vissza a cimoldalra
2018-02-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3946)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60480)
Kedvenc előadók (2820)
Társművészetek (1232)
Milyen zenét hallgatsz most? (24995)
Haladjunk tovább... (207)
Momus társalgó (6308)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11226)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (3527)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2612)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4192)
Jonas Kaufmann (2171)
Ilosfalvy Róbert (792)
Simándy József - az örök tenor (517)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1205)
Élő közvetítések (6924)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (630)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1322)
Franz Schmidt (3063)
Pantheon (2181)
Palcsó Sándor (203)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (640)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6520)
Komlóssy Erzsébet (35)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: telramund
Leírás:
Honlap:
   


telramund (5785 hozzászólás)
 
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 39442018-02-24 10:55:33

A köhögés,netán annak hulláma általában stress alapú.Létrejöhet unalom talaján,a résztvevő szereplők miatti izgulás  vagy nagy feszültséget okozó produkció levezetésére.9o %-ban semmi köze a megfázáshoz,hurutokhoz!


Operett, mint színpadi műfaj • 35232018-02-24 10:50:48

Ez a Sybill a beharangozás alapján eléggé szörnyű!


Jonas Kaufmann • 21652018-02-23 07:50:59

Bár nem vagyok egy dal-fun és a tegnapi este után sem leszek az!DE!.Hugo Wolf ritkán előadott Olasz daloskönyve ( nem hiszem , hogy a nézőtéren ülök között akadt tíz ember ,aki eddig hallott róla.-érdemben ) jó és kevésbé ,jó dalaival azonban egy hónap alatt  tízezrekhez jutott el.Egy hónap alatt tízenvalahány koncert (az utolsó holnap Barcelonában),amihez 3 ember Diana Damrau, Jonas Kaufmann és Helmut Deutsch ,mint kíváló kíséret hallatlan teherbírása kellett.46 dal hangzott el két naponként Európa különböző nagyvárosaiban.Már az tiszteletreméltó,.hogy mindez kotta nélkül,mini színházi formában történt.Mint olvastam a mű nem egy szabályos dalciklus.A három művész maga alakította ki Deutsch írányításával, ki melyik ,dalt énekli,milyen a sorrend,mit énekelnek egyedül ,mit ketten.Ebből született egy csodás műsor és,ha nem olvasom,amit írtam fel sem tűnt volna,hogy a szerző nem így (sorrend)komponálta meg.



 Nem tudtam elképzelni ,hogy a két művész ennyire egymásra tudjon hangolódni és éneklési perfekciájuk minden oldalát bemutassák.Damrau kicsit keményebb,németes hangját olyan könnyedén kezelte és állította a kifejezés szolgálatába,hogy csak hallgattam,hallgattam.Jonas Kaufmann pedig gyönyörű hangja minden bravúrját bevetette és a dalok maximális szinte szavankénti értelmezését kifejezte,játékkal reagálta és együtt tökéletes párost alkottak.Semmi operai manír egyik énekesnél sem.Deutsch. .kíséretére pedig nincsenek szavak Hugo Wolf 46 dala megfogta a közönséget és a második részre a „stress”köhögések is abbamaradtak.Nagy este volt!Remélhetőleg valamelyik városban készült erről a lélegzetelállító produkcióról videófelvétel,mert csak a zenei megszólaltatás nem közvetíti ennek a szenzációs estének a teljességét,ezt látni is kell!



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 39342018-02-23 07:43:39

Bár nem vagyok egy dal-fun és a tegnapi este után sem leszek az!.DE!Hugo Wolf ritkán előadott Olasz daloskönyve ( nem hiszem , hogy a nézőtéren ülök között akadt tíz ember ,aki eddig hallott róla.-érdemben ) jó és kevésbé ,jó dalaival azonban egy hónap alatt  tízezrekhez jutott el.Egy hónap alatt tízenvalahány koncert (az utolsó holnap Barcelonában),amihez 3 ember Diana Damrau, Jonas Kaufmann és Helmut Deutsch ,mint kíváló kíséret hallatlan teherbírása kellett.46 dal hangzott el két naponként Európa különböző nagyvárosaiban.Már az tiszteletreméltó,.hogy mindez kotta nélkül,mini színházi formában történt.Mint olvastam a mű nem egy szabályos dalciklus.A három művész maga alakította ki Deutsch írányításával, ki melyik ,dalt énekli,milyen a sorrend,mit énekelnek egyedül ,mit ketten.Ebből született egy csodás műsor és,ha nem olvasom,amit írtam fel sem tűnt volna,hogy a szerző nem így (sorrend)komponálta meg.



 Nem tudtam elképzelni ,hogy a két művész ennyire egymásra tudjon hangolódni és éneklési perfekciájuk minden oldalát bemutassák.Damrau kicsit keményebb,németes hangját olyan könnyedén kezelte és állította a kifejezés szolgálatába,hogy csak hallgattam,hallgattam.Jonas Kaufmann pedig gyönyörű hangja minden bravúrját bevetette és a dalok maximális szinte szavankénti értelmezését kifejezte,játékkal reagálta és együtt tökéletes párost alkottak.Semmi operai manír egyik énekesnél sem.Deutsch. .kíséretére pedig nincsenek szavak Hugo Wolf 46 dala megfogta a közönséget és a második részre a „stress”köhögések is abbamaradtak.Nagy este volt!Remélhetőleg valamelyik városban készült erről a lélegzetelállító produkcióról videófelvétel,mert csak a zenei megszólaltatás nem közvetíti ennek a szenzációs estének a teljességét,ezt látni is kell!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29192018-02-20 13:15:39

Netrebko lemondta a párizsi 3 Traviatát vírus fertőzés miatt.Marina Rebeka énekel helyette.Így scalabeli Violettákkal elvált a szereptől.(Mellesleg Párizsban már többször lemondott pl Il trovatore.)


Erkel Színház • 88642018-02-16 13:16:25

Mindenki megnyugodhat.Van már szereposztás!Valószínű névcsere miatt nem lehetett olvasi a szereplők nevét.Fekete Attila lesz Cavaradossi.


Erkel Színház • 88632018-02-16 13:13:43

A valódi és álneveken íródottaknak úgy tűnik csak egy a célja.!(Senki ne gondolja,hogy a kórus- művészek sajnálata).És bár nem kötelező,de nagyon uncsi lesz még 5 évig ezt olvasni.


Minden, ami nem opera... • 4372018-02-09 12:29:36

Teljesen igaza van Simándynak.Igenis tellítődni lehet évtizedek során,főként ,ha a művészeten kívűl egyéb tényezőket is beenged az ember a zene mellett.Tudnék erről mesélni.Persze az okok zenén kívűli történések.Nem mind arany ,ami fénylik és nem minden ember az akinek hiszem,hiszik a színpadon.Én mindenkinek csak azt tudom ajánlani,hogy válassza ketté a dolgot és akkor nem éri kudarc!Kivétel persze akad ,de rém kevés.


