor ,hanem bariton.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43332019-04-22 15:35:56

Alekszej Markovg énekelte tavaly. Riccardot a Müpában előadott Puritánokban  nagyon nagyon jól.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43322019-04-22 15:31:16

így igaz Kalinyina, Atlantov és Mazurok énekelték a főbb szerepeket


Erkel Színház • 99362019-04-22 11:22:06

Egyébkénr nem sokszor énekelte Lolát. 119521 10 04 1952 11 08 1953 01 17



 1956 07 08 1956 07 24 Operaház vendégjátéka a Margiszszigeti Szabadtéti Színpadon


Erkel Színház • 99352019-04-22 10:44:03

Pontosan a kersztmetszet 45 fordulatszámos bakkelit lemezre lészült.az 5o-es évek közepén olyan szuper énekesekkel min a csodás Takács Paula,A nagyszerű Simándy,Fodor János Házy Erzsaébet és Némerh Anna



Bocs .de senki nem állította,hogy nem pályája elején énkelte Lolát,pláne fontos,hogy már akkor is milyen nagyszerű volt


Erkel Színház • 99322019-04-21 17:57:27

Na meg a tehetsége!Már bocs de Sass maniros viselkedését és Házy természetességét egy napon nem lehet említeni.


Erkel Színház • 99302019-04-21 09:19:11

Kár,hogy régi Parasztbecsülket felvételek nincsenek / egy-kép képet leszámitva illetve egy Cavalleia keresztmetszet),mert Házy Erzsébet Lolája bizony tanulmány lehetne minden Lolát éneklő énekesnőnek.Miként lehet 5 percből főszerepet csinálni.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43242019-04-20 15:00:13

Érdekes nekem pont most tetszett jobban,Anno volt szerencsém egy berlini Puritánokban ,mint bel-canto operában kibúzni a teljesírtménye miattMég mindig kissé forszírozottan énekel,de ég és föld az akkor mondjuk 15 ezelőtti énekléséhez képest.


Erkel Színház • 98842019-04-09 08:55:51

Ez a bérletelnevezés egészen undorító.Nem tudom kinek az agyában született meg.Egy ettől egy művész ne lesz jobb,legfaljebb az arca lesz nagyobb ,hangocska nélkül.Értenek ahhoz hogy az embert ,minként távolítsák el még a színház környékéről isEbben az évadban összesen 4 előadáson voltam .Ebből 3 Lammermoori Lucia Gruberova illetve Kolontids Klára miatt a maradék egy kedvenc operám a Gioconda miatt,de azt alig bírtam ki,mert számomra olyan szörnyű volt.



Mivel szereposztásokat nem láttam egyenlőre egyetlen előadás sincs betervezve,ez  azért módosulhat.Sajnos az operaház nagy korszakainak tanuja voltam így a jelenelegi középszer már nem tud becsábítani.


Opernglas, avagy operai távcső... • 202062019-04-05 13:41:48

Mint a tavaszi harmat olyan gyenge a műsor. kb 3 előadás ,ami érdekelne.



 


Edita Gruberova • 30792019-04-02 11:32:12

Interjú Edita Gruberovával az Opera magazin online kiadádsában 2019:



Bocsánat, én 51 éve állok a színpadon”Kell-e, lehet-e újat mondani az élő legendáról, Edita Gruberováról? Szuperlatívuszok sorolása helyett érezzük magunkat kiváltságosnak, hogy februárban két estén újra Budapest vendége volt: egyik legkedvesebb szerepét, Luciát énekelte az Erkel Színházban.Jászay TamásLAMMERMOORI LUCIA KONCERSZERŰ ELŐADÁS, 2014 | Fotó: Nagy Attila25Portré25



Ő sem tud fejből pontos adatot, de a Lammermoori Lucia címszerepét két-száznál többször énekelte a világhírű koloratúr szoprán. „1975-ben debü-táltam vele Grazban, azóta van velem ez a hősnő. Ez majdnem fél évszázad, az ember életének több mint fele. És közben mennyi minden változik: a test, a gondolkodás, mindaz, amit az életről tudok... Ez mind-mind hat a hangra, a kifejezésmódra. Donizetti és Bellini zenéje olyan terep, ahol igazán mindent ki lehet fejezni. Annak idején a tanárom azt mondta, hogy az elő-dök lábnyomai kezdetben túlságosan nagyok, de beléjük lehet nőni. Ma már tudom, hogy a talpam kitölti a lenyomatot.”Gruberova esetében szinte lehetetlen mérleget vonni: az Éj királynője, Zerbi-netta, Anna Bolena, a Roberto DevereuxErzsébetje, megannyi meghatározó szerep. „Erzsébet királynő most különösen közel áll hozzám, a testi adottságaimnak, a saját koromnak leginkább ez a szerep felel meg. De aztán ha hívnak, hogy újra énekeljem Luciát – mint amikor Budapestről kértek, hogy Japánban lépjek fel a magyar produkcióval –, akkor nem tudok ellenállni.”Az énekesnő sosem titkolta, hogy a színrevitelnél fontosabbnak tartja a zenei megvalósítást. Kedvvel beszél az 1978-as, első bécsi Luciájáról, amit lo-gikus, klasszikus rendezésben játszott. „Később, amikor olyasmit kértek tőlem a rendezők, amihez nem volt kedvem, mindig erre az előadásra gondoltam.” – meséli nevetve. „És sok mindent kita-láltak már: volt, hogy egy hatalmas lyuk tátongott a színpadon, amitől nem tudtam az éneklésre koncentrálni. Az új bécsi előadásban a színpadon havazik, önöknél Budapesten pedig esik az eső... Egyszer azt kérték, hogy egy fán adjam elő a duettet Edgardóval, de azt nem vállaltam.” Budapesten 2014-ben koncertszerű produkcióban már énekelte Luciát. 2017-ben a Japánban vendégeskedő Magyar Állami Operaház csapatá-val lépett fel először Szabó Máté új rendezésében, majd 2019 februárjában két estén az Erkelben újra teljes értékű előadásban formálta meg a szerepet. „Japánban a rendező nélkül próbál-tunk, Budapesten már vele együtt, és egyáltalán nem esett nehezemre követnem az utasításait. Én sok min-denre hajlandó vagyok a színpadon, de éneklés közben leginkább állni szere-tek, mint a normális emberek, amikor beszélgetnek egymással. Minden azon múlik, mi játszódik le belül, a többi csak koreográfia. Jobban szeretem a koncertszerű előadásokat, mert ott csak a hangomra hagyatkozhatok. Két négyzetméterem van, ahol az összes érzelmet meg kell tudnom jeleníteni.”Gruberova hosszú pályája során meg-formálta már mások mellett Mozart, Verdi, Massenet, Strauss hősnőit, de valódi otthonra Bellini és Donizetti művei között lelt. „Mozarttal kezdtem, és a mai napig a legnagyobb géniusz-nak tartom őt. Aztán jött a bel canto, és azt éreztem, hogy ezeket a szerepeket nekem írták. Az egész testemmel befogadom ezt a zenét.”A bel canto Gruberova szerint jóval több egy technikánál. Érteni kell a LAMMERMOORI LUCIA, 2019 | Fotó: Nagy AttilaLAMMERMOORI LUCIA - JAPÁN TURNÉ, 2017Fotó: Farkas Péter26Portré26



