vissza a cimoldalra
2020-01-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11463)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3632)
Zenetörténet (259)
Milyen zenét hallgatsz most? (25050)
A nap képe (2176)
Erkel Színház (10440)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62043)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1383)
Plácido Domingo (920)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4659)
Lehár Ferenc (682)
Társművészetek (1575)
Operett, mint színpadi műfaj (4202)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1845)
Franz Schmidt (3505)
Palcsó Sándor (277)
Pantheon (2508)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: telramund
Leírás:
Honlap:
   


telramund (6242 hozzászólás)
 
Marilyn Horne • 4722020-01-17 11:29:02

Csak mellékesen pályáyának elején líria szoprán szerep is volt. :Nedda



https://www.amazon.com/Leoncavallo-Pagliacci-Horne-Fabritiis-Mitropoulos/dp/B002DI0VJW


Marilyn Horne • 4702020-01-16 17:15:10

Na ebben aztán egyetértünk!Én ,ha hallom lerekedek tőle.


Erkel Színház • 104142020-01-14 10:02:02

Hát az összehasonlítás Netrebkoval kicsit túlzás minden téren.Talán hátszél kérdésében lehet vitatkozni,de a hangminőség és megjelenés esetében sajnos nem.na és prersze a repertoár nagyságát tekintve sem.


Jonas Kaufmann • 24692020-01-12 12:31:56

Ment prívát!


Jonas Kaufmann • 24622020-01-11 19:17:51

Persze,hogy voltak tűt nem lehetett leejteni,de ebben a topicban nem szívesen írnak Kaufmannról.én legelább is nem.nagy szakértői lehúzásokra nincs szükségem.


Opernglas, avagy operai távcső... • 203812020-01-05 12:29:51

https://www.youtube.com/watch?v=GtZlFIChmrc&fbclid=IwAR3Md-UwNfc0m5yJ5_9_CFew23YQ3zWrLB0sBABUnUdjE9iB4rFDaVWRz0E



Na itt ergy valódi drámai szoprán csoda napjainkban és nem a múlt században.Igaz reklámja senmmi de hangja annál több és szebb.Netrebko után ő volt Tosca a scalában .Micsoda szerencse ,aki hallhatta!


Opernglas, avagy operai távcső... • 203712019-12-26 19:28:21

Mint mindig!


Élő közvetítések • 83042019-12-26 08:14:06

Maga a film sir Solti Deccánál felvett Anyegijének zenei anyagára épül..Régebb olyan operafilmet is leforgattak,amikor a zenei anyag egy jó stúdió felvétel volt l.Amikor az őperánál a hang volt a lényeg és nem a kigyúrt test és az ideális derék és mellbőség.


Élő közvetítések • 82952019-12-23 08:49:22

https://www.youtube.com/watch?v=ikd5gzaO2yM-Anyegin komplett video


Élő közvetítések • 82932019-12-22 21:51:16

Köszönöm .nagyszerű énekesnő .Szép karriert csinált .Van is vele egy árialemezem


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30382019-12-22 15:42:57

Netrebko a civil életben is szereti a cifraságokat kütyüket a táskáin csizmáin.Sajnos nekem egy díváról az elegancia jut eszembe.Ott volt Házy Erzsébet ,aki legalább volt olyan szép,szerintem szebb ,mint Netrebko.Na Ő tudott elegáns lenni,megjelenni.Soha nem felejtem Ilosfalvy egyik itthoni előadásán a Lucián a nézőtéren megjelent és megállt a levegő a csodálatos látványtól és gyünyörű estélyi ruhájától.Micsoda Lucia előadás volt mellékesen Ágay Karola és Ilosfalvy.Akkor még nem hagytam ott az utolsó képet.


Élő közvetítések • 82902019-12-22 13:16:30

Gyönyörú opera ez a Halka Kár,hogy az operházmak nem ju eszébe felújítani uotljára az 5o-es években ment.Beczala a tenor főszerepben nagyszerű volt,DE jól énekelt a számomra ismeretlen Halkát éneklkő szoprán is  rendezés sajnos modern.Bár a YTén fellelhető hagyományos előúadás is.Itt is jobb lett volna,mert igen hatásos műMindig vonzódtam a ritkán hallható művekhez .Ez az utónni időben egyre erősödik.Sajnos Tosca és egyén agyonjátszott ésrombolt  opera-mérgezése!m van,,de sokak számára sajnos mrossz hírem van .Nem halálos


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30232019-12-21 10:59:00

Bocsánat ne vegye rossz néven,de nem feltétlen Önről van szó.Egy hete jómagam is néhány mondat erejéig foglalkoztam a kérdéssel.DE annyi számomra elég volt,mert ez a Tosca nem az én Toscám


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30192019-12-20 19:35:59

Kezd uncsi lenni a Netrebko és Tosca kapcsolat analizálása.Akinek tetszik örüljön,akinek meg vannak más nagyobb és sokkal jobb Tosca élményei azok meg annak orüljenek..Ahogy anno Callas mellett is más énekesnők labdába SEM RÚGHATTAK PEDIG,VOLTAK hasonló nagyságrendűeklpl L Gencer  jóval hosszabb karrierrel,igaz kevesebb  reklámmal és hírveréssel,Most is vannak !!Pedig úgy tűnik a világon csak két énekes létezik Anna Netrebko és Jonas Kaufmann.Na ez messze nincs így!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30162019-12-19 19:21:12

A Scala közömsége legalánbb hallhatott egy jó Toscát Saioa Hernández személyében!