Jonas Kaufmann • 21602018-02-06 20:04:49

Ott leszünk,mert  ezek a dalok nagyok jók és Kaufmann ,Damrauval fantasztikus párost alkot.Alig várom!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29152018-02-06 20:01:59

Kolonits Klára per pillanat a világ legjobb koloratúrja.Írom ezt úgy ,hogy ismerem alaposan a felhozatalt.Technikájával,ami maga a tökéletesség közvetíti a lírát és a drámát egyaránt . Ott a csodás hangszíne,ragyogó megjelenése és a rendkívűl széles paletta ,amivel megajándékozza közönségét.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29142018-02-06 19:52:30

Akkor bizonyára szereti Paccini Maria Tudor című operáját is!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29112018-02-06 15:44:34

Nem azt írtam, hogy vérbeli koloratúr volt,hanem hogy koloratur szerepeket énekelt .a magas C-je pedig jelenleg is bombabiztos!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29062018-02-06 13:07:30

Miért ne lettek volna meg a magasságai,hiszem koloratúr szerepeket énekelt.A magas regisztere az egyetlen ,ami biztos pont napjainkban .A közép-lágéja nem jó már most sem és hogy nagyobb legyen rendesen sötétit is,de hátulról szól.Ettől függetlenül nem kellene sem Turandotot sem Abigailt énekelnie


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29002018-02-06 08:48:30

Posted By: Francisco Salazar January 31, 2018



Anna Netrebko Confirms New Roles



Anna Netrebko has confirmed she will be performing “La Forza del Destino” at the Covent Garden under Antonio Pappano



The soprano noted in a recent interview with Opera di Voci that while she believes the role is for a spinto soprano, Pappano convinced her to do it. In the interview, Netrebko also noted that she was thinking of doing “Don Carlo” but was waiting because she believed the role of Elisabetta needed a bigger sound.



Other roles she revealed included Abigaille in “Nabucco,” the title role of “Turandot” and Amelia in “Un Ballo in Maschera.”



When asked about returning to Wagner, the soprano confirmed she would sing Elsa once more in Bayreuth but did not plan on singing anymore Wagner. As for the Bel Canto repertoire, she noted that “Anna Bolena” was a voice wrecker and would not complete the Tudor cycle.



She also said that while Tosca is not her favorite role, there are contracts to sing the role all over the world



Anna Netrebko has confirmed she will be performing “La Forza del Destino” at the Covent Garden under Antonio Pappano.



The soprano noted in a recent interview with Opera di Voci that while she believes the role is for a spinto soprano, Pappano convinced her to do it. In the interview, Netrebko also noted that she was thinking of doing “Don Carlo” but was waiting because she believed the role of Elisabetta needed a bigger sound.



Other roles she revealed included Abigaille in “Nabucco,” the title role of “Turandot” and Amelia in “Un Ballo in Maschera.”



When asked about returning to Wagner, the soprano confirmed she would sing Elsa once more in Bayreuth but did not plan on singing anymore Wagner. As for the Bel Canto repertoire, she noted that “Anna Bolena” was a voice wrecker and would not complete the Tudor cycle.



She also said that while Tosca is not her favorite role, there are contracts to sing the role all over the world


Erkel Színház • 88322018-02-05 08:22:24

Talán olvassa el az Élő közvetítések című topic 6757-es beírását 2017.12.16-án


Erkel Színház • 88312018-02-05 08:11:41

Igen kedves Iva álmodta,mert ezt a szóösszetételt nem írtam soha ,mert nem használom.Örömmel veszem mindenki számonkérését,hogy miért írok mást mint korábban .Egyszerű az eset.Változik a megítélés,mert esetleg változott az énekes.Soha nem írtam, hogy az említett név súlyos olasz basszus.De kultúrált énekes.Hogy nem tud üvölteni,mint a hiányolt másik más kérdés.Neveket nem írok,mert bár tegnap sem írtam mégis megfenyegettek-nem is akárki,hogy a rendőrséghez fordul zaklatásért.Ugyebár ez már a röhej kategóriája.A Főigazgatót lehet  ócsárolni egyeseknek és a szopránt lehúzni,de nekem nem lehet vélemlényem más,mert a Momus elit(????) beíróinak nem tetszik.Teszek rá kinek mi a véleménye,ha nem tetszik át kell ugrani a beírásaim.Állítrólag a Momus egy szabad fórum!De csak egyeseknek.Az évek során itt írányadók véleménye számít.Mert ők mindent pontosan  tudnak, hallanak.Na ez a nagy tévedés.Remélem még törlés előtt el tudja olvasni az Önnek szánt soraimat.Bizony változnak az idők, változnak a megítélések ,mert a jóról is kederülhet hogy rossz és a rosszról is kevésbé az.Ilyen egyszerű.Fog itt még keményebb dolgokat is olvasni és az ellenkezőjét a korábbiaknak,mert semmi sem örök.


Erkel Színház • 88222018-02-04 11:54:33

Most nem erről van szó.Végül is ez egy zenei,sőt opera topic!Valóban  nagyon szép zene a Boccanegra.



 


Erkel Színház • 88202018-02-04 11:41:22

Nyugodtan olvass ,amit akarsz.Undorító,hogy itt bizonyos énekesek állandóan szapulva vannak mások pedig az egekbe emelve,mert kapcsolatrendszer működik.



Aztán olvasd el még egyszer a beírásom!


Erkel Színház • 88162018-02-04 10:05:41

Úgy tűnik,hogy minden arról szól,hogy hogy milyen szörnyű az operaház vezetőségének a szereposztó tevékenysége.Ez részben igaz is.De ki énekelte volna Fiescot,ha Palerdi nem vállalja?Elmarad az előadás.Kik vannak még a házban akik elénekelhetik a szerepet .Akire hivatkoznak kis szerepben nem állta meg a múltkor helyét,akkor majd évek óta nem énekelt szerepben excaláll?Aztán soroljunk fel női neveket ,akik alkalmasak még Amélia Grimaldi elénekelésére?A Bretz nóta is unalmas:!Tény nem  súlyos basszus,de nem is bariton. Külföldön megfelel csak itthon egyesek ágálnak ellene (Jól tudni milyen okból)Az első beírás az előadással kapcsolatban reálisnak tűnt.De utána már a zsigeri utálat következik.Nem csak a szereposztások de sajnos  egyes hozzászólók írásai is vezéreltek-érezni rajtuk a hátszelet.Ha annyira nem tetszik valami nem kell elmenni.


Erkel Színház • 88072018-02-03 15:34:54

Tegnap legalább volt egy hang.Ma egy sem lesz.Ki is marad  és maradt pedig még jegyem is volt a tegnapira.Pluszként még kedvelem is a Boccanegrát.De az opera társas múfaj(Az emberi hang című nem )Aztán annyi szép előadást hallottam   minek ábránduljak ki ebből is.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 65072018-01-31 14:54:06

Mindennek megvan az oka!Előbb kell gondolkozni aztán cselekedni.Minden érának megvannak a kedvencei.Minden művésznek a maga rajongói.Az ügyesebbeknek még a saját kritikusai is (pl: D.L. Moldován ,Ercse vonatkozásában)Sokat olvasva a Momust minden kiderül mi miért is van illetve miért működik úgy ahogy.Ugye tetszenek érteni?


