vissza a cimoldalra
2020-07-09
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11529)
A csapos közbeszól (95)

A MET felvételei (661)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62189)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2802)
Franz Schmidt (3637)
Pantheon (2689)
Régizene (3411)
Komlóssy Erzsébet (45)
B. Nagy János emlékére (156)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (858)
Lehár Ferenc (707)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4861)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4675)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1975)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3964)
Mozartról magasabban (697)
Mi újság a Magyar Állami Operaház Énekkarában? (544)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Károly
Leírás:
Honlap:
   


Károly (298 hozzászólás)
 
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 72992020-02-19 20:41:52

Én amondó vagyok, hogy ha nagy követelményeket támasztó művekről van szó, amiknek az előadásához nincsenek meg a megfelelő adottságú énekesek, vagy vannak, de őket érthetetlen módon nem engedik fellépni, akkor azokat az operákat jobb nem játszani! Azon a színvonalon például, ahogyan a Giocondát játszották, semmiképpen nincs értelme! 


Erkel Színház • 105262020-02-16 14:54:18

Dehogy sértődők meg! Boncsér művész úr meg biztosan még annyira se! 


Erkel Színház • 105232020-02-16 14:28:38

Úgy vélem, hogy nincs közöd ahhoz, hogy miért voltam ott a Giocondán! Maradjunk ennyiben! Lehet, hogy te csak a férfi énekeseket froclizod? Hm. Azért ez érdekes!


Erkel Színház • 105202020-02-16 09:32:14

Az igaz, hogy tegnap csodával határos módon teltház volt, lehet, hogy ingyen osztogatták a jegyeket? Ami a szereplők megitélését illeti, részben egyetértek veled, részben, nem! Azzal nem értek egyet, hogy Boncsér hangja ne lenne szép. Vele mindössze annyi a baj, hogy totál más repertoárba kényszeríti az operaház vezetősége, mint amire való a hangja, és ez nagy baj! Baj, mert tönkreteszik vele az énekest, és baj a közönségnek, aki nem hallja őt! Agache tegnap is hatalmasat énekelt, átütő erejű, orkánszerű hangjával, ami minden hangtartományban kiegyenlített, magával ragadó, szerepformálása még a bugyuta rendezés ellenére is nagyszerű. Kisjudit Anna nagy igéret, bár még nem tud úgy énekelni, hogy a Vak asszony szerepét teljes fölénnyel birtokolhassa, de a hanganyaga több mint bíztató. Vigyázni kéne rá! Cser Krisztián tegnap jobb volt, mint az előző előadáson, ahol egy hatalmas gikszert is énekelt egy magas hangon. Fürjes Annáról viszont nem is lehet mit mondani, ő az igazi kakukk tojás, akit nem szabadott volna színpadra küldeni! A címszereplő hangja valóban egyes tartományokban szinte nem is hallatszik, a magasságokban viszont éktelenül pusol, nyomatja, ami kár, mert egy másik repertoárban jobban érvényesülhetnének a hangja adottságai. 


Erkel Színház • 105172020-02-14 10:13:24

Valószínű, hogy átok ül a Giocondán, mert olyan alacsony színvonalú operaelőadást, amilyen a tegnapi volt, keveset láttam! A baritont és a basszust kivéve még egy növendékelőadás szintjéhez mérve  is pocsék volt. A tenor, a szoprán, a mezzó leírhatatlan csalódás, egyáltalán mit keresnek ebben a produkcióban?


Erkel Színház • 104502020-02-02 10:57:25

Vigyázzunk már egy kicsit a kilógó lólábakra! Már tavaly is  voltak olyanok, akik a Giocondát, mint selejtes operát próbálták feltüntetni, és mint ilyenre rákenni a mostani kudarcokat! Mennyire érdekes és árulkodó, hogy a régebbi Giocondák emlékeim szerint mindig telt házzal futottak, igaz, olyan nevekkel, mint Misura Zsuzsa, Szilfai Márta, B. Nagy János, Andrej Lancov, Pánczél Éva, Takács Tamara, Begányi Ferenc. Pedig az Erkel Színházban abban az időben is ennyi ülőhely volt, mint most, nem kevesebb!


Erkel Színház • 104462020-02-02 08:15:32

Tavaly óta se javult meg a Gioconda, egyébként meg mitől javult volna meg? A rendezést inkább hagyjuk, úgy pocsék ahogy van, és még meg is csonkították a művet! A főszerepeket alkalmatlanokra bízták!! 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 72432020-01-26 15:04:04

Én már lejjebb kidühöngtem magam a Figaro szereposztásán! Lövésem sincs, hogy mitől lehet kedvenc egy Rácz Rita kaliberű gyengébbnél gyengébb énekes, pedig ő csak egy a sok érthetetlen szerepbitorlóból.


Erkel Színház • 104342020-01-15 11:29:40

Kedves Takatsa! Nem a fajsúlyosságról van szó. Mondjuk, megértem Schrottot, mert nehéz lehet olyan partnerekkel, akik a szerepeiket se elénekelni, sem eljátszani nem képesek. Kíváncsi lennék Schrott őszinte véleményére, de ezt nem fogjuk megtudni. Schrott ide vagy oda, ezt az előadást még egyszer akkor se nézném meg, ha nekem fizetnének érte!