Opernglas, avagy operai távcső... • 203662019-12-17 12:10:32

Már elkezdte az ellenzék Eszenyit kinyírni és ki is fogja egy a Alföldi kevdvéért!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30082019-12-17 12:06:31

Na már csak Thais hiányozna.Normával sem tudott azonosulni és a Faust Margitjával sem!Nem véletlenBár ezt senkit sem érdekel én sem tudok azonosulni a drámai szoprán szerepekben nyújtott szerepléseivel(Macbeth Aida Tosca Végzet Leonóra)


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30072019-12-17 11:26:27

 A Turandotban már más jelentős énekesnőnek is belerokkant a hangja,.Netrebkonak nem a magas hangokkal lesz baja a második felvonásban ,hanem a 3 felvonást fogja  eltolni,mert oda nincs meg sem a hangereje ,sem a technikája és a hátulról szóló hangjai meg rondák és erőltetettekA róla SZÓLÓ HOSSZÚ KRITIKA KIHAGYJA,HOGY ézelmileg előadásmódja semmit sem fejlődik.Tanulhatna ilyen téren nem mástól mint partnerétől Melitől,de írhatnék más tenort is!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30032019-12-16 16:29:12

Emlékeim szerint az a tTosca volt és Grigolo énekelt helyette.A nNyugat lányát megcsinálta


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29912019-12-13 09:35:47

Köszönöm!Valóban már működik,de véleményem változatlan.Viszon feltünt még jobban ,Meli milyen szépen énekelt,pedig mindenki lehúzta aaz első felévonásbeli produkciókját..Nekem Cavardossiként már  a genovai Toscában is tetszett tavaly,ahol a levéláriát meg kellettt ismételnie.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29892019-12-12 22:34:24

Köszönom,a link törölve,de nem baj,mert hozzáférek az egészhez.Holnap megnézem,de nem valószínű,hogy a véleményemen változtatok.Nekem Netrebko



szíve sehol nem jelenik meg,én nem erősítem rajongótáborát. Pont emiatt,elismerem valaha nagyon szép hangját és nagyszerű technikáját,amit  használ,Magassági problémái soha nem lesznek illetve azoknál lesz legkésőbb probléma,de középen már most hallatszik,hogy nem az a hang szól mint régen.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29862019-12-09 16:57:25

Na itt aztán semmi el nem dőlt Toscáról,mert a 3  Marioario olyan egyforma volt,mint az egypetéjű hármasikrek..Mehet itt a szerecsen mosdatás ez az előadás nálam az első 100-ban nincs benne.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29812019-12-09 12:15:23

Scarpia üzletet ajánlott és Tosca kényszerűségból belement.Gyilkolása pillanatnyi pánikból történt,de az utána való gyilkolása fojtogatása és még egyszer leszúrása,mármár tudatos gyilkost felételez.Mint a jogászok mondják az első szúrás lehet felindulásból,de a következő már tudatos gyilkolás.Ez persze a rendező hibája annyi sok más mellett.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29802019-12-09 12:08:04

Kedves Cherubino!Ha  Figaró házasságában egy ilyen grófnő lenne,nem szeretne bele.De új a pályán beírásai alapján(1).Inkább a védőügyvéd szerepében ír.Ettől  sajnos Netrebko nem lesz soha Tosca,mert a szíve nincs benne.Előnytelen jelmezei pedig inkább a templomba betérő római asszonyságot és nem Róma  ünnepelt díváját juttatta eszembe


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29752019-12-08 23:30:33

Bár az egész előadás megvan,most hirtelen meghallgattam a linkben szereplő részeket és csak csodálni tudom Hernandezt.Na az ilyen hangok jönnek be nekem .Csoda éneklés kevés dííváskodás és főleg több érzelem.Nagyszeű Tosca lesz!!!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29742019-12-08 22:38:15

Nagyon jó előadás volt.Theorin helyett ugrott be a premierre,bár később Ő is énekelte a szerepet(Saioa)


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29632019-12-08 18:18:41

Köszi



És milyen Giocondát énekelt a Lceoban


Opernglas, avagy operai távcső... • 203622019-12-08 15:40:55

Amikor Marton Lászlót meghurcolták miért nem volt ekkora ellenkezés.Ez csak ürügy az ellenzéknek a fesztiválra,amit rendszeresen produkál.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29592019-12-08 15:34:10

A második felvonást dec 31-én a Met gálán elénekli


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29582019-12-08 15:32:10

Hát én is kétszer láttam a második felvonást,de engem sajnos nem fogott meg egész este az átélés szelleme.(mármint Netrebkoé).De szerintem őmaga sem volt  az első felvonás után valami lelkes és abban volt a legszenvedélytelenebb.És egy Netrebkotól elvárom ,hogy a 3. felvonás C-jét biztosan énekelje és tartsa valamivel hosszabb ideig mint tette.Ugyanez vonratkozik a záróhangjára is.Sajnos a Toscát annyi nagyszerű énekesnővel hallottam,hogy ez az alakítás hidegen hgyott sajnos.Kíváncsi lennék Saioa Hernandez mit hoz ki a szerepből?Mert bár nem akkora sztár minrt Netrebko ,de nagyon jó énekesnő!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29532019-12-08 12:43:48

Hát Netrebko Tosca alakítása egy nulla volt Érzelem egy szál sem az arcán egy mimika meg nem jelent.Több helyen kis rekedtség volt.Sőt intonaciós probklémák is akadtakRuhái előnytelenek voltak ,úgy általában a főszereplők jelmeze semmi.Meli spec.nekem nagyon tetszett,le lehet hurrogrni ,de mitől volt gyengébb mint Netrebko? A rendezés legalább nem modern volt,de a termplom állandó forgása idegesítő.Lényeg Netrebkonak semmi köze Toscához, mint ő maga is nyiltakozta nem is szereti a szerepet.Látszott!Valószínúleg ezért van kevés vélemény.Én ugyn csak a harmadik felvonást néztem az M5-ön.Bősze Ádám szerint Netrebko énekelte Turandotot Münchenben .Csak azt kérdezem mikor?A többit a RAI uno közvatítésén láttam.,tehát véleményem nemegy falvonás aalpján alakult ki.Ami számomra az előadásból érdekes volt olyan énekelnivalók hangzottak el,mind az első mind harmadik felvonásban ,amit még soha sem élő előadáson sem lemezen senkitől nem hallottam.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29482019-12-07 10:47:00

Eyvazov sokat javult az utóbbi időben.Ha a salzburgi tavaszi



fesztiválon Don Carlos szerepében Thielemannak megfelel Chenierként korábban sem volt rossz.



