vissza a cimoldalra
2017-12-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3861)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60219)
Társművészetek (1222)
Momus társalgó (6308)
Milyen zenét hallgatsz most? (24990)
Kedvenc előadók (2814)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11198)
A csapos közbeszól (95)

Verdi-felvételek (533)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2457)
Kodály Zoltán (358)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2878)
Erkel Színház (8620)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6452)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (426)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (583)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1206)
Élő közvetítések (6758)
Franz Schmidt (2978)
film és zene (187)
A nap képe (2010)
Jonas Kaufmann (2151)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4125)
Operett, mint színpadi műfaj (3413)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Károly
Leírás:
Honlap:
   


Károly (261 hozzászólás)
 
Erkel Színház • 85552017-12-11 12:52:15

Ez a Jancsi és Juliska nekem nem jött be! Kifejezetten csúnya rendezés, teljesen történet idegen környezetben. A címszereplők énekesi teljesítménye is gyenge, Kállnay Zsófiát kivéve. Balga Gabriella világos hangszínű szoprán, inkább Juliskának való, a két Juliskát pedig picike hangjuk miatt többször nem lehetett hallani. Nem tudom, hogy Ducza Dóra hány éves, de kifejezetten öreges Juliskának tűnt, térdkalácsait én a helyében nem mutogatnám! Az egész opera csalódás volt!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38032017-08-15 13:38:21
A vasárnapi Requiem koncerten ott voltam, de az én benyomásaim vegyesek voltak. A kórus sokkal jobb is lehetett volna, mert néha elég siralmas hangzást produkáltak! A zenekar Drahos Béla vezényletével elfogadhatóan játszott, és a szólista énekesek ( Lukács, Komlósi, Pataki, Agache) nagyon szépen énekeltek. Miattuk érdemes volt leutazni!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28622017-04-26 10:47:43
A művésznőt mostanában kétszer is volt szerencsém látni az Erkel színházban, egyszer csodálatosan megindító Santuzzaként, másodszor pedig a férje nagysikerű Nabucco előadásán mindössze 4 székkel ültem arrébb tőle. Bevallom, nem tudtam megállni, hogy néha ne őt nézzem a színpad helyett!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585742017-03-05 07:33:45
Én hallottam, de jobb lett volna nem hallani!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 584482017-02-25 16:12:31
A szerdai előadáson voltam és írtam is, hogy az gyönyörű volt! A szoprán és a tenor is kiválóan énekelt. Nekem a bariton nem annyira jött be, halványnak hallottam és átélésben sem ért fel a partnereihez. Holnap a másik szereposztásra megyek, elsősorban A. Agache miatt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 584052017-02-23 22:26:56
Ez egy nagyon ütős Chenier előadás volt! Óriási gratula Fekete Attilának és Lukács Gyöngyinek!
Kedvenc előadók • 27832017-02-18 08:38:26
Lehet- e tudni valami konkrétumot Tokody Ilona március 13-i koncertjéről? Műsor? Fellépő művészek?
Erkel Színház • 73242017-01-23 14:21:24
Fekete és Agache lehengerlően hibátlanul énekeltek, úgyhogy bármely világszínház dicsőségére válnának! A szopránnak bizonyos részeken elkelne több hangvolumen és valamivel sötétebb tónusú hang!
Miklósa Erika • 11972017-01-19 16:13:54
A mostani énekes felhozatalból Agachéra bármelyik nagy bariton szerep kiosztható, mert garantált a magas művészi színvonal.
Kolonits Klára • 8772016-12-29 15:54:21
Maradjunk annyiban, hogy másképpen szólt a hangja Mimiként, mint a koloratúr szerepekben! És nem előnyére!
Erkel Színház • 71992016-12-19 14:14:11
A Macbeth és a Nabucco is nagyon jó opera. De nem elhanyagolható tény, hogy jó hangok kellenek hozzájuk! Igazi, nagy operai hangok, megfelelő technikai felkészültséggel. És egyéniségek! Úgy az igazi!
Miklósa Erika • 10712016-12-08 08:08:15
Nem helyes szerintem az a vélemény, ami itt sokszor van kihangsúlyozva, hogy miért ő énekel, mikor van jobb! Ez igaz, de ne ezért ne énekeljen Traviátát, és sok minden mást, hanem azért, mert nem jól énekel!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 62972016-10-25 22:21:50
Igaz és találó a Lukács Gyöngyi könyvéről írt kritika.
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28452016-10-20 20:38:35
Ma én is megvettem a Művésznő könyvét, és idő hiányában csak egy- két részbe tudtam kicsit beleolvasni. Különleges atmoszférája van ennek a könyvnek, ami pár sor elolvasása után is azonnal a hatása alá tudja vonni az olvasót.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 572432016-10-15 22:13:11
Veszett fejsze nyele ez a Traviata! Pasztircsák P. csak egy fokkal jobb Miklósánál, de neki sem szabadna ezt énekelnie! Kicsi hang! Kelemen Z. tényleg romlott, szüken és beszorultan énekel átélés nélkül. Balczót hagyjuk! Úgy látszik nincs más!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 32692016-10-05 07:33:39