Élő közvetítések • 68732018-01-30 20:03:10

Most van egy pici időm a tegnapi bécsi Carmenről beszámolni.Kezdeti idegenkedésem felvonásról, felvonásra változott Margarita Gritskova Carmenjét hallva,míg a 4. felvonásban teljesen lenyügözött.Nagyszerű megjelenés és alt mélységei,ragyogó magasságai nagy jővőt mutatnak.Nem is emlékszem mikor hallottam olyan Carment ,akinek alt hangja volt.Beczala egy nagyon nekivaló szerepben parádézott.Nagyon tetszett.A figura is illik rá. Carlos Alvarez még mindig nagyszerű-úgy tűnik hosszú ideig tartó hangi válságát  végleg kiheverte.Micaelát Olga Bezsmerta nagyszerűen énekelte-sajnos magát a szerepet ki nem állhatom-hiába fontos a cselekmény szempontjából.Aki nem tetszett a karmester.Többször nem ment  az énekesek után és sajnos a kóruson is az unottság hallatszott.Természetesen mindez az én véleményem nem kell egyetérteni.Hátha lesz valaki ,aki ír ezzel az előadással kapcsolatban?.


Élő közvetítések • 68692018-01-30 09:26:38

Nem volt ez a metes Tosca olyan borzalmas,mint gondoltam .Csodálatos diszletek a jelmezek sem rosszak.A 3 főszereplő is kitett magáért.Részletekbe nem megyek bele,mert sem vitázni,sem okoskodást olvasgatni nem kívánok.A nagy STOP-ban és a még nagyobb Erkel Színházban is hallottam sok ennél rosszabb előadást !


Erkel Színház • 87882018-01-26 08:16:43

Változatlan az a véleményem,hogya közönség reakciója az esetek nagy részében nem a produkciónak,hanem az "ottlétnek"szól.Ebből egy előadás színvonalára következtetni nem lehet.(ld Bánk bán brrrrrr).Remélhetőleg ide is begyűrűzik, a közönség valóban produkciót ,teljesítményt a szintjén értékelő reakciója,mint az utóbbgi időkben a STOP-ban.Bizony az utóbbi időben legyen bármekkora nagy név elég lagymatag a közönség reakciója.Messze nincs 1o perces ,ovációs ünneplés kivéve ,ha valóban nagyszerű az előadás.


Élő közvetítések • 68592018-01-25 16:18:46

Miután nagy dívat  mostanság,hogy mindent úgy  tálalnak ,ahogy szerzőjük  megírta a torinoi előadás is befejeződik a Liu halálát lezáró kórussal.Sajnos el kell ismernem ez esetben nagyon hiányzott a nagy Turandot Kalaf duett és a finálé.Biztosan sokan lelkesednek,de nekem a teljes opera jön be.A tenor nem volt rossz (2018 01 16-i előadás)


Élő közvetítések • 68562018-01-24 22:32:19

Éppen szünet van Teatro Carlo Fenicében(Genova),ahol Bellini Normája megy a nagy olasz koloratúrral Mariella Deviaval.A hölgy is a biológiai csodák egyike,mivel  ebben az évben lesz 7o éves és az utóbbi időkben drámaibb szerepek felé irányult a figyelme.Norma:kényes szerep könnyed futamok,mellett drámai kifejezés,biztos mélyhangok és kíváló színészi játék nélkül szinte elviselhetetlen a szerep.Drámai szopránok és,koloratúr csillagok éneklik.Nehéz dönteni,mert egyiknek ez megy jobban a másiknak meg az az énekelnivalók terén.Most nem jövök lemezekkel,mert ott minden előfordulhat.Ez itt élő előadás és bizony Devia unalmasabb ,mint úgy általában.Semmi bravúr ,semmi testes mélyhang vagy  finálvégi, azt hiszem D.Mimikája nulla a hang  helyernként szépen szól,csak az a kérdés miért Normaként  kell hallgatni.?Az olaszok szerint  Devia az autentikus bel canto énekesnő.Ha ez így van a bel canto nagyon unalmas.Sajnos ez az előadás is úgy ,ahogy van.Természetesen magánvélemnény.De szerintem maradok a kérdésben magamnak,mert nem hinném, hogy bárki is hallgatja.(Nem szokás csak kritizálni igaz most én is azt teszem,de  egy teljes felvoás után)


Balett-, és Táncművészet • 54532018-01-24 15:17:24

Minden korszaknak megvannak a kegyeltjei illetve a mellőzöttjei.Bármelyik korszakról is legyen szó.Ez ledurvábban Mihály András idején dívott.Ez vonatkozik mind az énekesekre mind a balettművészekre.Az aranykorszakot ténylegesen a Fülöp- Havas-Róna Lakatos-Kun.-Orosz és talán Dózsa  jelentette.A férfiak szép szál legények voltak nem 160 -sak. Nem volt magasság probléma,sőt talán súlybeli sem -pedig sem Lakatos ,sem Orosz igazán nem volt   tipikus balerina alkat.Lakatos korának lejobb forgója volt nemzetközi szinten is.Aztán úgy félretették,mintha ott  sem lett volna soha.



Érdekes anno nem volt ilyen gyűlölethullám-pedig legalább olyan értékek voltak mellőzve ,mint ,manapság.Aztán ,ha  kicsit mélyebbre ásnánk lehet nem a vezetésben volt csak a hiba.Csak az idő múlt el.és az önkritika .


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 603892018-01-19 09:03:15

De az is lehetséges lenne,hogy befestenék a szereplőket nem ?A rendezésen és a cseleményen ez mit sem változtatna!


Erkel Színház • 87692018-01-19 08:59:01

A lényeg a tuti: hangos a zenekar ,de nagyhangú énekesek bírják szusszal(meddig?)!Ma már jól indul a napom.Nem volt mikcroport és Hábetler helyzetet mentett,,ami feltétlen dícséretes,remélhetőleg hangja is volt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 603882018-01-18 17:17:14

Lassan sajnálni kezdem a Főigazgatót,mert szerintem azért olyan ember nincs aki csak rosszat tesz!Az igazi ok adott ,de sose bevallott.Tudnék tanácsot adni ,mit kellene tennie!


Erkel Színház • 87662018-01-18 17:07:16

Házy Erzsébet és csak kormosra volt festve.Vihar egy pohár vízben!


Opernglas, avagy operai távcső... • 199212018-01-15 10:08:20

https://www.youtube.com/watch?v=GGjkwu2LjrI



 


Élő közvetítések • 68372018-01-13 22:49:47

Csodálatos előadás volt!


Média, zene, ízlés • 692018-01-12 13:40:43

Köszönöm de ez sok idő,míg  a volt újságban egy hetet   végigfutottam  fél óra alatt rádiót tv- belevéve.Aztán az is változik,Elvileg már egyszer megszüntették a Médiaklikk miatt.Számomra per pillanat időszimpatikus megoldás nem található!


