vissza a cimoldalra
2018-10-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61190)
Kedvenc felvételek (149)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4071)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1125)
Kimernya? (2775)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2937)
Zenetörténet (244)
Kiss B. Atilla (191)
Operett, mint színpadi műfaj (3734)
Lisztről emelkedetten (931)
Kolonits Klára (1078)
Élő közvetítések (7462)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1507)
Franz Schmidt (3200)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (289)
A hangszerek csodálatos világa (183)
Giacomo Meyerbeer (653)
Jonas Kaufmann (2276)
Opernglas, avagy operai távcső... (20149)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Wolfi
Leírás:
Honlap:
   


Wolfi (157 hozzászólás)
 
Olvasói levelek • 78442010-06-04 22:28:16
@tiramisu: Érv egy se csak visszautasítás. Nagyon sovány.

@Szerkesztö úr!

Meleg levegön és felháborodáson kívül - egyelöre? - Öntöl sem érkezett más... Ennyire nincs semmi a felháborodása mögött? Ajjaj...
Olvasói levelek • 78232010-05-31 07:36:38
Mivel nem ismerjük egymást, teljesen mindegy, hogy milyen névvel van jelen.

Nem állítottam, hogy feleslegesek ezek a szervezetek, azt viszont állítom, hogy - szakmabeliként - nem "látom" a müködésüket. Amit Gócza Juliannáról állít nyilvánvalóan szép teljesítmény, ha tetszik évtizedek teljesítménye, de semmit nem mond sem a jelenröl, sem pedig a jövöröl. Megkockáztatom: a múltról sem tartalmaz részleteket. Tehát az Ön állítása után sem lettem okosabb a "témában".

És tényleg: miröl tárgyalnak a Zenei Könyvtárak Nemzetközi Szövetségében? Eddig fogalmam sem volt arról, hogy ilyen is létezik, megjegyzem tényleg a komolyzene "ütöerén" tartom a kezem ide s tova 10 éve... De sajnos Ön erröl sem ír...

Megígérem, hogy legközelebb konkrétabb leszek, ha valamelyik komolyzenészröl nyilatkozom és tárgyszerüen, valamint tisztelettel fogok közelíteni feléjük.

Nézzük Földes Imre interjúját:

http://www.musicianswho.hu/cikkek.php?cikkid=6917&oldal=2&cat=7

- Miért jó, ha az éppen bekerült zongoristát rögtön arról kérdezik, hogy mi lesz, ha nem jön össze a karrier? Véleményem szerint ez pszichológialag/pedagógiailag helytelen, mert elbizonytalanítja a növendéket. Földes Imre érvelése: elveszthetik a karjukat (?); nem bírják a nyomást; a konkurencia jobb lesz, mint ök; nem lesz szernecséjük. A nevelés helyes útja szerintem az lenne, ha igyekezne mindenkinek egyéni "életutat" kialakítani és a meglévö adottságokra támaszkodva fejleszteni és nem lebeszélni a szakmáról. Megjegyzem Földes "állatorvosi lóról" beszél, ennyire senki sem lehet pechhes, hogy ennyi minden történjen vele. Egyébként is: ezekhez az érvekhez nem kell zenésznek lenni. Tehát még szakmaspecifikus hozzászólásnak sem tekinthetö. Tehát alapvetöen az érvelés iránya is téves már.

- Az rendben van (és persze örülök is neki), hogy Földes Imre aggódik azok miatt, akik kikerülnek a Zeneakadémia kapuján, de nem gondolja, hogy inkább segítenie kellene, mint aggódnia?

- Igen, mondják, hogy nincs állás mostanság zenetanári vonalon, meg hogy krízis van, de hölgyeim és uraim, ez nem igaz. A saját tapasztalataim és a musicianswho-n megjelenö állásajánlatok sem ezt támasztják alá. És jelentem az egyetemi diplomával rendelkezö tanárok igenis taníthatnak zeneiskolában. Tehát ez sem igaz.

- Nos, azt nem tudom, hogy mennyien mentek tovább master-képzésre a bachelorosok közül, de az biztos, hogy a bolognai-rendszer nem csak a zenész-képzésnél okoz bonyodalmakat. Én - Földes Imrével ellentétben - megértem, hogy felvételi vizsgát kell tennie annak a komolyzenésznek, aki külföldön szeretne tanulni.

- Ugyanúgy el tudok képzelni olyan rendszert is, ahol nem kérnek felvételi vizsgát, hanem a fötárgy-tanár dönti el, hogy szeretné-e tanítani a növendéket vagy sem. (Gyakorlatilag ez már most is így van.)

- A két változatról, amely a sok komolyzenei pályára készülöt hivatott megrostálni: 1, ha boldog-boldogtalan elkezdene a Zeneakadémiára járni, azt a terhelést szerény véleményem szerint egyetlenegy tanár sem bírná, mégha "csak" minden év elsö féléve lenne ilyen nehéz(hiszen ez minden évben ismétlödne). Földes Imrével ellentétben nem tartom ezt a változatot emberbarátnak, mert így a rendszerböl kiesö emberek nyilvánvalóan idöt vesztenének, hiszen a képzésük csak a következö évben folytatódhatna.

- Ha a fötárgy-tanár dönthetne a felvételizöröl, akkor nem lenne probléma egy "sikerületlen szereplés", hiszen a tanár már egy elözetes meghallgatás alapján ismeri a tanuló képességeit/adottságait. Teljesen érthetetlen számomra Földes Imre ezen felvetése. Milyen célt szolgálna egy második szereplés? Ha mégis tovább gondoljuk, akkor kb. 1/3 idönyivel többet kellene a tanároknak felvételiztetniük, mert a növendék rossz napot fogott ki? Uhhh...

- Sajnos teljesen következetlen Földes Imre érvelése: elmondja, hogy mindenki kerüljön be a Zeneakadémiára, utána dobják ki, majd pedig elmondja, hogy vele is (?) ennek éppen az ellenkezöje történt, akárcsak Dohnányi növendékeivel. (Kb. így tudnám összefoglalni. Ajjaj.)

- Abban egyetértek Földes Imrével, hogy a kvótarendszer nem szerencsés. (600 növendéket vesznek föl, habár csak 500 üti meg a színvonalat.)

- Nem értek egyet Földes Imrével abban, hogy a konzikba kevesebb gyereket kellene engedni, hiszen már most is létszámhiánnyal küzdenek sok helyen. Egy további restrikció ezt az iskolatípust még nehezebb helyzetbe hozná.

