vissza a cimoldalra
2019-11-13
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11446)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (300)
Giuseppe Verdi (1394)
Zenei témájú könyvek (99)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4443)
Élő közvetítések (8236)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1800)
Franz Schmidt (3453)
Momus-játék (5763)
Kimernya? (3277)
Operett, mint színpadi műfaj (4147)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2943)
Plácido Domingo (917)
José Cura (580)
Requiem (456)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4604)
Zenetörténet (256)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: telramund
Leírás:
Honlap:
   


telramund (6209 hozzászólás)
 
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44212019-11-11 09:22:04

Lawrence Brownlee -t valószínűleg nem ismeri,pedig igen kiváló Flórez nagyságú koloratúr tenor.igen magas árfolyamon.Legutóbb hallgathatta  a Bolsojban Obraczova emléklére rendezett Grandiozus gálán.Ideje lenne követnie a jelenlegi énekes felhozatalt és nem leragadni a sztárolt,kissé túllihegett szopránoknál és tenoroknál.Remélem a tenorral együtt fellépő Kolonits Klára  ellen nincs kifogása,hogy zenekar kíséri .



.


Pantheon • 24382019-11-08 11:08:43

Dobránszky ZsuZsa drámai szoprán 2019 .11. 07.


Opernglas, avagy operai távcső... • 203342019-10-28 09:32:07

Ennek az előadásnak  tv felvételét láttam,de azt hittem nekem van rossz napom.Ezek szerint nem..Az első szereposztás szereplői hasonló benyomást tettek.



Anita Hartigot Líiuként nem hallottam ,de szerintem a hangja 12 egy trucat.


Opernglas, avagy operai távcső... • 203332019-10-28 09:24:44

Némi anyagi befektetéssel,a Staatsoper  streaming rendszerén kerszetül.


Opernglas, avagy operai távcső... • 203302019-10-27 20:12:12

Köszönöm de gépelési hiba,ami sajnos tobbszor előfordul nálam!Miért haragudnék?


Opernglas, avagy operai távcső... • 203282019-10-27 12:49:50

Nem tudom hányan látták ,hallották a tegnapi a Simon Boccanegrát a bécsi staatsoperből.,de elmondhatom ,hogy az egyik legszebb előadás volt ,amit hallottam..Ebben nagy szerepe volt az alig 34 éves Simone Piazzolának Simone szerepében.Régnen nem hallottam ilyen szép színű,egy ívben megszólaló bariton hangot,nagyszerű magasságokkal és nagy kifejezőerővel.mellette a veteran Furlanetto énekelte Fiescot Gyengébben sikerült a híres ária,de utána már semmi probléma nem volt és valami elképesztő hatásos kettőst produkáltak Piazzolával az utolsó képben.Még mindig olasz basszus,amiből nem sok szaladgál a világban.Amelia Grimaldit Marina Rebeka énekelte.nagyon szép hangon ,kíváló techikával. Ragyiogó megjelenése ellenére számomra minden produkciója kissé unalmas,de még mindig jobb volt,mint a  toulouse-i Normában.Soha rosszabb Améliát .Gabriele Adornot Fabbio Sartori énekelte igen kíválóan,de előnytelen megjelenése nagyon zavaró ,főleg ifjú szerelmes szerepben(Igaz az operaház nem szépségverseny)Paolo Albionit egy bécsi sok mindenben kisebb szerepet éneklő Clemens Uterrreiner énekelte számomra nem elég hangggal mint teszem azt Faragó András és még néhány akit hallottam ebben az igen fontos szerepben.Paolo Carignani vezényelte a kitűnő előadást.nagszerű zenekaral és énnekkarral.Maga az előadás  2000-i tavaszi salzburgi fesztiválon ment ebben a minimlista,de nem zavaró rendezésben



https://www.facebook.com/groups/1725690464361376/2389353921328357/?comment_id=2389375727992843&notif_id=1572179321463910&notif_t=group_comment


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 619332019-10-25 10:35:13

Kedves Búbánat!



Mikor fordult az elő,hogy az operaház shopjában bármire is választ tudtak adni?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44072019-10-22 13:08:02

Aztán mennyire nem lesz rendben minden,miután az Ön pártfogoltjai bevették Budapestet.Ezt már láttuk régebben.Ahhoz képest ,hogy sok minden nincs rendben elég sokat tartózkodik itt.Ennek is biztos megvan az oka.


Opernglas, avagy operai távcső... • 203192019-10-08 20:17:35

Kedves Otello! csak irigyelni lehet azért a 24 óráért és a ragyogó összehasonlító ,értékelő,fimoságokra odafigyelő kiemelkeően megírt kritikádért! Nagy gratula!


Pantheon • 24182019-10-06 13:05:08

Nagyszerű volt hőstenor korszakában.Iszonyú jó Kalafot hallottam vele.De fiatalon bizony az a figas leszakadt A bécsi Putritánokban nem volt olyan magagas hang ,ami nem gikszer lett volna a 8o-as évek végén Gruberova fenomenális Elvirája mellett Bécsben a a Puritánokban.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 619212019-10-04 18:28:49

Lám ,lám unokaöcsike csak előkerült csak most másként nevezik!


Kolonits Klára • 11292019-10-04 18:26:15

A kérdés költői!Unokaöcsike csak akkor van ,ha jó nagyon lehet belerúgni Tatjána nénibe.Bár való igaz az opera régen sem nagyon számolt be a külföldi sikerekről.De a net világában lehet  kutakodni és taláni sok mindent.


Opernglas, avagy operai távcső... • 203032019-09-16 13:26:48

Nekem átjött!Viszont Jk nak sem a Végzete serm az Otelloja nem tetszettIstenkíséertés ilyet írni de  nekem nem jött be miután mindkét szerepben hallottam kíválóságokat.


Opernglas, avagy operai távcső... • 203012019-09-16 09:27:05

Meg fogja oldani ,ahogy nagyon jól elénekelte a Lohenrgint is.Ha azt vessszük van még olyan tenor akinek nem kellene Verdi hődtenor szerepeket énekelnie,de most ezt kimondani halálos bűnÍ!


OperaDigiTár • 122019-09-08 19:41:02

Már hónapok óta elérhető,de még nem működik teljes tökéleteséggel sajnos .