Média, zene, ízlés • 662018-01-12 12:09:23

http://www.rtvreszletes.hu/rtv/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1



Nagy szomorúsággal vettem észre,hogy évtizedek óta  vásárolt RTV Részletes újság ezzel a héttel megszűnik.Gyakorlatilag az egyetlen újság volt ,ahol részletes egész napot közlő rádióműsor is szerepelt.Megnéztem több hasonló újságot,de sajnos mindenütt csak éppen érintik a rádiót abból is csak 3-at,a külföldi tv adólből csak a politikai karakterűek szerepelnek.Nem beszélve ,hogy a legtöbb adónak a délelőtti illetve késő esti műsorai nem szerepelnek..Arra pedig,hogy naponta végignézze az ember a neten dolgozó embernek nincs ideje.Nagyon fog hiányozni és megnehezül a tájékozódás.Váratlan fordulat és számomra érthetetlen.Láthatalanul is a művelődés nagy segítője volt és könnyűvé tette a tájékozódást.


Operett a magyar rádióban (1949-1990) • 25052018-01-12 12:07:24

Köszönöm, hogy szóltál ,akkkor oda is átteszem!Legalább valami emlék marad a lap után,bár ki tudja meddig?


Operett a magyar rádióban (1949-1990) • 25032018-01-12 09:24:55

http://www.rtvreszletes.hu/rtv/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1



Nagy szomorúsággal vettem észre,hogy évtizedek óta  vásárolt RTV Részletes újság ezzel a héttel megszűnik.Gyakorlatilag az egyetlen újság volt ,ahol részletes egész napot közlő rádióműsor is szerepelt.Megnéztem több hasonló újságot,de sajnos mindenütt csak éppen érintik a rádiót abból is csak 3-at,a külföldi tv adólből csak a politikai karakterűek szerepelnek.Nem beszélve ,hogy a legtöbb adónak a délelőtti illetve késő esti műsorai nem szerepelnek..Arra pedig,hogy naponta végignézze az ember a neten dolgozó embernek nincs ideje.Nagyon fog hiányozni és megnehezül a tájékozódás.Váratlan fordulat és számomra érthetetlen.Láthatalanul is a művelődés nagy segítője volt és könnyűvé tette a tájékozódást.


Rost Andrea • 19742018-01-11 21:17:37

Nem mindegy?Nincs kedve.Nem fizetnek eleget.Nem tudja elénekelni.Nem szereti a partnereit.Lehet együtt ,lehet külön a lényegen mit sem változtat


Erkel Színház • 87222018-01-10 14:34:23

Na nem ! Nem egy szinvonal.!Kondor Katalin az a Kondor Katalin ,aki imádja az operát ,rengeteg előadáson ott van és valóban nagyszerű újságíró valamikor a Magyar Rádió elnöke.,Korábban ragyogó  tv nűsorok riportere és szerkesztője.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64892018-01-09 17:18:57

Nekem Netrebko volt a csalódás,mert tőle vártam valamit.Már nyáron az Aidában is zavaró volt az éneklése a sötétített hangja(ott még lebegett is helyenként egy-egy magas tartott hang).Tudnék ajánlani neki egy más szerepkört,volna bőven ,amiben maradéktalan élményt nyújthatna.Nem verismus, kevés Verdi,mert a legtöbb nőalakja ezt a sötétített hangot  nem viseli.És persze nem Wagner.Ehhez képest a másik két főszereplő nem okozott akkora csalódást.Bár mindenki szapulja a baritont úgy mellékesen az áriával neki volt a legnagyobb zajos sikere.Na ennyit a Chenierről..


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64872018-01-09 16:06:06

Köszönöm a választ!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64842018-01-09 11:53:27

Kedves -zéta-



Az idők múlnak a nézetek változnak,mert világ  az már  csak ilyen.Szerintem én  nem sokat változtam nézeteim tekintetében.Elismerem ami jó és elismerem ,ami rossz.Amiben nem változom és soha nem is fogok,hogy a művészetet a politikával összefüggésbe hozzam ítéleteimnél vagy dícséreteimnél.



Valószínű,ha régen erről volt szó nálam feledésbe merült vagy nem volt  teljes mértékben elfogadható.Peres ügyeket  illetően spec nem a Momusra céloztam,de hidd el másutt ilyesmi előfordul.Köszönöm a válaszod.Igaz nem Tőled vártam,hanem aki ezt a kérdést feszegette. Üdvözlet Telramund


Erkel Színház • 86912018-01-09 10:34:02

Hát bizony ez nem így van.Sokkal jobb ,mint a korábban felújított Operaházé volt.Anno eleget ültem az erkély utolsó sorában és mindig ,mindenkit hallottam.



 


Erkel Színház • 86892018-01-09 09:42:58

Ez szép az operettszínházban(spec ott sem),de nem egy operaházban.Elvileg régen olyan énekes,énekesnő nem léphetett fel magánénekesként vagy magánénekesnőként,akinek a hangja nem ment át a zenekaron.Humperdinck zenéje valóban wagneri zene.Az opera nem a mikroportokról szól,arra ott az amerikai találmány a musical.Az élő hangot szeretném hallani és nem a még csak finomított  mikroportost!Akinek ilyen a hangja énekeljen az operettben vagy a Madách Színházban.Vagy nem kell előadni a művet!Ha már azokat a műveket nem veszik elő,amire van hang,minek azt amire nincs?Költői kérdés!



(Gyorsan belenéztem a STOP decemberi Jancsi és Juliska előadásába.Számomra ismeretlen énekesnők  alakították a szerepeket mikroport nélkül természetesen..)


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64822018-01-09 09:30:02

Erre csak az a kérdésem ki számít kritikusnak?Milyen szerződés kell,hogy valaki kritikusként tevékenykedjen egy lapnál(weblapnál).Nem is beszélve a végzettségről?Aztán ,ha probléma adódik és esetleg pereskedés kezdődik ki vállalja a felelősséget a megjelenésért?Vagy akkor azt  mondjuk laikus nem tudjuk vállalni az írásban elhangzottakat.?A Momusosm mi számít cikknek mi kommentnek?A kommenetet lehet törölni a cikket nem.Tehát a Momus úgynevezett vezércikkei micsodák?Jó ezeket tudni mihez tartás végett a mai világban,ahol állítólag nincs vélemény és sajtószabadság.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64792018-01-08 18:44:19

Látom tájékozott!Ez a lényegen mit sem változtat.De magyarázkodni nincs szükség.Minek?



De akkor én is megköszönöm ,mert nem tudtam ,hogy ilyen könnyen is lehet boldogulni.Mert bizony jó dolog orosz weboldalakon keresgélni és ahhoz nagyszerű ha cirill betűkkel írja be a keresendő szót!:)


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64672018-01-08 14:48:50

Lehet nem lesz szimpatikus ez a beírás,de ami kiváltotta nekem sem az!



Hogy miért éreztem ezt,mert egyértelmű,hogy ki írta.Azzal a különbséggel ,hogy Ókovács főigazgató adta a nevét a leveléhez,helyette a válaszban cirillbetűs név szerepel.Ha olyan tökös gyerek ez a Tatjána néne a saját nevében ír.Na de ehhez tökös gyereknek kell lenni.Aztán főleg nem egy más topicon kérni a cirill betűk használatát a számítógépen. Hasonló topic név alatt,mint amire a főigazgató levelében utalt.Majd gondolom, jön valaki a védőügyvéd szerepemmel.Szó sincs róla.Mert a tények tények a főigazgató nem hibátlan,,de azért mert van egy más vélemény is még nem kell lemenni.......nem írom le!!Majd engem töröl a face. nem kell félni,meg ez a fórum is!Ezekkel a módszerekkel nem lehet a magyar operajátszást megoldani,csak feszültséget generálni!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28982018-01-07 09:00:03

Ali látta a konceretet .pontosan  érzehető 2016-óta Eyvazov  fejlődése és Netrebko



fachváltásának anomáliai kevésbé jelentkeztek,de már ott vannak.