- Egyáltalán nincs jó üzenete annak, ha valaki jól teszi a dolgát és csak közepes osztályzatra méltatják.

- A régizene-oktatás és az egyetemek közötti együttmüködés hiányolásával egyetértek.

Remélem, hogy amikor Földes Imre Koreáról beszél, akkor Dél-Koreára gondol.
Olvasói levelek • 78222010-05-29 12:29:34
ezek szerint mégiscsak van :D
Olvasói levelek • 78172010-05-27 22:41:24
Néhány dolgot nem értek:

1, Hogyan függ össze Sándor János, Földes Imre és a stílusom? Egyébként is: Ön szerint mi a baj a stílusommal?

2, Ezek szerint nem lehetek rossz véleménnyel Földes Imréröl? Miért is nem? Gondolja, hogy én vagyok az egyetlen, aki így gondolja? Gondolja, hogy az érzelmeim irányítanak, amikor egy ilyen véleményt megfogalmazok?

3, Nem gondolja, hogy troll fóbiában szenved és az "igazi" véleményeket is kiszüri?

4, De igen, tényleg tájékozódni járok ide már kb. 10 éve. Annyira nem érzem magam fontosnak, hogy tájékoztassak.

Ha nem hagyja, hogy az érzelmei irányítsák, amikor nekem válaszol és érveket, nem érzelmeket sorakoztat fel a véleményét alátámasztandó, akkor, és csakis akkor, képesek leszünk értelmes vitát folytatni.
Olvasói levelek • 78142010-05-25 20:48:07
Elolvastam és még mindig nem tudom, hogy pontosan miért töröltétek a hozzászólásomat.

De nem is baj, mert már ezért érdemes volt beírnom. Szánalmas ez a "Tudnivalók". Mindent korlátoz. Béna kacsa. Persze ha ezt elöbb tudom, akkor korábban lépek erröl az ... oldalról. (Na a pontok miatt töröljétek gondolat-rendörök!;) :DDDDD)

Nem baj. Jól szórakoztam. További szép napot és maradi gondolkodást, kritika és egyéb vélemény nélkül!

Au revior! Á jamais! ;)
Olvasói levelek • 78122010-05-24 23:33:13
Azt látom, hogy a momus bizonyos embereket/üzeneteket kizár a fórumairól, de hogy bármilyen indok nélkül letörlik azokat az üzeneteket, amelyeket nem tudnak összeegyeztetni az izlésükkel/véleményükkel...hát hogy is mondjam...szük látókörüségre vall...és igen, az elözö rendszer maradványa. (Aminek már - elvileg - 20 éve vége...) Fiatalok! El lehet gondolkozni, hogy érdemes-e a momus-ra látogatni! (Ja, hogy már most sem látogattok ide? Megértem...;)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 6252010-05-22 23:00:56
Na ez érdekes: valaki törölte az utóbbi hozzászólásaimat. Miért is?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 25122010-05-19 22:45:52
ki az a sándor jános? sosem hallottam róla
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 6072010-05-19 22:42:15
nagyon sok butaságot mond. nem beszélve arról, hogy a butaságait sem csinálná, csak beszél róluk...meleg levegö
Andreas Scholl • 902010-05-15 22:20:26
sajnos nem tudtam ott lenni a müpás koncertjén... egyszerüen fenomenális a fazon!!!! ave scholl! :)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 6052010-05-15 22:07:00
hálisten
A díjakról általában • 6392010-03-24 00:16:29
Úgy látom generációváltás van a magyar (komoly)zenében.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 23232010-01-19 01:15:46
Kocsis a Beethoven szimfóniákról (nfz honlapja):

"A VI. egyértelműen a klarinété /klarinét-próbajátékok kötelező anyaga/, a VII. szimfóniára legjellemzőbb a fuvola. A VIII. szimfónia határozottan a csellóé. A harmadik tétel triója próbajáték anyaga szintén, én szólócsellóval játszatom, mert meggyőződésem, ha bármilyen tisztasággal és pontossággal is játsszák, nem adhatják vissza az egyénnek azt a szökellését, amit tapasztalunk például a Haydn 95-ös c-moll szimfónia harmadik tételének triójában is. Nem állítom biztosan, de szilárdan hiszem, hogy Beethoven a csellószólam kezelésében Haydntól vette a mintát."

"A VI. egyértelműen a klarinété /klarinét-próbajátékok kötelező anyaga/..."

Hát az lehet, hogy próbajáték-anyag, de ha csak z elejét hallgatom meg...hát inkább a vonósoké...vagy inkább a fuvoláké...vagy az oboáké...stb.stb...

"...a VII. szimfóniára legjellemzőbb a fuvola..."

De miért nem a kürt? Vagy miért nem a hegedű? Vagy az oboa? Komolyan mondom nem értem? És ezt a maszlagot eszi meg mindenki? Nem értem...


...és így tovább...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 23212010-01-19 01:03:02
Rendszerint saját magával vitatkozik.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 23202010-01-19 00:59:36
Úgy látom Kocsishoz senki sem mer máshogy közelíteni, mint nyalva... :DDD
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 23192010-01-19 00:50:25
Olyan butaságokat tud mondani ez a Kocsis, hogy ajjaj...

Ráadásul olyan dolgokat, amiket sem ő, sem más nem tudhat...

Intelligensnek akar látszani, de nem az...

Kár, hogy a média sem tud mit kezdeni vele, meg persze ő sem tud semmit kezdeni a médiával... Megy a magyaros ostor-csattogtatás, aztán megy mindenki szépen amerre lát...Ennek mi értelme? Ráadásul a szűk (hazai, komolyzenei) szakmán kívül senki sem kíváncsi a mondanivalójára...
Milyen zenét hallgatsz most? • 211792009-12-30 14:38:16
Azt én is szeretem...Ahogy az elsö hegedük nála szólnak...bámulatos...
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 5772009-12-23 09:32:51
Hát gyerekek...

Na itt lehet néhány érdekes névvel találkozni...Mindenki, akinek ma komoly szava van a komolyzenében...És mégsem hall rólunk, komolyzenészekröl senki semmit!!! (Vagy csak kevesen...)

http://www.hunmusic.hu/tagok.html

A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 5762009-12-23 07:47:20
Gondolom papíron ök is hivatásosok, csak semmit, vagy keveset lehet róluk tudni... Formailag-gondolom...-megfelelnek a kiírásnak, csak éppen többé- kevésbé ismeretlenek...kérdem én: akkor miért ök kaptak támogatást? Vagy ha kaptak/kapnak akkor miért nem lehet látni a müködésüket, a projektjeiket?
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 5742009-12-22 15:08:46
Hát, gyerekek...