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 13452019-09-02 12:38:34

Bár a Víg özvegy Házykivételével  egyébként sem kedvelem ez az előadás méltatlan a műhöz minden téren


Plácido Domingo • 8262019-08-31 22:49:53

amikor előzör volt Bp-en azt írták, hogy szülei zarzuela énekesek voltak ,Domingo pedig Izraelben énekelt ezekben a daljáték szerű művekben


Plácido Domingo • 7912019-08-26 20:53:48

Beczala ma kenterben ver minden tenort!.Domingot leszámítva ez egy nagyon jó szereposztás is volt.Beczala a szerepben bizonyított a Metben ésBarcelonában is,ahol ismételnie kellett az áriát.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 13292019-08-21 19:53:56

Magam részéről miután absz jobb oldali vagyok csupán a csalódottság szólalt meg.Egyes énekes teljesírményekről pedig nem is írtam,pedig volna mit.



 


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 13262019-08-21 15:38:48

Valóban gyrnegécske volt az idei konceert.Számomra egytelen pozítívum Fischl Mónika hangja volt .Valószínűleg jó tanárt talált,.mert tavaly bizonyí sok helyen magas hangjai nem a helyükön szóltak most pedig könnyedén szárnyaltak,bomba biztosasan.Az egész koncert a kissé lepusztult.kiállításával a fáradtság jeleit mutat


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 618552019-08-20 18:28:20

Adásban legyen rajta!Tőlem akát mezítláb is csáslkálhat a körútön, ha már cipót rühell viselni..Ilyen nem is kicsinek számító dolgokon nagyonsok múlik!



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 618522019-08-20 13:59:55

Lehet földhöz ragadt vagyok,de igen bosszantó,hogy az Opera Café örökös  tagokról szóló műsorában Karcag Márton.strandpapucsban beszélget a Székely Bertalan teremben az öltönyös Főigazgatóval..Sajna ,de a hely szelleme kötelez.



Furcsa,hogy adás rendezője ilyesmire nem figyel!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 72082019-08-16 08:34:45

Nagyon igaz!Én a helyükbe máe rég odacsaptama volna akkorát.hogy beledöglenek,hogy finom legyek!Majd csak figyelj!



 


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29392019-08-05 17:36:24

?Mint osztrák állampolgárnak nehezére esik a német nyelv.De jobban is teszi megcsinála láttuk hallottuk,de a hangjánakl nem tett jót.


Opernglas, avagy operai távcső... • 202842019-07-30 10:34:01

Már bocsánat ,de Buratto hangjával lönnyebb elénekelni a szerepet ,mint Radvanovskién.Utóbbi kifejezőereje sokkal nagyobb és küllemben nem sokban különboznek,annyiban, hogy fiatalabb jóval.Eltekintek párhuzamok felsorolásától.


Opernglas, avagy operai távcső... • 202812019-07-29 19:43:28

Hát így még hangzón is hallgatva elképesztő produkcióBeczala nagyon feljöttbár Elvinoként hallottam régen Zürichben a metes Manontól kezdve jobbnál jobb produkciókat nyújt.


Opernglas, avagy operai távcső... • 202792019-07-29 18:32:46

Nagyszerű beszámoló.köszönet a nagy munkáért!


Élő közvetítések • 80512019-07-28 11:30:48

Na ez az EU nem az amiről az irodalom szól.!Nem is kedvelem elvileg be sem léptem.


Élő közvetítések • 80492019-07-28 10:19:07

Hárt erre nincs remény.Eu ide  vagy oda.Az arte német válatozata egy ideig múködött,de aztán az is befuccsolt,mármint itt nézni rajta bármit is!


Élő közvetítések • 80362019-07-22 19:14:44

A válasza 825-s beírásra ment.



Az biztos ,hogy élőben még jobb ,de csak hallgatva is elírom,hogy Suliotis óta  (bár élőben  volt szerencsém hallani többször élőben ) jobb Ladyt nem hallottam!!!.De az egész előadás fantaszikus jó volt.Igazán sajnálom, hogy soann nem veszik a fáradtságot,hogy ezeket az ajánlott előadásokat meghallgassák és lereagájáklEgyébként a két nagy cikkehz volna mit hozzátennem,de nem kívánom, magvátltani már a világot.Sok mindennel egyetétek bennük,de legalább annyival nem.


Élő közvetítések • 80282019-07-21 19:50:39

Igazad van.De egyszerre nem tudtam hallgatni a Luisat de Kolonits Klára örökre megszeretette velem így azt választottem nem is beszélve Beczaláról,aki egyre jobb és jobb..De a maceratában adott Macbet is fel van véve ,mert Hernandez nagyszerű énekesnő!Bár a scalás Attilában nem tetzettAzóta hallottam vele  egy Giocondát és teljesen levett a lábamról.Most már csak meg kell szerkesztenem és hamarosan hallani fogom.!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 70032019-07-21 19:49:47

Nem lefejezés volt,hanem letelt a megbizatás többen is pályáztak,de a befutó Ókovács lett.


Élő közvetítések • 80272019-07-21 19:46:38

Igazad van.De egyszerre nem tudtam hallgatni a Luisat de Kolonits Klára örökre megszeretette velem így azt választottem nem is beszélve Beczaláról,aki egyre jobb és jobb..De a maceratában adott Macbet is fel van véve ,mert Hernandez nagyszerű énekesnő!Bár a scalás Attilában nem tetzettAzóta hallottam vele  egy Giocondát és teljesen levett a lábamról.Most már csak meg kell szerkesztenem és hamarosan hallani fogom.!


Élő közvetítések • 80222019-07-21 14:27:22

Fantasztikusan jó voltRadvanovsky és Beczala ebben az előadásban is!


Fischer Ádám • 5012019-07-03 15:29:12

Nyakam töröm ,hogy ott lehessek,Sajnos sem a műveket sem a személyeket nem kedvelem.


Alexandru Agache, a bariton • 1802019-07-02 17:53:42

Valószínű zenei igénytelenségemre vall.de nekem a Gioconda a nagy kedvenc Na nem a pesti,mert annál még az általam látott( jó sok előadás) legrosszabbnál is rosszabb volt sajnos.Hangsúlyozom csak a magam nevében beszélek.


Alexandru Agache, a bariton • 1792019-07-02 17:36:57

azt senki nem mondta ,hogy a kínálat jó,de ezt már megszokhatta.Azok az operák amire valóban rendelkezésre áll az összes főszerepre megfelelő énekes a programban nem szerepelnek.A régi emlékeim meg nem kyívánom tönkretenni


Alexandru Agache, a bariton • 1772019-07-02 17:33:40

Valóban csak a szerep nem akkora,amiért egy Nyugat lányát ezzel a szereposztással  végigszenvednék és ebben nem állok egyedül !Ön még lelkes javaslom az összest nézze meg.!