Nem különösebben rajongok a dalestekért, általában unalmasak szoktak lenni, és legtöbbször csekély hangú énekeseket lehet hallani. A tegnapi dalest a Zeneakadémián viszont rendkívüli élmény volt, mint a műsor, mint az előadó személye miatt! Lukács Gyöngyi hatalmas énekleckét adott, megmutatta hogyan is kell énekelni, ha valakinek hangja van, és azt használni is tudja! A műsor hosszú, de gyönyörű volt, Csajkovszkij és Rahmanyinov dalai, hallhatóan perfekt orosz szövegmondással, szívet melengető érzelmi töltettel és izzó szenvedéllyel. A zongorista is nagyszerűen játszott. Még sok ilyen csodakoncertet!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28332016-08-05 15:13:40
Fantasztikus dalok és nagy program. A zongorista is jól csengő név!
Erkel Színház • 66772016-04-15 13:15:02
Soha nem láttam még olyan rossz Toscát, mint a Primavera sorozatban szereplő miskolci előadás!
Pedig olyan előadáson is voltam már, amikor Felber Gabriella énekelte a címszerepet, és a szünetet meg sem várva kijöttem.
Vizin Viktória még Felbernél is katasztrofálisabb hangi állapotban énekelt!
Hogy lehet kiállítani egy olyan énekesnőt, akinek a hangja meghatározhatatlan? Vizin se szoprán. se mezzó!
Fent szűköl, alatta kevés, de az egész hangi tartományára a nem megfelelő hangerő és a hatalmas vibrátó a jellemző.
Cseh Antal úgyanígy alkalmatlan Scarpia énekest próbáló szerepének az eléneklésére.
Nincs meg az a hangi kvalitás, ami predesztinálhatná rá, a technikai hiányosság pedig a tragédia határát súrolja!
Kesselyák Gergelyt már jó ideje nem értem!
Ennyire nem ért a hangokhoz?
Minden esetre ezt az előadást a miskolciak sem teszik az ablakba!
Erkel Színház • 65832016-03-28 13:53:15
Fekete Attilánál éreztem, hogy majdnem folyamatosan préselt. Főleg Caniója volt erősen forszírozott. A többiek nagyon jók voltak, szép énekesi- színészi teljesítményeikkel.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 544652015-11-17 07:48:13
A legutolsó Andrea Cheniet is láttam, Fokanov, Lukács Gyöngyi, Fekete Attila remekeltek! Ehhez képest ma a színvonal zuhanó repülése úgy tűnik, hogy megállíthatatlan!
Erkel Színház • 58742015-11-10 09:15:07
A drámai erő és kisugárzás elengedhetetlen a Toscában,mert enélkül nem születhet meg a mű zenei és dramaturgiai üzenete!Ezért volt a legutóbbi interpretáció döbbenetes hatású, mert olyanok énekeltek, akik ezt képviselni tudják.
Erkel Színház • 58722015-11-09 14:55:46
Hihetetlen drámai erő és gyengéd lírai pillanatok jellemezték a Toscát. Nekem Hector Lopez Mendoza is tetszett, igaz, hogy fenntartásokkal, de masszív, sötét hangja ritka mostanság operai berkekben. A két sztár, Lukács és Agache alaposan kitett magáért, szenzációsak voltak!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56852015-10-28 08:10:23
A tegnapi hozzászólásomban nem akartam ünneprontó lenni, de ha már Búbánat megemlítette, ezzel kapcsolatban én is megjegyeznék valamit. A művésznő egyértelműen beszél arról, hogy enyhén szólva, nem mindenki örül, hogy a lánya is énekesnek készül. A kis hölgyet én hallottam az operában, ami csak egy vizsgaelőadás volt, de a hangjára azonnal felkaptam a fejem. Pedig csak később tudtam meg, hogy kinek a kicsodája. Sokan hittük azt hogy egy külföldi növendéket takar a furcsa hangzású név. Azt viszont végképp nem értem, hogy miért probléma, ha egy alma végre a fája közelében pottyan le a földre! Nem örülni kéne ennek?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56652015-10-27 08:24:30
Ez tényleg több, mint egy interjú, ez egy művészi hitvallás! Vannak interjúk, amikre az ember csak legyint, mert hemzsegnek a nem egyenes válaszoktól, és a szakmai hülyeségektől. Lukács attól is különleges, hogy nem köntörfalazik, a válaszai azonnal telibetalálnak. Egy rendkívül érzékeny művészlélek és nagy egyéniség nyílt meg Zéta interjújában. Köszönjük mindkettőjüknek.
Erkel Színház • 58402015-10-26 07:23:32
IVA beszámolóját azzal egészíteném ki, hogy Bátori Éva ugyan saját, még meglévő eszközeivel megoldotta a szerepet, de se hangilag, se habitusban nem Tosca! Ugyanakkor kár volt őt a sűlyesztőbe tenni, mert azt bebizonyította, hogy lehetne még keresnivalója a színpadon, kaphatna a hangjának való szerepeket. Megmagyarázhatatlan okból Ókovács sok, még énekelni képes énekes nyakára teszi a kést, ami kegyetlen húzás tőle! És igazságtalan is!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 529312015-07-08 10:28:43
Úgy hallottam, higy egy évvel ezelőtt vették fel őket. Ha akkor is így énekeltek...
Kolonits Klára • 3792015-05-14 10:23:48
A Bartók rádió archivumában talán még fellelhető a londoni Covent Garden ős Macbeth premierjének közvetítése Lukács Gyöngyivel a Lady szerepében. A művésznő ezzel az előadással alapozta meg a nemzetközi hírnevét.
Macbeth- Anthony Michaels- Moore
Lady Macbeth- Lukács Gyöngyi
Macduff- Carlo Ventre
Banco- Roberto Scandiuzzi

vezényel: Sir Edward Downes
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 524222015-04-24 11:57:42
Ha már úgyis a művésznőről van szó, de egyébként is:

Isten éltesse Lukács Gyöngyi Kossuth-díjas énekesnőt, a Magyar Állami Operaház Örökös tagját születésnapja alkalmából!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 524162015-04-22 10:33:53
A tegnapi Jenufa kapcsán: részleteiben igen, de összességében egyáltalán nem volt az a hűdejó előadás. Az előzőt nem láttam.
Az első felvonást végigrikácsolta a címszereplő. Hogy nem forszírozott? Olyan nyomást gyakorolt a hangjára, hogy ekkora vibrátókat még nem hallottam. Nem Bátori Éva alakítását akarom felhozni, de Rálik Szilvia Jenufája egy kicsit sem szívet érő. Éneklése az áriája egyes halkabb részein és a 3. felvonás záróduettjében volt igazán elfogadható.
Bándi János is forszírozva énekel, mentségére legyen mondva, hogy neki ennyi idősen sem mozog a hangja.
Szép részleteket hallhattunk az első felvonás kórusjeleneteivel, Stéva (Kiss.B. Atilla) bejövetelével, megrendítő volt Kostelnicka (Lukács Gyöngyi) monológja és a 2. felvonás hármasa.
A vendég karmester (Jenkins) elfáradhatott a 3. felvonásra, mert az telis tele volt pontatlanságokkal, többször szétmentek, és egyszer attól is félni lehetett, hogy leáll az opera.