Nézem, hogy milyen énekkarok, zenekarok kaptak a kult. minisztériumtól támogatást és nem sok ismerös van köztük... A 6-ból 1... ès akkor gondolkodunk, hogy hová mennek a pénzek, meg nekünk miért nincs...

Hát elöször is: van pénz, csak azt mi nem látjuk...

...ponty, ponty, ponty...

http://www.okm.gov.hu/kultura/eredmenyek/helyi-onkormanyzatok-091217
Milyen zenét hallgatsz most? • 210682009-12-14 22:14:17
hangtárban meghallgattam
Milyen zenét hallgatsz most? • 210662009-12-14 21:34:03
upsz, bartók kontrasztok volt...
naja, akkor lehet, hogy az előadással volt bajom...
Milyen zenét hallgatsz most? • 210652009-12-14 21:22:10
nem nyert, de mindjárt utána nézek... ;)
Milyen zenét hallgatsz most? • 210612009-12-14 15:22:27
a bartók rádió ügyeletes sz@r zenéjét
Társművészetek • 4452009-04-29 02:00:43
Társművészetek? Hm... Balett, bábjáték... Ezek passzolnak a zenéhez...szerintem...
W.A.Mozart • 13902009-04-29 01:58:10
The best composer ever born...
Kedvenc előadók • 19602009-04-29 01:53:45
Gould (de csak a Goldbergben...)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 4222009-04-29 01:50:46
Komolyzene? Ugyan már...Kinek kell az ma Magyarországon?
Kocsis vs Fischer • 20822009-04-29 01:49:32
Kocsis vs Fischer? Muti...:-))))
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" • 5392009-04-29 01:46:57
Egy biztos gyerekek:

szépen el lehet felejteni a régi vágású karmestereket és előadókat. Már nincs szükség magamutogató pojácákra... Inkább jól kommunikáló egyénekre, akik képesek újat hozni minden előadásba...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 13792008-01-16 17:47:30
Kedves dni!

Nemrégiben olvastam, talán az Alexandra kiadó lapjában, a Könyvjelzőben, hogy Pernye András hozzászólásait - többek között - komoly szakmaiság jellemezte. Olvasva az Ön koncertbeszámolóját, ezt a fajta "szakmaiságot" hiányolom.

Arról is szó van ebben a Pernyéről szóló - egyébiránt Dés László által jegyzett - cikkben, hogy a zenetudós Pernye fájlalja, hogy csak vélemyények fogalmazódnak meg újságok kritikusaiban, amelyek nincsenek szakmai érvekkel alátámasztva. Ugyan már a zenetudós rég nincsen körünkben, mégis helytállónak érzem "kritikáját". Sajnos az Ön beszámolójából hiányolom a szakmai érveket.

Üdv.:

Wolfi
Olvasói levelek • 52062008-01-02 13:30:12
Kedves szerk.!

Úgy látom, az újévet is egy (közlés utáni) viccel kezdik:

lesz egy orgona-fesztivál 2208-ban? És milyen jó, hogy ezt már most tudjuk!:)

(Versenyek, pályázatok)

Üdv:

Wolf
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 13402007-10-31 17:10:46
Újra bele kell "kottyintanom a levesbe": haladjunk felülről lefelé. Fantasztikus, hogy Heiner Lajos áradozik Rodzser Múrról(hallottam mórnak is ejteni), de milyen volt a koncert? Vagy ez nem érdekes? Látom, hogy "Legfrissebb koncertbeszámolók" van jobbra írva, de Heiner esetében inkább az "élménybeszámoló" lenne a leghelyesebb kifejezés.

Aztán: mg (What's this?) alapvetően nagyon intelligensnek tűnő kritikát helyez(tet)ett el ugyanebben a rovatban, DE az "organikus teremtmény" kifejezés bármivel (pláne közönséggel!) kapcsolatos emlegetése pl. nem kelt túl pozitív asszociációkat bennem és gondolom, sok más emberben sem. És ez a "teremtmény" még hevülni is tud! Ez igen! Mondhatnám tovább, de mindenki fedezze fel magának e cikket. Egy hasonlattal szeretném kritikájával kapcsolatos érzéseimet szemléltetni: egy kisgyermek nagyon keresi azt a háromszög alakú fadarabot, ami beleillene játékdobozának nyílásába, ám valójában egy kör alakú nyílással küszködik...

gap(And what the...is this???)kritikája nagyon tessen, szemléletes és érthető. Bravó!

kobzos55(Who is this?): számomra kissé távolról körvonalazza benyomásait, különösen a kórus, a zenekar és a karmester produkcióját illetően. Egyébként érthető, habár elgondolkodásra nemigen késztetett...4 szóval: nem túl magas "röptű".

Üdvözlet, Kritikusok!(Nem túl barátságos e megszólítás bejelentkezéskor...)

Wolfi

U.I.:Remélem azért álmatlan éjszakákat nem okozok kotnyeleskedésemmel.
Olvasói levelek • 48152007-09-14 15:01:38
Kedves szerk.!

Remélem jó az értesülésem: ma lesz a Szigeti-Hubay hegedűverseny díjkiosztója és gálaestje a Zenekadémia nagytermében. A műsorajánlóban nem látom.

Üdvözlettel:

Wolf
Olvasói levelek • 47432007-09-04 18:06:59
Továbbá szívesen venném, ha elolvasva egy-egy cikket, tudnám, hogy ki írta. Ezek a mindenféle rövidítések, monogramok nekem semmit sem mondanak és egyébként pedig egyáltalán nem emlékezetesek.

Egy dühöngő olvasójuk:

Wuff
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 12932007-09-04 18:01:11
Jó a memóri(ári)ája!;-) Na, de hogy ez mit mond zeneileg?! No comment.
Olvasói levelek • 47412007-09-04 17:57:06
Kedves szerk.!

Sajnos a Poldini-operás beszámolóban (érdekes) elütés van: Érdek Dóra.

Üdv.:

krix-krax Wolfi
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 198492007-06-21 11:15:03
Egyetértek! Én is bízom benne, hogy Fischer átlát a szitán és nem hagyja, hogy a nyakára másszanak a pofátlanok! Úgy legyen!!!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 12132007-06-21 11:12:07
"Csak mindenkor tiszta legyen!"

Akkor ebben egyet is értünk!(És nem mellesleg Bartókkal is, de ez már egy másik kérdés...;-))
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 12122007-06-21 11:10:15
Ám legyen.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 12082007-06-20 18:56:23
Kedves Johanna!