 


Alexandru Agache, a bariton • 1712019-07-02 14:04:23

Hát láttam hallottam Bátori Évát .Nem igaz Minnie hang.És hol van a tenor.Egy fecske nem csinál nyarat!



 


Élő közvetítések • 79452019-06-30 16:11:36

Érdekes pont az volt az az előadás,ahol úgy lebegett a hangja,hogy a szünetben hazamentem.Aztán egy bő 2év múlbva egy koncerten a Casta divát és aTosca imáját énekelt Párisban és elálr a lélegzetem,hogíy hogyan tüntette el a lebegését?


Élő közvetítések • 79422019-06-30 10:51:22

Az Andre Chenier nagy kedvencem Ebben a londoni előadásban sem volt olyan ,ami különösen zavart volna.Alagnat talán kicsit késő találta meg a szerep,de derekasan helyállt.Platanias Gerardja nem volt rossz,de hallottam nála jobbat is.Aki viszont megintcsak elbűvölt Radvanovsky.Csoálatos drámai hangja  fantaszikuds kifejezőerej számomra az utóbbi időlk legobb Maddalenáját adta,,beléerte az összes jobban vagy kavésbé kedvelt szopránt.Ez az énekesnő hihetetelen fejlődésen ment kersztül..Hatalmas sikere is volt.Szívesen hallanám egyszer Budapestn élőben is


Élő közvetítések • 79412019-06-30 10:45:26

Budapesti fellépése miatt sokan leírták Gregory Kundét.talán korai volt.Tegnap az Aidában nagyszerű Radamest produkált.Egyébként az egész Aida nagyon jó volt.A címszerepet számomra ismeretelen orisz szoprán énekelte.valahol ezen a vilűgosabb hangon ideális számomra Aida,nem sötét hangon.nagysiker is volt Armiliato a szokásos színvonalt hozta és a rendezés uis elfogadható volt.


Edita Gruberova • 30812019-06-29 13:20:38

EditagGruberova az idei Csajkovszkj émekverseny egyik zsüritagja,több nagy nevű  kollégája mellett


Opernglas, avagy operai távcső... • 202422019-06-26 12:40:31

Piotr Beczałának adományozott kamaraénekesi címet a bécsi Opera

!

Szombaton aTosca előadása után adta át az opera igazgatója kitüntetést.Beczala fantasztikus formában énekelt.A levéláriát ismét megismételtették vele..N Stemme lemondott helyette az örmény Karin Babajanian énekelt és nagyszerű Scarpia Carlos Alverez voltNagy gratula Beczalának!!!!!!Kitűnő énekes.


Erkel Színház • 102452019-06-22 19:34:54

https://www.facebook.com/coloraturafan1/videos/702948246791932/


Erkel Színház • 102402019-06-22 15:24:15

Az erkel színházi Álarcosbál széria kimaradt,de volt szerencsém a 3. felvonás 2 képét a facebookon megtalálni .Mivel annyi egymásnak ellentmondó véleményt olvastam megnéztem ,meghallgattam.Tudni kell,hogy maga a mű Verdi életművéből nagyon elől áll a kedvencek listáján .Annyira ,hogy szinta az össze nagy tenorral élőben hallottam Carreras Pavarotti Domingo és számos már külföldi sztárral nem is beszélve a magyar Riccardokról,főként Ilosfalvy  és Simándí vonatkozásábannem nem felejtve B,Nagy Jánost sem.Bár ezeknek az előadásoknak a többi főszereplője sem volt mellékes..Tehát összahasonlítási alap bőven van.



Ami a legjobban tetszettt talán Montanaro vezénylése László Boldizsár nagyon szép hangon kitűnően énekelte Riccardot,mellette a mára nagyon kinőtt Kálmándy Mihály ebben a képben kevés ,de hansúlyyos szerepe is kiemelkedettOscarral sem volt igazán bajom,de aki hallotta Házy Erzsébettel-.mintManon Lescout.ként nem létezik más-Amélia drámai szoprán szerepét éneklő Miksch Adrienn a kettősben tetszett,de a záró fináléban ugyanez nem mondható el.



Mozart énekenőnek titulálni túlzás lenne,mert Mozartot énekelni sem olyan egyszerű SŐT!



Összességéban előítéletek miatt kicsit sajnálom,hogy nem hallottam az egész előadást


Erkel Színház • 101882019-06-12 21:56:59

Attól hogy 6 nyrelven beszél ,még nem biztos,hogy éneklésének kifejezőereje is ilyen intenzív..


Házy Erzsébet művészete és pályája • 44942019-05-31 23:50:25

Pontosan!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67142019-05-22 14:11:20

Kicsit mozog az aztal lába!!



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67052019-05-20 10:41:03

Volna véleményem Pánczél Éváról szóló cikkhez,de rögtön törlésre kerülne,így nem áldozok rá időt a megírására.Egy tény Komóssi Ildikón kívűl még léteznek mezzők a színházban.De Isten útjai kifürkészhetetlenekA miértek pedig miértek maradnak az a véleményemA védelem érvei csak hergelik az ügyészt.Láttuk egy-két nagy kaliberű művész eltüntetését az utóbbi időben.


Erkel Színház • 100442019-05-19 10:57:47

A tegnapi Manon Lescaut rádión hallottam.Nyilván a mikrofonok elhelyezése miett sok minden másképpen szól,mint a helyszínen.Nem szeretném összehasonlítani a múlt előadásaival,csak hangzó benyomásimról írnék.Manon szerepe két hangot kíván.Az első felvonás és a második eleje lírai hangvétellel elénekelhető ,de a szerelemi kettőstől drámainak kell lenni.Általában a z énekesnők nagy részénél vagy az első két felvonás vagy a második kettő megfelelő.Kivétel nagyon kevés volt.Ez érvényes Létay Kiss Gabriellára is.Mindent elénekelt amit kell ,bár magasságai vékonyak és kissé élesek,de rosszabbra számítottam.De hiányzik hangi alakításából a szenvedély.



De Grieux Marcello Giordani-t 1999-ban halllottam először a Puritánok Artúrőjaként akkor elviselhetetlen volt.Aztán pár éve énekelt a május feszten egy fantasztikus Kalafot.Tegnap fantasztikusan énekelt.Nem finomkodott szólt a szép hangja könnyedén véve a nehéz magas hangokat is.56 éves korra   sokan szeretnének ilyern hangállapotban lenni.A többi szereplőről nincs mit írnom,merrt érdektelenek voltak és kevés megszólásukról nem fogok írogatni.A rádió állandóan  Molnár Leventét emlegette,aki Lescaut szerpét elénekelte ...Kórus ,zenekar helyén!Szép opera a Manon Lescaut nem véletlen volt 10 évig első helyen nálam..