Végignézve a francia évad műsorát nem sok előadás érdekel belőle,de az ideinél biztosa több.Igazán nem a művekkel van a bajom,hanem a szereposztásokkal!


Pantheon • 24532019-12-01 14:41:44

Nagyszerű művész és nagyon szimpatikus ember volt.!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44212019-11-11 09:22:04

Lawrence Brownlee -t valószínűleg nem ismeri,pedig igen kiváló Flórez nagyságú koloratúr tenor.igen magas árfolyamon.Legutóbb hallgathatta  a Bolsojban Obraczova emléklére rendezett Grandiozus gálán.Ideje lenne követnie a jelenlegi énekes felhozatalt és nem leragadni a sztárolt,kissé túllihegett szopránoknál és tenoroknál.Remélem a tenorral együtt fellépő Kolonits Klára  ellen nincs kifogása,hogy zenekar kíséri .



.


Pantheon • 24382019-11-08 11:08:43

Dobránszky ZsuZsa drámai szoprán 2019 .11. 07.


Opernglas, avagy operai távcső... • 203342019-10-28 09:32:07

Ennek az előadásnak  tv felvételét láttam,de azt hittem nekem van rossz napom.Ezek szerint nem..Az első szereposztás szereplői hasonló benyomást tettek.



Anita Hartigot Líiuként nem hallottam ,de szerintem a hangja 12 egy trucat.


Opernglas, avagy operai távcső... • 203332019-10-28 09:24:44

Némi anyagi befektetéssel,a Staatsoper  streaming rendszerén kerszetül.


Opernglas, avagy operai távcső... • 203302019-10-27 20:12:12

Köszönöm de gépelési hiba,ami sajnos tobbszor előfordul nálam!Miért haragudnék?


Opernglas, avagy operai távcső... • 203282019-10-27 12:49:50

Nem tudom hányan látták ,hallották a tegnapi a Simon Boccanegrát a bécsi staatsoperből.,de elmondhatom ,hogy az egyik legszebb előadás volt ,amit hallottam..Ebben nagy szerepe volt az alig 34 éves Simone Piazzolának Simone szerepében.Régnen nem hallottam ilyen szép színű,egy ívben megszólaló bariton hangot,nagyszerű magasságokkal és nagy kifejezőerővel.mellette a veteran Furlanetto énekelte Fiescot Gyengébben sikerült a híres ária,de utána már semmi probléma nem volt és valami elképesztő hatásos kettőst produkáltak Piazzolával az utolsó képben.Még mindig olasz basszus,amiből nem sok szaladgál a világban.Amelia Grimaldit Marina Rebeka énekelte.nagyon szép hangon ,kíváló techikával. Ragyiogó megjelenése ellenére számomra minden produkciója kissé unalmas,de még mindig jobb volt,mint a  toulouse-i Normában.Soha rosszabb Améliát .Gabriele Adornot Fabbio Sartori énekelte igen kíválóan,de előnytelen megjelenése nagyon zavaró ,főleg ifjú szerelmes szerepben(Igaz az operaház nem szépségverseny)Paolo Albionit egy bécsi sok mindenben kisebb szerepet éneklő Clemens Uterrreiner énekelte számomra nem elég hangggal mint teszem azt Faragó András és még néhány akit hallottam ebben az igen fontos szerepben.Paolo Carignani vezényelte a kitűnő előadást.nagszerű zenekaral és énnekkarral.Maga az előadás  2000-i tavaszi salzburgi fesztiválon ment ebben a minimlista,de nem zavaró rendezésben



https://www.facebook.com/groups/1725690464361376/2389353921328357/?comment_id=2389375727992843&notif_id=1572179321463910&notif_t=group_comment


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 619332019-10-25 10:35:13

Kedves Búbánat!



Mikor fordult az elő,hogy az operaház shopjában bármire is választ tudtak adni?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44072019-10-22 13:08:02

Aztán mennyire nem lesz rendben minden,miután az Ön pártfogoltjai bevették Budapestet.Ezt már láttuk régebben.Ahhoz képest ,hogy sok minden nincs rendben elég sokat tartózkodik itt.Ennek is biztos megvan az oka.


Opernglas, avagy operai távcső... • 203192019-10-08 20:17:35

Kedves Otello! csak irigyelni lehet azért a 24 óráért és a ragyogó összehasonlító ,értékelő,fimoságokra odafigyelő kiemelkeően megírt kritikádért! Nagy gratula!


Pantheon • 24182019-10-06 13:05:08

Nagyszerű volt hőstenor korszakában.Iszonyú jó Kalafot hallottam vele.De fiatalon bizony az a figas leszakadt A bécsi Putritánokban nem volt olyan magagas hang ,ami nem gikszer lett volna a 8o-as évek végén Gruberova fenomenális Elvirája mellett Bécsben a a Puritánokban.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 619212019-10-04 18:28:49

Lám ,lám unokaöcsike csak előkerült csak most másként nevezik!


Kolonits Klára • 11292019-10-04 18:26:15

A kérdés költői!Unokaöcsike csak akkor van ,ha jó nagyon lehet belerúgni Tatjána nénibe.Bár való igaz az opera régen sem nagyon számolt be a külföldi sikerekről.De a net világában lehet  kutakodni és taláni sok mindent.