Minden zenekart a közönsége minősít a legjobban.

Üdv.:

Wolfi
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 12072007-06-20 18:54:28
Igen, elméletileg(!)Önnek igaza lehetne(!) a fúvósok és énekesek "ilyeténfajta" "rokonságában"(nevezzük így...), mármint, hogy mindkettejüknek a zenéléshez szükségük van légzésre, csakhogy én a gyakorlatban ezt a pozitív "viszonyulást" nem tapasztaltam/láttam/éreztem és ilyen "rokonságról" más énekesek sem számoltak be nekem...Remélem (komolyan!!!), hogy Ön tud nekem ilyenre példát mondani!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 12062007-06-20 18:39:58
Igen, a muzsikus-énekes ritka madár, de VAN!!!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 12052007-06-20 18:38:31
Kedves tukán!

Önnek igaza van! Nem sikerült ezt a "közepes" dolgot jól elmagyaráznom...

Summa summárum: ne intonáljon FÖLÉ, se ALÁ az énekes(vagy hangszeres), hanem intonáljon PONTOSAN! Erről vóna itt kérem szépen szó.

Közhelyek? Mire gondol?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 11812007-06-19 13:48:37
Johannának!

Na ezért nem járok én Máv koncertre...

Üdv.:

Wolfi
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 11802007-06-19 13:47:40
Kedves Kúp Flóris!

Én pedig örülök (de tényleg!!!), hogy végre (!) egy értelmes hozzászólását olvashattam. Úgy látszik tud Ön "rendesen/rendezetten" is írni! Gratulálok! Csak így tovább! És a buta rímfaragasait pedig hagyja végleg maga mögött!

Öszintén bízva hasonló jókban:

Wolfi
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 11792007-06-19 13:42:14
Nem, kedves Cili!

Én nem azt állítom, hogy a szövegkörnyezet nem számít; inkább arra szerettem volna rámutatni, hogy ÖNMAGÁBAN a szövegkörnyezet nem tesz (nem is tehet) értelmessé egy szöveget, vagy szöveg-részletet. Ha egy kifejezés "kilóg a sorból", akkor azt a környezete - meglátásom szerint - nem javíthatja ki. Egyedül úgy lehet kijavítani, ha kijavítjuk.

A nápolyi szext b-jéről, és az F-dúr IV. fokának alapjáról: persze azt a b-t MÁS SZÍNNEL kell énekelni, de szerintem nem a hangszerelés, hanem a harmónia, vagy jelen esetben a funkció (nápolyi6) különlegessége miatt.

Üdvözlet:

Wolfi
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 11782007-06-19 13:30:05
Kedves tukán!

Na ezt a a hozzászólását nem tenném be egy zenetudományi-, de akár egy énektechnikai szakkönyvbe, mert eléggé vitathatónak érzem...

"Hegedűkkel énekelve másképp intonál az énekes..."

Intonáljon tisztán! Először is. Aztán jöhet az érzelem, a karakter, a szín...De ne - és itt BaCi-ra utalok - a hangok KÖZÉ, hanem pontosan egynek (a megfelelőnek) a KÖZEPÉBE.

"Fúvósokkal könnyebb, mert azoknál is légzés dominál..."

Ha a légzésre, mint a zene tagolását elősegítő "eszközre" gondol, kedves tukán, akkor erre azt mondom: hogyha az a vonós ZENÉSZ, MUZSIKUS, akkor fogja érezni, tudni (ha másképp nem, a karmester figyelmezteti rá), hogy a zenének milyen tagoltságra van szüksége és így mindjárt "kikapcsolható", feleslegessé válik (kivéve ha az emberi "létszükségletből" fakad:-)) ez a mankó.

Üdvözlet:

Wolfi
Erkel Színház • 3612007-06-13 16:19:19
Útálom Kúp Flóris Bugris beírásait olvasni!!!!Szörnyű stílusa van!!!!És teljesen fölöslegesen bonyolult!!!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 11622007-06-13 15:20:55
Kedves Cili!

Ha a zenészek használják a "hamis intonálás"-t, az úgy mindjárt más...:(

Az "elképesztő szövegmondás"-sal kapcsolatban: csak azért nem válik szövegtanilag helyessé, vagy értelmessé egy kifejezés, mert ki lehet kivetkeztetni, hogy a szerzője ugyan mire gondolhatott???

Mégis milyen szint fölött lehet harmóniaBA(?), hangszínek KÖZÉ (!)intonálni? 20 éve vagyok a pályán, de még ilyet nem hallottam?!

Ugyanakkor még azon nem gondolkoztam el, hogy a hangmagasság és a hangszín milyen kapcsolatban állnak egymással, de hogy szorosan összefüggnének, ezt momentán igen kétségesnek érzem...Illetve bizonyos feltételekkel és bizonyos esetben...Talán...

Üdvözlettel:

Wolfi
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 11532007-06-11 17:48:29
Kedves Cili!

"Megütötte a szememet"(képzavar)az a szóösszetétel, hogy "hamis intonáció".Van ilyen?Nem inkább rosszat, v. pontatlant kellett volna írni?

A következő rész megint sok kérdést felvet bennem:

"A hatalmas frázisok, elképesztő szövegmondás, finoman megjelenített, mégis egyértelmű karakterek mellett rendelkezik egy igen ritka tulajdonsággal is. Nemcsak, hogy harmóniába intonálja a hangokat, de hangszínek közé is. Máshogy énekel egy hangot, ha azt egy zömében fafúvós akkordban kell megszólaltatnia, mint ha egy rezes, vagy egy vonós akkord hangjai közé intonál."

Csak mazsolázva:"elképesztő szövegmondás"-Ez igen negatív, nem inkább elképesztően jó? Vagy nem értem a következőt:"finoman megjelenített, mégis egyértelmű"-az milyen? Jól hangzik, de nem értem.De az aztán végleg nonszensznek tűnik, hogy: "Nemcsak, hogy harmóniába intonálja a hangokat,"Azt hogy kell???Pláne:"de hangszínek közé is."Bumm. Elképesztő és nem értem. Hogyan lehet valamit hangszínek "közé" intonálni???Szerintem ez képzavar.stb.stb.

Üdvözlettel:

Wolf
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 11522007-06-11 17:13:47
Tisztelt Balázs Miklós!

Köszönöm elismerését...:-)Nem mintha ezért írtam volna...