Erkel Színház • 100232019-05-18 10:40:34

Magam részéről minden kimarad,nem akarom ezeket a műveket sem megutálni.Meg hallottam is eleget és nem is akármlyn előadásban.



 


Élő közvetítések • 78412019-04-30 21:44:10

Egyszerúen fantasztikus ez a nő.Obraczova óta ilyernm mezzo nem volt illetve nincs az opere életbenBeleértve az összes jelneleg bálványozott mezzót!


Élő közvetítések • 78342019-04-27 20:25:28

Egy nagyszerű Hovanscsina



https://www.youtube.com/watch?v=sHYYw3BLGO4


A díjakról általában • 10572019-04-27 20:08:59

A kérdőjel jogos,bár fogalmam sincs mit töröltek.De nem is nagyon érdekel!.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43422019-04-24 19:26:51

ld 4333



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43382019-04-24 16:07:40

Alekszej Markov nem tenor ,hanem bariton.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43332019-04-22 15:35:56

Alekszej Markovg énekelte tavaly. Riccardot a Müpában előadott Puritánokban  nagyon nagyon jól.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43322019-04-22 15:31:16

így igaz Kalinyina, Atlantov és Mazurok énekelték a főbb szerepeket


Erkel Színház • 99362019-04-22 11:22:06

Egyébkénr nem sokszor énekelte Lolát. 119521 10 04 1952 11 08 1953 01 17



 1956 07 08 1956 07 24 Operaház vendégjátéka a Margiszszigeti Szabadtéti Színpadon


Erkel Színház • 99352019-04-22 10:44:03

Pontosan a kersztmetszet 45 fordulatszámos bakkelit lemezre lészült.az 5o-es évek közepén olyan szuper énekesekkel min a csodás Takács Paula,A nagyszerű Simándy,Fodor János Házy Erzsaébet és Némerh Anna



Bocs .de senki nem állította,hogy nem pályája elején énkelte Lolát,pláne fontos,hogy már akkor is milyen nagyszerű volt


Erkel Színház • 99322019-04-21 17:57:27

Na meg a tehetsége!Már bocs de Sass maniros viselkedését és Házy természetességét egy napon nem lehet említeni.


Erkel Színház • 99302019-04-21 09:19:11

Kár,hogy régi Parasztbecsülket felvételek nincsenek / egy-kép képet leszámitva illetve egy Cavalleia keresztmetszet),mert Házy Erzsébet Lolája bizony tanulmány lehetne minden Lolát éneklő énekesnőnek.Miként lehet 5 percből főszerepet csinálni.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43242019-04-20 15:00:13

Érdekes nekem pont most tetszett jobban,Anno volt szerencsém egy berlini Puritánokban ,mint bel-canto operában kibúzni a teljesírtménye miattMég mindig kissé forszírozottan énekel,de ég és föld az akkor mondjuk 15 ezelőtti énekléséhez képest.


Erkel Színház • 98842019-04-09 08:55:51

Ez a bérletelnevezés egészen undorító.Nem tudom kinek az agyában született meg.Egy ettől egy művész ne lesz jobb,legfaljebb az arca lesz nagyobb ,hangocska nélkül.Értenek ahhoz hogy az embert ,minként távolítsák el még a színház környékéről isEbben az évadban összesen 4 előadáson voltam .Ebből 3 Lammermoori Lucia Gruberova illetve Kolontids Klára miatt a maradék egy kedvenc operám a Gioconda miatt,de azt alig bírtam ki,mert számomra olyan szörnyű volt.



Mivel szereposztásokat nem láttam egyenlőre egyetlen előadás sincs betervezve,ez  azért módosulhat.Sajnos az operaház nagy korszakainak tanuja voltam így a jelenelegi középszer már nem tud becsábítani.


Opernglas, avagy operai távcső... • 202062019-04-05 13:41:48

Mint a tavaszi harmat olyan gyenge a műsor. kb 3 előadás ,ami érdekelne.



 


Edita Gruberova • 30792019-04-02 11:32:12

Interjú Edita Gruberovával az Opera magazin online kiadádsában 2019:



Bocsánat, én 51 éve állok a színpadon”Kell-e, lehet-e újat mondani az élő legendáról, Edita Gruberováról? Szuperlatívuszok sorolása helyett érezzük magunkat kiváltságosnak, hogy februárban két estén újra Budapest vendége volt: egyik legkedvesebb szerepét, Luciát énekelte az Erkel Színházban.Jászay TamásLAMMERMOORI LUCIA KONCERSZERŰ ELŐADÁS, 2014 | Fotó: Nagy Attila25Portré25