Opernglas, avagy operai távcső... • 203032019-09-16 13:26:48

Nekem átjött!Viszont Jk nak sem a Végzete serm az Otelloja nem tetszettIstenkíséertés ilyet írni de  nekem nem jött be miután mindkét szerepben hallottam kíválóságokat.


Opernglas, avagy operai távcső... • 203012019-09-16 09:27:05

Meg fogja oldani ,ahogy nagyon jól elénekelte a Lohenrgint is.Ha azt vessszük van még olyan tenor akinek nem kellene Verdi hődtenor szerepeket énekelnie,de most ezt kimondani halálos bűnÍ!


OperaDigiTár • 122019-09-08 19:41:02

Már hónapok óta elérhető,de még nem működik teljes tökéleteséggel sajnos .


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 13452019-09-02 12:38:34

Bár a Víg özvegy Házykivételével  egyébként sem kedvelem ez az előadás méltatlan a műhöz minden téren


Plácido Domingo • 8262019-08-31 22:49:53

amikor előzör volt Bp-en azt írták, hogy szülei zarzuela énekesek voltak ,Domingo pedig Izraelben énekelt ezekben a daljáték szerű művekben


Plácido Domingo • 7912019-08-26 20:53:48

Beczala ma kenterben ver minden tenort!.Domingot leszámítva ez egy nagyon jó szereposztás is volt.Beczala a szerepben bizonyított a Metben ésBarcelonában is,ahol ismételnie kellett az áriát.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 13292019-08-21 19:53:56

Magam részéről miután absz jobb oldali vagyok csupán a csalódottság szólalt meg.Egyes énekes teljesírményekről pedig nem is írtam,pedig volna mit.



 


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 13262019-08-21 15:38:48

Valóban gyrnegécske volt az idei konceert.Számomra egytelen pozítívum Fischl Mónika hangja volt .Valószínűleg jó tanárt talált,.mert tavaly bizonyí sok helyen magas hangjai nem a helyükön szóltak most pedig könnyedén szárnyaltak,bomba biztosasan.Az egész koncert a kissé lepusztult.kiállításával a fáradtság jeleit mutat


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 618552019-08-20 18:28:20

Adásban legyen rajta!Tőlem akát mezítláb is csáslkálhat a körútön, ha már cipót rühell viselni..Ilyen nem is kicsinek számító dolgokon nagyonsok múlik!



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 618522019-08-20 13:59:55

Lehet földhöz ragadt vagyok,de igen bosszantó,hogy az Opera Café örökös  tagokról szóló műsorában Karcag Márton.strandpapucsban beszélget a Székely Bertalan teremben az öltönyös Főigazgatóval..Sajna ,de a hely szelleme kötelez.



Furcsa,hogy adás rendezője ilyesmire nem figyel!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 72082019-08-16 08:34:45

Nagyon igaz!Én a helyükbe máe rég odacsaptama volna akkorát.hogy beledöglenek,hogy finom legyek!Majd csak figyelj!



 


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29392019-08-05 17:36:24

?Mint osztrák állampolgárnak nehezére esik a német nyelv.De jobban is teszi megcsinála láttuk hallottuk,de a hangjánakl nem tett jót.


Opernglas, avagy operai távcső... • 202842019-07-30 10:34:01

Már bocsánat ,de Buratto hangjával lönnyebb elénekelni a szerepet ,mint Radvanovskién.Utóbbi kifejezőereje sokkal nagyobb és küllemben nem sokban különboznek,annyiban, hogy fiatalabb jóval.Eltekintek párhuzamok felsorolásától.


Opernglas, avagy operai távcső... • 202812019-07-29 19:43:28

Hát így még hangzón is hallgatva elképesztő produkcióBeczala nagyon feljöttbár Elvinoként hallottam régen Zürichben a metes Manontól kezdve jobbnál jobb produkciókat nyújt.


Opernglas, avagy operai távcső... • 202792019-07-29 18:32:46

Nagyszerű beszámoló.köszönet a nagy munkáért!


Élő közvetítések • 80512019-07-28 11:30:48

Na ez az EU nem az amiről az irodalom szól.!Nem is kedvelem elvileg be sem léptem.


Élő közvetítések • 80492019-07-28 10:19:07

Hárt erre nincs remény.Eu ide  vagy oda.Az arte német válatozata egy ideig múködött,de aztán az is befuccsolt,mármint itt nézni rajta bármit is!


Élő közvetítések • 80362019-07-22 19:14:44

A válasza 825-s beírásra ment.



Az biztos ,hogy élőben még jobb ,de csak hallgatva is elírom,hogy Suliotis óta  (bár élőben  volt szerencsém hallani többször élőben ) jobb Ladyt nem hallottam!!!.De az egész előadás fantaszikus jó volt.Igazán sajnálom, hogy soann nem veszik a fáradtságot,hogy ezeket az ajánlott előadásokat meghallgassák és lereagájáklEgyébként a két nagy cikkehz volna mit hozzátennem,de nem kívánom, magvátltani már a világot.Sok mindennel egyetétek bennük,de legalább annyival nem.


Élő közvetítések • 80282019-07-21 19:50:39

Igazad van.De egyszerre nem tudtam hallgatni a Luisat de Kolonits Klára örökre megszeretette velem így azt választottem nem is beszélve Beczaláról,aki egyre jobb és jobb..De a maceratában adott Macbet is fel van véve ,mert Hernandez nagyszerű énekesnő!Bár a scalás Attilában nem tetzettAzóta hallottam vele  egy Giocondát és teljesen levett a lábamról.Most már csak meg kell szerkesztenem és hamarosan hallani fogom.!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 70032019-07-21 19:49:47

Nem lefejezés volt,hanem letelt a megbizatás többen is pályáztak,de a befutó Ókovács lett.