Kedvenc magyar operaelőadók • 10202018-01-06 14:04:53

Kár!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28962018-01-06 12:19:11

Nem senki védőügyvédje nem vagyok!De betegesen nem is üldözök senkit csak azért mert jobb oldali.A véleményem  itt- ott olvashattad a Netrebo féle előadásról.Akkor viszont megértheted,hogy a Momus kritikával nem értek egyet!



Viszont úgy látom Te nagyon is ebben a szerepben  mutatkozol.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28902018-01-05 13:31:55

Nem kellene a politikát mindig belekeverni mindenbe!Ez a levél nem Netrebkoról szól,hanem egy ember reakciója,akinél betelt a pohár egy másik személlyel szemben.Jogosan ,jogtalanul?Igaza van ,nincs igaza?Ezt mindenki döntse el!



De a zsigeri gyűlölet ami árad felé viszonylag szelíd reakcióban öltött testet.A kommunikáció nagy mestere ezt el kell ismerni.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28882018-01-05 11:37:55

Aki írta annak igen!De lehet másnak is,mint ahogy neki is vannak hasonló kijelentései.A kritikát mkét oldalon viselni kell.Na ehhez már kelll kurázsi!Ebben pedig "néném" jobban áll.


Erkel Színház • 86732018-01-05 10:33:16

Nem tisztem Eyvazov védelme,de süket sem vagyok és látom a fejlődést.Ennek az eddig mindig ronda hangnak kezdenek lágyulni a durvaságai,tud már pianot énekelni és azok szépek.Ezen az előadáson csak a IV felvonásban éreztem  helyenként nem igazán szépnek a hangját.De mit vitatkozom egy olyan helyen ,ahok Jonas Kaufmannt is leszólják vagy tették,amíg többet volt róla szó.Soha semmi sem jó.Ha Fekete Attila lett volna az lett volna a baj,hogy ordít.Ha László Boldizsár nem tudja a szerepet.Andre Chenier ügyben nem a tenor és nem a bariton okozott csalódást sajnos!És ez nagyobb baj!Még akkor is  ,ha az áriát és a második felvonás kettősében nagyon szépe dolgokat csinált.Azaz Netrebko!


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 11802018-01-03 20:48:22

3x inkább Eyvazov (bár egyesek szerint hallgathatatlan, bár én elég jól hallottam),mint egyszer az említett énekes!Brrrrrrrrrrrrrrrrrr!


Erkel Színház • 86462017-12-30 10:55:40

Szentkuthy Miklósnak van egy állatok között játszódó paródiája (!?) az "Alulról jővő bírálat"Olvasásra ajánlom!


Erkel Színház • 86382017-12-29 23:08:17

Eyvazov önmagát múlta felül,nagyon szép dolgokat csinált.Netrebko olyan ,mint volt a Scalában szép hang ,jó technika semmi érzelem.Azizov nagyszerű hang csak nagyon ragaszkodott  a kottájához.Áriája pazar volt.Zenekar, énekkar nagyszerű!!


Juan Diego Flórez • 7192017-12-28 13:03:23

A hivatalos weblapján nem szerepel a bucaresti koncert  már hetek óta.Korábban ott volt a budapestivel együtt.Utóbbi most is ott van ,de rákattintva feljön,hogy elmarad.


Juan Diego Flórez • 7152017-12-27 17:13:03

Szerintem duma ez a betegség:A korábbi időpont urán pár nappal a Santa Cecilián Rómában nagyszerű koncertet adott dec.2o-án.Dec. 23-án meg Bécsben énekelt.Most megint beteg? Eleve gyanus volt a dec 3o-i időpont ,mert lemondás után ilyen hamar nem vállal be a művész  pótlást főleg nem egy világsztár.


Élő közvetítések • 67772017-12-23 22:58:58

Sokszor hasonló a véleményünk-ebben nem !:)De én nem csinálok jelenetet miatta.mert más vélemény is létezik.:)


Élő közvetítések • 67752017-12-23 21:08:53

Hogy nincsenek jó előadások a világban?Hát itt van rögtön a mücnheni Köpeny és az Angelica nővér.Lenyűgöző volt mindkettő.Írhatnám azt is ,hogy fenomenális,pedig modern rendezés-de kitűnő hangokkal!


Élő közvetítések • 67572017-12-16 12:15:09

Kíváncsi voltam erre a Toscara.Mondhatom  csalódtam is meg nem is!A címszereplőnél Svetla Vassileva voltak kezdetben  fenntartásaim ,de aztán sajnos igazán nem fogott meg,mert eleve nem tetszik a hangszíne.De hallottam már rosszabbat sokat.Rudy Park.Kétségtelen nagy hangú,jó magasságú tenor.De Cavaradossinak lelke is van nemcsak magas hangjai és tartott fortéi.Scarpiát Bretz Gábor énekelte.Senki nem állíthatja rólam, hogy olyan sok jót írtam volna a művészről valaha is.Most  pedig ezt teszem.Tény  nagyon szép hangja van,jó technikája  és mivel Scarpia nem basszus szerep azok a hiányosságok melyek Zakariásnál nem fogadhatóak el itt nem volt rá szükség.Igazán ez a szerep is mutatja,hogy valójában inkább bariton.Hozta hangilag a teljes szerepet,kifejezésben is nagyszerű volt.Hogy a Te Deum egyes részeiben a süvöltő zenekar és énekkar mellett nem mindig lehetett hallani nem az első és nem is az utolsó Scarpia akinél ez megtörténik.De összességében nekem a produkciója tetszett.Amit képet láttam az előadásból egyébként is jó hátulról énekli.A többi szereplő a szokásos színvonal jobbak ,rosszabbak.


Erkel Színház • 86112017-12-15 23:56:49

Másról tetszik beszélni és olyan elképzelésket akar rányomni az eberekre,ami egyáltalán nem igaz.Operaértelmezése,mint műfaj helytelen  sajnos.Egy  dolog igaz.Az opera egy összetett műfaj,melynek tetején a zene és az éneklés áll.Ezt lehet csavargatni,melléhelyezni a rendezéshez,de a történet nem erről szól.


Erkel Színház • 86072017-12-15 09:08:18

Csak úgy általában.Szívesebben olvasnék a zenei megvalósításról,elvégre operáról van szó.Nem?.Pontosan az ilyen eszemcserékre utaltam korábban,hogy miként is öli meg a rendezésról szóló ömlengés ,hisztéria magát a  műfajt.Igen ,ha nem tetszik ne olvassam!Hát nagyjából ez így is van!