Sajnos nem újkeletű dologról van szó. Ez mindig is így volt Fischer Ivánnal.:-(

Azt hiszem a téma további fejtegetése már személyes kontaktust kívánna...

Tisztelettel:

Wolf
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 11412007-06-07 11:56:55
Persze!

Arról van szó, hogy...már sphynx leírta, amiről szó van. Egyszerűen: nem szólaltak meg akkordok egyszerre(amelyeknek meg kellett volna...), vagy polifón részek végén zárlatok "össze-vissza", "nem egyszerre" szólaltak meg, amelyeket viszont a karmesternek kellett volna koordinálnia és ehhez hasonlók..."Táncolás" és "produkció" helyett dirigálnia kellett volna Fischer Ivánnak. Nos ennek a "koordinálatlanságnak" a kifogásolását hiányolom a kritikájából.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 11372007-06-05 14:14:15
Tisztelt Johanna!

Engedje meg, hogy felhívjam figyelmét kritikájának egy belső ellentmondására: ha a zenekar "hangzása bizonytalan"(és mások) volt, akkor miképpen vezethette Vashegyi magabiztosan az együttest(kritikája végén írja)?

Továbbá: jónak tartanám egy konferencia tartását régizene-ügyben, mert elvitathatatlan érdemei mellett rejteget néhány hiányosságot is ez a fajta - egyébként általam és talán mások által is vívmánynak tekintett - előadásmód.

Továbbá: A zenekart(és talán a kórust is) érintő megállapításait helyénvalónak találom, a baj csupán ezzel kapcsolatban az, hogy ez az állapotuk amióta csak koncerten hallottam őket(kb. 10 éve)fennáll és semmilyen irányba sem mozdultak/mozdulnak.

Remélem érdemi vitára képes érveket sorakoztattam fel.

Tisztelettel:

Wolf
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 11362007-06-05 14:03:03
Tisztelt Balázs Miklós!

Arról miért nem beszél kritikájában, hogy Fischer Iván keze alatt egyetlen akkord, egyetlen fontos zenei hely sem szólalt meg egyszerre?Ez Önnek nem tűnt fel?Ez Önt nem zavarta?

Tisztelettel:

Wolf
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 10632007-04-18 12:10:52
Kedves dni!

Németh Judit th-val írja a nevét. Kérem javítson a krtikájában.

Üdvözlet:

Wolfi
Historikus előadás.... • 3902006-12-15 12:46:51
Félreértesz barrister!
Nem, ne vesszen a régi! Csak sokan úgy használják a "historikus" szót mintha az a jó előadás garanciája lenne! Pedig hát...Ettől akartam megvédeni a közvéleményt!

Szóval semmi bajom a régi hanszerekkel. Sőt! Csak a régi hangszerek "ténye" nem jelenti számomra automatikusan azt, hogy jó előadást fogok hallani. Ennyi.
Historikus előadás.... • 3882006-12-11 22:52:28
Johanna Rillinges kritikájában sokat emlegeti a historikus előadásmódot. Én meg úgy vagyok vele, hogy bizony egy historikus hangszer mögött is ülhet egy igen rossz zenész, nem csak egy "modern" hangszer mögött...Divatok, hóbortok...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 9222006-12-11 22:48:22
Kedves Johanna!

Legutóbbi kritikáját dícsértem, de most nem tetszik, hogy "gyerekezi" a Zeneakadémistákat...Biztos, mert késő van...
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" • 5152006-12-11 22:45:09
Kedves Recenzensek, Kritikusok!

Egy ideje olvasgatom a momust és akárhogy is keresek a sorok között, nem találok dícsérő kritikát hazai karmestereinkre. Inkább elmarasztalót(pl. Török Géza), vagy semmilyet (pl. Héja Domonkos), akkor ezt már vehetem úgy, hogy kicsiny kis hazánkban ma nincsen jó karmester? Netán a karmester-oktatással is baj van? nem tudom. Ítéljék meg Önök! Momentán így fest a kép...
Az Úzú-ról - partvonalról • 202006-11-03 19:45:16
Kedves Apika!

Személyeskedő vitákba nem megyek bele.Hozzászólásod ezen részével nem törődöm. Azzal foglalkozom, hogyan lehetne bizonyos ügyeket előre vinni.

Tehát: Az ÚZÚ "közvetítését" próbálom ilyetén módon "jobbítani". Te pedig légyszíves ezt vedd figyelembe! Nem az ÚZÚ ellen vagyok, hanem érte!(Kivéve a Csengery-t érintő bírálataimat.)

Vagy úgy gondolod, hogy nincs mit javítani rajta? Hogy "szent tehénként" kellene vele bánni? Menjen csak a maga útján, ahogy akar? Nem beszélni róla? Elhallgatni?

Ez a hozzáállás nekem egyáltalán nem tetszik, és sajnos, te ezt súlykolod. Szerintem neked pedig ezen kellene elgondolkoznod, mielőtt ide beírsz.

Latin szöveg: Bach h-moll miséje kapcsán kezdtünk el a latin szöveg kiejtési módjairól vitatkozni. Akkor miért írsz Händel-ről, Mozart-ról és Haydn-ról? Ugye nem akarod a vitát porba sújtani! Vagy az is ellenedre van, ha ilyesmiről beszélünk? Hozzászólásodat sem építőnek, sem jóindulatúnak nem nevezném.
Kocsis Zoltán • 22006-10-31 18:50:48
Kedves kétked!

Próbálok olyan pontokon vitába szállni, ahol látom reményét megegyezésnek, vagy "akörüli állapot" elérésének.

Miért, v. mitől lenne/lehetne/válhatna az egyszerűség magasabbrendűséggé a zenében? Egyszerűen nem látom efféle "metamorfózis" lehetőségét!

Mitől lenne a mostani "előadási-kultúra" jobb, mint bármelyik előző? Mondjuk jobb, mint a "romantikus"? Nem lehet, hogy egyszerűen csak más?

Mi általános a világban? A romantikus előadásmód? Nem hinném. Már annyi minden történt azóta...

Lehet egy előadásmód csak azért rossz, mert látványos? Ez önmagában még nem tesz rosszá egy előadást számomra. Sőt! Ha segít az adott zene befogadásában, jobb megértésében, jobb "ráérzésre" sarkall, akkor még hálás is vagyok érte!
Az Úzú-ról - partvonalról • 172006-10-31 18:37:18
A legutóbbi Úzú-ról(10. 28-29.):
(Szorgalmas vagyok ám!:-)

Gregor Józseffel kapcs.: Tiszteltem/tisztelem a művész urat, éppen ezért nem értem, hogy miért egy olyan felvétellel búcsúztak tőle az Úzú-ban, ami cseppet sem előnyös képet mutat róla. A zenekar(amelyről nem tudjuk, hogy melyik, éppúgy a karmester nevét), csupa "álló" hangot játszott. Gregor sajnos a felvételen jócskán alulintonál, a fuvolista hangja iszonyúan lebeg.