zene grammatikáját, mondja, és ha emellett a technika is megvan, az még mindig nem elég az érzelmek bemutatásához. „Sokan hiszik, hogy a hang a torokból jön, de ez tévedés: lentről, a hasból kell énekelni! Fiata-labb kolléganők kérnek tőlem taná-csot: megvan a hangjuk, de valahogy mégsem jön elő, amire vágynak. Hát persze, egy házat sem a tetőnél kez-dünk el építeni, hanem az alapoknál. Én egész életemben ezen az épüle-ten dolgoztam... A nőknél negyven körül bekövetkezik egy kisebb krízis. Változik a test, az izomzat, az egész élet. Mindeközben a torokban ott dolgozik a két kis hangszalag, segíteni kell nekik, támogatni kell őket ennyi átalakulás közben. Viszonylag későn ismertem fel az új tanárom segítsé-gével, hogy mi a helyes út: a régi, és a tőle tanult új technikám ötvözésével megértettem a változás lényegét.”De vajon miben áll a bel canto titka? „Vannak énekesek, akik Verdit énekel-nek akkor is, amikor bel cantót adnak elő, és ez helytelen. Vagy ott van Norma, akit Callas óta egy hanggal mélyebben szólaltat meg mindenki, holott Bellini nem ezt írta. Sokáig vártam vele, de én az eredeti hangfek-vésben énekelem. Egyszerűen másho-gyan szól, és ettől minden logikussá válik. Verdi bravúros, persze, de Bellini közelebb áll az élethez: a bel canto egy életstílus.” A két budapesti fellépés között beszél-gettünk, így az első, tomboló sikerű előadás tapasztalatairól is kérdeztem. „A magyar közönség az egyik legjobb a világon. És ez nem csak frázis, érzem az energiáikat. A kadenciánál létrejön a nagy csönd is: »Most megvagytok, mehetünk tovább!« Lucia kadenciá-jánál teljesen jelen kell lenni fejben is: bocsánat, de én már 51 éve állok a színpadon, és higgye el, ennyi idő után ez a rész átkozottul nehéz! Azt szoktam mondogatni: »Édes Iste-nem, segíts meg! Ha sikerül, boldog leszek, de ha nem megy, akkor tudni fogom, hogy ennyi volt.« Szerencsére Isten szeret engem, és megengedi, hogy elénekeljem a kadenciát. Ez pedig őrületes örömet ad. Valóságos adrenalinbomba.”A kivételes estét vajon kivételes órák előzik meg? „A fellépés napján legszívesebben kifutnék a világból. A délelőtt borzalmas, de amíg fiatal az ember, van tennivalója: elvinni a gyerekeket az iskolába, bevásárolni. És bár ma már csak magammal kell foglalkoznom, ma is ott a kérdés: mi szükség van erre? Délután gyorsab-ban telik az idő, és mire színpadra lépek, minden rendben van. Előadás után visszamegyek a hotelbe, ahol képtelen vagyok elaludni, hajnalig nyomkodom a tévé távirányítóját, annyi energiával tölt fel az előadás.”Zárásképp arról kérdeztem Edita Gruberovát, mit tart legkomolyabb szakmai sikerének. „Mindennél job-ban vágytam arra, hogy Salzburgban énekelhessem az Éj királynőjét, és megkaptam. Csodálatos volt, amikor Zerbinettát formáltam meg, szintén Salzburgban, Karl Böhm irányításával. Újabb csúcspont volt a Traviata Carlos Kleiber mellett. Nagy ajándék volt Jean-Pierre Ponnelle-lel dolgozni a Manonban. Meg persze ott van Lucia, akivel utoljára talán épp önöknél, Bu-dapesten volt lehetőségem találkozni. Nehéz ezt abbahagyni, de muszáj lesz. Az éneklés nekünk olyan, mint a kábítószer. De ugyanakkor gyógyszer is: egy zürichi rajongóm sok évvel ezelőtt súlyos beteg lett, és megírta, hogy rengeteget segített neki, hogy a lemezeimet hallgatta. Egyébként tud-ja, mi akartam lenni 13-14 éves korom körül, amikor pályát kellett választani? Sokat betegeskedtem, ezért biztos voltam benne, hogy ápolónő leszek. Aztán jött a plébános, és közölte, hogy muszáj énekelnem. A folytatást ismeri. És mindenen túl, azt hiszem, valahol mégis ápolónő lettem, aki képes a zenével segíteni...” 



 


Kolonits Klára • 10882019-04-02 11:18:10

Sajnálatos,,hogy az Opera magazin már csak online érhető el.Érdemes elolvasni beatrrice által már ajánlott két nagyszerűriportot az egyiket ide is linkelem Kolonits Klára:



Öt év után, másodszor nyerte el tavaly nyáron a Magyar Állami Operaház Kamaraénekese címet a huszonöt éve a pályán lévő Kolonits Klára. Az énekművész kalandként éli meg, hogy akár szélsőséges figurák bőrébe bújhat, és nem esik nehezére ki-lépni a szerepből a függöny legördülte után. Zsiray-Rummer Zoltán„Felelősséget is jelent a kamaraénekesi cím, nem csak dicsőséget. Számíthatok arra, hogy a társulat, főleg a fiatalabb kollégák, figyelemmel kísérik a pálya-futásomat, tehát egyfajta mintaként jelenek meg akaratlanul is” – vallja a szoprán. Számára a jó és előrevivő szerepek, a nagyszerű muzsikusokkal, rendezőkkel folytatott kemény munka jelenti a legnagyobb kitüntetést, hiszen ezek biztosítják a fejlődést. „Ugyanakkor a szakmai díjak és elismerések adhatnak új lendületet, és egyfajta láttamozását az elvégzett feladataimnak” – teszi hoz-zá. A drámai koloratúrszoprán intenzív munkával töltötte a telet: december legvégétől két hónap alatt előbb A denevér, majd A hugenották, utána pedig a Lammermoori Lucia szériájában énekelt. Kérdésünkre, hogy miként készül fel egy-egy ilyen sűrű időszakra, azt mondja: fontos, hogy fejben mindig kitűzzön egy új célt, mit is akar az adott időszakban elérni a figurával. Míg egy premier rendkívüli feszültségekkel jár, ilyenkor, amikor újból elővesz egy-egy szólamot, már nem csak a hangi telje-sítményre és a figura „életre keltésére” koncentrál, hanem a szerepben el is tud mélyedni, az alakítás pedig egyre finomodhat.De természetesen továbbra is a hangi megvalósítás a legfontosabb: Kolonits Klára a vokális felkészülést ahhoz hasonlítja, mint amikor a sportolók egy nagyobb verseny előtt edzőtáborba A repülésgyönyörűségeLAMMERMOORI LUCIA | Fotó: Rákossy Péter22Portré