Erkel Színház • 85772017-12-13 16:06:25

Az Erkel Színház színpada szélesebb ,mint az Operaházé,de mélyésgben  a hátsószínpaddal együtt az ,az Erkelt jóval meghaladja.Ezért is van ,volt mindig probléma  az eredetileg  az Operaházba tervezett Oláh Gusztáv díszleteivel játszott Bohémélet harmadik felvonásának,sőt az eredeti elsőnek is az Erkel Színházba történő szükséges áthelyezése.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28742017-12-07 20:47:11

Scala ezen a színvonalon ,hogy mutathatja magát a világnak.Riccardo Chailly úgy vezényelte le a két felvonást,hogy egy pillanatra sem engedte a közönséget tetszésnyílvánításra.Jobb is!A 3 főszereplő egyenrangúan rossz.Eyvazov matt ,csúnya hangon kínlódja a szerepét,semmiről sem szól,miként Netrebko Maddalenája  sem.Netrebko kicsit pihenhetne.Gombócos éneklése  az első felvonásban kifejezetten idegesítő volt.Csúnya középhangok,elvékonyodott magas regiszter, számos helyen disztonálás.Talán a második felvonás kettősében mutatott eddig néhány hangot ami a régi Netrebkot idézte és ez nagyon kevés.Salsi is eddig árnyéka önmagának Münchenhez képest.Ez a Chenier eddig nem az én Chenier előadásom.



Véleményem a végére sem változott.Rém gyenge előadás volt!



De a szervezés ügyes!Hiába bukni nem lehet ,ha jó a hátszél!De igazán nem Eyvazov a csalódás.Tőle nem sokat vártam ,kb annyit is kaptam.Netrebko pedig



óriási csalódás!


Élő közvetítések • 67122017-12-07 20:44:22

Véleményem a végére sem változott.Rém gyenge előadás volt!



De a szervezés ügyes!Hiába bukni nem lehet ,ha jó a hátszél!De igazán nem Eyvazov a csalódás.Tőle nem sokat vártam ,kb annyit is kaptam.Netrebko pedig



óriási csalódás.


Élő közvetítések • 67112017-12-07 19:15:06

Scala ezen a színvonalon ,hogy mutathatja magát a világnak.Riccardo Chailly úgy vezényelte le a két felvonást,hogy egy pillanatra sem engedte a közönséget tetszésnyílvánításra.Jobb is!A 3 főszereplő egyenrangúan rossz.Eyvazov matt ,csúnya hangon kínlódja a szerepét,semmiről sem szól,miként Netrebko Maddalenája  sem.Netrebko kicsit pihenhetne.Gombócos éneklése  az első felvonásban kifejezetten idegesítő volt.Csúnya középhangok,elvékonyodott magas regiszter, számos helyen disztonálás.Talán a második felvonás kettősében mutatott eddig néhány hangot ami a régi Netrebkot idézte és ez nagyon kevés.Salsi is eddig árnyéka önmagának Münchenhez képest.Ez a Chenier eddig nem az én Chenier előadásom.


Simándy József - az örök tenor • 4972017-12-05 17:51:40

Simándy József kitűnő színész is volt.Aki látta a Carmenben vagy Canioként,de lírai szerepben pl Lenszkij .vagy hőstenor szerepben Radamesként vagy Otelloként nem mondhat mást .És akkor nem írtam Bánk bánjáról.


Simándy József - az örök tenor • 4942017-12-05 13:41:34

Ki állítja,hogy László Boldizsár tud játszani?Énekelni ,ha tudja a szerepet tud,de nem kell ekézni Simándyt,mert akár a múltban ,akár a jelenben működne színészileg is kenterbe verné.Kisebb arc jobb lenne!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601902017-12-01 10:55:05

Ezek a pobblémák minden pályán ott vannak ,ami a pénzről szól.Megfogadtam, hogy két sornál nem írok többet.Az elsőben minden benne van.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601842017-11-30 23:22:30

Mondjuk Boross Csilla többször mond le előadást lassan ,mint amennyire felkérik.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601592017-11-27 12:13:10

Van kb 10.!Ezt azért nem nevezném nagy jővőnek,remek korszaknak.


Erkel Színház • 85422017-11-27 09:22:22

Kedves IVA!Általában nem szoktam követni a rossz szokásokat.Nem szoktam általános alanynak válaszolni,hanem konkrétan számra azaz nicknévre.Miután ez nem direktben Önnek szólt ,hanem elharapódzása miatt úgy általában gondolom, hogy helytelen. Ezért nem válaszként ment egy beírásra,hanem egy sajnálatos negatív jelenségre volt reagálás.


Erkel Színház • 85372017-11-26 14:24:29

Kedves IVA nem számolom a sorait ,amit a rendezésről írt és speciel ezt nem csak Önnek róvom fel,hanem az általános és hivatalos operakritikának is.



Ha  elsősorban Önre gondoltam volna és nem úgy az átlagos magyar és külfüldi kritikák ezt jutatták eszembe.Egyébként Önnek címeztem volna,de mint látja nem válaszként ment,hanem egy sajnálatos megállapításként.


Miklósa Erika • 12162017-11-25 12:32:30

Az ötvenes évek első felében készült filmeket jó 10 évvel később (vannak kívétek) hozták be ,Magyarországra.Tehát olyan öregnek nem kell lenni legfeljebb kisgyermekkorban látta az ember.Emlékeim szerint nem igazán tetszett a film.Már akkoriban sem kedveltem az elidegenítést-


Miklósa Erika • 12142017-11-25 09:38:10

Azt már láthattuk 63 évvel ezelőtti Carmen Jones című amerikai  filmben is!:)



(1954 Otto Preminger   Harry Belafonte és Dorothy Dandridge)


Erkel Színház • 85152017-11-25 09:26:26

A rendezői operajátszás eltűntetése írányába nagyon célszerű lépés lenne,ha az előadásokról szóló kritikák 2oo  sorban nem a rendezésról,hanem a zenei ,énekesi megoldásokról szólnának.Ez az operajátszás" vírágkorában kb a 8o-as évek közepéig így is volt.Aztán a kritika végén egy vagy kér sorban rendezte: xy.Az opera zenés műfaj így az akusztikai élményeknek kellene dominálniuk a kritikákban és nem a vizuálisnak.



Én magam ,ha nagy ritkán írok egy előadásról-lehet udvariatlanul-de meg sem említem a rendezést maximum egy mondat erejéig.Rossz( a gyakoribb) vagy jó.Ennyi ,mert többet nem is érdemel.A hosszú taglalás csak az operát mellékesen elismert rendezők arcát nagyítja,pedig általában egyébként sem kicsi!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601182017-11-15 12:41:58

Na persze,mert  a korábban meváltott (saját) 59oo körüli jegyem,már hetek óta 1000 forintért volt kapható.Mondhatnám azt is becsapottnak érzem magam,mert akkor  vissza kellett volna adni a különbözetet.Csak ,ha marad az eredeti ár  4o %-os nézőszámmal  ment volna az előadás.Egnem egyébként nem izgat Ennél sokkkal de sokkal többet kifizettem egy előadásért több száz alkalommal,de nem éreztem ,hogy hülyének néznek.Egyes ismerőseim meg is jegyezték,hogy miért nem várok az utolsó pillanatig,bezzeg ők.No comment erre is!


Edita Gruberova • 30322017-11-15 12:19:56

Szeplőtleneknél ,hogy tudna számolni.........semmilyen ágazatban sem!