Ő sem tud fejből pontos adatot, de a Lammermoori Lucia címszerepét két-száznál többször énekelte a világhírű koloratúr szoprán. „1975-ben debü-táltam vele Grazban, azóta van velem ez a hősnő. Ez majdnem fél évszázad, az ember életének több mint fele. És közben mennyi minden változik: a test, a gondolkodás, mindaz, amit az életről tudok... Ez mind-mind hat a hangra, a kifejezésmódra. Donizetti és Bellini zenéje olyan terep, ahol igazán mindent ki lehet fejezni. Annak idején a tanárom azt mondta, hogy az elő-dök lábnyomai kezdetben túlságosan nagyok, de beléjük lehet nőni. Ma már tudom, hogy a talpam kitölti a lenyomatot.”Gruberova esetében szinte lehetetlen mérleget vonni: az Éj királynője, Zerbi-netta, Anna Bolena, a Roberto DevereuxErzsébetje, megannyi meghatározó szerep. „Erzsébet királynő most különösen közel áll hozzám, a testi adottságaimnak, a saját koromnak leginkább ez a szerep felel meg. De aztán ha hívnak, hogy újra énekeljem Luciát – mint amikor Budapestről kértek, hogy Japánban lépjek fel a magyar produkcióval –, akkor nem tudok ellenállni.”Az énekesnő sosem titkolta, hogy a színrevitelnél fontosabbnak tartja a zenei megvalósítást. Kedvvel beszél az 1978-as, első bécsi Luciájáról, amit lo-gikus, klasszikus rendezésben játszott. „Később, amikor olyasmit kértek tőlem a rendezők, amihez nem volt kedvem, mindig erre az előadásra gondoltam.” – meséli nevetve. „És sok mindent kita-láltak már: volt, hogy egy hatalmas lyuk tátongott a színpadon, amitől nem tudtam az éneklésre koncentrálni. Az új bécsi előadásban a színpadon havazik, önöknél Budapesten pedig esik az eső... Egyszer azt kérték, hogy egy fán adjam elő a duettet Edgardóval, de azt nem vállaltam.” Budapesten 2014-ben koncertszerű produkcióban már énekelte Luciát. 2017-ben a Japánban vendégeskedő Magyar Állami Operaház csapatá-val lépett fel először Szabó Máté új rendezésében, majd 2019 februárjában két estén az Erkelben újra teljes értékű előadásban formálta meg a szerepet. „Japánban a rendező nélkül próbál-tunk, Budapesten már vele együtt, és egyáltalán nem esett nehezemre követnem az utasításait. Én sok min-denre hajlandó vagyok a színpadon, de éneklés közben leginkább állni szere-tek, mint a normális emberek, amikor beszélgetnek egymással. Minden azon múlik, mi játszódik le belül, a többi csak koreográfia. Jobban szeretem a koncertszerű előadásokat, mert ott csak a hangomra hagyatkozhatok. Két négyzetméterem van, ahol az összes érzelmet meg kell tudnom jeleníteni.”Gruberova hosszú pályája során meg-formálta már mások mellett Mozart, Verdi, Massenet, Strauss hősnőit, de valódi otthonra Bellini és Donizetti művei között lelt. „Mozarttal kezdtem, és a mai napig a legnagyobb géniusz-nak tartom őt. Aztán jött a bel canto, és azt éreztem, hogy ezeket a szerepeket nekem írták. Az egész testemmel befogadom ezt a zenét.”A bel canto Gruberova szerint jóval több egy technikánál. Érteni kell a LAMMERMOORI LUCIA, 2019 | Fotó: Nagy AttilaLAMMERMOORI LUCIA - JAPÁN TURNÉ, 2017Fotó: Farkas Péter26Portré26



zene grammatikáját, mondja, és ha emellett a technika is megvan, az még mindig nem elég az érzelmek bemutatásához. „Sokan hiszik, hogy a hang a torokból jön, de ez tévedés: lentről, a hasból kell énekelni! Fiata-labb kolléganők kérnek tőlem taná-csot: megvan a hangjuk, de valahogy mégsem jön elő, amire vágynak. Hát persze, egy házat sem a tetőnél kez-dünk el építeni, hanem az alapoknál. Én egész életemben ezen az épüle-ten dolgoztam... A nőknél negyven körül bekövetkezik egy kisebb krízis. Változik a test, az izomzat, az egész élet. Mindeközben a torokban ott dolgozik a két kis hangszalag, segíteni kell nekik, támogatni kell őket ennyi átalakulás közben. Viszonylag későn ismertem fel az új tanárom segítsé-gével, hogy mi a helyes út: a régi, és a tőle tanult új technikám ötvözésével megértettem a változás lényegét.”De vajon miben áll a bel canto titka? „Vannak énekesek, akik Verdit énekel-nek akkor is, amikor bel cantót adnak elő, és ez helytelen. Vagy ott van Norma, akit Callas óta egy hanggal mélyebben szólaltat meg mindenki, holott Bellini nem ezt írta. Sokáig vártam vele, de én az eredeti hangfek-vésben énekelem. Egyszerűen másho-gyan szól, és ettől minden logikussá válik. Verdi bravúros, persze, de Bellini közelebb áll az élethez: a bel canto egy életstílus.” A két budapesti fellépés között beszél-gettünk, így az első, tomboló sikerű előadás tapasztalatairól is kérdeztem. „A magyar közönség az egyik legjobb a világon. És ez nem csak frázis, érzem az energiáikat. A kadenciánál létrejön a nagy csönd is: »Most megvagytok, mehetünk tovább!« Lucia kadenciá-jánál teljesen jelen kell lenni fejben is: bocsánat, de én már 51 éve állok a színpadon, és higgye el, ennyi idő után ez a rész átkozottul nehéz! Azt szoktam mondogatni: »Édes Iste-nem, segíts meg! Ha sikerül, boldog leszek, de ha nem megy, akkor tudni fogom, hogy ennyi volt.« Szerencsére Isten szeret engem, és megengedi, hogy elénekeljem a kadenciát. Ez pedig őrületes örömet ad. Valóságos adrenalinbomba.”A kivételes estét vajon kivételes órák előzik meg? „A fellépés napján legszívesebben kifutnék a világból. A délelőtt borzalmas, de amíg fiatal az ember, van tennivalója: elvinni a gyerekeket az iskolába, bevásárolni. És bár ma már csak magammal kell foglalkoznom, ma is ott a kérdés: mi szükség van erre? Délután gyorsab-ban telik az idő, és mire színpadra lépek, minden rendben van. Előadás után visszamegyek a hotelbe, ahol képtelen vagyok elaludni, hajnalig nyomkodom a tévé távirányítóját, annyi energiával tölt fel az előadás.”Zárásképp arról kérdeztem Edita Gruberovát, mit tart legkomolyabb szakmai sikerének. „Mindennél job-ban vágytam arra, hogy Salzburgban énekelhessem az Éj királynőjét, és megkaptam. Csodálatos volt, amikor Zerbinettát formáltam meg, szintén Salzburgban, Karl Böhm irányításával. Újabb csúcspont volt a Traviata Carlos Kleiber mellett. Nagy ajándék volt Jean-Pierre Ponnelle-lel dolgozni a Manonban. Meg persze ott van Lucia, akivel utoljára talán épp önöknél, Bu-dapesten volt lehetőségem találkozni. Nehéz ezt abbahagyni, de muszáj lesz. Az éneklés nekünk olyan, mint a kábítószer. De ugyanakkor gyógyszer is: egy zürichi rajongóm sok évvel ezelőtt súlyos beteg lett, és megírta, hogy rengeteget segített neki, hogy a lemezeimet hallgatta. Egyébként tud-ja, mi akartam lenni 13-14 éves korom körül, amikor pályát kellett választani? Sokat betegeskedtem, ezért biztos voltam benne, hogy ápolónő leszek. Aztán jött a plébános, és közölte, hogy muszáj énekelnem. A folytatást ismeri. És mindenen túl, azt hiszem, valahol mégis ápolónő lettem, aki képes a zenével segíteni...” 