Élő közvetítések • 80272019-07-21 19:46:38

Igazad van.De egyszerre nem tudtam hallgatni a Luisat de Kolonits Klára örökre megszeretette velem így azt választottem nem is beszélve Beczaláról,aki egyre jobb és jobb..De a maceratában adott Macbet is fel van véve ,mert Hernandez nagyszerű énekesnő!Bár a scalás Attilában nem tetzettAzóta hallottam vele  egy Giocondát és teljesen levett a lábamról.Most már csak meg kell szerkesztenem és hamarosan hallani fogom.!


Élő közvetítések • 80222019-07-21 14:27:22

Fantasztikusan jó voltRadvanovsky és Beczala ebben az előadásban is!


Fischer Ádám • 5012019-07-03 15:29:12

Nyakam töröm ,hogy ott lehessek,Sajnos sem a műveket sem a személyeket nem kedvelem.


Alexandru Agache, a bariton • 1802019-07-02 17:53:42

Valószínű zenei igénytelenségemre vall.de nekem a Gioconda a nagy kedvenc Na nem a pesti,mert annál még az általam látott( jó sok előadás) legrosszabbnál is rosszabb volt sajnos.Hangsúlyozom csak a magam nevében beszélek.


Alexandru Agache, a bariton • 1792019-07-02 17:36:57

azt senki nem mondta ,hogy a kínálat jó,de ezt már megszokhatta.Azok az operák amire valóban rendelkezésre áll az összes főszerepre megfelelő énekes a programban nem szerepelnek.A régi emlékeim meg nem kyívánom tönkretenni


Alexandru Agache, a bariton • 1772019-07-02 17:33:40

Valóban csak a szerep nem akkora,amiért egy Nyugat lányát ezzel a szereposztással  végigszenvednék és ebben nem állok egyedül !Ön még lelkes javaslom az összest nézze meg.!



 


Alexandru Agache, a bariton • 1712019-07-02 14:04:23

Hát láttam hallottam Bátori Évát .Nem igaz Minnie hang.És hol van a tenor.Egy fecske nem csinál nyarat!



 


Élő közvetítések • 79452019-06-30 16:11:36

Érdekes pont az volt az az előadás,ahol úgy lebegett a hangja,hogy a szünetben hazamentem.Aztán egy bő 2év múlbva egy koncerten a Casta divát és aTosca imáját énekelt Párisban és elálr a lélegzetem,hogíy hogyan tüntette el a lebegését?


Élő közvetítések • 79422019-06-30 10:51:22

Az Andre Chenier nagy kedvencem Ebben a londoni előadásban sem volt olyan ,ami különösen zavart volna.Alagnat talán kicsit késő találta meg a szerep,de derekasan helyállt.Platanias Gerardja nem volt rossz,de hallottam nála jobbat is.Aki viszont megintcsak elbűvölt Radvanovsky.Csoálatos drámai hangja  fantaszikuds kifejezőerej számomra az utóbbi időlk legobb Maddalenáját adta,,beléerte az összes jobban vagy kavésbé kedvelt szopránt.Ez az énekesnő hihetetelen fejlődésen ment kersztül..Hatalmas sikere is volt.Szívesen hallanám egyszer Budapestn élőben is


Élő közvetítések • 79412019-06-30 10:45:26

Budapesti fellépése miatt sokan leírták Gregory Kundét.talán korai volt.Tegnap az Aidában nagyszerű Radamest produkált.Egyébként az egész Aida nagyon jó volt.A címszerepet számomra ismeretelen orisz szoprán énekelte.valahol ezen a vilűgosabb hangon ideális számomra Aida,nem sötét hangon.nagysiker is volt Armiliato a szokásos színvonalt hozta és a rendezés uis elfogadható volt.


Edita Gruberova • 30812019-06-29 13:20:38

EditagGruberova az idei Csajkovszkj émekverseny egyik zsüritagja,több nagy nevű  kollégája mellett


Opernglas, avagy operai távcső... • 202422019-06-26 12:40:31

Piotr Beczałának adományozott kamaraénekesi címet a bécsi Opera

!

Szombaton aTosca előadása után adta át az opera igazgatója kitüntetést.Beczala fantasztikus formában énekelt.A levéláriát ismét megismételtették vele..N Stemme lemondott helyette az örmény Karin Babajanian énekelt és nagyszerű Scarpia Carlos Alverez voltNagy gratula Beczalának!!!!!!Kitűnő énekes.


Erkel Színház • 102452019-06-22 19:34:54

https://www.facebook.com/coloraturafan1/videos/702948246791932/


Erkel Színház • 102402019-06-22 15:24:15

Az erkel színházi Álarcosbál széria kimaradt,de volt szerencsém a 3. felvonás 2 képét a facebookon megtalálni .Mivel annyi egymásnak ellentmondó véleményt olvastam megnéztem ,meghallgattam.Tudni kell,hogy maga a mű Verdi életművéből nagyon elől áll a kedvencek listáján .Annyira ,hogy szinta az össze nagy tenorral élőben hallottam Carreras Pavarotti Domingo és számos már külföldi sztárral nem is beszélve a magyar Riccardokról,főként Ilosfalvy  és Simándí vonatkozásábannem nem felejtve B,Nagy Jánost sem.Bár ezeknek az előadásoknak a többi főszereplője sem volt mellékes..Tehát összahasonlítási alap bőven van.