A Borowicz-interjúban a kérdező szerint a Kilar-mű volt a legjobb.(Hm.)

Csengery szerint természetes, hogy a lengyel Rádiózeneker koncertjén minden közreműködő lengyel. MIért természetes ez?

Pernye szerint, ha egy kritikában a neveket behelyettesítjük más nevekkel, és mit sem változik a kritika, akkor az egy rossz kritika. Csengerytől eddig csak ilyet hallottam.

Csengery-féle tipikus közhely: A lengyel koncert "hasznos és informatív" volt. Ugyanez a kritikájáról nem mondható el...
Olvasói levelek • 35542006-10-30 12:56:48
Miért kell mindenhol azt olvasnom, hogy Gregor József fellépett a MetropolitEnben? Nem MetropolitAn? Hm, hm...
Kocsis Zoltán • 02006-10-27 19:56:39
Kocsis Zoltán 54 éves kora ellenére "korunk fenegyereke". Ezért gondoltam, hogy õ egyedül "megérne egy misét", de nevezhetjük topiknak is...:-)

"Dolgait" mindig viták övezték: legyen akár szó Chopin-zongorázásáról, vagy karmesteri tevékenységérõl (többirõl késõbb).

Játékát egyfajta szenvtelenség jellemzi és nincs ez másképp karmesteri tevékenységénél sem. Több, mint valószínõ, hogy ez az elõadói(?) attitûd(?) az elõtte élõ generáció(k?) mûvészetére adott sajátos válasza, mellyel egyébként nagyon sokan - legyenek azok generációjából valók, vagy késõbbiek - egyetértenek. Én nem.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 8212006-10-27 16:41:03
Kedves zéta!

Minden szimpátiám a lengyeleké, de olyat írni, hogy Borowicz "hibátlanul rajzolta fel a szélsőséges indulatokat", meg, hogy a vonósegyüttes "hibátlanul valósította meg a művet" enyhe túlzás. A zenében(de egyáltalán: művészetben) ilyet írni abszurdum! Meggyőződésem, hogy ad1. tökéletes előadás nics, legfeljebb nagyon jó, ad2. a szubjektivitás ebben a "szakmában" döntő tényező, tehát, ami az egyik felfogásban hibás, az a másikban esetleg nem az...pl.

Üdv:

Wolfi

Ui: Remélem nem kell többet ilyen abszurd dolgokat olvasnom, mert akkor hajlamos leszek több zéta cikkre nem ráklikkelni! VIGYÁZZ!!!:-)
Kodály Zoltán • 172006-10-25 16:24:04
Érdekesnek találtam, hogy Kodályt Molnár Antal az Eretnek gondolatok a muzsikáról c. könyvében az angol Vaughan Williams-hez hasonlította.(Lehet, hogy mások hasonlították, csak ő megismételte...) Nem nagyon ismerem Williams-et, de utána fogok nézni.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 8142006-10-25 16:13:07
Kedves Johanna!

Gratulálok a "barokkos" kritikához!

Wolf
Az Úzú-ról - partvonalról • 152006-10-19 15:54:31
Nem, a topik(sic!)nem azért van, mert savanyú a szőlő. Hanem azért, hogy végre beszéljünk róla, nevesítsük mi jó, vagy mi nem jó, és legalább ebben a tekintetben ne legyünk olyanok, mint amilyenek szoktunk lenni: mégpedig, hogy minden a megy a maga útján, vagy másképpen: senki sem törődik semmivel.

Azt nem hiszem, hogy maga nem érintett. Egyébként nem rohant volna ki ennyire ellenem.
Az Úzú-ról - partvonalról • 122006-10-18 19:00:09
Kedves Apika!

Még valami: A te elképesztően mély kritikádról nekem meg az a szakállas vicc jut eszembe, hogy: 3 béka beszélget...Megvan?
Az Úzú-ról - partvonalról • 112006-10-18 18:58:03
Kicsit felhúztam magam a szőrszál-hasogatáson..

Azt viszont nem tudom miért "vette magára az inget"? Holott nem Önről(?) szólt a hozzászólásom. De ha igen, akkor értem a helyzetet.

Ha nem fog támadni(ahogy én sem tettem), akkor tegeződhetünk továbbra is.

Üdv.:

Wolf
Olvasói levelek • 35472006-10-18 13:00:23
Kedves daunerni!

Miért nincs Kocsis-fórum?

Üdv.:

Wolfi
Az Úzú-ról - partvonalról • 92006-10-18 12:56:10
Kedves eccerű!

Ha lehet, akkor magázodjunk.

Valószínűleg a "pácsem"-es nézetem is egyéni, de úgy gondolom, hogy ha az embernek rendelkezésére állnak azok az információk, amelyeket korábban leírtam, akkor butaság azokat nem felhasználni. Nálam ezzel biztosan egy jó pontot kaptak volna, ahogy Verdi-nél az olasz-latin kiejtéssel.
Az Úzú-ról - partvonalról • 82006-10-18 12:48:22
Kedves Apika!

Ezt hogy érted?
Kórusok, kórusművek, karéneklés • 382006-10-16 18:13:30
Kedves macskás!

(Sokszor) kénytelen vagyok a rádiót az Úzú után kikapcsolni. (Általában nem - ahogy írod - 10 perc a "Rádiókórusos"-blokk.)

Legutóbb Igó Lenke és Thész Gabriella felvételeit adták le. Ez szerencsés helyzet volt, mert így rögtön össze tudtam hasonlítani "hatásukban" a karnagyokat. Nálam - annak ellenére, hogy hallottam a kórus intonációs problémáit - egyértelmüen Igó Lenke "gyözött". Egyszerüen - a müsorválasztásnak, vagy a karnagy "szuggesztivitásának" köszönhetöen? - sokkal jobb benyomást tett rám Igó. Ha Ö vezényel nem fogom lekapcsolni a rádiót. Ezt megígérhetem.:-)

Üdv.:

Wolfi
Miért tapsolunk, ha kell, ha nem? • 1092006-10-16 17:47:26
Természetesen a közönség.(Rá egy-két napra/hónapra(?) a kritikusok... :-)

Ezért kell/kellene közönséget nevelni. Hogy ne legyen már olyan könnyü minket átejteni. Hogy ne lehessen már velünk minden sz@rt megetetni. Mert, ha valaki azt tányéron kínálná fel nekünk, ugye akkor sem ennénk meg?!
Az Úzú-ról - partvonalról • 42006-10-16 17:40:12
Önnek igaza van Bónis-sal kapcsolatban, elnézést kérek. De azt visszautasítom, hogy Ön velem szemben "a legjobb védekezés a támadás"-elvet alkalmazza, tehát: ugyan tévedtem Bónis Ferenc nevét illetöen, de attól még azok az egyéb dolgok, amelyeket ìrtam még jogosak és érvényesek lehetnek.