vonulnak. „Mivel Valois Margit ritkán fordul elő a repertoárban, szinte újból a nulláról kellett felépítenem a mos-tani szériához. A budapesti Opera a Lammermoori Luciát az ősváltozatban játssza, amelyben más, magasabb a hangfekvés, ezért komoly kihívást jelent” – mutat rá.Az elmélyülésben segíti, hogy a törté-nelem és az irodalom közel áll hozzá. Valois Margit alakjának megformálá-sához például – aki történelmi, létező személy volt –, különböző forrásokból tájékozódott. Többek közt Alexandre Dumas Margot királyné című regényéből merített, hogy a szerep rövidsége elle-nére is hús-vér, vágyakkal és érzelmek-kel teli nőalak legyen. A színészi munka nem valamiféle leküzdendő nehézség számára, inkább vágyott lehetőség, és izgalmas kérdés, hogy miként lehet egy figurát sokszor, sokféleképpen eljátszani. Rengeteget tanul az Operabe-avató-sorozatból, ami immár a Hatszín Teátrumban zajlik, és amelyet férjével, Dinyés Dániel karmesterrel és Göttinger Pállal visz (korábban Ascher Tamás is közreműködött ezeken az esteken). Itt talált rá arra a belső lazaságra, amin be-lül az erős testi tudatosság és a szellemi asszociációk sorozata is megjelenik. „Az évek múltával egyre jobban hiszek a takarékos gesztusrendszerben, abban, hogy kevés, de pontos mozdulatokkal jelenjek meg a színpadon. Bár nekem ez nagy kihívás, mert az életben izgő-moz-gó személyiség vagyok” – magyarázza. Az idő múlása egy-egy karakterben érdekes jelenség Kolonits Klára szerint. „Ahogy változik az ember, a hangja, a teste, a lelke, úgy más és más érdekli vokálisan és színészileg is az adott szólamból. Ez a megtett út az igazán érdekes a pályán. Egy szerepnek mindig meg kell őriznie a rugalmasságát, mert ettől lesz lélegző a figura” – mondja. Különösen felvillanyozó a számára, ha egy operai alakot több rendezésben, hosszú évekig alakíthat, így mód nyílik a kísérletezésre is. Nagyon fontos, hogy megtalálja a kulcsot hozzájuk: mint elmeséli, a Lammermoori Luciában már hamar felfedezte, hogy a gyermekké válás, az egyszerűség és tisztaság festi le legjobban a lélek és az elme megha-sadását. A királynéként és szerelmesként egyaránt sebzett Valois Margit összetett sértettségét, vagy A denevér Rosalin-dájának kettős érzelmeit nagy munka hitelesen ábrázolni, de ez a legnagyobb cél számára.Ami az operettet illeti, bár sokan lesaj-nálják a műfajt, az énekművész szerint ez téves meglátás. Ő maga három A DENEVÉR | Fotó: Berecz ValterPortré23



évig énekelt primadonnaszerepeket a Budapesti Operettszínházban, és mint elmondja, valóban mások a vokális kihí-vások. A bel canto kifinomultságát nem igényli a műfaj, de ez igaz az operairo-dalom nagy részére is. „Viszont azonnali hatást kell elérni, mert ahogy a prima-donna elénekli a belépőjét a színpadon, az ott ülő közönség már eldöntötte, hogy szereti-e őt vagy sem, míg az operában hosszabb idő alatt nyerhető meg a hallgatóság” – fűzi hozzá.Az énekművészt megkérdeztük a lelki teherről is, arról, hogy például a tragikus sorsú Lammermoori Lucia megformálása után milyen érzés ke-ríti hatalmába, amikor lemegy a szín-padról. „Vannak olyan operaénekesek, akik egy-egy estén nehezebben teszik le a szerepet, nálam azonban viszonylag könnyen megy. Szakmai kérdések persze foglalkoztatnak az előadás után, de ezek a karakterek fiktív személyiségek, és nem hagynak nyomot a civil életemen. Annál gyakoribb, hogy az egy-egy élet-szakaszban az engem foglalkoztató nagy életkérdések beleszüremked-nek ezekbe az operai alakokba, és ezek bőrébe bújva egyfajta terápiás játékként megpróbálnak megoldód-ni” – magyarázza. Szavai szerint a pályája azért haladt ebbe az irányba, mert szeret több életet végigélni, más sorsokba belebújni, válaszokat találni, döntéseket megélni, és minél szélsőségesebb egy figura, annál iz-galmasabb mindez. „Egy-egy előadás óriási energiákat szabadít fel bennem. A játék, a zene síkjában való létezés, a repülés gyönyörűsége, ahogyan egy-szer Latinovits Zoltán megfogalmaz-ta, az elérhető emberi örömforrások közt is az egyik legnagyobb” – vallja az énekművész. oA HUGENOTTÁK | Fotó: Csibi SzilviaPortré24



 


Élő közvetítések • 77922019-03-30 22:07:56

HÚ ,de jó előadása volt.Nem szeretem aíNyugat lányát,de most közelebb kerülterm hozzá Kitűnő volt a tenor és a bariton .Minnie szerepébem pefdig Anja Kampe fantasztikus Nagyon jó volt a zeneker és a kisebb szerepek alakítói is.


Erkel Színház • 98312019-03-27 14:51:34

Mi az ,hoghogy aCorellinek nem volt magas C-je.?Taláűn meg kellene hallgatni néhény  felvételét,De már látom kiettetk példákat ezzel nem kell bajlódnom.