Erkel Színház • 104282020-01-15 09:46:14

Gyenge, nagyon gyenge a Figaro mostani felhozatala! Nekem Schrott is sokat veszített a múltkori lendületéből, de azért a különbség közte és a mieink között így is feltűnő. Molnár Levente rettenetesen gömbölyű, no nem az éneklése, hanem a kinézete! A női szólistákat soha nem hallottam ennyire halványnak, ennyire semminek, pedig sok-sok Figarót láttam életemben. Rost Andrea már csak árnyéka önmagának, az egykori remek Susanna már nincs sehol, helyette egy a hangjával küszködő, erölködő, és igaza van Fáynak!, hamisan éneklő műhangot, mű játékot, mű nőt látunk! Mellette a irinyó hangú Rácz Rita, mint Susanna, talán nem véletlenül került Rost mellé!!! A zenekar álmosan, minden inspiráció nélkül játszott. Lehangolóan.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 72342019-12-17 13:39:05

Sok helyen vitába lehetne szállni ppp kritikájával, ami olybá néz ki, mintha Netrebko feltétlen rajongója nem akarta volna meghallani a díva problémáit. Mert, hogy voltak ilyenek, az nem kétséges! Nem sötétíti a hangját? Dehogynem! A  középhangokat teljesen hátul képzi, míg a tetején tiszta lírai szoprán hangon énekel, ami csak egy szempontból dicséretes, hogy nem forszíroz. De nem is tudna, mert neki ott annyi van. A szerepben való elmélyülés is hiányos, nem Toscáról hanem Netrebkóról szól, de ezt már más szerepeiben is észrevehettük. A tenort sincs miért ennyire magasztalni, igaz, voltak jó pillanatai. De ne feledkezzünk el egy apró tényról, ez a Scala, mégpedig annak az évadnyitó premierje! Ennél mindenéppen többet várna az ember.


Alexandru Agache, a bariton • 1842019-12-06 19:27:53

Nagyon jó hír! Ugyanakkor Agache az az énekes, aki többet is énekelhetne, mert ő bírná is, és igény is lenne rá. Kerestem a nevét az idei Rigolettóban, amiben évekkel ezelőtt láttam és csodás volt, de egy előadást se énekel! Az álarcosbál premierjén a legjobb énekes volt a szereposztásban, de abban is mások énekelnek!  Azért ha rendelkezésre áll egy ilyen kaliberű bariton, aki valóban világszínvonalat képvisel, nem az lenne a cél, hogy minél többször láthassa őt a közönség? 


Erkel Színház • 103572019-11-16 22:23:37

A tegnapin is nagyon kevesen voltak! Azon gondolkodtam, hogy jó, jó, nem a legnépszerűbb opera nálunk, de azért ez túlzás. Talán a rendezés miatt. A szereplők a tenorista kivételével megfelelőek, Agache a sheriff szerepében lehengerlő! Kár, hogy a közönség szervezés ennyire a mélypontra süllyedt! 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 619462019-10-29 10:08:03

Nagy élmény volt a Lukács-Agache koncert vasárnap az Operabarátok körében. Az operába járó ember már kezd elszokni a valódi hangoktól, de amikor hallja a nagyokat, újra visszatér az életkedve! A közönség körében nagy meglepetést okozott a művésznő nagyobbik lánya, Sahakyan Lusine csodálatos színezetű, drámai mezzó hangjával. Kitűnő Delila bosszúáriát, Habanerát és Seguidillát énekelt, de a fiatal énekesnő egyéniségben is egy nem mindennapi jelenség! A koncertet egy fantasztikusan lehengerlő Abigél-Nabucco duett zárta, két óriási énekes tolmácsolásában!


Alexandru Agache, a bariton • 1272019-04-11 14:06:30

Nagyformátumú művészpár, fantasztikus hanggal, különleges egyéniséggel, óriási színpadi rutinnal! Nem csoda, hogy sok a rosszakarójuk!


Balett-, és Táncművészet • 56822019-03-14 06:23:01

A balettigazgató Ókovács gyámsága alatt áll, hogy nem képes saját maga kiállni és  felelni a tetteiért? 


Erkel Színház • 97222019-03-01 18:10:08

Tegnap én is eljutottam a Giocondára. Bár csak ne tettem volna! A rendezői koncepcióról nem lehet mit írni, mert semmi ráció a pocsolyán kívül nincs abban! A zenei megvalósítás a zenekari hangzásban már-már kimerül, olyan énekeseket, akikre felkapnánk a fejünket nemigen hallani az idei megvalósításban! Nem tetszett  a címszereplő, drámaiság helyett vehemens forszírozás, és a tenor igazi kakukktojás !! A vak asszony hangját tegnap kevésnek találtam, főleg a mély regiszterben. Alvise megfelelő , és nagyszerű a Barnaba. Félresikerült produkció! Röviden ennyi. 


Erkel Színház • 92562018-04-27 14:48:49

Előbb láttam a 2. szereposztást, és csak tegnap az elsőket! Ha nem lenne Wiedemann Bernadett abban a szereposztásban, akkor minimális túlzással azt is el lehet mondani, hogy nincs kiért megnézni őket! A tenor jó, de nem rendelkezik megfelelő hangvolumennel! Rálik Szilvia éles-lapos éneklése végett teljes képtelenség, mint Amelia! Molnár Levente hangi és hangtechnikai katasztrófa! Oscar úgy szintén! Minden elismerés azoknak, akik ezt a teljes csőd szereposztást preferálták!


Erkel Színház • 92552018-04-27 14:48:34

Előbb láttam a 2. szereposztást, és csak tegnap az elsőket! Ha nem lenne Wiedemann Bernadett abban a szereposztásban, akkor minimális túlzással azt is el lehet mondani, hogy nincs kiért megnézni őket! A tenor jó, de nem rendelkezik megfelelő hangvolumennel! Rálik Szilvia éles-lapos éneklése végett teljes képtelenség, mint Amelia! Molnár Levente hangi és hangtechnikai katasztrófa! Oscar úgy szintén! Minden elismerés azoknak, akik ezt a teljes csőd szereposztást preferálták!