És amit felvetett: Valóban egyéni ízlés kérdése, hogy pácsem, vagy pácem. Engem megnevettet a "pácsem". Egyébként pedig Mozart élete döntö hányadában német nyelvterületen élt és alkotott, ezért(no meg azért mert Magyarországon is ez a bevett) jobban el tudom fogadni a "pácemet"(és társait). A személyét illetöen inkább nem tippelek, mert attól tartok eltalálnám...


Pedig eddig úgy megbecsültem jól informáltsága miatt, "egyszerü"! Kár...

Még valami: Ez (mármint, hogy "pácsem" stb.)egy gesztus lehetett volna a magyar közönség (figyelmesebb, érzékenyebb?) része felé.

Engem alapvetöen az zavart Mácsai kritikájaban, hogy mindenkit "felmagasztalt", és semmi olyat nem mondott, amit a fellépö müvészek esetleg felhasználhattak volna "müvészetük jobbításáért".

A legutóbbi Úzú-t élveztem. Picit talán J. Györi László (Jól írom?) "erotikus" hanglejtése zavart, de egyébként jónak találtam.

Üdv.:

Wolfi
Az Úzú-ról - partvonalról • 02006-10-13 18:10:33
A legutóbbi UZU-ról(október 7-8):

Csengery Kristóf: Nagyon fura beszédstílusa van...Nem igazán szimpatikus az az akadémikusság ahogyan az interjút levezette.(Nem emlékszem ki volt az alany...)

Molnár Szabolcs: Azt a benyomást keltette bennem írásával/beszámolójával, mintha a karmester ütés-technikája szembenállhatna a karmester személyiségével. Nem igazán volt számomra világos mire gondolt. Majd egyszer talán kiderrül...

Mácsai János: Sokat beszélt, de szinte semmit sem mondott. "Végigdícsérte" az egész produkciót(Fischer+BFZ). Mindenkit kivétel nélkül. Ez még akkor is gyanús, ha nem voltam ott az elõadáson. A bejátszott felvételen például hallani lehetett, hogy az Alt szólamot is férfiak énekeltek. Ezt esetleg megemlíthette volna. A szopránt viszont nõk énekelték!!!(Emlékszem most már, Bach h-moll miséjérõl volt szó.)A pacem-et persze ez a kórus is "pácsem"-nek énekelte. Na ja, kleinigkeit.

A Vashegyi interjúban nem esett róla szó, hogy Vashegyi a különbözõ "történeteket", "legendákat"(?), honnan veszi. Elmondása szerint: x ismerte z-t, aki viszont N-t ismerte, aki azonban a legnagyobb zeneszerzõ. Naja. Hiszi a piszi...

Bejátszás Vashegyivel: Nála a bécsi klasszika is "barokkan" ritmikus - ok. Zene - abszolút nem ok(nincs). Elfedte a zenét a "bécsi klasszikus ritmikusság". Naja.

Bóniss Ferenc: Tisztelem Bóniss Ferencet, de a "pártner" és az "Árhívum" szó ilyetén való kiejtése egy kicsit archaizáló jelleggel bír.

Egyébként pedig: Minden bevethetõ kritikus megfázott a múlt héten?
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 4452006-10-13 14:32:53
Zenei Szilícium-völgy.

Nekem ez sokat nem mond. Sőt! Semmit.Akkor én most hülye vagyok?
Karizs Béla müvészete • 702006-10-13 14:27:12
Ok!
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" • 5142006-10-13 14:23:43
A Berliozon már nem maradtam, annyira elkeserített a VI....
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 12582006-10-11 19:16:57
Helyesen: Van-e élet a komolyzenén belül?
Miért tapsolunk, ha kell, ha nem? • 1062006-10-11 19:15:41
A rossz produkcióhoz az tapsol, aki sznob.
Karita Mattila • 172006-10-11 19:14:37
Ki az a Karita Mattila?!
Karizs Béla müvészete • 662006-10-11 19:14:00
Ki az a Karizs Béla?!
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 4422006-10-11 18:16:01
Kedves eccerű!
Mint eddig mindig, most is igen jól informált vagy. Köszönöm az infókat! Csak legyen is úgy. Nehogy az legyen, hogy mondanak valamit (2008-ra átköltözik az Akadémia a Hársfa utcába, mondjuk) és mondjuk megtörténik 2012-ben. Merthogy ez is meglehet...

De örülök a jó híreknek!
A Magyar Zenekarok helyzetéről • 72006-10-11 18:12:00
Magyar Telekom: Tegnap olyan "brutális" Beethoven 6-at láttam velük, hogy szerintem most legalább egy évig nem megyek Magyar Telekom koncertre! 1. Oboa: alacsony, 1. klarinét: magas, 1. fuvola: magas; és ez az egész szimfónián keresztül! Gondolja el valaki: hogyan szólt ott egy hosszú, kitartott akkord?...Na úgy. Rezek rendben voltak, fagott: nem botrány. Vonósok: ojjan enerváltan húzták, hogy azt hittem elalszanak a székükön! Úgy is szólt! Szanaszét voltak az egész szimfónián keresztül. Nemhogy Kobayashit, de még egymást sem találták!

Összegezve: ezért nem érdemes egy 6-at műsorra tűzni. Valaki vagy kitűnően, átéléssel, jól eljátssza, vagy inkább műsorra se vegye! Halvány árnyékképe volt ez a tegnapi előadás annak, ami bennem Beethoven 6- szimfóniájáról él.