Élő közvetítések • 66692017-11-12 21:58:52

Na ezen is túl vagyunk. Jellemző,hogy a fél világon közvetítették,de a Bartók rádió ilyesmire képtelen.Na annyira azért nem nagy baj,mert ennél az Adrianánál nagyon sok jobb előadást hallottam.Hiába  a verismus bár lenézik ,nehéz műfaj,mert szív és lélek is kell hozzá.Na ebben nem nagyon volt ma részünk.Netrebko leénekli a hangokat, felső regiszterével főleg a negyedik felvonásban csinál egy két említésre érdemes megoldást,de el nem hiszem neki sem  a szerelmét ,sem a halálát..Beczala nem volt rossz mint ,ahogy Zhidkova sem,de hallottunk jobbakat is.Viszont nagyszerű volt a zenekar.Azért ez sem megvetendő egy kiemelkedő produkciónak ígérkező előadás után véleményként.


Pitti Katalin • 7882017-11-12 09:25:28

Jobboldaliságt, baloldaliságot a legjobbaknál  nem az érvényesülés lehetősége határozza meg.!Akiknél meg az ,azok olyan emberek is!


Opernglas, avagy operai távcső... • 198612017-11-08 19:07:24

Bretz Gábor ,mint Jochanaan a Saloméban Salzburgban?Hát ez hihetetlen.



De Domingo sem semmi ,mint a fiatal Zurga a Gyöngyhalászokban.


Pitti Katalin • 7092017-11-07 12:17:36

" ki hitte volna, hogy az MSZMP-nek ekkora befolyása volt a világ nagy operaházaira és koncerttermeire?"



Független Pitti Katalin személyétől bizony volt egy Aczél elvtárs jó hosszú ideig,aztán volt egy Interkoncert,aztán Lukács Mikós után volt egy igazgató.Hallottunk olyanokat,hogy kit ,miért közvetít ki az Interkoncert,ki mennyit adózott a keresett külföldi keresetéből,ki nem adózott,ki számított disszdensnek és ki nem,kinek vitték utána az útlevelét,hogy kegyeskedjen ne rossz színben feltüntetni Magyarországon a lehetőségeket,kit közvetített ki az operaház ahelyett ,akit az adott színház hívott stb stb.Szóval jobb ,ha nem mélyedünk bele a témába!


Pitti Katalin • 6932017-11-06 15:42:30

Nagyszerű volt ez a műsor.Én soha nem voltam egy Pitti Katalin fan.Művészetét elfogadtam, de magam sem tudom ,miért nem fogott igazán meg,mint tette ebben a műsorban.A késői felismerés  azért jobb,mintha ez nem történik meg.



Azt viszont nem értem,hogy abban a bizottságban,ahol döntenek az örökös tagok sorsáról Pitti Katalin neve miért is nem szerepel?Nagy karriert futott megérdemelné.A Kossuth díjról ne is beszéljünk!


Erkel Színház • 84692017-10-31 11:58:19

Sutherland sokadik búcsú fellépése.Régen imerem és sajnos soha nem bírtam ki végig.Pedig a tenor Austin jól bírta Raul szólamát,de ott is a vértelen Valentinet nem lehetett elviselni..A sok kórus és mellékszereplő nyüglődése-kevesebb ,de főleg rövidebb jobb lett volna.Reformáció ide  vagy oda ez a mű soha nem fog  tetszeni.,Pedig egyébként a ritkaságokra  igen fogékony vagyok.


Erkel Színház • 84342017-10-30 11:45:09

Teljesen egyetértek Veled a Hugenották igazán nem egy jó opera.Arról pedig ne beszéljünk,hogy Meyerbeer fő műve.Az Afrikai nő messze beelőzi-bár mérhetetlen hosszúsága ott is hátrány.Mindenestre a világ színpadain jóval többször előfordul,mint a fent nevezett mű.Bár a premiert nem hallottam,meg fogom nézni,de magát a művet ismerem,de gyakran legfeljebb a királyné és Roul kettősét hallottam részben Corelli ,meg  egy R Leech nevű korán letűnt tenor miatt.


Erkel Színház • 84112017-10-29 12:17:43

Hogy megszaporodtak a beírások!Bezzeg tegnap nagy kuss volt délután, hogy lesz premier vagy sem.A bizonytalanságot sosem viseltem,így kimaradt a produkció.De két felvonás után  nem maradtam volna,mert ,hogy őszinte legyek csak Kolonits Klára  érdekelt  az egészben.Maga a mű számomra elviselhetetlen hosszadalom,főleg az utolsó két felvonás.Pedig próbálkoztam vele nem is akármilyen szereposztásban.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600122017-10-28 16:59:33

Na ne tessék mondani!Nem ennyi kicsit talán több!Engem nem egy dolog érdekelne,hanem egy előadás némileg.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600112017-10-28 16:56:39

Mint a ravatalozóban olyan csend van a témában.MINIMUM miután pletykaszintjén a és b variáns van az Operaház sajtósának valahol meg kellene erősíteni valamelyik variatiót.Lesz egy közbülső megoldás biztos a zongrakíséretes-na ebből nem kérnék.Mert valamit csinálni kell,hiszen ugrana a bevétel is az emelt helyárakkal.Újabb szégyenfolt az Operaház palettáján.A nézők semmibevevése okán!Ne legyen igazam és mindenkinek jó szórakozást.Nekem már elment a kedvem.


Opernglas, avagy operai távcső... • 198562017-10-28 12:51:30

Uncsi ez a Netrebko ,de nagyon.Most széténekli magát a világkörüli turnén.Münchenben mi nem tetszik.esetleg még nem tették be Eyvazvot?



A Metropolitan bezzeg oké.nagy amerika show a fellépések mellett.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64132017-10-25 11:34:41

Bőven elég lett volna az utolsó 7 sor megírása.



A többi egy felsorolás semmi egyéb,haszontalan. Miután más is hallott egyet és mást,bizony sok énekes megítélésnek tévútjára tévedt a szerző.Viszonrt egy-két hiányolhatalan varázsszó szerepel még elfogultsággal sem vádolható.


Kolonits Klára • 9902017-10-22 22:31:00

A Facebookon elolvasható a Kolonist Klára oldalon és több más helyen.


Edita Gruberova • 30232017-10-22 22:25:22

Azért a Lucia lehetőségét Valois Margit  felvonásnyi szerepe nem pótolja sajnos,abban a mérhetetlen hosszúságú  és unalmas operában.Ezek a francia nagyoperák, már a Meyerbeer írtakra gondolok most, annyi üresjárattal mennek,hogy az tragédia.Ahogy Verdi Don Carlosa soha nem lett volna a francia verzióban kedvencem.A mostani előadást is Párizsból csak gyorsítóval lehetett kibírni.



Aztán Gruberova is hallotta volna és csak ánult ,bámult volna.A másik kettőn nem fog az biztos!Ez akarás és egy kis szervezéssel kivitelezhető lett volna.Nem 2 hete tervezték a műsort,de a  japán turnét sem.


Jonas Kaufmann • 21382017-10-22 16:56:11

Jonas Kaufmann minden yt-felvétele csak pár napig elérhető az újabbak közül,mert a YT szűri és fenyegeti a feltevőket kitiltással..Saját bőrömön tapasztaltam két éve..