Erkel Színház • 98122019-03-26 12:43:36

Akkor szívesen ajánlok Önnek egy ,két valóban nagyszerű Gioconda előadástNekem elég volt egyszer is lévén egyik kedvenc operám.


Élő közvetítések • 77872019-03-24 12:11:18

jav:



Paolo Rumetz öreg Alfio bácsiként


Élő közvetítések • 77852019-03-24 11:16:14

A két mű kedvenc operáim kötzé tartozik..Azonban főleg a Cavalleriával volt bajom.Garanca ,aki számos nem verista szerepben bemutatta művészetét,általában jól.Hát ez most nem jött össze.Santuzza alakítása olíyan messze volt az egyéniségétől ,mint ide Lacháza.Minden hangot kiénekelt,de semmi érzelem sehol.A Tenor Y.Lee viszont nagyszerű voltA bariton újabban bécsben sokat foglalkoztatott  Paolo Rumetz öreg Tonio bácsiként ősz hajjal énekelte a szereoet és rögtön érthetővé vált,hogy Lola kifelé kacsingat.A Bajazzók talán ,jobbra sikeredett.F Sartori rendkívűl előnytelen megjelenése ellenére kitűnő Canio volt Marina Rebeka szép és jól éneklő Neddát produkált és jó volt a Silviót éneklő Orhán Ydis is.Tonio szerepében Georg Petean csak azt jutatta essembe,hogy jó az impressariója,.Hogy ezzel a hanggal,miként lehet nagy házakban főszerepeket énekli számora elképzelheteten.Mint a következő Macbeth ugyancsasak A STOP.ban.Zenekar énekkar szokott színvonal.Véleményem nem a hangfelvétel alapján íródott ki kell hangsúlyoznom.


Élő közvetítések • 77842019-03-24 10:45:09

Aleksandrs Antonenko helíyett Gregory Kunde volt a nagyszerű Sámson.


Kossuth-díj • 14232019-03-18 14:27:47

Nem éppen haldoklóval történt.Mik nem jutnak egyesek eszébe.Lehet más nem tetszett és nem a Művésznő.



 


Giuseppe Verdi • 13872019-03-18 14:24:08

Na ez az Aida biztosan kimarad



 



 


Kossuth-díj • 14182019-03-17 20:35:13

Öregnek ,öreg vagyok, de sajnos 1956 előtti idő ről még csak a szüleim tudnának nahgyon sok rosszat írni.Valóban nem írt dárumot,de,hogy akkor már lehetettmenni könnyebben,amikor Házy mehetett.Persze 1968 után,addig mint írtam még Sopronba sem csak engedéllyel.


Élő közvetítések • 77722019-03-17 09:22:52

Nem szeretem mű,de nem volt rossz előadás.SŐt!


Kossuth-díj • 14112019-03-17 09:19:34

Hát 1965 bizony nem is a gulyás kommunizmus ideje volt.Még Sopronba is osztálykirándulásra határsáv belépővel lehetett csak menni.


A díjakról általában • 10542019-03-16 21:05:12
Kossuth-díj • 13812019-03-16 09:46:25

Valóbn elkerülte a figyelmem!


Kossuth-díj • 13802019-03-16 09:43:56

Úgy mellékesen Házy Erzsébet a legvadabb komcsi időben Ausztriában megcsinálta a a Cigánybáró filmet később a Marica grófnőt. és évekifg vendégszerepelét a Teater an der Wienben


Kossuth-díj • 13792019-03-16 09:39:24

Itt is vannak olyanok,akik más név mögé bújnak és osztják az észt!


Kossuth-díj • 13662019-03-15 21:00:36

Na meg München.Egyébként így igaz.


Kossuth-díj • 13632019-03-15 18:03:02

Szívesen olvasom a felsorolást!Egyet tudok Bellini Beatrice diTeada Palermoban. Egyébként itthon tényleg minden lényeges baritonszerepet elénekelt.Egyébként az az igazságos,hogy azért adjanak díjat,amit itthonptoduláűl a művész.A külföldiért megkapja a megfelelő  gázsit.



 


Kossuth-díj • 13472019-03-14 10:58:53

Tudomásul vessszük,hogy nagyon nagy éneklesnő,de még nagyobb lenne,ha emberként is az lett volna,Mert erről is lehetne anekdotázni.Bár nem hiszem,hogy jeleneleg jobb Giocondát valaki el tud énekelni,mint tette Marton Éva .Bécsben  pár éve még lett volna elképzelésem,de ma már  azt is elfújta a szél.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615112019-03-12 08:44:58

Mivel a Kossuth díjat igazából még működő énekesek karmesterek szokták kapni.



Talán odaítélném Kolonits Klárának!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615102019-03-12 08:42:13

Ezek a képek mind megjelentek a még



 kis alakú Film Színház Muzsikában nevekkel foglalkozásokkal egyetemben. .


Callas • 4472019-03-07 21:11:08
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42472019-03-05 10:25:32

De legalább  elfogiulatlannak tűnik.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66992019-03-02 16:07:42

És még egy valami,amit mindenkinek a fantáziájára bízok!



 


Erkel Színház • 97372019-03-02 14:21:34

Kár Boncsér Gergelyért.Ma koncert ,honap Gioconda .És ma sem egy olyan áriát választ ,ami neki való,,hanem Enzo románcátEz a torok teljesen alakalmatlan a szerepre.


Edita Gruberova • 30762019-03-02 14:19:17

Na itt azért az életért való küzelemről nam volt szó.Aki ilyen örülési jelenetet produkál az nem az életéért küzd.Operavilág megint mondani akart valamit.



 


Erkel Színház • 97312019-03-02 11:13:31

Ideje volna befejezni  a Giconda című opera ekézését.Nem azzal van probléma,Hanem azzal,hogy jelenleg nincsenek oylan hangok az operáben ,akiktőll maradéktalanul azt halljuk,amit a zeneszerző megírt.A csúcspontokon  eltűnik a legtöbb esetben a hang.Ezt az operát 5 évvel ezelőtt kellett volna bemutatni,amikor rendelkezésre álltak megefelelő hangok,akik a darab verista jellegét is közvetíteni tudták volna.Igazi énekes opera nagy áriákkal, duettekkel együttesekkel.látványos táncbetéttel.Ha mást nem de javasolni tudom Callas korábbi Gioconda felvételét,vagy videón a Scotto ,Pavarotti Toczyska felvételt vagy a bécsi marton évásat. Lemezen pedig számtalan élőt.Tebaldi Corelli, Suliotis Tucker R Elias,Cerquetti De l Monaco Simionato,Caballe Baltsa Pavarottival és akkor megtudják ,hogy milyen nagyszerű igazi operazene  a Gioconda.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42432019-03-01 13:02:23

Szegény Peretyátkó.Minden hozzáértő??? lehúzza ,ahogy csak lehet.Azért valamiért csak csinált egy karriert,vagy Öt is a szépsége vitte előre ,mint állítólag Jonas Kaufmannt?.Röhej .talán az itészek kevésbé legyenek elfogultak!!!Egyeseket  a facebookon mát írányadóknak neveznek.Csak sajnos az irány a pokolba vezet és nem  mennyországba!