Erkel Színház • 92542018-04-27 14:48:27

Előbb láttam a 2. szereposztást, és csak tegnap az elsőket! Ha nem lenne Wiedemann Bernadett abban a szereposztásban, akkor minimális túlzással azt is el lehet mondani, hogy nincs kiért megnézni őket! A tenor jó, de nem rendelkezik megfelelő hangvolumennel! Rálik Szilvia éles-lapos éneklése végett teljes képtelenség, mint Amelia! Molnár Levente hangi és hangtechnikai katasztrófa! Oscar úgy szintén! Minden elismerés azoknak, akik ezt a teljes csőd szereposztást preferálták!


Erkel Színház • 92452018-04-26 23:05:49

Nagy gratuláció Agache művész úrnak a mai Ballo előadásért! 


Erkel Színház • 90962018-04-01 09:49:16

Csodaszép Parasztbecsület előadás volt tegnap este, hangi és színészi értelemben felemelő, kifogástalan produkció! Rendkívül megindító Santuzzát énekelt Lukács Gyöngyi, szívet melengető, gyönyörű hangon. Kamen Chanev szintén világszínvonalon teljesített, és Alexandru Agache is mint mindig a topon volt. A kissé nyúlós tempók ellenére is élvezetes, az ünnephez méltó,  magas színvonalú előadás volt!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 606192018-03-23 10:56:22

Még ha sarkosan is fogalmazott, Livingstonnak adok igazat! Sajnos minden igaz, amit leírt!


Erkel Színház • 89922018-03-22 14:48:15

Egyik sem Giocondahang! Hogy mennyire nem hangi adottság alapján osztogatnak szerepeket, azt a vak is látja! Felelőtlen, és nem kis mértékben rosszindulatú vezetés uralkodik az operaházban! 


Sass Sylvia • 4362018-03-17 16:53:00

Imádtam Sasst, még mielőtt elhagyta az országot! Üstökösként robbant be az operába, mint ahogy később az igen fiatal Lukács Gyöngyi. De Sassnak hamar megártottak a húzós szerepek, túlvállalta magát és fiatalon megkopott a hangja. Amikor visszatért Mimit énekelni, már csak árnyéka volt magának!


Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 29012018-03-14 06:22:14

Nincs igaza annak, aki Dinyés Dániel vezénylését becsmérli! Jól vezényelt! Nem tudni, hogy  mennyi próba állt  a rendelkezésére, de a Gioconda keresztmetszet összeszedett, és  nagyon hatásos volt! Lukács Gyöngyi és Fodor Bernadett nem egészen egészségesen is az Opera legértékesebb hangjai,  duettjük elsöprő, lehengerlő volt! Miként Alexandru Agache nyomába sem ér senki, még megközelítőleg sem,  éneklés tekintetében!! A koncert körítést hagyjuk, van elég baja, problémája az operaháznak, hiába is tagadják! Nem minden olyan happy, mint ahogy azt a főigazgató próbálja beállítani! 


Operett, mint színpadi műfaj • 35342018-02-26 10:37:01

Székely Kriszta Kékszakáll rendezése a tökéletes példa arra, hogyan lehet végig érdekfeszítően, üres járatok és hézagok nélkül,  modern korban játszani egy meglehetősen bizarr történetet! A szereplő gárda legjobbjai Vadász Zsolt , Lusine Sahakyan, és Erdős Attila .  Vadász Zsoltról korábban nem volt valami jó véleményem, de ebben a szerepben megtáltosodott és nagyon magabiztosan , énekelt. Magas hangjai is kitűnőek! A fiatal Lusine Sahakyan sziporkázó humora és telt hangja hatott elementárisan!


Erkel Színház • 88652018-02-16 13:25:38

A mai Tosca full házas! Nem csoda, hang nagyhatalmak énekelnek! 


Erkel Színház • 88432018-02-05 17:16:40

Igen, tegnap különösen fantasztikus volt, és az a páratlan légzéstechnika, amivel hosszú- hosszú frázisokat köt össze egy levegővel a kifulladás legkisebb jele nélkül! 


Erkel Színház • 88292018-02-05 08:02:24

Azok az elemzések, amik a pénteki előadásról szóltak, igazak! Magam is úgy hallottam a tegnapin, hogy Gabriele Adorno (Fekete Attila) túltólva, mondhatni erőszakosan énekelt, és igen, Bretz Gábor és Pasztircsák Polina hangja is kis volumenű a szerepeikhez! De nem volt ez akkora tragédia, mert ha összességében értékeljük az előadást, mégis el lehet mondani, hogy szép este volt., és mindenki alaposan kitett a saját lehetőségeihez képest. Az előadás fő védjegye  Boccanegra volt, és arra olyan énekes adatott,  akinek méltatására minden szó kevés! 


Erkel Színház • 88272018-02-04 23:31:57

Óriási köszönet Alexandru Agachénak a mai Simon Boccanegráért! Elmondhatatlan élmény élőben hallani egy ekkora énekest! Osztom a fórumtársak egyöntetű véleményét:  csodálatos énekes!


Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28762018-02-01 19:39:29

Nagyszerű műsor! 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 65012018-01-30 12:25:29

Ppp! Anatolij Fokanov ékes olasz kiejtése nem újdonság, de idővel sokat romlott is!  A Rigolettóban ugyanolyan cifra kiejtéssel énekel,  mint aToscában!  Ami érdekes, hogy hagyják. Talán ez is a világszínvonalhoz tartozik? 