Ami a legjobban tetszettt talán Montanaro vezénylése László Boldizsár nagyon szép hangon kitűnően énekelte Riccardot,mellette a mára nagyon kinőtt Kálmándy Mihály ebben a képben kevés ,de hansúlyyos szerepe is kiemelkedettOscarral sem volt igazán bajom,de aki hallotta Házy Erzsébettel-.mintManon Lescout.ként nem létezik más-Amélia drámai szoprán szerepét éneklő Miksch Adrienn a kettősben tetszett,de a záró fináléban ugyanez nem mondható el.



Mozart énekenőnek titulálni túlzás lenne,mert Mozartot énekelni sem olyan egyszerű SŐT!



Összességéban előítéletek miatt kicsit sajnálom,hogy nem hallottam az egész előadást


Erkel Színház • 101882019-06-12 21:56:59

Attól hogy 6 nyrelven beszél ,még nem biztos,hogy éneklésének kifejezőereje is ilyen intenzív..


Házy Erzsébet művészete és pályája • 44942019-05-31 23:50:25

Pontosan!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67142019-05-22 14:11:20

Kicsit mozog az aztal lába!!



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67052019-05-20 10:41:03

Volna véleményem Pánczél Éváról szóló cikkhez,de rögtön törlésre kerülne,így nem áldozok rá időt a megírására.Egy tény Komóssi Ildikón kívűl még léteznek mezzők a színházban.De Isten útjai kifürkészhetetlenekA miértek pedig miértek maradnak az a véleményemA védelem érvei csak hergelik az ügyészt.Láttuk egy-két nagy kaliberű művész eltüntetését az utóbbi időben.


Erkel Színház • 100442019-05-19 10:57:47

A tegnapi Manon Lescaut rádión hallottam.Nyilván a mikrofonok elhelyezése miett sok minden másképpen szól,mint a helyszínen.Nem szeretném összehasonlítani a múlt előadásaival,csak hangzó benyomásimról írnék.Manon szerepe két hangot kíván.Az első felvonás és a második eleje lírai hangvétellel elénekelhető ,de a szerelemi kettőstől drámainak kell lenni.Általában a z énekesnők nagy részénél vagy az első két felvonás vagy a második kettő megfelelő.Kivétel nagyon kevés volt.Ez érvényes Létay Kiss Gabriellára is.Mindent elénekelt amit kell ,bár magasságai vékonyak és kissé élesek,de rosszabbra számítottam.De hiányzik hangi alakításából a szenvedély.



De Grieux Marcello Giordani-t 1999-ban halllottam először a Puritánok Artúrőjaként akkor elviselhetetlen volt.Aztán pár éve énekelt a május feszten egy fantasztikus Kalafot.Tegnap fantasztikusan énekelt.Nem finomkodott szólt a szép hangja könnyedén véve a nehéz magas hangokat is.56 éves korra   sokan szeretnének ilyern hangállapotban lenni.A többi szereplőről nincs mit írnom,merrt érdektelenek voltak és kevés megszólásukról nem fogok írogatni.A rádió állandóan  Molnár Leventét emlegette,aki Lescaut szerpét elénekelte ...Kórus ,zenekar helyén!Szép opera a Manon Lescaut nem véletlen volt 10 évig első helyen nálam..


Erkel Színház • 100232019-05-18 10:40:34

Magam részéről minden kimarad,nem akarom ezeket a műveket sem megutálni.Meg hallottam is eleget és nem is akármlyn előadásban.



 


Élő közvetítések • 78412019-04-30 21:44:10

Egyszerúen fantasztikus ez a nő.Obraczova óta ilyernm mezzo nem volt illetve nincs az opere életbenBeleértve az összes jelneleg bálványozott mezzót!


Élő közvetítések • 78342019-04-27 20:25:28

Egy nagyszerű Hovanscsina



https://www.youtube.com/watch?v=sHYYw3BLGO4


A díjakról általában • 10572019-04-27 20:08:59

A kérdőjel jogos,bár fogalmam sincs mit töröltek.De nem is nagyon érdekel!.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43422019-04-24 19:26:51

ld 4333



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43382019-04-24 16:07:40

Alekszej Markov nem tenor ,hanem bariton.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43332019-04-22 15:35:56

Alekszej Markovg énekelte tavaly. Riccardot a Müpában előadott Puritánokban  nagyon nagyon jól.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43322019-04-22 15:31:16

így igaz Kalinyina, Atlantov és Mazurok énekelték a főbb szerepeket


Erkel Színház • 99362019-04-22 11:22:06

Egyébkénr nem sokszor énekelte Lolát. 119521 10 04 1952 11 08 1953 01 17



 1956 07 08 1956 07 24 Operaház vendégjátéka a Margiszszigeti Szabadtéti Színpadon


Erkel Színház • 99352019-04-22 10:44:03

Pontosan a kersztmetszet 45 fordulatszámos bakkelit lemezre lészült.az 5o-es évek közepén olyan szuper énekesekkel min a csodás Takács Paula,A nagyszerű Simándy,Fodor János Házy Erzsaébet és Némerh Anna



Bocs .de senki nem állította,hogy nem pályája elején énkelte Lolát,pláne fontos,hogy már akkor is milyen nagyszerű volt


Erkel Színház • 99322019-04-21 17:57:27

Na meg a tehetsége!Már bocs de Sass maniros viselkedését és Házy természetességét egy napon nem lehet említeni.


Erkel Színház • 99302019-04-21 09:19:11

Kár,hogy régi Parasztbecsülket felvételek nincsenek / egy-kép képet leszámitva illetve egy Cavalleia keresztmetszet),mert Házy Erzsébet Lolája bizony tanulmány lehetne minden Lolát éneklő énekesnőnek.Miként lehet 5 percből főszerepet csinálni.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43242019-04-20 15:00:13

Érdekes nekem pont most tetszett jobban,Anno volt szerencsém egy berlini Puritánokban ,mint bel-canto operában kibúzni a teljesírtménye miattMég mindig kissé forszírozottan énekel,de ég és föld az akkor mondjuk 15 ezelőtti énekléséhez képest.