Erkel Színház • 97152019-02-28 22:16:11

ZTeljes mértékben egyetértek a leírtakkall .Noha nekem egyik kedvenc oprerám ha most hallom először nem lenne az az tutiNekem sok volt a kiabálás a magas hangokon és szép éneklések helyeztt kiscir dögösebb lett volna igazi.Bár a cíymszereplő iilletve ÍEnzo akkor sem jött volna be.Unalmas vizirevű jelentős húzásokkal és megioldatlan véggel.Mi történt Giocondával ,aki bár eléneklete a méregáriát élve maradt és ölte meg nem magát hanem Barnabát..A végén persze örült mint általánam mindneki mindenkinek.Én kevésbé,fde ez lényegtelen



 


modern eszement rendezesek • 2682019-02-24 14:05:11

Sajnos ilyern lumpen ízlésem van..Persze a zenéje nagyszerű, parádés szerepek sora.Igen a történet elég zavaros,de nem ez az egyetlem opera ahol történnek furcsa dolgok.Tény a művet nem élő előadások alpján szerettem meg,hanem pazar pontosan a helyén levő énekesek interpretálásábanA jelen előadásról nem tudok nyilatkozni,mert még előtte vagyok,Bár ,amit hallottam róla nem túl biztató.


Élő közvetítések • 77272019-02-17 22:25:02

Na ilyen Toscárt is régen láttam,hallorttamBeczala mindnent vitt csodás levélária után nagy tombolás ezért még szebben megismételte az áriát.Radvanovsky fantasztikus Tosca volr.MMinden magas hang a helyén.Elképesztően énekelt.Hamson akitől semmit nem várta,m  nagyon jó volt.nem szeretem hang de jól énekeltAki teherti nézze meg ,mert érdemes



 


Erkel Színház • 96712019-02-11 23:43:56

Hát azért Sonja Ganassi kicsi egészen már,korunk legjobb belcanrto mezzoja.Sajnos ezt a produkciót nem láttam ,errtg nem kívántam egy régi emlékem tönkretenni- gondolok most AgneBaltsa Izabelllájára az énekesnő fanatasztikus komikai vénájáraés hangjára


Erkel Színház • 96682019-02-11 16:01:46

Kedves Edmond Dantes semmiféle puccparadé nem volt.Egyébkénr t bérletes előadás voltAz összes Lucia bérletes.Igen sokan tudtuk  Gruberova életkorát,de hangi állapotáról nem kellett vitatkozni,mert,akiknek annyíi élményít nyújtott évztizedek során azeazt az egy ,két hangot fcigyelmen kívűl hgyta. elfelejtették.Ő a közönséget meg tudta fogni, akkor is ha  egyedül volt ,amikor duettet énekelt.Szomorú.hogy amikor két viláűgszinvonalú Lucia énekel nincs egy elfogadható Edgardo mellettük.Belehallgattam a bécsi új Luciába .Hiába Peretyatko és Flórez sehol sincsenek.


Erkel Színház • 96652019-02-11 09:51:32

Gruberova csodálatosan énekelt.de nem mindekinek Mellettem ült egy tásoság,akik egész szünetben szidták,hogy miért nem vonul vissza?Mit kerers a színpadon.?hát majdnam megszólalatam ,de jobbnak láttam a békét.Bezzeg  a bel canro énekléstől fényévekre álló basszsust és a széphangú,megfeleleő technikájú kisugárzás nélküli tenorról egy rossz szó nem hangzott el..Örülni kell ,hogyí egy ilyen formátumú művész beálltkét este erejéig ebbe  páradús előadásba.Alig várom a szerdát persze Gruberova miatt.



 


Erkel Színház • 96642019-02-11 09:42:38

Teljesen igaza van!


Jonas Kaufmann • 23532019-02-05 10:28:34

Hát annyit bizony nem ér.Netrebko nem minden előadáson éenekel.Kaumann egy előadásban Monastyrskával énekel.És Eyvazovval is a a3-ból 1-et a másik kettőben Monastyrska énekel


Élő közvetítések • 76942019-01-27 11:07:29

Csodálatos előadás volt! Carlos Alvarez egészen elképesztőt énekelt.Soha nem gondoltam volna ,hogy a nagy hangi válsága után képes  lesz még ilyen szintű produkcióra.Na és a veterán Furlanetto.Micsoda Fiesco.Még mindig ő az egyetlen,akivel elfogadható Fiescot lehet hallani. Hirachuhi Bassenz számomra ismeretlen szoprán.De Londonból indultak már ki később  nagy sztárrá növő szopránok!Kitűnő Amélia Grimaldit énekelt.Aztán Meli végre egy neki való szerepben.És a dirigens Nánási Henrik.Ilyen csapatot nagyszerű lehetett vezényelni.Nagyszerű zenei élmény volt!.Az előadás 2018 novemberében volt.


Giacomo Meyerbeer • 6542019-01-26 10:00:16

Na az aztán megint egy „nagy”…. rendezés  és olyan terjengős,hogy 3 napi hideg élelem nem árt!



Oropesa nem rossz,de Kolonits Klára több nagyságrenddel jobban énekli a szerepet..



Valentine : Ermonela Jaho.Na  ő kitűnő Valentine.A tenor szót sem érdemel és Damrau férje sem Nicolas Testé Marcelként.Ettől még lehet más vélemény is.Nekem a premier alapján ,amit volt szerencsém látni futottak még előadás.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12712019-01-26 09:44:35

Köszönöm a figyelemfelhívást,de tudtam az előadásról.A szereposztásból Jelena Makszimovát ismerem,valamint Misa Didiket.Biztos jó előadás lesz,de szerintem pont nem hangvesenyszerű prodikcióban képzelem el.