Erkel Színház • 87732018-01-20 09:51:37

Csatlakozom az előttem szólóhoz, mert minden tekintetben rendkívüli előadást láttunk! Jelentős, komoly hangokat csúcsformában, frenetikus  játékkal  kitűnően szóló zenekarral! Tosca  imáját még senkitől nem hallottam ilyen gyönyörűen, megrendítően,  hosszan kitartotth hangokkal, mint Lukács Gyöngyitől tegnap este! 


Erkel Színház • 87482018-01-16 10:43:58

Boccanegra!


Erkel Színház • 87472018-01-16 10:43:56

Boccanegra!


Erkel Színház • 87462018-01-16 10:42:53

Az egész Boccabegra szereposztásból mindenekelőtt Agachéért érdemes elmenni, és Fekete Attiláért! 


Erkel Színház • 85552017-12-11 12:52:15

Ez a Jancsi és Juliska nekem nem jött be! Kifejezetten csúnya rendezés, teljesen történet idegen környezetben. A címszereplők énekesi teljesítménye is gyenge, Kállnay Zsófiát kivéve. Balga Gabriella világos hangszínű szoprán, inkább Juliskának való, a két Juliskát pedig picike hangjuk miatt többször nem lehetett hallani. Nem tudom, hogy Ducza Dóra hány éves, de kifejezetten öreges Juliskának tűnt, térdkalácsait én a helyében nem mutogatnám! Az egész opera csalódás volt!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38032017-08-15 13:38:21
A vasárnapi Requiem koncerten ott voltam, de az én benyomásaim vegyesek voltak. A kórus sokkal jobb is lehetett volna, mert néha elég siralmas hangzást produkáltak! A zenekar Drahos Béla vezényletével elfogadhatóan játszott, és a szólista énekesek ( Lukács, Komlósi, Pataki, Agache) nagyon szépen énekeltek. Miattuk érdemes volt leutazni!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28622017-04-26 10:47:43
A művésznőt mostanában kétszer is volt szerencsém látni az Erkel színházban, egyszer csodálatosan megindító Santuzzaként, másodszor pedig a férje nagysikerű Nabucco előadásán mindössze 4 székkel ültem arrébb tőle. Bevallom, nem tudtam megállni, hogy néha ne őt nézzem a színpad helyett!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585742017-03-05 07:33:45
Én hallottam, de jobb lett volna nem hallani!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 584482017-02-25 16:12:31
A szerdai előadáson voltam és írtam is, hogy az gyönyörű volt! A szoprán és a tenor is kiválóan énekelt. Nekem a bariton nem annyira jött be, halványnak hallottam és átélésben sem ért fel a partnereihez. Holnap a másik szereposztásra megyek, elsősorban A. Agache miatt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 584052017-02-23 22:26:56
Ez egy nagyon ütős Chenier előadás volt! Óriási gratula Fekete Attilának és Lukács Gyöngyinek!
Kedvenc előadók • 27832017-02-18 08:38:26
Lehet- e tudni valami konkrétumot Tokody Ilona március 13-i koncertjéről? Műsor? Fellépő művészek?
Erkel Színház • 73242017-01-23 14:21:24
Fekete és Agache lehengerlően hibátlanul énekeltek, úgyhogy bármely világszínház dicsőségére válnának! A szopránnak bizonyos részeken elkelne több hangvolumen és valamivel sötétebb tónusú hang!
Miklósa Erika • 11972017-01-19 16:13:54
A mostani énekes felhozatalból Agachéra bármelyik nagy bariton szerep kiosztható, mert garantált a magas művészi színvonal.
Kolonits Klára • 8772016-12-29 15:54:21
Maradjunk annyiban, hogy másképpen szólt a hangja Mimiként, mint a koloratúr szerepekben! És nem előnyére!
Erkel Színház • 71992016-12-19 14:14:11
A Macbeth és a Nabucco is nagyon jó opera. De nem elhanyagolható tény, hogy jó hangok kellenek hozzájuk! Igazi, nagy operai hangok, megfelelő technikai felkészültséggel. És egyéniségek! Úgy az igazi!
Miklósa Erika • 10712016-12-08 08:08:15
Nem helyes szerintem az a vélemény, ami itt sokszor van kihangsúlyozva, hogy miért ő énekel, mikor van jobb! Ez igaz, de ne ezért ne énekeljen Traviátát, és sok minden mást, hanem azért, mert nem jól énekel!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 62972016-10-25 22:21:50
Igaz és találó a Lukács Gyöngyi könyvéről írt kritika.
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28452016-10-20 20:38:35
Ma én is megvettem a Művésznő könyvét, és idő hiányában csak egy- két részbe tudtam kicsit beleolvasni. Különleges atmoszférája van ennek a könyvnek, ami pár sor elolvasása után is azonnal a hatása alá tudja vonni az olvasót.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 572432016-10-15 22:13:11
Veszett fejsze nyele ez a Traviata! Pasztircsák P. csak egy fokkal jobb Miklósánál, de neki sem szabadna ezt énekelnie! Kicsi hang! Kelemen Z. tényleg romlott, szüken és beszorultan énekel átélés nélkül. Balczót hagyjuk! Úgy látszik nincs más!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 32692016-10-05 07:33:39