 


Kolonits Klára • 10882019-04-02 11:18:10

Sajnálatos,,hogy az Opera magazin már csak online érhető el.Érdemes elolvasni beatrrice által már ajánlott két nagyszerűriportot az egyiket ide is linkelem Kolonits Klára:



Öt év után, másodszor nyerte el tavaly nyáron a Magyar Állami Operaház Kamaraénekese címet a huszonöt éve a pályán lévő Kolonits Klára. Az énekművész kalandként éli meg, hogy akár szélsőséges figurák bőrébe bújhat, és nem esik nehezére ki-lépni a szerepből a függöny legördülte után. Zsiray-Rummer Zoltán„Felelősséget is jelent a kamaraénekesi cím, nem csak dicsőséget. Számíthatok arra, hogy a társulat, főleg a fiatalabb kollégák, figyelemmel kísérik a pálya-futásomat, tehát egyfajta mintaként jelenek meg akaratlanul is” – vallja a szoprán. Számára a jó és előrevivő szerepek, a nagyszerű muzsikusokkal, rendezőkkel folytatott kemény munka jelenti a legnagyobb kitüntetést, hiszen ezek biztosítják a fejlődést. „Ugyanakkor a szakmai díjak és elismerések adhatnak új lendületet, és egyfajta láttamozását az elvégzett feladataimnak” – teszi hoz-zá. A drámai koloratúrszoprán intenzív munkával töltötte a telet: december legvégétől két hónap alatt előbb A denevér, majd A hugenották, utána pedig a Lammermoori Lucia szériájában énekelt. Kérdésünkre, hogy miként készül fel egy-egy ilyen sűrű időszakra, azt mondja: fontos, hogy fejben mindig kitűzzön egy új célt, mit is akar az adott időszakban elérni a figurával. Míg egy premier rendkívüli feszültségekkel jár, ilyenkor, amikor újból elővesz egy-egy szólamot, már nem csak a hangi telje-sítményre és a figura „életre keltésére” koncentrál, hanem a szerepben el is tud mélyedni, az alakítás pedig egyre finomodhat.De természetesen továbbra is a hangi megvalósítás a legfontosabb: Kolonits Klára a vokális felkészülést ahhoz hasonlítja, mint amikor a sportolók egy nagyobb verseny előtt edzőtáborba A repülésgyönyörűségeLAMMERMOORI LUCIA | Fotó: Rákossy Péter22Portré



vonulnak. „Mivel Valois Margit ritkán fordul elő a repertoárban, szinte újból a nulláról kellett felépítenem a mos-tani szériához. A budapesti Opera a Lammermoori Luciát az ősváltozatban játssza, amelyben más, magasabb a hangfekvés, ezért komoly kihívást jelent” – mutat rá.Az elmélyülésben segíti, hogy a törté-nelem és az irodalom közel áll hozzá. Valois Margit alakjának megformálá-sához például – aki történelmi, létező személy volt –, különböző forrásokból tájékozódott. Többek közt Alexandre Dumas Margot királyné című regényéből merített, hogy a szerep rövidsége elle-nére is hús-vér, vágyakkal és érzelmek-kel teli nőalak legyen. A színészi munka nem valamiféle leküzdendő nehézség számára, inkább vágyott lehetőség, és izgalmas kérdés, hogy miként lehet egy figurát sokszor, sokféleképpen eljátszani. Rengeteget tanul az Operabe-avató-sorozatból, ami immár a Hatszín Teátrumban zajlik, és amelyet férjével, Dinyés Dániel karmesterrel és Göttinger Pállal visz (korábban Ascher Tamás is közreműködött ezeken az esteken). Itt talált rá arra a belső lazaságra, amin be-lül az erős testi tudatosság és a szellemi asszociációk sorozata is megjelenik. „Az évek múltával egyre jobban hiszek a takarékos gesztusrendszerben, abban, hogy kevés, de pontos mozdulatokkal jelenjek meg a színpadon. Bár nekem ez nagy kihívás, mert az életben izgő-moz-gó személyiség vagyok” – magyarázza. Az idő múlása egy-egy karakterben érdekes jelenség Kolonits Klára szerint. „Ahogy változik az ember, a hangja, a teste, a lelke, úgy más és más érdekli vokálisan és színészileg is az adott szólamból. Ez a megtett út az igazán érdekes a pályán. Egy szerepnek mindig meg kell őriznie a rugalmasságát, mert ettől lesz lélegző a figura” – mondja. Különösen felvillanyozó a számára, ha egy operai alakot több rendezésben, hosszú évekig alakíthat, így mód nyílik a kísérletezésre is. Nagyon fontos, hogy megtalálja a kulcsot hozzájuk: mint elmeséli, a Lammermoori Luciában már hamar felfedezte, hogy a gyermekké válás, az egyszerűség és tisztaság festi le legjobban a lélek és az elme megha-sadását. A királynéként és szerelmesként egyaránt sebzett Valois Margit összetett sértettségét, vagy A denevér Rosalin-dájának kettős érzelmeit nagy munka hitelesen ábrázolni, de ez a legnagyobb cél számára.Ami az operettet illeti, bár sokan lesaj-nálják a műfajt, az énekművész szerint ez téves meglátás. Ő maga három A DENEVÉR | Fotó: Berecz ValterPortré23



évig énekelt primadonnaszerepeket a Budapesti Operettszínházban, és mint elmondja, valóban mások a vokális kihí-vások. A bel canto kifinomultságát nem igényli a műfaj, de ez igaz az operairo-dalom nagy részére is. „Viszont azonnali hatást kell elérni, mert ahogy a prima-donna elénekli a belépőjét a színpadon, az ott ülő közönség már eldöntötte, hogy szereti-e őt vagy sem, míg az operában hosszabb idő alatt nyerhető meg a hallgatóság” – fűzi hozzá.Az énekművészt megkérdeztük a lelki teherről is, arról, hogy például a tragikus sorsú Lammermoori Lucia megformálása után milyen érzés ke-ríti hatalmába, amikor lemegy a szín-padról. „Vannak olyan operaénekesek, akik egy-egy estén nehezebben teszik le a szerepet, nálam azonban viszonylag könnyen megy. Szakmai kérdések persze foglalkoztatnak az előadás után, de ezek a karakterek fiktív személyiségek, és nem hagynak nyomot a civil életemen. Annál gyakoribb, hogy az egy-egy élet-szakaszban az engem foglalkoztató nagy életkérdések beleszüremked-nek ezekbe az operai alakokba, és ezek bőrébe bújva egyfajta terápiás játékként megpróbálnak megoldód-ni” – magyarázza. Szavai szerint a pályája azért haladt ebbe az irányba, mert szeret több életet végigélni, más sorsokba belebújni, válaszokat találni, döntéseket megélni, és minél szélsőségesebb egy figura, annál iz-galmasabb mindez. „Egy-egy előadás óriási energiákat szabadít fel bennem. A játék, a zene síkjában való létezés, a repülés gyönyörűsége, ahogyan egy-szer Latinovits Zoltán megfogalmaz-ta, az elérhető emberi örömforrások közt is az egyik legnagyobb” – vallja az énekművész. oA HUGENOTTÁK | Fotó: Csibi SzilviaPortré24



 


Élő közvetítések • 77922019-03-30 22:07:56

HÚ ,de jó előadása volt.Nem szeretem aíNyugat lányát,de most közelebb kerülterm hozzá Kitűnő volt a tenor és a bariton .Minnie szerepébem pefdig Anja Kampe fantasztikus Nagyon jó volt a zeneker és a kisebb szerepek alakítói is.