Sajnálom, hogy én tegnap így láttam és hallottam. Meglehet, hogy az első előadás sokkal jobban sikerült és a következő még jobb lesz.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 53522015-04-08 12:15:03
"A legjobb énekesek énekeljenek, a legjobb karmesterek vezényeljenek!" Tudja ez mit beszél, vagy mindenkit hülyének néz? A szereposztások katasztrofálisak, egysíkúak, közepes kedvencekkel dugig tömve, karmestereink megtűrt személyek néhány előadás erejéig, vagy teljesen száműzve. Szégyen, gyalázat!
Bánk bán • 27952015-03-11 07:59:17
Fájó szívvel kijelenthetjük, hogy az operaház történetében először nincs egyetlen Bánk bánja sem a színháznak. Az operát játszani kell,tehát nem szabad levenni a műsorról, érti is ezt mindenki. De igazi címszereplő nélkül? Hiába jó és tesz meg mindent a többi énekes, ( nagyszerű Lukács robbanó Gertrudisza, Kertesi Melindája, Tiborc-Agache, Berczelly - II. Endre) Bándi János beugrott és ezzel előadást mentett A hangja egészségesebben szólt a kollégájánál, de a magas tartományban pengeélen táncol. Nem tudni, hogy mennyi ideje maradt a felkészülésre, és dícséretes, hogy elvállalta egyáltalán, de a háznak gondoskodnia kellene egy új Bánkról! Az utolsó utáni pillanatban járnak!
Kolonits Klára • 2502015-03-07 11:32:22
Brava Kolonits, csodás volt! A Millert éneklő baritonról hasonló a véleményem: hogy került ebbe az operába, ebbe a kritikusan nehéz szerepbe? Sosem volt az a hangminőség és sohasem tudott olyan minőséggel énekelni, hogy ilyen szerepeket bízzanak rá! Ma pedig már teljesen kész! Ingattuk a fejünket mikor énekelt, bizony követhetetlen a szereposztások tematikája, és erősen megkérdőjelezi a hozzáértést.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 519842015-03-04 19:13:24
Veletek együtt én is ugyanúgy elképedtem a szereposztások egyformaságán. Váltják egymást a ki tudja miért kedvencek produkcióról produkcióra. Nincs valami pénzszag a dologban? Nagyon furcsa, és igazságtalanul pofátlanul van összeállítva!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 52972015-02-24 07:44:18
A Nabucco mindkét szereposztását látva , az elsőt kétszer is, azt a következtetést vontam le, amit egyébbként a hallottak alapján nem volt nehéz, hogy a szereposztásban alapvető szarvashibákat követtek el. Agache , Gál Erika, Kálmándi és Rácz István kitűzése igazolta a döntés helyességét. A többi szereplő közül kettő csak erős fenntartással fogadható el, a továbbiaknak viszont semmi keresnivalójuk nincs ebben az operában.
Erkel Színház • 52692015-02-19 07:43:45
IVA szépen kifejtve, találóan jellemezte a Nabucco produkciót. Másodszor néztem végig, és jól tudtam, hogy mi következik, de mégsem tudtam kiegyezni a darabidegen koreográfiával és a többi hókuszpókusszal. Nem azért mert zsigerből utasítom el a látottakat, amik sajnos a hallottakra is kifejtik a hatásukat, hanem úgy érzem, hogy Verdi zenéje nem ezt a vurislis stílust érdemli, anevetségessé és lealacsonyítová teszi a zenét és a történetet. Kirobbanó siker , haralmas diadal a címszereplő Alexandru Agachénak, aki tegnap is fantasztikus volt. Sajnos ezzel többé, kevésbé ki is merül az énekesek méltatása.
Erkel Színház • 52092015-02-16 13:58:04
Jobbára egy vegyesfelvágott tálhoz hasonlít az új Nabucco a rendezést és az énekeseket illetően is. Nyomasztó hangulatú rendezés, pedig színes túlságosan is. A hangzás jól mondtátok, nem kiegyenlített mert nincs meg az egyensúly, vagy ez ugrik ki, vagy az. Toronymagasan vezet Agache az énekesek között, kollégái fényévekre helyezkednek el tőle. Félelmetes hang, elképesztően férfias megjelenéssel, hiába vannak mások is a színpadon, látni és hallgatni csak őt lehet, csak rá kell figyelni! Mindent ki tud fejezni a hangjával. Rálik Szilvia igyekszik, de az éneklése nem szép. Nyomatja a hangját, és egy pillanatig sem tud gömbölyűen énekelni, sokszor kifejezetten kellemetlen hallani. Eleinte tetszett Palerdi éneklése, de hamar elfáradt és nagy harcai vannak a magas hangokkal. Szép hangja van Horváth Istvánnak, de ide nagyon kevés.
Erkel Színház • 52072015-02-16 10:11:29
Én is láttam a művésznőt, nagyon szép volt. De akkor egy nagy karéj vette körbe , és én akkor értem oda., amikor a művész úrral való kapcsolatáról kérdezték. Elég tapintatlanok az emberek, ezt meg is jegyeztem!
Erkel Színház • 51932015-02-14 15:57:06
Az előadást csak holnap fogom megnézni, de jó, hogy bizonyos dolgokra felkészítettetek. Már nem tudom, hogy hol, mikor, de több interjúban olvastam, hogy elege lett az utazásokból a szállodákból és a böröndökből, mára a magánéletét helyezte előtérbe.
Kossuth-díj • 12172015-02-09 21:17:29
Tavaly is olyanok kapták, akikre személy szerint én nem gondoltam volna.
Balett-, és Táncművészet • 40192015-02-07 11:57:05
Oké, és mi van ilyenkor, számít valamit?
Balett-, és Táncművészet • 39892015-02-05 11:22:04
Szégyen ami folyik és nagyon sajnálom a művészeket. Hogy lehet ilyen nyomás alatt dolgozni, táncolni, énekelni, művészi tevékenységet folytatni?