Élő közvetítések • 76892019-01-26 08:37:57

Igen szép Werther előadás volt.Persze nem hasonlítva korunk más Werther előadásaihoz.Hogy ezt miért írtam többféle válaszom is lenne.De nem lesz sem pro sem kontra.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12692019-01-26 08:33:19

Nagy öröm számomra ,hogy végre ismét hallhattam  a Rimszkij Korszakov hangszerelte Hovanscsinát.(Nem kicsinyítve persze Sosztakovics hangszerelő nagyszerűséget).Ez egyébként egy nagysikerű előadása  volt az Operaháznak.Doszifej valóban nem Szalma Ferenc volt,hanem Kovács Kolos.Az öreg Hovanszkij is inkább Begányi Ferencnek tűnt.De a hangzás nem éppen száz százalékos volt(mitől is,hol volt akkor még a hangtechnika mai színvonala).Ha valakinek van jobb ötlete írja meg.


Élő közvetítések • 76852019-01-25 09:02:44

Hát bizony ízlések és pofonok különbözőek.Egyre inkább nagyszerű produkciókat nyújt.Most csak egyet a berlini Cherubini Médeajának szerepét hoznám fel.Szenzációsan énekelte.De még sorolhatnám.


Élő közvetítések • 76762019-01-19 18:32:05

Köszönöm a beszámolót! Lianna Haroutounian nagy kedvencem.Hallottam vele a Don Carlos Erzsébet királynéját,Trubadúr Leonoráját.Nagyon szép hang,puha ugyanakkor bámulatos fortékat tud énekelni.Alsó regisztere valóban halványabb,de kerüli a durva mellezést.Na emiatt még lehet kedvenc.Jorge de Leónt Pinkertonként hallottam először,akkor nagyon jó fomában,bár kissé statikus előadásmóddal.Aztán egy Radamese nem győzött meg semmiről.Megvolt minden hang,de árnyalás semmi.Ebben a szerepben csalódás volt.Valószínűleg produkciói a biztosra mennek,ezért kicsit kívűlállónak érzem az egyes szerepekben.



 


Marilyn Horne • 4632019-01-17 17:43:11

Igen lemezen.Hogy cd-én kiadták -e nem tudom.Most látom kiadták.



https://www.amazon.com/Carmen-Georges-Bizet/dp/B000001GAQ


Marilyn Horne • 4572019-01-16 23:03:57

Nem  a metes Carmenre,ami jóval később volt ,mint a Carmen  Jones film,amiben csak énekelt.James McCraken volt Don Jose a 7o-es évek első felében


Marilyn Horne • 4522019-01-16 19:30:43

Nem nem téved!Főként Rossini szerepekben énekelt-aki szerette ezt a fajta mezzót-nagyot.Nekem a" legnagyobb mezzo" ellen van csak kifogásom.Hallgassa,aki szereti,de nekem mezzo hangon más szerepek jönnek be.Hozzáteszem szinte minden szerepében hallottam,de nem miatta ,hanem más szereplők okán.


Marilyn Horne • 4502019-01-16 17:12:37

Véleményem csak lehet.Aztán Gruberova Mozart éneklése ha megfelelt a karmestereknek nekem miért ne felelne meg?.Horne-t soha nem szerettem  Ez talán bűn?Ha más írja  akkor is ez a válaszom nem személynek szólt-vélemény.Nála szörnyűbb Carment nem hallottam.


Marilyn Horne • 4482019-01-16 16:41:45

Hát a gutturális mezzók között biztos.Én lerekedek ,ha hallom 5 percen túl.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29272019-01-16 10:20:44

Miután számtalan jobbnál ,jobb Adrianát hallottam,aztán egyik kedvencerm talán annyit ,hogy szépek voltak a díszletek a jelmezek. Beczala nagyon jó volt a tenor főszerepben,Maestri pedig ,meglepetésemre a bariton szerepben.Netrebko szép hangon énekelte az érzelmileg messze álló szerepet.Egy ,két  hosszan kitartott pianoja pont a hossszúsága miatt nem tetszett.De nekem Adriana más  hangszínen szól igazán..A mezzo egy jó hang,de unalmas,mint mindenben  Rachvellisvili.Maga a mű nagyon szép  részeket tartalmaz,érzelmileg megfog


Erkel Színház • 95952019-01-15 21:22:47

Nagyon igaz!


Erkel Színház • 95932019-01-15 21:21:36

Az eltűntek mind olvassák a Momust.Az Operaház nagyon ,nagyon sok tagja olvassa a Momust.A laikusság pedig nem biztos,hogy megállja a helyét,mert egy két laikus bizony többet konyít pl az opera műfajához,mint a 2o éve szakmabeli.No ez egyes szakmabeleiknek lehet fájdalmas pont.Ez és a politikai (burkolt) okok vezettek oda,ahol most vagyunk a Momus társadalmában.Szélsőséges elemek mindig voltak és mindig lesznek,mint ahogy mindenkinek van kedvence,aki viszont másnak nem az.Aztán azok hirdetnek tolranciát,akik a legkevésbé azok.A leggyávabbak pedig más nicknéven osztják az észt,pedig az első mondatból kiderül ki is van mögötte.A jővő,miként lesz az nem látható.Egy tény szinte mindenki tudja ki kicsoda.


Erkel Színház • 95792019-01-15 12:13:41

Azt ,hogy ki ,miért tűnik el számos ok magyarázhatja.van ,aki megmondta van aki más nick néven reagál,van akinek nem tetszik itt sok ember.Van akinek nincs éppen mondanivalója.Én pl -bár sokan örülnének még nem tűntem el.Viszont a facebook számos opera témájú topicjában sem regisztrálva nem vagyok,sőt be sem lépek első sorban az ott tevékenykedő személyek miatt illetve nem kedvelem ,hogy meghatározzák mit lehet és mit nem egy topicban.Nekem is van saját topicom,de elvből sem bejegyzést ,sem személyt 2 kivételével nem töröltem,bár szerepelnek  nem kívánatos elemek.De a törlés az érvtelenség legfőbb bizonyítéka.


Sass Sylvia • 4722019-01-13 10:27:57

Az hiszem több operettet kellene hallgatnia!Az operett nem opera.Operettben opera klisékkel nem lehet operálni sem hangban sem játékban -legyen bármekkora énekes vagy énekesnő az illető.Aztán más egy bécsi operett pl J Strauss és más a Lehár, Kálmán, Huszka stb vonal.Hogy ne Sasst ekézzem ott volt a Csárdáskirálynő Anna Moffoval.Köszönöm nem kérem.


Sass Sylvia • 4672019-01-12 16:12:01

Köszönöm az utolsó sort.Talán annyit a játékának sem!


Pantheon • 22922019-01-12 15:52:04

Tényleg  ez kimaradt Bécsben hallottam vele,de kihagytam Scarpiát is és II Fülöpöt.De igazán a Wotan volt,ami telejesen a hatása alá vont. Micsoda nemzedék.