Edita Gruberova • 30212017-10-22 16:52:31

Egy Lucia lesz Japánban Gruberova személyében,ahol földreborulva imádják!De a másik kettő.nevetséges.Aki meg méltó lett volna,hogy ebben a szerepben méltón képviselje Magyarországot itthon marad.


Erkel Színház • 83552017-10-20 11:52:24

Hallottam hírét még tegnap.Na csak Abigailre lennék ma kíváncsi akkor az kimarad.Holnap viszont próbát teszek türelemből és egy alakítás  biztos jó lesz!


Jonas Kaufmann • 21012017-10-15 12:01:22

off Kristin Lewisnak olyan szerepe az Aida,mint anno Maria Chiarának.Mindenütt ezt énekli.De zongorázni lehetne a különbséget.Chiara is csak pályája második felében énekelte mindenütt.



Anita Rachvelishvili nagyszerű volt ebben az előadásban ,mint Amneris,de vannak rosszabb napjai is.


Jonas Kaufmann • 21002017-10-15 11:55:43

off Netrebko a későbbi előadásokat csinálja.Yoncheva férje egy eléggé futatott karmester,bár a nevét soha nem hallottam.Mindenütt vezényel többek között a Metben is (Domingo Hindoyan)


Gaetano Donizetti • 9362017-10-15 11:51:39

Mérhetetlen hosszúsága ellenére nagyszerű előadás.Garanca  igazán neki való  szerepben és a többiek is  kíválóak.A rendezésről nincs mit mondanom,mint úgy általában.Egy operaelőadás értékét számomra az énekes produkciók jelentik.Megtanultam elfelejteni a környeztei hatásokat (Rendezés, díszlet , jelemez)


Jonas Kaufmann • 20942017-10-15 09:51:12

Igen a metes Tosca Opolaissal és Kaufmannnal lett tervezve.De lett belőle Yoncheva és Grigolo,mert előbbiek lemondták az előadást.


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Zeneakadémia, Előadóterem

"Liszt-kukacok akadémiája"

10:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

"Liszt-kukacok akadémiája"
Jazz játszótér

11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Prunyi Ilona (zongora), Kertesi Ingrid (ének)
Berecz Mihály (zongora)
ARANY: Két dal Petőfi verseire – A toronyban delet harangoznak; Éji dal
SIMONFFY: Tarka madár; Te vagy barna kislány
EGRESSY: Ereszkedik le a felhő; Két magyar nóta
LISZT: Magyar történelmi arcképek – Mosonyi Mihály
MOSONYI: Tanulmány
LISZT: A magyarok Istene
LISZT: Petőfi szellemének
FARKAS: Szeretlek, kedvesem
SZERVÁNSZKY: Száll a felhő
SUGÁR: Reszket a bokor
KODÁLY: Négy dal – 1. Haja, haja
MIHALOVICH: Két ária a Toldi szerelme című operából
ÁBRÁNYI: Ábránd – magyar népdalok felett
LISZT: Költői és vallásos harmóniák – 7. Funérailles

15:00 : Budapest
Erkel Színház, Bernáth Büfé

az Opera Zenekarának művészei
"Zenekari hangversenyek - Kamarazenei koncertek"
"Wagner nyomában II.
BRUCKNER: F-dúr vonósötös – Adagio
SCHÖNBERG: Dalok – válogatás
SCHÖNBERG: Kamaraszimfónia

15:00 : Budapest
MűPa, Üvegterem

Kolonits Klára, Cseh Antal (ének)
Budapesti Vonósok
Koncertmester: Pilz János
"Operajátszóház"
MOZART: Figaro házassága

15:00 : Budapest
Operettszínház

OFFENBACH: Kékszakáll

16:00 : Budapest
Nemzeti Múzeum

Hye Jin Kim (hárfa)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Ender Sakpinar
MOZART: 1. szimfónia
SPOHR: Fantázia
DEBUSSY: Danse sacrée et profane
RAVEL: Bevezetés és Allegro

18:00 : Budapest
Erkel Színház

OFFENBACH: A rajnai sellő

18:00 : Budapest
A Nemzeti Filharmonikusok próbaterme

Horváth Béla (oboa)
Papp Dániel, Miczki Rita, Szabó Krisztina, Sárosi Péter, Bali Gábor
(hegedű), Balogh Enikő, Mohácsi Gyula, Kökényessy Zoltán (brácsa)
Deák György, Bajner Zsuzsanna (cselló), Sztankov Iván (nagybőgő)
Hamar Zsolt (csembaló)
Móré Irén, Kovács Imre, Embey-Isztin Zsófia (fuvola)
Szatmári Zsolt (klarinét), Borbély Balázs (kürt), Bokor Pál (fagott), Sipkay Deborah (hárfa)
Batta András (házigazda)
"Próbatermi vendégség"
J.S. BACH: F-dúr oboaverseny, BWV 1053R
REGER: G-dúr szerenád, Op.141a
HAAS: Fúvósötös, Op.10
TOURNIER: Szvit, Op.34
CSAJKOVSZKIJ: D-dúr vonósnégyes, Op.11

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Sennu Laine (cselló)
A Szent István Király Szakgimnázium Fúvószenekara
Vezényel: Makovecz Pál
SMETANA: Moldva
RÁNKI: Varázsital - szvit
HIDAS: Fantázia csellóra és fúvósokra
LISZT: Hunok csatája

18:30 : Budapest
MűPa, Fesztiválszínház

"Metropolitan-operaközvetítések a Müpában 2017/18"
PUCCINI: Bohémélet

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Kupolaterem

"TERA – kísértés 13 képben"
A Zeneakadémia hallgatóinak előadása az Új Nemzeti Kiválóság Program keretében

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Baráth András (zongora)

19:00 : Budapest
Operettszínház

OFFENBACH: Kékszakáll

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Andreas Ottensamer (klarinét)
Kelemen Kvartett:
Kelemen Barnabás, Kokas Katalin (hegedű), Homoki Gábor (brácsa), Fenyő László (cselló)
DVOŘÁK: Ciprusok – vonósnégyes-ciklus
MOZART: 17. (B-dúr) vonósnégyes, K. 458 („Vadászat”)
BRAHMS: h-moll klarinétötös, Op.115

20:00 : Budapest
Budavári Mátyás-templom

Magyar Virtuózok Kamarazenekar
19:00 : Felsőőr
Messe Oberwart

"Kárpát-Haza OperaTúra"
ERKEL: Hunyadi László

19:00 : Gödöllő
Művészetek Háza

Cserna Ildikó szoprán
Gödöllői Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Horváth Gábor
WAGNER: Trisztán és Izolda előjáték, Izolda szerelmi halála
WAGNER: Wesendonck dalok
CSAJKOVSZKIJ: IV. szimfónia
A mai nap
történt:
1607 • Monteverdi Orfeójának bemutatója (Firenze)
született:
1842 • Arrigo Boito, zeneszerző, librettista († 1918)
1934 • Renata Scotto, énekes
elhunyt:
1704 • Marc-Antoine Charpentier, zeneszerző (sz. 1643)