Erkel Színház • 98312019-03-27 14:51:34

Mi az ,hoghogy aCorellinek nem volt magas C-je.?Taláűn meg kellene hallgatni néhény  felvételét,De már látom kiettetk példákat ezzel nem kell bajlódnom.


Erkel Színház • 98122019-03-26 12:43:36

Akkor szívesen ajánlok Önnek egy ,két valóban nagyszerű Gioconda előadástNekem elég volt egyszer is lévén egyik kedvenc operám.


Élő közvetítések • 77872019-03-24 12:11:18

jav:



Paolo Rumetz öreg Alfio bácsiként


Élő közvetítések • 77852019-03-24 11:16:14

A két mű kedvenc operáim kötzé tartozik..Azonban főleg a Cavalleriával volt bajom.Garanca ,aki számos nem verista szerepben bemutatta művészetét,általában jól.Hát ez most nem jött össze.Santuzza alakítása olíyan messze volt az egyéniségétől ,mint ide Lacháza.Minden hangot kiénekelt,de semmi érzelem sehol.A Tenor Y.Lee viszont nagyszerű voltA bariton újabban bécsben sokat foglalkoztatott  Paolo Rumetz öreg Tonio bácsiként ősz hajjal énekelte a szereoet és rögtön érthetővé vált,hogy Lola kifelé kacsingat.A Bajazzók talán ,jobbra sikeredett.F Sartori rendkívűl előnytelen megjelenése ellenére kitűnő Canio volt Marina Rebeka szép és jól éneklő Neddát produkált és jó volt a Silviót éneklő Orhán Ydis is.Tonio szerepében Georg Petean csak azt jutatta essembe,hogy jó az impressariója,.Hogy ezzel a hanggal,miként lehet nagy házakban főszerepeket énekli számora elképzelheteten.Mint a következő Macbeth ugyancsasak A STOP.ban.Zenekar énekkar szokott színvonal.Véleményem nem a hangfelvétel alapján íródott ki kell hangsúlyoznom.


Élő közvetítések • 77842019-03-24 10:45:09

Aleksandrs Antonenko helíyett Gregory Kunde volt a nagyszerű Sámson.


Kossuth-díj • 14232019-03-18 14:27:47

Nem éppen haldoklóval történt.Mik nem jutnak egyesek eszébe.Lehet más nem tetszett és nem a Művésznő.



 


Giuseppe Verdi • 13872019-03-18 14:24:08

Na ez az Aida biztosan kimarad



 



 


Kossuth-díj • 14182019-03-17 20:35:13

Öregnek ,öreg vagyok, de sajnos 1956 előtti idő ről még csak a szüleim tudnának nahgyon sok rosszat írni.Valóban nem írt dárumot,de,hogy akkor már lehetettmenni könnyebben,amikor Házy mehetett.Persze 1968 után,addig mint írtam még Sopronba sem csak engedéllyel.


Élő közvetítések • 77722019-03-17 09:22:52

Nem szeretem mű,de nem volt rossz előadás.SŐt!


Kossuth-díj • 14112019-03-17 09:19:34

Hát 1965 bizony nem is a gulyás kommunizmus ideje volt.Még Sopronba is osztálykirándulásra határsáv belépővel lehetett csak menni.


A díjakról általában • 10542019-03-16 21:05:12
Kossuth-díj • 13812019-03-16 09:46:25

Valóbn elkerülte a figyelmem!


Kossuth-díj • 13802019-03-16 09:43:56

Úgy mellékesen Házy Erzsébet a legvadabb komcsi időben Ausztriában megcsinálta a a Cigánybáró filmet később a Marica grófnőt. és évekifg vendégszerepelét a Teater an der Wienben


Kossuth-díj • 13792019-03-16 09:39:24

Itt is vannak olyanok,akik más név mögé bújnak és osztják az észt!


Kossuth-díj • 13662019-03-15 21:00:36

Na meg München.Egyébként így igaz.


Kossuth-díj • 13632019-03-15 18:03:02

Szívesen olvasom a felsorolást!Egyet tudok Bellini Beatrice diTeada Palermoban. Egyébként itthon tényleg minden lényeges baritonszerepet elénekelt.Egyébként az az igazságos,hogy azért adjanak díjat,amit itthonptoduláűl a művész.A külföldiért megkapja a megfelelő  gázsit.



 


Kossuth-díj • 13472019-03-14 10:58:53

Tudomásul vessszük,hogy nagyon nagy éneklesnő,de még nagyobb lenne,ha emberként is az lett volna,Mert erről is lehetne anekdotázni.Bár nem hiszem,hogy jeleneleg jobb Giocondát valaki el tud énekelni,mint tette Marton Éva .Bécsben  pár éve még lett volna elképzelésem,de ma már  azt is elfújta a szél.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615112019-03-12 08:44:58

Mivel a Kossuth díjat igazából még működő énekesek karmesterek szokták kapni.



Talán odaítélném Kolonits Klárának!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615102019-03-12 08:42:13

Ezek a képek mind megjelentek a még



 kis alakú Film Színház Muzsikában nevekkel foglalkozásokkal egyetemben. .


Callas • 4472019-03-07 21:11:08
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42472019-03-05 10:25:32

De legalább  elfogiulatlannak tűnik.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66992019-03-02 16:07:42

És még egy valami,amit mindenkinek a fantáziájára bízok!



 


Erkel Színház • 97372019-03-02 14:21:34

Kár Boncsér Gergelyért.Ma koncert ,honap Gioconda .És ma sem egy olyan áriát választ ,ami neki való,,hanem Enzo románcátEz a torok teljesen alakalmatlan a szerepre.


Edita Gruberova • 30762019-03-02 14:19:17

Na itt azért az életért való küzelemről nam volt szó.Aki ilyen örülési jelenetet produkál az nem az életéért küzd.Operavilág megint mondani akart valamit.