Nem különösebben rajongok a dalestekért, általában unalmasak szoktak lenni, és legtöbbször csekély hangú énekeseket lehet hallani. A tegnapi dalest a Zeneakadémián viszont rendkívüli élmény volt, mint a műsor, mint az előadó személye miatt! Lukács Gyöngyi hatalmas énekleckét adott, megmutatta hogyan is kell énekelni, ha valakinek hangja van, és azt használni is tudja! A műsor hosszú, de gyönyörű volt, Csajkovszkij és Rahmanyinov dalai, hallhatóan perfekt orosz szövegmondással, szívet melengető érzelmi töltettel és izzó szenvedéllyel. A zongorista is nagyszerűen játszott. Még sok ilyen csodakoncertet!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28332016-08-05 15:13:40
Fantasztikus dalok és nagy program. A zongorista is jól csengő név!
Erkel Színház • 66772016-04-15 13:15:02
Soha nem láttam még olyan rossz Toscát, mint a Primavera sorozatban szereplő miskolci előadás!
Pedig olyan előadáson is voltam már, amikor Felber Gabriella énekelte a címszerepet, és a szünetet meg sem várva kijöttem.
Vizin Viktória még Felbernél is katasztrofálisabb hangi állapotban énekelt!
Hogy lehet kiállítani egy olyan énekesnőt, akinek a hangja meghatározhatatlan? Vizin se szoprán. se mezzó!
Fent szűköl, alatta kevés, de az egész hangi tartományára a nem megfelelő hangerő és a hatalmas vibrátó a jellemző.
Cseh Antal úgyanígy alkalmatlan Scarpia énekest próbáló szerepének az eléneklésére.
Nincs meg az a hangi kvalitás, ami predesztinálhatná rá, a technikai hiányosság pedig a tragédia határát súrolja!
Kesselyák Gergelyt már jó ideje nem értem!
Ennyire nem ért a hangokhoz?
Minden esetre ezt az előadást a miskolciak sem teszik az ablakba!
Erkel Színház • 65832016-03-28 13:53:15
Fekete Attilánál éreztem, hogy majdnem folyamatosan préselt. Főleg Caniója volt erősen forszírozott. A többiek nagyon jók voltak, szép énekesi- színészi teljesítményeikkel.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 544652015-11-17 07:48:13
A legutolsó Andrea Cheniet is láttam, Fokanov, Lukács Gyöngyi, Fekete Attila remekeltek! Ehhez képest ma a színvonal zuhanó repülése úgy tűnik, hogy megállíthatatlan!
Erkel Színház • 58742015-11-10 09:15:07
A drámai erő és kisugárzás elengedhetetlen a Toscában,mert enélkül nem születhet meg a mű zenei és dramaturgiai üzenete!Ezért volt a legutóbbi interpretáció döbbenetes hatású, mert olyanok énekeltek, akik ezt képviselni tudják.
Erkel Színház • 58722015-11-09 14:55:46
Hihetetlen drámai erő és gyengéd lírai pillanatok jellemezték a Toscát. Nekem Hector Lopez Mendoza is tetszett, igaz, hogy fenntartásokkal, de masszív, sötét hangja ritka mostanság operai berkekben. A két sztár, Lukács és Agache alaposan kitett magáért, szenzációsak voltak!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56852015-10-28 08:10:23
A tegnapi hozzászólásomban nem akartam ünneprontó lenni, de ha már Búbánat megemlítette, ezzel kapcsolatban én is megjegyeznék valamit. A művésznő egyértelműen beszél arról, hogy enyhén szólva, nem mindenki örül, hogy a lánya is énekesnek készül. A kis hölgyet én hallottam az operában, ami csak egy vizsgaelőadás volt, de a hangjára azonnal felkaptam a fejem. Pedig csak később tudtam meg, hogy kinek a kicsodája. Sokan hittük azt hogy egy külföldi növendéket takar a furcsa hangzású név. Azt viszont végképp nem értem, hogy miért probléma, ha egy alma végre a fája közelében pottyan le a földre! Nem örülni kéne ennek?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56652015-10-27 08:24:30
Ez tényleg több, mint egy interjú, ez egy művészi hitvallás! Vannak interjúk, amikre az ember csak legyint, mert hemzsegnek a nem egyenes válaszoktól, és a szakmai hülyeségektől. Lukács attól is különleges, hogy nem köntörfalazik, a válaszai azonnal telibetalálnak. Egy rendkívül érzékeny művészlélek és nagy egyéniség nyílt meg Zéta interjújában. Köszönjük mindkettőjüknek.
Erkel Színház • 58402015-10-26 07:23:32
IVA beszámolóját azzal egészíteném ki, hogy Bátori Éva ugyan saját, még meglévő eszközeivel megoldotta a szerepet, de se hangilag, se habitusban nem Tosca! Ugyanakkor kár volt őt a sűlyesztőbe tenni, mert azt bebizonyította, hogy lehetne még keresnivalója a színpadon, kaphatna a hangjának való szerepeket. Megmagyarázhatatlan okból Ókovács sok, még énekelni képes énekes nyakára teszi a kést, ami kegyetlen húzás tőle! És igazságtalan is!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 529312015-07-08 10:28:43
Úgy hallottam, higy egy évvel ezelőtt vették fel őket. Ha akkor is így énekeltek...
Kolonits Klára • 3792015-05-14 10:23:48
A Bartók rádió archivumában talán még fellelhető a londoni Covent Garden ős Macbeth premierjének közvetítése Lukács Gyöngyivel a Lady szerepében. A művésznő ezzel az előadással alapozta meg a nemzetközi hírnevét.
Macbeth- Anthony Michaels- Moore
Lady Macbeth- Lukács Gyöngyi
Macduff- Carlo Ventre
Banco- Roberto Scandiuzzi

vezényel: Sir Edward Downes
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 524222015-04-24 11:57:42
Ha már úgyis a művésznőről van szó, de egyébként is:

Isten éltesse Lukács Gyöngyi Kossuth-díjas énekesnőt, a Magyar Állami Operaház Örökös tagját születésnapja alkalmából!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 524162015-04-22 10:33:53
A tegnapi Jenufa kapcsán: részleteiben igen, de összességében egyáltalán nem volt az a hűdejó előadás. Az előzőt nem láttam.
Az első felvonást végigrikácsolta a címszereplő. Hogy nem forszírozott? Olyan nyomást gyakorolt a hangjára, hogy ekkora vibrátókat még nem hallottam. Nem Bátori Éva alakítását akarom felhozni, de Rálik Szilvia Jenufája egy kicsit sem szívet érő. Éneklése az áriája egyes halkabb részein és a 3. felvonás záróduettjében volt igazán elfogadható.
Bándi János is forszírozva énekel, mentségére legyen mondva, hogy neki ennyi idősen sem mozog a hangja.
Szép részleteket hallhattunk az első felvonás kórusjeleneteivel, Stéva (Kiss.B. Atilla) bejövetelével, megrendítő volt Kostelnicka (Lukács Gyöngyi) monológja és a 2. felvonás hármasa.
A vendég karmester (Jenkins) elfáradhatott a 3. felvonásra, mert az telis tele volt pontatlanságokkal, többször szétmentek, és egyszer attól is félni lehetett, hogy leáll az opera.