Persze nálunk ezt úgy "oldják meg", hogy nem beszélnek ilyen koncertekről, nem írnak róluk és ezzel minősítik is azt. Én ezt megértem, de, hogy az ilyen magatartásból semmilyen előrelépés sem lesz, az biztos!
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" • 5102006-10-11 18:02:50
Nem éppen általánosságban: Tegnap Kobayashi valami olyan szinten gyengét produkált, hogy az csak na! Nem tudom mennyit próbált a tkommal stb. stb., de hogy egyáltalán nem értették meg egymást, az biztos. Egyszerűen úgy tűnt, hogy ott blattolják a zenészek a darabot(ami mondjuk egy Beethoven 6-nál kevéssé valószínű). És ezért veszi fel a gázsit?! Ezért a botrányos 6-ért?Hihetetlen!(A zenekarról a zeneker fórumban.)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 3582006-10-06 18:00:52
Jelen a komolyzenének ma Magyarországon SZINTE csak Budapesten van. A "vidéknek" kicsi, "a még vidékebbnek" semmi jelene sincsen.Végignézve a Pesti kínálatot: ha ezt valaki "szétterítené" Magyarországon, az az egész országnak használna - és nem lenne annyira vízfejű.

Üdvözlettel:

Wolf
A díjakról általában • 4682006-10-06 17:58:17
Az a fura, hogy "itt már mindenki mindent" megkap.

Szóval az ember úgy van vele, hogy ha ráesne a választás már nem is igen szeretne "a klubba" tartozni, mert már annyi - SZERINTEM - méltatlan ember kapott meg különböző díjakat. (Szándékosan fogalmaztam általában.)
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 4402006-10-06 17:45:49
Ja! És még valami: a Zeneakadémia ugyanúgy "visszasüllyedt" az "Ismeretlenség homályába". Médiafigyelem sehol, Political capital sehol, Zeneakadémiának se híre sa hamva (egyelőre az utóbbinak azért lehet örülni...:). A Batta-regnálás "vivőereje" egy év után kifulladt. Hol vannak a jó ötletek? Halódik az egész. Ajaj...
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 4392006-10-06 17:41:45
Kedves fórumozók!

Úgy látszik, én vagyok az egyetlen, aki kitart amellett, hogy legyen a Zeneakadémiának új épülete és, hogy felújítsák a lepukkantat.

Erről egy ideje már nem beszélünk, de én nem felejtettem el.

A bírák most kaptak új épületet(ha jól tudom 1 év (!)alatt épült fel), új kormányzati negyed(!) is lesz...A Zeneakadémiát meg lesz@rják. 10 (!) éve ígérgetik(vagy több?), hogy "meglesz a dolog", ezidőalatt 10-et fel lehetett volna építeni. Eredmény?
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei • 1072006-07-06 23:53:14
Köszönöm, köszönöm. Írjunk ide, mert a sajtóban nem jelenik meg minden, ami egy komoly-zenével foglalkozó szakembert érdekelhet.
Bartók Béla szellemisége • 832006-07-06 23:50:26
Tudom egy mondatban nem lehet összefoglalni a Kékszakállú mondanivalóját, de akkor inkább meg se próbálkozott volna ezzel Boulez mester...

"A titka a hősnő átváltozásában rejlik, aki megszeretné hódítani a kékszakállút, ám végül a férfi hódítja meg őt, és teszi lakat alá a régebbi asszonyok mellé."

Átváltozás nem túl jó szó(bár lehet, hogy a "hiba" a fordításban keresenő), inkább döbbenet, a nő letaglózása, elnyomása és ilyesmi felel meg Judit személyét ielletően, mert Judit nem változik meg az opera során, inkább megfullad. A Kékszakállú fojtja meg (nem szó szerint).
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" • 5052006-07-06 23:40:20
Pedig sokan vannak, akik (többnyire)úgy alkotnak vélemlényt, hogy valaki dícsérte nekik ezt vagy azt a karmestert. A több nézőpontból tapasztalataim szerint a zene területén inkább csak káosz szokott, mint "végeredmény" kialakulni...
Kórusok, kórusművek, karéneklés • 112006-07-06 23:35:13
Valahogy a műsorválasztásukkal sem vagyok kibékülve. Nem tudom...nem mozgatja meg a fantáziámat, nem dob fel, amit hallok, hanem ellenkezőleg: gyorsan lekapcsolom a rádiót, ha meghallom őket, pedig komoly-zenét szerető ember vagyok. Pedig gondolom a két vezető sokat dolgozik a jó eredmény érdekében.
Kórusok, kórusművek, karéneklés • 102006-07-06 23:30:38
Úgy gondolom, hogy lejjebb ment a léc. Valahogy a régebbi felvételeiket szívesebben hallgatom.
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" • 5032006-07-04 16:06:02
Úgy gondolom, hogy mindenki szépen hagyatkozzon a fülére és a megérzéseire és ne arra, amit másoktól hall. Ha úgy hallom/érzem ,hogy x v. y jó, akkor ismerjem el, hogy x v. y jó, ha meg úgy hallom ,hogy nem jó, akkor merjem bevallani/azt mondani, hogy nem jó. Ne mis-másoljunk, beszéljünk mellé, hanem hagyatkozzunk arra, amit érzünk, v. hallunk. A "jó öreg" megérzés átsegít a nehézségeken, de ha az ember hazudik magának, vagy nem figyel a megérzéseire, akkor magára vessen.
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei • 1042006-07-04 15:58:48
Ide miért nem ír senki? Fiatal művészeinknek tán nincsenek sikereik?
Csengery Kristóf fan klub • 1762006-07-04 15:55:43
Hova tűnt Csengery? Mostanság nem hallom az Úzún?
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Tóth-Vajna Zsombor (csembaló, orgona), Tóth-Vajna Gergely (csembaló)
"Hangulat Extra"
J.C. BACH: A-dúr szonáta négy kézre, op. 18
HÄNDEL: a-moll fúga, HWV 411
HÄNDEL: Vízi zene - Air négy kézre
HÄNDEL: Darabok zenélő órára
HÄNDEL: d-moll szvit csembalóra, HWV 437
STANLEY: a-moll voluntary, op. 6, No. 8
J.C. BACH: F-dúr szonáta négy kézre

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

A Bartók Konzi kamarazenekara
Vezényel: Tuska Zoltán
Pódiumon a Bartók konzi vonós tanszaka
A mai nap
született:
1913 • Tito Gobbi, énekes († 1984)
1925 • Luciano Berio, zeneszerző († 2003)
1931 • Szofia Gubajdulina, zeneszerző
1935 • Malcolm Bilson, zongorista
elhunyt:
1725 • Alessandro Scarlatti, zeneszerző (sz. 1660)
1799 • Karl Ditters von Dittersdorf, zeneszerző (sz. 1739)
1974 • David Ojsztrah, hegedűs (sz. 1908)