Balett-, és Táncművészet • 38812014-11-23 18:48:58
Nemzeti balett! Hm, elgondolkodtató!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 502312014-09-07 19:59:41
Senkit nem akarok elkeseríteni, de a pénteki próba teljesen rendben ment le. Ha volt is korábban valami, aminek nem szabadott lett volna megtörténni, a helyzet normalizálódott. A művész úr felszabadultan, fölényesen énekelt és játszott, nem látszódott rajta semmi. Szerintem hagyni kellene ezt az egészet!
Palcsó Sándor • 1132014-09-01 15:26:00
Nagy- nagy gratula a művészeknek, és az eldöntő bizottságnak is!!! Jól döntöttek, az új örökös tagok pedig nagyon megérdemelték.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51052014-08-24 20:48:50
A név kötelez. Ezt a mondást Domingo nem ismerheti.
Jonas Kaufmann • 7772014-05-20 19:38:40
Ez nem ér! Egy időben írtuk!
Jonas Kaufmann • 7762014-05-20 19:38:31
Ez nem ér! Egy időben írtuk!
Jonas Kaufmann • 7752014-05-20 19:37:23
Mondjak szereposztást? Csak hazaiakból; Lukács , Gál Erika, Budai Lívia, Fekete, Agache, Fried. Ennél különb külfölön sincs! Sőt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496672014-05-17 12:41:14
A tegnap esti sziporkázó Toscát pedig megtisztelte jelenlétével Marton Éva. Az első emeleten ült , a királyi páholytól balra. Rajta kívül sok ismert közéleti személyiség vonult fel az alapvetően külföldi közönség között. Elpártoltak- e a magyar emberek az operától, vagy finansziálisan nem fér a keretbe? Elgondolkodtató tendencia. !
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496622014-05-15 12:46:41
Igaza van, ha lehetősége van rá és megteheti?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496372014-05-13 15:42:44
Kollégái sem voltak a helyzet magaslatán, de legalább azt énekelték ami a kottában vagyon.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496312014-05-13 09:44:52
Olyan amilyen egyébként lenni szokott! Ő is és a címszereplő is. Este ez a hármas énekel megint.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496292014-05-13 09:21:10
Hogy milyen nagy különbség tud lenni előadás és előadás között, a hétvégi szombati és vasárnapi Tosca bizonyítja! A vasárnapiakról szólókkal egyezik a véleményem, kitűnő, világklasszis előadás született. De én szombaton is toscaztam, amit a 3. Felvonás előtt sajnos elhagyni kényszerültem!!! Oka a kritikán alul éneklő- játszó bariton úr volt, aki még véletlenül sem akart, mutatóba sem együtt lenni a zenekarral. Frázisokat hagyott ki, vagy egészen rossz helyen énekelte be azokat, a szöveget elfelejtette. A hangja erőtlenül és fénytelenül kongott, játék pedig sehol. Hogy engedhetnek valakit ilyen állapotban a színpadra?
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28162014-04-25 09:48:48
Kényes témákat is boncolgató beszélgetés, amikről LGy a tőle megszokott nyíltsággal és őszinteséggel vall.
Kedvenc magyar operaelőadók • 8962014-04-22 12:25:24
Mit lehet erre a nagyarcú interjúra mondani? Az éneklésüket hallgatva, semmit! Vagy csakannyit, hogy ezt hívják szegénységi bizonyítványnak!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 50122014-04-11 12:20:51
Rendkívül jó a Hollandi elemzés. Nem tudom biztosan, hogy melyik direktor hozatta ide Agachet, de látom, hogy jövőre több bemutatót is énekelni fog, ( Nabucco, Cavalliera, Paliacci) vagyis Ókovács Szilveszter is tudja, hogy Agache érték a színháznak.
Operamúzeum • 6672014-03-27 13:21:40
ppp legújabb kritikája éppen ilyesmiről szól, ha nem tévedek. Az énekes ha nem tudja, hogy melyik szerepkörbe tartozik a hangja, nagy árat fizet ha erőszakoskodik!
Operamúzeum • 6632014-03-26 14:28:49
Ilyen esetekre gondoltam, mikor azt mondtam, hogy azelőtt sem mindenki bírta az idő előtti terhelést. Pedig akkor jobban vigyáztak az énekesekre. Vári Zsuzsa hangja, csakúgy mint Farkas Kataliné, rekord gyorsan ment tönkre. Sajnos.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 493852014-03-24 11:53:32
Az Otello a Szegedi Nemzeti Színházban 2011- ben volt, vagyis nem annyira régen! Rossz volt Cura fáradt torokkal énekelt szerintem, minden magas hangot alulról felnyalva....na és izléstelenül játszott! Keresd elő Fáy akkori kritikáját, igaz, hogy erős jelzőket használt, de sajnos igaza volt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 493772014-03-24 10:05:59
Jose Cura óriási robbanással tört be a nemzetközi opera piacra 15, 20 évvel ezelőtt, igen erős publicitással. A csapból is folyott és a negyedik tenorként emlegették. Erősen tömör sötét hangja akkor már hiány volt, a színházak kapkodtak utána. Elképesztően énekelt a Sámson és Delilában Olga Romankoval, fergeteges DVDn, a Manon Lescautban Maria Guleghinával, és a Végzet hatalmában Lukács Gyöngyivel a Scala premierjén. A párizsi Operában több előadáson is megismételtették vele a Virágáriát a Carmenben. Aztán egymás után jöttek a rossz hírek, hogy eladta magát a show businessnek, rosszul énekel és idétlenül játszik. Szegeden én is láttam az Otellóban, sajnos nem tetszett! Örülök, hogy most jól énekelt a Toscában, és mindez nem egy vidéki szabdtéri zsibvásáron történt, hanem az Operaházban.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 50062014-03-23 13:15:02