Sajnálom, hogy én tegnap így láttam és hallottam. Meglehet, hogy az első előadás sokkal jobban sikerült és a következő még jobb lesz.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 53522015-04-08 12:15:03
"A legjobb énekesek énekeljenek, a legjobb karmesterek vezényeljenek!" Tudja ez mit beszél, vagy mindenkit hülyének néz? A szereposztások katasztrofálisak, egysíkúak, közepes kedvencekkel dugig tömve, karmestereink megtűrt személyek néhány előadás erejéig, vagy teljesen száműzve. Szégyen, gyalázat!
Bánk bán • 27952015-03-11 07:59:17
Fájó szívvel kijelenthetjük, hogy az operaház történetében először nincs egyetlen Bánk bánja sem a színháznak. Az operát játszani kell,tehát nem szabad levenni a műsorról, érti is ezt mindenki. De igazi címszereplő nélkül? Hiába jó és tesz meg mindent a többi énekes, ( nagyszerű Lukács robbanó Gertrudisza, Kertesi Melindája, Tiborc-Agache, Berczelly - II. Endre) Bándi János beugrott és ezzel előadást mentett A hangja egészségesebben szólt a kollégájánál, de a magas tartományban pengeélen táncol. Nem tudni, hogy mennyi ideje maradt a felkészülésre, és dícséretes, hogy elvállalta egyáltalán, de a háznak gondoskodnia kellene egy új Bánkról! Az utolsó utáni pillanatban járnak!
Kolonits Klára • 2502015-03-07 11:32:22
Brava Kolonits, csodás volt! A Millert éneklő baritonról hasonló a véleményem: hogy került ebbe az operába, ebbe a kritikusan nehéz szerepbe? Sosem volt az a hangminőség és sohasem tudott olyan minőséggel énekelni, hogy ilyen szerepeket bízzanak rá! Ma pedig már teljesen kész! Ingattuk a fejünket mikor énekelt, bizony követhetetlen a szereposztások tematikája, és erősen megkérdőjelezi a hozzáértést.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 519842015-03-04 19:13:24
Veletek együtt én is ugyanúgy elképedtem a szereposztások egyformaságán. Váltják egymást a ki tudja miért kedvencek produkcióról produkcióra. Nincs valami pénzszag a dologban? Nagyon furcsa, és igazságtalanul pofátlanul van összeállítva!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 52972015-02-24 07:44:18
A Nabucco mindkét szereposztását látva , az elsőt kétszer is, azt a következtetést vontam le, amit egyébbként a hallottak alapján nem volt nehéz, hogy a szereposztásban alapvető szarvashibákat követtek el. Agache , Gál Erika, Kálmándi és Rácz István kitűzése igazolta a döntés helyességét. A többi szereplő közül kettő csak erős fenntartással fogadható el, a továbbiaknak viszont semmi keresnivalójuk nincs ebben az operában.
Erkel Színház • 52692015-02-19 07:43:45
IVA szépen kifejtve, találóan jellemezte a Nabucco produkciót. Másodszor néztem végig, és jól tudtam, hogy mi következik, de mégsem tudtam kiegyezni a darabidegen koreográfiával és a többi hókuszpókusszal. Nem azért mert zsigerből utasítom el a látottakat, amik sajnos a hallottakra is kifejtik a hatásukat, hanem úgy érzem, hogy Verdi zenéje nem ezt a vurislis stílust érdemli, anevetségessé és lealacsonyítová teszi a zenét és a történetet. Kirobbanó siker , haralmas diadal a címszereplő Alexandru Agachénak, aki tegnap is fantasztikus volt. Sajnos ezzel többé, kevésbé ki is merül az énekesek méltatása.
Erkel Színház • 52092015-02-16 13:58:04
Jobbára egy vegyesfelvágott tálhoz hasonlít az új Nabucco a rendezést és az énekeseket illetően is. Nyomasztó hangulatú rendezés, pedig színes túlságosan is. A hangzás jól mondtátok, nem kiegyenlített mert nincs meg az egyensúly, vagy ez ugrik ki, vagy az. Toronymagasan vezet Agache az énekesek között, kollégái fényévekre helyezkednek el tőle. Félelmetes hang, elképesztően férfias megjelenéssel, hiába vannak mások is a színpadon, látni és hallgatni csak őt lehet, csak rá kell figyelni! Mindent ki tud fejezni a hangjával. Rálik Szilvia igyekszik, de az éneklése nem szép. Nyomatja a hangját, és egy pillanatig sem tud gömbölyűen énekelni, sokszor kifejezetten kellemetlen hallani. Eleinte tetszett Palerdi éneklése, de hamar elfáradt és nagy harcai vannak a magas hangokkal. Szép hangja van Horváth Istvánnak, de ide nagyon kevés.
Erkel Színház • 52072015-02-16 10:11:29
Én is láttam a művésznőt, nagyon szép volt. De akkor egy nagy karéj vette körbe , és én akkor értem oda., amikor a művész úrral való kapcsolatáról kérdezték. Elég tapintatlanok az emberek, ezt meg is jegyeztem!
Erkel Színház • 51932015-02-14 15:57:06
Az előadást csak holnap fogom megnézni, de jó, hogy bizonyos dolgokra felkészítettetek. Már nem tudom, hogy hol, mikor, de több interjúban olvastam, hogy elege lett az utazásokból a szállodákból és a böröndökből, mára a magánéletét helyezte előtérbe.
Kossuth-díj • 12172015-02-09 21:17:29
Tavaly is olyanok kapták, akikre személy szerint én nem gondoltam volna.
Balett-, és Táncművészet • 40192015-02-07 11:57:05
Oké, és mi van ilyenkor, számít valamit?
Balett-, és Táncművészet • 39892015-02-05 11:22:04
Szégyen ami folyik és nagyon sajnálom a művészeket. Hogy lehet ilyen nyomás alatt dolgozni, táncolni, énekelni, művészi tevékenységet folytatni?
Balett-, és Táncművészet • 38812014-11-23 18:48:58
Nemzeti balett! Hm, elgondolkodtató!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 502312014-09-07 19:59:41
Senkit nem akarok elkeseríteni, de a pénteki próba teljesen rendben ment le. Ha volt is korábban valami, aminek nem szabadott lett volna megtörténni, a helyzet normalizálódott. A művész úr felszabadultan, fölényesen énekelt és játszott, nem látszódott rajta semmi. Szerintem hagyni kellene ezt az egészet!
Palcsó Sándor • 1132014-09-01 15:26:00
Nagy- nagy gratula a művészeknek, és az eldöntő bizottságnak is!!! Jól döntöttek, az új örökös tagok pedig nagyon megérdemelték.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51052014-08-24 20:48:50
A név kötelez. Ezt a mondást Domingo nem ismerheti.
Jonas Kaufmann • 7772014-05-20 19:38:40
Ez nem ér! Egy időben írtuk!
Jonas Kaufmann • 7762014-05-20 19:38:31
Ez nem ér! Egy időben írtuk!
Jonas Kaufmann • 7752014-05-20 19:37:23
Mondjak szereposztást? Csak hazaiakból; Lukács , Gál Erika, Budai Lívia, Fekete, Agache, Fried. Ennél különb külfölön sincs! Sőt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496672014-05-17 12:41:14
A tegnap esti sziporkázó Toscát pedig megtisztelte jelenlétével Marton Éva. Az első emeleten ült , a királyi páholytól balra. Rajta kívül sok ismert közéleti személyiség vonult fel az alapvetően külföldi közönség között. Elpártoltak- e a magyar emberek az operától, vagy finansziálisan nem fér a keretbe? Elgondolkodtató tendencia. !
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496622014-05-15 12:46:41
Igaza van, ha lehetősége van rá és megteheti?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496372014-05-13 15:42:44