Erkel Színház • 98842019-04-09 08:55:51

Ez a bérletelnevezés egészen undorító.Nem tudom kinek az agyában született meg.Egy ettől egy művész ne lesz jobb,legfaljebb az arca lesz nagyobb ,hangocska nélkül.Értenek ahhoz hogy az embert ,minként távolítsák el még a színház környékéről isEbben az évadban összesen 4 előadáson voltam .Ebből 3 Lammermoori Lucia Gruberova illetve Kolontids Klára miatt a maradék egy kedvenc operám a Gioconda miatt,de azt alig bírtam ki,mert számomra olyan szörnyű volt.



Mivel szereposztásokat nem láttam egyenlőre egyetlen előadás sincs betervezve,ez  azért módosulhat.Sajnos az operaház nagy korszakainak tanuja voltam így a jelenelegi középszer már nem tud becsábítani.


Opernglas, avagy operai távcső... • 202062019-04-05 13:41:48

Mint a tavaszi harmat olyan gyenge a műsor. kb 3 előadás ,ami érdekelne.



 


Edita Gruberova • 30792019-04-02 11:32:12

Interjú Edita Gruberovával az Opera magazin online kiadádsában 2019:



Bocsánat, én 51 éve állok a színpadon”Kell-e, lehet-e újat mondani az élő legendáról, Edita Gruberováról? Szuperlatívuszok sorolása helyett érezzük magunkat kiváltságosnak, hogy februárban két estén újra Budapest vendége volt: egyik legkedvesebb szerepét, Luciát énekelte az Erkel Színházban.Jászay TamásLAMMERMOORI LUCIA KONCERSZERŰ ELŐADÁS, 2014 | Fotó: Nagy Attila25Portré25



Ő sem tud fejből pontos adatot, de a Lammermoori Lucia címszerepét két-száznál többször énekelte a világhírű koloratúr szoprán. „1975-ben debü-táltam vele Grazban, azóta van velem ez a hősnő. Ez majdnem fél évszázad, az ember életének több mint fele. És közben mennyi minden változik: a test, a gondolkodás, mindaz, amit az életről tudok... Ez mind-mind hat a hangra, a kifejezésmódra. Donizetti és Bellini zenéje olyan terep, ahol igazán mindent ki lehet fejezni. Annak idején a tanárom azt mondta, hogy az elő-dök lábnyomai kezdetben túlságosan nagyok, de beléjük lehet nőni. Ma már tudom, hogy a talpam kitölti a lenyomatot.”Gruberova esetében szinte lehetetlen mérleget vonni: az Éj királynője, Zerbi-netta, Anna Bolena, a Roberto DevereuxErzsébetje, megannyi meghatározó szerep. „Erzsébet királynő most különösen közel áll hozzám, a testi adottságaimnak, a saját koromnak leginkább ez a szerep felel meg. De aztán ha hívnak, hogy újra énekeljem Luciát – mint amikor Budapestről kértek, hogy Japánban lépjek fel a magyar produkcióval –, akkor nem tudok ellenállni.”Az énekesnő sosem titkolta, hogy a színrevitelnél fontosabbnak tartja a zenei megvalósítást. Kedvvel beszél az 1978-as, első bécsi Luciájáról, amit lo-gikus, klasszikus rendezésben játszott. „Később, amikor olyasmit kértek tőlem a rendezők, amihez nem volt kedvem, mindig erre az előadásra gondoltam.” – meséli nevetve. „És sok mindent kita-láltak már: volt, hogy egy hatalmas lyuk tátongott a színpadon, amitől nem tudtam az éneklésre koncentrálni. Az új bécsi előadásban a színpadon havazik, önöknél Budapesten pedig esik az eső... Egyszer azt kérték, hogy egy fán adjam elő a duettet Edgardóval, de azt nem vállaltam.” Budapesten 2014-ben koncertszerű produkcióban már énekelte Luciát. 2017-ben a Japánban vendégeskedő Magyar Állami Operaház csapatá-val lépett fel először Szabó Máté új rendezésében, majd 2019 februárjában két estén az Erkelben újra teljes értékű előadásban formálta meg a szerepet. „Japánban a rendező nélkül próbál-tunk, Budapesten már vele együtt, és egyáltalán nem esett nehezemre követnem az utasításait. Én sok min-denre hajlandó vagyok a színpadon, de éneklés közben leginkább állni szere-tek, mint a normális emberek, amikor beszélgetnek egymással. Minden azon múlik, mi játszódik le belül, a többi csak koreográfia. Jobban szeretem a koncertszerű előadásokat, mert ott csak a hangomra hagyatkozhatok. Két négyzetméterem van, ahol az összes érzelmet meg kell tudnom jeleníteni.”Gruberova hosszú pályája során meg-formálta már mások mellett Mozart, Verdi, Massenet, Strauss hősnőit, de valódi otthonra Bellini és Donizetti művei között lelt. „Mozarttal kezdtem, és a mai napig a legnagyobb géniusz-nak tartom őt. Aztán jött a bel canto, és azt éreztem, hogy ezeket a szerepeket nekem írták. Az egész testemmel befogadom ezt a zenét.”A bel canto Gruberova szerint jóval több egy technikánál. Érteni kell a LAMMERMOORI LUCIA, 2019 | Fotó: Nagy AttilaLAMMERMOORI LUCIA - JAPÁN TURNÉ, 2017Fotó: Farkas Péter26Portré26