Az úgy volt régen, meg ma is úgy van, hogy valakik tönkremennek, valakik pedig nem.
Ma kevesebb strapabíró énekes van, aminek számos oka lehet. Instabil technika és rosszul megválasztott szerepek, vagy pedig,ami egyre gyakoribb, hogy nem a saját hangjukon énekelnek.
De nem normális szokás, hogy egy időben több szerepet énekelnek és próbálnak az énekesek. Elég ránézni a próbarendre, és eláll az ember lélegzete!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 493322014-03-05 13:13:46
35 éves operaházi látogatásaim során még nem hallottam olyan lagymatag Bánk előadást mint tegnap!
Tulajdonképpen két énekes miatt volt érdemes végignézni.
A hölgyekről sajnos nem sok potitívumot lehet elmondani.
Kertesi Ingrid Melindáját elhiszem, hogy szépen énekli, de sajnos háromnegyed részét nem hallani! Szóló részekben sem és az együttesekben sem. 10 perc után már elég bosszantó volt.
Gertrudiszként Németh Judit először mutatkozott be, erről csak egy kifejezés jut az eszembe: siralmasan! Mostani hangi állapotára nem találok jeltőt. Hagyom is!
Többnyire egy királynői ruhába préselt szakácsnőre hajazott, akit nem érdekel semmi, és unja az egészet. Mi is untuk!
Nyári Zoltán szintén tegnap debutált Otto rövid, de rém nehéz szerepében. Meg is kinlódott vele alaposan. Magas hangjai bravúrosan beszorultak.
Petur bán Kelemen Zoltán volt, tulajdonképpen, precízen, borongósan, ahogy kell, viszont több hangot vártam volna tőle.
Szegedi Csaba hozta az általa elvárt papírformát, jó a hang, nagyot is tud szólni. Nem lehet nem észrevenni, hogy rengeteget felszedett, ami elönytelenné teszi a színpadi megjelenését.
Végül a két énekes, akik magas színvonalat hoztak az előadásba: Bándi János és Alexandru Agache.
Agache belépésével azonnal intenzív jelenlét és erő érkezett a színpadra. Tiborc szólamával régóta mostohán bánnak az illetékes szereposztók, pedig Tiborc jóval több egy egyszerű mellékszerepnél.
Hogy mennyire több, az tegnap hitelt is nyert!
A hatalmas, áradó hang az egész termet betöltötte. Énekes, aki nem kiabál mégis "van" hangja!
Színészileg ugyan erősebbb karaktert formál Tiborcból, mint amit megszoktunk, de mesterien elegyíti az erőt az alázattal, a keserűséget a remény érzésével. Külön megemlítendő a magyar szöveg korrekt és érthető tolmácsolása.
Bándi János is remek hangi állapotban volt. Először fátyolosnak tűnt a hangja, de fokozatosan belejött és a továbbiakban nagy formában énekelt. Kiemelendő a magas hangok megformálása, könnyű elérése, és Bánk bán áriájának nagyszerű tolmácsolása.
A zenekart Kesselyák Gergely vezényelte, kevés dinamikai változatossággal, és sajnos sok helyütt hajszolva.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 49142014-01-26 10:51:39
Mindig örömmel olvasom a kritikáidat, az Aida kritika is nagyszerű. Bravó, csak így tovább és ne törődj az irigykedőkkel és az áskálódókkal!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28112013-12-19 11:32:22
Úgy látom, hogy ez Lukács Gy. Művésznő topicja. Akinek valós vagy vélt sérelme van, menjen a Párbajtérbe! Az a hely való a csatározásokra!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28022013-12-16 12:46:31
Isten éltesse a művésznőt a Halhatatlanok Társulatában! Gratulálok!
Marton Éva • 4672013-12-07 19:24:28
http://videotar.mtv.hu/?k=Marton+%C3%89va
Marton Éva • 4662013-12-07 19:22:46
[url]http://videotar.mtv.hu/?k=Marton+%C3%89va[url]
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 47282013-11-18 20:55:02
Ott voltam én is ezen a koncerten, nem túlzás- a világ bármely pontján óriási siker lett volna! Hihetetlen, hogy a győriek össze tudták hozni ezt a szuper szereposztást. Pénz kérdése- e, vagy csak az igényesség vezette- e az ottaniakat végül is mindegy. Nagyszerű este volt!
Olvasói levelek • 101182013-10-16 12:29:17
Rendkívül jók a meglátásai Parampampolinak, mert magam is ilyen érzésekkel távoztam a Verdi koncertről. Hiába énekeltek huszonvalahányan, szigorú értelemben véve a világszínvonalat körülbelül négyen hozták, viszont hatalmas élményt jelentett őket hallani. Pedig az elgondolás, hogy egy egész Verdi életmű keresztmetszetét tárják elénk nem bizonyult rossz ötletnek.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 484382013-10-09 13:41:28
Több mint érdekes szereposztás a Traviatában!
Rost Andrea, Alexandru Agache, Balczó Péter
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 468412013-03-07 07:46:45
Köszönet az alapos beszámolóért, amit magam is támogatnék, mert ugyanez a véleményem.
Az előadási főpróba legjobbja Brickner Szabolcs kenterbe verte a társaságot. Remekül illik hangjához Lenszkij szerepe és színészi alakítása is lenyűgöző.