Kollégái sem voltak a helyzet magaslatán, de legalább azt énekelték ami a kottában vagyon.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496312014-05-13 09:44:52
Olyan amilyen egyébként lenni szokott! Ő is és a címszereplő is. Este ez a hármas énekel megint.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496292014-05-13 09:21:10
Hogy milyen nagy különbség tud lenni előadás és előadás között, a hétvégi szombati és vasárnapi Tosca bizonyítja! A vasárnapiakról szólókkal egyezik a véleményem, kitűnő, világklasszis előadás született. De én szombaton is toscaztam, amit a 3. Felvonás előtt sajnos elhagyni kényszerültem!!! Oka a kritikán alul éneklő- játszó bariton úr volt, aki még véletlenül sem akart, mutatóba sem együtt lenni a zenekarral. Frázisokat hagyott ki, vagy egészen rossz helyen énekelte be azokat, a szöveget elfelejtette. A hangja erőtlenül és fénytelenül kongott, játék pedig sehol. Hogy engedhetnek valakit ilyen állapotban a színpadra?
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28162014-04-25 09:48:48
Kényes témákat is boncolgató beszélgetés, amikről LGy a tőle megszokott nyíltsággal és őszinteséggel vall.
Kedvenc magyar operaelőadók • 8962014-04-22 12:25:24
Mit lehet erre a nagyarcú interjúra mondani? Az éneklésüket hallgatva, semmit! Vagy csakannyit, hogy ezt hívják szegénységi bizonyítványnak!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 50122014-04-11 12:20:51
Rendkívül jó a Hollandi elemzés. Nem tudom biztosan, hogy melyik direktor hozatta ide Agachet, de látom, hogy jövőre több bemutatót is énekelni fog, ( Nabucco, Cavalliera, Paliacci) vagyis Ókovács Szilveszter is tudja, hogy Agache érték a színháznak.
Operamúzeum • 6672014-03-27 13:21:40
ppp legújabb kritikája éppen ilyesmiről szól, ha nem tévedek. Az énekes ha nem tudja, hogy melyik szerepkörbe tartozik a hangja, nagy árat fizet ha erőszakoskodik!
Operamúzeum • 6632014-03-26 14:28:49
Ilyen esetekre gondoltam, mikor azt mondtam, hogy azelőtt sem mindenki bírta az idő előtti terhelést. Pedig akkor jobban vigyáztak az énekesekre. Vári Zsuzsa hangja, csakúgy mint Farkas Kataliné, rekord gyorsan ment tönkre. Sajnos.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 493852014-03-24 11:53:32
Az Otello a Szegedi Nemzeti Színházban 2011- ben volt, vagyis nem annyira régen! Rossz volt Cura fáradt torokkal énekelt szerintem, minden magas hangot alulról felnyalva....na és izléstelenül játszott! Keresd elő Fáy akkori kritikáját, igaz, hogy erős jelzőket használt, de sajnos igaza volt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 493772014-03-24 10:05:59
Jose Cura óriási robbanással tört be a nemzetközi opera piacra 15, 20 évvel ezelőtt, igen erős publicitással. A csapból is folyott és a negyedik tenorként emlegették. Erősen tömör sötét hangja akkor már hiány volt, a színházak kapkodtak utána. Elképesztően énekelt a Sámson és Delilában Olga Romankoval, fergeteges DVDn, a Manon Lescautban Maria Guleghinával, és a Végzet hatalmában Lukács Gyöngyivel a Scala premierjén. A párizsi Operában több előadáson is megismételtették vele a Virágáriát a Carmenben. Aztán egymás után jöttek a rossz hírek, hogy eladta magát a show businessnek, rosszul énekel és idétlenül játszik. Szegeden én is láttam az Otellóban, sajnos nem tetszett! Örülök, hogy most jól énekelt a Toscában, és mindez nem egy vidéki szabdtéri zsibvásáron történt, hanem az Operaházban.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 50062014-03-23 13:15:02
Az úgy volt régen, meg ma is úgy van, hogy valakik tönkremennek, valakik pedig nem.
Ma kevesebb strapabíró énekes van, aminek számos oka lehet. Instabil technika és rosszul megválasztott szerepek, vagy pedig,ami egyre gyakoribb, hogy nem a saját hangjukon énekelnek.
De nem normális szokás, hogy egy időben több szerepet énekelnek és próbálnak az énekesek. Elég ránézni a próbarendre, és eláll az ember lélegzete!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 493322014-03-05 13:13:46
35 éves operaházi látogatásaim során még nem hallottam olyan lagymatag Bánk előadást mint tegnap!
Tulajdonképpen két énekes miatt volt érdemes végignézni.
A hölgyekről sajnos nem sok potitívumot lehet elmondani.
Kertesi Ingrid Melindáját elhiszem, hogy szépen énekli, de sajnos háromnegyed részét nem hallani! Szóló részekben sem és az együttesekben sem. 10 perc után már elég bosszantó volt.
Gertrudiszként Németh Judit először mutatkozott be, erről csak egy kifejezés jut az eszembe: siralmasan! Mostani hangi állapotára nem találok jeltőt. Hagyom is!
Többnyire egy királynői ruhába préselt szakácsnőre hajazott, akit nem érdekel semmi, és unja az egészet. Mi is untuk!
Nyári Zoltán szintén tegnap debutált Otto rövid, de rém nehéz szerepében. Meg is kinlódott vele alaposan. Magas hangjai bravúrosan beszorultak.
Petur bán Kelemen Zoltán volt, tulajdonképpen, precízen, borongósan, ahogy kell, viszont több hangot vártam volna tőle.
Szegedi Csaba hozta az általa elvárt papírformát, jó a hang, nagyot is tud szólni. Nem lehet nem észrevenni, hogy rengeteget felszedett, ami elönytelenné teszi a színpadi megjelenését.
Végül a két énekes, akik magas színvonalat hoztak az előadásba: Bándi János és Alexandru Agache.
Agache belépésével azonnal intenzív jelenlét és erő érkezett a színpadra. Tiborc szólamával régóta mostohán bánnak az illetékes szereposztók, pedig Tiborc jóval több egy egyszerű mellékszerepnél.
Hogy mennyire több, az tegnap hitelt is nyert!
A hatalmas, áradó hang az egész termet betöltötte. Énekes, aki nem kiabál mégis "van" hangja!
Színészileg ugyan erősebbb karaktert formál Tiborcból, mint amit megszoktunk, de mesterien elegyíti az erőt az alázattal, a keserűséget a remény érzésével. Külön megemlítendő a magyar szöveg korrekt és érthető tolmácsolása.
Bándi János is remek hangi állapotban volt. Először fátyolosnak tűnt a hangja, de fokozatosan belejött és a továbbiakban nagy formában énekelt. Kiemelendő a magas hangok megformálása, könnyű elérése, és Bánk bán áriájának nagyszerű tolmácsolása.
A zenekart Kesselyák Gergely vezényelte, kevés dinamikai változatossággal, és sajnos sok helyütt hajszolva.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 49142014-01-26 10:51:39
Mindig örömmel olvasom a kritikáidat, az Aida kritika is nagyszerű. Bravó, csak így tovább és ne törődj az irigykedőkkel és az áskálódókkal!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
20:00 : Budapest
MŰVÉSZETEK PALOTÁJA - Autósmozi

LEHÁR: A víg özvegy - MET-felvétel
A mai nap
született:
1879 • Ottorino Respighi, zeneszerző († 1936)
1933 • Komlóssy Erzsébet, énekművész († 2014)
1940 • B. Nagy János († 2007)