Pantheon • 22892019-01-12 13:58:45

Nagyon sajnálom.A legjobb  Wotan,Hollandi.,Hans Sachs volt akit valaha is hallottam.Emellett egy rém elegáns ,igazi úriember volt.(Amikor ez még nem volt szégyen!)


Erkel Színház • 95572019-01-11 10:33:43

A stílus maga az ember.Nem kell nagy szakértőnek lenni ahhoz,hogy az ember rájöjjön ki van a nick nevek mögött!Ezért is veszélyes más néven írni.Én biztos nem fogok,mert nem tisztességes.De ez már évek óta  téma.Csak mióta kissé csökkent a fórumozók száma  jobban kitűnik..



 Ha nem tetsző törölhető!Megszoktam!


Házy Erzsébet művészete és pályája • 44082019-01-07 15:03:16

Igen ilyen volt  Ő! Őszinte,adakozó,csodálatos ember.Olyan ,aki nem csak állandóan a jóságáról beszélt ,hanem aszerint is cselekedett.Hogy voltak negatív kilengései.A mai szenteknek is vannak,de azt nem vállalják fel.Régen a műveszek mentalitása is más volt.Fel kellett rájuk nézni.Egyet ,kettőt leszámítva ma kire lehet?


Erkel Színház • 95292019-01-05 12:00:19

Kár ,hogy számtalan nick név alatt érkeznek ugyanattól a beírások .Pedig állítólag a jó bornak nem kell cégér!Vagy mégis?Ezen a Nabuccon kívűl idén még nem volt előadás  az Erkelben?


Jonas Kaufmann • 23232019-01-05 10:44:34

Igazán nagyon szép koncert volt.Bár ott voltam az előadáson,de így rádión is megfogott.Hiába Kaufmann az Kaufmann:


Erkel Színház • 95272019-01-05 10:40:51

Mert a Nabuccon kívűl még létezik egy,két opera!Verditől is!


Élő közvetítések • 76502019-01-03 12:22:48

Az persze senkinek nem jut szébe,hogy ez az idei műsor Strauss ide vagy oda eléggé unalmas volt.A nagy kedvencek hiányoztak.A fülbenászóak,hol volta.Eseteleg a közönség azokat várta..Aztán mát tele a hócipő.lassan  Mndenütt van újévi koncert.Sztárokkal és ilyen olyan művekből részletekkel.


Élő közvetítések • 76432019-01-02 09:27:28

Ezzel nem értek egyet.A német repertoárban  verhetetlen pillanatnyilag.Hogy a Straussok nem a világa nem nagy ügy.Olasz művekben is nélkülözhető.de nekem jobb ,mint a nagy Kirill Petrenko.


Élő közvetítések • 76272018-12-31 10:38:57

Nagyszerű előadás volt ez a Boccanegra.Tézier egyre jobb.Nagyszerű volt Boccanegraként.Ilyen Békedalt régen hallottam.Agreste szintén kitett magáért.A második felvonás együttesét lezáró hangjai felejthetetlenek.Demuro jó volt Adornoként.Szerintem igazi világa nem Verdi.Mika Kares igen jó hang.Nagyszerű Fiesco volt.Fabio Luisi vezényelte az élményszerű Boccanegrát Párizsban!


Élő közvetítések • 76232018-12-30 11:11:24

Nagy kedvencem Ponchielli Giocondája!A szereposztást látva nem sok kedvem volt hozzá! De belehallgattam.Sajnos Giocondát az a Saioa Hernández énekelte,aki a Scala Attillájában Odabella volt .Ott sem tetszett.Itt pláne nem.Nagy hang,fülemnek nem kellemes.Több szót nem is érdemel.Ennél nagyon sok jobb Gioconsát hallottam.

 


Erkel Színház • 95192018-12-29 18:31:12

Giselda igen!Norma tele már manirral.Nyilván sokak  ma is kedvelik .Az az ö történetük.Nálam ez a kedvelés jó régen megszakadt.Sem az utánzásokat,sem a nagy hangon bömbölésket nem kedvelem.A művészeket szeretem és abból nagyon kevés van..Így kedvencem is jelenleg néhányra tehető.Lehet jönni példákkal,de sajnos már rossz lesz,mert ,amit nem kedvellek egyik énekesnél azt  ha a másik elkezdi ejtem.Ettől persze mindenki azt szerethet ,akit akar!



Mesélni?Azt megteszik mások helyettem!


Erkel Színház • 95172018-12-29 12:03:50

Csak úgy  az év végén megjegyzem: a hüly(j)ék másutt vannak:):):)


Erkel Színház • 95162018-12-29 11:36:33

Több olyan művész müködött, müködik,akikről sokat tudnék mesélni akár Házy Erzsébet,akár Edita Gruberova és sorolhatnék még jó néhányat.De ilyen téren soha nem voltam tolakodó.Viszont azt látom, hányan használták már a tőlem kapott információkat.



Ebbe a t.émába nem mélyednék bele,jobb a béke!


Erkel Színház • 95152018-12-29 11:30:11

Vitáról szó sincs.Mint jeleztem a későbbiekben, úgy a Traviata után már  nem fogott meg a művészete.Jeleztem, hogy nem jegyzeteltem az általam látott előadásokat akkor sem ,most sem.Arra pedig nem vettem a fáradtságot,miért is tenném,hogy utánanézzek este.


Erkel Színház • 95112018-12-28 20:06:23

Aztán azt is illik tudni,ha már írunk a témában,hogy a szerkesztő-író asszony Klemen Terezia.



Már tud ezekről a tévedésekről és  bizonyára a következő kiadásban már helyesen szerepelnek a nevek.A kötet nem operaházi kiadvány,felesleges fényképezni,mert rossz lenne a címzett.



A négy kötetes operakalauzban is rengeteg képaláírási hiba van(tárgyi tévedésekről ne beszéljünk)pedig az nem magánkiadásban jelent meg.



Örülni kell,hogy vannak emberek akik időt,pénzt, fáradtságot nem kímélve áldoznak az opera oltárán.Hála Házy Erzsébetről két nagyszerű album is elérhető.