 


Erkel Színház • 97312019-03-02 11:13:31

Ideje volna befejezni  a Giconda című opera ekézését.Nem azzal van probléma,Hanem azzal,hogy jelenleg nincsenek oylan hangok az operáben ,akiktőll maradéktalanul azt halljuk,amit a zeneszerző megírt.A csúcspontokon  eltűnik a legtöbb esetben a hang.Ezt az operát 5 évvel ezelőtt kellett volna bemutatni,amikor rendelkezésre álltak megefelelő hangok,akik a darab verista jellegét is közvetíteni tudták volna.Igazi énekes opera nagy áriákkal, duettekkel együttesekkel.látványos táncbetéttel.Ha mást nem de javasolni tudom Callas korábbi Gioconda felvételét,vagy videón a Scotto ,Pavarotti Toczyska felvételt vagy a bécsi marton évásat. Lemezen pedig számtalan élőt.Tebaldi Corelli, Suliotis Tucker R Elias,Cerquetti De l Monaco Simionato,Caballe Baltsa Pavarottival és akkor megtudják ,hogy milyen nagyszerű igazi operazene  a Gioconda.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42432019-03-01 13:02:23

Szegény Peretyátkó.Minden hozzáértő??? lehúzza ,ahogy csak lehet.Azért valamiért csak csinált egy karriert,vagy Öt is a szépsége vitte előre ,mint állítólag Jonas Kaufmannt?.Röhej .talán az itészek kevésbé legyenek elfogultak!!!Egyeseket  a facebookon mát írányadóknak neveznek.Csak sajnos az irány a pokolba vezet és nem  mennyországba!


Erkel Színház • 97152019-02-28 22:16:11

ZTeljes mértékben egyetértek a leírtakkall .Noha nekem egyik kedvenc oprerám ha most hallom először nem lenne az az tutiNekem sok volt a kiabálás a magas hangokon és szép éneklések helyeztt kiscir dögösebb lett volna igazi.Bár a cíymszereplő iilletve ÍEnzo akkor sem jött volna be.Unalmas vizirevű jelentős húzásokkal és megioldatlan véggel.Mi történt Giocondával ,aki bár eléneklete a méregáriát élve maradt és ölte meg nem magát hanem Barnabát..A végén persze örült mint általánam mindneki mindenkinek.Én kevésbé,fde ez lényegtelen



 


modern eszement rendezesek • 2682019-02-24 14:05:11

Sajnos ilyern lumpen ízlésem van..Persze a zenéje nagyszerű, parádés szerepek sora.Igen a történet elég zavaros,de nem ez az egyetlem opera ahol történnek furcsa dolgok.Tény a művet nem élő előadások alpján szerettem meg,hanem pazar pontosan a helyén levő énekesek interpretálásábanA jelen előadásról nem tudok nyilatkozni,mert még előtte vagyok,Bár ,amit hallottam róla nem túl biztató.


Élő közvetítések • 77272019-02-17 22:25:02

Na ilyen Toscárt is régen láttam,hallorttamBeczala mindnent vitt csodás levélária után nagy tombolás ezért még szebben megismételte az áriát.Radvanovsky fantasztikus Tosca volr.MMinden magas hang a helyén.Elképesztően énekelt.Hamson akitől semmit nem várta,m  nagyon jó volt.nem szeretem hang de jól énekeltAki teherti nézze meg ,mert érdemes



 


Erkel Színház • 96712019-02-11 23:43:56

Hát azért Sonja Ganassi kicsi egészen már,korunk legjobb belcanrto mezzoja.Sajnos ezt a produkciót nem láttam ,errtg nem kívántam egy régi emlékem tönkretenni- gondolok most AgneBaltsa Izabelllájára az énekesnő fanatasztikus komikai vénájáraés hangjára


Erkel Színház • 96682019-02-11 16:01:46

Kedves Edmond Dantes semmiféle puccparadé nem volt.Egyébkénr t bérletes előadás voltAz összes Lucia bérletes.Igen sokan tudtuk  Gruberova életkorát,de hangi állapotáról nem kellett vitatkozni,mert,akiknek annyíi élményít nyújtott évztizedek során azeazt az egy ,két hangot fcigyelmen kívűl hgyta. elfelejtették.Ő a közönséget meg tudta fogni, akkor is ha  egyedül volt ,amikor duettet énekelt.Szomorú.hogy amikor két viláűgszinvonalú Lucia énekel nincs egy elfogadható Edgardo mellettük.Belehallgattam a bécsi új Luciába .Hiába Peretyatko és Flórez sehol sincsenek.


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Hotzi Mátyás (cselló), Jenei Erzsébet (hárfa)
"Hangulatkoncert"
J.S. BACH: Olasz koncert, BWV 971 - I. tétel
LISZT: Desz-dúr consolation
PHILIPPE MERSANT: Bamyan
RENIÉ: Legenda
KODÁLY: Szólószonáta gordonkára, op. 8 - I. tétel
LIGETI: Csellószonáta
DEBUSSY: Beau Soir (Szép este)

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A nyugat lánya

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Vajda Gergely
CSAJKOVSZKIJ: 4. (G-dúr) szvit, op. 61 („Mozartiana”)
USZTVOLSZKAJA: 1. szimfonikus költemény
MOZART: 41. (C-dúr) szimfónia, K. 551 („Jupiter”)

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Sümegi Eszter, Gál Erika, Fekete Attila, Palerdi András
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara és Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
Vezényel: José Cura
VERDI: Requiem

19:30 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Erdődy Kamarazenekar
koncertmester: Szefcsik Zsolt
LAKS: Sinfonietta
RÓZSA: Concerto vonószenekarra, op. 17
GYÖNGYÖSI LEVENTE: III. divertimento - ősbemutató
ORBÁN GYÖRGY: Sopra canti diversi
KILAR: Orawa

19:30 : Budapest
Belvárosi Főplébániatemplom

Szokos Augusztin (csembaló), Paulik László (hegedű), Szabó Zsolt (viola da gamba)
Culliford-koncertek No.2 - "To the Apollo Society"
Michael Christian Festing, Richard Jones, John Stanley, John Playford és Pieter Hellendaal művei
A mai nap
született:
1873 • Egisto Tango, karmester († 1951)
1958 • Tony Lakatos, jazz-muzsikus
elhunyt:
1868 • Gioacchino Rossini, zeneszerző (sz. 1792)
1988 • Doráti Antal, karmester (sz. 1906)
1989 • Lakatos Gabriella, balett-táncos (sz. 1927)