A címszerepben Pavol Remenár megint egy hozzánk nem méltó vendégénekes. Ha valaki csak ennyit tud nyújtani, mit keres nálunk?

Frankó Tünde sem tetszett Tatjánaként. Hangi minősége sokat romlott. Megkopott hangja,és erőszakos éneklése nem illik Tatjána tiszta egyéniségéhez, és a szólamhoz sem.

Szvétek László hangja már a Hunyadiban is hallgathatatlan volt.

Temesi Mária azelőtt is énekelt kis szerepeket a nagyobbak mellett. Larina egyébként mezzo szerep.

Erkel Színház • 31312013-03-06 16:26:42
A MÜPA egy koncertterem. A félszcenírozott előadások nem adják vissza a komplettül megrendezett operaelőadás élményét. A szereposztásokat böngészve óhatatlanul megkerülhetetlen a következő kérdés: hogy-hogy csak külföldi énekesek léphetnek fel most már kábé 98 százalékban a müpában? Lassacskán egy nyikkanásnyi nyúlfark szerepért is külföldről szerződtetnek énekeseket!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 468182013-03-03 12:45:55
"közeledett az ötven felé."
Sok vagy kevés? Ez a kérdés, válasszatok!
Jól mondod.
Az a Manon volt a hangi hanyatlás egyik első jele, hozzátéve, hogy Saccani mester sokszor és roppant indoktalanul robbantgatta a zenekart. A szoprán mellett Kelen Péter hangja sem bírta átvinni azt a hangerőt. Pedig a művész úr még nagyon jó formában énekelt.
Divatba jött mostanság Tokody művésznő szapulása, de ha a régi szép időkre emlékezünk, vitathatatlannak látszik egy megdönthetetlen faktum:
nincs aki a helyébe lépjen! A művészetnek eget verő csúcsai: muzsikálás, színpadi légkör teremtés, átlényegülés, tökéletes éneklés szép hangon.
Sajnos hiányoznak ezek a lényeges adottságok az utódokból.
Balett-, és Táncművészet • 29472013-02-26 14:51:11
Popova Aleszja is lesérült? Nagyon eltűnt. Azt hittem, hogy az Elfújta a szélben táncolni fog.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 466972013-02-20 14:17:18
Az Operaház közleményt adott ki az üggyel kapcsolatban.
Tehát lennének előadásai Tokody Ilonának? Kerestem a honlapon, de nem leltem semmit.
Az anyagi helyzetének tételes boncolgatását gusztustalannak tartom, míg részéről az úrinőhöz méltatlan Borshoz való alászállást.
Ha csúnyán akarok fogalmazni, Ókovács és Tokody egykutya!
Egymáshoz illenek.
Erkel Színház • 30642013-02-16 12:10:27
I love Erkel video!
A tubuson találtam erre a vicces képsorra.
A vezetőket látni, és művészeket párjukkal, szerelmesen.
Meg kell a szívnek szakadni!
Kossuth-díj • 11032013-02-16 12:06:52
Nem Kossuth-díjas formátumú énekesnő volt.
Sokat és dömpingben énekelte a szerepeit, de éneklésben nem tartozott a Kincses- Tokody színvonalhoz.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 463302013-01-27 13:27:39
Már az is baj, ha valaki lelkes, és még valódi kritikát is tud írni?
A 25.-i előadás az egyik legjobb előadás volt, amit valaha is láttam!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 463062013-01-26 07:38:05
Izzó, világszínvonalú előadást láthatott a közönség. Százszor is éljen Kovács János! Végre felébredt a zenekar tetszhalott álmából, színes lett dinamikában, kifejezésben és végre értelmet nyert Wagner zenéje. Lukács vitte a pálmát az énekes szólisták közül, óriásit énekelt. Apait, anyait belevitt hatalmas sikert aratva. Már csak egy hozzá méltó Hollandi kellene és az egész elôadás mehetne az összes nagyszerű énekessel együtt akár a Metben is!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462852013-01-24 20:39:05
Pedig éppen fordítva van. Rálik szokott mindenben egyformán rikácsolni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462812013-01-24 16:09:03
Nem tette volna az ablakba, mert nem tudta volna jól, de még talán közepesen sem elvezényelni! Hallottad a Hunyadiját, a Rigolettóját, Otellóját? Na erről van szó!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462582013-01-23 18:45:03
Sokan arról panaszkodtak az énekesek közül, hogy a nézőtéren ülve lerekedtek a hallgatàsától. Én nem vagyok énekes, de még én is!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462172013-01-22 15:22:03
Oda se neki! Megy a szarkavarás.
A politikai irányítottságú kritikák sora csak most fog elkezdődni. Fel lehet készülni, hogy pro és kontra szökőárszerűen fognak az ilyenek íródni. De hihetetlen irigység irányul a női főszereplő felé is.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462062013-01-22 11:11:56
"Jókedvű volt." Biztos.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 461962013-01-21 17:17:15
Micsoda? Olvastam, hogy vezényli, vagy már ez sem igaz? És mi az, hogy próba nélkül?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 461942013-01-21 17:05:14
A honlap szerint Kovács János a január 25.-i előadást vezényli ebben a produkcióban először.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 461742013-01-20 14:00:38
Rádión keresztül követtem én is a Bolygót, de az én fülemnek még a mikrofonban sem volt London-hangszíne a baritonnak. Hallottam teljes hangon énekelt próbát, az is, Jesszusom de gyenge volt!
Egy valamit csinál szépen: jól mondja a német szöveget. De ezzel ki is fújhat a méltatása.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 461342013-01-17 15:32:50
Annyit azért el szabad árulni, hogy érdekes meglepetés és figyelemre méltó új rendezés a Bolygó Hollandi. Szikora János rendező alaposan kitett magáért, amire -férfiasan bevallhatjuk -nem számítottunk! Az énekesekről majd a premcsi után, de elárulom, a német vendég nekem igen nagy fiaskó!!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 461072013-01-16 07:57:18
Már a próbák alapján is elmondható, hogy az "olaszok" vannak a legnagyobb rendben. A vendég baritonról és tenorról inkább nem szólnék.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 460102013-01-04 17:16:06
Lehet tudni, hogy mi történt Perencz Bélával?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 458632012-12-30 11:25:08
Nyalnak persze, a megbízott meg felettébb bőkezű adakozó. Van aki így nyal, hogy visszanyalják. Undorító!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 457672012-12-20 08:41:53
Magasztos, üdvözlendő az Ókovács ars poetica! "...örülök, hogy nem széklábakkal verik egymást az ellenfelek...!
"Kedves feleim! Örüljetek és vigadjatok, hogy nem tört ki még verekedés az Operaházban, mert a legkisebb jónak is örülni kell! Karácsony közeledtével mindenképpen.
Mit számít a zuhanó szakmai színvonal, a menekülő karmester, a becsapott művészek, akiket azzal az üzenettel hívtak fel, hogy Axel Kober megbetegedett, de később, ha meggyógyul, jönni fog!
Ókovács 200 oldalas pályázatot írt, valószínű azt hiszi, hogy a terjedelem a lényeg. Szófosásból ötös, a többi akció mind gagyi!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 456712012-11-30 11:29:17
Cilike!
Én soha nem akartalak bántani. Ám nem veszed észre, hogy olyan irányba mentél el, amerre senki nem tart veled. Kicsik vagyunk ahhoz, hogy bűnbakot keressünk a rendőrségi feljelentéshez! Ne rágalmazzunk senkit még név nélkül sem! Ne sértődj meg, de te is, én is, és a kedves többi fórumozó is kutyafülék vagyunk ahhoz, ami a háttérben zajlik.
Nem látod, hogy mi folyik? Az folyik az operában, ami egyébként az egész országban.
A momus csatározásai per pillanat nevetségesek, ajánlom, legyünk várakozó állásponton!
Egyebet úgysem tehetünk.
(Nincs harag.)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 456512012-11-29 16:13:23
Édes Cilike nagyöregkislány! Az egrecírozgatás a te imádott műfajod. Mást sem ügyködsz, csak előírod másoknak, hogy mit szabadjon gondolni egy adott témával kapcsolatban. Jelen esetben a rendőrségi hercehurcáról. Ajánlom: nyugtával dícsérd a napot!.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 456452012-11-29 11:43:59
Ha okosak vagytok, nem foglalkoztok ezzel! Cilike, te is kicsi vagy ahhoz a politikai meg mindenféle gépezethez, ami sajnos ma az Operát "működteti".
Az általad olyan igennagyon imádott m.b.főigazgatód sem kerülhetett volna oda a GÉPEZET nélkül!
A Népszava tévedhetetlen megjegyzése viszont megszívlelendő: hogy jó lenne, ha végre már a művészi munkáról szólnának a hírek. Nos, erről
már sajnos leszoktunk.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 455792012-11-14 15:46:10
Nem csak a magas hangokkal harcol, hanem magával az énekléssel, ami egyre gyatrábbul megy neki.
Olvasói levelek • 96652012-10-02 19:04:40
Az állandó fanyalgást én sem kedvelem, de épp most végeztem a Hunyadi premier felvételével, mert nem láttam sem élőben, se a tv-ben. Szóval katasztrofálisnak találom, amit láttam. Meg azt is, amit hallottam. Nincs min csodálkozni hogyha nemtetszésüknek adnak hangot az emberek.
A nyuszit pediglen hagyjuk békén! Ne rángassuk bele a sztoriba szegénykét!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 448762012-09-10 19:32:15
Ha így volt, ha nem, bizony nem úrinőhöz méltó,hogy az egész világ előtt elmeséli, kiadja, elárulja az operaház vezető tenorját. Ha hallgatott volna, bölcs maradt volna. Így lehullt az álarca!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 448672012-09-10 14:46:47
Nekem úgy jött le az egész, hogy a volt művészeti titkár bejegyzései provokálták a diskurzust. A gyorsan váltakozó vezetői csapatok részesei közül a hölgy is csak volt. Most mások vezetnek. Ennyi.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 447492012-08-26 20:58:51
Biztos nem így van! Rajtuk kívül bizonyosan jelen vannak mások is, csak takarásban.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő

17:00 : Budapest
BFZ Próbaterme

Bíró Ágnes, Tuska Zoltán (hegedű), Kostyál Péter, Sipos Gábor (brácsa),
Kertész György, Sovány Rita (cselló), Jóföldi Anett (altfuvola), Bazsinka József (tuba), Polónyi Ágnes (hárfa), Ivanyickaja Irina (zongora)
"Vasárnapi kamarazene"
SOSZTAKOVICS: Adagio (A tiszta csermely című balettből)
LAURENT BOUTROS: Amasia
TORU TAKEMITSU: Toward the Sea (I. The Night, II. Moby Dick, III. Cape Cod)
ANDY EMLER: Tuba Stone
CSAJKOVSZKIJ: d-moll vonósszextett („Firenzei emlék”), Op.70

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Fejérvári Zoltán tanítványai
ELMARAD

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián" Botvay Károly tanítványai

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Gaál Dániel, Pelle Fanni, Hadobás Gergely, Madarasi Szabolcs, Kóta Donát, Blaskovics Bence (cselló)
Taraszova Brigitta (zongora)
"Kertész Ottó növendékeinek cselló tanszaki koncertje"
POPPER: 22. etűd
J.S. BACH: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009 – Gigue
DAVIDOV: 2. (a-moll) csellóverseny, op. 14 – 1. tétel
POPPER: 10. etűd
J.S. BACH: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009 – Courante
LALO: d-moll csellóverseny – 1. tétel
POPPER: 20. etűd
CRUMB: Csellószonáta – 1. tétel
SCHUMANN: a-moll csellóverseny, op. 129 – 1. tétel
POPPER: 20. etűd
LUTOSŁAWSKI: Sacher-variációk
HAYDN: 1. (C-dúr) csellóverseny, Hob. VIIb:1 – 3. tétel
J.S. BACH: 6. (D-dúr) csellószvit, BWV 1012 – Prélude
BUKINYIK: f-moll etűd
POPPER: 12. etűd
J.S. BACH: 6. (D-dúr) csellószvit, BWV 1012 – Prélude
KABALEVSZKIJ: 1. (g-moll) csellóverseny, op. 49 – 1. tétel

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Perényi Miklós (cselló), Spányi Miklós (csembaló)
J.S. BACH: 1. (G-dúr) csellószvit, BWV 1007
g-moll prelúdium és fúga, BWV 885
g-moll szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1029
G-dúr szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1027
D-dúr prelúdium és fúga, BWV 874
D-dúr szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1028

18:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

Zétényi Tamás (cselló)
J.S. BACH: Szóló szvitek BWV 817, 997, 1002, 1013 (ZÉTÉNYI Tamás átiratában)

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Bohémélet

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Jevgenyij Koroljov, Anna Vinnitskaya, Ljupka Hadzigeorgieva (zongora)
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
J.S. BACH: Karácsonyi oratórium, BWV 248 – Pastorale
J.S. BACH: d-moll háromzongorás verseny, BWV 1063
J.S. BACH: A-dúr zongoraverseny, BWV 1055
J.S. BACH: c-moll kétzongorás verseny, BWV 1060
J.S. BACH: c-moll kétzongorás verseny, BWV 1062
J.S. BACH: f-moll zongoraverseny, BWV 1056
J.S. BACH: C-dúr háromzongorás verseny, BWV 1064

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Kristóf Réka, Mester Viktória, Kovácsházi István, Sebestyén Miklós, (ének)
Kántor Balázs (cselló), Bizják Dóra (zongora)
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Hamar Zsolt
KODÁLY: Két ének - mély férfihangra zenekarral
KODÁLY: Fölszállott a páva - változatok egy magyar népdalra
KODÁLY: Jézus és a kufárok - vegyeskarra
KODÁLY: Békesség-óhajtás - vegyeskarra
KODÁLY: Szonatina csellóra és zongorára
KODÁLY: Budavári Te Deum

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Kiss-B. Atilla, Beéri Benjámin, Ninh Duc Hoang Long, Patak Zita (ének)
Dóczi Áron
Symphonia Fantasia
Vezényel: Ménesi Gergely
CORELLI: g-moll (Karácsonyi) Concerto grosso Op. 6 No.8
HÄNDEL: Messiás - He shall feed his flock
CSAJKOVSZKIJ: Diótörő - szvit
FRANCK: Panis Angelicus
BIZET: Agnus Dei
SCHUBERT: Ave Maria
DONIZETTI: Szerelmi bájital - Nemorino románca
ADAM: Cantique de Noël
19:00 : Győr
Evangélikus Öregtemplom

Joanna Kamenarska (hegedű)
Akadémia Klasszika Salzburg
Művészeti vezető: Bényi Tibor (gordonka)
GEMINIANI-CORELLI: d-moll “La Folia” Concerto grosso No. 12
HÄNDEL-HALVORSEN: g-moll Passacaglia
J.S. BACH: E-dúr hegedűverseny, BWV 1042
MOZART: G-dúr “Milánói” szimfónia, KV 156
Tobi Reiser - népzenei gyűjtése
A mai nap
történt:
1865 • Schubert "Befejezetlen" szimfóniájának bemutatója (Bécs)
született:
1749 • Domenico Cimarosa, zeneszerző († 1801)