zene grammatikáját, mondja, és ha emellett a technika is megvan, az még mindig nem elég az érzelmek bemutatásához. „Sokan hiszik, hogy a hang a torokból jön, de ez tévedés: lentről, a hasból kell énekelni! Fiata-labb kolléganők kérnek tőlem taná-csot: megvan a hangjuk, de valahogy mégsem jön elő, amire vágynak. Hát persze, egy házat sem a tetőnél kez-dünk el építeni, hanem az alapoknál. Én egész életemben ezen az épüle-ten dolgoztam... A nőknél negyven körül bekövetkezik egy kisebb krízis. Változik a test, az izomzat, az egész élet. Mindeközben a torokban ott dolgozik a két kis hangszalag, segíteni kell nekik, támogatni kell őket ennyi átalakulás közben. Viszonylag későn ismertem fel az új tanárom segítsé-gével, hogy mi a helyes út: a régi, és a tőle tanult új technikám ötvözésével megértettem a változás lényegét.”De vajon miben áll a bel canto titka? „Vannak énekesek, akik Verdit énekel-nek akkor is, amikor bel cantót adnak elő, és ez helytelen. Vagy ott van Norma, akit Callas óta egy hanggal mélyebben szólaltat meg mindenki, holott Bellini nem ezt írta. Sokáig vártam vele, de én az eredeti hangfek-vésben énekelem. Egyszerűen másho-gyan szól, és ettől minden logikussá válik. Verdi bravúros, persze, de Bellini közelebb áll az élethez: a bel canto egy életstílus.” A két budapesti fellépés között beszél-gettünk, így az első, tomboló sikerű előadás tapasztalatairól is kérdeztem. „A magyar közönség az egyik legjobb a világon. És ez nem csak frázis, érzem az energiáikat. A kadenciánál létrejön a nagy csönd is: »Most megvagytok, mehetünk tovább!« Lucia kadenciá-jánál teljesen jelen kell lenni fejben is: bocsánat, de én már 51 éve állok a színpadon, és higgye el, ennyi idő után ez a rész átkozottul nehéz! Azt szoktam mondogatni: »Édes Iste-nem, segíts meg! Ha sikerül, boldog leszek, de ha nem megy, akkor tudni fogom, hogy ennyi volt.« Szerencsére Isten szeret engem, és megengedi, hogy elénekeljem a kadenciát. Ez pedig őrületes örömet ad. Valóságos adrenalinbomba.”A kivételes estét vajon kivételes órák előzik meg? „A fellépés napján legszívesebben kifutnék a világból. A délelőtt borzalmas, de amíg fiatal az ember, van tennivalója: elvinni a gyerekeket az iskolába, bevásárolni. És bár ma már csak magammal kell foglalkoznom, ma is ott a kérdés: mi szükség van erre? Délután gyorsab-ban telik az idő, és mire színpadra lépek, minden rendben van. Előadás után visszamegyek a hotelbe, ahol képtelen vagyok elaludni, hajnalig nyomkodom a tévé távirányítóját, annyi energiával tölt fel az előadás.”Zárásképp arról kérdeztem Edita Gruberovát, mit tart legkomolyabb szakmai sikerének. „Mindennél job-ban vágytam arra, hogy Salzburgban énekelhessem az Éj királynőjét, és megkaptam. Csodálatos volt, amikor Zerbinettát formáltam meg, szintén Salzburgban, Karl Böhm irányításával. Újabb csúcspont volt a Traviata Carlos Kleiber mellett. Nagy ajándék volt Jean-Pierre Ponnelle-lel dolgozni a Manonban. Meg persze ott van Lucia, akivel utoljára talán épp önöknél, Bu-dapesten volt lehetőségem találkozni. Nehéz ezt abbahagyni, de muszáj lesz. Az éneklés nekünk olyan, mint a kábítószer. De ugyanakkor gyógyszer is: egy zürichi rajongóm sok évvel ezelőtt súlyos beteg lett, és megírta, hogy rengeteget segített neki, hogy a lemezeimet hallgatta. Egyébként tud-ja, mi akartam lenni 13-14 éves korom körül, amikor pályát kellett választani? Sokat betegeskedtem, ezért biztos voltam benne, hogy ápolónő leszek. Aztán jött a plébános, és közölte, hogy muszáj énekelnem. A folytatást ismeri. És mindenen túl, azt hiszem, valahol mégis ápolónő lettem, aki képes a zenével segíteni...” 



 


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Erkel Színház - Bernáth Büfé

"Kortárs Opera Showcase"
ANDRÁSSY FRIGYES: Ady és Léda
FEHÉR GYÖRGY MIKLÓS: Két part között
KAROSI BÁLINT: Lonely Hearts

19:00 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Pécsi Balett
BIZET-SCSEDRIN, RIEDERAUER RICHÉRD: Carmen

19:00 : Budapest
Erkel Színház

JAKOV GOTOVAC: Ero, a tréfacsináló
A Zágrábi Horvát Nemzeti Színház előadása
19:30 : Debrecen
Debreceni Egyetem, AULA

Zalai Antal (hegedű)
Kodály Filharmonikusok kamarazenekara
Vezényel: Bényi Tibor
"A bécsi klasszika gyöngyszemei"
HAYDN: g-moll szimfónia Nr. 39.
MOZART: G-dúr hegedűverseny K. 216
SCHUBERT: IV. (c-moll) szimfónia D. 417
A mai nap
történt:
1937 • Bartók "Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára" című művének bemutatója
született:
1848 • Henri Duparc, zeneszerző († 1933)
1941 • Plácido Domingo, énekes
1945 • Peter Konwitschny, operarendező
1947 • Matuz István, fuvolista
elhunyt:
1851 • Albert Lortzing, zeneszerző (sz. 1801)
1948 • Ermanno Wolf-Ferrari, zeneszerző (sz. 1876)
1973 • Szabolcsi Bence, zenetörténész (sz. 1899)