Erkel Színház • 95082018-12-28 18:55:19

Tisztelt új tag!Hányszor énekelte Sass a Toscát Budapesten?.Kétszer J Kinggel valóban nagyszerűen(bár csodálom ,hogy nem hallottam olyan élesnek a magas hangjait,mint a nemrég tv-ben vetített énekverenyen.)Utána távozott(disszidált) külföldre.Vendégként  talán 2x vagy 3x.Első visszatérésekor kellemetlenség fogadta színpadra léptekor.Utána talán még két alkalommal lépett fel a szerepben.Erre nem emlékszem pontosan ,mert akkor már nem érdekelt a művészete.A jegyzetelés produkciókról pedig  soha  nem volt szokásom.Ami jön az a memóriámban van.Azt tény kihagyni nagy böszmeség a jeletős Toscák közül.De magyar énekesnők között voltak hasonlóan jók.Amiben verhetetlen volt fiatalon az a Tosca imájának végi pianója.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12532018-12-23 18:02:53

Köszönöm! Benne van az arany dióban történő tengeri utazás is,ami évtizedekig kimaradt!


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12462018-12-22 11:23:14

Nagyszerű lenne ,ha ezekről a  közvetítésekről nem utólag értesülnénk.!


Edita Gruberova • 30652018-12-16 23:00:18

Koncert Pozsonyból 2018 12 16 Egy nagyon szép ,hangulatos koncert volt.Megint csak odajutottam,hogy Gruberova csak egy van!!!!!!!Operatörténeti jelentősége leírhatatlan.Lehet Callas megreformálta a műfajt 15  erejéig,Grubherova a vállán hordozza a gyönyörű hang a techika  és a kifejezőerő triászát 49 éve.. -


Élő közvetítések • 76052018-12-16 22:58:56

Egy nagyon szép ,hangulatos koncert volt.Megint csak odajutottam,hogy Gruberova csak egy van!!!!!!!Operatörténeti jelentősége leírhatatlan.Lehet Callas megreformálta a műfajt 15  erejéig,Grubherova a vállán hordozza a gyönyörű hang a techika  és a kifejezőerő triászát 49 éve..


Diana Damrau • 4292018-12-16 10:48:50

Magánvélemény: ha nem lebegne helyenként és nem distonálna sok helyen megütné a színvonalat.De nekem sem Damrau sem Flórez nem kell a Traviatában.A bariton nem volt rossz.Csak hát a szerepoet nem bírom.



(Egyébként Damrau a premieren jobban énekelt.)



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614102018-12-14 19:22:44

Oda is bocsi,de nem mennék mélyebben bele,mert nincs kedvem írogatni,higy mi micsoda és miért a miért!Hajrá Jeritza!(De ez nem megy mindenkinek.Példát sorolni élőt is tudnék nem egyet ,nem kettőt.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614082018-12-14 10:34:51

Hát igen!Nem tételezem fel,hogy nem tudja,hogy más egy szláv opera igényelte hang vagy egy  olaszé!Igaz ezek megítélése fül kérdése is.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614062018-12-13 19:55:04

Janufaként kitűnő volt speciel.


Erkel Színház • 94902018-12-11 21:04:38

Miért?Vannak itt és másutt is ,akik osztják az észt egy érettségivel.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613892018-12-10 21:40:34

Ha Bolgárral leállt valóban lehet valami baj!


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Házimuzsika a Zeneakadémián
Csalog Gábor tanítványai
Kamarahangversenyek 2018/2019 tavasz
PERSÁNYI ZSÓFIA: 3 tétel vonósnégyesre
Korossy-Khayll Csongor, Tóth Kristóf (hegedű), Albert Julianna (brácsa), Devich Gergely (cselló)
BEETHOVEN: 4. (a-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 23
Holló Mirella (hegedű), Ulysse Burnod (zongora)
BEETHOVEN: 4. (C-dúr) cselló-zongora szonáta, op. 102/1
Petruska Emma (cselló), Juhász Eszter (zongora)
BEETHOVEN: F-dúr kürt-zongora szonáta, op. 17 – 1. Allegro moderato
Liu Sicong (kürt), Tóth Kamilla (zongora)
Grieg: 1. (F-dúr) hegedű-zongora szonáta, op. 8
Lin po Sheng (hegedű), Takumi Nashimoto (zongora)
BEETHOVEN: B-dúr („Gassenhauer”) klarinéttrió, op. 11
Mészáros Dániel (klarinét), Yuya Mizuno (cselló), Souhei Yamagami (zongora)
Felkészítő tanárok: Csalog Gábor (1, 3, 6), Mali Emese (4, 5), Szabó Judit (2)

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Varga Oszkár tanítványai
Kamarahangversenyek 2018/2019 tavasz
J.S. BACH: 4. (c-moll) hegedű-csembaló szonáta, BWV 1017
Rábai Benedek (hegedű), Róbert Ágoston (zongora)
DE FESCH: G-dúr szonáta nagybőgőre és csembalóra
Xu Yi (nagybőgő), Ma Cheng (zongora)
MIŠEK: Szonáta nagybőgőre és zongorára, op. 5/1 – 1. Allegro, 2. Andante religioso
Li Na (nagybőgő), Nadira Ajanović (zongora)
PROKOFJEV: C-dúr szonáta két hegedűre, op. 56 – 1. Andante cantabile
BARTÓK: 44 duó két hegedűre, BB 104 – részletek
Somogyi Barnabás, Nyári Kornél (hegedű)
SCHUMANN: Három románc, op. 94 – 1. Nicht Schnell
J.S. BACH: 1. (h-moll) hegedű-csembaló szonáta, BWV 1014
Gyódi Norbert (hegedű), Szalacsovis Sándor (zongora)
GLIÈRE: Nyolc darab, op. 39 – 1. Prélude, 2. Gavotte, 3. Berceuse, 5. Intermezzo
Klein Zsófia (hegedű), Tunç Çivril (nagybőgő)
BOTTESINI: Grand duo concertante, no. 2 – 1. Allegro agitato, 2. Andante
Kocsis Gerda, Tunç Çivril (nagybőgő)
MOZART: 4. (C-dúr) vonósnégyes, K. 157
Hévizi Virág, Rebeca López (hegedű), Albert Elemér (brácsa), Friderikusz Péter (cselló)
FRANCK: A-dúr hegedű-zongora szonáta – 1. Allegretto ben moderato, 2. Allegro
Hadobás Gergely (cselló), Ayumu Maehara (zongora)
BEETHOVEN: Esz-dúr variációk Mozart Varázsfuvolájának „Bei Männern, welche Liebe fühlen” című áriájára, WoO 46
Alice Valbon (cselló), Dahee Choi (zongora)

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A fecske
A mai nap
született:
1799 • Jacques François Halévy († 1862)
elhunyt:
1840 • Niccolo Paganini, hegedűs, zeneszerző (sz. 1782)
2003 • Luciano Berio, zeneszerző (sz. 1925)